Zwitserland exporteert energie, en alles waar quartz in verwerkt zit, dat ze daar winnen: electronica.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:20 schreef McCarthy het volgende:
zwitserland bulkt ook van het gas ja, net als denemarken en finland
Maar tot nu toe is niemand er nog in geslaagd om te vertellen wanneer we in nederland iemand tot de amroede grens rekenen, en wanneer dat in de VS plaatsvindt.quote:
Je bewijst mijn punt juist.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:48 schreef McCarthy het volgende:
koromt: elk land heeft wel iets van grondstoffen
de finnen hebben hout, de ieren hebben ook quartz
En jij laat je wel gruwelijk kennen door dit soort opmerkingen te maken.quote:floripas, je geeft jezelf steeds meer bloot, een half geinformeerd idealistisch vrouwtje die denkt wel eventjes te zeggen hoe het er aan toe moet gaan.
dat is natuurlijk onderdeel van het plan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:31 schreef staalltje het volgende:
Met alleen eigendomsrechten hef je nog niet armoede op of zorg je voor een goed werkende kapitalistische economie. Zonder daadwerkelijke bescherming van die eigendomsrechten, de aanwezigheid van banken die de eigendomsrechten accepteren of de mogelijkheid daarin te handelen (direct of indirect) heb je er op korte termijn weinig aan (voor armoedebestrijding in de diverse landen).
alles dat goed uitkomt is natuurlijk onderdeel van het planquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat is natuurlijk onderdeel van het plan.![]()
Pot, ketel, zwartquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:00 schreef McCarthy het volgende:
je kletst gewoon uit je nek, en niet alleen in dit topic
Oei, is die ton met argumenten alweer geheel leeg? Schud 'm nog even, misschien valt er nog wel eentje uit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:00 schreef McCarthy het volgende:
je kletst gewoon uit je nek, en niet alleen in dit topic
dat hebben ze ookquote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oei, is die ton met argumenten alweer geheel leeg? Schud 'm nog even, misschien valt er nog wel eentje uit.
Ben je niet met mij van mening dat arme landen zeggenschap zouden moeten hebben over hun eigen natuurlijke bronnen?
De landen van de OPEC die er echt wat over te zeggen hebben, de Arabische emiraten, Koeweit, enzovoorts, zijn ook bepaald niet arm. Irak, dat er geen zeggenschap meer over heeft, en Kenia, ik noem maar wat, zijn straatarm: hun hulpbronnen worden leeggezogen door buitenlandse bedrijven.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat hebben ze ook![]()
ik noem een OPEC
Wij bulken in het gas, en wij zijn het uiteinde van een rivierendelta. We hadden ook behoorlijk wat steenkolen. Daarbij is onze grond bijzonder vruchtbaar.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:28 schreef McCarthy het volgende:
toch raar, wij hebben niet eens hulpbronnen. En toch zijn wij wel rijk.
Die diensteneconomie is natuurlijk niet zomaar ontstaan: daar hadden we onze eigen materiele welvaart al voor, vanaf de twaalfde eeuw in Holland en Vlaanderen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:03 schreef McCarthy het volgende:
we leven in een diensteneconomie floripas
grondstoffen worden steeds minder belangrijk
Toch vreemd dan dat vooral de havens in china super snel groeien, en de daarbij behorende conglomoraten. Bijvoorbeeld shanghai.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:50 schreef McCarthy het volgende:
rivierendeltas vind je ook in afrika, dus jouw bewering is onzin dat rivierendeltas anno 2005 welvarend maken.
en export <> welvaart dus weer een onzin bewering.
en daarom is zwisterland zo welvarendquote:En er wordt ook niet beweerd dat de delta je welvarend maakt, alleen dat dat bijdraagd aan het welvarend worden / blijven van een land.
Heb je nu nog steeds niet het vak modelvorming gehad? Damn dat universitaire beta studies al zo diep gezonken zijn dat had ik toch niet verwacht.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:21 schreef McCarthy het volgende:
[..]
en daarom is zwisterland zo welvarend![]()
ik claim dus dat een serieuze parameter gegeven wordt door het eigendomsrechten systeem.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:15 schreef Basp1 het volgende:
Je zou moeten weten dat er toch wel meer dan 1 parameter is welke een model vormt. Een van die parameters zal het hebben van een rivierendelta zijn. Maar zoals al gesteld zullen er nog tig andere zijn. Ook zijn sommmig parameters emotionele parameters en niet eens goed te vangen in een cijfertje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |