Ja, de VN is er ook mee bezig. Het idee is afkomstig uit India.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:02 schreef timmeeeh het volgende:
ja dat is toch waar prinses maxima mee bezig was. of juist die laurentien brinkhorst
laatst iig iets over gehoord.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:50 schreef McCarthy het volgende:
De Wereldbank heeft aan paar dagen terug haar jaarlijkse rapport uitgebracht waarin het ondernemersklimaat in de wereld wordt gemeten. De meter is opgebouwt uit de componentenEen bedrijf starten, kan het in het westen binnen een paar weken, in sommige 3e wereld landen duurt het een jaar. Daarbij komt nog eens dat je in bv syrie een startkapitaal van zo'n 60.000 euro nodig hebt. Hoeveel tijd en geld bedrijven kwijt zijn aan het regelen van licenties . Werknemers ontslaan en aannemen. Een mooi voorbeeld is Fr waar het moeilijk is om iemand te ontslaan, het gevolg is dat bedrijven wel uitkijken of ze iemand in dienst nemen aangezien je er nooit van af komt. Eigendommen registreren. Hoe langer en moeizamer hoe slechter uiteraard. Een goed eigendomsrecht systeem maakt zakendoen makkelijker. Je kan makkelijker deals sluiten met andere bedrijven. Kapitaal krijgen van banken Investeerders in een bedrijf moeten beschermd worden. Andere aandeelhouders moeten bijvoorbeeld niet hun persoonlijke prive legertje op je af kunnen sturen. hoe hoog en hoe moeilijk het is om belasting te betalen. Sommige afrikaanse landen zoasl senegal vroegen 160% tax ![]()
Handelsbarieres. Dus heffingen op import / export. Uitermate slecht voor zakendoen. Bij de rechtbank moet het mogelijk zijn om mensen aan hun contract te houden. Als het snel gebeurt is het ook goed. In guatamala duurt het 4 jaar om eenvoudige kwestie af te handelen.
Er is een uitstekende & complete site bij
http://www.doingbusiness.org/
Hieronder de complete ranking. Merk op dat continent afrika hekkensluiter is. Dit verklaart meteen hun armoede & ik pleit dan ook voor een complete afschaffing vd ont-hulp (kleine 4 miljard euro per jaar). Laten ze eerst maar eens ophouden ondernemers te pesten. Oh ja, NL staat #24.
[ code verwijderd ]
scherper formulerenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:14 schreef McCarthy het volgende:
scherper lezen
Maar hoe wilde je dat gaan aanpakken?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:18 schreef NightH4wk het volgende:
Veeg eerst die corrupte overheden enzo leeg, zonder een aardig werkend justitie enzo komen ze iig nergens.
het is een recente OP van me, hier moet je het mee doen.quote:
Hee, gast, ik heb geen mening over je, maar mijn poesje wel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:15 schreef doemaardrie het volgende:
[afbeelding]
Dit lijkt me wel een effectieve oplossing?![]()
bron?quote:Op dit moment gaat het in Kenia wel de goede kant op, doordat de bevolkingsgroei daar stagneert, is Kenia het land met de sterkst groeiende economie van Afrika. Stiekem wordt al gehoopt dat het land een 2e Taiwan/ Korea kan worden.![]()
Er schijnt een wetmatigheid te zijn, namelijk dat eerst de welvaart toeneemt, daarna de kindersterfte afneemt en vervolgens het kindertal daalt. Heeft iets te maken met hoge kindersterfte en oudedagvoorziening voor oude mensen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:18 schreef Martijn_fijn het volgende:
Plat gezegd; Mischien zouden ze minder moeten fokken als konijnen. Het probleem van Afrika is, dat er teveel jonge kinderen zijn en veels te weinig volwassenen die kunnen werken.
Op dit moment gaat het in Kenia wel de goede kant op, doordat de bevolkingsgroei daar stagneert, is Kenia het land met de sterkst groeiende economie van Afrika. Stiekem wordt al gehoopt dat het land een 2e Taiwan/ Korea kan worden.![]()
tenzij je zelf gewoon genoeg gepsarat hebtquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:23 schreef Floripas het volgende:
Zonder sociaal stelsel (McCarthy, let je op?) ben je namelijk op je oude dag afhankelijk van je kinderen.
Het is dat of herkoloniseren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hee, gast, ik heb geen mening over je, maar mijn poesje wel.
En hier heb jij het maar mee te doen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het is een recente OP van me, hier moet je het mee doen.
Ga eens terug naar school, of blijf van die poppers af, wil je?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:24 schreef McCarthy het volgende:
[..]
tenzij je zelf gewoon genoeg gepsarat hebt
Omdat de paar ondernemende Afrikanen die er zijn over het algemeen al deel uitmaken van corrupte regeringen of rebellenlegers. Laten we eerlijk zijn allebei die partijen hebben hun eigen manier om fondsen te verwerven.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom? Waarom geen microkredieten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |