abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31518990

Ik als amateur met een budget cam vond deze foto toch wel iets hebben.
Want vinden jullie er van?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:18:30 #152
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_31535820
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:13 schreef logisnack het volgende:
Ik als amateur met een budget cam vond deze foto toch wel iets hebben.
Want vinden jullie er van?
Achtergrond leidt een beetje af. Het onderwerp had wat mij betreft wat meer van het beeld mogen innemen.

Hier ook een paar foto's van mij (dit keer zijn de originelen iets van 1MB groot max.)

#4 (Van witte druiven maak je rode wijn )
pi_31545285

Eerste keer werken in een "echte" studio voor mij
pi_31545376
Ik zie een Fleur Fraaie foto Volgens mij ziet-ie er wel goed uit Ogen mooi scherp, mooie blik. Misschien alleen iets te nauw genomen aan de rechterkant. Iets teveel loze ruimte in de foto.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_31545462
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:18 schreef mwvdlee het volgende:

[..]

Achtergrond leidt een beetje af. Het onderwerp had wat mij betreft wat meer van het beeld mogen innemen.

Hier ook een paar foto's van mij (dit keer zijn de originelen iets van 1MB groot max.)

[[url=http://www.vanderlee.com/portfolio/view.php?i=Studio/IMG_3693.jpg&x=400&y=400]afbeelding][/url]

[[url=http://www.vanderlee.com/portfolio/view.php?i=Studio/IMG_3562.jpg&x=400&y=400]afbeelding][/url]

[[url=http://www.vanderlee.com/portfolio/view.php?i=Studio/IMG_3551.jpg&x=400&y=400]afbeelding][/url]

#4 (Van witte druiven maak je rode wijn )
[[url=http://www.vanderlee.com/portfolio/view.php?i=Studio/IMG_3488.jpg&x=400&y=400]afbeelding][/url]
mwvdlee, ik zou zeggen dat je met die eerste en die laatste lekker bezig bent Die middelste twee vind ik niet zo heel spannend.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_31545986
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

mwvdlee, ik zou zeggen dat je met die eerste en die laatste lekker bezig bent Die middelste twee vind ik niet zo heel spannend.
Eens, al vind ik #2 dan ook een leuke foto Misschien iets donker aan de voorkant, maar op zich is dat niet heel erg storend. #3 vind ik een beetje saai, misschien zou het goed doen om wat meer van de omgeving te laten zien, dus links en boven meer ruimte er bij .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_31549409
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:18 schreef mwvdlee het volgende:

[..]

Meer zo dus? Deze heb ik in de zelfde serie genomen.. minder storing op achtergrond. meer onderwerp. Maar ik vind het onderwerp wat minder boeiend (geen Bij enzo)
pi_31549812
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 00:00 schreef logisnack het volgende:

[..]

Meer zo dus? Deze heb ik in de zelfde serie genomen.. minder storing op achtergrond. meer onderwerp. Maar ik vind het onderwerp wat minder boeiend (geen Bij enzo)
[afbeelding]
Ik vind de eerste foto dan toch beter Maar ben het wel eens met eerder gegeven commentaar.

Misschien zou je hiermee iets met het standpunt kunnen doen, en eventueel nog wat dichterbij.
Het is trouwens de fotograaf die de foto maakt, niet de camera (al wil kan het nog wel eens een beetje schelen )
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_31553041
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:52 schreef Gizz het volgende:
[afbeelding]

Eerste keer werken in een "echte" studio voor mij
Leuk, een hele nette foto! Echt wat ik noem een 'meisjesplaat': ziet er niet geposeerd uit en het is je goed gelukt haar natuurlijke charme te vangen. Knap. Over de uitsnede sluit ik me aan bij PdeHoog: net iets meer of een stuk minder was beter geweest.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31566325

Niet helemaal scherp

donderdag 20 oktober 2005 @ 13:37:01 #161
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_31579024
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:16 schreef Providentia het volgende:...foto's...
Ik heb een zwak voor katten, dus per definitie sowieso mooi wat mij betreft

'K heb de indruk dat de laatste 3 met een flitser van heel dichtbij zijn genomen? 'T licht ziet er iig een beetje onnatuurlijk uit, ook met zo'n piepklein lichtpuntje in de ogen. De 1e is wat mij betreft dan ook de winnaar, hoewel daar weer zo'n storend vlak linksboven zit. Na het zien van de laatste vraag ik me af of de rest niet beter zou zijn in kleur; het heeft wel wat.
pi_31580006
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 13:37 schreef mwvdlee het volgende:

[..]

Ik heb een zwak voor katten, dus per definitie sowieso mooi wat mij betreft

'K heb de indruk dat de laatste 3 met een flitser van heel dichtbij zijn genomen? 'T licht ziet er iig een beetje onnatuurlijk uit, ook met zo'n piepklein lichtpuntje in de ogen. De 1e is wat mij betreft dan ook de winnaar, hoewel daar weer zo'n storend vlak linksboven zit. Na het zien van de laatste vraag ik me af of de rest niet beter zou zijn in kleur; het heeft wel wat.
[offtopic]13:37.. Wat een LEET tijd om dat te posten [/offtopic]
[ontopic]
Misschien zijn het zwart-witte katten. Maar ik ben het eens, de foto's zouden leuker zijn in kleur en de flits had uit gemogen.. Je krijgt nu inderdaad een soort van vlek, omdat de camera waarschijnlijk dichtbij de kat gehouden werd (vinden ze dat wel leuk? ) Verder zijn katten idd wel leuk om te fotograferen..
pi_31583088
Heb sinds dinsdag een nieuwe camera, ben er wat mee aan het spelen geweest :
Een halloween heksje:

2e keer dat ik m'n blauwe bloempje "Campanula scheuchzer" probeer maar dan van wat dichterbij:

En m'n telefoon:

en nu weer verder met oefenen en klooien
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_31585874
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:43 schreef killko het volgende:

[..]

[offtopic]13:37.. Wat een LEET tijd om dat te posten [/offtopic]
[ontopic]
Misschien zijn het zwart-witte katten. Maar ik ben het eens, de foto's zouden leuker zijn in kleur en de flits had uit gemogen.. Je krijgt nu inderdaad een soort van vlek, omdat de camera waarschijnlijk dichtbij de kat gehouden werd (vinden ze dat wel leuk? ) Verder zijn katten idd wel leuk om te fotograferen..
Ik heb bij geen van alleen een flits gebruikt, dat wat je ziet, is de OEV+ functie, die is ingesteld op 4 ipv 2;)
pi_31587464
"Beoordeel mijn foto"
Een TT die doet vermoeden dat je hier allemaal geweldige foto's kan vinden.
Niet dus, omdat de meeste mensen echt nog beginners zijn en geen ander topic kunnen vinden voor het plaatsen van een eerste foto. Mensen die het plezier van fotograferen ontdekken, of gevorderde gebruikers die ook wel wat tips over een bepaalde foto willen krijgen, gebruiken dan ook al snel dit topic.
De reacties op foto's zijn soms wel alsof dit topic alleen voor de perfecte foto zou bestaan.

Om aan die verwarring een eind te maken, is er besloten een nieuwe centrale reeks te openen. Hier kan je een foto kwijt waar je eventueel tips bij kan gebruiken, maar ook nog steeds een perfecte foto die in geen andere reeks past.

Het vernieuwde "Beoordeel mijn foto": [Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')