abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31204339
addie84: je foto's zijn nogal saai omdat ze qua compositie niet veel voorstellen.

De eerste is saai omdat het onderwerp (de streep) precies in het midden staat. Verder zijn zonsondergangsfoto's / zonreflectie in water foto's nogal cliché

De andere foto's hebben geen onderwerp. Ik zie een lucht en een te zwarte voorgrond. Waar moet ik naar kijken? Niks trekt mijn aandacht. Als je geen duidelijk onderwerp hebt gaan de ogen van de kijker over de foto zwerven, en dan is je foto eigenlijk mislukt.

Even een voorbeeldje uit mijn archief (mag meteen beoordeeld worden als mensen dat leuk vinden)

Er staat veel op de foto, maar toch trekt het meisje samen met haar schaduw de aandacht. Je ogen gaan niet zwerven van de linker bovenhoek tot rechtsonder etc.

Op internet kun je wel wat compositie trainingen/tips vinden
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:34:00 #77
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31204447
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:47 schreef addie84 het volgende:

[..]

1 = leuk, beetje donker en scheve horizon. kan in PS gecorrigeerd worden
2 & 3 beetje saai, en alweer die scheve horizon
4 = niet mooi, een donkere straat ofzo? was het de bedoeling om de wolken te fotograferen? Zo ja, zoek een spannender uitgangspunt. zoiets als in 2 & 3, maar daar vind ik de wolken weer niet zo boeiend
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:35:44 #78
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31204493
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:29 schreef Gizz het volgende:
addie84: je foto's zijn nogal saai omdat ze qua compositie niet veel voorstellen.

De eerste is saai omdat het onderwerp (de streep) precies in het midden staat. Verder zijn zonsondergangsfoto's / zonreflectie in water foto's nogal cliché

De andere foto's hebben geen onderwerp. Ik zie een lucht en een te zwarte voorgrond. Waar moet ik naar kijken? Niks trekt mijn aandacht. Als je geen duidelijk onderwerp hebt gaan de ogen van de kijker over de foto zwerven, en dan is je foto eigenlijk mislukt.

Even een voorbeeldje uit mijn archief (mag meteen beoordeeld worden als mensen dat leuk vinden)

[afbeelding]

Er staat veel op de foto, maar toch trekt het meisje samen met haar schaduw de aandacht. Je ogen gaan niet zwerven van de linker bovenhoek tot rechtsonder etc.

Op internet kun je wel wat compositie trainingen/tips vinden
Mooie foto, geen woorden aan vuil maken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 17:25:08 #79
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31209156
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:29 schreef Gizz het volgende:

[afbeelding]
Coole foto (mooie omzetting ook.) Veel doorgedrukt?

Als ik dan toch mag zeiken had ik Fleur een klein stapje naar links laten doen
pi_31209420
Ik vind het ook een heel mooie foto Gizz, misschien alleen nog even de gebouwen weer recht trekken?
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_31219065
Da's wel erg eerlijk.. De wolken waren idd datgene wat ik op de foto wilde hebben, zal meer op rechte horizon letten! Bedankt
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31219384
Oei, hoop gebeurd in de tussentijd .

Bedankt voor het commentaar op m'n foto. Moeilijk publiek trouwens, ik ben nog even in de weer geweest met het draaien van de foto, maar ik kwam niet verder dan 0,2 graad CCW .
pi_31219736

[ Bericht 100% gewijzigd door PoseidonVS op 05-10-2005 23:02:15 (Laat maar, compleet verkeerd gekeken.) ]
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:29:14 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31253932
Ben ik weer

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31254137
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:29 schreef Renesite het volgende:
Ben ik weer

[afbeelding]

Leuk geprobeerd, maar helaas niet echt geslaagd vind ik. Het slakje (onderwerp) is niet scherp, en daardoor zou je de foto eigenlijk al niet meer verder hoeven te bekijken. Ook had het standpunt misschien wat leuker gekund: bijvoorbeeld recht van voren of van de zijkant, in plaats van van boven.
Scherpe foto's van dichtbij maak je trouwens in de macrostand van je camera, heb je die al gevonden? (Dat zou eventueel de onscherpte kunnen verklaren.)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:41:39 #86
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31254302
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:35 schreef Elefes het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, maar helaas niet echt geslaagd vind ik. Het slakje (onderwerp) is niet scherp, en daardoor zou je de foto eigenlijk al niet meer verder hoeven te bekijken. Ook had het standpunt misschien wat leuker gekund: bijvoorbeeld recht van voren of van de zijkant, in plaats van van boven.
Scherpe foto's van dichtbij maak je trouwens in de macrostand van je camera, heb je die al gevonden? (Dat zou eventueel de onscherpte kunnen verklaren.)
macrostand, check, andere stand, mislukt, de wind die nogal waaide check,
Vond m opzich wel leuk (in het groot) , maar ik heb duidelijk problemen met bewegende objecten
pi_31254412
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

macrostand, check, andere stand, mislukt, de wind die nogal waaide check,
Vond m opzich wel leuk (in het groot) , maar ik heb duidelijk problemen met bewegende objecten
Ik denk dat je in dit geval ook op de verkeerde plek hebt scherp gesteld.
De foto lijkt scherp te zijn midden op het blad. Je had beter scherp kunnen stellen op de slak, de knop half indrukken (en vast houden) en dan pas een leuke compositie kiezen. Dan blijft de camera scherp op de slak ookal zit hij niet in het midden.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:53:18 #88
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31254624
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:45 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Ik denk dat je in dit geval ook op de verkeerde plek hebt scherp gesteld.
De foto lijkt scherp te zijn midden op het blad. Je had beter scherp kunnen stellen op de slak, de knop half indrukken (en vast houden) en dan pas een leuke compositie kiezen. Dan blijft de camera scherp op de slak ookal zit hij niet in het midden.
Goede tip! Daar zit t m juist in, ik stel scherp in het midden nét op de slak, ik verplaats mezelf een beetje laat los en doe klik

Top!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:03:05 #89
44828 Martijn78
Solliciteren....
pi_31262192
Vandaag gemaakt. Iemand 'verbeterpuntjes'?

.... the old oracle said, "All things have two handles: beware of the wrong one." (Ralph Waldo Emerson)
pi_31262481
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:03 schreef Martijn78 het volgende:
Vandaag gemaakt. Iemand 'verbeterpuntjes'?

[afbeelding]

[afbeelding]
Een snellere sluitertijd nemen, de eerste bevat beweging van enkele kuikens (wat niet slecht is om de chaos weer te geven) maar ook van de camera.
De 2de is in dit opzicht beter, maar het camerastandpunt vind ik niet zo lekker.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:43:24 #91
103231 johand
'KLIK" ik heb je
pi_31263463
Een paar landchapsfotos.
Een misty morgen op de Veluwe
1.

2.

3.

Tips altijd welkom!
Een digitale... + wat extra's
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:03:03 #92
44828 Martijn78
Solliciteren....
pi_31264074
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:13 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Een snellere sluitertijd nemen, de eerste bevat beweging van enkele kuikens (wat niet slecht is om de chaos weer te geven) maar ook van de camera.
De 2de is in dit opzicht beter, maar het camerastandpunt vind ik niet zo lekker.
Thanks!! Beide foto's zijn zonder flitser genomen, beide dus met ruime sluitertijd (maar ik heb blijkbaar niet zo'n vaste han. Eerste foto is op de grond, tweede op sta-hoogte.. Ik heb nog wel een stuk of wat foto's uit dezelfde serie::

en:

De laatste dan.......:

[ Bericht 3% gewijzigd door Martijn78 op 07-10-2005 20:27:29 ]
.... the old oracle said, "All things have two handles: beware of the wrong one." (Ralph Waldo Emerson)
pi_31269426
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:43 schreef johand het volgende:
Een paar landchapsfotos.
Een misty morgen op de Veluwe
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]

Tips altijd welkom!
Ik vind de eerste foto het mooiste Heb wel het idee dat ie een tikkie scheef staat, en ik zou er links nog wat vanaf croppen zodat ie echt helemaal symmetrisch is. Verder mooie foto!
Nummer 2 en 3 vind ik wat minder, er is niet echt veel op te zien. De kleuren zijn wat grauw door het weer, en dat komt niet echt mooi naar voren in die foto's (is natuurlijk ook erg moeilijk met deze omstandigheden).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 09:45:24 #94
103231 johand
'KLIK" ik heb je
pi_31276011
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:57 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik vind de eerste foto het mooiste Heb wel het idee dat ie een tikkie scheef staat, en ik zou er links nog wat vanaf croppen zodat ie echt helemaal symmetrisch is. Verder mooie foto!
Nummer 2 en 3 vind ik wat minder, er is niet echt veel op te zien. De kleuren zijn wat grauw door het weer, en dat komt niet echt mooi naar voren in die foto's (is natuurlijk ook erg moeilijk met deze omstandigheden).
Nummer 1 vond ik er zelf ook de mooiste. ik ga hem inderdaad nog iets croppen( thanks voor de tip) Het is net als je al aangeeft, mist is lastig om leuk op de foto te krijgen. .
bij nummer 2 en 3 zijn de foto's iets dichtgeslibt door de mist.
Morguh maar weer op pad
Een digitale... + wat extra's
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:21:08 #95
128964 furore
scharlaken-groen
pi_31285804
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:03 schreef Martijn78 het volgende:

[..]

Thanks!! Beide foto's zijn zonder flitser genomen, beide dus met ruime sluitertijd (maar ik heb blijkbaar niet zo'n vaste han. Eerste foto is op de grond, tweede op sta-hoogte.. Ik heb nog wel een stuk of wat foto's uit dezelfde serie::

[afbeelding]

en:

[afbeelding]

De laatste dan.......:

[afbeelding]
Ik vind no 2 en 3 hier beter dan die uit de serie erboven. Het verbaast me dat je eerst die andere foto's hebt geplaatst...
Ehm. Ik moet je wel zeggen dat het vnl het onderwerp is dat me boeit, en niet zozeer de foto zelf.
"Aaaaagh" komt er in me op
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:26:19 #96
44828 Martijn78
Solliciteren....
pi_31295765
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:21 schreef furore het volgende:

[..]

Ik vind no 2 en 3 hier beter dan die uit de serie erboven. Het verbaast me dat je eerst die andere foto's hebt geplaatst...
Ehm. Ik moet je wel zeggen dat het vnl het onderwerp is dat me boeit, en niet zozeer de foto zelf.
"Aaaaagh" komt er in me op
Tja, heb niet echt de tijd genomen om de foto's goed te bekijken voor het posten. Snel, snel, snel.... Ik heb verder niet echt iets met kuikens, maar 'k kon de kans om wat foto's te maken niet voorbij laten gaan.
pi_31299828
Het herfst:

kllikbaar
pi_31304387
Een poosje terug nog eens op pad geweest, onderweg heb ik deze foto gemaakt met een Nikon D70, Tamron 18-200mm lens.

Persoonlijk vind ik hem goed gelukt, maar uit gerust jullie kritiek er over.
Zelf vind ik het wel wat jammer dat links onder die hoogspannings kabels lopen, maar ja doorknippen doe je ze niet even.
En toch heeft het wel iets, haalt je weer terug uit de natuur de bewoonde wereld in (ofzo iets).
pi_31304458
quote:
Ik vind'm erg knap, lekker laag camerastandpunt en een leuke scherptediepte. Voor echt een herfstfoto is ie mss nog iets te groen, maar het is wel een plaat die je het 'gevoel van' kan geven.
pi_31304512
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 11:39 schreef Mr_Parker het volgende:
Een poosje terug nog eens op pad geweest, onderweg heb ik deze foto gemaakt met een Nikon D70, Tamron 18-200mm lens.

[afbeelding]

Persoonlijk vind ik hem goed gelukt, maar uit gerust jullie kritiek er over.
Zelf vind ik het wel wat jammer dat links onder die hoogspannings kabels lopen, maar ja doorknippen doe je ze niet even.
En toch heeft het wel iets, haalt je weer terug uit de natuur de bewoonde wereld in (ofzo iets).
Als je hem iets schuiners had gekaderd was die hoogspanningslijn niet zozeer aanwezig. Het is zo ongeveer het enige dat me aan de foto stoort. Hij is ofwel net niet voldoende zichtbaar, of net teveel. Als het iets opvallender was geweest had je nog een mooi lijnenspel in je linker en rechter hoek onderaan.
De kleuren en de opbouw vind'k dus wel knap, het enige minpunt dat ik ermee heb, gaf je zelf ook al aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')