abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:32:00 #226
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_31664876
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 15:16 schreef Nadine26 het volgende:
[b]Op zondag 23 oktober 2005 15:46

Onsympathieke personen...? Wie...? Wat...? Wáár dan...?
Nou, iedereen dus Maar da's niet erg...ik word graag bevestigd in mijn cynisme...

Is er nog hoop op een happy end?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_31666249
Op zondag 23 oktober 2005 22:57 schreef Xennia het volgende:
quote:
Maar Th. heeft zich toch pas aan het PM vergrepen toen het uit was tussen jullie? Ik vind het dan wel een ander verhaal dan met jou en D.

Nee, het is nooit uit geweest. We hadden afgesproken dat het 'leuk' en 'weer eens iets anders' en 'goed' en 'volwassen' en ook 'inspirerend' zou zijn als we elkaar zouden toestaan, in het volste vertrouwen en met alle ruimdenkendheid die we in ons hebben, om ook 'met anderen uit te gaan', in plaats van alleen met elkaar, omdat wij toch steeds ruzie kregen. Ik geef toe: het was een dubbelhartige afspraak. Typisch zo'n afspraak waar later problemen van komen. Het idee kwam uit de koker van Thijs, die natuurlijk allang iemand op het oog had - iemand met wie hij de uiterste grenzen van die dubbelhartige afspraak kon aftasten... Maar allerminst dubbelhartig was de afspraak (óók uit de koker van Thijs) dat we níet met iemand anders zouden zoenen. (God, wat klinkt dit kinderachtig - ik voel me veertien.)

Om kort te gaan: die laatste afspraak hebben we allebei geschonden, binnen anderhalve seconde ongeveer. (Of hád ik toen al met D. gezoend...? Ik weet het echt niet meer.)
quote:
Overigens wil jij niet het naadje van de kous weten over zijn vermeende affaire met PM? Laat je hem daar zo makkelijk mee wegkomen?
Ja, het naadje van die PM-kous interesseert me in hoge mate - maar hoe kom ik erachter? Eerlijk gezegd ben ik te trots om op het poëziemeisje af te stappen met de vraag: "Zeg, wat hebben Thijs en jij nou precies uitgespookt?" Die trimof gun ik haar niet. (En die afgang wil ik mezelf ook graag besparen...)
Thijs houdt bij hoog & bij laag vol dat er niet meer is voorgevallen dan alleen een beetje (dronken, lamlendig, niks beters te doen, etc.) zoenen.
Daar komt natuurlijk bij dat mijn eigen blazoen ook niet bepaald smetteloos is (zoals de Amerikanen zeggen: I don't come out of this smelling like a rose...) Daarom heb ik hem er inderdaad makkelijker mee laten wegkomen dan ik eigenlijk zou willen...

Maar serieus: hoe kom je in zo'n geval achter de waarheid?
pi_31666383
Stel aan D. voor dat hij naar spanje gaat, en jij in zijn huis op kids past.
Je hebt ja gezegd om op vakanties mee te gaan, niet op zakenreizen...

Snap sowieso niet dat hij dat niet heeft voorgesteld, is veel makkelijker.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_31666450
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:24 schreef Nadine26 het volgende:
Die heeft ze je al op zeer slinkse wijze verteld!
Bij het "thee" moment!
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:34:11 #230
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_31666550
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:30 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Die heeft ze je al op zeer slinkse wijze verteld!
Bij het "thee" moment!
niet noodzakelijk...waarom zou je ervan uitgaan dat zij de waarheid spreekt? waarom zou ze?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_31666756
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:34 schreef Abbadon het volgende:

[..]

niet noodzakelijk...waarom zou je ervan uitgaan dat zij de waarheid spreekt? waarom zou ze?
Omdat Thijs vaag doet....
pi_31666813
Op maandag 24 oktober 2005 12:24 schreef dvr het volgende:
quote:
Schuldgevoelens ben je aan geen van beide verplicht. Of denk je dat ze erg onder je gebukt gaan?
D. gaat absoluut niet onder mij gebukt - onder niemand, als je het mij vraagt (of het zouden zijn Spaanse geldschieters moeten zijn )
Thijs is een ander verhaal, die gaat diep onder mij gebukt... maar dan vooral onder mijn 'onvolwassen gedrag'. En daar ga ík weer onder gebukt, dus op die manier houden we elkaar er lekker onder.
quote:
D.'s zijden lakens...
(Misschien wel zwarte zijden lakens... zoals in de betere B-film!)
quote:
Right. Maar als jij hem vraagt wat hij met PM heeft uitgespookt, heeft hij de moed om te zeggen "dat is jóuw onzekerheid"?
Flauw, hè? Beter gezegd: doortrapt & uitgekookt. Toegegeven: er bestaat een kans dat hij écht niks heeft uitgespookt, die mogelijkheid moeten we open laten, maar... zelfs jij zwicht voor een paar getrainde massage-handen.
quote:
Misschien heb je geen therapie nodig, maar een cursus onderhandelingstechniek. Het vervelende van situaties die door anderen geinitieerd en vormgegeven zijn, is dat die situaties wel op hun wensen en behoeften aansluiten, maar niet perse op de jouwe. Daar kun je je tegen wapenen door zelf meer initiatief te houden en door niet zomaar genoegen te nemen met wat je wordt voorgeschoteld; laat je gelden.

Goeie tip.
Dit ga ik in de praktijk brengen. Want inderdaad:
quote:
...dat kweekt respect en dan word je geen speelbal of speledingetje.
Ik maak een mentale notitie.
Voor tijdens mijn verblijf iin Spanje.
quote:
Misschien moet jij maar gaan rondbazuinen dat het poëziemeisje twee dingen op je voorheeft.. en dat die beide van kunststof zijn.
pi_31667138
Op maandag 24 oktober 2005 15:28 schreef Vivi het volgende:
quote:
Ik zou niets zeggen over dat zoenen...!! Vind sowieso dat eerlijkheid in dat soort zaken overgewaardeerd word...meestal gaat het er alleen maar om om het gemoed van de opbiechtende partij te ontlasten...niet om het nobele streven "eerlijk"te zijn
Dat ben ik helemaal met je eens. (Trouwens: zoenen... waar hebben we het over? Als we nou onder de zwart satijnen lakens waren beland... kijk... dan... eh... nou ja: dan zou ik het waarschijnlijk helemáál niet zeggen )
quote:
Maar ja he, dat ben ik...ik leef volgens het motto:

"Je kan beter spijt hebben van dingen die je wel hebt gedaan, dan van dingen die je hebt nagelaten " Met het oog op waar je over wilt mijmeren als je straks op hoogbejaarde leeftijd in je schommelstoel zit, met een hoofd vol craquelé ...
Goed motto!
quote:
Plus dat volgens de beruchte zeemansredenatie "vreemdgaan in een ander land" niet telt
Nog beter motto!
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:05:03 #234
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_31667535
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:39 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Omdat Thijs vaag doet....
Thijs weet gewoon niet wat hij wil...en PM heeft best wat te winnen met zo'n leugen, en aangezien ze weet dat Thijs en onze onverschrokken heldin toch al niet geweldig communiceren is het een logische tactiek...
pi_31667818
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:28 schreef Oblivion het volgende:
Stel aan D. voor dat hij naar spanje gaat, en jij in zijn huis op kids past.
Je hebt ja gezegd om op vakanties mee te gaan, niet op zakenreizen...

Snap sowieso niet dat hij dat niet heeft voorgesteld, is veel makkelijker.
Bij D. en zijn vrouw zijn de kinderen een soort 'opdracht' of 'taak'. Ze noemen het ook 'dienst', in de zin van: "Jij hebt dit weekend dienst," wanneer één van hen op de kinderen moet passen. Ik vind het zeer merkwaardig; misschien is dat 'modern ouderschap'? In elk geval : ze nemen het allebei nogal zwaar op. Het is ook een groot strijdpunt tussen hen. Madame vindt dat D. te veel werkt en te weinig aandacht heeft voor de kinderen (en dat is wáár), terwijl D. op zijn beurt voortdurend klaagt over de vele uitjes & etentjes & tripjes & feestjes & shoppingmiddagjes & excursies & manicure-sessies & ga zo maar door van Madame (en dat is óók waar). Kortom: het is oorlog! En het wapen waarmee ze elkaar bestrijden, is hun kroost.

Ze laten de verzorging & opvoeding van hun kinderen al zo'n beetje fulltime over aan ingehuurde krachten, met de nodige schuldgevoelens van dien. In de ogen van Madame zou het een absolute misdaad zijn als D. mij tijdens zijn tripje naar Spanje met de kinderen in zijn huis liet bivakkeren - want het idee van dat hele tripje (in de ogen van Madame) is nu juist dat hij in Spanje eindelijk wat quality time met de tweeling kan doorbrengen. In de praktijk komt die quality time op míjn schouders terecht, maar dat hoeft zij niet te weten.

Alles bij elkaar is het een redelijk beangstigend scenario, voor iedereen die ooit nog kinderen hoopt te krijgen (en persoonlijk hoop ik dat wél). Je zou toch denken dat kinderen je gelukkig maken, en dat je zoveel mogelijk tijd met hen wilt doorbrengen... maar bij D. en zijn vrouw zijn de kinderen tegelijkertijd machtsmiddel en loden last.

Het is, uiteindelijk, allemaal schijn.
D. zou de tweeling duizend maal liever thuis laten, met mij of met iemand anders, maar hij wil na afloop van het tripje thuiskomen met een stapel vakantiefoto's in techicolorkleuren - om zijn vrouw de ogen mee uit te steken (1), en om zijn positie te versterken (2), en om zijn schuldgevoel mee te dempen (3).
pi_31667912
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:14 schreef Nadine26 het volgende:

Kortom: het is oorlog! En het wapen waarmee ze elkaar bestrijden, is hun kroost.
Sneue mensen...
pi_31667967
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:05 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Thijs weet gewoon niet wat hij wil...en PM heeft best wat te winnen met zo'n leugen, en aangezien ze weet dat Thijs en onze onverschrokken heldin toch al niet geweldig communiceren is het een logische tactiek...
Ja, die vervolgens niet geholpen heeft, want Thijsje blijft vaag.

En ik ben het met Vivi eens...Niet eerlijk zijn helpt in dit geval!
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:37:43 #238
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_31668488
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:19 schreef Oblivion het volgende:
Ja, die vervolgens niet geholpen heeft, want Thijsje blijft vaag.
of het niet geholpen heeft is nog niet echt gebleken, maar dat van Thijsje niks verwacht hoeft te worden is wel duidelijk inderdaad...
quote:
En ik ben het met Vivi eens...Niet eerlijk zijn helpt in dit geval!
ach ja, waarom zou je de zaken nodeloos ingewikkeld maken
pi_31668563
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:37 schreef Abbadon het volgende:

[..]

of het niet geholpen heeft is nog niet echt gebleken, maar dat van Thijsje niks verwacht hoeft te worden is wel duidelijk inderdaad...
Jawel, ze is in twijfel...ze weet het niet zeker...
(ik doe maar even net of je er niet bent Nadine... )
quote:
ach ja, waarom zou je de zaken nodeloos ingewikkeld maken
Omdat mensen over het algemeen "eisen" van je dat je eerlijk bent...
Alleen willen ze vaak de waarheid niet horen.
pi_31668928
Op maandag 24 oktober 2005 15:29 schreef mgerben het volgende:
quote:
Therapie...
Je beseft toch wel dat dat alleen maar werkt als je je hele ziel blootlegt. Het is niet de bedoeling dat je iets voor jezelf houdt, anders werkt de therapie niet. Je moet met de blokken spelen, zogezegd.
Dan zal ook dit topic wel ter sprake komen.
Leuk. Heeft die therapeut ook wat te lezen.
Hé... Gerben! Leuk om jou weer eens te zien!
Ik ben het met je eens, hoor.
Ik báál van die hele therapie, ik ben er niet mee in mijn nopjes, zogezegd.
quote:
Een of twee sessies daarna zul je wel een keer zonder verdere uitleg posten dat je niet verder zult posten...
Dat denk ik niet.
Tenminste: ik denk niet dat een therapeut, maakt niet uit welke therapeut, mij nog kan afremmen in mijn koortsachtige queeste naar... ja: naar wát, eigenlijk? Geen idee.
Maar nu zal ik je iets anders vertellen. Wat ik wél heel griezelig vind, beklemmend & aardschokkend, is dat ik vandaag op de faculteit was, waar iemand in het voorbijgaan tegen mij zei: "Hé Nadine, leuk dagboek!"
Het scheelde weinig of ik was ter plekke dood neergevallen.

Misschien is het naïef om te denken dat niemand een link zal leggen tussen mij & de dingen die ik opschrijf. Maar ik ben niet zo naïef. Dat valt wel mee. Ik heb wél de neiging om te railleren - om hard tegen de dingen aan te schoppen, zonder na te denken over de consequenties. Ik beschouw dit dagboek als een persoonlijke document, en natuurlijk verander ik wel eens een naam (en soms ook niet) en natuurlijk houd ik wel eens dingen achter (en meestal ook niet) en natuurlijk gaat het mij in de allereerste plaats om het schrijven. God ja, de woorden, het gaat uiteindelijk allemaal om de woorden. Het klinkt misschien pathetisch, maar woorden, en zinnen, en klanken hebben een troostende werking.

Moet ik me dan iets aantrekken van anderen?
Goeie vraag.
quote:
Jammer, Nadine schreef de meest zinnige dingen op het forum.
En daar had ze helemaal geen therapie voor nodig.
Ik hoop het. Ik hoop dat ik zinnige dingen schrijf, ik hoop dat ik geen therapie nodig heb, ik hoop dat ik kan blijven schrijven, want ik zou het verschrikkelijk missen. De troost. De woorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nadine26 op 24-10-2005 23:57:59 ]
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:57:44 #241
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_31669060
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:40 schreef Oblivion het volgende:

Jawel, ze is in twijfel...ze weet het niet zeker...
(ik doe maar even net of je er niet bent Nadine... )
...en daar begint het mee hè, met die knagende twijfel...de vraag is wat ze er mee doet
quote:
Omdat mensen over het algemeen "eisen" van je dat je eerlijk bent...
Alleen willen ze vaak de waarheid niet horen.
ik vertrouw mensen die zich er op voorstaan altijd eerlijk te zijn niet...soms kun je beter liegen, of gewoon je mond houden
pi_31669062
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:24 schreef Nadine26 het volgende:
In ieder geval niet door je te laten afschepen met ''dat is jouw onzekerheid''. Ik zelf zou niet eens met iemand naar bed kunnen gaan als ik ernstige vermoedens heb van ontrouw. Pikstraf dus
pi_31669169
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:57 schreef Abbadon het volgende:

[..]

...en daar begint het mee hè, met die knagende twijfel...de vraag is wat ze er mee doet
Dat lezen we hier, ze gaat lekker badderen en slapen met Thijs...
Thijs doet het goed!
quote:

ik vertrouw mensen die zich er op voorstaan altijd eerlijk te zijn niet...soms kun je beter liegen, of gewoon je mond houden
Dat, mijn beste, heb je heel goed!
*Zeer nare ervaringen heeft met wel de waarheid vertellen...
pi_31669428
Op maandag 24 oktober 2005 23:57 schreef Abbadon het volgende:
quote:

Ja, ik geef toe: de twijfel knaagt... en wat ik ermee doe, is om precies te zijn: wegstoppen & niet teveel aan denken & tegelijkertijd ruimte scheppen voor mezelf om eens in een schemerige bijkeuken met iemand anders te zoenen, want ach...
quote:
Je kunt geen interview met een Bekende of Minder Bekende of zelfs Volslagen Onbekende Nederlander lezen, of er staat: "Ik ben altijd eerlijk. Als ik érgens niet tegen kan, dan is het wel oneerlijkheid. Ik zal het je sterker vertellen: ik ben allergisch voor oneerlijkheid, ik krijg er rode uitslag van in mijn nek."
Als ik zoiets lees, denk ik altijd 3 dingen:

1:
2:
3:
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:14:34 #245
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_31669441
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:00 schreef Oblivion het volgende:
Dat lezen we hier, ze gaat lekker badderen en slapen met Thijs...
Thijs doet het goed!
Ik heb nog altijd de naieve hoop dat het op de langere termijn slecht met Thijsje afloopt dat gun ik hem...
quote:
Dat, mijn beste, heb je heel goed!
*Zeer nare ervaringen heeft met wel de waarheid vertellen...
ik heb zo af en toe de nare gewoonte om mensen te vragen of ze een eerlijk antwoord, of een aardig antwoord willen....gek genoeg willen ze dan meestal helemaal geen antwoord meer
pi_31669567
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:14 schreef Nadine26 het volgende:
Ja, ik geef toe: de twijfel knaagt... en wat ik ermee doe, is om precies te zijn: wegstoppen & niet teveel aan denken & tegelijkertijd ruimte scheppen voor mezelf om eens in een schemerige bijkeuken met iemand anders te zoenen, want ach...
Dat is niet alleen oneerlijk, maar ook nog eens hypocriet en weinig integer. Jij veroorlooft je bepaalde vrijheden omdat hij tenslotte ook is vreemdgegaan. Hij moet als straf daarvoor zijn contact met PM stopzetten en jij staat vrolijk te zoenen in de keuken zonder enig schuldgevoel want tsja hij deed het tenslotte ook.
pi_31669628
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:14 schreef Nadine26 het volgende:
ik ben allergisch voor oneerlijkheid, ik krijg er rode uitslag van in mijn nek."
Als ik zoiets lees, denk ik altijd 3 dingen:

1:
2:
3:
Dan zou ik maar eens heel snel je hoofd uit het zand halen..
Het is namelijk zeer oneerlijk tegenover jezelf...
Is toch ook een soort van oneerlijkheid?
pi_31669643
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:57 schreef Xennia het volgende:
Ik zelf zou niet eens met iemand naar bed kunnen gaan als ik ernstige vermoedens heb van ontrouw. Pikstraf dus
Pikstraf!

Hahahaha! Dat woord kende ik nog niet! Het is ook leuk als je het een paar keer achter elkaar zegt: pikstraf, pikstraf, pikstraf - jij krijgt pikstraf!
pi_31669787
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:14 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik heb nog altijd de naieve hoop dat het op de langere termijn slecht met Thijsje afloopt dat gun ik hem...
quote:
ik heb zo af en toe de nare gewoonte om mensen te vragen of ze een eerlijk antwoord, of een aardig antwoord willen....gek genoeg willen ze dan meestal helemaal geen antwoord meer
Je bent niet heel toevallig een taxichauffeur uit Amsterdam?

Daar heb ik dan wel weer een paar goede dingen uitgehaald.
Mensen om je heen zien dingen vaak net iets scherper.
En ik wil vooruit in het leven!

En nu weer terug naar Nadine.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:31:27 #250
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31669826
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:24 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Pikstraf!

Hahahaha! Dat woord kende ik nog niet! Het is ook leuk als je het een paar keer achter elkaar zegt: pikstraf, pikstraf, pikstraf - jij krijgt pikstraf!

Pikstraf is toch 1 van de basisgereedschappen in elk vrouwenleven?!

Ik ben het ook aan het uitoefenen, leuk!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')