abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:39:26 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31061399
Nou zat ik van de week weer eens een documentaire te kijken over de jacht op Osama. En in die documentaire zie je Amerikanen bootjes/schepen controleren op de vaarroute tussen Afghanistan en Jemen.

Nou vraag ik me af. Hoe is dat geregeld....als je in internationale wateren vaart mag de marine van een ander land toch niet zomaar bij je aan boord springen en de boel doorzoeken? Zelfde geldt bijvoorbeeld voor de wateren in de Golf van Mexico....er wordt massaal op drugs gejaagd....maar ook in internationale wateren. Ben je niet onaantastbaar in internationale wateren? of hangt het er vanaf onder welke vlag je vaart etc?

Ik snap er om eerlijk te zijn geen zak van
pi_31061738
Als dat water van niemand is, dan zal ook niemand je op de vingers kunnen tikken als je daar iets doet.
De marine zou dus kunnen doen wat hij wil?

Ik weet het ook niet.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:56:27 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31061930
http://nl.wikipedia.org/wiki/Territoriale_wateren
quote:
In het moderne zeerecht

Sinds de jaren tachtig van de 20e eeuw geldt het nieuwe zeerechtverdrag van de Verenigde Naties. De maximale territoriale zone bedraagt nu 12 zeemijlen (22,224 kilometer), gerekend vanaf de laagwaterlijn. Elk land is vrij een smallere zone te claimen. Ter compromis heeft men tevens afspraken gemaakt over een aansluitende zone met beperkte rechten (tot maximaal 24 zeemijlen uit de kust) en een economische zone (tot 200 mijl). Het scheepvaartverkeer is daar vrij, als bevond zij zich in internationale wateren, maar de kuststaat heeft het recht op de bodemrijkdom. Verder erkent het verdrag een aantal historische baaien en archipel wateren. Zo kan Canada de Hudsonbaai tot zijn territorium rekenen en behoort de zee rond de Shetlandeilanden tot Brits gebied. De Verenigde Staten hebben het verdrag niet geratificeerd, maar erkennen in de praktijk wel de meeste bepalingen daaruit.
De VS hebben dit verdrag dus niet geratificeerd dus misschien voelen zij zich daarom vrij om te doen wat ze willen in internationale wateren? Maar echt duidelijk wordt het me nog niet.
pi_31061967
Gewoon een zooi ongeschreven wetten denk ik.
  vrijdag 30 september 2005 @ 16:00:50 #5
125850 DolerTPF
Grunn & Student
pi_31062061
Tot mijn spijt heb ik 't internationale zeerechten verdrag niet bij de hand, maar daarin staat alles geschreven. Er zijn dus vast gelegde wetten inzake die situatie.
  vrijdag 30 september 2005 @ 17:58:37 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31063290
Mare Librum
Maar als TS had opgelet dan had ie gezien dat die eenheden keurig vragen of ze aan boord mogen komen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:40:22 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31064416
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Mare Librum
Maar als TS had opgelet dan had ie gezien dat die eenheden keurig vragen of ze aan boord mogen komen.
Dag zag ik idd wel ja.

Maar als je nee zegt komen ze alsnog en dan ietswat onvriendelijker
net zoiets als bij de politie, ze vragen je vriendelijk of je wilt blazen....weiger je dit echter dan kan je meekomen naar het bureau
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:32:51 #8
45206 Pietverdriet
pi_31065859
Maar ook voor de europesche kust is het normaal hoor, heb tijdens mijn tijd aan boord van schepen een paar keer meegemaakt dat we bezoek aan boord kregen van Franse, Belgische of Engelse kustwacht, en die waren netjes en beleefd, Russen waren meestal wat stugger.
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:39:52 #9
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31066055
ow interessant.
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:51:22 #10
45206 Pietverdriet
pi_31066371
Het leukste waren trouwens de Belgische sea rescue.
Komt er ineens een enorme helicopter FLAP FLAP FLAP naast je hangen en die houden een bordje omhoog met een getal (daarmee een marifoon kanaal bedoelend)
Dan gaan ze weg.
Je gaat dan naar dat kanaal op de marifoon, en dan vragen ze of je mee wilt doen aan een oefening.
Ja, prima,
Dan komen ze boven je hangen, laten een paar man zakken aan een touwtje, halen ze weer omhoof en ze vliegen weer weg.
Geweldig om eens mee te maken.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 04:26:39 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31597422
Eens even een kick. Er moeten toch mensen zijn die hier meer over weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')