Hoewel het album pas op 31 oktober uitkomt, is het helaas al op internet gelekt. Links vragen is in dit topic NIET toegestaan!!!
Ik ben zelf na Ego War helemaal weg van onze Britse vrienden en ik heb dat album dan ook helemaal grijs gedraaid. Ik kon haast niet wachten tot het verschijnen van het volgende album, maar het 'voorproefje' in de vorm van Bang Bang viel toch een beetje tegen. Dit is niet het echte Audio Bullys geluid en bovendien blijven Marco V en Benjamin Bates voor mij koning! (voor de onwetenden, zij maakten ook een remix van de titelsong van Kill Bill, helaas voor hun op een ander tijdstip waardoor de filmmaatschappij de rechten nog niet vrij wilden geven, waardoor zij geen toestemming kregen om het nummer uit te brengen)
Met gemengde gevoelens ging ik dus naar Generation luisteren, was dit de nieuwe Audio Bullys sound of was dit slechts een commercieel uitstapje...ik moest iets daar tussenin concluderen.
De Audio Bullys sound is wel degelijk terug: de rauwe bassline, de dikke beat met relatief simpele melodietjes en de rap-achtige vocalen, maar de jongens zijn toch wat op de sensitievere toer gegaan. I'm In Love is daarvan een goed voorbeeld, deze nieuwe single moet op 24 oktober uitkomen (een week voor het album dus) Hierin is meteen de oude stijl te herkennen, maar het is wat softer geworden. De tijden van dope en drugs zijn voorbij en er worden wat andere onderwerpen aangesneden.
![]()
01. Audio Bullys - Intro
02. Audio Bullys - Shot You Down (featuring Nancy Sinatra)
03. Audio Bullys - Keep On Moving
04. Audio Bullys - Bring Light
05. Audio Bullys - Generation
06. Audio Bullys - I Won't Let You Down
07. Audio Bullys - (The World)
08. Audio Bullys - Eq-ing
09. Audio Bullys - Made Like That
10. Audio Bullys - All Sing Along
11. Audio Bullys - Get Myself On Track
12. Audio Bullys - I'm In Love
13. Audio Bullys - Struck By The Sound
14. Audio Bullys - This Road
15. Audio Bullys - Take You There
16. Audio Bullys - If You Want My Love
17. Audio Bullys - Rock Till I'm Rollin'
Vooral in de titelsong is Ego War sound te herkennen, Generation is een geweldige track die de wat softere tracks op het album heel mooi compenseert. Het album is wat afwisselender geworden, iets waar ik in het begin een beetje aan moest wennen, want hoewel het direct herkenbaar is, is het toch ook weer totaal anders.
Het is wennen, maar ik weet bijna zeker dat het de echte Audio Bullys fan toch weer kan bekoren en tegelijkertijd is het ook wat toegankelijker geworden voor het grote publiek.
Productief is het uiteraard weer dik in orde, maar ook de vocalen zijn van hoger niveau. Er was al niet veel op aan te merken, "I Go To Your House" op Ego War was eigenlijk de enige misstap, maar bijvoorbeeld Struck By The Sound heeft erg diepe vocalen, hetgeen de cd wat meer inhoud geeft.
Conclusie: hij is weer geweldig. Afwisselender, af en toe wat softer maar toch stoer. Sensitiever, maar tegelijk herkenbaar. Hij ligt 31 oktober in de winkels, dus ik weet al wat ik voor mijn verjaardag krijg!