abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:54:47 #121
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31076946
Overigens ik ben het wel met verdonk eens, je bent op de eerste plaats een gast met een tijdelijke verblijfsvergunning. If you mess up, you are gone.
Natuurlijk moet er altijd gekeken worden naar de omstandigheden waarlang het criminele feit zich afspeeld. Een straatarme allochtoon/vluchteling die een brood steelt om te kunnen eten (terwijl hij nergens aan de bak kan komen) zou in mijn optiek beter opgevangen moeten worden met een begeleidende cursus. Slotsom blijft wel dat iemand die goed wil integreren in de Nederlandse samenleving het ook zal wel redden op de maatschappelijke, economische en sociale ladder.
Voor mensen die geen zin hebben hebben in de Nederlandse omgang/sociale gewoontes en een beetje liggen te parasiteren mogen ze vandaag nog de grens over trappen (omdat ze sociaal/maatschappelijk gezien een crimineel standpunt verdeligen).
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:29:15 #122
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31077398
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dan heb je later een groot pensioen probleem omdat er te weinig Nederlanders overblijven om je fel begeerde potje te spekken tot aan je 65/70/75-ste.
Hierover zijn de meningen nogal verdeeld, maar dat is een ander topic.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:22:50 #123
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31077870
alle criminele joden uitzetten,
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:24:59 #124
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:29:00 #125
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31077906
nee ik bedacht me eens alle topic titels met het woord allochtoon erin te vervangen met het woord jood , mischien laat dat ergens wat belletjes rinkellen
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_31078496
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:31 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat je ieder ander die zich aan een dergelijk licht vergrijp schuldig maakt niet keihard aanpakt. Het vergrijp is simpelweg niet zwaar genoeg om een dergelijke straf (verbanning) te rechtvaardigen. Het is gewoon een belachelijke situatie.

Als we werkelijk van mening zouden zijn dat je mensen die zich schuldig maken aan bijvoorbeeld winkeldiefstal af kan schrijven als volwaardig en potentieel nuttig lid van de samenleving, zou er wel levenslang op staan. Dit doen we niet. We zien het zelfs als een dermate licht vergrijp dat de pleger vaak slechts vermanend wordt toegesproken, en naar huis kan met een kleine boete. Ik snap niet hoe je dergelijk beleid tegen dat licht kunt verantwoorden.
Valse veiligheid, meer is het niet.
Wie zullen nog meer aangehouden worden? De herkenbare buitenlanders. Veroorzaken de mensen die hier pas kort zijn zoveel overlast of is dat de tweede of derde generatie?
Deze "herkenbare buitenlanders" zullen vaker aangehouden worden dan nu al het geval is.
Zij zullen hierdoor alleen maar radicaler worden.Ongelijke behandeling zal nog meer toenemen.
En de paar die teruggestuurd worden op basis van deze wet zullen Nederland niet veiliger maken.
Maar de grote groep van "herkenbare" allochtonen van de tweede of derde generatie, die zich gediscrimineerd zal voelen, zal het onveiligheidsidee versterken in de toekomst.
Populistisch en kortzichtig.. meer is het voorstel niet.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 09:35:27 #127
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31078753
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 03:29 schreef BaajGuardian het volgende:
nee ik bedacht me eens alle topic titels met het woord allochtoon erin te vervangen met het woord jood , mischien laat dat ergens wat belletjes rinkellen
Dat zou nogal onzin zijn. Onder het containerbegrip "allochtoon" vallen ook veel "vreemdelingen" (=iedereen die geen nederlands paspoort heeft), een onderscheid tussen de verblijfsstatus van vreemdelingen en de nederlanders is volstrekt in lijn met de wet.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_31078874
quote:
volledig artikel nu.nl

Kabinet akkoord met eerder uitzetten criminele vreemdeling

DEN HAAG - Vreemdelingen die binnen drie jaar na aankomst in Nederland een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf staat, kunnen het land worden uitgezet.

Het gaat om vreemdelingen die rechtmatig in Nederland zijn. Vaak hebben ze een reguliere verblijfsvergunning in het kader van gezinsvorming- of hereniging, studie of werk.

Net als voorheen wordt wel per individueel geval een afweging gemaakt, waarbij alle feiten en omstandigheden worden meegewogen.

Intrekking van de verblijfsvergunning en uitzetting kan ook na die drie jaar verblijf in Nederland gebeuren. Maar dan is dat voor ernstiger misdrijven. Illegalen kunnen altijd al worden uitgezet, ook zonder dat ze een misdrijf plegen.
Voor de volledigheid: het gaat om uitzetten NA uitvoering van de uitspraak. Dus in geval van opgelegde gevangenisstraf: die is eerst uitgezeten.

Waar gaat het dus NIET over:
# Het gaat NIET over allochtonen.
Allochtonen (in dagelijks spraakgebruik, CBS definitie etc) zijn Nederlanders, allochtonen zijn geen vreemdelingen. Vreemdelingen zijn legaal in NL met een verblijfsvergunning maar zonder Nederlandse nationaliteit. Vreemdelingen zijn geen allochtonen (die zijn Nederlander) en geen illegalen (die hebben geen verblijfsvergunning)

# Veroordeelden wordt NIET zonder hun straf eerst uit te zitten over de grens gezet.
Ze worden dus ook niet in andere staat aan hun land van herkomt teruggestuurd dan dat Nederlandse staatsburgers na uitzitten van een gevangenisstraf weer in de Nederlandse samenleving terugkeren.

# Het gaat NIET over kleine vergrijpjes.
Uitzetting kan alleen op basis van een veroordeling waarop een gevangenisstraf staat.

Waar gaat het WEL over?
Dat betekent dus dat een tot gevangenisstraf veroordeelde vreemdeling precies zo behandeld wordt als een tot gevangenisstraf veroordeelde Nederlander, en dat ze na uitzitten van de straf in dezelfde staat worden teruggegeven aan de samenleving. Alleen wordt de Nederlander teruggegeven aan de Nederlandse samenleving, en wordt de vreemdeling de vergunning in Nederland te blijven (mogelijk) ontzegd. Gaat de persoon dan naar land X, dan krijgen de X'ers een persoon in hun samenleving die wij ook in Nederland in de samenleving zouden opnemen. Als het een Nederlander zou zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31079277
Alle gevallen moeten gewoon uniek bekeken worden. Iemand die net zijn zus verkracht zag worden, hier is terecht gekomen en geen poot heeft om te staan, mag van mij best een brood stelen. Als hij een winkel overvalt wordt het natuurlijk wat anders. Maar ik begrijp nog steeds niet wat dit oplost: Als iemand een crimineel is, wil je hem of haar toch niet terugsturen naar een land waar het misschien een grote rotzooi is? Zo help je dat land alleen maar nog verder naar de klote lijkt me.

Geldt het eigenlijk ook voor minderjarige vluchtelingen?
pi_31079432
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het onderscheid tussen vreemdelingen en nederlanders is een wettelijk geoorloofd onderscheid.
Jaaaahhh, op basis van dergelijke soorten onderscheid zijn vroeger hele kampen gebouwd. Er reden zelfs speciale treinen voor.

We zijn weer lekker op weg. En een groot deel van de mensen lijkt het of niet te zien, of het niet zo erg te vinden dat de situatie niet zo heel erg anders is als net voor de bovengenoemde zwarte pagina uit de geschiedenis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:48:22 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31079546
Het is wel een goede eerste stap tegen het oprukkend marokkanisme.
Hoe zit het eigenlijk met minderjarige criminelen? Dan zijn de ouders toch aansprakelijk? Sturen ze dan de hele familie terug naar Marokko ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_31079797
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:48 schreef SeLang het volgende:
Het is wel een goede eerste stap tegen het oprukkend marokkanisme.
Hoe zit het eigenlijk met minderjarige criminelen? Dan zijn de ouders toch aansprakelijk? Sturen ze dan de hele familie terug naar Marokko ?
vooroordeel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:14:23 #133
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_31080035
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:30 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Aangezien het onvergelijkbaar is, zoals ik zojuist al aangaf, is de vraag irrelevant. Natuurlijk wil je zoiemand niet in je huis. Ik wil bijna niemand in mijn huis. Betekent dit dat ik vrijwel heel Nederland gezuiverd wil zien van mensen die ik niet in mijn huis wil hebben?
Maar waarom wil je zo iemand niet in je huis, het is toch een licht vergrijp?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:16:09 #134
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_31080078
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:41 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Jaaaahhh, op basis van dergelijke soorten onderscheid zijn vroeger hele kampen gebouwd. Er reden zelfs speciale treinen voor.

We zijn weer lekker op weg. En een groot deel van de mensen lijkt het of niet te zien, of het niet zo erg te vinden dat de situatie niet zo heel erg anders is als net voor de bovengenoemde zwarte pagina uit de geschiedenis.
Gefeliciteerd met je vergelijking met WO2. Het is jammer dat alleen linkse rakkers patent hebben op vergelijking met WO2 want ik zouhet zo leuk vinden als ik ook eens een vergelijking kan maken met WO2.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:27:11 #135
272 R@b
No-nonsens
pi_31080329
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:31 schreef yootje het volgende:Als iemand een crimineel is, wil je hem of haar toch niet terugsturen naar een land waar het misschien een grote rotzooi is? Zo help je dat land alleen maar nog verder naar de klote lijkt me.
Uiteraard wel terugsturen. Of wil jij soms alle criminelen uit landen waar het een grote rotzooi is gaan opnemen zodat het daar beter toeven wordt?
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_31080356
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:27 schreef R@b het volgende:

[..]

Uiteraard wel terugsturen. Of wil jij soms alle criminelen uit landen waar het een grote rotzooi is gaan opnemen zodat het daar beter toeven wordt?
waar zullen we de Nederlandse criminelen sturen
Aruba ? Ned. Antillen ?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:30:30 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31080426
Voordat de hele xenofobe club hier nu loopt te jubelen, een criminele buitenlander is iemand die geen NL paspoort heeft.
Alle criminele allochtonen met een nl pas vallen hier niet onder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:30:52 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31080439
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Aruba ? Ned. Antillen ?
Geen slecht idee.
Daar vallen ze sowieso minder op
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:32:34 #139
272 R@b
No-nonsens
pi_31080493
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Naar de gevangenis. Netzoals iedereen die een Nederlands paspoort heeft.

Dat terugsturen geldt namelijk alleen voor nieuwkomers met een verblijfsvergunning.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_31080551
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:32 schreef R@b het volgende:

[..]

Naar de gevangenis. Netzoals iedereen die een Nederlands paspoort heeft.

Dat terugsturen geldt namelijk alleen voor nieuwkomers met een verblijfsvergunning.
oow dan stem ik dan ook voor , voor de nieuwkomers
mits ze hier niet willen wonen dan mogen ze van mij oprotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')