Niet. Nee dus.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:25 schreef Christine het volgende:
Ja maar schat, hoe valt dat te rijmen met de democratie?
Gebeurt ook niet, daar hebben we een regering voor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kunt niet alles door het volk laten bepalen.
De koningin wordt geboren en sinds haar geboorte is ze al voorbereid op de taak van staatshoofd. Zij is veruit de meest deskundige lid van de regering, we maken veel te weinig gebruik van haar expertise en kennis. ministers en kamerleden zijn toch maar tijdelijke figuranten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:27 schreef Christine het volgende:
Oke maar is de koningin daarvoor opgeleid dan?
Denk dat de deskundigen in het kabinet zitten. Officieel dan he.
maar wel ingehuurd vanwege hun specifieke opleiding/vakkennis, veelal opgedaan in het bedrijfsleven. De koningin kan onmogelijk alles weten...quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
De koningin wordt geboren en sinds haar geboorte is ze al voorbereid op de taak van staatshoofd. Zij is veruit de meest deskundige lid van de regering, we maken veel te weinig gebruik van haar expertise en kennis. ministers en kamerleden zijn toch maar tijdelijke figuranten.
eens, en linkshandingen moeten ook oprottenquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:25 schreef Molluck het volgende:
Ja...en alle Joden moeten het land uit!
Ik ben geboren om beslissingen te nemen en ik beslis NEE op jouw ideeën.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kunt niet alles door het volk laten bepalen. Soms moet je gewoon mensen hebben die geboren zijn om beslissingen nemen, daarvoor opgeleid en gevormd worden en dat ook doen. Te veel democratie is slecht. Onze democratie dreigt teveel door te draven. Teveel invloed van het volk leidt tot stagnatie.
Daarom moet een staatshoofd er ook voor zorgen dat er meerdere troonopvolgers zijn. Als WA niet geschikt was geweest, was Constantijn, of Friso aangewezen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:31 schreef Christine het volgende:
[..]
maar wel ingehuurd vanwege hun specifieke opleiding/vakkennis, veelal opgedaan in het bedrijfsleven. De koningin kan onmogelijk alles weten...
En wat nou als de koning minder intelligent is bijvoorbeeld?
Was het maar waar.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:31 schreef Christine het volgende:
veelal opgedaan in het bedrijfsleven.
Ja oke, maar wat is daar het criteria voor? IQ hoger dan 120?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Daarom moet een staatshoofd er ook voor zorgen dat er meerdere troonopvolgers zijn. Als WA niet geschikt was geweest, was Constantijn, of Friso aangewezen.
Niet waar, bovendien heb ik het niet alleen over het kabinet, maar ook over de ondersteunende organen als de ministeries, waar toch alle benodigde kennis in huis is, uit het zakenleven of van onderzoekers.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:34 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Was het maar waar.
Maak daar maar 'opgesjeesd bij de rijksoverheid in het kader van de partijpolitiek' van.
Laat ze nou net bij de geboorte geestelijk gehandicapt zijn, zoals het nu ook het geval is bij de familie van Oranje.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het voordeel is dat als iemad bij de geboorte al is voorbestemd, je hem/haar al vanaf kindsafaan kunt kneden in de richting van het koningsschap. Verder moeten partners natuurlijk goedgekeurd worden door staatshoofd en regering. (zoals nu ook het geval is) Zodat je zeker weet dat eventuele kinderen een bepaald niveau zullen hebben dat nodig is voor de functie van staatshoofd.
Die zijn het ergste.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:36 schreef Christine het volgende:
de ministeries
ik snap niet waarom niet. Het is juist goed dat er een stabiele factor is in de regering die niet om de paar jaar wordt vervangen door de waan van de dag. Deze stabiele factor mag van mij best wat meer macht krijgen. Beatrix heeft meermaals bewezen over zeer grote capaciteiten te beschikken die nu vaak onzichtbaar blijven voor het publiek.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:38 schreef Christine het volgende:
Toch blijft het geen goed plan, schatje
Ik ben het wel met je eens... het koningshuis is nog altijd een stabiele factor in de regering. En formeel gesproken moet de koningin elke wet goedkeuren, voordat ie wordt ingevoerd. Dus technisch gezien heeft de koningin het alleenrecht om een idioot wetsvoorstel aan te nemen of af te keuren. Dit gebeurt echter nooit... maar het is wel onderdeel van de stille politiek waar jij naar verwijst. Maar eigenlijk is het niet eens zo heel erg stil, omdat het gewoon een onderdeel is van hoe het nu eenmaal werkt. De enige reden waarom veel mensen het niet eens weten, is omdat het ze ontbreekt aan Algemene Kennis.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik snap niet waarom niet. Het is juist goed dat er een stabiele factor is in de regering die niet om de paar jaar wordt vervangen door de waan van de dag. Deze stabiele factor mag van mij best wat meer macht krijgen. Beatrix heeft meermaals bewezen over zeer grote capaciteiten te beschikken die nu vaak onzichtbaar blijven voor het publiek.
Natuurljk bedrijft Beatrix heel veel "stille" politiek, je ziet bijvoorbeeld dat ze een groot stempel drukt op de vorming van nieuwe kabinetten. Ik vind het jammer dat het vaak allemaal zo stiekum moet. Beatrix zou zich best openlijk mogen presenteren als de Leider van ons land. de MP zouo wat mij betreft best een stapje terug kunnen doen.
Het plan van de topicstarter is niet veel goedkoper hoor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:45 schreef Radjesh het volgende:
Beatrix moet opzouten! Kost ons alleen maar geld![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Beatrix zou qua macht dezelfde rol moeten kunnen vervullen als Chiraq in Frankrijk bijvoorbeeld.
Doe normaal man, zo kan de koningin nog steeds niks. Ze heeft op haar minst een eigen doodseskader nodig die politieke tegenstanders elimineert.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind zelf dat het staatshoofd formeel meer macht momet krijgen.
Een paar zaken die je zou kunnen veranderen... Een in de praktijk ook gebruikt veto over alle wetgeving, de benoeming van rechters en de bepaling van de budgetten voor de departementen. Zaken waardoor ons staatshoofd meer aanzien en invloed krijgt. Beatrix is een wijs vrouw en kan deze taken prima aan. Zo ook Willem Alexander. Ik heb prima vertrouwen in hem, we moeten ons koningshuis meer statuur geven door wat van de macht die door het parlement is afgepakt ooit terug te geven.
Tenzij je een staatshoofd hebt, die het eens is met zo'n rampkabinet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:20 schreef Arnem_ het volgende:
Ik ben het er mee eens! Het lijkt mij een goed idee als de Koningin bijvoorbeeld een referendum kan uitschrijven. Ze heeft dan wel macht maar kan die alleen gebruiken/misbruiken met toestemming van het volk. Vier jaar een ramp-kabinet is veel te lang en in noodgevallen moet er iemand zijn die rationele dan wel emotionele redenen kan mee laten spelen in de besluitvorming. Een rem op slechte ideeen dus.
Inderdaadquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:53 schreef electricity het volgende:
bij de TT dacht ik al BHFH. bleek dus weer de waarheid te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |