abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:02:10 #1
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31063394
LEEUWARDEN - Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen. Dat is volgens de Friese politiebaas Martin Sitalsing één van de mogelijkheden om de criminaliteit onder deze groepen jongeren hard aan te pakken. ,,Laat hen samen met ouders bij de politie komen en aantonen dat ze er op reguliere manier aan zijn gekomen. Zo niet: in beslag nemen."

Om de criminaliteit onder Antilliaanse en Marokkaanse jongeren te bestrijden, zouden ook hun ouders streng moeten worden aangepakt. Sitalsing wil ouders dwingen Nederlands te leren. Hij zei dit gisteren op een symposium over allochtoon jongerenbeleid in het Cambuurstadion in Leeuwarden.

Ouders zou je moeten kunnen aanspreken op het feit dat ze na twintig jaar in Nederland wonen nog steeds geen Nederlands spreken, stelde Sitalsing. ,, Ze participeren zelf niet in deze samenleving, maar laten hun kinderen hier wel opgroeien. Dwing hen alsnog Nederlands te spreken op straffe van financiële prikkels."

Sitalsing ergert zich er overigens aan dat Marokkanen en Antillianben steeds in de schoenen geschoven krijgen dat er onder hun groepen meer criminaliteit voorkomt dan gemiddeld. Volgens hem zijn de verschillen in criminaliteit bijna helemaal te verklaren uit verschillen in scholing, werkgelegenheid en andere sociaal-economische factoren.

Bestuurders hebben tegenover allochtonen en criminaliteit bovendien een dubbele moraal, vindt Sitalsing. ,,Als ik van leer trek tegen onaangepaste plattelandsjeugd krijg ik ogenblikkelijk een behoorlijk aantal verontruste telefoontjes over waar ik het lef vandaan haal. Wanneer er echter sprake is van Antilliaanse of Marokkaanse overlastgevers, krijg ik die telefoontjes niet."

Ja ja het gaat nu hard,Rita pleurt je het land uit als je je verlaagde 500 SEC verkeerd geparkeerd hebt en vooral arm blijven anders pakken we het af.

NS heeft een grote order voor veewagens geplaatst,voor welke oorlog verontschuldigen ze zich ?
Klaar?
Ik niet!
pi_31063469
Ik vind het zoiezo al vreemd dat jongeren met veel geld rondlopen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:06:26 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31063514
Goed plan! Het is idd erg verdacht al die Antillianen en Marokkanen van 18-21 jaar die in allerlei bolides rondrijden. Overigens vind ik dat verdachte jonge autochtonen die in dat soort dure auto's rondrijden ook ge-inspecteerd moeten worden.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:11:53 #4
92627 Scat-man
Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop
pi_31063658
Even ter trivia, meneer Sitalsing is zelf ook allochtoon.

Als je dit wilt invoeren moet je het invoeren voor elke Nederlander, autochtoon of allochtoon. Voor de wet hoort iedereen gelijk te zijn.
pi_31063691
Als het bij de allochtonen blijft vind ik het goed.
pi_31063706
Pff dit vind ik echt te ver gaan.
pi_31063724
Goed plan.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31063733
Wordt Ali B. nu ook opgepakt?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31063773
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:06 schreef Pracissor het volgende:
Goed plan! Het is idd erg verdacht al die Antillianen en Marokkanen van 18-21 jaar die in allerlei bolides rondrijden. Overigens vind ik dat verdachte jonge autochtonen die in dat soort dure auto's rondrijden ook ge-inspecteerd moeten worden.
H-E-L-E-M-A-A-L- MEE EENS
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_31063800
Er zijn genoeg oude dames met tasjes op straat, dus....................
pi_31063834
Jezus Christus, het begint nou wel erg Nazi-achtige vormen aan te nemen .
-
pi_31063837
Origineel voorstel. Lijkt me op zich niet verkeerd, al mag het wel wat breder getrokken worden. Het staat hier denk ik alleen een beetje vreemd. "op straat [door de politie] worden aangetroffen met veel geld". Daar moet toch wat aan vooraf gaan lijkt me.
pi_31063844
gaat te ver.
whats next?
Werkkampen waar uitgezette allochtonen onbetaald werk kunnen verrichten ?
o wacht.. ehm... never mind , verkeerde eeuw.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:20:14 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31063854
2 kanttekeningen:
-waarom alleen voor allochtonen (behalve dat het daar blijkbaar vaker voorkomt?)
-waarom alleen voor jeugd?
censuur :O
pi_31063856
En Nederlandse jongeren met BMW's zijn natuurlijk allemaal lieverdjes met rijke ouders .
-
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:21:43 #16
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31063892
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:13 schreef Bean. het volgende:
Als het bij de allochtonen blijft vind ik het goed.
Wat is dat ?
iemand met een niet blanke huidskleur en nederlands paspoort.
Iemand zonder blauwe ogen met twee paspoorten.
Iemand met een buitenlands paspoort maar die zijn hele leven al hier woont.

Wie het weet mag het zeggen.
Klaar?
Ik niet!
pi_31063952
Ik vind dat iedereen die veel, meer dan 500 euro cash moet kunnen uitleggen waar dat geld vandaan komt.
Auto's en boten mogen helemaal niet meer met cash betaald mogen worden.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:24:44 #18
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31063964
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:20 schreef RemcoDelft het volgende:
2 kanttekeningen:
-waarom alleen voor allochtonen (behalve dat het daar blijkbaar vaker voorkomt?)
-waarom alleen voor jeugd?
Je moet ergens beginnen
Je richt je op een enkele groep,iedereen valt daar overheen.
je trekt het recht en je controleerd in het vervolg iedereen.

Hebben ze geleerd van de NS,eerst zeggen kaartje duurder in randstad,bevolking boos.
Verander je het in kaartje duurder voor heel Nederland dat is nog eens democratisch.
Klaar?
Ik niet!
pi_31064013
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:21 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Wat is dat ?
iemand met een niet blanke huidskleur en nederlands paspoort.
Iemand zonder blauwe ogen met twee paspoorten.
Iemand met een buitenlands paspoort maar die zijn hele leven al hier woont.

Wie het weet mag het zeggen.
Succesvolle allochtonen als Chinezen en Hindoestaanse Surinamers hebben niks te vrezen hoor. Maar criminele Antillianen en Marokkanen die met teveel "doekoe" lopen te showen, worden nu terecht nagetrokken.
pi_31064022
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:24 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen
Je richt je op een enkele groep,iedereen valt daar overheen.
je trekt het recht en je controleerd in het vervolg iedereen.

Hebben ze geleerd van de NS,eerst zeggen kaartje duurder in randstad,bevolking boos.
Verander je het in kaartje duurder voor heel Nederland dat is nog eens democratisch.
Jij hebt het door.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:29:40 #21
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31064095
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:15 schreef cultheld het volgende:
Wordt Ali B. nu ook opgepakt?
En Maxima,kan van van een uitkering toch nooit een Audi TT betalen,of gaat haar vader het vreemdelingenbeleid voeren .
Die wist er wel raad mee ,hoe je je land zuivert.
Klaar?
Ik niet!
pi_31064164
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:29 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

En Maxima,kan van van een uitkering toch nooit een Audi TT betalen,of gaat haar vader het vreemdelingenbeleid voeren .
Die wist er wel raad mee ,hoe je je land zuivert.
Je moet niet alle allochtonen over één kam scheren.
pi_31064168
Als Surinamers het zelf zeggen dan zal het wel kloppen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31064191
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:32 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het klopt dan ook, maar veel linkse blanken kunnen daar niet tegen omdat ze er altijd vanuit gingen dat allochtone criminelen niet bestaan.
pi_31064199
Volgens mij werkt in nederland het rechtssysteem nog steeds met het principe dat iedereeen onschuldig is totdat de schuld bewezen wordt. Als mensen dus al geld hebben word men op deze manier al automatisch schuldig bevonden en moet men maar verklaren waar het geld vandaan komt.

Damn ik hoop dat dan ook voor alle autochtone belasting ontduikers en zwartwerkers gaat gelden dan heeft de poltie geen tijd meer over om snelheidsbekeuringen en id bekeuringen uit te schrijven.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:36:42 #26
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_31064300
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef kLowJow het volgende:
Origineel voorstel. Lijkt me op zich niet verkeerd, al mag het wel wat breder getrokken worden. Het staat hier denk ik alleen een beetje vreemd. "op straat [door de politie] worden aangetroffen met veel geld". Daar moet toch wat aan vooraf gaan lijkt me.
Ik kan me herinneren dat zoiets ook in Arnhem werd gedaan.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_31064339
ik vind dat overdreven, dat aanhouden moeten ze pas doen als iemand verdacht wordt van een crimineel feit, op straat met geld lopen is op zich niet zo verdacht, of is dit een verkapte poging het toestaan van fouilleren door de politie uit te breiden?
pi_31064398
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:24 schreef Thorical het volgende:
Auto's en boten mogen helemaal niet meer met cash betaald mogen worden.
Veel autobedrijven geven nog steeds de voorkeur aan contant geld in plaats van dat het geld overgemaakt wordt.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:40:46 #29
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31064425
Nou, dat zou idd dan ook voor de autochtone jeugd moeten gelden
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_31064486
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:38 schreef zakjapannertje het volgende:
ik vind dat overdreven, dat aanhouden moeten ze pas doen als iemand verdacht wordt van een crimineel feit, op straat met geld lopen is op zich niet zo verdacht, of is dit een verkapte poging het toestaan van fouilleren door de politie uit te breiden?
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat mensen staande gehouden worden om na te gaan hoeveel geld ze op zak hebben. Ten minste... dat zou mij wel wat ver gaan. Ik denk eerder aan mensen die aangehouden worden met een pak geld op zak o.i.d.
pi_31064493
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:33 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij werkt in nederland het rechtssysteem nog steeds met het principe dat iedereeen onschuldig is totdat de schuld bewezen wordt.
Haha, Uhuh .
pi_31064520
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:32 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Uiteraard. Een Surinamer weet natuurlijk veel meer over Antillianen en Marokkanen dan een Nederlander en heeft altijd gelijk. .
pi_31064535
-edit: zinloze onliner-

[ Bericht 88% gewijzigd door kLowJow op 30-09-2005 18:45:17 ]
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31064574
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:43 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Uiteraard. Een Surinamer weet natuurlijk veel meer over Antillianen en Marokkanen dan een Nederlander en heeft altijd gelijk. .
Nee, dan linkse blanke fokkers, die vaker achter hun pc zitten dan dat ze in probleemwijken te bewonderen zijn. Dat zijn de experts
pi_31064654
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:45 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee, dan linkse blanke fokkers, die vaker achter hun pc zitten dan dat ze in probleemwijken te bewonderen zijn. Dat zijn de experts
Vreemde reactie. Ik snap niet watvoor meerwaarde de etnische achtergrond van deze heer heeft, waardoor zijn uitspraken blijkbaar geloofwaardiger zijn.

Als een Surinamer het zegt moet het wel waar zijn .
pi_31064757
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:48 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Vreemde reactie. Ik snap niet watvoor meerwaarde de etnische achtergrond van deze heer heeft, waardoor zijn uitspraken blijkbaar geloofwaardiger zijn.

Als een Surinamer het zegt moet het wel waar zijn .
Daar doel ik niet zo zeer op. Ik doel meer op het stereotype linkse blanke allochtonenknuffelaar.
Verkeert vaak alleen in kringen met hoofdzakelijk andere linkse blanken en louter succesvolle allochtonen. Ik woon zelf in Laak en hoor genoeg verhalen uit Transvaal en Schilderswijk. Van de week nog zag ik 4 jonge Marokkanen in een gloednieuwe Mercedes AMG Cabrio rijden. Ze waren denk ik rond de 20 en zagen er niet bepaald beschaafd uit. Je kunt me veel wijs maken, maar het waren geen rappers of kinderen van de Marokkaanse koning. Als de politie die gasten aanhoudt, dan kan ik dus echt wel begrijpen. For the record, ik ben zelf geen blanke, maar iedere realist weet dat zij er niet eerlijk aan zijn gekomen.
pi_31064809
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daar doel ik niet zo zeer op. Ik doel meer op het stereotype linkse blanke allochtonenknuffelaar.
Verkeert vaak alleen in kringen met hoofdzakelijk andere linkse blanken en louter succesvolle allochtonen. Ik woon zelf in Laak en hoor genoeg verhalen uit Transvaal en Schilderswijk. Van de week nog zag ik 4 jonge Marokkanen in een gloednieuwe Mercedes AMG Cabrio rijden. Ze waren denk ik rond de 20 en zagen er niet bepaald beschaafd uit. Je kunt me veel wijs maken, maar het waren geen rappers of kinderen van de Marokkaanse koning. Als de politie die gasten aanhoudt, dan kan ik dus echt wel begrijpen. For the record, ik ben zelf geen blanke, maar iedere realist weet dat zij er niet eerlijk aan zijn gekomen.
Ja, ik snap wel wat je met je reactie bedoelt... ik begrijp alleen niet hoe deze op mijn post van toepassing is.
pi_31064891
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:53 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, ik snap wel wat je met je reactie bedoelt... ik begrijp alleen niet hoe deze op mijn post van toepassing is.
Surinamers hebben doorgaans een objectievere mening over Antillianen dan linkse Hollanders. De Surinamers kennen deze jongens immers en de linkse Hollander uit de grachtengordel of Vinex-woonwijk komt er nooit mee in contact. Deze wil alleen maar zijn vooroordelen bevestigd zien: De allochtone crimineel bestaat niet. Als deze al bestaat, dan is dat de schuld van onze rechtse overheid.
pi_31064997
Strak plan!
Active Topics
pi_31065120
Opzich mischien wel een goed idee.
Maar hoeveel is veel?
Do what you love, love what you do!
pi_31065239
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:40 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Veel autobedrijven geven nog steeds de voorkeur aan contant geld in plaats van dat het geld overgemaakt wordt.
Vind jij dat niet vreemd dan?
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:16:06 #42
82589 S-Two
barba macacu
pi_31065357
Trieste zooi
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_31065779
Zeker een goed plan, alleen moeten ze het wel doorvoeren op de gehele jeugd. Er rijden ook genoeg kampsjaken rond in dikke auto's die ze never de nooit niet eerlijk verdiend hebben.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:30:59 #44
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_31065790
"Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen."

En als ze dan verklaren dat ze het gestolen hebben?
waarschijnlijk wel
pi_31066002
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:30 schreef HokkePok het volgende:
"Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen."

En als ze dan verklaren dat ze het gestolen hebben?
Tsja, dan moeten ze natuurlijk een half uurtje schoffelen... tenzij het regent...
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:43:28 #46
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_31066145
Dit is een idee dat al jaren geleden is bedacht, alleen had het toen betrekking op dure auto's onder allochtonen. Kentekens zouden worden nagetrokken en naast de belastinggegevens worden gelegd. Nooit meer wat van gehoord daarna.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:49:52 #47
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_31066342
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:30 schreef Sjonnjoop het volgende:
Zeker een goed plan, alleen moeten ze het wel doorvoeren op de gehele jeugd. Er rijden ook genoeg kampsjaken rond in dikke auto's die ze never de nooit niet eerlijk verdiend hebben.
eensch
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:57:46 #48
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31066564
Ik vind het een goed plan.
genoeg allochtone nietsnutten die op een vage manier aan hun geld komen. Laat ze maar bewijzen dat het geld van hen is. Dit is heel gemakkelijk.
verder pleit ik zelfs voor nog meer verregaande sancties zoals bij het niet kunnen bewijzen van het geld een boete, plus fiscale belasting en doorzoeking van woning.

Al die mensen die het oneens zijn beseffen niet dat het vaak zat om crimineel geld gaat.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:00:37 #49
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31066650
Die (belastingwet?) was in Rotterdam toch al aanwezig?
Soort van dan, dat zeg maar mensen mesten verklaren hoe ze op hun 19e aan die dure mercedes kwamen etc.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31067196
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Surinamers hebben doorgaans een objectievere mening over Antillianen dan linkse Hollanders. De Surinamers kennen deze jongens immers en de linkse Hollander uit de grachtengordel of Vinex-woonwijk komt er nooit mee in contact. Deze wil alleen maar zijn vooroordelen bevestigd zien: De allochtone crimineel bestaat niet. Als deze al bestaat, dan is dat de schuld van onze rechtse overheid.
Oh zo... net zo "objectief" als de jouwe zeg maar?
pi_31067460
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:19 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Oh zo... net zo "objectief" als de jouwe zeg maar?
Feiten vind je in Transvaal en Schilderswijk, niet in beschouwingen van bijvoorbeeld Ed van Thijn in Vrij Nederland.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:39:59 #52
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31067764
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jongens zijn door onze fijne tweetalige scholing niet interesssant op de arbeidsmarkt.
Heb ik het nog geen eens over hun kleurtje,werken dus bij een constructiestralerij via een uitzendbureau van 7.30 tot 22.00 en hebben de merceses in de schade gekocht en timmeren hem bij een maat op met eeen autospuiterijtje.
Die heeft toch weinig te doen want een blanke laat zijn auto niet herstellen bij zo'n vieze zwarte.
Ken legio voorbeelden als hierboven,alles verdwijnt in die auto,lekker afnemen of er al vanuit gaan dat het niet met hard werken verdiend is.
Komen ze vanzelf tot de conclusie:Als ik die naam heb,wat maakt het dan nog uit om hem waar te maken.
Kan Verdonk ze er tenminste uitpleuren en de cirkel is weer rond.

Trekt fles Bacardi uit de kast
Klaar?
Ik niet!
pi_31067951
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:39 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Jongens zijn door onze fijne tweetalige scholing niet interesssant op de arbeidsmarkt.
Heb ik het nog geen eens over hun kleurtje,werken dus bij een constructiestralerij via een uitzendbureau van 7.30 tot 22.00 en hebben de merceses in de schade gekocht en timmeren hem bij een maat op met eeen autospuiterijtje.
Die heeft toch weinig te doen want een blanke laat zijn auto niet herstellen bij zo'n vieze zwarte.
Ken legio voorbeelden als hierboven,alles verdwijnt in die auto,lekker afnemen of er al vanuit gaan dat het niet met hard werken verdiend is.
Komen ze vanzelf tot de conclusie:Als ik die naam heb,wat maakt het dan nog uit om hem waar te maken.

Die jongens heb je uit je duim gezogen. Leer mij die gasten kennen. Ik ken ook veel Turken met mooie auto's, maar die hebben er vaak wel hard voor gewerkt. Maar je kunt mij niet wijs maken dat Marokkanen van 18 jaar in een gloednieuwe Mercedes AMG kunnen rijden, tenzij ze Yes-R of Ali B. heten.
pi_31068019
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
pardon?

je bedoeld dat de politiek nu PAS ziet wat iedereen al jaren wist. en EINDELIJK gaan ze er wat aan doen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 september 2005 @ 20:55:09 #55
18921 freud
Who's John Galt?
pi_31068270
Ik vind dat iedere nederlander moet kunnen verklaren waar zijn geld vandaan komt. Als iemand niet werkt, maar wel een dikke bmw rijdt, dan moet dat te onderzoeken zijn. Simpele klus aangezien je met de kentekenregistratiedatabase, belastingdienst en verzekeringsdatabases al een eind komt met onregelmatigheden ontdekken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_31068318
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:48 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

pardon?

je bedoeld dat de politiek nu PAS ziet wat iedereen al jaren wist. en EINDELIJK gaan ze er wat aan doen.
Volgens mij gaat het hier slechts om uitspraken van een politiechef?
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:56:15 #57
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31068319
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:45 schreef cultheld het volgende:

[..]

Die jongens heb je uit je duim gezogen. Leer mij die gasten kennen. Ik ken ook veel Turken met mooie auto's, maar die hebben er vaak wel hard voor gewerkt. Maar je kunt mij niet wijs maken dat Marokkanen van 18 jaar in een gloednieuwe Mercedes AMG kunnen rijden, tenzij ze Yes-R of Ali B. heten.
Turken goed>Marokkanen fout dus en zolang je niet op TMF komt niet meer dan recht op een ouwe fiets (en die zal ook wel gestolen zijn van een blanke )

Zoiets?

-edit: niet op de man spelen a.u.b.-

[ Bericht 7% gewijzigd door kLowJow op 30-09-2005 20:57:37 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_31068372
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:56 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Turken goed>Marokkanen fout dus en zolang je niet op TMF komt niet meer dan recht op een ouwe fiets (en die zal ook wel gestolen zijn van een blanke )

Zoiets?
-edit: verwijderde quote-
Er is wel degelijk een crimineel verschil tussen de meeste Turken en Marokkanen. Als je dat niet ziet, dan heb je er weinig kijk op denk ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door kLowJow op 30-09-2005 20:59:04 ]
pi_31068451
waarom alleen Antilianen en Marokkanen in de OP? zijn de dat de enige allochtonen van Nederland ofzo. generaliserend.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_31068494
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een crimineel verschil tussen de meeste Turken en Marokkanen. Als je dat niet ziet, dan heb je er weinig kijk op denk ik.
je moest eens weten
pi_31068529
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:39 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Geloof je nou zelf wat je typt, kom op man je sluit je ogen voor wat bijna iedereen wel ziet.
Maar blijf maar lekker in je denkbeeldige wereldje leven hoor.
pi_31068559
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:59 schreef Jett het volgende:
waarom alleen Antilianen en Marokkanen in de OP? zijn de dat de enige allochtonen van Nederland ofzo. generaliserend.
Chinezen, Hindoestanen en Spanjaarden lopen doorgaans niet met grote hoeveelheden coke op zak.
pi_31068647
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Chinezen, Hindoestanen en Spanjaarden lopen doorgaans niet met grote hoeveelheden coke op zak.
ik heb het meer over turken nigerianen surinamers. ik dat de schrijver van het bericht in de OP hier meer op doelt.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:05:56 #64
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31068670
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Werk al jaren met ze samen ,ingehuurd via uitzendbureaus sommige al jaren vast.
In boven beschreven soort bedrijf of in het dok s'nachts
Soms met beiden of Koerden erbij ,zie het spul maar harmonieus samen te laten werken
Rotte appels heb je overal ,en hoe ziet jou werk/ervaringskring eruit betreffende onze medelander?
Klaar?
Ik niet!
pi_31068732
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:05 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Werk al jaren met ze samen ,ingehuurd via uitzendbureaus sommige al jaren vast.
In boven beschreven soort bedrijf of in het dok s'nachts
Soms met beiden of Koerden erbij ,zie het spul maar harmonieus samen te laten werken
Rotte appels heb je overal ,en hoe ziet jou werk/ervaringskring eruit betreffende onze medelander?
Zeg ik dat Marokkanen standaard fout zijn? Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen.
pi_31068809
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:05 schreef Jett het volgende:

[..]

ik heb het meer over turken nigerianen surinamers. ik dat de schrijver van het bericht in de OP hier meer op doelt.
Ik denk dat Martin Sitalsing dit zo gezegd zal hebben.
Bron voor dit artikel is trouwens: http://www.leeuwarder-cou(...)740-1373--%2C00.html
pi_31068871
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Surinamers hebben doorgaans een objectievere mening over Antillianen dan linkse Hollanders.
Nee dat hebben ze omdat hun mening beter aansluit op de jouwe.
quote:
De Surinamers kennen deze jongens immers en de linkse Hollander uit de grachtengordel of Vinex-woonwijk komt er nooit mee in contact.
Hoe simpel kun je zijn

Waar haal je vandaan dat de Surinamers 'deze jongens immers kennen'

Oh ja, wacht, Surinamers wonen uiteraard samen met deze Antillianen allemaal gezamelijk in de ghettos!
Krekker is de bom!
pi_31068994
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat je Surinamers continu onderscheidt in goede Hindoestanen enerzijds en het criminele deel anderzijds zegt overigens ook erg veel over jouw belevingswereldje...
Krekker is de bom!
pi_31069353
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat je Surinamers continu onderscheidt in goede Hindoestanen enerzijds en het criminele deel anderzijds zegt overigens ook erg veel over jouw belevingswereldje...
Waar haal je vandaan dat ik creolen als criminelen beschouw?
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:26:31 #70
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31069397
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zeg ik dat Marokkanen standaard fout zijn? Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen.
Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen

Die kans is aanwezig ja.

Nou je klinkt anders wel boos betreffende een bepaalde bevolkingsgroep.
Heb zeer slechte ervaringen met Ghanezen (lui) en jougoslaven (wapens)
Moet je de eerste groep bij voorbaat dan al niet in laten schrijven bij een arbeidsbureau en bij de tweede standaard wekelijks het huis doorzoeken?
Hoe kweek je onvrede,die auto zet je op de naam van een familielid of je regelt wat met een verhuurbedrijf.
Als je wil kan je hem altijd verklaren ,het enige wat je er mee bereikt dat de verwijdering steeds groter wordt.

Janmaat zou een traantje weg plinken,als hij de krant van vandaag zou kunnen openslaan.
Klaar?
Ik niet!
pi_31069408
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee dat hebben ze omdat hun mening beter aansluit op de jouwe.
[..]

Hoe simpel kun je zijn

Waar haal je vandaan dat de Surinamers 'deze jongens immers kennen'

Oh ja, wacht, Surinamers wonen uiteraard samen met deze Antillianen allemaal gezamelijk in de ghettos!
Nee, jij bent simpel. Een vriend van mij is Suri en die weet veel meer over de Antilliaanse cultuur dan de gemiddelde Hollandse boer. Ik weet ook niet waarom je er ghetto's bij haalt?
pi_31069454
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen

Die kans is aanwezig ja.

Nou je klinkt anders wel boos betreffende een bepaalde bevolkingsgroep.
Heb zeer slechte ervaringen met Ghanezen (lui) en jougoslaven (wapens)
Moet je de eerste groep bij voorbaat dan al niet in laten schrijven bij een arbeidsbureau en bij de tweede standaard wekelijks het huis doorzoeken?
Hoe kweek je onvrede,die auto zet je op de naam van een familielid of je regelt wat met een verhuurbedrijf.
Als je wil kan je hem altijd verklaren ,het enige wat je er mee bereikt dat de verwijdering steeds groter wordt.

Janmaat zou een traantje weg plinken,als hij de krant van vandaag zou kunnen openslaan.
Met sommige Marokkanen kan ik in het dagelijks leven prima opschieten hoor. Maar ik ontken de feiten niet.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:30:59 #73
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31069522
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:28 schreef cultheld het volgende:

[..]

Met sommige Marokkanen kan ik in het dagelijks leven prima opschieten hoor. Maar ik ontken de feiten niet.
....en waar ligt volgens jou de oorzaak ?
Klaar?
Ik niet!
pi_31069706
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:30 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

....en waar ligt volgens jou de oorzaak ?
Cultuur. Voorbeeldje.
Donderdag zat ik bij publiekrecht (hbo bestuurskunde). Sommige mensen waren te laat en die kwamen er niet meer in. Een groepje jongens werd dus weg gestuurd (paar Nederlanders, een Suri en een Marokkaan). Nou, die gingen weg, maar de Marokkaan opende ff later de deur en schreeuwde naar de docent "kankerbolle". Die jongen was denk ik 21/22. Ik vind dat niet gezond.
pi_31069755
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee, jij bent simpel. Een vriend van mij is Suri en die weet veel meer over de Antilliaanse cultuur dan de gemiddelde Hollandse boer. Ik weet ook niet waarom je er ghetto's bij haalt?
Dan is je redenatie nog simpeler dan ik had durven denken

Was het een Nederlandse vriend geweest, dan waren het dus de Nederlanders geweest die veel weten over de Antilliaanse cultuur
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat ik creolen als criminelen beschouw?
Zal wel aan mij liggen, ik vond jouw onderscheid tussen Hindoestaanse Surinamers enerzijds en de rest (en dat zijn niet alleen Creolen, maar ook Javanen en overige mix) erg opvallend.

Maar laat me raden, die Surinaamse vriend van je is Hindoestaan
Krekker is de bom!
pi_31069883
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dan is je redenatie nog simpeler dan ik had durven denken

Was het een Nederlandse vriend geweest, dan waren het dus de Nederlanders geweest die veel weten over de Antilliaanse cultuur
[..]

Zal wel aan mij liggen, ik vond jouw onderscheid tussen Hindoestaanse Surinamers enerzijds en de rest (en dat zijn niet alleen Creolen, maar ook Javanen en overige mix) erg opvallend.

Maar laat me raden, die Surinaamse vriend van je is Hindoestaan
Nee, dat maak jij er zelf van.

Ik maakte overigens geen onderscheid tussen Hindoestaanse Suri's en de rest. Het is alleen een feit dat Hindoestanen en Chinezen succesvolle allochtonen zijn. Daarmee zeg ik niet dat andere Suri's slecht zijn of zo.
pi_31070556
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee, dat maak jij er zelf van.

Ik maakte overigens geen onderscheid tussen Hindoestaanse Suri's en de rest. Het is alleen een feit dat Hindoestanen en Chinezen succesvolle allochtonen zijn. Daarmee zeg ik niet dat andere Suri's slecht zijn of zo.
Los van dat ik niet weet wat jij onder succesvol verstaat of hoe jij dit meet (geld / opleiding / geluk / weinig-veel overlast / mate van integratie), beschik ik ook niet over criminaliteitscijfers van Surinaamse Hindoestanen in Nederland.

Wat ik je wel kan vertellen is dat men vaak over het hoofd ziet dat er ook een grote groep arme Hindoestanen is. En het opleidingsniveau onder Hindoestanen...volgens mij ligt dat ook niet boven het gemiddelde...

Maar goed, dit gaat verder teveel offtopic. Waar het mij om draaide: ik heb sterk het idee dat jij jouw oordeel baseert op wat jij ziet bij / hoort van 1 of 2 personen die toevallig ook allochtoon zijn.
Krekker is de bom!
pi_31070734
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Los van dat ik niet weet wat jij onder succesvol verstaat of hoe jij dit meet (geld / opleiding / geluk / weinig-veel overlast / mate van integratie), beschik ik ook niet over criminaliteitscijfers van Surinaamse Hindoestanen in Nederland.

Wat ik je wel kan vertellen is dat men vaak over het hoofd ziet dat er ook een grote groep arme Hindoestanen is. En het opleidingsniveau onder Hindoestanen...volgens mij ligt dat ook niet boven het gemiddelde...

Maar goed, dit gaat verder teveel offtopic. Waar het mij om draaide: ik heb sterk het idee dat jij jouw oordeel baseert op wat jij ziet bij / hoort van 1 of 2 personen die toevallig ook allochtoon zijn.
Daar ga je gruwelijk in de fout 80 (ja 80) % van de Hindoestaanse kinderen gaat naar havo/vwo onderwijs.

Ik heb sterk idee dat jij je in mij vergist. Ik ken een zeer extremistisch denkende Turk. Toch denk ik niet dat alle Turken extremistisch zijn. De meeste Turken zijn gewoon erg aardig en werken hard.
pi_31071142
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:08 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daar ga je gruwelijk in de fout 80 (ja 80) % van de Hindoestaanse kinderen gaat naar havo/vwo onderwijs.

Ik heb sterk idee dat jij je in mij vergist. Ik ken een zeer extremistisch denkende Turk. Toch denk ik niet dat alle Turken extremistisch zijn. De meeste Turken zijn gewoon erg aardig en werken hard.
Ik heb lopen zoeken maar kan er niks over terugvinden. Heb jij ergens een bron hiervan? En gaat dit over de situatie in Suriname of in Nederland?

Enige wat ik net tegenkwam:
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/08/19/Rtv/01.html
quote:
Van Niekerk toont aan dat de beeldvorming over de twee Surinaamse groepen op belangrijke punten niet klopt met de werkelijkheid. Creolen doen het in Nederland niet slechter dan Hindoestanen, gelet op hun positie op de arbeidsmarkt, inkomen en opleiding. De arbeidsdeelname van Creolen is zelfs hoger, een gevolg van het grote aantal werkende Creoolse vrouwen.
Maar goed, aangezien ik verder niks weet over de onderzoeksmethoden hecht ik ook daar niet al te veel waarde aan.
Krekker is de bom!
pi_31071336
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik heb lopen zoeken maar kan er niks over terugvinden. Heb jij ergens een bron hiervan? En gaat dit over de situatie in Suriname of in Nederland?

Enige wat ik net tegenkwam:
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/08/19/Rtv/01.html
[..]

Maar goed, aangezien ik verder niks weet over de onderzoeksmethoden hecht ik ook daar niet al te veel waarde aan.
Onlangs in de volkskrant gelezen. De keerzijde van dit succes: Hindoestaanse meisjes die de druk niet meer aan kunnen plegen zelfmoord.
pi_31071540
Nederland wordt een nazikamp

nog even en we moeten een ster dragen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31071724
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Meki het volgende:

lachen dat uitgerekend een moslim dat zegt... dat idee heeft adolfje namelijk uit de sharia gejat
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_31072157
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:37 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

lachen dat uitgerekend een moslim dat zegt... dat idee heeft adolfje namelijk uit de sharia gejat
oow maar dat gaat wel die kant op - Allochtonen dat en dit
dat was in jaren 30 zo bij Joden
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:50:41 #84
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31072192
quote:

Niet verder vertellen maar ze zitten meer aan een RFID chip te denken.
Klaar?
Ik niet!
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:57:26 #85
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31072390
Welkom in de kut multi culturele samenleving, waarin iedereen hypocriet mee doet alsof het allemaal werkt. Yeah right!!

Mensen, sinds de opkomst van nog meer buitenlanders stijgt de criminaliteit en de economie daalt.

je kunt geen vogels bij katten zetten en laten bewaken door honden.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_31072697
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:49 schreef Meki het volgende:

[..]

oow maar dat gaat wel die kant op - Allochtonen dat en dit
dat was in jaren 30 zo bij Joden
Alleen is hier het verschil dat de "de allochtonen" het er zelf naar gemaakt hebben.
X
X
X
pi_31072799
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:05 schreef Frasier het volgende:

[..]

Alleen is hier het verschil dat de "de allochtonen" het er zelf naar gemaakt hebben.
jah wat bedoel je nu precies ?
bedoel je individu of alle allochtonen ??
en als ze het zelf ernaar hebben gemaakt is Nazi-kamp dan terecht ?
pi_31072852
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:08 schreef Meki het volgende:

[..]

jah wat bedoel je nu precies ?
bedoel je individu of alle allochtonen ??
en als ze het zelf ernaar hebben gemaakt is Nazi-kamp dan terecht ?
Welk Nazi-kamp?
X
X
X
pi_31072894
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:09 schreef Frasier het volgende:

[..]

Welk Nazi-kamp?
ik bedoel als het zo doorgaat
Allochtonen ff nakijken waar ze die geld halen etc. steeds een stap erbij
volgende stap is alle allochtonen bij elkaar etc.
pi_31072944
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:11 schreef Meki het volgende:

[..]

volgende stap is alle allochtonen bij elkaar etc.
Liever niet zeg. Dat is nu helaas al zo in de meeste grote steden.
X
X
X
pi_31073013
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:12 schreef Frasier het volgende:

[..]

Liever niet zeg. Dat is nu helaas al zo in de meeste grote steden.
zo zie je maarweer ze zijn nu bezig met de volgende stap
pi_31073146
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is een complot .
X
X
X
pi_31073173
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:05 schreef Frasier het volgende:

[..]

Dat zei men 30 jaar terug ook over de Joden, alleen dan met andere argumenten, maar het kwam er in ieder geval ook op neer dat zij de oorzaak waren van de toen heersende problemen (armoede e.d.).

Maar goed verder sowieso beetje nutteloos om WO II er nu bij te halen, maar goed, het was Meki maar
Krekker is de bom!
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:33:30 #94
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31073570
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:19 schreef Frasier het volgende:

[..]

Het is een complot .
Payback time ,wie denk je dat er achter zitten?
Klaar?
Ik niet!
pi_31073621
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef Meki het volgende:

[..]

dat doen ze zelf hoor...
pi_31075233
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:02 schreef Foo_niks het volgende:
Ja ja het gaat nu hard,Rita pleurt je het land uit als je je verlaagde 500 SEC verkeerd geparkeerd hebt en vooral arm blijven anders pakken we het af.

NS heeft een grote order voor veewagens geplaatst,voor welke oorlog verontschuldigen ze zich ?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:01:24 #97
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_31075836
Klassejustitie, tot en met, en men staat maar toe. 1 toegangskaartje naar Holocaust on Ice, aub....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_31076390
wat een onzin zeg! wtf gaat het nou iemand aan of ik nou 10 euro of 200euro op zak heb. is en blijft mijn geld en daar heeft de politie niks mee te maken :\
пусть всегда будет солнце
pi_31076611
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:24 schreef MoChe het volgende:
wat een onzin zeg! wtf gaat het nou iemand aan of ik nou 10 euro of 200euro op zak heb. is en blijft mijn geld en daar heeft de politie niks mee te maken :\
ja maar als je een uitkering hebt en in een dikke BMW rond rijdt dan klopt er iets niet he... en die situaties komen voor
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:56:53 #100
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31077641
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja maar als je een uitkering hebt en in een dikke BMW rond rijdt dan klopt er iets niet he... en die situaties komen voor
je kunt toch zelf kiezen waar je je geld aan uit geeft... als jij liever per maand wat minder uit geeft aan eten en restaurants kun je dat geld gebruiken om te sparen voor zoon auto...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:16:11 #101
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31077820
vervang vanaf nu eens in alle berichten het woordje allochtonen met het woordje JODEN
ring any bells?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:17:55 #102
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31077835
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 03:16 schreef BaajGuardian het volgende:
vervang vanaf nu eens in alle berichten het woordje allochtonen met het woordje JODEN
ring any bells?
edit...: ik ben het himmel met BaajGuardian eensch
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:20:03 #103
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31077851
juist

laten we het rechts maar veranderren in het woord fascistische figuren , dan krijg je iig geen troll discussies.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:46:05 #104
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31077986
Het blijft een beetje een vreemde situatie. De politiek wil integratie verbeteren maar blijft halstarrig allochtonen als een aparte maatschappelijke groep behandelen. Zoals velen al voor mij zeiden, waarom het onderscheid? Het lijkt me op zich een prima plan dat als je veel geld hebt en dat uiterlijk vertoond, dat je gevraagd kan worden hoe je dat geld verkregen hebt. Zie alleen absoluut niet in waarom dat alleen voor allochtonen gebruikt zou moeten worden.

Volgens mij maak je hier meer kapot mee dan dat je er goed mee doet...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_31078006
quote:
ring any bells?
pi_31078094
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 03:20 schreef BaajGuardian het volgende:
juist

laten we het rechts maar veranderren in het woord fascistische figuren , dan krijg je iig geen troll discussies.
Zo te lezen heb je vandaag je medicijnen weer eens niet ingenomen.

Allochtone jeugd heeft inderdaad vaak geld waarvan de herkomst op z'n
zachts gezegd dubieus is.
Een paar jaar geleden was hier in Rotterdam, ik meen op de Bergweg, een
schietpartij. Daarbij werd een 18 jarige Nederlandervan Marokkaanse afkomst
aangehouden.
Deze jongen bleek naast 3 auto's ook een huis en een groot jacht op
zijn naam te hebben staan.
Tevens was hij in het bezit van een uitkering van de socialde dienst.
Hij kon niet verklaren hoe hij aan z'n bezit is gekomen.

Dit is een extreem voorbeeld maar wat mij betreft mag er bij controle
ook direct gekoppeld worden tussen justitie-sociale dienst en belastingdienst.
Recente controle's bij de Maastunnel geven alle aanleiding daartoe.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:10:43 #107
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31078101
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:08 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Zo te lezen heb je vandaag je medicijnen weer eens niet ingenomen.

Allochtone jeugd heeft inderdaad vaak geld waarvan de herkomst op z'n
zachts gezegd dubieus is.
Een paar jaar geleden was hier in Rotterdam, ik meen op de Bergweg, een
schietpartij. Daarbij werd een 18 jarige Nederlandervan Marokkaanse afkomst
aangehouden.
Deze jongen bleek naast 3 auto's ook een huis en een groot jacht op
zijn naam te hebben staan.
Tevens was hij in het bezit van een uitkering van de socialde dienst.
Hij kon niet verklaren hoe hij aan z'n bezit is gekomen.

Dit is een extreem voorbeeld maar wat mij betreft mag er bij controle
ook direct gekoppeld worden tussen justitie-sociale dienst en belastingdienst.
Recente controle's bij de Maastunnel geven alle aanleiding daartoe.
Al zou dit waar zijn, waar ik op zich van uit ga, geef eens een reden waarom je dit beleid alleen tot allochtonen zou willen beperken.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:12:03 #108
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31078107
goh ik zal mijn medicijnen niet nemen , man ik heb geen medicijnen en behoef ze ook niet

blijkbaar jij wel aangezien je mijn post blijkbaar niet begrijpt maar liever een doelloze flame begint.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:14:41 #109
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31078116
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:12 schreef BaajGuardian het volgende:
goh ik zal mijn medicijnen niet nemen , man ik heb geen medicijnen en behoef ze ook niet

blijkbaar jij wel aangezien je mijn post blijkbaar niet begrijpt maar liever een doelloze flame begint.
Je argumenten zijn dan ook iets te makkelijk en kort door de bocht...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:16:56 #110
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31078121
ik vind het om deze tijd niet nodig om een hele uitgebreide lezing te gaan geven.
pi_31078124
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:10 schreef D1 het volgende:

[..]

Al zou dit waar zijn, waar ik op zich van uit ga, geef eens een reden waarom je dit beleid alleen tot allochtonen zou willen beperken.
Als normaal werkend burger mag dit van mij voor iedereen gelden.
De allochtone jeugd is vaak zeer aanwezig, waarschijnlijk valt het mensen
daarom eerder op.
Ik zou voorbeelden kunnen geven van wat ik dagelijks zie en hoor in R'dam-zuid
maar daarzit je niet echt op te wachten denk ik.

Het voorbeeld wat ik gaf in voorgaande post is verifieerbaar.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:18:04 #112
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31078129
En daardoor haalde je er het non-argument van de Joden erbij?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:19:22 #113
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31078136
welk argument , ik maak een eyeopener.

vervang in elk bericht waar allochtoon staat maar eens dat woord met het woord jood of joden..
pi_31078141
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:16 schreef BaajGuardian het volgende:
ik vind het om deze tijd niet nodig om een hele uitgebreide lezing te gaan geven.
heb veel van jouw posts gelezen en zeer veel daarvan eindigen met
de stelling: zo is het, punt.

Daar weiger ik verder op in te gaan B.G.
Ik heb mijn eigen mening over de diverse onderwerpen. Echter als iemand
mij goede argumenten kan aandragen denk ik daarover na.
Als blijkt dat een andere user gelijk heeft zal ik hem of haar dat ook zeggen.
Ik ben volwassen genoeg mijn ongelijk toe te geven als het zo is.
Jij ook ???
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:22:02 #115
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31078145
Eyeopener???

Volgens mij heb je een beetje last van zelfoverschatting op de laatste avond. Een dergelijke "eyeopener" is zooo 1970 dat het bijna grappig is.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:29:38 #116
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31078162
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:21 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

heb veel van jouw posts gelezen en zeer veel daarvan eindigen met
de stelling: zo is het, punt.

Daar weiger ik verder op in te gaan B.G.
Ik heb mijn eigen mening over de diverse onderwerpen. Echter als iemand
mij goede argumenten kan aandragen denk ik daarover na.
Als blijkt dat een andere user gelijk heeft zal ik hem of haar dat ook zeggen.
Ik ben volwassen genoeg mijn ongelijk toe te geven als het zo is.
Jij ook ???
ben nog steeds benieuwd naarje reactie...
pi_31078170
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:29 schreef D1 het volgende:

[..]

ben nog steeds benieuwd naarje reactie...
Reactie op ????
Volgens mij had ik al geantwoord.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:33:55 #118
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31078172
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:33 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Reactie op ????
Volgens mij had ik al geantwoord.
pi_31078174
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:33 schreef D1 het volgende:

[..]

Zoals je al eerder aangaf,het is laat op de avond
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:36:03 #120
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31078176
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:17 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Als normaal werkend burger mag dit van mij voor iedereen gelden.
De allochtone jeugd is vaak zeer aanwezig, waarschijnlijk valt het mensen
daarom eerder op.
Ik zou voorbeelden kunnen geven van wat ik dagelijks zie en hoor in R'dam-zuid
maar daarzit je niet echt op te wachten denk ik.

Het voorbeeld wat ik gaf in voorgaande post is verifieerbaar.
Heb je absoluut een punt. Het gevaar van dit beleid alleen op allochtonen te projecteren is dat je de kloof alleen maar verder verwijderd, terwijl het ook geen enkele grondwettige ondersteuning heeft.
pi_31078189
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:36 schreef D1 het volgende:

[..]

Heb je absoluut een punt. Het gevaar van dit beleid alleen op allochtonen te projecteren is dat je de kloof alleen maar verder verwijderd, terwijl het ook geen enkele grondwettige ondersteuning heeft.
Ik denk dat vanuit de rechterzijde van de politiek een luide schreeuw om actie komt.
Echter ook van de bevolking gaan signalen uit.

Gewone normale hardwerkende burgers die roepen om keiharde actie.
Mijn woonomgeving is behoorlijk multicultureel. We gaan allemaal op redelijk
normale wijze met elkaar om. Ja, ook dat is mogelijk.

Vind het wel frappant dat zwarte buren zich beklagen over zwarten en de
allochtone buren zich over allochtonen. Ook die roepen om keiharde actie
tegen de a-sociale elementen van onze maatschappij.
Het is dus een collectief (goed ingeburgerd ) roepen om maatregelen.
Ben het dus niet met je eens dat de kloof groter wordt. Mensen zijn heel
goed in staat om goed en kwaad uit elkaar te houden.
pi_31078249
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat zei men 30 jaar terug ook over de Joden, alleen dan met andere argumenten, maar het kwam er in ieder geval ook op neer dat zij de oorzaak waren van de toen heersende problemen (armoede e.d.).

Maar goed verder sowieso beetje nutteloos om WO II er nu bij te halen, maar goed, het was Meki maar
35 jaar geslapen?
pi_31078272
quote:

Meki toch...

Als je vindt dat NL een nazikamp wordt is er niets of niemand die je tegenhoudt om terug te keren naar je roots en daar met volle teugen te genieten van alle vrijheden daar. Hoef je je ook niet meer te ergeren aan de ongelovigen van het westen die je alleen maar beperken in je ruimdenkendheid.
pi_31083603
Eindelijk maakt Friesland zijn eigen regels omtrent allochtonen.
Die sukkeltjes uit Den Haag bakken er toch niks van..
pi_31083635
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 06:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Meki toch...

Als je vindt dat NL een nazikamp wordt is er niets of niemand die je tegenhoudt om terug te keren naar je roots en daar met volle teugen te genieten van alle vrijheden daar. Hoef je je ook niet meer te ergeren aan de ongelovigen van het westen die je alleen maar beperken in je ruimdenkendheid.
Idd, we leven hier in het westen, niet in 1 of ander Moslim-kalifaat
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:39:07 #126
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31083847
goed plan
don't give me that fucking bullshit
pi_31085032
quote:
ring any bells?
Jonge Joden zonder al te veel inkomen op papier in een dikke BMW zijn ook verdacht. Wat is je punt?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31085076
Prima plan .... wanneer dit gewoon voor alle inwoners van het land gaat gelden.
Met de huidige ICT-ontwikkelingen moet het een eitje zijn RDW-, bank-, UWV- en belkastingdienst gegevens te koppelen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31085112
Tja maar waarom alleen die jongeren? er zitten ook veel NLers tussen met aardig wat briefjes in de zakken en het is mij dan een vraag waarom alleen allochtonen en ook niet autochtonen.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:31:24 #130
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31085258
Het basisidee is goed, maar de uitwerking moet wel zorgvuldig gebeuren:
-niet alleen allochtonen en niet alleen jongeren
-je moet het aannemelijk kunnen maken. Waterdicht bewijs moeten geven gaat wat ver.
Vampire Romance O+
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:39:12 #131
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31085461
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:31 schreef MouseOver het volgende:
-je moet het aannemelijk kunnen maken. Waterdicht bewijs moeten geven gaat wat ver.
Dat het voor iedereen moet gelden klopt, maar als een jonger iemand, een uitkering heeft en een dikke BMW/huis heeft, of enkele duizende euro's op zak heeft, moet daar toch echt een waterdicht bewijs van te leveren zijn. De enige manier om dit legaal te doen is via een erfenis, of diegene heeft een dik betaalde baan gehad. Dat is toch makkelijk aan de overheid uit te leggen lijkt mij. Genoeg papier werk van.

Als hij/zij dat niet kan. Afnemen.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:43:09 #132
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31085595
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:39 schreef Knarf het volgende:

[..]

Dat het voor iedereen moet gelden klopt, maar als een jonger iemand, een uitkering heeft en een dikke BMW/huis heeft, of enkele duizende euro's op zak heeft, moet daar toch echt een waterdicht bewijs van te leveren zijn. De enige manier om dit legaal te doen is via een erfenis, of diegene heeft een dik betaalde baan gehad. Dat is toch makkelijk aan de overheid uit te leggen lijkt mij. Genoeg papier werk van.

Als hij/zij dat niet kan. Afnemen.
Dat zijn idd de extreme gevallen. Voor jongetjes van 20 die in een 10 jaar oude m3 rondrijden vind ik bijvoorbeeld het feit dat ze werken en nog thuis wonen ook wel een aannemelijke reden. Wonen ze op zichzelf en zijn ze werkeloos dan is het weer onwaarschijnlijk. Die nuance ongeveer.
Vampire Romance O+
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:50:33 #133
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31085806
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:43 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat zijn idd de extreme gevallen. Voor jongetjes van 20 die in een 10 jaar oude m3 rondrijden vind ik bijvoorbeeld het feit dat ze werken en nog thuis wonen ook wel een aannemelijke reden. Wonen ze op zichzelf en zijn ze werkeloos dan is het weer onwaarschijnlijk. Die nuance ongeveer.
Maar een 10 jaar oude M3 kost ook geen drol. Dus die vallen hier ook niet onder. Wel als hij aangehouden is en enkele duizenden euro's op zak heeft.
Als hij dan een bank afschrift kan laten zien hoe hij er aan kwam, is dat waterdicht. Alle legale inkomsten worden altijd op een bankafrekening gestort. En als hij net iets legaals verkocht heeft, zal er ook wel wat papierwerk van zijn (overschrijving van zijn auto naar iemand anders naam bv.).
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:59:00 #134
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31086043
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:50 schreef Knarf het volgende:

[..]

Maar een 10 jaar oude M3 kost ook geen drol. Dus die vallen hier ook niet onder. Wel als hij aangehouden is en enkele duizenden euro's op zak heeft.
Als hij dan een bank afschrift kan laten zien hoe hij er aan kwam, is dat waterdicht. Alle legale inkomsten worden altijd op een bankafrekening gestort.
toch nog snel 10.000 euro. Er zijn dagen dat ik minder verdien.

Ik doel er eigenlijk op dat dit ook de auto's zijn die de man in de straat als "allochtoontjes met een dikke auto" ziet, en een aanzienlijk deel daarvan is toch eerlijk verdiend. Een deel ook niet, daarom is een evenwicht belangrijk.

Echt hele dure auto's kom je in zo'n situatie toch niet zo enorm veel tegen. Als je ze tegenkomt heb je natuurlijk wel zeker een reden om eens te gaan spitten. En daar sta ik dan ook achter.
Vampire Romance O+
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:04:49 #135
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31086214
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:59 schreef MouseOver het volgende:

[..]

toch nog snel 10.000 euro. Er zijn dagen dat ik minder verdien.

Ik doel er eigenlijk op dat dit ook de auto's zijn die de man in de straat als "allochtoontjes met een dikke auto" ziet, en een aanzienlijk deel daarvan is toch eerlijk verdiend. Een deel ook niet, daarom is een evenwicht belangrijk.

Echt hele dure auto's kom je in zo'n situatie toch niet zo enorm veel tegen. Als je ze tegenkomt heb je natuurlijk wel zeker een reden om eens te gaan spitten. En daar sta ik dan ook achter.
Als je werkt en thuis woont, spaar je dat wel in een jaartje hoor.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:13:05 #136
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31086443
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:04 schreef Knarf het volgende:

[..]

Daar doel ik toch net op

En als je in de bijstand zit en op jezelf woont is zo'n ding vrijwel zeker niet legaal betaald. Daarom is er een grote groep "dikke auto's" waarvan het bij lastig is om bij voorbaat te bepalen hoe ze verkregen zijn, maar juist omdat die groep groot is kan het geen kwaad daar ook eens naar te kijken. Maar wel in redelijkheid dus.

Ik geloof dat we het gewoon eens zijn maar langs elkaar heen praten
Vampire Romance O+
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:15:47 #137
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31086521
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:13 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Daar doel ik toch net op

En als je in de bijstand zit en op jezelf woont is zo'n ding vrijwel zeker niet legaal betaald. Daarom is er een grote groep "dikke auto's" waarvan het bij lastig is om bij voorbaat te bepalen hoe ze verkregen zijn, maar juist omdat die groep groot is kan het geen kwaad daar ook eens naar te kijken. Maar wel in redelijkheid dus.

Ik geloof dat we het gewoon eens zijn maar langs elkaar heen praten
Ik denk het ook
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:28:42 #138
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31088473
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:31 schreef MouseOver het volgende:
waar wil je de niet allochtonen heen uitzetten ?
pi_31088557
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:28 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Limburg natuurlijk
pi_31088595
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:04 schreef Knarf het volgende:

[..]

Het gaat om echt dure auto's van bijvoorbeeld 50.000. Dat spaar je niet in een jaartje als je thuiswonend bent en geen dikke baan hebt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:39:30 #141
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31088733
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 06:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

35 jaar geslapen?
Moest uiteraard zijn: in de jaren 30
Krekker is de bom!
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:56:05 #142
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31089122
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:28 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je haalt twee topics door elkaar. Dit gaat niet over uitzetten.
Vampire Romance O+
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:00:00 #143
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31089216
kunt het combineren

veel geld > crimineel > allochtoon > uitzetten.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:03:26 #144
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31089305
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:
kunt het combineren

veel geld > crimineel > allochtoon > geen nederlands paspoort > uitzetten.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:26:16 #145
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31089926
quote:
kunt het combineren

logica en redenatie zijn niet je sterkste punten, of wel
pi_31092848
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:50 schreef Knarf het volgende:

[..]

Als hij dan een bank afschrift kan laten zien hoe hij er aan kwam, is dat waterdicht. Alle legale inkomsten worden altijd op een bankafrekening gestort. En als hij net iets legaals verkocht heeft, zal er ook wel wat papierwerk van zijn (overschrijving van zijn auto naar iemand anders naam bv.).
Nee hoor. Casinobezoek bijvoorbeeld.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:14:12 #147
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31093072
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:26 schreef D1 het volgende:

[..]

logica en redenatie zijn niet je sterkste punten, of wel
objectief / subjectief reageren de joue niet of wel..
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:24:18 #148
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_31097255
Hoe wil dat stuk tuigl gaan controleren of iemand marrokaan of antilliaan is? Dat stuk onbenul moet zelf direkt ontslagen worden. Er zijn genoeg agenten die je aan de koffietafel hoort zeggen dat ze de buitenlanders het land uit willen pesten. Maar dat dan ook nog openlijk durven ventileren als politie chef. Wat een gore opmerking .
pi_31097726
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:24 schreef vanthof het volgende:
Hoe wil dat stuk tuigl gaan controleren of iemand marrokaan of antilliaan is? Dat stuk onbenul moet zelf direkt ontslagen worden. Er zijn genoeg agenten die je aan de koffietafel hoort zeggen dat ze de buitenlanders het land uit willen pesten. Maar dat dan ook nog openlijk durven ventileren als politie chef. Wat een gore opmerking .
Ik vind het een uitstekend plan .... zo lang het voor iedereen inwoner van dit land zou gelden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Idiosincrasico op 01-10-2005 21:45:36 ]
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31098093
Dit gold toch al als je in de bijstand zit? Je zou je materiële bezittingen moeten 'opeten' en de waarde dus in mindering gebracht worden van de bijstandsuitkering.

Hoe efficiënt deze regeling uitgevoerd wordt weet ik echter niet, daar zal het wel aan schorten
Het mooi kotsende meisje.
pi_31098490
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee hoor. Casinobezoek bijvoorbeeld.
Dat kan dan ook onderzocht worden
Iedere casino hangt vol met beveiligingscamera's.

Vind het een goed plan, maar inderdaad, trek et door naar iedereen, niet alleen allochtoonse jongeren.
pi_31100341
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jonge Joden zonder al te veel inkomen op papier in een dikke BMW zijn ook verdacht. Wat is je punt?
zie jij dat in de OP
pi_31100485
quote:
kunt het combineren

vervang het woord in Nederlanders aub
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 23:15:39 #154
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_31100800
Meki... hoe kom jij aan al die spullen voor de Meki Shop???????
pi_31100936
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:15 schreef ScienceFriction het volgende:
Meki... hoe kom jij aan al die spullen voor de Meki Shop???????
uit jou zolder
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 23:21:03 #156
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_31100972
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:20 schreef Meki het volgende:

[..]

uit jou zolder
Oh... dan is het goed... Maar die "mooie Barcelona tas" dan?
pi_31100992
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:21 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Oh... dan is het goed... Maar die "mooie Barcelona tas" dan?
Die uit mijn kelder
  zondag 2 oktober 2005 @ 00:38:37 #158
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31103171
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:14 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

objectief / subjectief reageren de joue niet of wel..
Dus als ik vind dat ik je stijl van redeneren op z'n zachts gezegd dubieus vind dan ben ik subjectief?

Je hebt toch hopelijk door dat je nu precies mijn punt bewijst he...
  zondag 2 oktober 2005 @ 01:25:44 #159
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31104313
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:03 schreef Meki het volgende:

[..]

vervang het woord in Nederlanders aub
zeg slimmerik , heb je niet door dat ik een sarcastische vergelijking gaf?
  zondag 2 oktober 2005 @ 02:35:50 #160
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31105413
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 01:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

zeg slimmerik , heb je niet door dat ik een sarcastische vergelijking gaf?
mompelt iets over pot en ketel
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:35:09 #161
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31108396
dit zal het niet gaan halen maar toch goed dat je steeds meer van zulke geluiden hoort.

Ik voorspel je: over 10 jaar zullen ambtsdragers roepen om alle niet westerse allochtonen het land uit te zetten. En ik ben het daar niet mee oneens.

Het multiculturele project is toch wel geflopt kunnen we zeggen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:09:33 #162
38549 dewd
100% pure
pi_31109347
Hij had er slimmer aangedaan door te zeggen "alle jeugdigen met veel geld zijn verdacht". Geen ophef, maar misschien was hem dat juist hierom te doen.
pi_31113903
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:35 schreef McCarthy het volgende:
dit zal het niet gaan halen maar toch goed dat je steeds meer van zulke geluiden hoort.

Ik voorspel je: over 10 jaar zullen ambtsdragers roepen om alle niet westerse allochtonen het land uit te zetten. En ik ben het daar niet mee oneens.

Dan moet je er wel heel veel uitzetten, want als ik bijvoorbeeld in het centrum van Enschede rondloop is het soms wel 6 op de 10 mensen allochtoon....
pi_31114283
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:35 schreef McCarthy het volgende:

Heeft U een hekel aan alles dat niet blank is?
pi_31114331
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:09 schreef dewd het volgende:
Hij had er slimmer aangedaan door te zeggen "alle jeugdigen met veel geld zijn verdacht". Geen ophef, maar misschien was hem dat juist hierom te doen.
Precies...
pi_31114348
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:06 schreef Pracissor het volgende:
Juist. Puik idee. Maar dan moet onze toch al zo onderbemande politie, die zich al sinds jaar en dag alleen drukmaakt over het te hard rijden (ja, 55 is ook te hard), zich ook nog bezig gaan houden met het aanhouden van alle BMW's en Mercedessen. Daar hebben ze toch geen tijd voor??!!
pi_31114405
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:11 schreef Scat-man het volgende:
Even ter trivia, meneer Sitalsing is zelf ook allochtoon.

Als je dit wilt invoeren moet je het invoeren voor elke Nederlander, autochtoon of allochtoon. Voor de wet hoort iedereen gelijk te zijn.
Dus is meneer Sitalsing in elk geval geïntegreerd. En voor de wet zou niet iedereen gelijk horen te zijn. Dat zou een hoop criminaliteit schelen.
pi_31114439
Ik durf er mijn hand onder te verwedden dat jonge allochtonen in dure patserauto's deze niet op een eerlijke manier hebben bemachtigd. Hoe zouden ze er in godsnaam anders aan gekomen moeten zijn?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_31114498
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:38 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Tsja, dan moeten ze natuurlijk een half uurtje schoffelen... tenzij het regent...
...want dan mogen ze een jeugdhonk stofzuigen, en als ze klaar zijn mogen ze weer "back to business"!!!!!
pi_31114521
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:38 schreef nozem het volgende:
Ik durf er mijn hand onder te verwedden dat jonge allochtonen in dure patserauto's deze niet op een eerlijke manier hebben bemachtigd. Hoe zouden ze er in godsnaam anders aan gekomen moeten zijn?
Eh...leninkje gesloten op naam van een werkend familielid?
pi_31114547
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:40 schreef progrock het volgende:

[..]

Eh...leninkje gesloten op naam van een werkend familielid?
Dat is natuurlijk wel heel erg eerlijk.
pi_31114553
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:33 schreef Stratos het volgende:

[..]

Heeft U een hekel aan alles dat niet blank is?
Het gaat niet over de kleur, maar over de mentaliteit!
pi_31114557
quote:
kunt het combineren

veel geld>crimineel> autochtoon> goedkeuren.
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:42:40 #174
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31114592
goed idee. snap er ook niks van, al die gastjes die in dure auto's rijden maar verder geen baan hebben. ga maar eens naar een willekeurige coffeeshop die vooral hash verkoopt. als je die gastjes kent weet je 100% zeker dat het drugs of diefstal gerelateerd is. eindelijk! oh ja de meesten wonen nog thuis en moeten flink wat 'kostgeld' betalen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31114631
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:38 schreef nozem het volgende:
Uhm ik ken wel een aantal rijke allochotnen die het gemaakt hebben en laten hun puber kinderen in hun dure auto rijden.
pi_31114708
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:43 schreef Stratos het volgende:

[..]

Uhm ik ken wel een aantal rijke allochotnen die het gemaakt hebben en laten hun puber kinderen in hun dure auto rijden.
En ik denk dat dat een heel klein deel is.
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:47:09 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31114739
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:46 schreef nozem het volgende:

[..]

ik denk dat het nog geen procent is. maar er moet toch vooral gebagetalliseerd worden. dat lost namelijk problemen op.
pi_31114809
Ga eens naar Scheveningen op een mooie zomerdag en aanschouw daar de piepjonge kereltjes in patserige BMW's en Mercedessen. In principe kun je ze zo oppakken en verhoren.
pi_31114870
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:46 schreef nozem het volgende:

[..]

Als je vooroordelen hebt denk je zo. Dit topic heeft alleen bewezen hoeveel autochtonen vooroordelen hebben over allochtonen.

Jong-allochtoon-dure auto- crimineel

Jong-autochtoon-dure auto-eerlijk gekregen
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:52:27 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31114903
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:51 schreef Stratos het volgende:

[..]

Als je vooroordelen hebt denk je zo. Dit topic heeft alleen bewezen hoeveel autochtonen vooroordelen hebben over allochtonen.

het valt zelfs een allochtoon op. dan sta je toch met je bek vol tanden dunkt mij?
pi_31114916
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:51 schreef Stratos het volgende:

[..]

Nee. Ook bij de autochtonen haal je ze er zo tussenuit. Het gaat om de auto en het type dat er in zit.

En daarnaast is het nu eenmaal verdachter als een allochtoon in een dure auto rondrijdt, puur vanwege het feit dat allochtonen gemiddeld veel vaker tot de laagste inkomensgroepen in Nederland behoren.
pi_31115144
Oh ok omdat je misschien een hekel hebt of jaloers bent dat een jonge Marokkaan in een dure auto zit, kan die beter in een lelijke eend rijden en toch veel geld hebben. Dan stoor je je tenminste niet aan jonge allochtonen die in lelijke wagens rijden, maar geld kunnen ze wel hebben.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:04:14 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31115267
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:00 schreef Stratos het volgende:
Oh ok omdat je misschien een hekel hebt of jaloers bent dat een jonge Marokkaan in een dure auto zit, kan die beter in een lelijke eend rijden en toch veel geld hebben. Dan stoor je je tenminste niet aan jonge allochtonen die in lelijke wagens rijden, maar geld kunnen ze wel hebben.
dat zal het zijn. ik sta elke keer versteld hoe jij eenzijdige rommel onder het vloerkleed schuift.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:05:36 #184
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31115302
quote:
Als deze allochtoon zelf zijn geld verdient heeft is het voor hem toch geen probleem om aan te geven waar zijn geld vandaan komt. Net zoals dat voor de autochtoon geen probleem zou moeten zijn. Diegene die dit niet kunnen, die krijgen een enkeltje opsluiting (in a perfect world).
pi_31115333
quote:
Wake up dude.
pi_31115334
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zal het zijn. ik sta elke keer versteld hoe jij eenzijdige rommel onder het vloerkleed schuift.
Omdat jij wilt horen wat je wilt horen.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:07:39 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31115365
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:06 schreef Stratos het volgende:

[..]

Omdat jij wilt horen wat je wilt horen.
nee, ik zeg het omdat ik met beide benen in de realiteit sta. nu jij nog van die roze wolk.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:09:07 #188
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_31115399
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee, ik zeg het omdat ik met beide benen in de realiteit sta. nu jij nog van die roze wolk.
Hey zoalshetis, heb je me al gemaild wat betreft de reclamewereld etc?
pi_31115442
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:06 schreef nozem het volgende:

[..]

Wake up dude.
I am wide awake buddy, maybe you should take off your sunglasses and be more objective in your prejudice world.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:11:19 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31115465
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:09 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Hey zoalshetis, heb je me al gemaild wat betreft de reclamewereld etc?
goed dat je me erven aan herinnerd, zal het gelijk ff doen.

edit: gedaan!
pi_31115478
Ik heb het trouwens bij jonge allochtonen met dure bolides over lui die direct weggelopen lijken te zijn uit een R&B-clip van Nelly. Over lui met doeken om hun kop, oversized FUBU-shirts aan en overmatig veel goud om de nek. Dat zijn vast allemaal lieden die zich elke week 60 uur de tering werken om hun BMW te bekostigen.
pi_31115489
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

We hebben verschillende realiteiten. Ik zie het anders dan jij.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:15:13 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31115590
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:12 schreef Stratos het volgende:

[..]

We hebben verschillende realiteiten. Ik zie het anders dan jij.
gelukkig maar voor jou. dan kun je er tenminste op los bagetalliseren.
pi_31115605
Vooruit, en over lui die op een doodgewone dinsdagmiddag in het zonnetje staan te pimpen met hun rijtuig. Waarschijnlijk zijn ze juist op dinsdagmiddag vrij.
pi_31115665
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gelukkig maar voor jou. dan kun je er tenminste op los bagetalliseren.
En jij kan zeker doorgaan met je hetze jegens allochtonen.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:18:47 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31115690
sosa, diefstal en loverboys. daar kunnen ze mee pimpen. ben blij dat een allochtoon het gedrag signaleert, dat scheelt weer veel mensen die discriminatie roepen.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:20:12 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31115733
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:17 schreef Stratos het volgende:

[..]

En jij kan zeker doorgaan met je hetze jegens allochtonen.
ho ho. ik heb het over specifieke gevallen. de allochtoon vind ik een heel erg leuk wezen, to be honest. ik woon er zelfs mee samen.die nuances he, dat blijft je maar ontgaan met je bagetalliserende saus die je overal ruwweg over heen gooit.
pi_31115741
Allochtonen die met het Openbaar Vervoer reizen. Dat zijn pas oprechte allochtonen.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:22:56 #199
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31115817
fietsen zul je ze niet snel zien doen, dat is statusverlagend.
pi_31115818
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:18 schreef zoalshetis het volgende:
sosa, diefstal en loverboys. daar kunnen ze mee pimpen. ben blij dat een allochtoon het gedrag signaleert, dat scheelt weer veel mensen die discriminatie roepen.
Tis wel discriminatie als je alleen een groep erop aanspreekt (allochtonen dus) en de ander niet. De ander blanke jonge autochtonen die in dure wagens rijden.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:23:55 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31115850
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:23 schreef Stratos het volgende:

[..]

Tis wel discriminatie als je alleen een groep erop aanspreekt (allochtonen dus) en de ander niet. De ander blanke jonge autochtonen die in dure wagens rijden.
die paar rijke jochies in nederland mogen zich ook verantwoorden vrind.
pi_31115862
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:22 schreef zoalshetis het volgende:
fietsen zul je ze niet snel zien doen, dat is statusverlagend.
Lol ik zie veel allochtonen fietsen in centrum Rotterdam waaronder ik.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:25:04 #203
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31115883
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:24 schreef Stratos het volgende:

[..]

Lol ik zie veel allochtonen fietsen in centrum Rotterdam waaronder ik.
ik zie ze nauwelijks in amsterdam. zal wel stadsgebonden zijn dan he?
pi_31115897
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:20 schreef nozem het volgende:
Allochtonen die met het Openbaar Vervoer reizen. Dat zijn pas oprechte allochtonen.
En natuurlijk altijd zonder geldig vervoersbewijs.
pi_31115976
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zie ze nauwelijks in amsterdam. zal wel stadsgebonden zijn dan he?
Ik zou ook niet willen fietsen in centrum Amsterdam, ik hou mijn hart vast met dat agressieve rijgedrag van auto's in het centrum.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:28:44 #206
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31115998
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:28 schreef Stratos het volgende:

[..]

Ik zou ook niet willen fietsen in centrum Amsterdam, ik hou mijn hart vast met dat agressieve rijgedrag van auto's in het centrum.
onwetendheid en angst is een slechte raadgever. fietsen in amsterdam is heerlijk.
pi_31116237
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:23 schreef Stratos het volgende:

[..]

" Blanke " kampers moeten zich al jaren bij de sociale dienst en belastingdienst
verantwoorden voor hun dure auto en andere bezittingen.

Het mocht tijd worden dat ze de groep mensen die gecontroleerd dient te worden
uitbreiden.
Zoals ik al eerder vermeld heb zijn imo allochtone jongeren ZEER aanwezig in het
straatbeeld. Een domme dief die gaat "pimpen "met zijn geld valt altijd op.
Blank, gekleurd of zwart. Iedereen controleren.
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:08:32 #208
125878 Gabry
Lento Violento
pi_31118533
quote:
Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen.
Geld van allochtone jeugd in beslag nemen is geen oplossing voor het probleem.
Wat is het nut van stelen van een dief..? Moet ie z'n geld beter opbergen?
Op auto's controleren, oke.
Maar controleren op geld dat ze bij zich hebben vind ik een beetje nutteloos, triest en beledigend.
quote:
Ouders zou je moeten kunnen aanspreken op het feit dat ze na twintig jaar in Nederland wonen nog steeds geen Nederlands spreken, stelde Sitalsing. ,, Ze participeren zelf niet in deze samenleving, maar laten hun kinderen hier wel opgroeien. Dwing hen alsnog Nederlands te spreken op straffe van financiële prikkels."
Zulke mensen moeten aangepakt worden ja.

[ Bericht 34% gewijzigd door Gabry op 02-10-2005 17:29:26 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:18:49 #209
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31142910
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:08 schreef Gabry het volgende:

[..]

Geld van allochtone jeugd in beslag nemen is geen oplossing voor het probleem.
Wat is het nut van stelen van een dief..? Moet ie z'n geld beter opbergen?
Op auto's controleren, oke.
Maar controleren op geld dat ze bij zich hebben vind ik een beetje nutteloos, triest en beledigend.
geld is het enige dat ze doet overgaan tot criminele activiteiten. niet voor niks is de pluk-ze wet ingevoerd. controleren is nutteloos, triest en beledigend? laat ze eerst maar eens bewijzen waar ze die stapels geld vandaan hebben. in bewaring heet dat en anders zijn ze het gewoon kwijt, simpel. hoop wel dat er een gepaste straf komt als ze het niet kunnen bewijzen.
pi_31144707
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geld is het enige dat ze doet overgaan tot criminele activiteiten. niet voor niks is de pluk-ze wet ingevoerd. controleren is nutteloos, triest en beledigend? laat ze eerst maar eens bewijzen waar ze die stapels geld vandaan hebben. in bewaring heet dat en anders zijn ze het gewoon kwijt, simpel. hoop wel dat er een gepaste straf komt als ze het niet kunnen bewijzen.
Damn dan hebben de mensen die voor de 1 miljard softdrugsomzet zorgen ook een probleem. Ow nee toch niet, want als ik bij de growshop kijk wat daar voor autos allemaal voorrijden niet dus. En ook frappant dat je bij de growshop alleen maar cash kan betalen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:35:18 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31144911
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Damn dan hebben de mensen die voor de 1 miljard softdrugsomzet zorgen ook een probleem. Ow nee toch niet, want als ik bij de growshop kijk wat daar voor autos allemaal voorrijden niet dus. En ook frappant dat je bij de growshop alleen maar cash kan betalen.
ja mag ook best aangepakt worden. ik heb daar geen probleem mee. netzoals dat moet gebeuren met vage gastjes in te dure auto's met teveel geld op zak. misschien een apart topic voor growshops?
pi_31145268
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja mag ook best aangepakt worden. ik heb daar geen probleem mee. netzoals dat moet gebeuren met vage gastjes in te dure auto's met teveel geld op zak. misschien een apart topic voor growshops?
Dan ook maar meteen een apart topic over vage gastjes in te dure autos. ipv allochtone jeugd met veel geld. Wat de overheid weer als proefballonetje opgooid, dat zou meteen door de media kompleet tot de grond afgebrand moeten worden. Zelfs hier op fok zijn we daartoe in staat om te constateren dat je gewoon dan alles over dezelfde kam moet gaan scheren, en niet zulke vreemde kammen moet gebruiken voor andere bevoklingsgroepen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:50:50 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31145363
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan ook maar meteen een apart topic over vage gastjes in te dure autos. ipv allochtone jeugd met veel geld. Wat de overheid weer als proefballonetje opgooid, dat zou meteen door de media kompleet tot de grond afgebrand moeten worden. Zelfs hier op fok zijn we daartoe in staat om te constateren dat je gewoon dan alles over dezelfde kam moet gaan scheren, en niet zulke vreemde kammen moet gebruiken voor andere bevoklingsgroepen.
misschien omdat het onder bepaalde bevolkingsgroepen erg opvalt. overigens zie ik niet zo vaak dure auto's voor growshops staan. wel zie ik jochies in erg dure auto's rijden en die zijn zelden autochtoon. blijkbaar zien meer mensen dat, anders zou er geen aandacht aan geschonken worden.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:53:11 #214
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31145440
quote:
nou dan weet ik al een nieuw verkeizingsposter voor de VVD
http://www.inforiot.de/westhavelland/28g.jpg
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:55:53 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31145523
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:53 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

nou dan weet ik al een nieuw verkeizingsposter voor de VVD
http://www.inforiot.de/westhavelland/28g.jpg
hoezo?
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:56:36 #216
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31145548
En ik denk dat het meer een taak van de belastingdienst is om na tegaan wat zwart geld is of niet.

hehe ZWARTgeld, grappig
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:58:27 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31145619
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:56 schreef Woodbridge het volgende:
En ik denk dat het meer een taak van de belastingdienst is om na tegaan wat zwart geld is of niet.

hehe ZWARTgeld, grappig
ja die zullen dan wel via de politie dat gaan uitzoeken ondertussen blijft het geld even gevorderd.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:58:39 #218
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31145622
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo?
was een reactie op Dr.Daggla
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:59:25 #219
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31145649
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:58 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

was een reactie op Dr.Daggla
ja een slechte offtopic reactie. maar goed, je hebt gister al aangegeven dat jij graag domme dingen zegt.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:01:47 #220
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31145729
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja die zullen dan wel via de politie dat gaan uitzoeken ondertussen blijft het geld even gevorderd.
wat is veel geld. paar honderd of tig duizend, of 10 duizenden?
als een jochie van 14 met 20.000 euro op zak loopt dan is dat wel verdacht, maar als je 300 euro in je knip hebt hoef je dat niet te verantwoorden natuurlijk.
dus waar ligt de grens.
Want dat maakt best wel uit.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:04:34 #221
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31145826
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:01 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

wat is veel geld. paar honderd of tig duizend, of 10 duizenden?
als een jochie van 14 met 20.000 euro op zak loopt dan is dat wel verdacht, maar als je 300 euro in je knip hebt hoef je dat niet te verantwoorden natuurlijk.
dus waar ligt de grens.
Want dat maakt best wel uit.
ja we hebben het natuurlijk over een auto die vele tienduizenden euros waard is of een bult geld die jij nog nooit in je handen hebt gehad. 300 euro lijkt me geen bedrag waarvoor zo'n regeling wordt bedacht.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:07:11 #222
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31145895
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja een slechte offtopic reactie. maar goed, je hebt gister al aangegeven dat jij graag domme dingen zegt.
waarom offtopic? als hij dat nazi praktijken vindt dan is dat toch zijn goed recht. en dan is mijn reactie op hem helemaal niet offtopic.

Dit soort dingen zijn nu eenmaal gevaarlijke ontwikkelingen want het wordt ingevoerd voor een bepaalde groep en leeftijd maar voor je het weet gaat iedereen gecontroleerd worden.

dus stel dat ze met dit idee wat gaan doen. dan kan het best wezen dat je bij een normale blaastest of verkeerscontrole ook gelijk even de inhoud van je portemonnee moet laten zien.

kijk maar naar de ID plicht, goed voorbeeld in deze.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:10:08 #223
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31145968
en dan is de reactie van veel nederlanders zeker weer. 'als je niks te verbergen hebt dan hoef je er ook niet bang voor te zijn'
zo ken ik er wel meer....

dat dit soort dingen aangepakt moeten worden staat buiten kijf maar de manier waarop is wel even iets waar goed over nagedacht moet worden.
pi_31146171
We leven in een rechtstaat en dat betekent dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Je kunt niet iemand gaan oppakken of ter verantwoording roepen omdat hij er 'verdacht' uitziet. De volgende keer ben jij degene die er 'verdacht' uitziet en wordt jij aangepakt.

Zeker door al die stereotypen die hier weer zo braakhelder worden uitgestort: blanke nederlanders hebben op het moment zo'n lage dunk van antillianen en marokkanen met name dat we onderhand op het punt komen dat ze er _allemaal_ wel verdacht uitzien, behalve hun ene antilliaanse collega of marokkaanse vriend, want die is wel okee.

Maar er is geen 'de antillianen' en er is ook geen 'de marokkanen'. Er zijn alleen mensen, en als ik valselijk beschuldigd zou worden van criminele activiteiten omdat ik me hardverdiende geld hebt uitgegeven aan een grote auto, dan zou ik zwaar afknappen op nederland. En dat zal voor iemand van marokkaanse of antilliaanse afkomst niet anders zijn.

En ja, natuurlijk is er een probleem met een grote groep criminele allochtonen. Maar dit is niet de oplossing. We willen met zijn allen een maatschappij gaan vormen waar we allemaal zo gelukkig mogelijk zijn, en dan ga je mensen uitzonderen? Bezopen.

p.s.: En kan iedereen alsjeblieft ophouden met redeneringen als "alle allochtonen zijn crimineel, luister maar, zelfs die allochtoon zegt het" want dat zegt dus helemaal niets. Het zijn net nederlanders wat dat betreft, die allochtonen, ze kunnen ook racistisch zijn en ze kunnen ook onzin uitkramen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:16:59 #225
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31146175
ik weet niet of je deze kent.
-------------------------------------------

First they came for the Jews
and I did not speak out
because I was not a Jew.
Then they came for the Communists
and I did not speak out
because I was not a Communist.
Then they came for the trade unionists
and I did not speak out
because I was not a trade unionist.
Then they came for me
and there was no one left
to speak out for me.

Pastor Martin Niemöller
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:37:53 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31146702
en naar aanleiding van het onderzoeken hoe die gastjes aan hun geld komen is het geoorlooft om allerlei vergelijkingen van politici te maken die gaan over de wo II of zeer extreem-rechtse groeperingen. daar schuilt het gevaar, omdat alles onder de mantel van racisme wordt geschoven en niet meer serieus te nemen zijn. wat dat betreft weten sommige mensen te n onrechte angst te zaaien terwijl de situaties helemaal niet vergelijkbaar zijn.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:50:53 #227
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_31147072
Zul je net zien dat oom agent iemand is die het voetbal niet volgt, en dat de grote belofte uit de Ajax-jeugd met Porsche, blondine, Rolex en al naar het buro wordt getransplanteerd.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:52:09 #228
3647 B.R.Oekhoest
pi_31147106
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:16 schreef Woodbridge het volgende:
ik weet niet of je deze kent.
-------------------------------------------

First they came for the Jews
and I did not speak out
because I was not a Jew.
Then they came for the Communists
and I did not speak out
because I was not a Communist.
Then they came for the trade unionists
and I did not speak out
because I was not a trade unionist.
Then they came for me
and there was no one left
to speak out for me.

Pastor Martin Niemöller
Ik weet iig wel dat ik jou (her)ken.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:57:08 #229
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31147226
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:37 schreef zoalshetis het volgende:
en naar aanleiding van het onderzoeken hoe die gastjes aan hun geld komen is het geoorlooft om allerlei vergelijkingen van politici te maken die gaan over de wo II of zeer extreem-rechtse groeperingen. daar schuilt het gevaar, omdat alles onder de mantel van racisme wordt geschoven en niet meer serieus te nemen zijn. wat dat betreft weten sommige mensen te n onrechte angst te zaaien terwijl de situaties helemaal niet vergelijkbaar zijn.
Nee bedek alles maar met de mantel der liefde.

En als er 'iemand' angst zaait dan is dat de politiek wel.
dat holocaust filmpje van die VVDer alweer vergeten als propaganda voor die EU 'grondwet' ? of dat geneuzel dat het licht uitgaat als we niet ja zouden stemmen
en het constante geblaat over een verhoogde terreurdreigen en dat er aanwijzingen zijn dat er binnenkort aanslagen kunnen komen in NL ?

dus come on.. wie zaait er angst?
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:58:35 #230
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31147266
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik weet iig wel dat ik jou (her)ken.
hé, versterking
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:08:58 #231
3647 B.R.Oekhoest
pi_31147504
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:58 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

hé, versterking
Voor wie?

Maar goed, als je als 18-jarig ventje (zwart of niet) in een dikke bak rondrijdt, mag je best even gecontroleerd worden. Dat kan nl. betekenen:

1- Rijke pa
2. Voetballer
3 Crimineel
pi_31147634
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:37 schreef zoalshetis het volgende:
en naar aanleiding van het onderzoeken hoe die gastjes aan hun geld komen is het geoorlooft om allerlei vergelijkingen van politici te maken die gaan over de wo II of zeer extreem-rechtse groeperingen.
Nee dat is niet geoorloofd. Als je je gegriefd voelt zou ik je aanraden naar de rechter te stappen. Ik ben zelf ook helemaal geen voorstander van dat soort vergelijkingen, want daar schiet toch iedereen maar van in een kramp.
quote:
daar schuilt het gevaar, omdat alles onder de mantel van racisme wordt geschoven en niet meer serieus te nemen zijn. wat dat betreft weten sommige mensen te n onrechte angst te zaaien terwijl de situaties helemaal niet vergelijkbaar zijn.
Maar dat is toch precies wat hier gebeurt? Als je zegt 'we moeten alle jonge allochtonen die geld hebben verantwoording laten afleggen over hoe ze daaraan komen' dan maak je toch een onderscheid naar ras en ben je toch racistisch?

Je moet geen recht ophangen aan ras. Dat is krom. Het mag ook niet van de grondwet, die summiere samenvatting van onze verlichte nederlandse cultuur. Veel van wat in die grondwet staat maakt ons land nu juist een land van vrijheid, in tegenstelling tot veel van de landen waar onze allochtonen vandaan komen.
pi_31147737
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Voor wie?

Maar goed, als je als 18-jarig ventje (zwart of niet) in een dikke bak rondrijdt, mag je best even gecontroleerd worden. Dat kan nl. betekenen:

1- Rijke pa
2. Voetballer
3 Crimineel
Lul toch niet. Als er een 18-jarig ventje in een dikke bak rondrijdt, dan kun je daar maar 2 dingen met zekerheid uit afleiden, namelijk dat het ventje 18 is en dat hij in een dikke bak rondrijdt. Al het andere is speculatie, en in jouw geval zelfs vrij fantasieloze speculatie.
pi_31147861
dubbelpost...

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2005 16:26:02 ]
pi_31147893
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:18 schreef IO het volgende:
Lul toch niet. Als er een 18-jarig ventje in een dikke bak rondrijdt, dan kun je daar maar 2 dingen met zekerheid uit afleiden, namelijk dat het ventje 18 is en dat hij in een dikke bak rondrijdt. Al het andere is speculatie, en in jouw geval zelfs vrij fantasieloze speculatie.
klets nie, jij weet donders goed dat dat scheef zit, maar verbloemt het liever door te zeggen, onschuldig tot tegendeel bewezen is....

en daarom lopen er al zoveel criminelen vrij rond en haalt de pliesie de schouders op en zeggen ze: tsja we weten dat het scheef zit maar we mogen nix doen door die bomenknuffelaars die schande spreken als we ff routine controle willen doen en wat dingetjes willen checken.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:24:53 #236
3647 B.R.Oekhoest
pi_31147894
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:18 schreef IO het volgende:

[..]

En de politie mag best op basis van speculatie, of zo je wilt, mensenkennis, even gaan controleren. Zeker in die gevallen waar je op je klompen kunt aanvoelen dat er een goede kans is dat er iets mis is. En dat kunnen dan 4 allochtoontjes in een Mercedes zijn, maar evengoed 4 blanke boeren met matjes in een oldtimer.
pi_31148064
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:24 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

klets nie, jij weet donders goed dat dat scheef zit, maar verbloemt het liever door te zeggen, onschuldig tot tegendeel bewezen is....

en daarom lopen er al zoveel criminelen vrij rond en haalt de pliesie de schouders op en zeggen ze: tsja we weten dat het scheef zit maar we mogen nix doen door die bomenknuffelaars die schande spreken als we ff routine controle willen doen en wat dingetjes willen checken.
En dat is goed, ik verbloem niets, maar jij bent te dom of te ongeduldig om te begrijpen dat het nu het hebben van een grote auto is, en de volgende keer het dragen van een gangsta t-shirt, want ja, jij hebt een tupac 2 shirt aan, en dat was een crimineel, dus als je hem bewonderd, zul jij ook wel een crimineel zijn.

En het gaat toch helemaal niet alleen om allochtone jongeren? Er zijn meer blanke uit-de-klei-getrokken boeren die verdacht dure auto's rijden dan er allochtone jongeren zijn uberhaupt. Wat ze hier in het dorp zoal niet aan spoilers,uitlaten,verf,stereoinstallaties etc etc in hun dorpsgolfjes plakken, dan kosten die dingen echt wel evenveel als een BMW 7-serie met 300000 kilometer op de teller.
pi_31148193
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En de politie mag best op basis van speculatie, of zo je wilt, mensenkennis, even gaan controleren. Zeker in die gevallen waar je op je klompen kunt aanvoelen dat er een goede kans is dat er iets mis is. En dat kunnen dan 4 allochtoontjes in een Mercedes zijn, maar evengoed 4 blanke boeren met matjes in een oldtimer.
Vertel me eens, als het net zo goed marokkanen als blanke boeren als wie dan ook zou kunnen zijn, waarom gaat het hier dan _expliciet_ over allochtonen?

Waarom heeft Martin Sitalsing het dan alleen over allochtonen die onder deze regeling zouden moeten vallen?

(hint: Omdat de man een korpschef is die _goedkoop_ wil scoren over een onderwerp waar hij niet genoeg van weet. Hij is misschien wel politieagent, maar geen jurist en geen politicus. Die praatdrang van korpschefs hebben we te danken aan Nordholt.)
pi_31148275
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:36 schreef IO het volgende:
(hint: Omdat de man een korpschef is die _goedkoop_ wil scoren over een onderwerp waar hij niet genoeg van weet. Hij is misschien wel politieagent, maar geen jurist en geen politicus. Die praatdrang van korpschefs hebben we te danken aan Nordholt.)
Een korpschef heeft meer weet van opsporing van strafbare zaken dan een jurist of politicus.

Als je wil 'hinten', doe het dan goed...
pi_31148351
Ik ben overigens tegen een dergelijke maatregel. Vraag financiele gegevens op na strafbare zaken en pluk ze dan pas kaal (wat overigens al mogelijk is, het zou alleen wat vaker uitgevoerd moeten worden en in meerdere gevallen mogelijk worden gemaakt).
pi_31148386
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Een korpschef heeft meer weet van opsporing van strafbare zaken dan een jurist of politicus.

Als je wil 'hinten', doe het dan goed...
Een korpschef heeft geen idee hoe je een land bestuurt, en grondrechten zitten zijn agenten alleen in de weg bij het 'vangen van boeven'.

En als hij echt 'de opsporing van strafbare zaken' voor ogen had gehad, waarom presenteert hij dit voorstel dan via de media, in plaats van het voor te leggen aan zijn minister?
pi_31148534
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:45 schreef IO het volgende:

[..]

Een korpschef heeft geen idee hoe je een land bestuurt, en grondrechten zitten zijn agenten alleen in de weg bij het 'vangen van boeven'.
Wat maakt dat nou weer uit? De man is korpschef en vertelt zijn visie op de aanpak van de criminaliteit (onder allochtone jongeren).
quote:
En als hij echt 'de opsporing van strafbare zaken' voor ogen had gehad, waarom presenteert hij dit voorstel dan via de media, in plaats van het voor te leggen aan zijn minister?
Zoals je al stelde, de man is geen politicus. Sowieso is het maar een 'proefballon' en is het aan politici om de fakkel over te nemen.
pi_31148649
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:54 schreef nikk het volgende:
Wat maakt dat nou weer uit? De man is korpschef en vertelt zijn visie op de aanpak van de criminaliteit (onder allochtone jongeren).
Omdat hij dus met dit soort uitspraken over de schreef gaat ... je kunt en mag niet dit soort maatregelen toespitsen op bepaalde bevolkingsgroepen ... dat gaat tegen de beginselen van onze rechtsstaat in.
quote:
Zoals je al stelde, de man is geen politicus. Sowieso is het maar een 'proefballon' en is het aan politici om de fakkel over te nemen.
Met het oplaten van dit soort proefballonnen kun je heel veel onrust veroorzaken.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:02:04 #244
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31148678
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Voor wie?

1- Rijke pa
2. Voetballer
3 Crimineel
En dat mag dus niet, maar gebeurd allang.

Een vent die ik lang geleden kende reed in een toen vrij nieuwe dikke mercedes rond.
hij werd elke keer als hij politie tegenkwam gestopt en naar de papieren gevraagd. en anders gingne ze wel irritant achter hem rijden een half uur lang.

waarom? omdat hij zwart is.
andere kerel met ook een dikke bak overkwam dat niet, dit terwijl hij nog jonger was. maarrrr blank natuurlijk.

trouwens die eerste had gewoon een rijke pa.
pi_31148951
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:00 schreef IO het volgende:

[..]

Omdat hij dus met dit soort uitspraken over de schreef gaat ... je kunt en mag niet dit soort maatregelen toespitsen op bepaalde bevolkingsgroepen ... dat gaat tegen de beginselen van onze rechtsstaat in.
Hij ziet hierin een oplossing, dat is zijn goed recht.

Hij zei dit gisteren op een symposium over allochtoon jongerenbeleid in het Cambuurstadion in Leeuwarden.
quote:
Met het oplaten van dit soort proefballonnen kun je heel veel onrust veroorzaken.
Dat is ongetwijfeld waar. Maar ik vind dat niet een reden om iets niet bespreekbaar te maken.
pi_31149434
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:31 schreef IO het volgende:
En dat is goed, ik verbloem niets, maar jij bent te dom of te ongeduldig om te begrijpen dat het nu het hebben van een grote auto is, en de volgende keer het dragen van een gangsta t-shirt, want ja, jij hebt een tupac 2 shirt aan, en dat was een crimineel, dus als je hem bewonderd, zul jij ook wel een crimineel zijn.

En het gaat toch helemaal niet alleen om allochtone jongeren? Er zijn meer blanke uit-de-klei-getrokken boeren die verdacht dure auto's rijden dan er allochtone jongeren zijn uberhaupt. Wat ze hier in het dorp zoal niet aan spoilers,uitlaten,verf,stereoinstallaties etc etc in hun dorpsgolfjes plakken, dan kosten die dingen echt wel evenveel als een BMW 7-serie met 300000 kilometer op de teller.
serieus, ze houden je niet aan voor een controle met de woorden: ja je draagt een 2pac shirt dus je zal wel een crimineel zijn, maar als ze dat DENKEN en daarop je controleren en je bent onschuldig laten ze je gwoon weer gaan, easy, we kunnen moeilijk zeggen ja maar jullie mogen hem niet of wel verdenken omdat ie dit zus en zo draagt of bezit.

ben jij met me eens dat een agent heus wel weet wat er verdacht uitziet en wat niet. een pimpybak vol met kaalgeschoren blanke jongens mag van mij net zo goed gecontroleerd worden als vol met zwarten met hoofddoeken en plak goudjes om hun nek. dat ze daar ALLEEN op allochtonen controleren (want dat is je punt toch?) zal wel te maken hebben met een absurd hoge concentratie van criminele allochtonen, echt niet om allochtonen te pesten....

ow... nog iets... ik denk niet dat er meer criminele bleekscheten zijn dan criminele allochtonen...?
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:32:48 #247
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31149519
gewoon voor alle buitenlanders een maximum instellen wat ze in de portemonnee mogen hebben.
ook waardevolle zaken zoals een auto een maximum voor instellen.
en anders wordt alles in beslag genomen en de betreffende allochtonen uitgezet.

is veel makkelijker, dan hoef je ook niet tegaan vragen hoe ze aan het geld/ auto komen want ze zijn dan sowieso strafbaar als dit boven een bepaald bedrag uitkomt.

zo beter? mag ik nu ook de politiek in? lijkt me wel lekker, meer dan 100.000,- netto en 18 weken vakantie per jaar.

pi_31149547
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:30 schreef SolidasRock het volgende:
ow... nog iets... ik denk niet dat er meer criminele bleekscheten zijn dan criminele allochtonen...?
In absolute getallen zijn er meer autochtone criminelen dan allochtone.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:35:45 #249
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31149616
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:33 schreef nikk het volgende:

[..]

weet je ook dat er meer nederlanders allochtoon in het buitenland zijn dan allochtonen in nederland
pi_31149660
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:33 schreef nikk het volgende:
ik ken die cijfers. maar ik zie gwoon meer criminele allochtonen dan autochtonen om me heen? misschien omdat ik in den haag woon?
pi_31149743
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:37 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

ik ken die cijfers. maar ik zie gwoon meer criminele allochtonen dan autochtonen om me heen? misschien omdat ik in den haag woon?
Onder andere. Maar als je bijvoorbeeld de schildswijk binnenloopt zal het percentage autochtonen dat daar crimineel is niet veel lager liggen dan het percentage allochtonen. En wat te denken van Duindorp (waar 99,9 procent autochtoon is)? En je maakt mij niet wijs dat iedereen die in de Vogelwijk woont allemaal op legale wijze hun geld hebben verdiend...
pi_31149907
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:41 schreef nikk het volgende:
Onder andere. Maar als je bijvoorbeeld de schildswijk binnenloopt zal het percentage autochtonen dat daar crimineel is niet veel lager liggen dan het percentage allochtonen. En wat te denken van Duindorp (waar 99,9 procent autochtoon is)? En je maakt mij niet wijs dat iedereen die in de Vogelwijk woont allemaal op legale wijze hun geld hebben verdiend...
nogmaals, ik zie veel meer allochtone criminelen dan autochtone criminelen. zoals jij het zegt klinkt het gwoon alsof er heel veel nietcriminele allochtonen zijn dan nietcriminele autotochtonen. moeilijk te gloven voor me... en dat zeg ik niet als een flame-uitlokking, ik kan het gwoon moeilijk geloven.
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:29:59 #253
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31152885
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:35 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

weet je ook dat er meer nederlanders allochtoon in het buitenland zijn dan allochtonen in nederland
heb je daar cijfertjes van? heb je ook cijfers van hun criminele gedrag? 1 op de 5 marokkanen is crimineel en een op de 6 antillianen in nederland. is dat ook zo met autochtone nederlanders in het buitenland?

[ Bericht 9% gewijzigd door zoalshetis op 03-10-2005 19:37:11 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:43:35 #254
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31153338
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heb je daar cijfertjes van? heb je ook cijfers van hun criminele gedrag? 1 op de 5 marokkanen is crimineel en een op de 6 antillianen in nederland. is dat ook zo met autochtone nederlanders in het buitenland?
Dat zijn cijfers m.b.t. verdenking van, niet veroordeling voor een misdrijf onder personen tussen de 18 en 24 jaar. Je conclusie is dus nogal voorbarig.
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:45:13 #255
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31153383
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:43 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat zijn cijfers m.b.t. verdenking van, niet veroordeling voor een misdrijf onder personen tussen de 18 en 24 jaar. Je conclusie is dus nogal voorbarig.
je kan ook zeggen dat dit het percentage is dat is opgepakt. ik denk dat de cijfers die ik net noemde feitelijke cijfers zijn. misschien is het zelfs nog net iets erger.

[ Bericht 9% gewijzigd door zoalshetis op 03-10-2005 20:07:46 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:22:03 #256
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31154546
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je kan ook zeggen dat dit het percentage is dat is opgepakt. ik denk dat de cijfers die ik net noemde feitelijke cijfers zijn. misschien is het zelfs nog net iets erger.
Nee, ten eerste had je het over Marokkanen en Antillianen, terwijl deze cijfers slechts betrekking hebben op mannen in de leeftijdscategorie 18-24 jaar. Wanneer je naar de gehele populatie kijkt ligt het cijfer uiteraard veel lager.

Ten tweede betreft het hier mensen die verdacht zijn (geweest) van een criminele handeling. Het gaat niet om mensen die veroordeeld zijn. Hier zitten ook behoorlijk wat zaken bij die bijvoorbeeld geseponeerd worden, of op een andere wijze vroegtijdig afgebroken worden, en waarbij het dus nooit tot een veroordeling komt. Je kunt dus niet stellen dat het hier om criminelen gaat.
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:23:49 #257
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31154593
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:22 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nee, ten eerste had je het over Marokkanen en Antillianen, terwijl deze cijfers slechts betrekking hebben op mannen in de leeftijdscategorie 18-24 jaar. Wanneer je naar de gehele populatie kijkt ligt het cijfer uiteraard veel lager.

Ten tweede betreft het hier mensen die verdacht zijn (geweest) van een criminele handeling. Het gaat niet om mensen die veroordeeld zijn. Hier zitten ook behoorlijk wat zaken bij die bijvoorbeeld geseponeerd worden, of op een andere wijze vroegtijdig afgebroken worden, en waarbij het dus nooit tot een veroordeling komt. Je kunt dus niet stellen dat het hier om criminelen gaat.
zal ik ff dat heemland verhaaltje erbij gaan halen dat zich baseert op de reeële cijfers? nee toch!
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:26:48 #258
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31154701
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zal ik ff dat heemland verhaaltje erbij gaan halen dat zich baseert op de reeële cijfers? nee toch!
Waar heb je het over? Wilde je beweren dat het jaarraport integratie 2005 niet gebasseerd is op reële cijfers?
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:30:40 #259
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31154832
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Wilde je beweren dat het jaarraport integratie 2005 niet gebasseerd is op reële cijfers?
laat eens zien hoe de criminele cijfers er daar voor staan. trouwens dit topic gaat toch juist over jongeren met dure auto's, dus van 18-24?
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:37:55 #260
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31155055
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

laat eens zien hoe de criminele cijfers er daar voor staan.
Waar?
quote:
trouwens dit topic gaat toch juist over jongeren met dure auto's, dus van 18-24?
Het gaat over allochtone jongeren met veel geld. Of hieronder (slechts) jongeren van 18-24 wordt verstaan weet ik niet. Staat natuurlijk los van de onjuistheid/onvolledigheid van jouw eerdere bewering. Ik snap niet zo goed waar je nu naartoe wil.
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:39:41 #261
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31155118
quote:
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:49:57 #262
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31155413
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:37 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waar?
[..]

Het gaat over allochtone jongeren met veel geld. Of hieronder (slechts) jongeren van 18-24 wordt verstaan weet ik niet. Staat natuurlijk los van de onjuistheid/onvolledigheid van jouw eerdere bewering. Ik snap niet zo goed waar je nu naartoe wil.
a. het jaarraport integratie 2005.
b. waar ik heen wil is dat veel allochtonen uit genoemde bevolkingsgroepen nogal crimineel zijn. daar valt toch niet meer tegen op te bagateliseren. prima dus dat verdachten, door eigen toebreng, streng gecontrolleerd gaan worden. het blijft hier geen kermis.
c. lijkt me logisch dat het hier gaat om jongeren van 18-24 (24 is de grens waarop je nog jongere genoemd kan worden) anders kan je toch geen auto rijden. en misschien gaat het ook nog om nog jongere gastjes, die iets teveel geld op zak hebben. soit.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:04:19 #263
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31155926
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

a. het jaarraport integratie 2005.
Daar zijn dus de cijfers te vinden zoals jij ze noemt. Ongeveer 1 op de 6 Antillianen en 1 op de 5 Marokkanen. Het gaat daarbij echter om verdachten in de leeftijdscategorie 18-24 jaar.
quote:
Van de Marokkaanse mannen in de leeftijd van 18-24 jaar wordt ruim 18% en van de Antilliaanse mannen van diezelfde leeftijd ruim 13% verdacht van criminaliteit. Bij de autochtone leeftijdgenoten is dit percentage bijna 4%.
Ik snap niet waarom je over bagateliseren begint. Ik beperk me slechts tot de feiten voor zover bekend. Dat deze enigszins tegen jouw bewering ingaan lijkt mij niet bepaald bagateliseren van mijn kant.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:11:16 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31156143
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:04 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Daar zijn dus de cijfers te vinden zoals jij ze noemt. Ongeveer 1 op de 6 Antillianen en 1 op de 5 Marokkanen. Het gaat daarbij echter om verdachten in de leeftijdscategorie 18-24 jaar.
[..]

Ik snap niet waarom je over bagateliseren begint. Ik beperk me slechts tot de feiten voor zover bekend. Dat deze enigszins tegen jouw bewering ingaan lijkt mij niet bepaald bagateliseren van mijn kant.
ja de cijfers die ik dus noemde die relevant zijn voor dit topic. klopt toch?

ik krijg het gevoel dat jij liever niet wil horen dat de cijfers zo zijn. vandaar mijn opmerking over bagatellisatie. het gaat hier over allochtone jongeren die blijkbaar niet te vertrouwen zijn. gewoon controleren, want je kan met deze cijfers niet meer spreken van uitzonderingen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:18:09 #265
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31156387
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja de cijfers die ik dus noemde die relevant zijn voor dit topic. klopt toch?
Ja hoor zoalshetis... wat je zei klopt helemaal. Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf? Is het verschil tussen een crimineel en een verdachte je bekend?
quote:
ik krijg het gevoel dat jij liever niet wil horen dat de cijfers zo zijn. vandaar mijn opmerking over bagatellisatie. het gaat hier over allochtone jongeren die blijkbaar niet te vertrouwen zijn. gewoon controleren, want je kan met deze cijfers niet meer spreken van uitzonderingen.
Van de cijfers word ik eerlijk gezegd niet warm of koud, het zijn simpelweg feiten. Zoals je in het begin van deze topic had kunnen lezen vind ik het idee van deze politiechef niet eens zo verkeerd. Ik snap ook niet waarom je "iets" achter mijn correctie van jouw uitspraak probeert te zoeken. Erg vermoeiend.

Je moet de zaken erger voorstellen dan ze zijn, anders ben je aan het bagateliseren
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:35:58 #266
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31161477
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:18 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja hoor zoalshetis... wat je zei klopt helemaal. Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf? Is het verschil tussen een crimineel en een verdachte je bekend?
[..]

Van de cijfers word ik eerlijk gezegd niet warm of koud, het zijn simpelweg feiten. Zoals je in het begin van deze topic had kunnen lezen vind ik het idee van deze politiechef niet eens zo verkeerd. Ik snap ook niet waarom je "iets" achter mijn correctie van jouw uitspraak probeert te zoeken. Erg vermoeiend.

Je moet de zaken erger voorstellen dan ze zijn, anders ben je aan het bagateliseren
ik begin steeds meer te zien dat wij eigenlijk over hetzelfde eens zijn. ik heb alleen een hekel aan mensen die dit voorstel als discriminatie afdoen. zeker aan mensen in dit topic die het vergelijken met iets wat volledig onvergelijkbaar is; de tweede wereldoorlog en nazipamfletten.
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:39:57 #267
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31161606
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik begin steeds meer te zien dat wij eigenlijk over hetzelfde eens zijn. ik heb alleen een hekel aan mensen die dit voorstel als discriminatie afdoen. zeker aan mensen in dit topic die het vergelijken met iets wat volledig onvergelijkbaar is; de tweede wereldoorlog en nazipamfletten.
KlowJow = ok, hij is idd niet zo naief als alle nazi-huilies.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:40:26 #268
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31161626
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:39 schreef Pracissor het volgende:

[..]

ik weet wel dat hij ok is heur...
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:51:52 #269
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31161977
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:39 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik nie huil nie
baje dankie
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:53:22 #270
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31162013
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:51 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Ik nie huil nie
baje dankie
je stigmatiseert op een walgelijke wijze, maar dat mag je, omdat je vindt dat je dat mag.
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:54:01 #271
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31162032
Op zich vind ik dit soort ideeen wel wat hebben. Maar hoe wil je dat nu in de praktijk doen?
De doorsnee politieagent is nu niet echt geschikt voor zo'n taak. Dus dan heb ik zoiets van laat dat maar aan de belastingdienst over dan.
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:57:05 #272
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31162131
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je stigmatiseert op een walgelijke wijze, maar dat mag je, omdat je vindt dat je dat mag.
Nee vind ik niet.
Het is net zoals met communisme, op papier allemaal heel leuk en aardig maar in de praktijk werkt het voor geen flikker.
Werkt van allerlei mistanden in de hand. En zo is het met dit ook in mijn opinie.
Dus laat de "plukze" regeling zoals die er is maar beter uitgevoerd worden dan.
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:57:14 #273
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31162133
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:54 schreef Woodbridge het volgende:
Op zich vind ik dit soort ideeen wel wat hebben. Maar hoe wil je dat nu in de praktijk doen?
De doorsnee politieagent is nu niet echt geschikt voor zo'n taak. Dus dan heb ik zoiets van laat dat maar aan de belastingdienst over dan.
de belastingdienst komt alleen maar mee als je een groot kweekje hebt. je vet in de harddrugs zit of je een discutabel telefoon winkeltje hebt in de pijp waar dagelijks 9 mensen komen en je jaaromzet boven de halfmiljoen euro uitkomt. laat de politie dit doen, die zijn de laatste tijd nogal aanwezig. het is hun taak te signaleren, op te sporen en te onderzoeken. belastingdienst is de laatste die er aan te pas komt. en de grofste. omdat het die gastjes om centen gaat.
pi_31162365
In principe is het gewoon checken welke dikke auto's op welke mensen van jonge leeftijd staan. Als er vervolgens in de database gevonden wordt dat ene "Mustafa" in een SL55 AMG rijdt is het reden om ff te checken
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:04:46 #275
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31162384
Jullie zijn in jullie reacties vrij radicaal. Lijkt soms haast wel ondoordacht en volgzaam in whatever er weer opgespuwd wordt m.b.t. buitenlanders.
Dan gooi ik er op mijn beurt weer wat klodders ww2 tegenaan om wat tegengas te geven.
In veel dingen staan wij niet zo heel ver van elkaar af maar toch net even met een andere insteek.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:07:15 #276
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31162466
Dat mensen het ook nog serieus normaal, zelfs een goed idee, vinden dat je mensen met een andere nationaliteit maar gewoon moet controleren, aanhouden en oppakken als ze niet overgeleverd willen worden aan de grillen van wat agentjes. .

Lijkt wel of iedereen achterlijk is geworden in dit land.

Wie wil er nog serieus gaan studeren, keihard werken voor een goede carriere en veel geld verdienen als je telkens op straat wordt aangehouden in je eigen auto omdat niemand je vertrouwt en je telkens maar moet bewijzen dat je geen crimineel bent? Precies: niemand, dus krijg je helemaal alleen maar kansloze allochtone jongeren. Schijnbaar is dat dus wat iedereen wil?

Zoveel domheid, ik kan er niet tegen .
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:10:05 #277
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31162555
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:07 schreef Posdnous het volgende:
Dat mensen het ook nog serieus normaal, zelfs een goed idee, vinden dat je mensen met een andere nationaliteit maar gewoon moet controleren, aanhouden en oppakken als ze niet overgeleverd willen worden aan de grillen van wat agentjes. .

Wie wil er nog serieus gaan studeren, keihard werken voor een goede carriere en veel geld verdienen als je telkens op straat wordt aangehouden in je eigen auto omdat niemand je vertrouwt en je telkens maar moet bewijzen dat je geen crimineel bent? Precies: niemand, dus krijg je helemaal alleen maar kansloze allochtone jongeren. Schijnbaar is dat dus wat iedereen wil?

autochtonen worden al lang aangehouden in discutabele situaties. nu is het ff de beurt aan de jongeren die 1 op de 5 crimineel zijn, is dat nou zo erg?

en als je dat weerhoudt om een carriere te maken die wel oirbaar is dan kan je idd maar beter weggaan of denken dat je niks te verbergen hebt.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:12:22 #278
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31162642
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

autochtonen worden al lang aangehouden in discutabele situaties.
Discutabele situaties? Zoals in een mooie auto rijden? En bij welk merk en type ligt de grens?
quote:
nu is het ff de beurt aan de jongeren die 1 op de 5 crimineel zijn, is dat nou zo erg?
Ja, iedereen over 1 kam scheren en mensen vooraf als crimineel betitelen totdat onschuld is bewezen is ALTIJD heel erg en vreselijk dom.

Alleen politici en beleidsvoerders die onmachtig zijn iets fatsoenlijks te bedenken en schijt hebben aan andere mensen verzinnen zoiets.
pi_31162666
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:07 schreef Posdnous het volgende:

jaja maar er zijn zoveel "hard werkende" mensen die voor hun 20e een dikke mercedes rijden zonder dat ze ooit een dag gewerkt hebben. stel je nou voor dat we die gasten eens gaan controleren... vreselijk hoe komen ze op het idee

laat het duidelijk zijn dat het niet uitmaakt wat voor een nationaliteit ze hebben, maar de cijfers zijn wel weer in het nadeel van de allochtonen, had ik nou nooit verwacht.. jij wel ?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:16:25 #280
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31162791
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:12 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

jaja maar er zijn zoveel "hard werkende" mensen die voor hun 20e een dikke mercedes rijden zonder dat ze ooit een dag gewerkt hebben. stel je nou voor dat we die gasten eens gaan controleren... vreselijk hoe komen ze op het idee
Ja, en die auto's staan op iemand anders zn naam, etc etc. Je lost er geen reet mee op. En hoe wilde je verder nog controleren?

Het mooiste is dat je hier alleen maar agressie mee uitlokt (en terecht overigens).
quote:
laat het duidelijk zijn dat het niet uitmaakt wat voor een nationaliteit ze hebben
Hoezo, het gaat hier toch over allochtonen
quote:
, maar de cijfers zijn wel weer in het nadeel van de allochtonen, had ik nou nooit verwacht.. jij wel ?
Ik zie niet echt hoe je dat met zo'n dom beleid wil gaan oplossen, maar goed.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:17:45 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31162837
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, en die auto's staan op iemand anders zn naam, etc etc. Je lost er geen reet mee op. En hoe wilde je verder nog controleren?

Het mooiste is dat je hier alleen maar agressie mee uitlokt (en terecht overigens).
[..]

Hoezo, het gaat hier toch over allochtonen
klopt. maar dat mag ook wel met de misdaadcijfers. zoals ik al eerder ergens schreef, het blijft hier geen kermis.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:19:41 #282
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31162895
ik blijf het een belachelijk idee vinden....en naar mijn mening is het wél discriminerend.
zo belachelijk dat alleen de allochtonen dan verdacht zijn terwijl er ook heel veel autochtone jongeren zijn die veel geld hebben...

ze doen net alsof het alleen de allochtonen zijn die zwart werk doen en crimineel zijn...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:20:19 #283
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31162910
Het is gewoon niet uitvoerbaar in een democratie, het idee is 'leuk' bedacht maar daar heb je het dan ook wel mee gehad.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:21:02 #284
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31162933
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

klopt. maar dat mag ook wel met de misdaadcijfers. zoals ik al eerder ergens schreef, het blijft hier geen kermis.
Gooi misdadigers dan eens in de cel. Of doe wat aan probleemjongeren, maar dit is gewoon zeer zwak beleid. Komop, jullie kunnen toch niet serieus menen dat dit een verstandig idee is .
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:23:04 #285
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31163001
Voor de duidelijkheid, het gaat dus om jongeren waarvan het zeer onaannemlijk is dat zij de dure auto waarin zij rijden op een legale manier verkregen is.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:23:34 #286
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31163017
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:21 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Gooi misdadigers dan eens in de cel. Of doe wat aan probleemjongeren, maar dit is gewoon zeer zwak beleid. Komop, jullie kunnen toch niet serieus menen dat dit een verstandig idee is .
Die politiechef heeft misschien meer verstand van wat wel en niet werkt dan jij.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:24:49 #287
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31163057
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:23 schreef Pracissor het volgende:
Voor de duidelijkheid, het gaat dus om jongeren waarvan het zeer onaannemlijk is dat zij de dure auto waarin zij rijden op een legale manier verkregen is.
hoe wil je dat nou controleren... dan zou je dus wel alle mensen die WEL legale werk e.d. doen nou niet echt rechtvaardig behandelen...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:31:33 #288
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31163264
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:24 schreef MoChe het volgende:

[..]

hoe wil je dat nou controleren... dan zou je dus wel alle mensen die WEL legale werk e.d. doen nou niet echt rechtvaardig behandelen...
Heel simpel, lees het begin van het topic ff door, komt er op neer dat men zich financieel moet kunnen verantwoorden voor hun bezit (loon en belastinggegevens). Jongeren met legaal werk hebben een zeer kleine kans om op hun 20ste in een auto van een ton te rijden.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:33:53 #289
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31163335
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:31 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Heel simpel, lees het begin van het topic ff door, komt er op neer dat men zich financieel moet kunnen verantwoorden voor hun bezit (loon en belastinggegevens). Jongeren met legaal werk hebben een zeer kleine kans om op hun 20ste in een auto van een ton te rijden.
snap ik ...

maar je maakt daarmee dus wel duidelijk dat je de allochtonen in het algemeen niet vertrouwt...
bovendien geld nog steeds de regel: innocent untill proven guilty.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:35:35 #290
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31163386
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:33 schreef MoChe het volgende:

[..]

snap ik ...

maar je maakt daarmee dus wel duidelijk dat je de allochtonen in het algemeen niet vertrouwt...
Hoezo allochtonen in het algemeen? Worden alle allochtonen gechecked? Is de criteria het allochtoon zijn? Wanneer men zich dus niet kan verantwoorden is men guilty.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:36:33 #291
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31163413
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:19 schreef MoChe het volgende:
ik blijf het een belachelijk idee vinden....en naar mijn mening is het wél discriminerend.
zo belachelijk dat alleen de allochtonen dan verdacht zijn terwijl er ook heel veel autochtone jongeren zijn die veel geld hebben...

ze doen net alsof het alleen de allochtonen zijn die zwart werk doen en crimineel zijn...
tsja dat krijg je vanzelf als 1 op de 5 marokkaanse jongeren crimineel is en 1 op de 6 antillianen. tegen 1 op de 25 autochtone jongeren. gek he?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:37:30 #292
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31163433
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:21 schreef Posdnous het volgende:

[..]

met cohen is het lastig kersen eten idd. dat geldt overigens voor de meeste linkse ratten op dit moment.
pi_31163435
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:33 schreef MoChe het volgende:

[..]

snap ik ...

je doet net of ze elke allochtoon gaan controleren
quote:
dat is nou net wat ze willen.. bewijzen dat ze het onrechtmatig hebben verkregen

zoals hierboven gepost wordt lees de OP ff voor je gaat janken.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:38:58 #294
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31163471
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:37 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je doet net of ze elke allochtoon gaan controleren
[..]

dat is nou net wat ze willen.. bewijzen dat ze het onrechtmatig hebben verkregen

zoals hierboven gepost wordt lees de OP ff voor je gaat janken.
omg...
innocent untill proven guilty betekent dus niet dat je iedereen gelijk dient te controleren om de rotte appels er tussen uit te halen.
pi_31163474
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tsja dat krijg je vanzelf als 1 op de 5 marokkaanse jongeren crimineel is en 1 op de 6 antillianen. tegen 1 op de 25 autochtone jongeren. gek he?
cultuur verschil
pi_31163492
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:38 schreef MoChe het volgende:

[..]

omg...
innocent untill proven guilty betekent dus niet dat je iedereen gelijk dient te controleren om de rotte appels er tussen uit te halen.
waar lees jij dat? lees het topic eens kneus
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:42:02 #297
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31163561
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

self fulfilling prophecy..

als je gaat roepen dat alle allochtonen crimineel zijn is het natuurlijk logisch dat ze niet aan de bak komen en dat ze op een andere manier hun geld moeten verdienen...
wat trouwens niet betekent dat ik vind dat alle allochtonen lieverdjes zijn voordat de rechtse rakkers daarover beginnen te janken
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:47:41 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31163732
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:42 schreef MoChe het volgende:

[..]

neen. keiharde cijfers onder jongeren. misschien moet de gemeenschap die hier is maar eens keihard bij zichzelf te rade gaan of ze hier wel willen wonen. en wat minder verwachten dat links het handje voor ze ophoudt. zoiets? ga in gods(allahs)naam snel werken en studeren, zonder dat de niet nederlands sprekende ouder je voor galg en rad laten opgroeien.
pi_31163762
quote:

[..]

als je gaat roepen dat alle allochtonen crimineel zijn is het natuurlijk logisch dat ze niet aan de bak komen en dat ze op een andere manier hun geld moeten verdienen...
oh ja ze zijn de enige die geen baan kunnen krijgen en de enige die moeite hebben rond te komen {van een uitkering}

ik heb helaas ook in een uitkerings situatie gezeten en het zag er niet best uit (lichamelijke shit) maar heb ook een baan kunnen vinden, ook kon ik in leven blijven van een uitkering. het was geen vetpot maar ik redde me enigzins.

tuurlijk moet je als allochtoon natuurlijk een luxe bestaan hebben dat je de misdaad wel in moet als je geen werk kan vinden

denk jij nou echt dat iemand die in een auto rijdt van een ton op zijn 20e moeite heeft gedaan voor een baan ???

je zet jezelf behoorlijk voor gek knul
quote:
wat trouwens niet betekent dat ik vind dat alle allochtonen lieverdjes zijn voordat de rechtse rakkers daarover beginnen te janken
pi_31163788
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

neen. keiharde cijfers onder jongeren. misschien moet de gemeenschap die hier is maar eens keihard bij zichzelf te rade gaan of ze hier wel willen wonen. en wat minder verwachten dat links het handje voor ze ophoudt. zoiets? ga in godnaam snel wertken en studeren, zonder dat de niet nederlands sprekende ouder je voor galg en rad laten opgroeien.
precies eens de hand in eigen boezem steken ipv het slachtoffer uit te hangen
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:50:22 #301
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31163806
quote:

[..]

Dat is onzin. Zelfs toen het niet uitgesproken mocht worden waren de statistieken er al. Uiteraard heeft het nu geen positief effect dat voornamelijk Marokkanen en Antillianen een slechte naam hebben, maar laten we wel wezen, Turken bijvoorbeeld zijn veel minder crimineel en hebben daardoor niet zo'n slechte naam.

Overigens is er weleens onderzoek gedaan naar de oorzaken van de hogere criminaliteit onder bijvoorbeeld Marokkanen, onderzoek wees uit dat de cultuur Marokkanen crimineler maakten en dat het niet komt door armoede.

Bron: Parool
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:25:05 #302
125878 Gabry
Lento Violento
pi_31166912
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Je mist mn punt; als dit ingevoerd word lopen ze simpelweg rond op straat met minder geld.
Zo'n ramp zullen ze dat niet vinden. Ze gaan er niet minder van stelen/handelen. En als ze geld moeten inleveren heeft dat geen echte consequenties, dus het maakt ook weinig uit voor hun toekomstige criminele carriere. Het is meer van "heh bah daar heb ik 2 weken voor gejat."

Want het is niet bekend wat voor misdrijf er gepleegd is, dus naast beslag leggen op geld kunnen ze er ook niks aan doen. Je kan iemand niet voor iets straffen zonder dat je weet wat die persoon gedaan heeft.

Daarnaast is het beledigend voor de overige ja, terwijl je het beoogde doel mist.
En misschien zelfs nog de schoffies uit het oog verliest omdat ze niet meer lopen te pimpen met geld.

Zelfs de identificatieplicht is nog nuttiger.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gabry op 04-10-2005 09:31:46 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')