abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31044302
quote:

Gepost door Rob (R@b) - Bron: NOS Teletekst / ANP

Gepubliceerd: donderdag 29 september 2005 @ 22:57

Duritz had ons via de nieuws-submit te melden:

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie zal morgen in de ministerraad voorstellen om criminele buitenlanders sneller te laten uitzetten. Het betreft dan migranten met een verblijfsvergunning die door de rechter zijn veroordeeld voor een misdaad.

Nu kunnen dergelijke buitenlanders al uitgezet worden, maar alleen na een veroordeling wegens een zware misdaad. Als het aan Verdonk ligt, wordt iedere buitenlander die een misdaad begaat linea recta het land uitgezet; dus ook na bijvoorbeeld winkeldiefstal. Erkende vluchtelingen vallen niet onder het plan van Verdonk (evenmin buitenlanders met een Nederlands paspoort).

De regeringscoalitie is verdeeld over Verdonks plan. De VVD juicht het van harte toe, maar D66 heeft bezwaren. Namens de oppositie liet PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem weten dat het voorstel ''veel te ver'' gaat.
Van de FrontPage van Fok

Ik ben een tolerant persoon, ik hou van mensen en ook van buitenlanders, maar als je hier in Nederland terecht kom kun je in mijn optiek geen crimineel zijn.

De PvdA krijgt mijn stem nooooooit meer als ze niet willen dat die Ebola-lullen het land uit worden geknikkerd.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  donderdag 29 september 2005 @ 23:24:04 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_31044394
Hoeveel mensen zouden hier in de praktijk nou onder vallen? Van alle allochtonen hebben verreweg de meeste een Nederlands paspoort. Dan haal je daar de erkende vluchtelingen ook nog van af. En wie houd je dan eigenlijk over? De Chinese uitwisselingsstudent? De Amerikaanse computerdeskunige? De Russische toerist?
pi_31044464
oow Nederlanders ook uitzetten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31044501
zullen we dan ook de nederlandse criminelen de grens overzetten?
of wat NOG een beter idee is: alle ondergespuugde ouwe krengen naar doorverkopen in oost-europa
пусть всегда будет солнце
  donderdag 29 september 2005 @ 23:29:16 #5
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31044586
Prima idee.
pi_31044612
slecht idee

het wordt toch niet uitgevoerd

iedereen en niet discrimineren Verdonk pak ook NED. criminelen aan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 29 september 2005 @ 23:30:51 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_31044625
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:25 schreef Meki het volgende:
Nee, alleen buitenlanders
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_31044641
Ik ben ervoor dit te laten gelden voor iedereen met een niet-Nederlands paspoort...
Power perceived is power achieved.
pi_31044666
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
slecht idee

iedereen en niet discrimineren Verdonk pak ook NED. criminelen aan
Verdonk gaat niet over Justitie, maar over vreemdelingenzaken, en kan Nederlandse criminelen helemaal niet aanpakken.
pi_31044693
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:25 schreef Meki het volgende:
Hier ben ik het trouwens in zeker zin mee eens, alleen kun je deze mensen nergens heen sturen...
pi_31044709
Ja en alle Duitsers naar Duitsland!
pi_31044801
Dit zijn de voorstellen

Je bent hier in Nederland met een verblijfsvergunning. Je mag ten eerste al blij zijn dat je hier mag komen, en daarnaast moet je die plaats die je hier hebt gekregen ook verdienen. Verdienen in de zin van je aan de regels houden. Criminelen en uitschot hebben we hier al genoeg, dus als je hier met je verblijfsvergunning ook nog eens de gangster, misdadiger of weet ik veel wat komt uithangen kan je net zo goed wegblijven.
pi_31044805
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:31 schreef Modwire het volgende:
Ik ben ervoor dit te laten gelden voor iedereen met een niet-Nederlands paspoort...
Inderdaad.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 29 september 2005 @ 23:37:24 #14
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_31044846
quote:

[..]

Verdonk gaat niet over Justitie, maar over vreemdelingenzaken, en kan Nederlandse criminelen helemaal niet aanpakken.
Weet die jonge veel..
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_31044855
quote:
Dat zou een prima volgende stap zijn. De volgende stap zou eventueel iemand met een dubbel paspoort laten uitzetten kunnen zijn, mits aan bepaalde voorwaarden voldaan (erg strafbaar feit?). Je bent Nederlander of je bent het niet.
pi_31044873
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:26 schreef MoChe het volgende:
zullen we dan ook de nederlandse criminelen de grens overzetten?
of wat NOG een beter idee is: alle ondergespuugde ouwe krengen naar doorverkopen in oost-europa
Wat een geweldige en goed onderbouwde reactie
pi_31044940
quote:

[..]

Naja, ze heeft natuurlijk een positie vanwaar ze veel invloed kan uitoefenen, maar het ook echt zelf regelen kan ze natuurlijk niet. Daar hebben we Donner voor...
pi_31044941
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
slecht idee

Het wordt AL uitgevoerd bij buitenlanders die een zware misdaad begaan. Dus.....
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_31044981
Als je pas 3 jaar in Nederland bent en dan al crimineel bezig bent, dan vind ik het niet zo raar om daarop te reageren met het beëindigen van de gastvrijheid.
pi_31045020
De reacties van, " de nederlandse criminelen ook uitzetten"
vind ik zoiets stoms. Vergelijk het met vuil. Als een marokaan of antiliaan hier komt, en hij jat, is het een stuk vuil. Autochtone criminelen zijn ook stukken vuil. Maar je gooit je eigen vuil toch ook niet bij je buurman op de stoep. Houd je eigen vuil bij je. En zorg dat goede mensen wel mengen, misschien komt er dan wat meer contact tussen de 2 bevolkingsgroepen.
  donderdag 29 september 2005 @ 23:43:01 #21
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31045026
Prachtig voorstel, nu maar hopen dat ze dan ook een regel verzinnen voor criminele Nederlanders om de boel gelijk te trekken, immers zou ze duidelijk in de discriminatieval trappen als ze dit eenzijdig zou invoeren.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31045043
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:24 schreef Hephaistos. het volgende:
Hoeveel mensen zouden hier in de praktijk nou onder vallen?
Meer dan jij opsomt.

Bijvoorbeeld alle Turken, Marokkanen, Afrikanen etc die hier heen komen om te trouwen, krijgen eerst een verblijfsvergunning. Nadat ze getrouwd zijn, krijgen ze ook niet meteen en paspoort. Dat duurt meen ik 5 jaar op z'n minst.
  donderdag 29 september 2005 @ 23:44:16 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31045075
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:41 schreef HiZ het volgende:
Als je pas 3 jaar in Nederland bent en dan al crimineel bezig bent, dan vind ik het niet zo raar om daarop te reageren met het beëindigen van de gastvrijheid.
Nederlanders zijn erg gastvrij. Totdat je uit hun zichtveld ben en ze je niet kunnen zien, dan beginnen de verhalen ineens, de standaard roddels:"Zag je hoeveel bastognekoeken hij pakte uit die dichte koektrommel?".

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31045098
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Prachtig voorstel, nu maar hopen dat ze dan ook een regel verzinnen voor criminele Nederlanders om de boel gelijk te trekken,

En de criminele zware buitenlandse misdadiger dan? Die kan nu ook al worden uitgezet.

Heeft niks met discriminatie van doen dus, dit voorstel.
pi_31045117
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:43 schreef R@b het volgende:

[..]

Meer dan jij opsomt.

Bijvoorbeeld alle Turken, Marokkanen, Afrikanen etc die hier heen komen om te trouwen, krijgen eerst een verblijfsvergunning. Nadat ze getrouwd zijn, krijgen ze ook niet meteen en paspoort. Dat duurt meen ik 5 jaar op z'n minst.
Dat gaat niet op voor de Antillianen, die hebben sowieso een Nederlands paspoort. Een Antilliaans paspoort bestaat niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')