Oh ja? Bron? Of waren Grieken en Romeinen ook zwarten? Of Soemeriërs? Hettieten?quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:23 schreef desiredbard het volgende:
Geen kip en ei discussie ...slavernij is uitgevonden door de zwarten,
Jouw woorden waren (en ik citeer):quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:33 schreef desiredbard het volgende:
Griekse en Romeinse rijk waren al lang ten onder ten tijde van westerse slavenhandel.
quote:Nederland verkocht voor de "slavernij tijd" zeeuwen.
Want..? Zonder deze landen waren er veel mionder slaven verhandeld. Hooguit de 'binnencontinentale handel' om het zo maar te noemen. Die markt had nooit de hoeveelheden slaven gebruikt, die de Oceaan over zijn gesleept.quote:Om dus een wijzend vingertje op te houden naar landen als Frankrijk, Engeland Nederland en Duitsland aangaande slavenhandel vind ik erg triest.
True. Ontkent ook niemand.quote:Ja Nederland heeft voor een klein landje het helemaal niet zo slecht gedaan en wist munt te slaan uit de onderlingen slavenhandel in afrika.
Waardoor we weer bij de kip-ei discussie aanbelanden: Was deze onderlinge slavenhandel het gevolg van de "boze blanke man" of kon de "boze blanke man" profiteren van een toch al bestaande handel en is hard te maken dat die handel dezelfde demografische gevolgen zou hebben gehad zonder de "boze blanke man"?quote:Laten we wel wezen... op het moment dat die handel echt lekker begon te lopen waren het de ras genoten van deze slaven die hen uitleverden aan de "boze blanke man"
Hoe bot dat ook klinken mag, de man verteld daar gewoon een feit en dan kan je aankomen met niet over één kam scheren of een lijst met zwarten mensen opnoemen die wel aardig zijn. Dat is helemaal waar! Maar het gros van de criminaliteit in de USA wordt helaas gepleegd door negroide mensen.quote:"aborteer zwarten in strijd met criminaliteit"
Er is geen bewijs wie slavernij uitgevonden heeft, maar toen europa de slavernij her-uitcond werd deze nogsteeds gebezigd in afrika, zo beter?quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jouw woorden waren (en ik citeer):
"De slavenhandel is uitgevonden door de zwarten."
Je bovenstaande opmerking heeft dus totaal geen relevantie.
Zo wat, noem dat een nieuwe markt, als we geen kaas hadden leren maken zouden we ook minder melkkoeien in de bioindustrie hebben, zelfde drogreden.quote:Bron?
/quote]
Ik dacht Nederland en de slavernij, schrijver ik dacht Verhuis of Versluis maar hang me daar niet aan op.
quote]
Want..? Zonder deze landen waren er veel mionder slaven verhandeld. Hooguit de 'binnencontinentale handel' om het zo maar te noemen. Die markt had nooit de hoeveelheden slaven gebruikt, die de Oceaan over zijn gesleept.
Zo lust ik nog wel een paar simplistische theorieen. Alle ondernemende types met "goede genen" die de sleur wilden ontvluchten, krachtdadige, inventieve en creatieve types die nieuwe werelden ontdekken zijn destijds het continent in verval, Europa, ontvlucht en de grote plas over gestoken.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:23 schreef desiredbard het volgende:
Geen kip en ei discussie ...slavernij is uitgevonden door de zwarten, andere verslagen stammen en criminelen werden als slaven behandeld. Dat de blanken daar een winstgevende handel van gemaakt hebben , ach dat kun je niemand verwijten.
Maar wat heeft salvernij met abortus te maken?
bovendien:
Amerika is een land van crimenelen voor criminelen door criminelen.
Waar Australie een strafkamp/heropvoedings kamp was was america een veilige plek voor veel figuren wie het onder de voeten te heet geworden was in europa. Voeg daar genaraties (door criminelen opgevoede generaties) later wat slaven aan toe en later mensen die uit armoede alles overhadden voor een hap droog brood en die zwaar teleurgesteld waren in de gouden straten die hen beloofd waren....en je krijgt: Het 4e Rijk ookwel de verenigde staten van Amerika
Wanneer je met de bewering komt dat het merendeel v/d crminaliteit in de VS wordt veroorzaakt door negroide mensen zou ik toch wel heel graag enige ondersteuning hiervan willen zien. Waar heb je deze info vandaan? Waarop is het gebasseerd? Om wat voor criminaliteit gaat het? Is er rekening gehouden met klassejustitie die daar wel degelijk voorkomt, etc...quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:54 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Maar het gros van de criminaliteit in de USA wordt helaas gepleegd door negroide mensen.
http://www.isteve.com/Crime_Imprisonment_Rates_by_Race.htmquote:Op maandag 3 oktober 2005 01:11 schreef KreKkeR het volgende:
Wanneer je met de bewering komt dat het merendeel v/d crminaliteit in de VS wordt veroorzaakt door negroide mensen zou ik toch wel heel graag enige ondersteuning hiervan willen zien. Waar heb je deze info vandaan? Waarop is het gebasseerd? Om wat voor criminaliteit gaat het? Is er rekening gehouden met klassejustitie die daar wel degelijk voorkomt, etc...
Het is geen d66 uitspraak maar gewoon een fascistoide uitspraak. Een heel land genetisch categoriseren was een favoriete hobby van de nazi's.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:55 schreef desiredbard het volgende:
Je moet natuurlijk wel meenemen dat die zwarte in de arme onderlaag van de bevolking zitten (Nee dit iss geen D66 uitspraak op mijn ouwe dag). Maar er is gewoon genetisch iets fout met amerikanen. Ik bedoel het geweld in New Orleans...dat zie je verdorie nergens ter wereld als er een ramp is. Mischien moeten we iedereen in Amerika maar onvruchtbaar maken?
Er is nergens zoveel pers bij als in New Orleans was, maar het kan overal.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:55 schreef desiredbard het volgende:
Ik bedoel het geweld in New Orleans...dat zie je verdorie nergens ter wereld als er een ramp is. Mischien moeten we iedereen in Amerika maar onvruchtbaar maken?
Edit: een westerse stad is ook een stuk minder goed op een ramp voorbereid als het gaat om de mensen daar. Hoeveel Nederlanders hebben ooit meer dan 24 uur zonder electriciteit en eten gezeten ? Iets dat in veel delen van de wereld heel normaal is. Daarintegen is de hulpverlening wel veel sneller en beter, wat de berichten na Katrina ook beweren. Bij de tsunami van eind 2004 liep het dodenaantal steeds verder boven de ergste schattingen uit, nu blijkt Katrina enorm mee te vallen.quote:As a young teenager in proudly peaceable Canada during the romantic 1960s, I was a true believer in Bakunin’s anarchism. I laughed off my parents’ argument that if the government ever laid down its arms all hell would break loose. Our competing predictions were put to the test at 8:00 A.M. on October 17, 1969, when the Montreal police went on strike. By 11:20 A.M. the first bank was robbed. By noon most downtown stores had closed because of looting. Within a few more hours, taxi drivers burned down the garage of a limousine service that competed with them for airport customers, a rooftop sniper killed a provincial police officer, rioters broke into several hotels and restaurants, and a doctor slew a burglar in his suburban home. By the end of the day, six banks had been robbed, a hundred shops had been looted, twelve fires had been set, forty carloads of storefront glass had been broken, and three million dollars in property damage had been inflicted, before city authorities had to call in the army and, of course, the Mounties to restore order.
Volgens Fox TVquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:53 schreef SpugendeLama het volgende:
Zoveel moorden en verkrachtingen vonden er anders in New Orleans niet plaats, dat bleek veelal gewoon onzin te zijn.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:47 schreef francia het volgende:
het zijn vooral witte mensen die verkrachten en kinderen misbruiken!
Ik zie dat je in Ierland woont. Laten we jou en alle andere Ieren ook maar steriliseren dan, gewelddadige middeleeuwse schandvlek van Europa; domme religieuze boertjes die elkaar om niets de hersenen inslaan.quote:
Hmm Middeleeuwen idd... en om niets zou ik niet direct willen zeggen. Dat had als oorzaak Stadhouder Willem III.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:51 schreef klez het volgende:
[..]
Ik zie dat je in Ierland woont. Laten we jou en alle andere Ieren ook maar steriliseren dan, gewelddadige middeleeuwse schandvlek van Europa; domme religieuze boertjes die elkaar om niets de hersenen inslaan.
Maar misschien wel het aborteren van protestante respectievelijk katholieke moedertjes?quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:07 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hmm Middeleeuwen idd... en om niets zou ik niet direct willen zeggen. Dat had als oorzaak Stadhouder Willem III.
Hou je er wel even rekening mee dat er geen volksvertegenwoordiger is in Ierland die zou durven te pretenderen dat het aborteren van zwarte baby's de oplossing is in de "War against criminality"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |