Nou, iedereen dusquote:Op maandag 24 oktober 2005 15:16 schreef Nadine26 het volgende:
[b]Op zondag 23 oktober 2005 15:46
Onsympathieke personen...? Wie...? Wat...? Wáár dan...?![]()
quote:Maar Th. heeft zich toch pas aan het PM vergrepen toen het uit was tussen jullie? Ik vind het dan wel een ander verhaal dan met jou en D.
Ja, het naadje van die PM-kous interesseert me in hoge mate - maar hoe kom ik erachter? Eerlijk gezegd ben ik te trots om op het poëziemeisje af te stappen met de vraag: "Zeg, wat hebben Thijs en jij nou precies uitgespookt?" Die trimof gun ik haar niet. (En die afgang wil ik mezelf ook graag besparen...)quote:Overigens wil jij niet het naadje van de kous weten over zijn vermeende affaire met PM? Laat je hem daar zo makkelijk mee wegkomen?
Die heeft ze je al op zeer slinkse wijze verteld!quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:24 schreef Nadine26 het volgende:
Maar serieus: hoe kom je in zo'n geval achter de waarheid?
niet noodzakelijk...waarom zou je ervan uitgaan dat zij de waarheid spreekt? waarom zou ze?quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:30 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Die heeft ze je al op zeer slinkse wijze verteld!
Bij het "thee" moment!
Omdat Thijs vaag doet....quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:34 schreef Abbadon het volgende:
[..]
niet noodzakelijk...waarom zou je ervan uitgaan dat zij de waarheid spreekt? waarom zou ze?
D. gaat absoluut niet onder mij gebukt - onder niemand, als je het mij vraagt (of het zouden zijn Spaanse geldschieters moeten zijnquote:Schuldgevoelens ben je aan geen van beide verplicht. Of denk je dat ze erg onder je gebukt gaan?
quote:D.'s zijden lakens...
Flauw, hè? Beter gezegd: doortrapt & uitgekookt. Toegegeven: er bestaat een kans dat hij écht niks heeft uitgespookt, die mogelijkheid moeten we open laten, maar... zelfs jij zwicht voor een paar getrainde massage-handen.quote:Right. Maar als jij hem vraagt wat hij met PM heeft uitgespookt, heeft hij de moed om te zeggen "dat is jóuw onzekerheid"?![]()
quote:Misschien heb je geen therapie nodig, maar een cursus onderhandelingstechniek. Het vervelende van situaties die door anderen geinitieerd en vormgegeven zijn, is dat die situaties wel op hun wensen en behoeften aansluiten, maar niet perse op de jouwe. Daar kun je je tegen wapenen door zelf meer initiatief te houden en door niet zomaar genoegen te nemen met wat je wordt voorgeschoteld; laat je gelden.
Ik maak een mentale notitie.quote:...dat kweekt respect en dan word je geen speelbal of speledingetje.
quote:Misschien moet jij maar gaan rondbazuinen dat het poëziemeisje twee dingen op je voorheeft.. en dat die beide van kunststof zijn.![]()
Dat ben ik helemaal met je eens. (Trouwens: zoenen... waar hebben we het over? Als we nou onder de zwart satijnen lakens waren beland... kijk... dan... eh... nou ja: dan zou ik het waarschijnlijk helemáál niet zeggenquote:Ik zou niets zeggen over dat zoenen...!! Vind sowieso dat eerlijkheid in dat soort zaken overgewaardeerd word...meestal gaat het er alleen maar om om het gemoed van de opbiechtende partij te ontlasten...niet om het nobele streven "eerlijk"te zijn![]()
Goed motto!quote:Maar ja he, dat ben ik...ik leef volgens het motto:
"Je kan beter spijt hebben van dingen die je wel hebt gedaan, dan van dingen die je hebt nagelaten" Met het oog op waar je over wilt mijmeren als je straks op hoogbejaarde leeftijd in je schommelstoel zit, met een hoofd vol craquelé
...
