Telegraaf = Bronquote:ALMERE - De Almeerse ondernemer Frank van Wichen wil moslim worden zodat hij zijn meubelzaak iedere zondag voor het publiek kan openen.
In de winkeltijdenwet staat dat een winkel die anders dicht moet blijven, toch open mag als de eigenaar van de zaak een geloofsovertuiging heeft die een andere rustdag hanteert dan de zondag. Van Wichen zou dan op vrijdag zijn zaak moeten sluiten. Voor hem zou dat de oplossing zijn. Anders ziet hij zich gedwongen zijn bedrijf per 1 januari te sluiten. "Mijn zaak mag nu twaalf zondagen per jaar open. Zet ik de deuren vaker open op zondag, dan krijg ik een boete van 2500 euro per overtreding. Mijn omzet haal ik op die dag, omdat de man en de vrouw nu eenmaal samen een bank, een fauteuil of een kast willen kopen."
Hij hoopt dat hij snel tot het moslimgeloof wordt toegelaten
goed plan, in plaats van de hamsterweken krijgen we de rammadan weken, waarbij je zo veel mogelijk niks moet kopenquote:Op vrijdag 30 september 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
zullen we zeggen dat AH ook een islambedrijf wordt dan kunnen ze zondag open zijn
Wat een belachelijke wet. Ik hoop dat het niet waar is of anders voorbehouden aan het kennelijk achtergestelde Almere.quote:In de winkeltijdenwet staat dat een winkel die anders dicht moet blijven, toch open mag als de eigenaar van de zaak een geloofsovertuiging heeft die een andere rustdag hanteert dan de zondag.
mooie wetquote:
Ja, maar dan kan je er geen varkensvlees en alcohol meer kopen en moeten de kassières hoofddoeken om, en ga zo maar door. Geen goed idee. Die meubelboer is ook niet slim want als-ie idd moglim mag worden moet-ie zich ook zo gaan gedragen met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
zullen we zeggen dat AH ook een islambedrijf wordt dan kunnen ze zondag open zijn
En... wie gaat dat controleren?quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:54 schreef progrock het volgende:
Die meubelboer is ook niet slim want als-ie idd moglim mag worden moet-ie zich ook zo gaan gedragen met alle gevolgen van dien.
Het schijnt dat moslims elkaar controleren, vooral tijdens de ramadan, en dat ze dan op hun sodemieter krijgen van de iman. Ga je lekker? Laat mij maar heiden zijn. Bevalt me prima.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:57 schreef SpugendeLama het volgende:
[..]
En... wie gaat dat controleren?
Groen-links en hun AEL milities?![]()
Voorzover er al sprake is van 'controle' gaat dat alleen op voor de eigen kring. Je denkt toch niet echt dat een of andere marokkaan gaat controleren hoe deze man invulling geeft aan zijn geloof he?quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:18 schreef progrock het volgende:
[..]
Het schijnt dat moslims elkaar controleren, vooral tijdens de ramadan, en dat ze dan op hun sodemieter krijgen van de iman. Ga je lekker? Laat mij maar heiden zijn. Bevalt me prima.
Hey, check NWS-feedback even als je wil.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:47 schreef HiZ het volgende:
Zo creatief gevonden is het ook niet, want de Islam heeft geen algemeen geaccepteerde 'rustdag'.
Dat doet hij ook als hij moslim wordt ... maar hij zondigt dan gewoonquote:Op vrijdag 30 september 2005 11:57 schreef Meki het volgende:
wat een onzin alleen om winkel te openen op zondag dan moet je moslim zijn
als hij dat wilt moet ie meedoen met de ramadan etc.
Reageer normaal - neem geen voorbeeld van Telegraaf reacties
http://www.telegraaf.nl/b(...)smoslim__worden.html
Waarom is het een mooie wet?quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:07 schreef Meki het volgende:
mooie wet
Welke regels overtreden ze... kun je de bron geven?quote:toch zie ik AH open in de stad van Amsterdam
ze overtreden de regels niemand die ervan iets zegt
Ja, maar dan moeten ze op een andere dag weer dicht, dus dat schiet niet op.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
Moslim worden is niet zo moeilijk. Je moet in aanwezigheid van twee andere moslims verklaren dat er geen andere god is dan Allah en dat Mohammed zijn boodschapper is. That's it. Als je een vrome moslim wil zijn, bid je vijf keer per dag, geef je een deel van je inkomen aan de armen, vast je één keer per jaar, en ga je tenminste één keer in je leven naar Mekka (indien mogelijk). Maar niet alle moslims zijn vroom. Officiëel is de periode tussen carnval en pasen de Katholieke vastenperiode. Maar er zijn nog maar heel erg weinig Katholieken die zich daaraan houden. Toch worden ze katholiek genoemd. Als deze meneer zich dus bekeert tot de Islam, hoeft hij nergens te bewijzen dat hij er ook daadwerkelijk iets aan doet. Als je het mij vraagt is dit gewoon een lepe ondernemer die gebruik maakt van de stemming in de samenleving, om publiciteit te krijgen voor zijn gezeur over het gebrek aan winkelzondagen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:57 schreef Meki het volgende:
quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af hoe dat zit als je atheist bent.
jep juist - de wetten moeten verboden wordenquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:50 schreef Radjesh het volgende:
Rustdagen? Dan blijven die mensen die willen rusten lekker thuis, en de mensen die willen winkelen, die gaan winkelen. Probleem opgelost.
Juist.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:09 schreef sp3c het volgende:
en dan nog, die buurtcontrole heeft geen wettelijke macht dus als de man zegt dat hij moslim is dan is hij dat ook vind de rest van de moslims van niet
ach joh, er zijn tegenwoordig ook opblaasbare bankstellen, gaat ie die toch gewoon verkopenquote:Op vrijdag 30 september 2005 12:54 schreef progrock het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan je er geen varkensvlees en alcohol meer kopen en moeten de kassières hoofddoeken om, en ga zo maar door. Geen goed idee. Die meubelboer is ook niet slim want als-ie idd moglim mag worden moet-ie zich ook zo gaan gedragen met alle gevolgen van dien.
Misschien zou AH dan echt shoarma lamsvlees gaan verkopen ipv ordinair gekruid varkensvlees. iets wat voor supermarkten echt heel ingewikkeld lijkt te wezen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
Vrijdag dan. Geinstitutionaliseerde discriminatie, geweldig.quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:44 schreef Shakermaker het volgende:
[..]
De meneer uit het Telegraaf-verhaal zal dus op zich kunnnen regelen dat hij elke zondag open mag zijn, maar dan moet ie wel op zaterdag dicht. En dat zal ie niet willen.
ja idd toch wel bezopen dat je dan een fasictisch geloof moet gaan "aanhangen" om je zaak te runnen. ik ben ervoor om meer vrijheden te creeeren voor ondernemers. beschamend dat je dan als moslim door het leven moet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:57 schreef Overlast het volgende:
[..]
Vrijdag dan. Geinstitutionaliseerde discriminatie, geweldig.
Laat het lekker aan de winkeleigenaren over wanneer ze open wilen zijn.
Opblaasbare bankstellen klinkt erg moslim terroristquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:50 schreef bonke het volgende:
[..]
ach joh, er zijn tegenwoordig ook opblaasbare bankstellen, gaat ie die toch gewoon verkopen
Hoe dan ook, het blijft belachelijk dat dit soort discriminatie wel is toegestaan. Het valt me wel vaker op dat gelovigen makkelijker onder bepaalde wetten of regels weg kunnen komen, die eigenlijk voor iedereen zouden moeten gelden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 02:28 schreef SpugendeLama het volgende:
Zou Wilders hier kamervragen over gaan stellen?
Anders staat 2/3 van die site vol met banners, gelijk al geen zin meer om te lezenquote:Op vrijdag 30 september 2005 11:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Telegraaf = Bron
![]()
Ik ken moslims, geboren in Turkije, die niet aan de ramadan meedoen. Dus waarom zou hij dat dan wel doen. Niemand die hem dat kan verplichten. Ik geef deze meneer groot gelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Telegraaf = Bron
![]()
Hij hoeft dan niet op zaterdag dicht, maar op vrijdag, omdat dat bij moslims dé dag is om naar de moskee te gaan. (Hoeft hij natuurlijk nog niet naar de moskee te gaan.)quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:44 schreef Shakermaker het volgende:
Bovendien denk ik dat zijn plan geen kans van slagen heeft. In de Amsterdamse Rivierenbuurt heb je een Joodse bakker die op zondag open is. Die vrijstelling hebben ze gekregen vanwege hun geloof. Voorwaarde is wél dat de winkel op zaterdag dicht is. De meneer uit het Telegraaf-verhaal zal dus op zich kunnnen regelen dat hij elke zondag open mag zijn, maar dan moet ie wel op zaterdag dicht. En dat zal ie niet willen.
Een leuke optie zou kunnen zijn door zijn hele zaak naar een van de grootste stadscentra van het land te verhuizen (Amsterdam, Rotterdam of Den Haag). Dan hoeft hij niet elke zondag verplicht dicht. Het enige nadeel is dat hij geld kwijt is door reiskosten.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij hoeft dan niet op zaterdag dicht, maar op vrijdag, omdat dat bij moslims dé dag is om naar de moskee te gaan. (Hoeft hij natuurlijk nog niet naar de moskee te gaan.)
Hij kan dan dus op zaterdag én zondag gewoon open zijn. En dat zijn voor meubelzaken de beste dagen om te verkopen. Niet voor niets is het zo druk op koopzondagen in dit soort winkels.
Men, jouw posts worden steeds beter. Ik ben het nou alweer met je eens.quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan westerse bekeerlingen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Telegraaf = Bron
![]()
Neemt niet weg dat je grote vraagtekens kunt hebben over of de Islam uberhaupt wel een religieus verordende rustdag heeft. Vrijdag is inderdaad de dag voor gemeenschappelijk moskee-bezoek, maar daarmee is het nog niet automatisch ook een rustdag.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij hoeft dan niet op zaterdag dicht, maar op vrijdag, omdat dat bij moslims dé dag is om naar de moskee te gaan. (Hoeft hij natuurlijk nog niet naar de moskee te gaan.)
Hij kan dan dus op zaterdag én zondag gewoon open zijn. En dat zijn voor meubelzaken de beste dagen om te verkopen. Niet voor niets is het zo druk op koopzondagen in dit soort winkels.
precies. hier in de buurt zijn de islamitische slagerijen gewoon open op vrijdag. maar ze sluiten eerder voor het gebed.quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je grote vraagtekens kunt hebben over of de Islam uberhaupt wel een religieus verordende rustdag heeft. Vrijdag is inderdaad de dag voor gemeenschappelijk moskee-bezoek, maar daarmee is het nog niet automatisch ook een rustdag.
Tsja als je niet gebrainwashed bent zoals velen hier dan zou je weten dat er niet zoveel mis is met de Islam, het wordt alleen erg misbruikt voor alles.quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:08 schreef Bean. het volgende:
Zijn er toch nog positieve kanten aan moslims.
door moslims ja.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:55 schreef Stratos het volgende:
het wordt alleen erg misbruikt voor alles.
tuurlijk. hoewel die laatste twee actie----> reactie zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:05 schreef Stratos het volgende:
Door moslims zelf, overheden en de westerse media.
http://forum.fok.nl/topic/761361quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:55 schreef Stratos het volgende:
Tsja als je niet gebrainwashed bent zoals velen hier dan zou je weten dat er niet zoveel mis is met de Islam, het wordt alleen erg misbruikt voor alles.
Niets, atheisten hoef je geen respect voor te hebben. In tegenstelling tot mensen die een irrationeel geloof hebben, die verdienen zonder enige duidelijke onderbouwing ontzettend veel respect en meegaandheid.quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |