Geen idee, misschien bieden vrjiwilligers het aan, ik denk dat misschien een modje toch wel handig is.quote:Op zondag 25 september 2005 14:07 schreef DaMart het volgende:
Naar aanleiding van deze topic bedacht ik dat het misschien leuk is als er weer eens een Fok! schrijfwedstrijd werd georganiseerd. Om de andere topic niet teveel te vervuilen, leek het me handiger om een nieuwe te openen om te zien of er animo voor is.Ook is het wel handig om de inhoud te bespreken natuurlijk, mocht er voldoende animo zijn.
- wie organiseert het?
Stemronde voor een onderwerp net als ze bij FOT foto wedstrijd doen lijkt me het beste.quote:- wat wordt de inhoud? (specifiek onderwerp?)
Maximaal aantal woorden (meer als richtlijn dan strenge grens)quote:- aan welke voorwaarden moeten de verhalen voldoen?
FOK!ers zelf lijkt me.quote:- wie beoordeelt? (komt er een jury of stemmen de deelnemers en andere posters in TTK?)
nee, behalve dat het mij echt heel leuk lijktquote:- andere relevante zaken?
niet iedereen is op vakantie geweest afgelopen '''' zomervakantie ''' En al helemaal niet op een camping plekquote:Op zondag 25 september 2005 19:05 schreef Herald het volgende:
ja leuk een schrijfwedstrijd... ehm misschien is het leuk om te schrijven over de afgelopen vakantie, zeg maar je campingverhaal ofzo
Een maandelijkse wedstrijd klinkt inderdaad wel leuk (ervan uitgaande dat je daar op doelt). De opzet zoals ze in [FOT] hebben is daarvoor ook wel goed natuurlijk. Het lijkt me wel logisch als een van de modjes die wedstrijden coördineert dan, en alle verhalen in een centraal gepind verzameltopic zet.quote:Op zondag 25 september 2005 19:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Geen idee, misschien bieden vrjiwilligers het aan, ik denk dat misschien een modje toch wel handig is.
[..]
Stemronde voor een onderwerp net als ze bij FOT foto wedstrijd doen lijkt me het beste.
[..]
Maximaal aantal woorden (meer als richtlijn dan strenge grens)
[..]
FOK!ers zelf lijkt me.
[..]
nee, behalve dat het mij echt heel leuk lijkt![]()
![]()
![]()
Hopelijk komt hij er wel jaquote:Op dinsdag 27 september 2005 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Kom't ie er of komt ie er niet? of is het een vroege dood ?
Ik denk dat je het onderwerp concreet moet houden, om al te vage & literatuurderige verhalen meteen in de kiem te smoren - het schrijven van een concreet verhaal, met een kop, een midden & een staart, is al moeilijk genoeg.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:19 schreef Biancavia het volgende:
Misschien moeten we eens wat verhaalonderwerpen verzinnen.
Zoals ehm, ja, nou, bijvoorbeeld eh...
Dus.
Dat is wel een goed plan. En dan net als in [FOT] de winnaar(s) van de ene wedstrijd titels voor de volgende laten verzinnen of zo, waarover gestemd kan wordenquote:Op woensdag 28 september 2005 11:49 schreef Biancavia het volgende:
Misschien dat er steeds een titel gekozen kan worden die iedereen voor zijn verhaal moet gebruiken, waarin dan een beetje het onderwerp in opgesloten zit.
quote:Op woensdag 28 september 2005 11:42 schreef Nadine26 het volgende:
Bijvoorbeeld: een fictieve brief.
Een pisnijdige afscheidsbrief aan je vriendje; een brief aan je ex-werknemer waarin je hem eindelijk uit de doeken doet wát er zich precies heeft afgespeeld op de werkvloer, terwijl hij met de secretaresse naar punaises aan het zoeken was onder het bureau; een brief aan je ouders waarin je uitlegt waarom je ze binnenkort komt doodschieten/nooit meer wil zien/uitlegt hoe de geslachtsoperatie is verlopen; een brief aan een goede vriend waarin je herinneringen ophaalt aan die laatste, avontuurlijke vakantie; een brief aan de vrouw van je getrouwde minnaar, die nu eindelijk óók wel eens recht heeft op de waarheid; een brief aan... je hond, de verleidelijke tuinman, enzovoort, enzovoort.
Dat is tof.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:42 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het onderwerp concreet moet houden, om al te vage & literatuurderige verhalen meteen in de kiem te smoren - het schrijven van een concreet verhaal, met een kop, een midden & een staart, is al moeilijk genoeg.
Bijvoorbeeld: een fictieve brief.
Een pisnijdige afscheidsbrief aan je vriendje; een brief aan je ex-werknemer waarin je hem eindelijk uit de doeken doet wát er zich precies heeft afgespeeld op de werkvloer, terwijl hij met de secretaresse naar punaises aan het zoeken was onder het bureau; een brief aan je ouders waarin je uitlegt waarom je ze binnenkort komt doodschieten/nooit meer wil zien/uitlegt hoe de geslachtsoperatie is verlopen; een brief aan een goede vriend waarin je herinneringen ophaalt aan die laatste, avontuurlijke vakantie; een brief aan de vrouw van je getrouwde minnaar, die nu eindelijk óók wel eens recht heeft op de waarheid; een brief aan... je hond, de verleidelijke tuinman, enzovoort, enzovoort.
Ik denk dat 500 woorden al heel veel is.
En dit is de reactie van Isabeau:quote:Op donderdag 29 september 2005 20:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb net even in de TTK feedback gepost of er al vorderingen zijn qua ontwikkeling van de wedstrijd. Ze kunnen er niet meer onderuit.
Dus misschien kunnen we inderdaad alvast wat voorwerk verrichten?quote:We zien een schrijfwedstrijd zéker niet als "weer een spelletje" en dat oordeel is ook wat bombastisch hoor We vinden het een erg leuk idee, maar wilden eerst even het gedoe rond de spelletjes afronden. Dat gebeurt neem ik aan dit weekend en daarna wilde ik me met de schrijfwedstrid bezig houden.
In wezen vind ik het altijd leuk als mensen zelf iets organiseren, maar ik dacht aan een samenwerking met de FP om het ook daar onder de aandacht te krijgen. Lijkt jullie dat wat of willen jullie het liever wat intiemer houden voor de TTK'ers zelf? Maar als jullie geen geduld meer hebben en staan te popelen om aan de slag te gaan dan kan je alvast samen wat regels bedenken en beginnen met schrijven hoor Is niets op tegen. Ik zag ook al dat er een paar mensen waren die wel als jury wilde fungeren en in de crew zitten misschien ook mensen die dat leuk vinden.
Is het wel leuk om een minimum te geven? Want stel nou dat je echt een heel kort, maar krachtig verhaal hebt, dan moet je allerlei vreemde dingen gaan bedenken om het langer te maken. Sowieso vind ik voor en minimum 1000 woorden wel erg veel.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:41 schreef DaMart het volgende:
[kniperdeknip]
* Verhalen hebben een minimum en maximum lengte. Voor een minimum lijkt me 1000 woorden wel mooi, voor maximum 2500 woorden? Misschien een ruime bandbreedte, maar dat kan natuurlijk ook per wedstrijd bekeken worden
[knipperdeknip]
Dat zijn mijn ideëen voorlopig. Wees vrij om er commentaar op te leveren, het zijn immers suggesties en geen eisen van mijn kant![]()
Ja, "leef je uit in zoetsappige pulp" schrijfstijlquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:56 schreef Herald het volgende:
een bouquetreeks is dat hetzelfde als een doktersromannetje?
Dat is wel heel erg leuk!quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:17 schreef Isabeau het volgende:
Je kan dan diverse schrijfstijlen aan bod laten komen. Zoals een bouquetreeksverhaaltje, een detective, een brief, een verhaal waarvan de titel al is gegeven etc etc.
(ik vond dat fictieve brief idee trouwens echt leuk!)
Met dat anonieme inzenden voorkom je in ieder geval wel vriendjespolitiek (of enige verdenkingen daarvan) en houden we het misschien opener voor mensen die nieuwer zijn ofzo.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef p-etr-a het volgende:
Ik vind het ook een goed idee om verhalen allemaal anoniem te plaatsen en dan later pas bekend te maken wie wat heeft geschreven, zoals hierboven al is gezegd. Bevorderlijk voor het eerlijk stemmen lijkt me zo.
Ik heb er zin in, laten we snel beginnen! Wie gaat het leiden?
Mag niet, gebeurt waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Met dat anonieme inzenden voorkom je in ieder geval wel vriendjespolitiek (of enige verdenkingen daarvan) en houden we het misschien opener voor mensen die nieuwer zijn ofzo.
Hoewel het natuurlijk niks uit mag maken in de punten of je de naam van de schrijver al weer of niet.
Daarom lijkt me anoniem het meest eerlijkequote:Op vrijdag 30 september 2005 22:55 schreef p-etr-a het volgende:
Mag niet, gebeurt waarschijnlijk wel.
Wacht even hoor, ik denk niet dat ik het helemaal snap, maar is het niet zo dat als je én kunstinzendingen hebt én verhaalinzendingen dat je dan appels met peren gaat vergelijken? Of is het de bedoeling dat die twee apart beoordeeld worden?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 07:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoi
Ik heb gisteravond met Isabeau ook nog even snel een ideetje door besproken. En ik ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
Ik zou het erg leuk vinden als er een kunstwedstrijd zou komen.. Alleen in TTK zitten gewoon te weinig mensen hiervoor. Iedere maand dezelfde 3 mensen wordt al heel snel saai..
En nu las ik hier in de topic het idee om een titel te geven wat de aanleiding zou zijn voor een verhaal.
Maar die zelfde titel zou ook een aanleiding voor een kunstwerk kunnen zijn (zolang de titel niet al te veel zeggen is zoals "Jantje gaat naar zee..." )
Misschien is het daarom een leuk idee om er een TTK-wedstrijd van te maken?? Met 2 eerste prijzen
Het aantal kunstinzendingen zal laag blijven denk ik, maar tussen alle verhalen door een plaatje. En de schrijvers die ook over de kunst oordelen, en andersom kan wel een leuke en gezellige wedstrijd opleveren denk ik.
En trouwens, 'kunst' hoeft niet iets hoogdravends te zijn, een illustratie bij een verhaal valt hier ook gewoon onder natuurlijk
Ik ben benieuwd naar jullie meningen![]()
Ja, allebei apart beoordelen dan wel. Lijkt me wel een leuk idee!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:04 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Wacht even hoor, ik denk niet dat ik het helemaal snap, maar is het niet zo dat als je én kunstinzendingen hebt én verhaalinzendingen dat je dan appels met peren gaat vergelijken? Of is het de bedoeling dat die twee apart beoordeeld worden?
Ja, waarom niet?quote:En als het gaat om aparte categorieën, zou een schrijver dan óók nog een kunstinzending mogen insturen? (Zou wel leuk zijn, aangezien ik van schrijven en van tekenen hou)
Lijkt mij wel een leuk ideequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 07:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoi
Ik heb gisteravond met Isabeau ook nog even snel een ideetje door besproken. En ik ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
Ik zou het erg leuk vinden als er een kunstwedstrijd zou komen.. Alleen in TTK zitten gewoon te weinig mensen hiervoor. Iedere maand dezelfde 3 mensen wordt al heel snel saai..
En nu las ik hier in de topic het idee om een titel te geven wat de aanleiding zou zijn voor een verhaal.
Maar die zelfde titel zou ook een aanleiding voor een kunstwerk kunnen zijn (zolang de titel niet al te veel zeggen is zoals "Jantje gaat naar zee..." )
Misschien is het daarom een leuk idee om er een TTK-wedstrijd van te maken?? Met 2 eerste prijzen
Het aantal kunstinzendingen zal laag blijven denk ik, maar tussen alle verhalen door een plaatje. En de schrijvers die ook over de kunst oordelen, en andersom kan wel een leuke en gezellige wedstrijd opleveren denk ik.
En trouwens, 'kunst' hoeft niet iets hoogdravends te zijn, een illustratie bij een verhaal valt hier ook gewoon onder natuurlijk
Ik ben benieuwd naar jullie meningen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |