Dat weet je dus nietquote:
Dat betwijfel ik. Ik denk dat je vliegen met Amerikaanse maatschappijen en vliegen over Amerikaans grondgebied (zelfs zonder tussenstop) kunt vergeten. Kun je eigenlijk nog een beetje in Zuid-Amerika komen zonder over Noord-Amerika te vliegen? In dat geval is de halve wereld praktisch onbereikbaar geworden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar daar heb je ook weinig last van.
Dat lijkt me sterk. De AIVD houdt juist alles voor zich.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:09 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Dat weet je dus nietD'r zijn wel gevallen bekend van mensen die erachter kwamen dat iedere sollicitatiepoging mislukte omdat de AIVD de toekomstige werkgever even opbelde.
Dat heeft dus te maken met justitie, en niet met de AIVD.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:25 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik denk dat je vliegen met Amerikaanse maatschappijen en vliegen over Amerikaans grondgebied (zelfs zonder tussenstop) kunt vergeten. Kun je eigenlijk nog een beetje in Zuid-Amerika komen zonder over Noord-Amerika te vliegen? In dat geval is de halve wereld praktisch onbereikbaar geworden.
Zelfs mensen met een klein strafblad voor een niet-politiekgetinte zaak komen dit soort problemen tegenwoordig tegen.
Nog afgezien van allerlei problemen met solliciteren...
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 07:39 schreef Alicey het volgende:
Op maandag 3 oktober 2005 23:55 schreef Sessy het volgende:
Als je voor de rechter wordt veroordeeld, maakt niet uit waartoe, heb je toch altijd een strafblad?
Strafblad is/was alleen voor misdrijven voor zo ver ik weet.
Ja dat bedoel ik dus, bij misdrijven. Ik bedoelde dat het niet uitmaakt of je tot een werkstraf, boete, cursus of gevangenisstraf wordt veroordeeld. Een veroordeling (dus niet ontslag van rechtsvervolging) is gewoon een veroordeling. Toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:39 schreef Sessy het volgende:
[quote]Op dinsdag 4 oktober 2005 00:31 schreef Jegorex het volgende:
Als je een verkeersboete voor de rechter laat komen, omdat je het er niet mee eens bent en je moet alsnog een boete betalen heb je volgens jou al een strafblad?
Denk het niet.
Ja maar da's dan toch een overtreding. Bedreiging is toch geen overtreding?
Via Rusland of via Israel misschien?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:25 schreef Dante_A het volgende:
Kun je eigenlijk nog een beetje in Zuid-Amerika komen zonder over Noord-Amerika te vliegen?
Het gaat volgens mij idd puur om het delict, en niet om de opgelegde straf.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:04 schreef Sessy het volgende:
[..]
[..]
Ja dat bedoel ik dus, bij misdrijven. Ik bedoelde dat het niet uitmaakt of je tot een werkstraf, boete, cursus of gevangenisstraf wordt veroordeeld. Een veroordeling = een veroordeling. Toch?
Er zijn zelfs spraakmakende zaken geweest waar mensen vrijwel hun leven werkloos zijn geweest om dat de toen BVD (Nu AIVD) iedere keer een telefoontje pleegde bij een sollicitatie zodat de kandidaat plotseling werd afgewezen. Een bekende zaak is bijvoorbeeld die van Ir. Wilman, die heeft op 73-jarige leeftijd een kleine schadevergoeding gekregen na tientallen jaren geen baan te hebben kunnen krijgen dankzij BVD interventie, uiteindelijk bleek de BVD een fout in hun dossier te hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. De AIVD houdt juist alles voor zich.
Jij denkt dat de AIVD haar lijsten met daders van 'politieke misdrijven' niet naast de Amerikaanse legt? Reken maar dat dat allemaal (in ieder geval van NL naar de VSquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat heeft dus te maken met justitie, en niet met de AIVD.
Voorbeeldje: http://www.emancipatie.nl(...)/april/vkr050416.pdfquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:41 schreef Alicey het volgende:
Wanneer de AIVD je in de gaten houdt, is dit meestal iets waarbij de AIVD absoluut niet wil dat je daar zelf lucht van krijgt. Ook is het niet het doel van de AIVD om jou dwars te zitten in je leven, maar het doel is om op tijd te signaleren wanneer je een gevaar vormt, en in dat geval de justitiele molen aan het werk zetten.
Door iemand het werken onmogelijk te maken, lijkt me eerder dat je negatieve gevoelens voedt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:08 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Voorbeeldje:http://www.emancipatie.nl/_documenten/nws/2005/april/vkr050416.pdf
Natuurlijk zal de AIVD of jouw werkgever niet zeggen dat je geweigerd bent omdat de AIVD vindt dat je staatsgevaarlijk bent. En inderdaad, het is/was de bedoeling van de AIVD/BVD om 'staatsgevaarlijke individuen' in de gaten te houden, of om te voorkomen dat je ondermijnende activiteiten zou ontplooien. Iemand het werken onmogelijk maken, of voorkomen dat iemand op een 'gevoelige positie' komt (wat een uitermate subjectief criterium is) past daar prima in.
Ja, en? Als je wat raars doet uit frustratie is 't een kwestie van een belletje naar justitie. Bij een organisatie als de BVD gaat het belang van de staat gaat boven het geluksgevoel van de burgers.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:10 schreef Alicey het volgende:
Door iemand het werken onmogelijk te maken, lijkt me eerder dat je negatieve gevoelens voedt.
Inderdaad. Ik ging er van uit dat dat duidelijk was.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey probeert nu juist te zeggen dat het belang van de staat er gebaat bij zou kunnen zijn als een burger níet gefrustreerd raakt. Volgens mij.
Dat klopt, en dat begrijp ik, want dat zou mij ook het meest logische lijken. Helaas denken staten daar vaak anders over, omdat ze andere belangenafwegingen maken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey probeert nu juist te zeggen dat het belang van de staat er gebaat bij zou kunnen zijn als een burger níet gefrustreerd raakt. Volgens mij.
OK, gedachtenvoorbeeldje: stel, iemand is aangemerkt als communist/terrorist/'gevaarlijk persoon'. Dan wil je niet dat zo iemand bij een energiebedrijf gaat werken, en in de positie kan komen om half nederland zonder stroom te zetten. Je wilt ook niet dat iemand op een positie kan komen waar hij of zij veel mensen kan beinvloeden met zijn ideeën. Je wilt niet dat iemand bij een motorenfabriek gaat werken; stel je voor dat-ie motoren saboteert, diezelfde motoren kunnen worden ingezet bij het leger, of andere voor de staat belangrijke sectoren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:17 schreef Alicey het volgende:
Voorkomen dat iemand een baan krijgt zie ik niet het nut van in.
niet, ik bereik jouquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:22 schreef rob_de_rechter het volgende:
Yildiz, ik zag geen emailadres in je profiel. Hoe kan ik je bereiken?
je zocht toch een advocaat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
niet, ik bereik jou
(don't call us, we'll call you)
als jij je email in je profiel zet of hier dumpt, mail ik je, maar hoezo?
Ja?quote:
Ben ik ook benieuwd naarquote:Op woensdag 19 april 2006 22:45 schreef pieter_pontiac het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen?
Kan geen nieuwer topic vinden?
Met een sisserquote:Op woensdag 19 april 2006 22:45 schreef pieter_pontiac het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |