H-E-L-E-M-A-A-L- MEE EENSquote:Op vrijdag 30 september 2005 18:06 schreef Pracissor het volgende:
Goed plan! Het is idd erg verdacht al die Antillianen en Marokkanen van 18-21 jaar die in allerlei bolides rondrijden. Overigens vind ik dat verdachte jonge autochtonen die in dat soort dure auto's rondrijden ook ge-inspecteerd moeten worden.
Wat is dat ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:13 schreef Bean. het volgende:
Als het bij de allochtonen blijft vind ik het goed.
Je moet ergens beginnenquote:Op vrijdag 30 september 2005 18:20 schreef RemcoDelft het volgende:
2 kanttekeningen:
-waarom alleen voor allochtonen (behalve dat het daar blijkbaar vaker voorkomt?)
-waarom alleen voor jeugd?
Succesvolle allochtonen als Chinezen en Hindoestaanse Surinamers hebben niks te vrezen hoor. Maar criminele Antillianen en Marokkanen die met teveel "doekoe" lopen te showen, worden nu terecht nagetrokken.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:21 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Wat is dat ?
iemand met een niet blanke huidskleur en nederlands paspoort.
Iemand zonder blauwe ogen met twee paspoorten.
Iemand met een buitenlands paspoort maar die zijn hele leven al hier woont.
Wie het weet mag het zeggen.![]()
Jij hebt het door.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:24 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen
Je richt je op een enkele groep,iedereen valt daar overheen.
je trekt het recht en je controleerd in het vervolg iedereen.
Hebben ze geleerd van de NS,eerst zeggen kaartje duurder in randstad,bevolking boos.
Verander je het in kaartje duurder voor heel Nederland dat is nog eens democratisch.
En Maxima,kan van van een uitkering toch nooit een Audi TT betalen,of gaat haar vader het vreemdelingenbeleid voeren .quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:15 schreef cultheld het volgende:
Wordt Ali B. nu ook opgepakt?
Je moet niet alle allochtonen over één kam scheren.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:29 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
En Maxima,kan van van een uitkering toch nooit een Audi TT betalen,of gaat haar vader het vreemdelingenbeleid voeren .
Die wist er wel raad mee ,hoe je je land zuivert.
Het klopt dan ook, maar veel linkse blanken kunnen daar niet tegen omdat ze er altijd vanuit gingen dat allochtone criminelen niet bestaan.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:32 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Als Surinamers het zelf zeggen dan zal het wel kloppen.
Ik kan me herinneren dat zoiets ook in Arnhem werd gedaan.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef kLowJow het volgende:
Origineel voorstel. Lijkt me op zich niet verkeerd, al mag het wel wat breder getrokken worden. Het staat hier denk ik alleen een beetje vreemd. "op straat [door de politie] worden aangetroffen met veel geld". Daar moet toch wat aan vooraf gaan lijkt me.
Veel autobedrijven geven nog steeds de voorkeur aan contant geld in plaats van dat het geld overgemaakt wordt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:24 schreef Thorical het volgende:
Auto's en boten mogen helemaal niet meer met cash betaald mogen worden.
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat mensen staande gehouden worden om na te gaan hoeveel geld ze op zak hebben. Ten minste... dat zou mij wel wat ver gaan. Ik denk eerder aan mensen die aangehouden worden met een pak geld op zak o.i.d.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:38 schreef zakjapannertje het volgende:
ik vind dat overdreven, dat aanhouden moeten ze pas doen als iemand verdacht wordt van een crimineel feit, op straat met geld lopen is op zich niet zo verdacht, of is dit een verkapte poging het toestaan van fouilleren door de politie uit te breiden?
Haha, Uhuh .quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:33 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij werkt in nederland het rechtssysteem nog steeds met het principe dat iedereeen onschuldig is totdat de schuld bewezen wordt.
Uiteraard. Een Surinamer weet natuurlijk veel meer over Antillianen en Marokkanen dan een Nederlander en heeft altijd gelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:32 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Als Surinamers het zelf zeggen dan zal het wel kloppen.
Nee, dan linkse blanke fokkers, die vaker achter hun pc zitten dan dat ze in probleemwijken te bewonderen zijn. Dat zijn de expertsquote:Op vrijdag 30 september 2005 18:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Uiteraard. Een Surinamer weet natuurlijk veel meer over Antillianen en Marokkanen dan een Nederlander en heeft altijd gelijk..
Vreemde reactie. Ik snap niet watvoor meerwaarde de etnische achtergrond van deze heer heeft, waardoor zijn uitspraken blijkbaar geloofwaardiger zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, dan linkse blanke fokkers, die vaker achter hun pc zitten dan dat ze in probleemwijken te bewonderen zijn. Dat zijn de experts![]()
Daar doel ik niet zo zeer op. Ik doel meer op het stereotype linkse blanke allochtonenknuffelaar.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:48 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Vreemde reactie. Ik snap niet watvoor meerwaarde de etnische achtergrond van deze heer heeft, waardoor zijn uitspraken blijkbaar geloofwaardiger zijn.
Als een Surinamer het zegt moet het wel waar zijn.
Ja, ik snap wel wat je met je reactie bedoelt... ik begrijp alleen niet hoe deze op mijn post van toepassing is.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar doel ik niet zo zeer op. Ik doel meer op het stereotype linkse blanke allochtonenknuffelaar.
Verkeert vaak alleen in kringen met hoofdzakelijk andere linkse blanken en louter succesvolle allochtonen. Ik woon zelf in Laak en hoor genoeg verhalen uit Transvaal en Schilderswijk. Van de week nog zag ik 4 jonge Marokkanen in een gloednieuwe Mercedes AMG Cabrio rijden. Ze waren denk ik rond de 20 en zagen er niet bepaald beschaafd uit. Je kunt me veel wijs maken, maar het waren geen rappers of kinderen van de Marokkaanse koning. Als de politie die gasten aanhoudt, dan kan ik dus echt wel begrijpen. For the record, ik ben zelf geen blanke, maar iedere realist weet dat zij er niet eerlijk aan zijn gekomen.
Surinamers hebben doorgaans een objectievere mening over Antillianen dan linkse Hollanders. De Surinamers kennen deze jongens immers en de linkse Hollander uit de grachtengordel of Vinex-woonwijk komt er nooit mee in contact. Deze wil alleen maar zijn vooroordelen bevestigd zien: De allochtone crimineel bestaat niet. Als deze al bestaat, dan is dat de schuld van onze rechtse overheid.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:53 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel wat je met je reactie bedoelt... ik begrijp alleen niet hoe deze op mijn post van toepassing is.
Vind jij dat niet vreemd dan?quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:40 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Veel autobedrijven geven nog steeds de voorkeur aan contant geld in plaats van dat het geld overgemaakt wordt.
Tsja, dan moeten ze natuurlijk een half uurtje schoffelen... tenzij het regent...quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:30 schreef HokkePok het volgende:
"Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen."
En als ze dan verklaren dat ze het gestolen hebben?
eenschquote:Op vrijdag 30 september 2005 19:30 schreef Sjonnjoop het volgende:
Zeker een goed plan, alleen moeten ze het wel doorvoeren op de gehele jeugd. Er rijden ook genoeg kampsjaken rond in dikke auto's die ze never de nooit niet eerlijk verdiend hebben.
Oh zo... net zo "objectief" als de jouwe zeg maar?quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Surinamers hebben doorgaans een objectievere mening over Antillianen dan linkse Hollanders. De Surinamers kennen deze jongens immers en de linkse Hollander uit de grachtengordel of Vinex-woonwijk komt er nooit mee in contact. Deze wil alleen maar zijn vooroordelen bevestigd zien: De allochtone crimineel bestaat niet. Als deze al bestaat, dan is dat de schuld van onze rechtse overheid.
Feiten vind je in Transvaal en Schilderswijk, niet in beschouwingen van bijvoorbeeld Ed van Thijn in Vrij Nederland.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Oh zo... net zo "objectief" als de jouwe zeg maar?
Jongens zijn door onze fijne tweetalige scholing niet interesssant op de arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar doel ik niet zo zeer op. Ik doel meer op het stereotype linkse blanke allochtonenknuffelaar.
Verkeert vaak alleen in kringen met hoofdzakelijk andere linkse blanken en louter succesvolle allochtonen. Ik woon zelf in Laak en hoor genoeg verhalen uit Transvaal en Schilderswijk. Van de week nog zag ik 4 jonge Marokkanen in een gloednieuwe Mercedes AMG Cabrio rijden. Ze waren denk ik rond de 20 en zagen er niet bepaald beschaafd uit. Je kunt me veel wijs maken, maar het waren geen rappers of kinderen van de Marokkaanse koning. Als de politie die gasten aanhoudt, dan kan ik dus echt wel begrijpen. For the record, ik ben zelf geen blanke, maar iedere realist weet dat zij er niet eerlijk aan zijn gekomen.
Die jongens heb je uit je duim gezogen. Leer mij die gasten kennen. Ik ken ook veel Turken met mooie auto's, maar die hebben er vaak wel hard voor gewerkt. Maar je kunt mij niet wijs maken dat Marokkanen van 18 jaar in een gloednieuwe Mercedes AMG kunnen rijden, tenzij ze Yes-R of Ali B. heten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:39 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Jongens zijn door onze fijne tweetalige scholing niet interesssant op de arbeidsmarkt.
Heb ik het nog geen eens over hun kleurtje,werken dus bij een constructiestralerij via een uitzendbureau van 7.30 tot 22.00 en hebben de merceses in de schade gekocht en timmeren hem bij een maat op met eeen autospuiterijtje.
Die heeft toch weinig te doen want een blanke laat zijn auto niet herstellen bij zo'n vieze zwarte.
Ken legio voorbeelden als hierboven,alles verdwijnt in die auto,lekker afnemen of er al vanuit gaan dat het niet met hard werken verdiend is.
Komen ze vanzelf tot de conclusie:Als ik die naam heb,wat maakt het dan nog uit om hem waar te maken.
Kan Verdonk ze er tenminste uitpleuren en de cirkel is weer rond.
Trekt fles Bacardi uit de kast![]()
pardon?quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
Jezus Christus, het begint nou wel erg Nazi-achtige vormen aan te nemen.
Volgens mij gaat het hier slechts om uitspraken van een politiechef?quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
pardon?
je bedoeld dat de politiek nu PAS ziet wat iedereen al jaren wist. en EINDELIJK gaan ze er wat aan doen.![]()
Turken goed>Marokkanen fout dus en zolang je niet op TMF komt niet meer dan recht op een ouwe fiets (en die zal ook wel gestolen zijn van een blanke )quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die jongens heb je uit je duim gezogen. Leer mij die gasten kennen. Ik ken ook veel Turken met mooie auto's, maar die hebben er vaak wel hard voor gewerkt. Maar je kunt mij niet wijs maken dat Marokkanen van 18 jaar in een gloednieuwe Mercedes AMG kunnen rijden, tenzij ze Yes-R of Ali B. heten.
Er is wel degelijk een crimineel verschil tussen de meeste Turken en Marokkanen. Als je dat niet ziet, dan heb je er weinig kijk op denk ik.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:56 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Turken goed>Marokkanen fout dus en zolang je niet op TMF komt niet meer dan recht op een ouwe fiets (en die zal ook wel gestolen zijn van een blanke )
Zoiets?
-edit: verwijderde quote-
je moest eens wetenquote:Op vrijdag 30 september 2005 20:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een crimineel verschil tussen de meeste Turken en Marokkanen. Als je dat niet ziet, dan heb je er weinig kijk op denk ik.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:39 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Jongens zijn door onze fijne tweetalige scholing niet interesssant op de arbeidsmarkt.
Heb ik het nog geen eens over hun kleurtje,werken dus bij een constructiestralerij via een uitzendbureau van 7.30 tot 22.00 en hebben de merceses in de schade gekocht en timmeren hem bij een maat op met eeen autospuiterijtje.
Die heeft toch weinig te doen want een blanke laat zijn auto niet herstellen bij zo'n vieze zwarte.
Ken legio voorbeelden als hierboven,alles verdwijnt in die auto,lekker afnemen of er al vanuit gaan dat het niet met hard werken verdiend is.
Komen ze vanzelf tot de conclusie:Als ik die naam heb,wat maakt het dan nog uit om hem waar te maken.
Kan Verdonk ze er tenminste uitpleuren en de cirkel is weer rond.
Trekt fles Bacardi uit de kast![]()
Chinezen, Hindoestanen en Spanjaarden lopen doorgaans niet met grote hoeveelheden coke op zak.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:59 schreef Jett het volgende:
waarom alleen Antilianen en Marokkanen in de OP? zijn de dat de enige allochtonen van Nederland ofzo. generaliserend.
ik heb het meer over turken nigerianen surinamers. ik dat de schrijver van het bericht in de OP hier meer op doelt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Chinezen, Hindoestanen en Spanjaarden lopen doorgaans niet met grote hoeveelheden coke op zak.
Werk al jaren met ze samen ,ingehuurd via uitzendbureaus sommige al jaren vast.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een crimineel verschil tussen de meeste Turken en Marokkanen. Als je dat niet ziet, dan heb je er weinig kijk op denk ik.
Zeg ik dat Marokkanen standaard fout zijn? Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:05 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Werk al jaren met ze samen ,ingehuurd via uitzendbureaus sommige al jaren vast.
In boven beschreven soort bedrijf of in het dok s'nachts
Soms met beiden of Koerden erbij ,zie het spul maar harmonieus samen te laten werken
Rotte appels heb je overal ,en hoe ziet jou werk/ervaringskring eruit betreffende onze medelander?
Ik denk dat Martin Sitalsing dit zo gezegd zal hebben.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:05 schreef Jett het volgende:
[..]
ik heb het meer over turken nigerianen surinamers. ik dat de schrijver van het bericht in de OP hier meer op doelt.
Nee dat hebben ze omdat hun mening beter aansluit op de jouwe.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Surinamers hebben doorgaans een objectievere mening over Antillianen dan linkse Hollanders.
Hoe simpel kun je zijnquote:De Surinamers kennen deze jongens immers en de linkse Hollander uit de grachtengordel of Vinex-woonwijk komt er nooit mee in contact.
Dat je Surinamers continu onderscheidt in goede Hindoestanen enerzijds en het criminele deel anderzijds zegt overigens ook erg veel over jouw belevingswereldje...quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Chinezen, Hindoestanen en Spanjaarden lopen doorgaans niet met grote hoeveelheden coke op zak.
Waar haal je vandaan dat ik creolen als criminelen beschouw?quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat je Surinamers continu onderscheidt in goede Hindoestanen enerzijds en het criminele deel anderzijds zegt overigens ook erg veel over jouw belevingswereldje...
Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komenquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zeg ik dat Marokkanen standaard fout zijn? Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen.
Nee, jij bent simpel. Een vriend van mij is Suri en die weet veel meer over de Antilliaanse cultuur dan de gemiddelde Hollandse boer. Ik weet ook niet waarom je er ghetto's bij haalt?quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee dat hebben ze omdat hun mening beter aansluit op de jouwe.
[..]
Hoe simpel kun je zijn
Waar haal je vandaan dat de Surinamers 'deze jongens immers kennen'
Oh ja, wacht, Surinamers wonen uiteraard samen met deze Antillianen allemaal gezamelijk in de ghettos!![]()
Met sommige Marokkanen kan ik in het dagelijks leven prima opschieten hoor. Maar ik ontken de feiten niet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen
Die kans is aanwezig ja.
Nou je klinkt anders wel boos betreffende een bepaalde bevolkingsgroep.
Heb zeer slechte ervaringen met Ghanezen (lui) en jougoslaven (wapens)
Moet je de eerste groep bij voorbaat dan al niet in laten schrijven bij een arbeidsbureau en bij de tweede standaard wekelijks het huis doorzoeken?
Hoe kweek je onvrede,die auto zet je op de naam van een familielid of je regelt wat met een verhuurbedrijf.
Als je wil kan je hem altijd verklaren ,het enige wat je er mee bereikt dat de verwijdering steeds groter wordt.
Janmaat zou een traantje weg plinken,als hij de krant van vandaag zou kunnen openslaan.
....en waar ligt volgens jou de oorzaak ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Met sommige Marokkanen kan ik in het dagelijks leven prima opschieten hoor. Maar ik ontken de feiten niet.
Cultuur. Voorbeeldje.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:30 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
....en waar ligt volgens jou de oorzaak ?
Dan is je redenatie nog simpeler dan ik had durven denkenquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, jij bent simpel. Een vriend van mij is Suri en die weet veel meer over de Antilliaanse cultuur dan de gemiddelde Hollandse boer. Ik weet ook niet waarom je er ghetto's bij haalt?
Zal wel aan mij liggen, ik vond jouw onderscheid tussen Hindoestaanse Surinamers enerzijds en de rest (en dat zijn niet alleen Creolen, maar ook Javanen en overige mix) erg opvallend.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat ik creolen als criminelen beschouw?
Nee, dat maak jij er zelf van.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dan is je redenatie nog simpeler dan ik had durven denken
Was het een Nederlandse vriend geweest, dan waren het dus de Nederlanders geweest die veel weten over de Antilliaanse cultuur
[..]
Zal wel aan mij liggen, ik vond jouw onderscheid tussen Hindoestaanse Surinamers enerzijds en de rest (en dat zijn niet alleen Creolen, maar ook Javanen en overige mix) erg opvallend.
Maar laat me raden, die Surinaamse vriend van je is Hindoestaan![]()
Los van dat ik niet weet wat jij onder succesvol verstaat of hoe jij dit meet (geld / opleiding / geluk / weinig-veel overlast / mate van integratie), beschik ik ook niet over criminaliteitscijfers van Surinaamse Hindoestanen in Nederland.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, dat maak jij er zelf van.
Ik maakte overigens geen onderscheid tussen Hindoestaanse Suri's en de rest. Het is alleen een feit dat Hindoestanen en Chinezen succesvolle allochtonen zijn. Daarmee zeg ik niet dat andere Suri's slecht zijn of zo.
Daar ga je gruwelijk in de foutquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Los van dat ik niet weet wat jij onder succesvol verstaat of hoe jij dit meet (geld / opleiding / geluk / weinig-veel overlast / mate van integratie), beschik ik ook niet over criminaliteitscijfers van Surinaamse Hindoestanen in Nederland.
Wat ik je wel kan vertellen is dat men vaak over het hoofd ziet dat er ook een grote groep arme Hindoestanen is. En het opleidingsniveau onder Hindoestanen...volgens mij ligt dat ook niet boven het gemiddelde...
Maar goed, dit gaat verder teveel offtopic. Waar het mij om draaide: ik heb sterk het idee dat jij jouw oordeel baseert op wat jij ziet bij / hoort van 1 of 2 personen die toevallig ook allochtoon zijn.
Ik heb lopen zoeken maar kan er niks over terugvinden. Heb jij ergens een bron hiervan? En gaat dit over de situatie in Suriname of in Nederland?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar ga je gruwelijk in de fout80 (ja 80) % van de Hindoestaanse kinderen gaat naar havo/vwo onderwijs.
Ik heb sterk idee dat jij je in mij vergist. Ik ken een zeer extremistisch denkende Turk. Toch denk ik niet dat alle Turken extremistisch zijn. De meeste Turken zijn gewoon erg aardig en werken hard.
Maar goed, aangezien ik verder niks weet over de onderzoeksmethoden hecht ik ook daar niet al te veel waarde aan.quote:Van Niekerk toont aan dat de beeldvorming over de twee Surinaamse groepen op belangrijke punten niet klopt met de werkelijkheid. Creolen doen het in Nederland niet slechter dan Hindoestanen, gelet op hun positie op de arbeidsmarkt, inkomen en opleiding. De arbeidsdeelname van Creolen is zelfs hoger, een gevolg van het grote aantal werkende Creoolse vrouwen.
Onlangs in de volkskrant gelezen. De keerzijde van dit succes: Hindoestaanse meisjes die de druk niet meer aan kunnen plegen zelfmoord.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik heb lopen zoeken maar kan er niks over terugvinden. Heb jij ergens een bron hiervan? En gaat dit over de situatie in Suriname of in Nederland?
Enige wat ik net tegenkwam:
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/08/19/Rtv/01.html
[..]
Maar goed, aangezien ik verder niks weet over de onderzoeksmethoden hecht ik ook daar niet al te veel waarde aan.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Meki het volgende:
Nederland wordt een nazikamp
nog even en we moeten een ster dragen
oow maar dat gaat wel die kant op - Allochtonen dat en ditquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
lachen dat uitgerekend een moslim dat zegt... dat idee heeft adolfje namelijk uit de sharia gejat![]()
Niet verder vertellen maar ze zitten meer aan een RFID chip te denken.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Meki het volgende:
Alleen is hier het verschil dat de "de allochtonen" het er zelf naar gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:49 schreef Meki het volgende:
[..]
oow maar dat gaat wel die kant op - Allochtonen dat en dit
dat was in jaren 30 zo bij Joden![]()
jah wat bedoel je nu precies ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:05 schreef Frasier het volgende:
[..]
Alleen is hier het verschil dat de "de allochtonen" het er zelf naar gemaakt hebben.
Welk Nazi-kamp?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:08 schreef Meki het volgende:
[..]
jah wat bedoel je nu precies ?
bedoel je individu of alle allochtonen ??
en als ze het zelf ernaar hebben gemaakt is Nazi-kamp dan terecht ?
ik bedoel als het zo doorgaatquote:
Liever niet zeg. Dat is nu helaas al zo in de meeste grote steden.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
volgende stap is alle allochtonen bij elkaar etc.
zo zie je maarweer ze zijn nu bezig met de volgende stapquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:12 schreef Frasier het volgende:
[..]
Liever niet zeg. Dat is nu helaas al zo in de meeste grote steden.
Het is een complotquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
zo zie je maarweer ze zijn nu bezig met de volgende stap
Dat zei men 30 jaar terug ook over de Joden, alleen dan met andere argumenten, maar het kwam er in ieder geval ook op neer dat zij de oorzaak waren van de toen heersende problemen (armoede e.d.).quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:05 schreef Frasier het volgende:
[..]
Alleen is hier het verschil dat de "de allochtonen" het er zelf naar gemaakt hebben.
dat doen ze zelf hoor...quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
zo zie je maarweer ze zijn nu bezig met de volgende stap
quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:02 schreef Foo_niks het volgende:
Ja ja het gaat nu hard,Rita pleurt je het land uit als je je verlaagde 500 SEC verkeerd geparkeerd hebt en vooral arm blijven anders pakken we het af.
NS heeft een grote order voor veewagens geplaatst,voor welke oorlog verontschuldigen ze zich ?
ja maar als je een uitkering hebt en in een dikke BMW rond rijdt dan klopt er iets niet he... en die situaties komen voorquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:24 schreef MoChe het volgende:
wat een onzin zeg! wtf gaat het nou iemand aan of ik nou 10 euro of 200euro op zak heb. is en blijft mijn geld en daar heeft de politie niks mee te maken :\
je kunt toch zelf kiezen waar je je geld aan uit geeft... als jij liever per maand wat minder uit geeft aan eten en restaurants kun je dat geld gebruiken om te sparen voor zoon auto...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja maar als je een uitkering hebt en in een dikke BMW rond rijdt dan klopt er iets niet he... en die situaties komen voor![]()
edit...: ik ben het himmel met BaajGuardian eenschquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 03:16 schreef BaajGuardian het volgende:
vervang vanaf nu eens in alle berichten het woordje allochtonen met het woordje JODEN
ring any bells?
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 03:16 schreef BaajGuardian het volgende:
vervang vanaf nu eens in alle berichten het woordje allochtonen met het woordje JODEN
ring any bells?
Zo te lezen heb je vandaag je medicijnen weer eens niet ingenomen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 03:20 schreef BaajGuardian het volgende:
juist
laten we het rechts maar veranderren in het woord fascistische figuren , dan krijg je iig geen troll discussies.
Al zou dit waar zijn, waar ik op zich van uit ga, geef eens een reden waarom je dit beleid alleen tot allochtonen zou willen beperken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 04:08 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Zo te lezen heb je vandaag je medicijnen weer eens niet ingenomen.
Allochtone jeugd heeft inderdaad vaak geld waarvan de herkomst op z'n
zachts gezegd dubieus is.
Een paar jaar geleden was hier in Rotterdam, ik meen op de Bergweg, een
schietpartij. Daarbij werd een 18 jarige Nederlandervan Marokkaanse afkomst
aangehouden.
Deze jongen bleek naast 3 auto's ook een huis en een groot jacht op
zijn naam te hebben staan.
Tevens was hij in het bezit van een uitkering van de socialde dienst.
Hij kon niet verklaren hoe hij aan z'n bezit is gekomen.
Dit is een extreem voorbeeld maar wat mij betreft mag er bij controle
ook direct gekoppeld worden tussen justitie-sociale dienst en belastingdienst.
Recente controle's bij de Maastunnel geven alle aanleiding daartoe.
Je argumenten zijn dan ook iets te makkelijk en kort door de bocht...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 04:12 schreef BaajGuardian het volgende:
goh ik zal mijn medicijnen niet nemen , man ik heb geen medicijnen en behoef ze ook niet
blijkbaar jij wel aangezien je mijn post blijkbaar niet begrijpt maar liever een doelloze flame begint.
Als normaal werkend burger mag dit van mij voor iedereen gelden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 04:10 schreef D1 het volgende:
[..]
Al zou dit waar zijn, waar ik op zich van uit ga, geef eens een reden waarom je dit beleid alleen tot allochtonen zou willen beperken.
heb veel van jouw posts gelezen en zeer veel daarvan eindigen metquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 04:16 schreef BaajGuardian het volgende:
ik vind het om deze tijd niet nodig om een hele uitgebreide lezing te gaan geven.
ben nog steeds benieuwd naarje reactie...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 04:21 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
heb veel van jouw posts gelezen en zeer veel daarvan eindigen met
de stelling: zo is het, punt.
Daar weiger ik verder op in te gaan B.G.
Ik heb mijn eigen mening over de diverse onderwerpen. Echter als iemand
mij goede argumenten kan aandragen denk ik daarover na.
Als blijkt dat een andere user gelijk heeft zal ik hem of haar dat ook zeggen.
Ik ben volwassen genoeg mijn ongelijk toe te geven als het zo is.
Jij ook ???
Reactie op ????quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 04:29 schreef D1 het volgende:
[..]
ben nog steeds benieuwd naarje reactie...
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 04:33 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Reactie op ????
Volgens mij had ik al geantwoord.![]()
quote:
Heb je absoluut een punt. Het gevaar van dit beleid alleen op allochtonen te projecteren is dat je de kloof alleen maar verder verwijderd, terwijl het ook geen enkele grondwettige ondersteuning heeft.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 04:17 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Als normaal werkend burger mag dit van mij voor iedereen gelden.
De allochtone jeugd is vaak zeer aanwezig, waarschijnlijk valt het mensen
daarom eerder op.
Ik zou voorbeelden kunnen geven van wat ik dagelijks zie en hoor in R'dam-zuid
maar daarzit je niet echt op te wachten denk ik.
Het voorbeeld wat ik gaf in voorgaande post is verifieerbaar.
Ik denk dat vanuit de rechterzijde van de politiek een luide schreeuw om actie komt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 04:36 schreef D1 het volgende:
[..]
Heb je absoluut een punt. Het gevaar van dit beleid alleen op allochtonen te projecteren is dat je de kloof alleen maar verder verwijderd, terwijl het ook geen enkele grondwettige ondersteuning heeft.
35 jaar geslapen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zei men 30 jaar terug ook over de Joden, alleen dan met andere argumenten, maar het kwam er in ieder geval ook op neer dat zij de oorzaak waren van de toen heersende problemen (armoede e.d.).
Maar goed verder sowieso beetje nutteloos om WO II er nu bij te halen, maar goed, het was Meki maar![]()
Meki toch...quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Meki het volgende:
Idd, we leven hier in het westen, niet in 1 of ander Moslim-kalifaatquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 06:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Meki toch...
Als je vindt dat NL een nazikamp wordt is er niets of niemand die je tegenhoudt om terug te keren naar je roots en daar met volle teugen te genieten van alle vrijheden daar. Hoef je je ook niet meer te ergeren aan de ongelovigen van het westen die je alleen maar beperken in je ruimdenkendheid.
Jonge Joden zonder al te veel inkomen op papier in een dikke BMW zijn ook verdacht. Wat is je punt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 03:16 schreef BaajGuardian het volgende:
ring any bells?
Dat het voor iedereen moet gelden klopt, maar als een jonger iemand, een uitkering heeft en een dikke BMW/huis heeft, of enkele duizende euro's op zak heeft, moet daar toch echt een waterdicht bewijs van te leveren zijn. De enige manier om dit legaal te doen is via een erfenis, of diegene heeft een dik betaalde baan gehad. Dat is toch makkelijk aan de overheid uit te leggen lijkt mij. Genoeg papier werk van.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:31 schreef MouseOver het volgende:
Het basisidee is goed, maar de uitwerking moet wel zorgvuldig gebeuren:
-niet alleen allochtonen en niet alleen jongeren
-je moet het aannemelijk kunnen maken. Waterdicht bewijs moeten geven gaat wat ver.
Dat zijn idd de extreme gevallen. Voor jongetjes van 20 die in een 10 jaar oude m3 rondrijden vind ik bijvoorbeeld het feit dat ze werken en nog thuis wonen ook wel een aannemelijke reden. Wonen ze op zichzelf en zijn ze werkeloos dan is het weer onwaarschijnlijk. Die nuance ongeveer.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:39 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dat het voor iedereen moet gelden klopt, maar als een jonger iemand, een uitkering heeft en een dikke BMW/huis heeft, of enkele duizende euro's op zak heeft, moet daar toch echt een waterdicht bewijs van te leveren zijn. De enige manier om dit legaal te doen is via een erfenis, of diegene heeft een dik betaalde baan gehad. Dat is toch makkelijk aan de overheid uit te leggen lijkt mij. Genoeg papier werk van.
Als hij/zij dat niet kan. Afnemen.
Maar een 10 jaar oude M3 kost ook geen drol. Dus die vallen hier ook niet onder. Wel als hij aangehouden is en enkele duizenden euro's op zak heeft.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:43 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat zijn idd de extreme gevallen. Voor jongetjes van 20 die in een 10 jaar oude m3 rondrijden vind ik bijvoorbeeld het feit dat ze werken en nog thuis wonen ook wel een aannemelijke reden. Wonen ze op zichzelf en zijn ze werkeloos dan is het weer onwaarschijnlijk. Die nuance ongeveer.
toch nog snel 10.000 euro. Er zijn dagen dat ik minder verdien.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:50 schreef Knarf het volgende:
[..]
Maar een 10 jaar oude M3 kost ook geen drol. Dus die vallen hier ook niet onder. Wel als hij aangehouden is en enkele duizenden euro's op zak heeft.
Als hij dan een bank afschrift kan laten zien hoe hij er aan kwam, is dat waterdicht. Alle legale inkomsten worden altijd op een bankafrekening gestort.
Als je werkt en thuis woont, spaar je dat wel in een jaartje hoor.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:59 schreef MouseOver het volgende:
[..]
toch nog snel 10.000 euro. Er zijn dagen dat ik minder verdien.
Ik doel er eigenlijk op dat dit ook de auto's zijn die de man in de straat als "allochtoontjes met een dikke auto" ziet, en een aanzienlijk deel daarvan is toch eerlijk verdiend. Een deel ook niet, daarom is een evenwicht belangrijk.
Echt hele dure auto's kom je in zo'n situatie toch niet zo enorm veel tegen. Als je ze tegenkomt heb je natuurlijk wel zeker een reden om eens te gaan spitten. En daar sta ik dan ook achter.
Daar doel ik toch net opquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:04 schreef Knarf het volgende:
[..]
Als je werkt en thuis woont, spaar je dat wel in een jaartje hoor.
Ik denk het ookquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:13 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Daar doel ik toch net op
En als je in de bijstand zit en op jezelf woont is zo'n ding vrijwel zeker niet legaal betaald. Daarom is er een grote groep "dikke auto's" waarvan het bij lastig is om bij voorbaat te bepalen hoe ze verkregen zijn, maar juist omdat die groep groot is kan het geen kwaad daar ook eens naar te kijken. Maar wel in redelijkheid dus.
Ik geloof dat we het gewoon eens zijn maar langs elkaar heen praten
waar wil je de niet allochtonen heen uitzetten ?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:31 schreef MouseOver het volgende:
Het basisidee is goed, maar de uitwerking moet wel zorgvuldig gebeuren:
-niet alleen allochtonen en niet alleen jongeren
-je moet het aannemelijk kunnen maken. Waterdicht bewijs moeten geven gaat wat ver.
Limburg natuurlijkquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
waar wil je de niet allochtonen heen uitzetten ?
Het gaat om echt dure auto's van bijvoorbeeld 50.000. Dat spaar je niet in een jaartje als je thuiswonend bent en geen dikke baan hebt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:04 schreef Knarf het volgende:
[..]
Als je werkt en thuis woont, spaar je dat wel in een jaartje hoor.
Je haalt twee topics door elkaar. Dit gaat niet over uitzetten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
waar wil je de niet allochtonen heen uitzetten ?
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:
kunt het combineren
veel geld > crimineel > allochtoon > geen nederlands paspoort > uitzetten.
logica en redenatie zijn niet je sterkste punten, of welquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:
kunt het combineren
veel geld > crimineel > allochtoon > uitzetten.
Nee hoor. Casinobezoek bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:50 schreef Knarf het volgende:
[..]
Maar een 10 jaar oude M3 kost ook geen drol. Dus die vallen hier ook niet onder. Wel als hij aangehouden is en enkele duizenden euro's op zak heeft.
Als hij dan een bank afschrift kan laten zien hoe hij er aan kwam, is dat waterdicht. Alle legale inkomsten worden altijd op een bankafrekening gestort. En als hij net iets legaals verkocht heeft, zal er ook wel wat papierwerk van zijn (overschrijving van zijn auto naar iemand anders naam bv.).
objectief / subjectief reageren de joue niet of wel..quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:26 schreef D1 het volgende:
[..]
logica en redenatie zijn niet je sterkste punten, of wel
Ik vind het een uitstekend plan .... zo lang het voor iedereen inwoner van dit land zou gelden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:24 schreef vanthof het volgende:
Hoe wil dat stuk tuigl gaan controleren of iemand marrokaan of antilliaan is? Dat stuk onbenul moet zelf direkt ontslagen worden. Er zijn genoeg agenten die je aan de koffietafel hoort zeggen dat ze de buitenlanders het land uit willen pesten. Maar dat dan ook nog openlijk durven ventileren als politie chef. Wat een gore opmerking .
Dat kan dan ook onderzocht wordenquote:
zie jij dat in de OPquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jonge Joden zonder al te veel inkomen op papier in een dikke BMW zijn ook verdacht. Wat is je punt?
vervang het woord in Nederlanders aubquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:
kunt het combineren
uit jou zolderquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:15 schreef ScienceFriction het volgende:
Meki... hoe kom jij aan al die spullen voor de Meki Shop???????
Die uit mijn kelderquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:21 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oh... dan is het goed... Maar die "mooie Barcelona tas" dan?
Dus als ik vind dat ik je stijl van redeneren op z'n zachts gezegd dubieus vind dan ben ik subjectief?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
objectief / subjectief reageren de joue niet of wel..
![]()
zeg slimmerik , heb je niet door dat ik een sarcastische vergelijking gaf?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
vervang het woord in Nederlanders aub
mompelt iets over pot en ketelquote:Op zondag 2 oktober 2005 01:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
zeg slimmerik , heb je niet door dat ik een sarcastische vergelijking gaf?
Dan moet je er wel heel veel uitzetten, want als ik bijvoorbeeld in het centrum van Enschede rondloop is het soms wel 6 op de 10 mensen allochtoon....quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:35 schreef McCarthy het volgende:
dit zal het niet gaan halen maar toch goed dat je steeds meer van zulke geluiden hoort.
Ik voorspel je: over 10 jaar zullen ambtsdragers roepen om alle niet westerse allochtonen het land uit te zetten. En ik ben het daar niet mee oneens.
Het multiculturele project is toch wel geflopt kunnen we zeggen.
Heeft U een hekel aan alles dat niet blank is?quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:35 schreef McCarthy het volgende:
dit zal het niet gaan halen maar toch goed dat je steeds meer van zulke geluiden hoort.
Ik voorspel je: over 10 jaar zullen ambtsdragers roepen om alle niet westerse allochtonen het land uit te zetten. En ik ben het daar niet mee oneens.
Het multiculturele project is toch wel geflopt kunnen we zeggen.
Precies...quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:09 schreef dewd het volgende:
Hij had er slimmer aangedaan door te zeggen "alle jeugdigen met veel geld zijn verdacht". Geen ophef, maar misschien was hem dat juist hierom te doen.
Juist. Puik idee. Maar dan moet onze toch al zo onderbemande politie, die zich al sinds jaar en dag alleen drukmaakt over het te hard rijden (ja, 55 is ook te hard), zich ook nog bezig gaan houden met het aanhouden van alle BMW's en Mercedessen. Daar hebben ze toch geen tijd voor??!!quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:06 schreef Pracissor het volgende:
Goed plan! Het is idd erg verdacht al die Antillianen en Marokkanen van 18-21 jaar die in allerlei bolides rondrijden. Overigens vind ik dat verdachte jonge autochtonen die in dat soort dure auto's rondrijden ook ge-inspecteerd moeten worden.
Dus is meneer Sitalsing in elk geval geïntegreerd. En voor de wet zou niet iedereen gelijk horen te zijn. Dat zou een hoop criminaliteit schelen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:11 schreef Scat-man het volgende:
Even ter trivia, meneer Sitalsing is zelf ook allochtoon.
Als je dit wilt invoeren moet je het invoeren voor elke Nederlander, autochtoon of allochtoon. Voor de wet hoort iedereen gelijk te zijn.
...want dan mogen ze een jeugdhonk stofzuigen, en als ze klaar zijn mogen ze weer "back to business"!!!!!quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:38 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Tsja, dan moeten ze natuurlijk een half uurtje schoffelen... tenzij het regent...
Eh...leninkje gesloten op naam van een werkend familielid?quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:38 schreef nozem het volgende:
Ik durf er mijn hand onder te verwedden dat jonge allochtonen in dure patserauto's deze niet op een eerlijke manier hebben bemachtigd. Hoe zouden ze er in godsnaam anders aan gekomen moeten zijn?
Dat is natuurlijk wel heel erg eerlijk.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:40 schreef progrock het volgende:
[..]
Eh...leninkje gesloten op naam van een werkend familielid?
Het gaat niet over de kleur, maar over de mentaliteit!quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:33 schreef Stratos het volgende:
[..]
Heeft U een hekel aan alles dat niet blank is?
veel geld>crimineel> autochtoon> goedkeuren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:
kunt het combineren
Uhm ik ken wel een aantal rijke allochotnen die het gemaakt hebben en laten hun puber kinderen in hun dure auto rijden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:38 schreef nozem het volgende:
Ik durf er mijn hand onder te verwedden dat jonge allochtonen in dure patserauto's deze niet op een eerlijke manier hebben bemachtigd. Hoe zouden ze er in godsnaam anders aan gekomen moeten zijn?
En ik denk dat dat een heel klein deel is.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:43 schreef Stratos het volgende:
[..]
Uhm ik ken wel een aantal rijke allochotnen die het gemaakt hebben en laten hun puber kinderen in hun dure auto rijden.
ik denk dat het nog geen procent is. maar er moet toch vooral gebagetalliseerd worden. dat lost namelijk problemen op.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:46 schreef nozem het volgende:
[..]
En ik denk dat dat een heel klein deel is.
Als je vooroordelen hebt denk je zo. Dit topic heeft alleen bewezen hoeveel autochtonen vooroordelen hebben over allochtonen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:46 schreef nozem het volgende:
[..]
En ik denk dat dat een heel klein deel is.
het valt zelfs een allochtoon op. dan sta je toch met je bek vol tanden dunkt mij?quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:51 schreef Stratos het volgende:
[..]
Als je vooroordelen hebt denk je zo. Dit topic heeft alleen bewezen hoeveel autochtonen vooroordelen hebben over allochtonen.
Jong-allochtoon-dure auto- crimineel
Jong-autochtoon-dure auto-eerlijk gekregen
Nee. Ook bij de autochtonen haal je ze er zo tussenuit. Het gaat om de auto en het type dat er in zit.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:51 schreef Stratos het volgende:
[..]
Als je vooroordelen hebt denk je zo. Dit topic heeft alleen bewezen hoeveel autochtonen vooroordelen hebben over allochtonen.
Jong-allochtoon-dure auto- crimineel
Jong-autochtoon-dure auto-eerlijk gekregen
dat zal het zijn. ik sta elke keer versteld hoe jij eenzijdige rommel onder het vloerkleed schuift.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:00 schreef Stratos het volgende:
Oh ok omdat je misschien een hekel hebt of jaloers bent dat een jonge Marokkaan in een dure auto zit, kan die beter in een lelijke eend rijden en toch veel geld hebben. Dan stoor je je tenminste niet aan jonge allochtonen die in lelijke wagens rijden, maar geld kunnen ze wel hebben.
Als deze allochtoon zelf zijn geld verdient heeft is het voor hem toch geen probleem om aan te geven waar zijn geld vandaan komt. Net zoals dat voor de autochtoon geen probleem zou moeten zijn. Diegene die dit niet kunnen, die krijgen een enkeltje opsluiting (in a perfect world).quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:00 schreef Stratos het volgende:
Oh ok omdat je misschien een hekel hebt of jaloers bent dat een jonge Marokkaan in een dure auto zit, kan die beter in een lelijke eend rijden en toch veel geld hebben. Dan stoor je je tenminste niet aan jonge allochtonen die in lelijke wagens rijden, maar geld kunnen ze wel hebben.
Wake up dude.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:00 schreef Stratos het volgende:
Omdat jij wilt horen wat je wilt horen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zal het zijn. ik sta elke keer versteld hoe jij eenzijdige rommel onder het vloerkleed schuift.
nee, ik zeg het omdat ik met beide benen in de realiteit sta. nu jij nog van die roze wolk.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:06 schreef Stratos het volgende:
[..]
Omdat jij wilt horen wat je wilt horen.![]()
Hey zoalshetis, heb je me al gemaild wat betreft de reclamewereld etc?quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, ik zeg het omdat ik met beide benen in de realiteit sta. nu jij nog van die roze wolk.
I am wide awake buddy, maybe you should take off your sunglasses and be more objective in your prejudice world.quote:
goed dat je me erven aan herinnerd, zal het gelijk ff doen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:09 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hey zoalshetis, heb je me al gemaild wat betreft de reclamewereld etc?
We hebben verschillende realiteiten. Ik zie het anders dan jij.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, ik zeg het omdat ik met beide benen in de realiteit sta. nu jij nog van die roze wolk.
gelukkig maar voor jou. dan kun je er tenminste op los bagetalliseren.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:12 schreef Stratos het volgende:
[..]
We hebben verschillende realiteiten. Ik zie het anders dan jij.
En jij kan zeker doorgaan met je hetze jegens allochtonen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gelukkig maar voor jou. dan kun je er tenminste op los bagetalliseren.
ho ho. ik heb het over specifieke gevallen. de allochtoon vind ik een heel erg leuk wezen, to be honest. ik woon er zelfs mee samen.die nuances he, dat blijft je maar ontgaan met je bagetalliserende saus die je overal ruwweg over heen gooit.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:17 schreef Stratos het volgende:
[..]
En jij kan zeker doorgaan met je hetze jegens allochtonen.
Tis wel discriminatie als je alleen een groep erop aanspreekt (allochtonen dus) en de ander niet. De ander blanke jonge autochtonen die in dure wagens rijden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:18 schreef zoalshetis het volgende:
sosa, diefstal en loverboys. daar kunnen ze mee pimpen. ben blij dat een allochtoon het gedrag signaleert, dat scheelt weer veel mensen die discriminatie roepen.
die paar rijke jochies in nederland mogen zich ook verantwoorden vrind.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:23 schreef Stratos het volgende:
[..]
Tis wel discriminatie als je alleen een groep erop aanspreekt (allochtonen dus) en de ander niet. De ander blanke jonge autochtonen die in dure wagens rijden.
Lol ik zie veel allochtonen fietsen in centrum Rotterdam waaronder ik.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:22 schreef zoalshetis het volgende:
fietsen zul je ze niet snel zien doen, dat is statusverlagend.
ik zie ze nauwelijks in amsterdam. zal wel stadsgebonden zijn dan he?quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:24 schreef Stratos het volgende:
[..]
Lol ik zie veel allochtonen fietsen in centrum Rotterdam waaronder ik.
En natuurlijk altijd zonder geldig vervoersbewijs.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:20 schreef nozem het volgende:
Allochtonen die met het Openbaar Vervoer reizen. Dat zijn pas oprechte allochtonen.
Ik zou ook niet willen fietsen in centrum Amsterdam, ik hou mijn hart vast met dat agressieve rijgedrag van auto's in het centrum.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie ze nauwelijks in amsterdam. zal wel stadsgebonden zijn dan he?
onwetendheid en angst is een slechte raadgever. fietsen in amsterdam is heerlijk.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:28 schreef Stratos het volgende:
[..]
Ik zou ook niet willen fietsen in centrum Amsterdam, ik hou mijn hart vast met dat agressieve rijgedrag van auto's in het centrum.
" Blanke " kampers moeten zich al jaren bij de sociale dienst en belastingdienstquote:Op zondag 2 oktober 2005 15:23 schreef Stratos het volgende:
[..]
Tis wel discriminatie als je alleen een groep erop aanspreekt (allochtonen dus) en de ander niet. De ander blanke jonge autochtonen die in dure wagens rijden.
Geld van allochtone jeugd in beslag nemen is geen oplossing voor het probleem.quote:Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen.
Zulke mensen moeten aangepakt worden ja.quote:Ouders zou je moeten kunnen aanspreken op het feit dat ze na twintig jaar in Nederland wonen nog steeds geen Nederlands spreken, stelde Sitalsing. ,, Ze participeren zelf niet in deze samenleving, maar laten hun kinderen hier wel opgroeien. Dwing hen alsnog Nederlands te spreken op straffe van financiële prikkels."
geld is het enige dat ze doet overgaan tot criminele activiteiten. niet voor niks is de pluk-ze wet ingevoerd. controleren is nutteloos, triest en beledigend? laat ze eerst maar eens bewijzen waar ze die stapels geld vandaan hebben. in bewaring heet dat en anders zijn ze het gewoon kwijt, simpel. hoop wel dat er een gepaste straf komt als ze het niet kunnen bewijzen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:08 schreef Gabry het volgende:
[..]
Geld van allochtone jeugd in beslag nemen is geen oplossing voor het probleem.
Wat is het nut van stelen van een dief..? Moet ie z'n geld beter opbergen?
Op auto's controleren, oke.
Maar controleren op geld dat ze bij zich hebben vind ik een beetje nutteloos, triest en beledigend.
Damn dan hebben de mensen die voor de 1 miljard softdrugsomzet zorgen ook een probleem. Ow nee toch niet, want als ik bij de growshop kijk wat daar voor autos allemaal voorrijden niet dus. En ook frappant dat je bij de growshop alleen maar cash kan betalen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geld is het enige dat ze doet overgaan tot criminele activiteiten. niet voor niks is de pluk-ze wet ingevoerd. controleren is nutteloos, triest en beledigend? laat ze eerst maar eens bewijzen waar ze die stapels geld vandaan hebben. in bewaring heet dat en anders zijn ze het gewoon kwijt, simpel. hoop wel dat er een gepaste straf komt als ze het niet kunnen bewijzen.
ja mag ook best aangepakt worden. ik heb daar geen probleem mee. netzoals dat moet gebeuren met vage gastjes in te dure auto's met teveel geld op zak. misschien een apart topic voor growshops?quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Damn dan hebben de mensen die voor de 1 miljard softdrugsomzet zorgen ook een probleem. Ow nee toch niet, want als ik bij de growshop kijk wat daar voor autos allemaal voorrijden niet dus. En ook frappant dat je bij de growshop alleen maar cash kan betalen.![]()
Dan ook maar meteen een apart topic over vage gastjes in te dure autos. ipv allochtone jeugd met veel geld. Wat de overheid weer als proefballonetje opgooid, dat zou meteen door de media kompleet tot de grond afgebrand moeten worden. Zelfs hier op fok zijn we daartoe in staat om te constateren dat je gewoon dan alles over dezelfde kam moet gaan scheren, en niet zulke vreemde kammen moet gebruiken voor andere bevoklingsgroepen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja mag ook best aangepakt worden. ik heb daar geen probleem mee. netzoals dat moet gebeuren met vage gastjes in te dure auto's met teveel geld op zak. misschien een apart topic voor growshops?
misschien omdat het onder bepaalde bevolkingsgroepen erg opvalt. overigens zie ik niet zo vaak dure auto's voor growshops staan. wel zie ik jochies in erg dure auto's rijden en die zijn zelden autochtoon. blijkbaar zien meer mensen dat, anders zou er geen aandacht aan geschonken worden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan ook maar meteen een apart topic over vage gastjes in te dure autos. ipv allochtone jeugd met veel geld. Wat de overheid weer als proefballonetje opgooid, dat zou meteen door de media kompleet tot de grond afgebrand moeten worden. Zelfs hier op fok zijn we daartoe in staat om te constateren dat je gewoon dan alles over dezelfde kam moet gaan scheren, en niet zulke vreemde kammen moet gebruiken voor andere bevoklingsgroepen.
nou dan weet ik al een nieuw verkeizingsposter voor de VVDquote:Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
hoezo?quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:53 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
nou dan weet ik al een nieuw verkeizingsposter voor de VVD
http://www.inforiot.de/westhavelland/28g.jpg
ja die zullen dan wel via de politie dat gaan uitzoeken ondertussen blijft het geld even gevorderd.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:56 schreef Woodbridge het volgende:
En ik denk dat het meer een taak van de belastingdienst is om na tegaan wat zwart geld is of niet.
hehe ZWARTgeld, grappig
ja een slechte offtopic reactie. maar goed, je hebt gister al aangegeven dat jij graag domme dingen zegt.quote:
wat is veel geld. paar honderd of tig duizend, of 10 duizenden?quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja die zullen dan wel via de politie dat gaan uitzoeken ondertussen blijft het geld even gevorderd.
ja we hebben het natuurlijk over een auto die vele tienduizenden euros waard is of een bult geld die jij nog nooit in je handen hebt gehad. 300 euro lijkt me geen bedrag waarvoor zo'n regeling wordt bedacht.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:01 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
wat is veel geld. paar honderd of tig duizend, of 10 duizenden?
als een jochie van 14 met 20.000 euro op zak loopt dan is dat wel verdacht, maar als je 300 euro in je knip hebt hoef je dat niet te verantwoorden natuurlijk.
dus waar ligt de grens.
Want dat maakt best wel uit.
waarom offtopic? als hij dat nazi praktijken vindt dan is dat toch zijn goed recht. en dan is mijn reactie op hem helemaal niet offtopic.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja een slechte offtopic reactie. maar goed, je hebt gister al aangegeven dat jij graag domme dingen zegt.
Ik weet iig wel dat ik jou (her)ken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:16 schreef Woodbridge het volgende:
ik weet niet of je deze kent.
-------------------------------------------
First they came for the Jews
and I did not speak out
because I was not a Jew.
Then they came for the Communists
and I did not speak out
because I was not a Communist.
Then they came for the trade unionists
and I did not speak out
because I was not a trade unionist.
Then they came for me
and there was no one left
to speak out for me.
Pastor Martin Niemöller
Nee bedek alles maar met de mantel der liefde.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:37 schreef zoalshetis het volgende:
en naar aanleiding van het onderzoeken hoe die gastjes aan hun geld komen is het geoorlooft om allerlei vergelijkingen van politici te maken die gaan over de wo II of zeer extreem-rechtse groeperingen. daar schuilt het gevaar, omdat alles onder de mantel van racisme wordt geschoven en niet meer serieus te nemen zijn. wat dat betreft weten sommige mensen te n onrechte angst te zaaien terwijl de situaties helemaal niet vergelijkbaar zijn.
hé, versterkingquote:Op maandag 3 oktober 2005 15:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik weet iig wel dat ik jou (her)ken.
Voor wie?quote:
Nee dat is niet geoorloofd. Als je je gegriefd voelt zou ik je aanraden naar de rechter te stappen. Ik ben zelf ook helemaal geen voorstander van dat soort vergelijkingen, want daar schiet toch iedereen maar van in een kramp.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:37 schreef zoalshetis het volgende:
en naar aanleiding van het onderzoeken hoe die gastjes aan hun geld komen is het geoorlooft om allerlei vergelijkingen van politici te maken die gaan over de wo II of zeer extreem-rechtse groeperingen.
Maar dat is toch precies wat hier gebeurt? Als je zegt 'we moeten alle jonge allochtonen die geld hebben verantwoording laten afleggen over hoe ze daaraan komen' dan maak je toch een onderscheid naar ras en ben je toch racistisch?quote:daar schuilt het gevaar, omdat alles onder de mantel van racisme wordt geschoven en niet meer serieus te nemen zijn. wat dat betreft weten sommige mensen te n onrechte angst te zaaien terwijl de situaties helemaal niet vergelijkbaar zijn.
Lul toch niet. Als er een 18-jarig ventje in een dikke bak rondrijdt, dan kun je daar maar 2 dingen met zekerheid uit afleiden, namelijk dat het ventje 18 is en dat hij in een dikke bak rondrijdt. Al het andere is speculatie, en in jouw geval zelfs vrij fantasieloze speculatie.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Voor wie?
Maar goed, als je als 18-jarig ventje (zwart of niet) in een dikke bak rondrijdt, mag je best even gecontroleerd worden. Dat kan nl. betekenen:
1- Rijke pa
2. Voetballer
3 Crimineel
klets nie, jij weet donders goed dat dat scheef zit, maar verbloemt het liever door te zeggen, onschuldig tot tegendeel bewezen is....quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:18 schreef IO het volgende:
Lul toch niet. Als er een 18-jarig ventje in een dikke bak rondrijdt, dan kun je daar maar 2 dingen met zekerheid uit afleiden, namelijk dat het ventje 18 is en dat hij in een dikke bak rondrijdt. Al het andere is speculatie, en in jouw geval zelfs vrij fantasieloze speculatie.
En de politie mag best op basis van speculatie, of zo je wilt, mensenkennis, even gaan controleren. Zeker in die gevallen waar je op je klompen kunt aanvoelen dat er een goede kans is dat er iets mis is. En dat kunnen dan 4 allochtoontjes in een Mercedes zijn, maar evengoed 4 blanke boeren met matjes in een oldtimer.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:18 schreef IO het volgende:
[..]
Lul toch niet. Als er een 18-jarig ventje in een dikke bak rondrijdt, dan kun je daar maar 2 dingen met zekerheid uit afleiden, namelijk dat het ventje 18 is en dat hij in een dikke bak rondrijdt. Al het andere is speculatie, en in jouw geval zelfs vrij fantasieloze speculatie.
En dat is goed, ik verbloem niets, maar jij bent te dom of te ongeduldig om te begrijpen dat het nu het hebben van een grote auto is, en de volgende keer het dragen van een gangsta t-shirt, want ja, jij hebt een tupac 2 shirt aan, en dat was een crimineel, dus als je hem bewonderd, zul jij ook wel een crimineel zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
klets nie, jij weet donders goed dat dat scheef zit, maar verbloemt het liever door te zeggen, onschuldig tot tegendeel bewezen is....
en daarom lopen er al zoveel criminelen vrij rond en haalt de pliesie de schouders op en zeggen ze: tsja we weten dat het scheef zit maar we mogen nix doen door die bomenknuffelaars die schande spreken als we ff routine controle willen doen en wat dingetjes willen checken.
Vertel me eens, als het net zo goed marokkanen als blanke boeren als wie dan ook zou kunnen zijn, waarom gaat het hier dan _expliciet_ over allochtonen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En de politie mag best op basis van speculatie, of zo je wilt, mensenkennis, even gaan controleren. Zeker in die gevallen waar je op je klompen kunt aanvoelen dat er een goede kans is dat er iets mis is. En dat kunnen dan 4 allochtoontjes in een Mercedes zijn, maar evengoed 4 blanke boeren met matjes in een oldtimer.
Een korpschef heeft meer weet van opsporing van strafbare zaken dan een jurist of politicus.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:36 schreef IO het volgende:
(hint: Omdat de man een korpschef is die _goedkoop_ wil scoren over een onderwerp waar hij niet genoeg van weet. Hij is misschien wel politieagent, maar geen jurist en geen politicus. Die praatdrang van korpschefs hebben we te danken aan Nordholt.)
Een korpschef heeft geen idee hoe je een land bestuurt, en grondrechten zitten zijn agenten alleen in de weg bij het 'vangen van boeven'.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Een korpschef heeft meer weet van opsporing van strafbare zaken dan een jurist of politicus.
Als je wil 'hinten', doe het dan goed...
Wat maakt dat nou weer uit? De man is korpschef en vertelt zijn visie op de aanpak van de criminaliteit (onder allochtone jongeren).quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:45 schreef IO het volgende:
[..]
Een korpschef heeft geen idee hoe je een land bestuurt, en grondrechten zitten zijn agenten alleen in de weg bij het 'vangen van boeven'.
Zoals je al stelde, de man is geen politicus. Sowieso is het maar een 'proefballon' en is het aan politici om de fakkel over te nemen.quote:En als hij echt 'de opsporing van strafbare zaken' voor ogen had gehad, waarom presenteert hij dit voorstel dan via de media, in plaats van het voor te leggen aan zijn minister?
Omdat hij dus met dit soort uitspraken over de schreef gaat ... je kunt en mag niet dit soort maatregelen toespitsen op bepaalde bevolkingsgroepen ... dat gaat tegen de beginselen van onze rechtsstaat in.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:54 schreef nikk het volgende:
Wat maakt dat nou weer uit? De man is korpschef en vertelt zijn visie op de aanpak van de criminaliteit (onder allochtone jongeren).
Met het oplaten van dit soort proefballonnen kun je heel veel onrust veroorzaken.quote:Zoals je al stelde, de man is geen politicus. Sowieso is het maar een 'proefballon' en is het aan politici om de fakkel over te nemen.
En dat mag dus niet, maar gebeurd allang.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Voor wie?
Maar goed, als je als 18-jarig ventje (zwart of niet) in een dikke bak rondrijdt, mag je best even gecontroleerd worden. Dat kan nl. betekenen:
1- Rijke pa
2. Voetballer
3 Crimineel
Hij ziet hierin een oplossing, dat is zijn goed recht.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:00 schreef IO het volgende:
[..]
Omdat hij dus met dit soort uitspraken over de schreef gaat ... je kunt en mag niet dit soort maatregelen toespitsen op bepaalde bevolkingsgroepen ... dat gaat tegen de beginselen van onze rechtsstaat in.
Dat is ongetwijfeld waar. Maar ik vind dat niet een reden om iets niet bespreekbaar te maken.quote:Met het oplaten van dit soort proefballonnen kun je heel veel onrust veroorzaken.
serieus, ze houden je niet aan voor een controle met de woorden: ja je draagt een 2pac shirt dus je zal wel een crimineel zijn, maar als ze dat DENKEN en daarop je controleren en je bent onschuldig laten ze je gwoon weer gaan, easy, we kunnen moeilijk zeggen ja maar jullie mogen hem niet of wel verdenken omdat ie dit zus en zo draagt of bezit.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:31 schreef IO het volgende:
En dat is goed, ik verbloem niets, maar jij bent te dom of te ongeduldig om te begrijpen dat het nu het hebben van een grote auto is, en de volgende keer het dragen van een gangsta t-shirt, want ja, jij hebt een tupac 2 shirt aan, en dat was een crimineel, dus als je hem bewonderd, zul jij ook wel een crimineel zijn.
En het gaat toch helemaal niet alleen om allochtone jongeren? Er zijn meer blanke uit-de-klei-getrokken boeren die verdacht dure auto's rijden dan er allochtone jongeren zijn uberhaupt. Wat ze hier in het dorp zoal niet aan spoilers,uitlaten,verf,stereoinstallaties etc etc in hun dorpsgolfjes plakken, dan kosten die dingen echt wel evenveel als een BMW 7-serie met 300000 kilometer op de teller.
In absolute getallen zijn er meer autochtone criminelen dan allochtone.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:30 schreef SolidasRock het volgende:
ow... nog iets... ik denk niet dat er meer criminele bleekscheten zijn dan criminele allochtonen...?
weet je ook dat er meer nederlanders allochtoon in het buitenland zijn dan allochtonen in nederlandquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:33 schreef nikk het volgende:
[..]
In absolute getallen zijn er meer autochtone criminelen dan allochtone.
ik ken die cijfers. maar ik zie gwoon meer criminele allochtonen dan autochtonen om me heen? misschien omdat ik in den haag woon?quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:33 schreef nikk het volgende:
In absolute getallen zijn er meer autochtone criminelen dan allochtone.
Onder andere. Maar als je bijvoorbeeld de schildswijk binnenloopt zal het percentage autochtonen dat daar crimineel is niet veel lager liggen dan het percentage allochtonen. En wat te denken van Duindorp (waar 99,9 procent autochtoon is)? En je maakt mij niet wijs dat iedereen die in de Vogelwijk woont allemaal op legale wijze hun geld hebben verdiend...quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:37 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
ik ken die cijfers. maar ik zie gwoon meer criminele allochtonen dan autochtonen om me heen? misschien omdat ik in den haag woon?
nogmaals, ik zie veel meer allochtone criminelen dan autochtone criminelen. zoals jij het zegt klinkt het gwoon alsof er heel veel nietcriminele allochtonen zijn dan nietcriminele autotochtonen. moeilijk te gloven voor me... en dat zeg ik niet als een flame-uitlokking, ik kan het gwoon moeilijk geloven.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:41 schreef nikk het volgende:
Onder andere. Maar als je bijvoorbeeld de schildswijk binnenloopt zal het percentage autochtonen dat daar crimineel is niet veel lager liggen dan het percentage allochtonen. En wat te denken van Duindorp (waar 99,9 procent autochtoon is)? En je maakt mij niet wijs dat iedereen die in de Vogelwijk woont allemaal op legale wijze hun geld hebben verdiend...
heb je daar cijfertjes van? heb je ook cijfers van hun criminele gedrag? 1 op de 5 marokkanen is crimineel en een op de 6 antillianen in nederland. is dat ook zo met autochtone nederlanders in het buitenland?quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:35 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
weet je ook dat er meer nederlanders allochtoon in het buitenland zijn dan allochtonen in nederland
Dat zijn cijfers m.b.t. verdenking van, niet veroordeling voor een misdrijf onder personen tussen de 18 en 24 jaar. Je conclusie is dus nogal voorbarig.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je daar cijfertjes van? heb je ook cijfers van hun criminele gedrag? 1 op de 5 marokkanen is crimineel en een op de 6 antillianen in nederland. is dat ook zo met autochtone nederlanders in het buitenland?
je kan ook zeggen dat dit het percentage is dat is opgepakt. ik denk dat de cijfers die ik net noemde feitelijke cijfers zijn. misschien is het zelfs nog net iets erger.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat zijn cijfers m.b.t. verdenking van, niet veroordeling voor een misdrijf onder personen tussen de 18 en 24 jaar. Je conclusie is dus nogal voorbarig.
Nee, ten eerste had je het over Marokkanen en Antillianen, terwijl deze cijfers slechts betrekking hebben op mannen in de leeftijdscategorie 18-24 jaar. Wanneer je naar de gehele populatie kijkt ligt het cijfer uiteraard veel lager.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kan ook zeggen dat dit het percentage is dat is opgepakt. ik denk dat de cijfers die ik net noemde feitelijke cijfers zijn. misschien is het zelfs nog net iets erger.
zal ik ff dat heemland verhaaltje erbij gaan halen dat zich baseert op de reeële cijfers? nee toch!quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:22 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee, ten eerste had je het over Marokkanen en Antillianen, terwijl deze cijfers slechts betrekking hebben op mannen in de leeftijdscategorie 18-24 jaar. Wanneer je naar de gehele populatie kijkt ligt het cijfer uiteraard veel lager.
Ten tweede betreft het hier mensen die verdacht zijn (geweest) van een criminele handeling. Het gaat niet om mensen die veroordeeld zijn. Hier zitten ook behoorlijk wat zaken bij die bijvoorbeeld geseponeerd worden, of op een andere wijze vroegtijdig afgebroken worden, en waarbij het dus nooit tot een veroordeling komt. Je kunt dus niet stellen dat het hier om criminelen gaat.
Waar heb je het over? Wilde je beweren dat het jaarraport integratie 2005 niet gebasseerd is op reële cijfers?quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zal ik ff dat heemland verhaaltje erbij gaan halen dat zich baseert op de reeële cijfers? nee toch!
laat eens zien hoe de criminele cijfers er daar voor staan. trouwens dit topic gaat toch juist over jongeren met dure auto's, dus van 18-24?quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Wilde je beweren dat het jaarraport integratie 2005 niet gebasseerd is op reële cijfers?
Waar?quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
laat eens zien hoe de criminele cijfers er daar voor staan.
Het gaat over allochtone jongeren met veel geld. Of hieronder (slechts) jongeren van 18-24 wordt verstaan weet ik niet. Staat natuurlijk los van de onjuistheid/onvolledigheid van jouw eerdere bewering. Ik snap niet zo goed waar je nu naartoe wil.quote:trouwens dit topic gaat toch juist over jongeren met dure auto's, dus van 18-24?
quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
a. het jaarraport integratie 2005.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waar?
[..]
Het gaat over allochtone jongeren met veel geld. Of hieronder (slechts) jongeren van 18-24 wordt verstaan weet ik niet. Staat natuurlijk los van de onjuistheid/onvolledigheid van jouw eerdere bewering. Ik snap niet zo goed waar je nu naartoe wil.
Daar zijn dus de cijfers te vinden zoals jij ze noemt. Ongeveer 1 op de 6 Antillianen en 1 op de 5 Marokkanen. Het gaat daarbij echter om verdachten in de leeftijdscategorie 18-24 jaar.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
a. het jaarraport integratie 2005.
Ik snap niet waarom je over bagateliseren begint. Ik beperk me slechts tot de feiten voor zover bekend. Dat deze enigszins tegen jouw bewering ingaan lijkt mij niet bepaald bagateliseren van mijn kant.quote:Van de Marokkaanse mannen in de leeftijd van 18-24 jaar wordt ruim 18% en van de Antilliaanse mannen van diezelfde leeftijd ruim 13% verdacht van criminaliteit. Bij de autochtone leeftijdgenoten is dit percentage bijna 4%.
ja de cijfers die ik dus noemde die relevant zijn voor dit topic. klopt toch?quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Daar zijn dus de cijfers te vinden zoals jij ze noemt. Ongeveer 1 op de 6 Antillianen en 1 op de 5 Marokkanen. Het gaat daarbij echter om verdachten in de leeftijdscategorie 18-24 jaar.
[..]
Ik snap niet waarom je over bagateliseren begint. Ik beperk me slechts tot de feiten voor zover bekend. Dat deze enigszins tegen jouw bewering ingaan lijkt mij niet bepaald bagateliseren van mijn kant.
Ja hoor zoalshetis... wat je zei klopt helemaal. Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf? Is het verschil tussen een crimineel en een verdachte je bekend?quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja de cijfers die ik dus noemde die relevant zijn voor dit topic. klopt toch?
Van de cijfers word ik eerlijk gezegd niet warm of koud, het zijn simpelweg feiten. Zoals je in het begin van deze topic had kunnen lezen vind ik het idee van deze politiechef niet eens zo verkeerd. Ik snap ook niet waarom je "iets" achter mijn correctie van jouw uitspraak probeert te zoeken. Erg vermoeiend.quote:ik krijg het gevoel dat jij liever niet wil horen dat de cijfers zo zijn. vandaar mijn opmerking over bagatellisatie. het gaat hier over allochtone jongeren die blijkbaar niet te vertrouwen zijn. gewoon controleren, want je kan met deze cijfers niet meer spreken van uitzonderingen.
ik begin steeds meer te zien dat wij eigenlijk over hetzelfde eens zijn. ik heb alleen een hekel aan mensen die dit voorstel als discriminatie afdoen. zeker aan mensen in dit topic die het vergelijken met iets wat volledig onvergelijkbaar is; de tweede wereldoorlog en nazipamfletten.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:18 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja hoor zoalshetis... wat je zei klopt helemaal. Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf? Is het verschil tussen een crimineel en een verdachte je bekend?
[..]
Van de cijfers word ik eerlijk gezegd niet warm of koud, het zijn simpelweg feiten. Zoals je in het begin van deze topic had kunnen lezen vind ik het idee van deze politiechef niet eens zo verkeerd. Ik snap ook niet waarom je "iets" achter mijn correctie van jouw uitspraak probeert te zoeken. Erg vermoeiend.
Je moet de zaken erger voorstellen dan ze zijn, anders ben je aan het bagateliseren
KlowJow = ok, hij is idd niet zo naief als alle nazi-huilies.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik begin steeds meer te zien dat wij eigenlijk over hetzelfde eens zijn. ik heb alleen een hekel aan mensen die dit voorstel als discriminatie afdoen. zeker aan mensen in dit topic die het vergelijken met iets wat volledig onvergelijkbaar is; de tweede wereldoorlog en nazipamfletten.
ik weet wel dat hij ok is heur...quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:39 schreef Pracissor het volgende:
[..]
KlowJow = ok, hij is idd niet zo naief als alle nazi-huilies.
Ik nie huil niequote:Op maandag 3 oktober 2005 23:39 schreef Pracissor het volgende:
[..]
KlowJow = ok, hij is idd niet zo naief als alle nazi-huilies.
je stigmatiseert op een walgelijke wijze, maar dat mag je, omdat je vindt dat je dat mag.quote:
Nee vind ik niet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je stigmatiseert op een walgelijke wijze, maar dat mag je, omdat je vindt dat je dat mag.
de belastingdienst komt alleen maar mee als je een groot kweekje hebt. je vet in de harddrugs zit of je een discutabel telefoon winkeltje hebt in de pijp waar dagelijks 9 mensen komen en je jaaromzet boven de halfmiljoen euro uitkomt. laat de politie dit doen, die zijn de laatste tijd nogal aanwezig. het is hun taak te signaleren, op te sporen en te onderzoeken. belastingdienst is de laatste die er aan te pas komt. en de grofste. omdat het die gastjes om centen gaat.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:54 schreef Woodbridge het volgende:
Op zich vind ik dit soort ideeen wel wat hebben. Maar hoe wil je dat nu in de praktijk doen?
De doorsnee politieagent is nu niet echt geschikt voor zo'n taak. Dus dan heb ik zoiets van laat dat maar aan de belastingdienst over dan.
autochtonen worden al lang aangehouden in discutabele situaties. nu is het ff de beurt aan de jongeren die 1 op de 5 crimineel zijn, is dat nou zo erg?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:07 schreef Posdnous het volgende:
Dat mensen het ook nog serieus normaal, zelfs een goed idee, vinden dat je mensen met een andere nationaliteit maar gewoon moet controleren, aanhouden en oppakken als ze niet overgeleverd willen worden aan de grillen van wat agentjes..
Lijkt wel of iedereen achterlijk is geworden in dit land.
Wie wil er nog serieus gaan studeren, keihard werken voor een goede carriere en veel geld verdienen als je telkens op straat wordt aangehouden in je eigen auto omdat niemand je vertrouwt en je telkens maar moet bewijzen dat je geen crimineel bent? Precies: niemand, dus krijg je helemaal alleen maar kansloze allochtone jongeren. Schijnbaar is dat dus wat iedereen wil?
Zoveel domheid, ik kan er niet tegen.
Discutabele situaties? Zoals in een mooie auto rijden? En bij welk merk en type ligt de grens?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
autochtonen worden al lang aangehouden in discutabele situaties.
Ja, iedereen over 1 kam scheren en mensen vooraf als crimineel betitelen totdat onschuld is bewezen is ALTIJD heel erg en vreselijk dom.quote:nu is het ff de beurt aan de jongeren die 1 op de 5 crimineel zijn, is dat nou zo erg?
jaja maar er zijn zoveel "hard werkende" mensen die voor hun 20e een dikke mercedes rijden zonder dat ze ooit een dag gewerkt hebben. stel je nou voor dat we die gasten eens gaan controleren... vreselijk hoe komen ze op het ideequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:07 schreef Posdnous het volgende:
Dat mensen het ook nog serieus normaal, zelfs een goed idee, vinden dat je mensen met een andere nationaliteit maar gewoon moet controleren, aanhouden en oppakken als ze niet overgeleverd willen worden aan de grillen van wat agentjes..
Lijkt wel of iedereen achterlijk is geworden in dit land.
Wie wil er nog serieus gaan studeren, keihard werken voor een goede carriere en veel geld verdienen als je telkens op straat wordt aangehouden in je eigen auto omdat niemand je vertrouwt en je telkens maar moet bewijzen dat je geen crimineel bent? Precies: niemand, dus krijg je helemaal alleen maar kansloze allochtone jongeren. Schijnbaar is dat dus wat iedereen wil?
Zoveel domheid, ik kan er niet tegen.
Ja, en die auto's staan op iemand anders zn naam, etc etc. Je lost er geen reet mee op. En hoe wilde je verder nog controleren?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
jaja maar er zijn zoveel "hard werkende" mensen die voor hun 20e een dikke mercedes rijden zonder dat ze ooit een dag gewerkt hebben. stel je nou voor dat we die gasten eens gaan controleren... vreselijk hoe komen ze op het idee![]()
Hoezo, het gaat hier toch over allochtonenquote:laat het duidelijk zijn dat het niet uitmaakt wat voor een nationaliteit ze hebben
Ik zie niet echt hoe je dat met zo'n dom beleid wil gaan oplossen, maar goed.quote:, maar de cijfers zijn wel weer in het nadeel van de allochtonen, had ik nou nooit verwacht.. jij wel ?![]()
klopt. maar dat mag ook wel met de misdaadcijfers. zoals ik al eerder ergens schreef, het blijft hier geen kermis.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, en die auto's staan op iemand anders zn naam, etc etc. Je lost er geen reet mee op. En hoe wilde je verder nog controleren?
Het mooiste is dat je hier alleen maar agressie mee uitlokt (en terecht overigens).
[..]
Hoezo, het gaat hier toch over allochtonen![]()
Gooi misdadigers dan eens in de cel. Of doe wat aan probleemjongeren, maar dit is gewoon zeer zwak beleid. Komop, jullie kunnen toch niet serieus menen dat dit een verstandig idee isquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
klopt. maar dat mag ook wel met de misdaadcijfers. zoals ik al eerder ergens schreef, het blijft hier geen kermis.
Die politiechef heeft misschien meer verstand van wat wel en niet werkt dan jij.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Gooi misdadigers dan eens in de cel. Of doe wat aan probleemjongeren, maar dit is gewoon zeer zwak beleid. Komop, jullie kunnen toch niet serieus menen dat dit een verstandig idee is.
hoe wil je dat nou controleren... dan zou je dus wel alle mensen die WEL legale werk e.d. doen nou niet echt rechtvaardig behandelen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:23 schreef Pracissor het volgende:
Voor de duidelijkheid, het gaat dus om jongeren waarvan het zeer onaannemlijk is dat zij de dure auto waarin zij rijden op een legale manier verkregen is.
Heel simpel, lees het begin van het topic ff door, komt er op neer dat men zich financieel moet kunnen verantwoorden voor hun bezit (loon en belastinggegevens). Jongeren met legaal werk hebben een zeer kleine kans om op hun 20ste in een auto van een ton te rijden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:24 schreef MoChe het volgende:
[..]
hoe wil je dat nou controleren... dan zou je dus wel alle mensen die WEL legale werk e.d. doen nou niet echt rechtvaardig behandelen...
snap ik ...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:31 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Heel simpel, lees het begin van het topic ff door, komt er op neer dat men zich financieel moet kunnen verantwoorden voor hun bezit (loon en belastinggegevens). Jongeren met legaal werk hebben een zeer kleine kans om op hun 20ste in een auto van een ton te rijden.
Hoezo allochtonen in het algemeen? Worden alle allochtonen gechecked? Is de criteria het allochtoon zijn? Wanneer men zich dus niet kan verantwoorden is men guilty.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:33 schreef MoChe het volgende:
[..]
snap ik ...
maar je maakt daarmee dus wel duidelijk dat je de allochtonen in het algemeen niet vertrouwt...
bovendien geld nog steeds de regel: innocent untill proven guilty.
tsja dat krijg je vanzelf als 1 op de 5 marokkaanse jongeren crimineel is en 1 op de 6 antillianen. tegen 1 op de 25 autochtone jongeren. gek he?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:19 schreef MoChe het volgende:
ik blijf het een belachelijk idee vinden....en naar mijn mening is het wél discriminerend.
zo belachelijk dat alleen de allochtonen dan verdacht zijn terwijl er ook heel veel autochtone jongeren zijn die veel geld hebben...
ze doen net alsof het alleen de allochtonen zijn die zwart werk doen en crimineel zijn...
met cohen is het lastig kersen eten idd. dat geldt overigens voor de meeste linkse ratten op dit moment.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Gooi misdadigers dan eens in de cel. Of doe wat aan probleemjongeren, maar dit is gewoon zeer zwak beleid. Komop, jullie kunnen toch niet serieus menen dat dit een verstandig idee is.
je doet net of ze elke allochtoon gaan controlerenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:33 schreef MoChe het volgende:
[..]
snap ik ...
maar je maakt daarmee dus wel duidelijk dat je de allochtonen in het algemeen niet vertrouwt...
dat is nou net wat ze willen.. bewijzen dat ze het onrechtmatig hebben verkregenquote:bovendien geld nog steeds de regel: innocent untill proven guilty.
omg...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je doet net of ze elke allochtoon gaan controleren
[..]
dat is nou net wat ze willen.. bewijzen dat ze het onrechtmatig hebben verkregen![]()
zoals hierboven gepost wordt lees de OP ff voor je gaat janken.
cultuur verschilquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tsja dat krijg je vanzelf als 1 op de 5 marokkaanse jongeren crimineel is en 1 op de 6 antillianen. tegen 1 op de 25 autochtone jongeren. gek he?
waar lees jij dat? lees het topic eens kneusquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:38 schreef MoChe het volgende:
[..]
omg...
innocent untill proven guilty betekent dus niet dat je iedereen gelijk dient te controleren om de rotte appels er tussen uit te halen.![]()
self fulfilling prophecy..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tsja dat krijg je vanzelf als 1 op de 5 marokkaanse jongeren crimineel is en 1 op de 6 antillianen. tegen 1 op de 25 autochtone jongeren. gek he?
neen. keiharde cijfers onder jongeren. misschien moet de gemeenschap die hier is maar eens keihard bij zichzelf te rade gaan of ze hier wel willen wonen. en wat minder verwachten dat links het handje voor ze ophoudt. zoiets? ga in gods(allahs)naam snel werken en studeren, zonder dat de niet nederlands sprekende ouder je voor galg en rad laten opgroeien.quote:
oh ja ze zijn de enige die geen baan kunnen krijgen en de enige die moeite hebben rond te komen {van een uitkering}quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:42 schreef MoChe het volgende:
[..]
self fulfilling prophecy..
als je gaat roepen dat alle allochtonen crimineel zijn is het natuurlijk logisch dat ze niet aan de bak komen en dat ze op een andere manier hun geld moeten verdienen...
quote:wat trouwens niet betekent dat ik vind dat alle allochtonen lieverdjes zijn voordat de rechtse rakkers daarover beginnen te janken
precies eens de hand in eigen boezem steken ipv het slachtoffer uit te hangenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
neen. keiharde cijfers onder jongeren. misschien moet de gemeenschap die hier is maar eens keihard bij zichzelf te rade gaan of ze hier wel willen wonen. en wat minder verwachten dat links het handje voor ze ophoudt. zoiets? ga in godnaam snel wertken en studeren, zonder dat de niet nederlands sprekende ouder je voor galg en rad laten opgroeien.
Dat is onzin. Zelfs toen het niet uitgesproken mocht worden waren de statistieken er al. Uiteraard heeft het nu geen positief effect dat voornamelijk Marokkanen en Antillianen een slechte naam hebben, maar laten we wel wezen, Turken bijvoorbeeld zijn veel minder crimineel en hebben daardoor niet zo'n slechte naam.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:42 schreef MoChe het volgende:
[..]
self fulfilling prophecy..
als je gaat roepen dat alle allochtonen crimineel zijn is het natuurlijk logisch dat ze niet aan de bak komen en dat ze op een andere manier hun geld moeten verdienen...
wat trouwens niet betekent dat ik vind dat alle allochtonen lieverdjes zijn voordat de rechtse rakkers daarover beginnen te janken
Je mist mn punt; als dit ingevoerd word lopen ze simpelweg rond op straat met minder geld.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geld is het enige dat ze doet overgaan tot criminele activiteiten. niet voor niks is de pluk-ze wet ingevoerd. controleren is nutteloos, triest en beledigend? laat ze eerst maar eens bewijzen waar ze die stapels geld vandaan hebben. in bewaring heet dat en anders zijn ze het gewoon kwijt, simpel. hoop wel dat er een gepaste straf komt als ze het niet kunnen bewijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |