Doordenken is altijd wel fijn in het leven. Dan kun je ook beter vooruit leven en kom je niet zo snel vast te zitten en kun je dus als het ware ruimte creeëren.
Soms zit ik helemaal vast in het denken en leven, en dan weet ik niet waar ik heen moet. Dan lijkt het doolfhof dat ik het leven soms noem, dicht te zitten. Maar er is altijd een gang die weer leidt naar een "uitgang".
Alleen die uitgang, er is volgens mij geen echte uitgang in het leven. Het blijft altijd doorgaan en doorgaan. Alleen bij meditatie denk ik wel eens dat ik de uitgang bereik. Maar dan nog zelfs zit ik gebonden aan het leven.
Mediteren doe ik zelden, wil me daar als de tijd reip voor is ook in gaan verdiepen.
Maar zoals die ene kaart zei. Ik zal rustiger aan moeten doen
![]()
En dat is ook zo. Laatste jaren ben ik continu bezig geweest en op een veels te hoog tempo. Dan loop je jezelf voorbij. Ik ben vooral veel bezig geweest met te hard zoeken, en als ik te hard zoek dan vind ik niet zo snel.
Dus ik ben ook op zoek naar een goed deck, als een soort van gids. Als je een weet dan hoor ik het graag
![]()
Altijd afgaan op eigen gevoel is ook niet altijd even goed volgens mij. Ik bedoel, een leidraad in het leven is wel prettig. Hoewel dat ene wel wat helpt, maar niet helemaal. Dat ik niet teveel moet denken, dat je wijsheid met dwaasheid moet combineren ook. Hoewel ik bij dwaasheid denk aan, niet denken, maar niet denken is wel eens prettig. Het hele denken uitschakelen
![]()
Lang verhaal, ik ga weer verder op ontdekkingstocht
![]()
Ben internet aan het afzoeken enzo. Mijn ogen zijn weer wat geopend, dat merk ik aan de lichtinval. Dan lijkt het dat ik meer licht opvang, zo voelt het dan aan. Als ik niet goed zie dan lijkt het licht niet in mijn ogen te komen
![]()
Met zien bedoel ik dan, kijken en denken en zien.