Nog beter motto!quote:Plus dat volgens de beruchte zeemansredenatie "vreemdgaan in een ander land" niet telt![]()
Thijs weet gewoon niet wat hij wil...en PM heeft best wat te winnen met zo'n leugen, en aangezien ze weet dat Thijs en onze onverschrokken heldin toch al niet geweldig communiceren is het een logische tactiek...quote:
Bij D. en zijn vrouw zijn de kinderen een soort 'opdracht' of 'taak'. Ze noemen het ook 'dienst', in de zin van: "Jij hebt dit weekend dienst," wanneer één van hen op de kinderen moet passen. Ik vind het zeer merkwaardig; misschien is dat 'modern ouderschap'? In elk geval : ze nemen het allebei nogal zwaar op. Het is ook een groot strijdpunt tussen hen. Madame vindt dat D. te veel werkt en te weinig aandacht heeft voor de kinderen (en dat is wáár), terwijl D. op zijn beurt voortdurend klaagt over de vele uitjes & etentjes & tripjes & feestjes & shoppingmiddagjes & excursies & manicure-sessies & ga zo maar door van Madame (en dat is óók waar). Kortom: het is oorlog! En het wapen waarmee ze elkaar bestrijden, is hun kroost.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:28 schreef Oblivion het volgende:
Stel aan D. voor dat hij naar spanje gaat, en jij in zijn huis op kids past.
Je hebt ja gezegd om op vakanties mee te gaan, niet op zakenreizen...![]()
Snap sowieso niet dat hij dat niet heeft voorgesteld, is veel makkelijker.
Sneue mensen...quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:14 schreef Nadine26 het volgende:
Kortom: het is oorlog! En het wapen waarmee ze elkaar bestrijden, is hun kroost.
Ja, die vervolgens niet geholpen heeft, want Thijsje blijft vaag.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:05 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Thijs weet gewoon niet wat hij wil...en PM heeft best wat te winnen met zo'n leugen, en aangezien ze weet dat Thijs en onze onverschrokken heldin toch al niet geweldig communiceren is het een logische tactiek...
of het niet geholpen heeft is nog niet echt gebleken, maar dat van Thijsje niks verwacht hoeft te worden is wel duidelijk inderdaad...quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:19 schreef Oblivion het volgende:
Ja, die vervolgens niet geholpen heeft, want Thijsje blijft vaag.
ach ja, waarom zou je de zaken nodeloos ingewikkeld makenquote:En ik ben het met Vivi eens...Niet eerlijk zijn helpt in dit geval!
Jawel, ze is in twijfel...ze weet het niet zeker...quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:37 schreef Abbadon het volgende:
[..]
of het niet geholpen heeft is nog niet echt gebleken, maar dat van Thijsje niks verwacht hoeft te worden is wel duidelijk inderdaad...
Omdat mensen over het algemeen "eisen" van je dat je eerlijk bent...quote:ach ja, waarom zou je de zaken nodeloos ingewikkeld maken
Hé... Gerben!quote:Therapie...
Je beseft toch wel dat dat alleen maar werkt als je je hele ziel blootlegt. Het is niet de bedoeling dat je iets voor jezelf houdt, anders werkt de therapie niet. Je moet met de blokken spelen, zogezegd.
Dan zal ook dit topic wel ter sprake komen.
Leuk. Heeft die therapeut ook wat te lezen.
Dat denk ik niet.quote:Een of twee sessies daarna zul je wel een keer zonder verdere uitleg posten dat je niet verder zult posten...
Ik hoop het. Ik hoop dat ik zinnige dingen schrijf, ik hoop dat ik geen therapie nodig heb, ik hoop dat ik kan blijven schrijven, want ik zou het verschrikkelijk missen. De troost. De woorden.quote:Jammer, Nadine schreef de meest zinnige dingen op het forum.
En daar had ze helemaal geen therapie voor nodig.
...en daar begint het mee hè, met die knagende twijfel...de vraag is wat ze er mee doetquote:Op maandag 24 oktober 2005 23:40 schreef Oblivion het volgende:
Jawel, ze is in twijfel...ze weet het niet zeker...
(ik doe maar even net of je er niet bent Nadine...)
ik vertrouw mensen die zich er op voorstaan altijd eerlijk te zijn niet...soms kun je beter liegen, of gewoon je mond houdenquote:Omdat mensen over het algemeen "eisen" van je dat je eerlijk bent...![]()
Alleen willen ze vaak de waarheid niet horen.![]()
In ieder geval niet door je te laten afschepen met ''dat is jouw onzekerheid''. Ik zelf zou niet eens met iemand naar bed kunnen gaan als ik ernstige vermoedens heb van ontrouw. Pikstraf dusquote:Op maandag 24 oktober 2005 22:24 schreef Nadine26 het volgende:
Maar serieus: hoe kom je in zo'n geval achter de waarheid?
Dat lezen we hier, ze gaat lekker badderen en slapen met Thijs...quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:57 schreef Abbadon het volgende:
[..]
...en daar begint het mee hè, met die knagende twijfel...de vraag is wat ze er mee doet![]()
Dat, mijn beste, heb je heel goed!quote:
ik vertrouw mensen die zich er op voorstaan altijd eerlijk te zijn niet...soms kun je beter liegen, of gewoon je mond houden![]()
quote:...en daar begint het mee hè, met die knagende twijfel...de vraag is wat ze er mee doet
Je kunt geen interview met een Bekende of Minder Bekende of zelfs Volslagen Onbekende Nederlander lezen, of er staat: "Ik ben altijd eerlijk. Als ik érgens niet tegen kan, dan is het wel oneerlijkheid. Ik zal het je sterker vertellen: ik ben allergisch voor oneerlijkheid, ik krijg er rode uitslag van in mijn nek."quote:ik vertrouw mensen die zich er op voorstaan altijd eerlijk te zijn niet...soms kun je beter liegen, of gewoon je mond houden![]()
Ik heb nog altijd de naieve hoop dat het op de langere termijn slecht met Thijsje aflooptquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:00 schreef Oblivion het volgende:
Dat lezen we hier, ze gaat lekker badderen en slapen met Thijs...
Thijs doet het goed!
ik heb zo af en toe de nare gewoonte om mensen te vragen of ze een eerlijk antwoord, of een aardig antwoord willen....gek genoeg willen ze dan meestal helemaal geen antwoord meerquote:Dat, mijn beste, heb je heel goed!
*Zeer nare ervaringen heeft met wel de waarheid vertellen...![]()
Dat is niet alleen oneerlijk, maar ook nog eens hypocriet en weinig integer. Jij veroorlooft je bepaalde vrijheden omdat hij tenslotte ook is vreemdgegaan. Hij moet als straf daarvoor zijn contact met PM stopzetten en jij staat vrolijk te zoenen in de keuken zonder enig schuldgevoel want tsja hij deed het tenslotte ook.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:14 schreef Nadine26 het volgende:
Ja, ik geef toe: de twijfel knaagt... en wat ik ermee doe, is om precies te zijn: wegstoppen & niet teveel aan denken & tegelijkertijd ruimte scheppen voor mezelf om eens in een schemerige bijkeuken met iemand anders te zoenen, want ach...
Dan zou ik maar eens heel snel je hoofd uit het zand halen..quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:14 schreef Nadine26 het volgende:
ik ben allergisch voor oneerlijkheid, ik krijg er rode uitslag van in mijn nek."
Als ik zoiets lees, denk ik altijd 3 dingen:
1:![]()
2:![]()
3:![]()
Pikstraf!quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:57 schreef Xennia het volgende:
Ik zelf zou niet eens met iemand naar bed kunnen gaan als ik ernstige vermoedens heb van ontrouw. Pikstraf dus
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:14 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ik heb nog altijd de naieve hoop dat het op de langere termijn slecht met Thijsje aflooptdat gun ik hem...
![]()
quote:ik heb zo af en toe de nare gewoonte om mensen te vragen of ze een eerlijk antwoord, of een aardig antwoord willen....gek genoeg willen ze dan meestal helemaal geen antwoord meer![]()
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Pikstraf!![]()
![]()
![]()
![]()
Hahahaha! Dat woord kende ik nog niet! Het is ook leuk als je het een paar keer achter elkaar zegt: pikstraf, pikstraf, pikstraf - jij krijgt pikstraf!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |