abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13263398
Ja het topic "Unleash you Fantasy" heeft me geinspireerd. Ik ben benieuwd of we hier ook een coole schrijfwedstrijd kunnen houden. Zijn er mensen die hier wel oren naar hebben? Ik heb het dan niet over een wedstrijd met enkel fantasy verhalen maar veel breder. Omdat we nu toch bezig zijn met het betere jatwerk kunnen we ook de methode jatten die attest.nl gebruikt;

Naar aanleiding van 5 nader te kiezen woorden schrijf je binnen een bepaalde tijd een verhaal van maximaal 3000 woorden. Die mail je naar mij, en ik zal de verhalen anoniem posten. Iedereen die een verhaal in heeft geleverd wordt dan gevraagd om de verhalen te lezen en in te delen van minst interessante naar meest interessante (niet beste/slechtste ), waarbij je je eigen verhaal altijd symbolisch onderaan zet. Maar deze mening moet wel onderbouwd worden omdat de schrijvers altijd blij zijn (denk ik) met (opbouwende) kritiek.

Als er mensen geinteresseerd zijn lijkt dit me erg leuk.

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_13264045
Lijkt me ook wel wat, maar is het dan niet raadzaam om wel een bepaald onderwerp (kan heel breed zijn) te kiezen?

[edit] en niet goed gelezen...

Als je symbolisch jouw tekst onderaan zet is het ook niet anoniem meer, of was dat sowieso niet de bedoeling?

pi_13266517
Interessant, maar dan wel als lezer en niet als schrijver.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf donderdag 18 september 2003 @ 16:41:24 #4
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13267011
lijkt me wel geinig ja

maar lijkt me gewoon, insturen en stemmen.
net als bij de Fotowedstrijd in het FOT gedeelte...

ook als het anoniem is.. denk toch dat mensen wel begrijpen dat je niet op je zelf stemt...
en dan gewoon een top 3 ofzo.

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 18 september 2003 @ 16:43:08 #5
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13267081

Tis al een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, kan ik me alvast voorbereiden op NaNoWriMo

donderdag 18 september 2003 @ 17:08:32 #6
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_13267883
Leuk idee! Maar jammer dat alleen de schrijvers de verhalen mogen lezen en stemmen. Vehalen schrijven kan ik niet, maar zou het wel leuk vinden om die van jullie te lezen en te beoordelen..gnahgnah
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_13268296
Ik vind eigenlijk dat iedere fokker dan zou moeten kunnen meestemmen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!fotograaf donderdag 18 september 2003 @ 17:26:40 #8
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13268306
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:08 schreef Offy het volgende:
Leuk idee! Maar jammer dat alleen de schrijvers de verhalen mogen lezen en stemmen. Vehalen schrijven kan ik niet, maar zou het wel leuk vinden om die van jullie te lezen en te beoordelen..gnahgnah
ik vind dat het net zo moet zijn al de Fotowedstrijd in FOT.
dan mag gewoon iedereen stemmen..
(met met motivatie naturlijk)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_13270660
Hm, lijkt me erg leuk. Ik denk er over om te participeren. De kiemcel, - de vijf woorden, - moet edoch wel een bruikbare zijn. Oftewel: moet ik hier al een kaartje kopen, of mogen potentiële schrijvers eerst het beginmateriaal aanschouwen, alvorens te beslissen om daadwerkelijk met het karwei aan te vangen?

(P.S.: bral)

Konečne je vsetko tak, ako má byť.
pi_13279646
Name a subject
  vrijdag 19 september 2003 @ 04:31:12 #11
24054 search64
Avec le grande
pi_13280602
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind eigenlijk dat iedere fokker dan zou moeten kunnen meestemmen
Prima, iedere fokker mag meestemmen, mits goed onderbouwd. Het onderwerp is wel belangrijk, dus misschien iets waar we over moeten stemmen of zo. Iemand ideeen?

What if ...?

Wat vinden jullie van dit onderwerp? Je veranderd iets aan de hedendaagse werkelijkheid en verzint er een verhaal omheen. Bijvoorbeeld wat als Duitsland WO2 had gewonnen (om even een voor de hand liggende te kiezen). Het is heel breed maar laat dus ook veel ruimte voor creativiteit.

[Dit bericht is gewijzigd door search64 op 19-09-2003 04:37]

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2003 @ 04:48:52 #12
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_13280607
Lid van de Kijk?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_13282948
Leuk bedacht, misschien dat je een opsplitsing kunt maken. Dus eentje waarbij je meer de kant opgaat van bijvoorbeeld dat tweede wereldoorlog gebeuren en eentje voor fantasiegebeuren.

Ik schrijf zelf veel op het eiland hier op Fok, omdat fantasie me heel erg interesseert. Maar een onderwerp zoals hierboven beschreven interesseert mij dus persoonlijk niet en als de wedsrijd daar dus over gaat zal ik waarschijnlijk niet meedoen omdat ik me daar gewoon niets bij kan voorstellen.

Ik vind trouwens wel dat iedereen met onderbouwing moet kunnen reageren. Lijkt mij het eerlijkste.

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
pi_13283005
Lijkt me leuk om aan mee te doen, heb al heel erg lang niet meer wat geschreven, kijken of ik het misschien nog kan..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_13283016
search64 heeft dit bedacht en mag dus het onderwerp of de 5 woorden aangeven.

Zelf heb ik voorkeur voor de 5 woorden, simpelweg omdat je daarmee alle kanten (genres) opkunt. Zo kun je een SF verhaal schrijven, maar ook een historisch verhaal of een komisch verhaal. Als je al uitgaat van een concept als "de tweede wereldoorlog" dan dwing je mensen al in een bepaald keurslijf en heb je kans dat mensen afhaken omdat ze totaal geen affiniteit hebben met het onderwerp.

Maar zoals ik zei: het is aan jou om de vorm en het onderwerp te bepalen.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2003 @ 10:47:24 #16
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13283019
denk dat we het onderwerp zo moeten kiezen dat iedereen er met zijn favoriete schrijf genre mee aan de slag kan...

en hoe zit het met woorden?

minimun aantal woorden?

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_13283072
Ja, laten we een minimaal-maximaal aantal woorden hanteren. Ik weet namelijk dat als iedereen zo'n 20 A4tjes gaat schrijven ik er echt niet door ga komen (heb een hekel om grote lappen tekst op de pc te lezen, dan print ik het liever uit).

Hoeveel woorden heeft 1 A4'tje gemiddeld? (en dan maximaal 3-4 A4tjes doen en minimaal 1?) Is maar een voorstel hoor

pi_13283088
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 10:47 schreef Xilantof het volgende:
denk dat we het onderwerp zo moeten kiezen dat iedereen er met zijn favoriete schrijf genre mee aan de slag kan...

en hoe zit het met woorden?

minimun aantal woorden?

Precies, dat lijkt mij ook.

Lijkt mij dat je geen minimum hoeft op te leggen. Maar dat is verder aan de topicstarter.

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
pi_13283104
Een minimum is eigenlijk ook niet nodig, nee.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2003 @ 10:51:58 #20
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13283115
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 10:50 schreef Isabeau het volgende:

Hoeveel woorden heeft 1 A4'tje gemiddeld? (en dan maximaal 3-4 A4tjes doen en minimaal 1?) Is maar een voorstel hoor

denk dat dat wel goed is ja...

zou niet weten hoeveel op 1 A4 gaan
kan thuis wel ff kijken
(zit nu op school)
thuis heb ik nog wel een verhaal liggen denk ik.. zal wel ff kijken hoeveel woorden daar staan..

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2003 @ 10:53:03 #21
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13283140
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 10:51 schreef Isabeau het volgende:
Een minimum is eigenlijk ook niet nodig, nee.
misschien toch wel..

denk dat je anders van die super korte verhaaltjes krijgt...
maar goed, misschien is dat helemaal niet zo, gewoon hopen dat alleen serieuse mensen mee doen.

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_13283167
Maar iemand met 10 regels tekst maakt toch geen enkele kans om te winnen....of het moeten wel 10 heel erg goede regels tekst zijn
pi_13283175
Het ligt een beetje aan de layout die je gebruikt, maar zo'n 600 woorden per A4'tje is realistisch
pi_13283183
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 10:54 schreef Isabeau het volgende:
Maar iemand met 10 regels tekst maakt toch geen enkele kans om te winnen....of het moeten wel 10 heel erg goede regels tekst zijn
idd
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2003 @ 10:56:07 #25
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13283209
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 10:54 schreef Isabeau het volgende:
true
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')