quote:
Dus je kent Supergosse ook niet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:55 schreef Toryu het volgende:
[..]
hij zal vast leuk zijn als ik frans kon...
Le canard lijkt helemaal niet op poele.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:04 schreef wendytje het volgende:
mijn oma riep vroeger altijd "poele poele poele" als we de eendjes brood gingen geven...
jaren later wist ik dat dat frans was voor eendje....
Dus wij leren kinderen om 'kip kip kip' te zeggen als ze de eendjes aan het voeren zijn.quote:Wie jagers tijdens de jacht zo nu en dan "poele, poele" of "kok, kok" hoort roepen, vraagt zich misschien wel eens af wat hen op dat moment bezielt.
Het gaat hier echter "gewoon" om de Franse woorden voor kip en haan! Op zo'n moment waarschuwen de jagers elkaar voor een opvliegende fazantenhen of -haan. Op de hennen wordt meestal niet geschoten omdat die zorgen voor voldoende nageslacht.
hierzoquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:05 schreef Mirel het volgende:
Als iemand een site kan vinden waar zo'n hele lijst staat..
vite! supergosse!!!quote:
Overigens is coin-coin wat je in het Nederlands kwak-kwak noemt, als in "Eendjes zeggen kwak-kwak". Wat TS waarschijnlijk bedoelt is het werkwoord kwaken en dat is (van eenden) caqueter. (Van kikkers is het coasser).quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:47 schreef kwintenstraler het volgende:
"Coin-coin"
Ik was op zoek naar het 'kwak-kwak' inderdaad. Maar leuk dat ik dat van dat caqueter nu ook weet, merci!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:22 schreef kwintenstraler het volgende:
[..]
Overigens is coin-coin wat je in het Nederlands kwak-kwak noemt, als in "Eendjes zeggen kwak-kwak". Wat TS waarschijnlijk bedoelt is het werkwoord kwaken en dat is (van eenden) caqueter. (Van kikkers is het coasser).![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |