abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:02:10 #1
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31063394
LEEUWARDEN - Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen. Dat is volgens de Friese politiebaas Martin Sitalsing één van de mogelijkheden om de criminaliteit onder deze groepen jongeren hard aan te pakken. ,,Laat hen samen met ouders bij de politie komen en aantonen dat ze er op reguliere manier aan zijn gekomen. Zo niet: in beslag nemen."

Om de criminaliteit onder Antilliaanse en Marokkaanse jongeren te bestrijden, zouden ook hun ouders streng moeten worden aangepakt. Sitalsing wil ouders dwingen Nederlands te leren. Hij zei dit gisteren op een symposium over allochtoon jongerenbeleid in het Cambuurstadion in Leeuwarden.

Ouders zou je moeten kunnen aanspreken op het feit dat ze na twintig jaar in Nederland wonen nog steeds geen Nederlands spreken, stelde Sitalsing. ,, Ze participeren zelf niet in deze samenleving, maar laten hun kinderen hier wel opgroeien. Dwing hen alsnog Nederlands te spreken op straffe van financiële prikkels."

Sitalsing ergert zich er overigens aan dat Marokkanen en Antillianben steeds in de schoenen geschoven krijgen dat er onder hun groepen meer criminaliteit voorkomt dan gemiddeld. Volgens hem zijn de verschillen in criminaliteit bijna helemaal te verklaren uit verschillen in scholing, werkgelegenheid en andere sociaal-economische factoren.

Bestuurders hebben tegenover allochtonen en criminaliteit bovendien een dubbele moraal, vindt Sitalsing. ,,Als ik van leer trek tegen onaangepaste plattelandsjeugd krijg ik ogenblikkelijk een behoorlijk aantal verontruste telefoontjes over waar ik het lef vandaan haal. Wanneer er echter sprake is van Antilliaanse of Marokkaanse overlastgevers, krijg ik die telefoontjes niet."

Ja ja het gaat nu hard,Rita pleurt je het land uit als je je verlaagde 500 SEC verkeerd geparkeerd hebt en vooral arm blijven anders pakken we het af.

NS heeft een grote order voor veewagens geplaatst,voor welke oorlog verontschuldigen ze zich ?
Klaar?
Ik niet!
pi_31063469
Ik vind het zoiezo al vreemd dat jongeren met veel geld rondlopen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:06:26 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31063514
Goed plan! Het is idd erg verdacht al die Antillianen en Marokkanen van 18-21 jaar die in allerlei bolides rondrijden. Overigens vind ik dat verdachte jonge autochtonen die in dat soort dure auto's rondrijden ook ge-inspecteerd moeten worden.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:11:53 #4
92627 Scat-man
Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop
pi_31063658
Even ter trivia, meneer Sitalsing is zelf ook allochtoon.

Als je dit wilt invoeren moet je het invoeren voor elke Nederlander, autochtoon of allochtoon. Voor de wet hoort iedereen gelijk te zijn.
pi_31063691
Als het bij de allochtonen blijft vind ik het goed.
pi_31063706
Pff dit vind ik echt te ver gaan.
pi_31063724
Goed plan.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31063733
Wordt Ali B. nu ook opgepakt?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31063773
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:06 schreef Pracissor het volgende:
Goed plan! Het is idd erg verdacht al die Antillianen en Marokkanen van 18-21 jaar die in allerlei bolides rondrijden. Overigens vind ik dat verdachte jonge autochtonen die in dat soort dure auto's rondrijden ook ge-inspecteerd moeten worden.
H-E-L-E-M-A-A-L- MEE EENS
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_31063800
Er zijn genoeg oude dames met tasjes op straat, dus....................
pi_31063834
Jezus Christus, het begint nou wel erg Nazi-achtige vormen aan te nemen .
-
pi_31063837
Origineel voorstel. Lijkt me op zich niet verkeerd, al mag het wel wat breder getrokken worden. Het staat hier denk ik alleen een beetje vreemd. "op straat [door de politie] worden aangetroffen met veel geld". Daar moet toch wat aan vooraf gaan lijkt me.
pi_31063844
gaat te ver.
whats next?
Werkkampen waar uitgezette allochtonen onbetaald werk kunnen verrichten ?
o wacht.. ehm... never mind , verkeerde eeuw.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:20:14 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31063854
2 kanttekeningen:
-waarom alleen voor allochtonen (behalve dat het daar blijkbaar vaker voorkomt?)
-waarom alleen voor jeugd?
censuur :O
pi_31063856
En Nederlandse jongeren met BMW's zijn natuurlijk allemaal lieverdjes met rijke ouders .
-
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:21:43 #16
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31063892
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:13 schreef Bean. het volgende:
Als het bij de allochtonen blijft vind ik het goed.
Wat is dat ?
iemand met een niet blanke huidskleur en nederlands paspoort.
Iemand zonder blauwe ogen met twee paspoorten.
Iemand met een buitenlands paspoort maar die zijn hele leven al hier woont.

Wie het weet mag het zeggen.
Klaar?
Ik niet!
pi_31063952
Ik vind dat iedereen die veel, meer dan 500 euro cash moet kunnen uitleggen waar dat geld vandaan komt.
Auto's en boten mogen helemaal niet meer met cash betaald mogen worden.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:24:44 #18
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31063964
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:20 schreef RemcoDelft het volgende:
2 kanttekeningen:
-waarom alleen voor allochtonen (behalve dat het daar blijkbaar vaker voorkomt?)
-waarom alleen voor jeugd?
Je moet ergens beginnen
Je richt je op een enkele groep,iedereen valt daar overheen.
je trekt het recht en je controleerd in het vervolg iedereen.

Hebben ze geleerd van de NS,eerst zeggen kaartje duurder in randstad,bevolking boos.
Verander je het in kaartje duurder voor heel Nederland dat is nog eens democratisch.
Klaar?
Ik niet!
pi_31064013
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:21 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Wat is dat ?
iemand met een niet blanke huidskleur en nederlands paspoort.
Iemand zonder blauwe ogen met twee paspoorten.
Iemand met een buitenlands paspoort maar die zijn hele leven al hier woont.

Wie het weet mag het zeggen.
Succesvolle allochtonen als Chinezen en Hindoestaanse Surinamers hebben niks te vrezen hoor. Maar criminele Antillianen en Marokkanen die met teveel "doekoe" lopen te showen, worden nu terecht nagetrokken.
pi_31064022
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:24 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen
Je richt je op een enkele groep,iedereen valt daar overheen.
je trekt het recht en je controleerd in het vervolg iedereen.

Hebben ze geleerd van de NS,eerst zeggen kaartje duurder in randstad,bevolking boos.
Verander je het in kaartje duurder voor heel Nederland dat is nog eens democratisch.
Jij hebt het door.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:29:40 #21
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31064095
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:15 schreef cultheld het volgende:
Wordt Ali B. nu ook opgepakt?
En Maxima,kan van van een uitkering toch nooit een Audi TT betalen,of gaat haar vader het vreemdelingenbeleid voeren .
Die wist er wel raad mee ,hoe je je land zuivert.
Klaar?
Ik niet!
pi_31064164
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:29 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

En Maxima,kan van van een uitkering toch nooit een Audi TT betalen,of gaat haar vader het vreemdelingenbeleid voeren .
Die wist er wel raad mee ,hoe je je land zuivert.
Je moet niet alle allochtonen over één kam scheren.
pi_31064168
Als Surinamers het zelf zeggen dan zal het wel kloppen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31064191
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:32 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Als Surinamers het zelf zeggen dan zal het wel kloppen.
Het klopt dan ook, maar veel linkse blanken kunnen daar niet tegen omdat ze er altijd vanuit gingen dat allochtone criminelen niet bestaan.
pi_31064199
Volgens mij werkt in nederland het rechtssysteem nog steeds met het principe dat iedereeen onschuldig is totdat de schuld bewezen wordt. Als mensen dus al geld hebben word men op deze manier al automatisch schuldig bevonden en moet men maar verklaren waar het geld vandaan komt.

Damn ik hoop dat dan ook voor alle autochtone belasting ontduikers en zwartwerkers gaat gelden dan heeft de poltie geen tijd meer over om snelheidsbekeuringen en id bekeuringen uit te schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')