abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31155168
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:31 schreef Posdnous het volgende:
Lijkt me alleen zinvol als 100 procent zeker is dat iemand hier alleen maar komt om (serieuze) criminele activiteiten te ondernemen.

Wat volgens mij tamelijk onmogelijk te controleren is.
Dat niet per se. Het gaat er gewoon om dat criminaliteit van niemand te tolereren is en zo hard mogelijk aangepakt moet worden. In het geval zo'n iemand dan niet eens een echte staatsburger is, dan lijkt uitzetten mij een redelijk goede en effectieve optie.

En nu kan iedereen wel zeggen van: "Ja, maar die criminelen komen dan toch weer illegaal de grens over en gaan hier dan illegaal leven."

En dat kan ook best, maar dan nog mogen wij wel de moeite doen om de criminaliteit te beperken.

Want ja, je kunt ook naar Amsterdam op je nieuwe fiets van tienduizend euro, hem daar op het Damrakplein zetten zonder slot en met een bord eraan hangen dat het een dure fiets is en daarom het stelen waard is... want ja, als ze hem willen stelen doen ze het toch wel. Het gaat erom dat je zoveel mogelijk doet om dergelijke dingen te voorkomen of te beperken; en vandaar ook deze maatregel.
pi_31156913
Voorstander
pi_31158533
Ruime meerderheid voor uitzetting na zwaar delict
DEN HAAG - Bijna tweederde van de Nederlanders is het eens met de stelling dat buitenlanders die een licht vergrijp plegen het land moeten kunnen worden uitgezet. Het aantal voorstanders groeit tot een overgrote meerderheid (88 procent) als het gaat om zware delicten.

Dat bleek maandag uit een peiling van Maurice de Hond naar aanleiding van het plan om nieuwkomers die een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf staat, het land te kunnen uitzetten. Het kabinet stemde vrijdag in met het voorstel van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken). telegraaf.nl

Mijn reactie eerder op de FP: Kijk, je komt hier om een beter leven te krijgen, waarom kom je anders hier dan. Als je de fout in gaat lever je dus geen bijdrage aan je eigen leven, laat staan aan het gastland. Lijkt mij dus terecht dat je teruggaat want hier heb je dus niets te zoeken. Wij hebben al genoeg aan de criminaliteit van Nederlanders. Eindelijk eens een verstandig wel overwogen besluit, gebaseerd op feiten (gezien de aantallen met een strafrecord), en volgens mijn waarneming ook de wens van de burgers.

[ Bericht 32% gewijzigd door Suko op 03-10-2005 22:22:08 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:49:51 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31167356
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:16 schreef Suko het volgende:
Ruime meerderheid voor uitzetting na zwaar delict
DEN HAAG - Bijna tweederde van de Nederlanders is het eens met de stelling dat buitenlanders die een licht vergrijp plegen het land moeten kunnen worden uitgezet. Het aantal voorstanders groeit tot een overgrote meerderheid (88 procent) als het gaat om zware delicten.

Dat bleek maandag uit een peiling van Maurice de Hond naar aanleiding van het plan om nieuwkomers die een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf staat, het land te kunnen uitzetten. Het kabinet stemde vrijdag in met het voorstel van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken). telegraaf.nl

Mijn reactie eerder op de FP: Kijk, je komt hier om een beter leven te krijgen, waarom kom je anders hier dan. Als je de fout in gaat lever je dus geen bijdrage aan je eigen leven, laat staan aan het gastland. Lijkt mij dus terecht dat je teruggaat want hier heb je dus niets te zoeken. Wij hebben al genoeg aan de criminaliteit van Nederlanders. Eindelijk eens een verstandig wel overwogen besluit, gebaseerd op feiten (gezien de aantallen met een strafrecord), en volgens mijn waarneming ook de wens van de burgers.
Ik wed dat die mensen niet is duidelijk gemaakt over wie het gaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31169491
Ten eerste gaat het dus alleen over delicten waar gevangenisstraf op staat. Zoals ook uit dit bericht blijkt. Vraag me af op mensen dan nog zo negatief zijn. Ik ben iig voor en dat we dan de strengste zijn in Europa kan me weinig schelen dat heb je nodig als je ook het grootste sociale vangnet van Europa hebt.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')