abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:44:37 #101
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31376719
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:39 schreef Strolie75 het volgende:
Microsoft krijgt het trouwens nog moeilijk. Prijsverlaging PS2 en verschijnen Dragon Quest VIII op de launchdag van de 360.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_31376761
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:44 schreef Chocobo het volgende:
Nou, ok, misschien niet op de launchdag. Dan gaat het meestal toch om hardcore gamers die de nieuwste consoles moeten hebben! Maar ik kan me voorstellen dat wanneer een gezin een winkel binnenkomt en ze zien een demo van DQVIII, ze toch gaan twijfelen. Zeker als je voor de prijs van twee 360 games klaar bent.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_31376780
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:47 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nou, ok, misschien niet op de launchdag. Dan gaat het meestal toch om hardcore gamers die de nieuwste consoles moeten hebben! Maar ik kan me voorstellen dat wanneer een gezin een winkel binnenkomt en ze zien een demo van DQVIII, ze toch gaan twijfelen. Zeker als je voor de prijs van twee 360 games klaar bent.
Kan het mis hebben, maar een normaal gezin lijkt me niet de doelgroep voor een spel als DQVIII
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_31376807
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:49 schreef Tain het volgende:
Kan het mis hebben, maar een normaal gezin lijkt me niet de doelgroep voor een spel als DQVIII
Wat Tain zegt...
pi_31376814
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:49 schreef Tain het volgende:
Ik heb het even over ongeïnformeerde mensen die een winkel binnenkomen en een demo van Dragon Quest VIII zien, een game die dezelfde grafische stijl heeft als DragonBall Z. Het spel heeft, net als FFVII, de potentie om een hele brede groep gamers aan te spreken. Ze hebben er niet voor niks 4 miljoen van verkocht in Japan.
pi_31376905
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:52 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb het even over ongeïnformeerde mensen die een winkel binnenkomen en een demo van Dragon Quest VIII zien, een game die dezelfde grafische stijl heeft als DragonBall Z. Het spel heeft, net als FFVII, de potentie om een hele brede groep gamers aan te spreken. Ze hebben er niet voor niks 4 miljoen van verkocht in Japan.
Probeer er maar onderuit te komen! Denk eerlijk gezegd dat een demo draaiend op een xbox 360 meer aandacht weet te trekken in een winkel dan een Dragon Quest VIII demo op een PS2. Een mogelijke prijsverlaging van de PS2 zou een grotere impact hebben dan een "Dragon Quest VIII demo".

En dat er 4 miljoen van zijn verkocht in Japan, komt omdat Japanners een heel ander volk zijn en omdat er 4 miljoen Dragon Quest fans in Japan leven. Dragon Quest zal het buiten Japan ook best goed doen denk ik... maar waarschijnlijk niet zozeer bij "gemiddelde gezinnen" en "ongeïnformeerde mensen".
pi_31376942
We zullen het eind november vanzelf zien...

Overigens hoop ik dat ze beiden goed verkopen hoor. Alleen maar goed voor ons als gamers. Een betere concurrentieverhouding tussen Sony en Microsoft en misschien dat Square eens wat sneller games in het Westen uitbrengt.
pi_31376973
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:00 schreef Strolie75 het volgende:
We zullen het eind november vanzelf zien...

Overigens hoop ik dat ze beiden goed verkopen hoor. Alleen maar goed voor ons als gamers. Een betere concurrentieverhouding tussen Sony en Microsoft en misschien dat Square eens wat sneller games in het Westen uitbrengt.
Uiteraard! Ben zéér benieuw naar dat Dragon Quest. Veel over gelezen, maar nooit een deel gespeeld. Kijken naar hoe verschrikkelijk populair het is in Japan, belooft dit veel goeds.
pi_31377091
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:03 schreef P-Style het volgende:
Uiteraard! Ben zéér benieuw naar dat Dragon Quest. Veel over gelezen, maar nooit een deel gespeeld. Kijken naar hoe verschrikkelijk populair het is in Japan, belooft dit veel goeds.
Ik kan niet wachten op dit spel. Niet alleen ziet het er geweldig uit maar het maakt niet gebruikt van een worldmap. Net als GTA of WoW is het gewoon een volledige wereld met plaatsen waar je tussen kunt reizen.
pi_31377144
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:11 schreef Strolie75 het volgende:
Ik kan niet wachten op dit spel. Niet alleen ziet het er geweldig uit maar het maakt niet gebruikt van een worldmap. Net als GTA of WoW is het gewoon een volledige wereld met plaatsen waar je tussen kunt reizen.
Zo hoort het! Worldmaps zijn voor "previous-gen" consoles!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:21:55 #111
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_31377268
Worldmaps horen er stiekem wel een beetje bij hoor... Ik vind het fantastisch om op een worldmap te lopen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_31377313
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Worldmaps horen er stiekem wel een beetje bij hoor... Ik vind het fantastisch om op een worldmap te lopen.
Zekers, maar een echte wereld die naadloos in elkaar overgaat is toch wel de overtreffende trap.
pi_31377362
quote:
Worldmaps tonen de beperkingen van je hardware aan. En daarom zijn ze niet meer nodig! Bovendien heb ik al vaak genoeg over worldmaps gelopen!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:27:58 #114
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31377365
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:24 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Zekers, maar een echte wereld die naadloos in elkaar overgaat is toch wel de overtreffende trap.
Een naadloze grote GTA achtige RPG wereld Briljant.... FFXII heeft het ook.
pi_31377389
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:27 schreef Chocobo het volgende:
Een naadloze grote GTA achtige RPG wereld Briljant.... FFXII heeft het ook.
*flap* *flap* *flap* *flap* *flap*
pi_31377409
quote:
... FFXII heeft het ook.
Over 3 jaar kunnen we dat zelf ervaren...
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:31:48 #117
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_31377436
quote:
GTA
...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:44:42 #118
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31378856
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

...
Alleen de techniek Gijs.....
pi_31379778
Bij DQVIII zat toch een FFXII demo
pi_31379814
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:29 schreef H.Flick het volgende:
Bij DQVIII zat toch een FFXII demo

Playable
pi_31379899
quote:
Het moment dat je bij FFVII voor het eerst op de worldmap komt terwijl je daarvoor eigenlijk al een heel spel hebt gespeeld is gewoon magisch! .
pi_31380181
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:33 schreef H.Flick het volgende:
Het moment dat je bij FFVII voor het eerst op de worldmap komt terwijl je daarvoor eigenlijk al een heel spel hebt gespeeld is gewoon magisch! .
Het meest "magische" daaraan vond ik dat ik toen besefte dat me nog héél veel te wachten stond! Verder vond ik het vreemd dat Cloud ineens net zo groot was als Midgar. Ikzelf heb worldmaps altijd maar een beetje vreemd gevonden.
pi_31380182
quote:
Het was voor mij echt een WOW-moment! Geen idee wat me te wachten stond. WTF?!? Je kunt de stad uit!!! Had me helemaal niet in dit spel verdiept en kreeg hem illegaal voor de PC Heb hem later wel netjes voor de PSX gekocht hoor.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:05:34 #124
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31380726
quote:

[..]

Na 13 uur was ik uit Midgar,... hup op weg naar Kalm Town,...

FFVII
pi_31380808
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:05 schreef Chocobo het volgende:
FFVII
En toch moet er een remake komen!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')