Naar aanleiding van 5 nader te kiezen woorden schrijf je binnen een bepaalde tijd een verhaal van maximaal 3000 woorden. Die mail je naar mij, en ik zal de verhalen anoniem posten. Iedereen die een verhaal in heeft geleverd wordt dan gevraagd om de verhalen te lezen en in te delen van minst interessante naar meest interessante (niet beste/slechtste ), waarbij je je eigen verhaal altijd symbolisch onderaan zet. Maar deze mening moet wel onderbouwd worden omdat de schrijvers altijd blij zijn (denk ik) met (opbouwende) kritiek.
Als er mensen geinteresseerd zijn lijkt dit me erg leuk.
[edit] en niet goed gelezen...
Als je symbolisch jouw tekst onderaan zet is het ook niet anoniem meer, of was dat sowieso niet de bedoeling?
maar lijkt me gewoon, insturen en stemmen.
net als bij de Fotowedstrijd in het FOT gedeelte...
ook als het anoniem is.. denk toch dat mensen wel begrijpen dat je niet op je zelf stemt...
en dan gewoon een top 3 ofzo.
quote:ik vind dat het net zo moet zijn al de Fotowedstrijd in FOT.
Op donderdag 18 september 2003 17:08 schreef Offy het volgende:
Leuk idee! Maar jammer dat alleen de schrijvers de verhalen mogen lezen en stemmen. Vehalen schrijven kan ik niet, maar zou het wel leuk vinden om die van jullie te lezen en te beoordelen..gnahgnah
(P.S.: bral)
quote:Prima, iedere fokker mag meestemmen, mits goed onderbouwd. Het onderwerp is wel belangrijk, dus misschien iets waar we over moeten stemmen of zo. Iemand ideeen?
Op donderdag 18 september 2003 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind eigenlijk dat iedere fokker dan zou moeten kunnen meestemmen
What if ...?
Wat vinden jullie van dit onderwerp? Je veranderd iets aan de hedendaagse werkelijkheid en verzint er een verhaal omheen. Bijvoorbeeld wat als Duitsland WO2 had gewonnen (om even een voor de hand liggende te kiezen). Het is heel breed maar laat dus ook veel ruimte voor creativiteit.
[Dit bericht is gewijzigd door search64 op 19-09-2003 04:37]
Ik schrijf zelf veel op het eiland hier op Fok, omdat fantasie me heel erg interesseert. Maar een onderwerp zoals hierboven beschreven interesseert mij dus persoonlijk niet en als de wedsrijd daar dus over gaat zal ik waarschijnlijk niet meedoen omdat ik me daar gewoon niets bij kan voorstellen.
Ik vind trouwens wel dat iedereen met onderbouwing moet kunnen reageren. Lijkt mij het eerlijkste.
Zelf heb ik voorkeur voor de 5 woorden, simpelweg omdat je daarmee alle kanten (genres) opkunt. Zo kun je een SF verhaal schrijven, maar ook een historisch verhaal of een komisch verhaal. Als je al uitgaat van een concept als "de tweede wereldoorlog" dan dwing je mensen al in een bepaald keurslijf en heb je kans dat mensen afhaken omdat ze totaal geen affiniteit hebben met het onderwerp.
Maar zoals ik zei: het is aan jou om de vorm en het onderwerp te bepalen.
en hoe zit het met woorden?
minimun aantal woorden?
Hoeveel woorden heeft 1 A4'tje gemiddeld? (en dan maximaal 3-4 A4tjes doen en minimaal 1?) Is maar een voorstel hoor
quote:Precies, dat lijkt mij ook.
Op vrijdag 19 september 2003 10:47 schreef Xilantof het volgende:
denk dat we het onderwerp zo moeten kiezen dat iedereen er met zijn favoriete schrijf genre mee aan de slag kan...en hoe zit het met woorden?
minimun aantal woorden?
Lijkt mij dat je geen minimum hoeft op te leggen. Maar dat is verder aan de topicstarter.
quote:denk dat dat wel goed is ja...
Op vrijdag 19 september 2003 10:50 schreef Isabeau het volgende:Hoeveel woorden heeft 1 A4'tje gemiddeld? (en dan maximaal 3-4 A4tjes doen en minimaal 1?) Is maar een voorstel hoor
zou niet weten hoeveel op 1 A4 gaan
kan thuis wel ff kijken
(zit nu op school)
thuis heb ik nog wel een verhaal liggen denk ik.. zal wel ff kijken hoeveel woorden daar staan..
quote:misschien toch wel..
Op vrijdag 19 september 2003 10:51 schreef Isabeau het volgende:
Een minimum is eigenlijk ook niet nodig, nee.
denk dat je anders van die super korte verhaaltjes krijgt...
maar goed, misschien is dat helemaal niet zo, gewoon hopen dat alleen serieuse mensen mee doen.
quote:idd
Op vrijdag 19 september 2003 10:54 schreef Isabeau het volgende:
Maar iemand met 10 regels tekst maakt toch geen enkele kans om te winnen....of het moeten wel 10 heel erg goede regels tekst zijn
quote:true
Op vrijdag 19 september 2003 10:54 schreef Isabeau het volgende:
Maar iemand met 10 regels tekst maakt toch geen enkele kans om te winnen....of het moeten wel 10 heel erg goede regels tekst zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |