Het wordt nog interessanter. Riemen vast.quote:
Allebei, in principe (voor onderzoek).quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 03:11 schreef cioran63 het volgende:
wie komt er nu nog in aanmerking voor verder onderzoek: Daniël of Th.? Welke doet er nu nog werkelijk toe?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 03:35 schreef Gajus het volgende:
Arme Thijs, virtueel gecastreerd door sommige dames na zijn vermeende misstap. Als soortgenoot van Thijs wil ik hem in een hypothetische context plaatsen, in de ijdele hoop dat de dames wat meer begrip kunnen opbrengen voor heren zoals Thijs.
Thijs heeft een deerniswekkende jeugd gekend, in emotionele zin. Een gedetailleerde beschrijving van zijn jeugd doet afbreuk aan het Dagboek, daarom slechts twee incidenten ter illustratie.
Het is geen toeval dat jij vandaag deze flashback plaatst ... vandaag is het aftellen echt begonnen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:29 schreef Nadine26 het volgende:
Het was begin april, op een kraakheldere woensdag ...
...
De levensverwachting ... zes tot twaalf maanden ...
ik ook eigenlijk welquote:Op woensdag 5 oktober 2005 03:12 schreef cioran63 het volgende:
(Ik durf het bijna niet te zeggen, want het blijft briljant geschreven: internet moet met een kleine i. )
Verder ben ik meer dan benieuwd naar alle onderzoeksresultaten.
In het Groot Dictee der Nederlandse Taal van 2 jaar (?) terug werd anders beweerd. Internet moest met een hoofdletter zei men. Waarom is me even ontschoten.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 03:12 schreef cioran63 het volgende:
(Ik durf het bijna niet te zeggen, want het blijft briljant geschreven: internet moet met een kleine i. )
(Ik herinner me dat ook, maar het was langer geleden, misschien 4-5 jaar. Ze meenden geloof ik dat het om een soort merknaam ging. Afgezien van de onjuistheid daarvan zullen veel oude internetters het woord ook uit principe met een kleine 'i' schrijven. Onze Taal houdt het een beetje in het midden, en Wikipedia zegt dat het Groene Boekje vanaf 2005 een kleine letter voorschrijft).quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:32 schreef Augustina het volgende:
In het Groot Dictee der Nederlandse Taal van 2 jaar (?) terug werd anders beweerd. Internet moest met een hoofdletter zei men. Waarom is me even ontschoten.
Ik ook. Het Th.-onderzoek bevindt zich in een interessante fase: hij belt me ongeveer om het kwartier op. Ik beantwoord de telefoon niet. Hij is ook al twee keer aan de deur geweest; vergeefs, ik ben niet thuis.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 03:12 schreef cioran63 het volgende:
Ik moet vooral onderzoeken wat ik ga doen; óf ik iets wil doen, ook. Nu heb ik even helemaal geen zin om hem te zien. Gisteren zag ik D. weer... in het bowlingballencentrum... en ik geloof dat ik verliefd ben.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:03 schreef Vivi het volgende:
Een interessante fase, oke, maar wat is precies het "onderzoeks"gedeelte?
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Alleen dat woordje 'hondstrouw' ligt me wat zwaar op de maag, maar ook weer niet héél zwaar, want je hebt in feite natuurlijk gelijk: HIJ weet dat allemaal niet. Wat er gebeurd is op de groene bank in huize D., bedoel ik. Alleen al vanuit esthetisch oogpunt heb ik het gelijk aan mijn kant, want laten we eerlijk zijn: áls je dan zo nodig met iemand anders aan de haal moet, laat het dan in elk geval iemand zijn met wie je je in het openbaar kunt vertonen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:58 schreef dvr het volgende:
Zo'n moment van opperste wanhoop was toch erg geschikt geweest om Th. eens duchtig te onderhouden over zijn scheve schaats. Ik zou een kleine hint van contactbereidheid laten vallen -althans als je daar nog prijs op stelt- anders slaat zijn bui misschien om naar onverschilligheid, of erger, naar een hopeloosheid die troost van de poëziezeug vereist.
Interessant is wel dat het morele overwicht dat hij eerst kon claimen -omdat je zijn Hoge gedachten weghoonde- nu als sneeuw voor de zon verdwenen is. Wat een schande, om je hondstrouwe vriendinnetje te bedriegen die toch al zo'n pijn en ellende aan haar hoofd had.. het is vrijwel onvergeeflijk.
Okay. You're on.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:57 schreef beestjuh het volgende:
* solliciteert naar de functie van zusje van Nadine in het epos
Conclusie: het Poëziemeisje is voor Thijs louter een therapeutische vluchtheuvel (supplementair aan zijn onbereikbare Nadine) en beslist géén serieus alternatief (substituair voor zijn ravissante Nadine).quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:12 schreef Nadine26 het volgende:
... want laten we eerlijk zijn: áls je dan zo nodig met iemand anders aan de haal moet, laat het dan in elk geval iemand zijn met wie je je in het openbaar kunt vertonen.![]()
Ik weet het niet, hoor. Het is al zo ingewikkeld, en het wordt steeds ingewikkelder. Nou weet ik het helemaal niet meer.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:50 schreef Gajus het volgende:
Nadine, je hebt de volgende opties:
1) jij breekt met Thijs, zijn vermeende misstap is een afdoend argument;
2) jij gaat met Thijs verder, waarbij jij (2a) ook de rol van PM vervult of (2b) PM en haar rol gedoogt.
aangezien jouw aandacht momenteel op Moeder gericht is, lijkt optie 2b vooralsnog de meest praktische
Voor ons, de lezers, is dit natuurlijk heerlijk.quote:Nadine op 6 oktober:
... Gisteren zag ik D. weer... in het bowlingballencentrum... en ik geloof dat ik verliefd ben. ...
Nadine op 7 oktober:
... Toen ik Thijs gisteren in de cd-winkel zag zitten, wist ik met absolute zekerheid, geen twijfel mogelijk, dat ik hem terug wilde. ...
Ik zou verwachten: "... drong het poeziemeisje aan, beseffend hoe ze met elke andere reactie haar jaloezie zou tonen en haar positie zou verzwakken"? Of zou ze er echt zo van overtuigd zijn dat ze Thijs in haar zak heeft?quote:Nadine op 7 oktober:
"Dóe nou gewoon, joh!" drong het poëziemeisje aan, ruimdenkend en seksueel bevrijd als zij is.
Nadine, uit jouw verhaal begrijp ik dat jij wars bent van compromissen. Welnu, zorg dat Thijs kleur bekent en maak vervolgens jouw keuze. Hoe? Mijn suggestie:quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:15 schreef Nadine26 het volgende:
Ik weet het niet, hoor. Het is al zo ingewikkeld, en het wordt steeds ingewikkelder. Nou weet ik het helemaal niet meer.
Toen ik Thijs gisteren in de cd-winkel zag zitten, wist ik met absolute zekerheid, geen twijfel mogelijk, dat ik hem terug wilde. Hij zat met zijn rug naar me toe. Hij droeg een koptelefoon. En de lichtblauwe trui die hij van mij heeft gekregen, die droeg hij ook. Sentimenteel misschien, maar ik zag er een lief en ontroerend gebaar in - dat hij mijn trui had aangetrokken, moest iets betekenen.
Zinloos ... zijn eerste spontane reactie is onthullend.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:31 schreef dvr het volgende:
... Maar als hij onverhoopt B of C antwoordt, mag ze dan nog even pruilen om hem alsnog op ander gedachten te brengen?
Misschien, maar zo'n enorm veilige haven is hij nooit geweest; daarvoor was het allemaal een beetje te vaag & te 'los', zeg maar.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:54 schreef keesjeislief het volgende:
Is het niet gewoon zo dat D. te onbereikbaar lijkt en je daarom veilige haven Thijs nog niet durft los te laten?
Nee, maar dat heeft weer te maken met wat hierboven staat; ik probeer wel een beetje controle te houden, ik geloof niet dat ik me nu vol overgave op hem moet storten, juist nu hij een nieuwe vriendin heeft. Dus dat is gewoon mijn cynisme.quote:Je hebt tot dusver geen enkele keer iets geschreven over het evt. missen van Thijs, het besef dat je nog steeds verliefd op hem bent etc., alleen over wraakgevoelens richting poeziepad en onbegrip dat Thijs zich met haar heeft ingelaten...
Dat was ook cynisch bedoeld - ik denk niet dat ze zo ruimdenkend is, en seksueel bevrijd al helemaal niet.quote:Ik zou verwachten: "... drong het poeziemeisje aan, beseffend hoe ze met elke andere reactie haar jaloezie zou tonen en haar positie zou verzwakken"? Of zou ze er echt zo van overtuigd zijn dat ze Thijs in haar zak heeft?
Eigenlijk is het een beetje anders gegaan, omdat hij juist degene is die veel 'beter' met de ziekte van mijn moeder kan omgaan dan ikzelf. Niet dat ik er niet mee kan omgaan, ik doe mijn best, maar hij is nou eenmaal uit ander hout gesneden en hij pakt dat allemaal veel diepgravender & therapeutischer aan en hij wil er ook de hele tijd over praten, en daar kan ik niet zo goed tegen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:26 schreef Gajus het volgende:
Zeg tegen Thijs dat jij hem onvoldoende aandacht kunt geven vanwege het aanstaande overlijden van Moeder, dat jij hem daarom de vrijheid geeft 'zichzelf te ontdekken', dat jij overweegt jullie relatie te reanimeren nà het overlijden van Moeder.
Een volwassen en loyale Thijs zal antwoorden: "Ook in tegenspoed wil ik aan jouw zijde staan. Laat jouw verdriet ook mijn verdriet zijn."
Een onvolwassen maar toch loyale Thijs zal antwoorden: "Het spijt mij dat ik momenteel onvoldoende voor jou kan betekenen. Ik wens jou sterkte met jouw moeder en ben in afwachting van betere tijden."
Een deloyale Thijs zal antwoorden: "Jij neemt mij de woorden uit de mond."
Ik weet niet wat hij nú zal antwoorden, maar een paar weken terug gedroeg hij zich vooral in de richting van antwoord A : jouw verdriet is mijn verdriet (ook letterlijk, want zijn vader is overleden). Hij is van mening dat ik me met huid & haar moet overleveren aan dat verdriet, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik sla eerder op de vlucht. Dat blijkt ook wel uit alle haarspeldbochten die ik de laatste tijd neem. Op mij heeft de aanstaande dood van mijn moeder eerder het effect dat ik wil LEVEN, ik zou bijna zeggen: gevaarlijk leven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:31 schreef dvr het volgende:
Sterk advies, Gajus. Maar als hij onverhoopt B of C antwoordt, mag ze dan nog even pruilen om hem alsnog op ander gedachten te brengen?
Nadine, het gaat niet om zijn therapeutische vaardigheden, het gaat om zijn onvoorwaardelijke loyaliteit jegens jou en zijn oprechte betrokkenheid met jouw omstandigheden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:40 schreef Nadine26 het volgende:
Eigenlijk is het een beetje anders gegaan, omdat hij juist degene is die veel 'beter' met de ziekte van mijn moeder kan omgaan dan ikzelf. Niet dat ik er niet mee kan omgaan, ik doe mijn best, maar hij is nou eenmaal uit ander hout gesneden en hij pakt dat allemaal veel diepgravender & therapeutischer aan en hij wil er ook de hele tijd over praten, en daar kan ik niet zo goed tegen. ...
Ik denk het... want het maakt allemaal niet meer zoveel uit. Nee, dat is wel erg cru. Maar het is zeker een vorm van afleiding, vluchten naar plaatsen die je nog niet kende, even aan iets anders denken dan morfinepleisters en prednison en voedingssupplementen en nachtapotheken en dokters en ziekenhuizen, en je staat natuurlijk ook anders in het leven als je eenmaal weet dat het ergste niet meer kan gebeuren, want dat ís al gebeurd. Die klap heb je alvast te pakken, die komt niet nog een keer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:01 schreef Vivi het volgende:
Oeh! Dat herken ik zó! Sinds mijn moeder ziek is ben ik echt in een soort fatalistische fase terecht gekomen....voortdurend willen voélen dat ik leef, en dan het liefst door zoveel mogelijk zelfdestructieve dingen/situaties te doen c.q. op te zoeken, dingen waarvan ze onrust, ongezondheid en onheil veroorzaken!
Zou het toch een soort defensiemechanisme zijn...?
Soms verplettert hij me een beetje met zijn smart.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:05 schreef Gajus het volgende:
Heeft het spreekwoord "gedeelde smart is halve smart" werkelijk betekenis in jullie relatie?
Daar kun je je nog wel eens in vergissen. Je doet zo hard je best er niet aan te denken, ooit zul je er toch aan moeten geloven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:14 schreef Nadine26 het volgende:
Die klap heb je alvast te pakken, die komt niet nog een keer.
Niets mis met zijn goed bedoelde adviezen. Maar is het jouw beslissing om zijn adviezen te accepteren of te verwerpen. Vervolgens is het zijn beslissing om jouw eigenzinnigheid te accepteren of te verwerpen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:54 schreef Nadine26 het volgende:
Waarom... enzovoort.
Ja eh... dat bepaal ik allemaal zelf wel!
Met het risico dat wij binnenkort Nadine36 mogen begroeten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:14 schreef Nadine26 het volgende:
Nou, ik leef sowieso op adrenaline en verder niks. Dat kan je toch langer volhouden dan ik altijd dacht.
Ok, jouw verweer nuanceert het een en ander een beetje, ik had bijv. het idee dat jullie al wel een "relatie met beloften" hadden, blijkbaar niet goed genoeg gelezen, my bad.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:26 schreef Nadine26 het volgende:
Misschien, maar zo'n enorm veilige haven is hij nooit geweest; daarvoor was het allemaal een beetje te vaag & te 'los', zeg maar.
IJzersterk ja, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:15 schreef Nadine26 het volgende:
Vooral het subtiele gebruik van het woordje 'we' was ijzersterk te noemen. Ze weet wel wat ze doet, het poëziemeisje. Ze gedraagt zich dan wel als een zweverig probleemgevalletje dat alleen op de been blijft dankzij de schreeuwende poëzie die ze componeert, maar pas op. Met één klein en welgemikt woordje eist ze haar territorium op.
Wat:quote:
Volgens de 'luizenmoeder', die er trouwens uitzag alsof ze niet opkeek van een luis meer of minder op haar hoofd (en om die reden zal ze dan ook wel 'luizenmoeder' zijn geworden... ik bedoel: luizenmoeder - de meeste mensen gaan liever gewoon dood), volgens haar was een luizenbesmettinkje de normaalste zaak van de wereld; het schijnt vandaag de dag zo'n beetje op alle Amsterdamse scholen te heersen. Zegt zíj, tenminste. Maar ja, ze moet natuurlijk íets zeggen. (Ik geloof er niks vanquote:... zocht mijn moeder routineus (want vroeger kwam dit inderdaad vaker voor) mijn hoofd af.
quote:Voel ik daar achter mijn oor iets kriebelen?? Aaaaaaaah!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |