Nee, jij doelt op 'resonantie-therapie', óók een aanrader trouwens. De therapeut (klank- & kristaltherapie, onder meer) is een zekere Joeri Bonsel-Muller, een naam die bij mij meteen vertrouwen wekt, en Joeri - denk: baardje, leren sloffen en een begrijpende glimlach - werkt volgens de therapiewijzer aan de hand van de volgende opbouwende gedachte: "Jij bent Liefde, Licht, een ontwaakt Hart."quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:35 schreef Vivi het volgende:
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Je gaat je problematiek, in het verlengde van de euritmie-lesjesuitbeelden d.m.v. het spelen van "hints"?
Net als Vivi vroeg ik me af wat dat behelst. Mond- en voetschilderen, drama, lichaamswerk? Een bezoek aan die resonantieman lijkt me alleen al de moeite waard om er hier verslag van te kunnen doen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:14 schreef Nadine26 het volgende:
Mijn keuze is gevallen op de non-verbale therapie.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:33 schreef dvr het volgende:
........ Ben je niet bang dat ze je zal achtervolgen met verwijtende alexandrijnen en dreiglimericks?
Nadine misschien wel....quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:34 schreef Vivi het volgende:
Naar aanleiding van je beschrijving van Joeri en zijn motto's vrees ik dat je misschien nog wel een "gezonde relatie"gaat krijgen indien je dit doorzet...
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:49 schreef Vivi het volgende:
Hij bedoelde natuurlijk te vragen "Of je bij hem komt en dat je dan moet oppassen" !
Jammerende jamben, kwade kwatrijnen!quote:hatelijke Haiku's
Jammer genoeg geeft de therapiewijzer geen omschrijving, maar ik vrees dat we in die richting moeten denken, ja. En ook: schreeuwen, stampen, met je armen zwaaien en op die manier naar de diepere krochten van de ziel afdalen, of zoiets.quote:Net als Vivi vroeg ik me af wat dat behelst. Mond- en voetschilderen, drama, lichaamswerk?
quote:Ik heb overigens nooit een traan gelaten bij een therapeut. Ik heb er vorig jaar bij wijze van eenzijdige relatietherapie een bezocht om te achterhalen wat er mis zou kunnen zijn met mijn geliefde.
Ik weet niet precies hoe het is afgelopen met haar; Thijs heeft er verder niks over gezegd. Ja: dat hij niet meer met haar afspreekt. En natuurlijk ben ik heel streng geweest! Niks espressobar! Ik wacht handenwrijvend op haar eerste dreiglimerick.quote:Hoe liep het nou af in de avondwinkel - Heeft Th. zijn dichteres geditched, en wat vond zij daarvan? Ben je erg streng geweest of mogen ze elkaar nog wel in de espressobar zien? Ben je niet bang dat ze je zal achtervolgen met verwijtende alexandrijnen en dreiglimericks?
Nee. (Ja: voor mijquote:Ik zou me hoe dan ook geen zorgen maken over het oordeel van die kinderpsych. Wel over het beoordelingsvermogen van je ouders. Schaamden ze zich niet?
Dit klinkt nog véél beter dan ik had gedacht. Jessica Muller! Beeldend kunstenares! Zij werkt ook mee aan de 'training' waarbij je op het geluid van klankschalen kunt ontdekken welke kleuren & vormen bij je passen, en dan mag je na de meditatie samen met Jessica & Joeri aan de slag met diverse knutselmaterialen en misschien, stel ik me zo voor, laat Joeri me dan ook nog wel even op een bongo slaan, dat lijkt mij wel bevrijdend.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:54 schreef Vivi het volgende:
http://www.joeribonsel.nl/praktijk.shtml
Lijkt me echt op je lijf geschreven Nadine
Wat een heerlijk leesvoer zal dit opleveren
'Niet meer met haar afspreekt'? Die vage formulering doet bijna vermoeden dat hij bij de Jezuieten op school heeft gezeten, en misschien nog eens onbezwaard en zonder afspraak een kopje koffie bij haar zou willen halen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:07 schreef Nadine26 het volgende:
Thijs heeft er verder niks over gezegd. Ja: dat hij niet meer met haar afspreekt.
Nou ja, echt sexy zal het nooit worden, of je zou toevallig een jonge god als therapeut moeten treffenquote:Th. heeft ook sterk het gevoel dat er iets mis is met mij, alleen durft hij het niet hardop uit te spreken. Hij gooit het erop dat ik 'een beetje onvolwassen' ben, en ' te impulsief', en dat de therapie vooral heel goed zou zijn voor onze 'relatie'. Ik weet het niet, ik vind het niet bepaald een sexy idee.Of zie ik dat verkeerd?
Nog niet - ik dacht: 'Die geheime wetenschap houd ik nog even onder de pet, voor een later moment.' Maar.....quote:Had je tussen neus en lippen nog iets laten vallen over haar kunstgevel?![]()
... dat denk ik dus inderdaad.quote:Als je zelf denkt dat je gedachte- of gedragspatronen hebt waarmee je jezelf dwarszit, of die je relaties met anderen onnodig hinderen, dan kan een beetje therapieën een heel goed idee zijn.
Mja...quote:
Echt? Ik heb er niet zo'n goed gevoel over: schuldgevoel, naar beide kanten (Th. & D.). Plus dat ik helemaal niet zeker ben van wat ik wil & doe, ik snap er niks van, terwijl ik altijd iemand ben geweest die dat wél zeker wist.quote:Goed gedaan Nadine.
Thijs wil zeker het naadje van de kous weten, en van de hoed en de rand, en de waarheid en niets dan de waarheid, en... nou ja: met een vaag mompelverhaal kom ik bij hem niet weg. Ik denk dat ik me maar beter meteen kan opgeven voor dagtherapie, aangevuld met een intensieve avondcursus zelfontplooiing.quote:Is Thijs iemand die, als je het vertelt, het naadje van de kous wil weten? Want dan zul je om eerlijk te blijven het hele verhaal moeten vertellen, dus ook dat het initiatief en de aantrekking niet alleen van Daniël kwamen. Maar het pleit weer voor je dat je onder invloed van de bubbeltjes was en dat je toch resoluut stopte (en voor Thijs koos).
Daar zeg je wat. Maar Thijs heeft nooit toegegeven dat hij zelf veel verder is gegaan, al kunnen we daar met z'n allen gerust van uitgaan - dat lijkt me duidelijk. Als ik erover begin, zegt hij: "Dat is jóuw onzekerheid, daar kan ik je niet mee helpen." Ha! En nou heb ik net gehoord dat het poëziemeisje overal loopt rond te bazuinen dat ik onzeker ben & wankel in mijn schoenen sta, omdat ik - citaat - 'hun vriendschap niet kan relativeren', ja, zo komen de verhalen in de wereld, zo gaan die dingen.quote:Omdat Thijs zelf veel verder was gegaan, en vond dat je daar geen punt van moest maken, zal dit ook overkomelijk zijn. Ik vraag me alleen af of hij zijn afscheid van PM nu niet wat al te inschikkelijk zal gaan vinden, of dat hij zelfs wil dat je stopt met oppassen bij Daniël. Dat zou ik trouwens overdreven vinden want het is Daniël nu juist duidelijk dat hij niets moet verwachten (hoop ik).
Ja, ik ben in principe ook wel voor het keihard terugbetalen met gelijke munt.quote:Ik vind eigenlijk wel dat je een lekkere vrijparty met D. erop na kan houden..![]()
Staat de score gelijk. Nu kan iedereen over me heen vallen, maar ja....
... daar ben ik inderdaad bang voor, beter gezegd: doodsbenauwd & panisch & ik voel die bui al hangen...quote:Als je bang bent voor D. hopeless te vallen dan zou je het niet moeten doen.....
Maar Th. heeft zich toch pas aan het PM vergrepen toen het uit was tussen jullie? Ik vind het dan wel een ander verhaal dan met jou en D. Overigens wil jij niet het naadje van de kous weten over zijn vermeende affaire met PM? Laat je hem daar zo makkelijk mee wegkomen?quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:35 schreef Nadine26 het volgende:
Ja, ik ben in principe ook wel voor het keihard terugbetalen met gelijke munt.
Nou, het goede eraan vond ik dat je bijtijds stopte. Afgezien van die aantrekkingskracht - je zat zo te zien in een ongemakkelijke en bevreemdende situatie waarin toehappen de enige stap leek die ergens op sloeg. Totdat je bezig was en je je weer realiseerde wat er verder allemaal vastzit aan zo'n zoen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:03 schreef Nadine26 het volgende:
Echt? Ik heb er niet zo'n goed gevoel over: schuldgevoel, naar beide kanten (Th. & D.).
Als gevoel en verstand diametraal de andere kant op wijzen kun je niet verwachten precies te weten wat je wilt. Stel je nog maar eens de rotzooi voor waarin je terecht was gekomen als je toch tussen D.'s zijden lakens ontwaakt was - hoe dat je verhouding tot hem en tot zijn vrouwen en zijn kinderen gecompliceerd had, om over je relatie met Th. nog te zwijgen. D. kan dan nog zo'n onweerstaanbare alleskunner zijn, zo'n trofee ook, maar wat heb je daar aan als je verder niets van hem kunt verwachten?quote:Plus dat ik helemaal niet zeker ben van wat ik wil & doe, ik snap er niks van, terwijl ik altijd iemand ben geweest die dat wél zeker wist.
Right. Maar als jij hem vraagt wat hij met PM heeft uitgespookt, heeft hij de moed om te zeggen "dat is jóuw onzekerheid"?quote:Thijs wil zeker het naadje van de kous weten, en van de hoed en de rand, en de waarheid en niets dan de waarheid, en... nou ja: met een vaag mompelverhaal kom ik bij hem niet weg.
Hahaha. Goed zo! Daar moet je om lachen. Alleen een malloot zou vreemdgaan relativeren. Bovendien, de kaarten zijn nu even zó geschud, dat niet jij maar zíj die vriendschap zal moeten leren relativeren..quote:En nou heb ik net gehoord dat het poëziemeisje overal loopt rond te bazuinen dat ik onzeker ben & wankel in mijn schoenen sta, omdat ik - citaat - 'hun vriendschap niet kan relativeren',
Ik hou me juist graag voor ze aanbevolen!quote:Pas op voor masserende vrouwen!![]()
Onsympathieke personen...? Wie...? Wat...? Wáár dan...?quote:...ofwel; hoe een opeenstapeling van min of meer onsympathieke personen toch een sympathiek verhaal kan maken.
Ik ook! Ik ook!quote:ben benieuwd naar het vervolg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |