We kunnen de laatste opdracht bijvoorbeeld vrij doenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:16 schreef Mainport het volgende:
Mijn idee: Geen onderwerp, óf: Een kort verhaal met een erg verrassend einde.
Net zoals je bij de laatste zwemles mocht vrijzwemmen!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We kunnen de laatste opdracht bijvoorbeeld vrij doen
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:31 schreef Biancavia het volgende:
Net zoals je bij de laatste zwemles mocht vrijzwemmen!
Op z'n minst toch wel een certificaat.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]Ik hoop niet dat je een TTK diploma verwacht
Korte verhalen met sterke eindes zijn meestal erg leuk.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We kunnen de laatste opdracht bijvoorbeeld vrij doen
Kort verhaal met verrassend einde ...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:16 schreef Mainport het volgende:
Mijn idee: Geen onderwerp, óf: Een kort verhaal met een erg verrassend einde.
Ik denk dat het gangbare 2000 woorden is?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kort verhaal met verrassend einde ...
Ik ben voor!
Max aantal woorden/pagina's ?
Voor de duidelijkheid: dat bedoel ik dus niet met een verrassend einde.quote:Hij had een meesterlijk plan om de wereld te vernietigen bedacht. In zijn auto reed hij naar het lanceerstation, waar hij de kernbom, die hij in zijn auto had verstopt, zou lanceren. Toen hij drie minuten had gereden hield de politie hem aan.
O nee, dacht hij. Zijn plan is geruïneerd.
'Pardon, meneer. U rijdt zonder licht,' zei de agent.
... En toen werd ik/hij/zij wakker.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:34 schreef Mainport het volgende:
In ieder geval moet het einde erg verrassend en onvoorspelbaar zijn, dat is het leukst.
Zoals in mijn vorige post staat, is het niet de bedoeling dat soort eindes toe te passen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 02:22 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
... En toen werd ik/hij/zij wakker.
Klassiek voorbeeld van een 'verrassend einde'.
Ik zou ermee oppassen![]()
Zodoende de uitdaging.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:10 schreef Mainport het volgende:
[..]
Zoals in mijn vorige post staat, is het niet de bedoeling dat soort eindes toe te passen.
Dus geen 'verrassend' einde, dan liever een 'voorspelbaar' einde?quote:Op zondag 2 oktober 2005 02:22 schreef Nadine26 het volgende:
... En toen werd ik/hij/zij wakker.
Klassiek voorbeeld van een 'verrassend einde'.
Ik zou ermee oppassen![]()
... en de beeldende werken te bekijken.quote:Op zondag 2 oktober 2005 03:28 schreef Nadine26 het volgende:
Volgens mij is een kort verhaal schrijven héél moeilijk. Ik denk dat bepaalde beperkingen noodzakelijk zijn om al te diepe valkuilen te voorkomen. Maar het is zeker een interessant plan; leuk om al die verhalen straks te lezen ...
Heel goed idee!quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:25 schreef Forno het volgende:
Edit: een tip dan, plaats de ingezonden verhalen pas na de deadline. Om bewuste of onbewuste 'inspiratie' (lees diefstal) te voorkomen.
Alsjeblieft geen bouquetreeks! Waarom vastleggen in welke stijl geschreven moet worden!quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:25 schreef Forno het volgende:
Beetje daadkracht zou een moderator niet misstaan. Jij wilt een bouquetreeks! Doen we een bouquet reeks! Niks mis mee in mijn optiek.
Iedereen kan een bouquetreeks uit zijn duim zuigen. Dat wil niet zeggen dat het genre saai is. Hoewel, het is bijna paradoxaal om een 'hoogstaande' damesroman te schrijven. Dat lijkt me juist een uitdaging.
Het is toch juist leuk om een keer vast te zitten aan een onderwerp of stijl?quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alsjeblieft geen bouquetreeks! Waarom vastleggen in welke stijl geschreven moet worden!
Dat is hetzelfde als een taartbakwedstrijd waar het verplicht wordt om een mierzoete taart te bakken.
Je mag een slagroomtaart, appeltaart of kersentaart bakken. Maar hij moet mierzoet zijn! Dat is de opdracht.
VRIJHEID please!!!
Bianca, we zijn het helemaal met elkaar eens.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het is toch juist leuk om een keer vast te zitten aan een onderwerp of stijl?
Dan moet je eens iets schrijven waar je misschien anders nooit aan zou beginnen.
Bovendien wordt het lastig om verhalen met elkaar te gaan vergelijken als ze allemaal compleet anders zijn.
Dan moet je de smaak van een appeltaart met die van een kersentaart gaan vergelijken, en tja, als je dan dol bent op appeltaart en eigenlijk niet van kersentaart houdt dan is de keus snel gemaakt.
Terwijl je nu dus moet kiezen welke kersentaart het lekkerste is.
Ja toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:04 schreef Augustina het volgende:
Ik zie alleen ideeën staan over verhalen schrijven. Is het nog wel de bedoeling ook beeldend werk in te kunnen sturen?
Stijl heeft niks met het genre te maken. Jou schrift is je stijl, dat kun je alleen door plagiaat voorkomen. Het maakt me ook niet zo veel uit welk genre je invult, maar houd de opdracht alstublieft eenduidig.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alsjeblieft geen bouquetreeks! Waarom vastleggen in welke stijl geschreven moet worden!
Dat is hetzelfde als een taartbakwedstrijd waar het verplicht wordt om een mierzoete taart te bakken.
Je mag een slagroomtaart, appeltaart of kersentaart bakken. Maar hij moet mierzoet zijn! Dat is de opdracht.
VRIJHEID please!!!
Je zou eventueel ook illustraties kunnen maken bij een van de verhalen of gedichten die worden ingestuurd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:04 schreef Augustina het volgende:
Ik zie alleen ideeën staan over verhalen schrijven. Is het nog wel de bedoeling ook beeldend werk in te kunnen sturen?
Dan kan ik gewoon mijn sollicitatiebrief insturen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:17 schreef DaMart het volgende:
* Schrijf een verhaal over een bizarre (reeks van) gebeurtenis(sen) in briefvorm in maximaal 2500 woorden.
Of:quote:Man valt bij ander in bed na zelfmoordsprong
Uitgegeven: 6 oktober 2005 07:58
HONGKONG - Een inwoner van Hongkong die zelfmoord heeft gepleegd door vanaf de elfde verdieping van zijn flat te springen, is in een bed beland waar een andere man nietsvermoedend televisie lag te kijken. Dat heeft de politie van de Chinese metropool donderdag bekendgemaakt.
De 63-jarige die wachtend op zijn vrouw alvast in bed was gaan liggen, werd ook bedolven onder een hoop puin en dakpannen. Hij kwam er met de schrik vanaf.
quote:Dode man in container Den Haag
Uitgegeven: 4 oktober 2005 16:08
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2005 17:11
DEN HAAG - In een container op de Binckhorstlaan in Den Haag heeft de politie dinsdag een 23-jarige Hagenaar dood aangetroffen. Hij is een natuurlijke dood gestorven. Hij gebruikte de container als verblijfplaats en had er een bed van lompen en vodden ingericht. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.
De container stond op een afgelegen plek waar zwervers vaak onderdak zoeken. De man leidde een zwervend bestaan en was drugsgebruiker. Hij is in zijn slaap overleden. De politie kon niet zeggen wat de precieze doodsoorzaak is.
Ook een leuk idee voor op FOK (gaat niet over de wedstrijd): De ene fokker is een fictief personage en de ander is een fictief personage en ze sturen elkaar om de week een brief. Een soort feuilleton (sp?).quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:57 schreef buzzer het volgende:
Ik vind dat brievenidee erg leuk, daar kan ik me wel in uitleven denk ik
zoals je vrioeger had met Jan Mulder en Maarten Spanjer in de Revu. Best grappig inderdaadquote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:58 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ook een leuk idee voor op FOK (gaat niet over de wedstrijd): De ene fokker is een fictief personage en de ander is een fictief personage en ze sturen elkaar om de week een brief. Een soort feuilleton (sp?).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |