abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:51:34 #181
142544 Sjizzel
[b][u][i]
pi_38514303
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:30 schreef DionysuZ het volgende:
en het wordt er allemaal gewoon stilletjes doorheen gedrukt
Ja, omdat er zoveel van die proleten op het CDA hebben gestemt
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:00:19 #182
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38514577
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:51 schreef Sjizzel het volgende:

[..]

Ja, omdat er zoveel van die proleten op het CDA hebben gestemt
dat is wel een mooie ja. Hoeveel van die mensen die nu klagen over het kabinet met betrekking de burgervrijheden, scoiaal beleid etc stemmen zometeen weer op 1 van deze 3 partijen?

teveel denk ik
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:08:36 #183
142544 Sjizzel
[b][u][i]
pi_38516460
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

dat is wel een mooie ja. Hoeveel van die mensen die nu klagen over het kabinet met betrekking de burgervrijheden, scoiaal beleid etc stemmen zometeen weer op 1 van deze 3 partijen?

teveel denk ik
achja, de motivatie voor het o zo snel veranderende (algemene) stemgedrag ontgaat me wel vaker

[ Bericht 16% gewijzigd door Sjizzel op 05-06-2006 16:08:27 ]
pi_38551065
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

teveel denk ik
Misschien is er gewoon gebrek aan representativiteit? Wanneer is er voor het laatst een openbaar debat geweest over de ethiek en integriteit van het openbaar bestuur?

De kloof tussen burger en politiek is inmiddels zo groot geworden dat de politiek schijt krijgt aan de waarden van onze rechtsstaat. Een belangrijk middel om machthebbers in het gareel te houden is onderzoeksjournalistiek. Als er sprake is van corruptie of wangedrag dan hoort dat een schandaal in de media te worden. Door de marktwerking (aka de invloed van geld) zijn schandalen al een zeldzaamheid, maar dit is helemaal bijdehand;
quote:
Watchdog sounds EU alarm over spying on press

European countries need to investigate whether journalists are being systematically spied upon by security agencies, a global press watchdog said on Thursday, citing cases in Germany, the Netherlands and Denmark.

"It is becoming increasingly clear that there are not sufficient measures in place to protect legitimate journalism from intrusive and potentially chilling surveillance by police and security forces within the European Union," said Aidan White, head of the International Federation of Journalists.

In letters to the heads of EU institutions, the IFJ said a "culture of routine surveillance" appeared to be developing that could endanger press freedom.

White asked the EU's executive Commission and parliament to investigate whether there was any coordinated policy of surveillance of media in Europe and whether police forces were cooperating in actions directed at media or journalists.

In Germany, the government last month banned the foreign intelligence agency from spying on journalists or using them as sources after it emerged it had placed investigative reporters under surveillance in order to uncover their sources.

The affair has raised questions for both the security services and for the media themselves, as an investigation revealed that some journalists willingly informed on their peers in exchange for money or information.

In the Netherlands, the IFJ said it was supporting complaints to the Dutch government over the case of two newspaper journalists who had their telephones tapped.

It also cited the case in Denmark of two journalists facing prosecution and possible jail terms for publishing "information illegally obtained by a third party" in an investigation into the government's arguments for supporting the U.S.-led Iraq war.
Ach, in nederland wordt toch het meeste afgeluisterd in de hele wereld.. Hoort erbij

Remkes: Afluisteren journalisten is toegestaan
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  maandag 5 juni 2006 @ 10:52:01 #185
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38553142
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:37 schreef Sebastral het volgende:
Ach, in nederland wordt toch het meeste afgeluisterd in de hele wereld.. Hoort erbij

What's next? Alle burgers standaard afluisteren?

Algehele politie staat net als Oost Duitsland toen waar 75% van de mensen werden afgeluisterd en 25 % van de mensen voor de Statsi werkte?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:01:21 #186
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38588116
quote:
Xs4all-directeur bedreigd om aantal taps

Dinsdag 6 juni 2006, 12:28 - Als Xs4all-directeur Simon Hania zich uitlaat over het aantal geplaatste taps, kan hij rekenen op een aanklacht wegens het schenden van staatsgeheimen.

Dat vertelde de topman op BNR Nieuwsradio in het programma de Elektronische Eeuw waar werd gesproken over cybercriminaliteit en aftappen.

Tijdens het gesprek vroeg Herbert Blankesteijn hoeveel taps er geplaatst zijn. "Dat wil ik niet zeggen", reageerde Hania. "De reden is dat wij heel concrete signalen hebben gekregen dat als ik dat ga vertellen, ik beticht word van het schenden van een staatsgeheim en dat is het mij niet waard."

Haalbaarheid
Volgens advocaat Remy Chanvannes is dat een twijfelachtige gang van zaken van de overheid. "Het lijkt me sterk dat het verstrekken van algemene informatie over het totaal aantal taps een staatsgeheim kan zijn."
Klik Hier!

Ook Hania twijfelt aan de juridische haalbaarheid. Hij geeft aan vooral geen zin te hebben in de ellende die het oplevert en daarom zijn mond te houden. De directeur benadrukt wel dat juist deze houding ertoe heeft geleid dat de provider recentelijk een brief naar de Tweede Kamer heeft gestuurd voor meer openheid en transparantie.

De hele uitzending kan worden teruggeluisterd op de website van De Elektronische Eeuw.

Bron
Vreemde zaak hoor. Maar waar is het strijdbare XS4ALL van vroeger gebleven?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:43:26 #187
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38597167
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:37 schreef Sebastral het volgende:

[..]

Misschien is er gewoon gebrek aan representativiteit? Wanneer is er voor het laatst een openbaar debat geweest over de ethiek en integriteit van het openbaar bestuur?

De kloof tussen burger en politiek is inmiddels zo groot geworden dat de politiek schijt krijgt aan de waarden van onze rechtsstaat. Een belangrijk middel om machthebbers in het gareel te houden is onderzoeksjournalistiek. Als er sprake is van corruptie of wangedrag dan hoort dat een schandaal in de media te worden. Door de marktwerking (aka de invloed van geld) zijn schandalen al een zeldzaamheid, maar dit is helemaal bijdehand;
[..]

wel mee eesn hoor. Maar aan die kloof en ontwetenheid met corruptie etc heeft de bevolking net zoveel schuld aan als de besturen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_38601131
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:20:17 #189
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38603054
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:35 schreef heiden6 het volgende:
And that is the news.''
pi_38603111
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:20 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik moest even mijn ongenoegen uiten over de gang van zaken omtrent het ongewenst en onaangekondigd bespioneren van mensen, op hun eigen kosten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:34:14 #191
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38603718
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik moest even mijn ongenoegen uiten over de gang van zaken omtrent het ongewenst en onaangekondigd bespioneren van mensen, op hun eigen kosten.
ok

maar graag met iets meer worden etc. Het is een forum he....
Maakt het wel zo makkelijk..
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')