abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:01:49 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31051386

Ik zag van de week een docu over Hans Janmaat en naast opnamen waarin hij zichzelf weer enorm ridiculiseerde door overal buitenlanders bij te halen of weg te lopen tijdens een aflevering van "het zwarte schaap" was er ook een moment waarop hij iets zegt in de trant van:

"als we nu niet de problematiek met etnische minderheden in bepaalde wijken aanpakken dan hebben we over 10-20 jaar onleefbare wijken"

Deze uitspraak werd gedaan in de jaren '80, een dergelijke uitspraak werd pas enigzins geaccepteerd ten tijde van Pim Fortuyn...

Echter, vervolgens zie je een politiek tegenstander van Janmaat erkennen dat hij toch gelijk heeft gekregen (ik meende dat hij Bos en Lommer als voorbeeld aanhaalde)

Daar stond ik wel even van te kijken. Dat gebeurt niet zovaak dat men de oppositie gelijk geeft. Ook was vrijwel iedereen het erover eens dat Hans Janmaat nooit genegeerd had mogen worden, en gewoon behandeld had moeten worden als elk andere kamerlid.

Hoe kijken jullie nou terug op Hans Janmaat?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_31051419
Als een terecht veroordeelde racist. Tijd voor een nieuw cordon sanitaire om extreem rechts volgens mij .
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:04:43 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31051453
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:03 schreef achterhetspoor het volgende:
Als een terecht veroordeelde racist. Tijd voor een nieuw cordon sanitaire om extreem rechts volgens mij .
is extreem rechts aanwezig in de politiek dan, afgezien van Nawijn?

Die overigens ook al niet meer serieus genomen wordt
[..]
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:08:38 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31051546
Overigens heeft de politiek getracht Pim Fortuyn niet alleen als extreem rechts te bestempelen, maar ook hem op een dergelijke manier te behandelen. In deze tijd werkt dat kennelijk averechts zo is gebleken.

Echt extreem rechtse politici moet je zoveel mogelijk in alle rust hun mening laten verkondigen, de meesten maken zichzelf volstrekt belachelijk.
[..]
pi_31051665
Janmaat was naar mijn mening een gemankeerd politicus. Als hij al interessante denkbeelden had wist hij ze in ieder geval niet over het voetlicht te brengen. Het is dan ook niet raar dat er algemeen de draak met hem werd gestoken.

Niettemin was hij óók een democratisch gekozen parlementslid.

De laconieke omgang met de bomaanslag op Janmaat & partijgenoten is een dieptepunt op het gebied van politieke omgangsvormen. Daarmee is wat mij betreft aangetoond dat de ridiculisatie te ver ging, te wijd verbreid werd gedeeld.

Weliswaar was hij niet echt serieus te nemen, bomaanslagen moeten ook op schertsfiguren, en zéker op politieke schertsfiguren heel, heel serieus worden genomen. Door alle politieke verenigingen.

Dat hij achteraf in sommige uitspraken gelijk heeft gekregen zegt niet dat hij ook gelijk had.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:14:06 #6
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_31051670
Als hij dat al was, was-ie in ieder geval geen goede want hij had een bril.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:14:28 #7
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_31051683
Janmaat was een zielige figuur die alleen maar tegen allochtonen ageerde. Zeker geen visionair dus, daarvoor was hij te beperkt. En ook de SP zei in de jaren '80 al dat er vroeger of later problemen zouden ontstaan door de manier waarop met allochtonen werd omgesprongen. Alhoewel hun oplossing niet was dat ze dan maar het land uitgeknikkerd moesten worden.

Edit, ik heb de documentaire ook gezien. Interessant. Was die persiflage van Van Muiswinkel alweer vergeten, maar dat deed-ie toch best aardig.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_31051687
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:04 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

is extreem rechts aanwezig in de politiek dan, afgezien van Nawijn?

Die overigens ook al niet meer serieus genomen wordt
Geert Wilders
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31051701
Hans was een racist. Punt. Klaar.

Iemand die de zwarte voetballers uit het NL Elftal wil weren , is gewoon puur een racist.

Of ie nou 20 jaar later gelijk heeft gekregen doet er niet toe; met zulk soort uitspraken zorg je er wel voor dat ook de rest van je punten waardeloos zijn, of in ieder geval waardeloos worden gevonden door iedereen.
pi_31051722
quote:
Lang leve de democratie

fascist
Big dick.
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:17:47 #11
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_31051761
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:14 schreef DzjieDub het volgende:

Edit, ik heb de documentaire ook gezien. Interessant. Was die persiflage van Van Muiswinkel alweer vergeten, maar dat deed-ie toch best aardig.
Die persiflage was eng goed, niet "best aardig".
pi_31051776
ik vind Bos en Lommer nou niet echt een goed voorbeeld voor een onleefbare wijk, en er is natuurlijk wel een verschil tussen 'visionair zijn' en 'achteraf gelijk krijgen'.
Aldus.
pi_31051777
quote:
een nieuw cordon sanitaire
Simpel figuur.
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:18:53 #14
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_31051787
Ik mis hem wel.

Met z'n bloemstukje.
pi_31051806
Janmaat, CD, toch? Is dat alweer zo lang geleden? Ik weet wel dat inderdaad niemand hem serieus nam.
pi_31051836
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:18 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Simpel figuur.
Nou het in de fik zetten van moslimscholen helpt de integratie!
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:21:16 #17
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_31051840
Wellicht is het tijd voor een nieuwe cordon bleu rondom Hilbrand Nazwijn.
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:22:58 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31051886
Hans Janmaat had zeker goede ideeen, maar werd door "de links-extremisten" zodanig in de hoek gezet, dat niemand durfde te zeggen het met hem eens te zijn...
En hij bracht het niet al te taktisch.

Wel typisch:
extreem links drijft rechts in een hoekje, waarbij links bepaald dat rechts niks mag zeggen...
Links zitten de grootste criminelen, samenspannen tegen de democratie (want lobbyen is niks anders!), moordenaars (van Pim en Theo), etc.!
En "links" krijgt het met subsidies voor elkaar om zo door te kunnen gaan......
censuur :O
pi_31051901
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:18 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik mis hem wel.

Met z'n bloemstukje.
Haah, ja, die stompzinnige decors van hem... ik ben nog vlakbij zijn huis geweest, een kennis woont daar in de buurt.
Jammer dat politici die Janmaat-achtige denkbeelden hebben nu serieus worden genomen (Verdonk en Wilders bijvoorbeeld)
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:24:22 #20
95998 -DailaLama-
pi_31051919
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:21 schreef TrenTs het volgende:
Wellicht is het tijd voor een nieuwe cordon bleu rondom Hilbrand Nazwijn.
Nee.

Janmaat was fout, maar ook de manier waarop de media en Den Haag met hem omspringen was fout.
Zoals Erik van Muiswinkel al in de docu zei, terwijl hij een warrige voordracht aan de kamer van Janmaat bekeek: "Firma Hak-op-de-tak dit ... Dit laten zien op de Nederlandse televisie helpt beter dan welke imitatie dan ook"
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:24:52 #21
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_31051940
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hans was een racist. Punt. Klaar.

Iemand die de zwarte voetballers uit het NL Elftal wil weren , is gewoon puur een racist.
Ik vind één of andere takaap uit Oeroeboeroe snel een Nederlands paspoort gaan geven omdat meneer anders niet voor Nederland kan voetballen (kan verdomme nog niet eens een brood kopen in het Nederlands) anders hoogst bedenkelijk. Het is inderdaad wel leuk als er wat "echte" Nederlanders meevoetballen en het merendeel daarvan is nog steeds blank.
pi_31051944
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:21 schreef achterhetspoor het volgende:
Nou het in de fik zetten van moslimscholen helpt de integratie!
Cordon sanitaire is kleutergedrag.
Dekens over je kop trekken en dan is het weg. Ja hoor, dat zien we.
pi_31051960
quote:
want lobbyen is niks anders!
Nee dat doet rechts niet he ?
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:25:51 #24
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_31051961
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:24 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Nee.

Janmaat was fout, maar ook de manier waarop de media en Den Haag met hem omspringen was fout.
Zoals Erik van Muiswinkel al in de docu zei, terwijl hij een warrige voordracht aan de kamer van Janmaat bekeek: "Firma Hak-op-de-tak dit ... Dit laten zien op de Nederlandse televisie helpt beter dan welke imitatie dan ook"
Nee, als je een cordon bleu naast die dikke legt heeft-ie weer wat te doen en heeft niemand last van hem.
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:26:44 #25
95998 -DailaLama-
pi_31051983
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Hans Janmaat had zeker goede ideeen, maar werd door "de links-extremisten" zodanig in de hoek gezet, dat niemand durfde te zeggen het met hem eens te zijn...

Wel typisch:
extreem links drijft rechts in een hoekje, waarbij links bepaald dat rechts niks mag zeggen...
Links zitten de grootste criminelen, samenspannen tegen de democratie (want lobbyen is niks anders!), moordenaars (van Pim en Theo), etc.!
En "links" krijgt het met subsidies voor elkaar om zo door te kunnen gaan......
De moord op Theo is gesubsidieerd door de linkse partijen ...
Rrrrright.
quote:
Jij ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')