abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:02:10 #1
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31063394
LEEUWARDEN - Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen. Dat is volgens de Friese politiebaas Martin Sitalsing één van de mogelijkheden om de criminaliteit onder deze groepen jongeren hard aan te pakken. ,,Laat hen samen met ouders bij de politie komen en aantonen dat ze er op reguliere manier aan zijn gekomen. Zo niet: in beslag nemen."

Om de criminaliteit onder Antilliaanse en Marokkaanse jongeren te bestrijden, zouden ook hun ouders streng moeten worden aangepakt. Sitalsing wil ouders dwingen Nederlands te leren. Hij zei dit gisteren op een symposium over allochtoon jongerenbeleid in het Cambuurstadion in Leeuwarden.

Ouders zou je moeten kunnen aanspreken op het feit dat ze na twintig jaar in Nederland wonen nog steeds geen Nederlands spreken, stelde Sitalsing. ,, Ze participeren zelf niet in deze samenleving, maar laten hun kinderen hier wel opgroeien. Dwing hen alsnog Nederlands te spreken op straffe van financiële prikkels."

Sitalsing ergert zich er overigens aan dat Marokkanen en Antillianben steeds in de schoenen geschoven krijgen dat er onder hun groepen meer criminaliteit voorkomt dan gemiddeld. Volgens hem zijn de verschillen in criminaliteit bijna helemaal te verklaren uit verschillen in scholing, werkgelegenheid en andere sociaal-economische factoren.

Bestuurders hebben tegenover allochtonen en criminaliteit bovendien een dubbele moraal, vindt Sitalsing. ,,Als ik van leer trek tegen onaangepaste plattelandsjeugd krijg ik ogenblikkelijk een behoorlijk aantal verontruste telefoontjes over waar ik het lef vandaan haal. Wanneer er echter sprake is van Antilliaanse of Marokkaanse overlastgevers, krijg ik die telefoontjes niet."

Ja ja het gaat nu hard,Rita pleurt je het land uit als je je verlaagde 500 SEC verkeerd geparkeerd hebt en vooral arm blijven anders pakken we het af.

NS heeft een grote order voor veewagens geplaatst,voor welke oorlog verontschuldigen ze zich ?
Klaar?
Ik niet!
pi_31063469
Ik vind het zoiezo al vreemd dat jongeren met veel geld rondlopen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:06:26 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31063514
Goed plan! Het is idd erg verdacht al die Antillianen en Marokkanen van 18-21 jaar die in allerlei bolides rondrijden. Overigens vind ik dat verdachte jonge autochtonen die in dat soort dure auto's rondrijden ook ge-inspecteerd moeten worden.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:11:53 #4
92627 Scat-man
Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop
pi_31063658
Even ter trivia, meneer Sitalsing is zelf ook allochtoon.

Als je dit wilt invoeren moet je het invoeren voor elke Nederlander, autochtoon of allochtoon. Voor de wet hoort iedereen gelijk te zijn.
pi_31063691
Als het bij de allochtonen blijft vind ik het goed.
pi_31063706
Pff dit vind ik echt te ver gaan.
pi_31063724
Goed plan.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31063733
Wordt Ali B. nu ook opgepakt?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31063773
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:06 schreef Pracissor het volgende:
Goed plan! Het is idd erg verdacht al die Antillianen en Marokkanen van 18-21 jaar die in allerlei bolides rondrijden. Overigens vind ik dat verdachte jonge autochtonen die in dat soort dure auto's rondrijden ook ge-inspecteerd moeten worden.
H-E-L-E-M-A-A-L- MEE EENS
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_31063800
Er zijn genoeg oude dames met tasjes op straat, dus....................
pi_31063834
Jezus Christus, het begint nou wel erg Nazi-achtige vormen aan te nemen .
-
pi_31063837
Origineel voorstel. Lijkt me op zich niet verkeerd, al mag het wel wat breder getrokken worden. Het staat hier denk ik alleen een beetje vreemd. "op straat [door de politie] worden aangetroffen met veel geld". Daar moet toch wat aan vooraf gaan lijkt me.
pi_31063844
gaat te ver.
whats next?
Werkkampen waar uitgezette allochtonen onbetaald werk kunnen verrichten ?
o wacht.. ehm... never mind , verkeerde eeuw.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:20:14 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31063854
2 kanttekeningen:
-waarom alleen voor allochtonen (behalve dat het daar blijkbaar vaker voorkomt?)
-waarom alleen voor jeugd?
censuur :O
pi_31063856
En Nederlandse jongeren met BMW's zijn natuurlijk allemaal lieverdjes met rijke ouders .
-
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:21:43 #16
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31063892
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:13 schreef Bean. het volgende:
Als het bij de allochtonen blijft vind ik het goed.
Wat is dat ?
iemand met een niet blanke huidskleur en nederlands paspoort.
Iemand zonder blauwe ogen met twee paspoorten.
Iemand met een buitenlands paspoort maar die zijn hele leven al hier woont.

Wie het weet mag het zeggen.
Klaar?
Ik niet!
pi_31063952
Ik vind dat iedereen die veel, meer dan 500 euro cash moet kunnen uitleggen waar dat geld vandaan komt.
Auto's en boten mogen helemaal niet meer met cash betaald mogen worden.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:24:44 #18
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31063964
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:20 schreef RemcoDelft het volgende:
2 kanttekeningen:
-waarom alleen voor allochtonen (behalve dat het daar blijkbaar vaker voorkomt?)
-waarom alleen voor jeugd?
Je moet ergens beginnen
Je richt je op een enkele groep,iedereen valt daar overheen.
je trekt het recht en je controleerd in het vervolg iedereen.

Hebben ze geleerd van de NS,eerst zeggen kaartje duurder in randstad,bevolking boos.
Verander je het in kaartje duurder voor heel Nederland dat is nog eens democratisch.
Klaar?
Ik niet!
pi_31064013
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:21 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Wat is dat ?
iemand met een niet blanke huidskleur en nederlands paspoort.
Iemand zonder blauwe ogen met twee paspoorten.
Iemand met een buitenlands paspoort maar die zijn hele leven al hier woont.

Wie het weet mag het zeggen.
Succesvolle allochtonen als Chinezen en Hindoestaanse Surinamers hebben niks te vrezen hoor. Maar criminele Antillianen en Marokkanen die met teveel "doekoe" lopen te showen, worden nu terecht nagetrokken.
pi_31064022
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:24 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen
Je richt je op een enkele groep,iedereen valt daar overheen.
je trekt het recht en je controleerd in het vervolg iedereen.

Hebben ze geleerd van de NS,eerst zeggen kaartje duurder in randstad,bevolking boos.
Verander je het in kaartje duurder voor heel Nederland dat is nog eens democratisch.
Jij hebt het door.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:29:40 #21
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31064095
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:15 schreef cultheld het volgende:
Wordt Ali B. nu ook opgepakt?
En Maxima,kan van van een uitkering toch nooit een Audi TT betalen,of gaat haar vader het vreemdelingenbeleid voeren .
Die wist er wel raad mee ,hoe je je land zuivert.
Klaar?
Ik niet!
pi_31064164
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:29 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

En Maxima,kan van van een uitkering toch nooit een Audi TT betalen,of gaat haar vader het vreemdelingenbeleid voeren .
Die wist er wel raad mee ,hoe je je land zuivert.
Je moet niet alle allochtonen over één kam scheren.
pi_31064168
Als Surinamers het zelf zeggen dan zal het wel kloppen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31064191
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:32 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het klopt dan ook, maar veel linkse blanken kunnen daar niet tegen omdat ze er altijd vanuit gingen dat allochtone criminelen niet bestaan.
pi_31064199
Volgens mij werkt in nederland het rechtssysteem nog steeds met het principe dat iedereeen onschuldig is totdat de schuld bewezen wordt. Als mensen dus al geld hebben word men op deze manier al automatisch schuldig bevonden en moet men maar verklaren waar het geld vandaan komt.

Damn ik hoop dat dan ook voor alle autochtone belasting ontduikers en zwartwerkers gaat gelden dan heeft de poltie geen tijd meer over om snelheidsbekeuringen en id bekeuringen uit te schrijven.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:36:42 #26
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_31064300
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef kLowJow het volgende:
Origineel voorstel. Lijkt me op zich niet verkeerd, al mag het wel wat breder getrokken worden. Het staat hier denk ik alleen een beetje vreemd. "op straat [door de politie] worden aangetroffen met veel geld". Daar moet toch wat aan vooraf gaan lijkt me.
Ik kan me herinneren dat zoiets ook in Arnhem werd gedaan.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_31064339
ik vind dat overdreven, dat aanhouden moeten ze pas doen als iemand verdacht wordt van een crimineel feit, op straat met geld lopen is op zich niet zo verdacht, of is dit een verkapte poging het toestaan van fouilleren door de politie uit te breiden?
pi_31064398
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:24 schreef Thorical het volgende:
Auto's en boten mogen helemaal niet meer met cash betaald mogen worden.
Veel autobedrijven geven nog steeds de voorkeur aan contant geld in plaats van dat het geld overgemaakt wordt.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:40:46 #29
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31064425
Nou, dat zou idd dan ook voor de autochtone jeugd moeten gelden
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_31064486
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:38 schreef zakjapannertje het volgende:
ik vind dat overdreven, dat aanhouden moeten ze pas doen als iemand verdacht wordt van een crimineel feit, op straat met geld lopen is op zich niet zo verdacht, of is dit een verkapte poging het toestaan van fouilleren door de politie uit te breiden?
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat mensen staande gehouden worden om na te gaan hoeveel geld ze op zak hebben. Ten minste... dat zou mij wel wat ver gaan. Ik denk eerder aan mensen die aangehouden worden met een pak geld op zak o.i.d.
pi_31064493
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:33 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij werkt in nederland het rechtssysteem nog steeds met het principe dat iedereeen onschuldig is totdat de schuld bewezen wordt.
Haha, Uhuh .
pi_31064520
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:32 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Uiteraard. Een Surinamer weet natuurlijk veel meer over Antillianen en Marokkanen dan een Nederlander en heeft altijd gelijk. .
pi_31064535
-edit: zinloze onliner-

[ Bericht 88% gewijzigd door kLowJow op 30-09-2005 18:45:17 ]
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31064574
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:43 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Uiteraard. Een Surinamer weet natuurlijk veel meer over Antillianen en Marokkanen dan een Nederlander en heeft altijd gelijk. .
Nee, dan linkse blanke fokkers, die vaker achter hun pc zitten dan dat ze in probleemwijken te bewonderen zijn. Dat zijn de experts
pi_31064654
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:45 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee, dan linkse blanke fokkers, die vaker achter hun pc zitten dan dat ze in probleemwijken te bewonderen zijn. Dat zijn de experts
Vreemde reactie. Ik snap niet watvoor meerwaarde de etnische achtergrond van deze heer heeft, waardoor zijn uitspraken blijkbaar geloofwaardiger zijn.

Als een Surinamer het zegt moet het wel waar zijn .
pi_31064757
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:48 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Vreemde reactie. Ik snap niet watvoor meerwaarde de etnische achtergrond van deze heer heeft, waardoor zijn uitspraken blijkbaar geloofwaardiger zijn.

Als een Surinamer het zegt moet het wel waar zijn .
Daar doel ik niet zo zeer op. Ik doel meer op het stereotype linkse blanke allochtonenknuffelaar.
Verkeert vaak alleen in kringen met hoofdzakelijk andere linkse blanken en louter succesvolle allochtonen. Ik woon zelf in Laak en hoor genoeg verhalen uit Transvaal en Schilderswijk. Van de week nog zag ik 4 jonge Marokkanen in een gloednieuwe Mercedes AMG Cabrio rijden. Ze waren denk ik rond de 20 en zagen er niet bepaald beschaafd uit. Je kunt me veel wijs maken, maar het waren geen rappers of kinderen van de Marokkaanse koning. Als de politie die gasten aanhoudt, dan kan ik dus echt wel begrijpen. For the record, ik ben zelf geen blanke, maar iedere realist weet dat zij er niet eerlijk aan zijn gekomen.
pi_31064809
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daar doel ik niet zo zeer op. Ik doel meer op het stereotype linkse blanke allochtonenknuffelaar.
Verkeert vaak alleen in kringen met hoofdzakelijk andere linkse blanken en louter succesvolle allochtonen. Ik woon zelf in Laak en hoor genoeg verhalen uit Transvaal en Schilderswijk. Van de week nog zag ik 4 jonge Marokkanen in een gloednieuwe Mercedes AMG Cabrio rijden. Ze waren denk ik rond de 20 en zagen er niet bepaald beschaafd uit. Je kunt me veel wijs maken, maar het waren geen rappers of kinderen van de Marokkaanse koning. Als de politie die gasten aanhoudt, dan kan ik dus echt wel begrijpen. For the record, ik ben zelf geen blanke, maar iedere realist weet dat zij er niet eerlijk aan zijn gekomen.
Ja, ik snap wel wat je met je reactie bedoelt... ik begrijp alleen niet hoe deze op mijn post van toepassing is.
pi_31064891
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:53 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, ik snap wel wat je met je reactie bedoelt... ik begrijp alleen niet hoe deze op mijn post van toepassing is.
Surinamers hebben doorgaans een objectievere mening over Antillianen dan linkse Hollanders. De Surinamers kennen deze jongens immers en de linkse Hollander uit de grachtengordel of Vinex-woonwijk komt er nooit mee in contact. Deze wil alleen maar zijn vooroordelen bevestigd zien: De allochtone crimineel bestaat niet. Als deze al bestaat, dan is dat de schuld van onze rechtse overheid.
pi_31064997
Strak plan!
Active Topics
pi_31065120
Opzich mischien wel een goed idee.
Maar hoeveel is veel?
Do what you love, love what you do!
pi_31065239
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:40 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Veel autobedrijven geven nog steeds de voorkeur aan contant geld in plaats van dat het geld overgemaakt wordt.
Vind jij dat niet vreemd dan?
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:16:06 #42
82589 S-Two
barba macacu
pi_31065357
Trieste zooi
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_31065779
Zeker een goed plan, alleen moeten ze het wel doorvoeren op de gehele jeugd. Er rijden ook genoeg kampsjaken rond in dikke auto's die ze never de nooit niet eerlijk verdiend hebben.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:30:59 #44
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_31065790
"Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen."

En als ze dan verklaren dat ze het gestolen hebben?
waarschijnlijk wel
pi_31066002
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:30 schreef HokkePok het volgende:
"Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen."

En als ze dan verklaren dat ze het gestolen hebben?
Tsja, dan moeten ze natuurlijk een half uurtje schoffelen... tenzij het regent...
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:43:28 #46
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_31066145
Dit is een idee dat al jaren geleden is bedacht, alleen had het toen betrekking op dure auto's onder allochtonen. Kentekens zouden worden nagetrokken en naast de belastinggegevens worden gelegd. Nooit meer wat van gehoord daarna.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:49:52 #47
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_31066342
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:30 schreef Sjonnjoop het volgende:
Zeker een goed plan, alleen moeten ze het wel doorvoeren op de gehele jeugd. Er rijden ook genoeg kampsjaken rond in dikke auto's die ze never de nooit niet eerlijk verdiend hebben.
eensch
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:57:46 #48
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31066564
Ik vind het een goed plan.
genoeg allochtone nietsnutten die op een vage manier aan hun geld komen. Laat ze maar bewijzen dat het geld van hen is. Dit is heel gemakkelijk.
verder pleit ik zelfs voor nog meer verregaande sancties zoals bij het niet kunnen bewijzen van het geld een boete, plus fiscale belasting en doorzoeking van woning.

Al die mensen die het oneens zijn beseffen niet dat het vaak zat om crimineel geld gaat.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:00:37 #49
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31066650
Die (belastingwet?) was in Rotterdam toch al aanwezig?
Soort van dan, dat zeg maar mensen mesten verklaren hoe ze op hun 19e aan die dure mercedes kwamen etc.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31067196
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Surinamers hebben doorgaans een objectievere mening over Antillianen dan linkse Hollanders. De Surinamers kennen deze jongens immers en de linkse Hollander uit de grachtengordel of Vinex-woonwijk komt er nooit mee in contact. Deze wil alleen maar zijn vooroordelen bevestigd zien: De allochtone crimineel bestaat niet. Als deze al bestaat, dan is dat de schuld van onze rechtse overheid.
Oh zo... net zo "objectief" als de jouwe zeg maar?
pi_31067460
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:19 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Oh zo... net zo "objectief" als de jouwe zeg maar?
Feiten vind je in Transvaal en Schilderswijk, niet in beschouwingen van bijvoorbeeld Ed van Thijn in Vrij Nederland.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:39:59 #52
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31067764
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jongens zijn door onze fijne tweetalige scholing niet interesssant op de arbeidsmarkt.
Heb ik het nog geen eens over hun kleurtje,werken dus bij een constructiestralerij via een uitzendbureau van 7.30 tot 22.00 en hebben de merceses in de schade gekocht en timmeren hem bij een maat op met eeen autospuiterijtje.
Die heeft toch weinig te doen want een blanke laat zijn auto niet herstellen bij zo'n vieze zwarte.
Ken legio voorbeelden als hierboven,alles verdwijnt in die auto,lekker afnemen of er al vanuit gaan dat het niet met hard werken verdiend is.
Komen ze vanzelf tot de conclusie:Als ik die naam heb,wat maakt het dan nog uit om hem waar te maken.
Kan Verdonk ze er tenminste uitpleuren en de cirkel is weer rond.

Trekt fles Bacardi uit de kast
Klaar?
Ik niet!
pi_31067951
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:39 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Jongens zijn door onze fijne tweetalige scholing niet interesssant op de arbeidsmarkt.
Heb ik het nog geen eens over hun kleurtje,werken dus bij een constructiestralerij via een uitzendbureau van 7.30 tot 22.00 en hebben de merceses in de schade gekocht en timmeren hem bij een maat op met eeen autospuiterijtje.
Die heeft toch weinig te doen want een blanke laat zijn auto niet herstellen bij zo'n vieze zwarte.
Ken legio voorbeelden als hierboven,alles verdwijnt in die auto,lekker afnemen of er al vanuit gaan dat het niet met hard werken verdiend is.
Komen ze vanzelf tot de conclusie:Als ik die naam heb,wat maakt het dan nog uit om hem waar te maken.

Die jongens heb je uit je duim gezogen. Leer mij die gasten kennen. Ik ken ook veel Turken met mooie auto's, maar die hebben er vaak wel hard voor gewerkt. Maar je kunt mij niet wijs maken dat Marokkanen van 18 jaar in een gloednieuwe Mercedes AMG kunnen rijden, tenzij ze Yes-R of Ali B. heten.
pi_31068019
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
Jezus Christus, het begint nou wel erg Nazi-achtige vormen aan te nemen .
pardon?

je bedoeld dat de politiek nu PAS ziet wat iedereen al jaren wist. en EINDELIJK gaan ze er wat aan doen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 september 2005 @ 20:55:09 #55
18921 freud
Who's John Galt?
pi_31068270
Ik vind dat iedere nederlander moet kunnen verklaren waar zijn geld vandaan komt. Als iemand niet werkt, maar wel een dikke bmw rijdt, dan moet dat te onderzoeken zijn. Simpele klus aangezien je met de kentekenregistratiedatabase, belastingdienst en verzekeringsdatabases al een eind komt met onregelmatigheden ontdekken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_31068318
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:48 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

pardon?

je bedoeld dat de politiek nu PAS ziet wat iedereen al jaren wist. en EINDELIJK gaan ze er wat aan doen.
Volgens mij gaat het hier slechts om uitspraken van een politiechef?
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:56:15 #57
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31068319
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:45 schreef cultheld het volgende:

[..]

Die jongens heb je uit je duim gezogen. Leer mij die gasten kennen. Ik ken ook veel Turken met mooie auto's, maar die hebben er vaak wel hard voor gewerkt. Maar je kunt mij niet wijs maken dat Marokkanen van 18 jaar in een gloednieuwe Mercedes AMG kunnen rijden, tenzij ze Yes-R of Ali B. heten.
Turken goed>Marokkanen fout dus en zolang je niet op TMF komt niet meer dan recht op een ouwe fiets (en die zal ook wel gestolen zijn van een blanke )

Zoiets?

-edit: niet op de man spelen a.u.b.-

[ Bericht 7% gewijzigd door kLowJow op 30-09-2005 20:57:37 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_31068372
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:56 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Turken goed>Marokkanen fout dus en zolang je niet op TMF komt niet meer dan recht op een ouwe fiets (en die zal ook wel gestolen zijn van een blanke )

Zoiets?
-edit: verwijderde quote-
Er is wel degelijk een crimineel verschil tussen de meeste Turken en Marokkanen. Als je dat niet ziet, dan heb je er weinig kijk op denk ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door kLowJow op 30-09-2005 20:59:04 ]
pi_31068451
waarom alleen Antilianen en Marokkanen in de OP? zijn de dat de enige allochtonen van Nederland ofzo. generaliserend.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_31068494
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een crimineel verschil tussen de meeste Turken en Marokkanen. Als je dat niet ziet, dan heb je er weinig kijk op denk ik.
je moest eens weten
pi_31068529
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:39 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Geloof je nou zelf wat je typt, kom op man je sluit je ogen voor wat bijna iedereen wel ziet.
Maar blijf maar lekker in je denkbeeldige wereldje leven hoor.
pi_31068559
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:59 schreef Jett het volgende:
waarom alleen Antilianen en Marokkanen in de OP? zijn de dat de enige allochtonen van Nederland ofzo. generaliserend.
Chinezen, Hindoestanen en Spanjaarden lopen doorgaans niet met grote hoeveelheden coke op zak.
pi_31068647
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Chinezen, Hindoestanen en Spanjaarden lopen doorgaans niet met grote hoeveelheden coke op zak.
ik heb het meer over turken nigerianen surinamers. ik dat de schrijver van het bericht in de OP hier meer op doelt.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:05:56 #64
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31068670
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Werk al jaren met ze samen ,ingehuurd via uitzendbureaus sommige al jaren vast.
In boven beschreven soort bedrijf of in het dok s'nachts
Soms met beiden of Koerden erbij ,zie het spul maar harmonieus samen te laten werken
Rotte appels heb je overal ,en hoe ziet jou werk/ervaringskring eruit betreffende onze medelander?
Klaar?
Ik niet!
pi_31068732
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:05 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Werk al jaren met ze samen ,ingehuurd via uitzendbureaus sommige al jaren vast.
In boven beschreven soort bedrijf of in het dok s'nachts
Soms met beiden of Koerden erbij ,zie het spul maar harmonieus samen te laten werken
Rotte appels heb je overal ,en hoe ziet jou werk/ervaringskring eruit betreffende onze medelander?
Zeg ik dat Marokkanen standaard fout zijn? Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen.
pi_31068809
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:05 schreef Jett het volgende:

[..]

ik heb het meer over turken nigerianen surinamers. ik dat de schrijver van het bericht in de OP hier meer op doelt.
Ik denk dat Martin Sitalsing dit zo gezegd zal hebben.
Bron voor dit artikel is trouwens: http://www.leeuwarder-cou(...)740-1373--%2C00.html
pi_31068871
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Surinamers hebben doorgaans een objectievere mening over Antillianen dan linkse Hollanders.
Nee dat hebben ze omdat hun mening beter aansluit op de jouwe.
quote:
De Surinamers kennen deze jongens immers en de linkse Hollander uit de grachtengordel of Vinex-woonwijk komt er nooit mee in contact.
Hoe simpel kun je zijn

Waar haal je vandaan dat de Surinamers 'deze jongens immers kennen'

Oh ja, wacht, Surinamers wonen uiteraard samen met deze Antillianen allemaal gezamelijk in de ghettos!
Krekker is de bom!
pi_31068994
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat je Surinamers continu onderscheidt in goede Hindoestanen enerzijds en het criminele deel anderzijds zegt overigens ook erg veel over jouw belevingswereldje...
Krekker is de bom!
pi_31069353
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat je Surinamers continu onderscheidt in goede Hindoestanen enerzijds en het criminele deel anderzijds zegt overigens ook erg veel over jouw belevingswereldje...
Waar haal je vandaan dat ik creolen als criminelen beschouw?
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:26:31 #70
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31069397
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zeg ik dat Marokkanen standaard fout zijn? Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen.
Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen

Die kans is aanwezig ja.

Nou je klinkt anders wel boos betreffende een bepaalde bevolkingsgroep.
Heb zeer slechte ervaringen met Ghanezen (lui) en jougoslaven (wapens)
Moet je de eerste groep bij voorbaat dan al niet in laten schrijven bij een arbeidsbureau en bij de tweede standaard wekelijks het huis doorzoeken?
Hoe kweek je onvrede,die auto zet je op de naam van een familielid of je regelt wat met een verhuurbedrijf.
Als je wil kan je hem altijd verklaren ,het enige wat je er mee bereikt dat de verwijdering steeds groter wordt.

Janmaat zou een traantje weg plinken,als hij de krant van vandaag zou kunnen openslaan.
Klaar?
Ik niet!
pi_31069408
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee dat hebben ze omdat hun mening beter aansluit op de jouwe.
[..]

Hoe simpel kun je zijn

Waar haal je vandaan dat de Surinamers 'deze jongens immers kennen'

Oh ja, wacht, Surinamers wonen uiteraard samen met deze Antillianen allemaal gezamelijk in de ghettos!
Nee, jij bent simpel. Een vriend van mij is Suri en die weet veel meer over de Antilliaanse cultuur dan de gemiddelde Hollandse boer. Ik weet ook niet waarom je er ghetto's bij haalt?
pi_31069454
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat Marokkaanse 18-jarige jongens in gloednieuwe AMG's doorgaans niet op een eerlijke manier aan die auto's komen

Die kans is aanwezig ja.

Nou je klinkt anders wel boos betreffende een bepaalde bevolkingsgroep.
Heb zeer slechte ervaringen met Ghanezen (lui) en jougoslaven (wapens)
Moet je de eerste groep bij voorbaat dan al niet in laten schrijven bij een arbeidsbureau en bij de tweede standaard wekelijks het huis doorzoeken?
Hoe kweek je onvrede,die auto zet je op de naam van een familielid of je regelt wat met een verhuurbedrijf.
Als je wil kan je hem altijd verklaren ,het enige wat je er mee bereikt dat de verwijdering steeds groter wordt.

Janmaat zou een traantje weg plinken,als hij de krant van vandaag zou kunnen openslaan.
Met sommige Marokkanen kan ik in het dagelijks leven prima opschieten hoor. Maar ik ontken de feiten niet.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:30:59 #73
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31069522
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:28 schreef cultheld het volgende:

[..]

Met sommige Marokkanen kan ik in het dagelijks leven prima opschieten hoor. Maar ik ontken de feiten niet.
....en waar ligt volgens jou de oorzaak ?
Klaar?
Ik niet!
pi_31069706
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:30 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

....en waar ligt volgens jou de oorzaak ?
Cultuur. Voorbeeldje.
Donderdag zat ik bij publiekrecht (hbo bestuurskunde). Sommige mensen waren te laat en die kwamen er niet meer in. Een groepje jongens werd dus weg gestuurd (paar Nederlanders, een Suri en een Marokkaan). Nou, die gingen weg, maar de Marokkaan opende ff later de deur en schreeuwde naar de docent "kankerbolle". Die jongen was denk ik 21/22. Ik vind dat niet gezond.
pi_31069755
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee, jij bent simpel. Een vriend van mij is Suri en die weet veel meer over de Antilliaanse cultuur dan de gemiddelde Hollandse boer. Ik weet ook niet waarom je er ghetto's bij haalt?
Dan is je redenatie nog simpeler dan ik had durven denken

Was het een Nederlandse vriend geweest, dan waren het dus de Nederlanders geweest die veel weten over de Antilliaanse cultuur
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat ik creolen als criminelen beschouw?
Zal wel aan mij liggen, ik vond jouw onderscheid tussen Hindoestaanse Surinamers enerzijds en de rest (en dat zijn niet alleen Creolen, maar ook Javanen en overige mix) erg opvallend.

Maar laat me raden, die Surinaamse vriend van je is Hindoestaan
Krekker is de bom!
pi_31069883
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dan is je redenatie nog simpeler dan ik had durven denken

Was het een Nederlandse vriend geweest, dan waren het dus de Nederlanders geweest die veel weten over de Antilliaanse cultuur
[..]

Zal wel aan mij liggen, ik vond jouw onderscheid tussen Hindoestaanse Surinamers enerzijds en de rest (en dat zijn niet alleen Creolen, maar ook Javanen en overige mix) erg opvallend.

Maar laat me raden, die Surinaamse vriend van je is Hindoestaan
Nee, dat maak jij er zelf van.

Ik maakte overigens geen onderscheid tussen Hindoestaanse Suri's en de rest. Het is alleen een feit dat Hindoestanen en Chinezen succesvolle allochtonen zijn. Daarmee zeg ik niet dat andere Suri's slecht zijn of zo.
pi_31070556
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee, dat maak jij er zelf van.

Ik maakte overigens geen onderscheid tussen Hindoestaanse Suri's en de rest. Het is alleen een feit dat Hindoestanen en Chinezen succesvolle allochtonen zijn. Daarmee zeg ik niet dat andere Suri's slecht zijn of zo.
Los van dat ik niet weet wat jij onder succesvol verstaat of hoe jij dit meet (geld / opleiding / geluk / weinig-veel overlast / mate van integratie), beschik ik ook niet over criminaliteitscijfers van Surinaamse Hindoestanen in Nederland.

Wat ik je wel kan vertellen is dat men vaak over het hoofd ziet dat er ook een grote groep arme Hindoestanen is. En het opleidingsniveau onder Hindoestanen...volgens mij ligt dat ook niet boven het gemiddelde...

Maar goed, dit gaat verder teveel offtopic. Waar het mij om draaide: ik heb sterk het idee dat jij jouw oordeel baseert op wat jij ziet bij / hoort van 1 of 2 personen die toevallig ook allochtoon zijn.
Krekker is de bom!
pi_31070734
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Los van dat ik niet weet wat jij onder succesvol verstaat of hoe jij dit meet (geld / opleiding / geluk / weinig-veel overlast / mate van integratie), beschik ik ook niet over criminaliteitscijfers van Surinaamse Hindoestanen in Nederland.

Wat ik je wel kan vertellen is dat men vaak over het hoofd ziet dat er ook een grote groep arme Hindoestanen is. En het opleidingsniveau onder Hindoestanen...volgens mij ligt dat ook niet boven het gemiddelde...

Maar goed, dit gaat verder teveel offtopic. Waar het mij om draaide: ik heb sterk het idee dat jij jouw oordeel baseert op wat jij ziet bij / hoort van 1 of 2 personen die toevallig ook allochtoon zijn.
Daar ga je gruwelijk in de fout 80 (ja 80) % van de Hindoestaanse kinderen gaat naar havo/vwo onderwijs.

Ik heb sterk idee dat jij je in mij vergist. Ik ken een zeer extremistisch denkende Turk. Toch denk ik niet dat alle Turken extremistisch zijn. De meeste Turken zijn gewoon erg aardig en werken hard.
pi_31071142
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:08 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daar ga je gruwelijk in de fout 80 (ja 80) % van de Hindoestaanse kinderen gaat naar havo/vwo onderwijs.

Ik heb sterk idee dat jij je in mij vergist. Ik ken een zeer extremistisch denkende Turk. Toch denk ik niet dat alle Turken extremistisch zijn. De meeste Turken zijn gewoon erg aardig en werken hard.
Ik heb lopen zoeken maar kan er niks over terugvinden. Heb jij ergens een bron hiervan? En gaat dit over de situatie in Suriname of in Nederland?

Enige wat ik net tegenkwam:
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/08/19/Rtv/01.html
quote:
Van Niekerk toont aan dat de beeldvorming over de twee Surinaamse groepen op belangrijke punten niet klopt met de werkelijkheid. Creolen doen het in Nederland niet slechter dan Hindoestanen, gelet op hun positie op de arbeidsmarkt, inkomen en opleiding. De arbeidsdeelname van Creolen is zelfs hoger, een gevolg van het grote aantal werkende Creoolse vrouwen.
Maar goed, aangezien ik verder niks weet over de onderzoeksmethoden hecht ik ook daar niet al te veel waarde aan.
Krekker is de bom!
pi_31071336
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik heb lopen zoeken maar kan er niks over terugvinden. Heb jij ergens een bron hiervan? En gaat dit over de situatie in Suriname of in Nederland?

Enige wat ik net tegenkwam:
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/08/19/Rtv/01.html
[..]

Maar goed, aangezien ik verder niks weet over de onderzoeksmethoden hecht ik ook daar niet al te veel waarde aan.
Onlangs in de volkskrant gelezen. De keerzijde van dit succes: Hindoestaanse meisjes die de druk niet meer aan kunnen plegen zelfmoord.
pi_31071540
Nederland wordt een nazikamp

nog even en we moeten een ster dragen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31071724
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Meki het volgende:

lachen dat uitgerekend een moslim dat zegt... dat idee heeft adolfje namelijk uit de sharia gejat
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_31072157
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:37 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

lachen dat uitgerekend een moslim dat zegt... dat idee heeft adolfje namelijk uit de sharia gejat
oow maar dat gaat wel die kant op - Allochtonen dat en dit
dat was in jaren 30 zo bij Joden
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:50:41 #84
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31072192
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Meki het volgende:

Niet verder vertellen maar ze zitten meer aan een RFID chip te denken.
Klaar?
Ik niet!
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:57:26 #85
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31072390
Welkom in de kut multi culturele samenleving, waarin iedereen hypocriet mee doet alsof het allemaal werkt. Yeah right!!

Mensen, sinds de opkomst van nog meer buitenlanders stijgt de criminaliteit en de economie daalt.

je kunt geen vogels bij katten zetten en laten bewaken door honden.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_31072697
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:49 schreef Meki het volgende:

[..]

oow maar dat gaat wel die kant op - Allochtonen dat en dit
dat was in jaren 30 zo bij Joden
Alleen is hier het verschil dat de "de allochtonen" het er zelf naar gemaakt hebben.
X
X
X
pi_31072799
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:05 schreef Frasier het volgende:

[..]

Alleen is hier het verschil dat de "de allochtonen" het er zelf naar gemaakt hebben.
jah wat bedoel je nu precies ?
bedoel je individu of alle allochtonen ??
en als ze het zelf ernaar hebben gemaakt is Nazi-kamp dan terecht ?
pi_31072852
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:08 schreef Meki het volgende:

[..]

jah wat bedoel je nu precies ?
bedoel je individu of alle allochtonen ??
en als ze het zelf ernaar hebben gemaakt is Nazi-kamp dan terecht ?
Welk Nazi-kamp?
X
X
X
pi_31072894
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:09 schreef Frasier het volgende:

[..]

Welk Nazi-kamp?
ik bedoel als het zo doorgaat
Allochtonen ff nakijken waar ze die geld halen etc. steeds een stap erbij
volgende stap is alle allochtonen bij elkaar etc.
pi_31072944
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:11 schreef Meki het volgende:

[..]

volgende stap is alle allochtonen bij elkaar etc.
Liever niet zeg. Dat is nu helaas al zo in de meeste grote steden.
X
X
X
pi_31073013
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:12 schreef Frasier het volgende:

[..]

Liever niet zeg. Dat is nu helaas al zo in de meeste grote steden.
zo zie je maarweer ze zijn nu bezig met de volgende stap
pi_31073146
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is een complot .
X
X
X
pi_31073173
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:05 schreef Frasier het volgende:

[..]

Dat zei men 30 jaar terug ook over de Joden, alleen dan met andere argumenten, maar het kwam er in ieder geval ook op neer dat zij de oorzaak waren van de toen heersende problemen (armoede e.d.).

Maar goed verder sowieso beetje nutteloos om WO II er nu bij te halen, maar goed, het was Meki maar
Krekker is de bom!
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:33:30 #94
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31073570
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:19 schreef Frasier het volgende:

[..]

Het is een complot .
Payback time ,wie denk je dat er achter zitten?
Klaar?
Ik niet!
pi_31073621
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef Meki het volgende:

[..]

dat doen ze zelf hoor...
pi_31075233
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:02 schreef Foo_niks het volgende:
Ja ja het gaat nu hard,Rita pleurt je het land uit als je je verlaagde 500 SEC verkeerd geparkeerd hebt en vooral arm blijven anders pakken we het af.

NS heeft een grote order voor veewagens geplaatst,voor welke oorlog verontschuldigen ze zich ?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:01:24 #97
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_31075836
Klassejustitie, tot en met, en men staat maar toe. 1 toegangskaartje naar Holocaust on Ice, aub....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_31076390
wat een onzin zeg! wtf gaat het nou iemand aan of ik nou 10 euro of 200euro op zak heb. is en blijft mijn geld en daar heeft de politie niks mee te maken :\
пусть всегда будет солнце
pi_31076611
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:24 schreef MoChe het volgende:
wat een onzin zeg! wtf gaat het nou iemand aan of ik nou 10 euro of 200euro op zak heb. is en blijft mijn geld en daar heeft de politie niks mee te maken :\
ja maar als je een uitkering hebt en in een dikke BMW rond rijdt dan klopt er iets niet he... en die situaties komen voor
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:56:53 #100
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31077641
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja maar als je een uitkering hebt en in een dikke BMW rond rijdt dan klopt er iets niet he... en die situaties komen voor
je kunt toch zelf kiezen waar je je geld aan uit geeft... als jij liever per maand wat minder uit geeft aan eten en restaurants kun je dat geld gebruiken om te sparen voor zoon auto...
пусть всегда будет солнце
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')