daar dacht ik direct aanquote:
van het einde?quote:
Hij woonde bij mij.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:47 schreef Grimm het volgende:
wahaha zijn vrienden onderhouden? met wat voor vent ging jij uit?
Zowat om de dag, maar dan nog...quote:Op donderdag 29 september 2005 19:50 schreef Grimm het volgende:
ja natuurlijk wel, maar waren het gasten of kwamen ze elke dag over de vloer?
met toestemming neem ik aanquote:Op donderdag 29 september 2005 20:03 schreef ctrl_fuck het volgende:
.lekker aan chickies in de stad zitten zonder problemen te krijgen
.van mijn vriendin die ik niet heb?quote:
van die dames waar je aanzitquote:Op donderdag 29 september 2005 20:10 schreef ctrl_fuck het volgende:
[..]
.van mijn vriendin die ik niet heb?
quote:Op donderdag 29 september 2005 19:40 schreef Mukie het volgende:
Meer tijd voor mn vrienden, geen verantwoordelijkheden, je kunt schuin liggen in je bedFlirten met anderen zonder schuldgevoel, lekker je eigen gang gaan, eten wat je wilt ipv rekening houden met, meer tijd voor je carriere, Geen gevoel hebben dat je vastzit of in een sleur.
Dat waren er een paar alvast
Tuurlijk mee eensquote:Op donderdag 29 september 2005 21:36 schreef dady het volgende:
Ik kan een vriendin hebben en nog steeds geen last hebbe van jullie zogenaamde voordelen. Wat een onzin, een vriendin pikt je normale leven niet in hoor, ze breidt het uit.
Het ligt natuurlijk ook heel erg aan je vriendin, maar ik hoef geen vriendin die niet met me vrienden overweg kan en een huismus is. Dan heb je ook geen nadelen, ik hoef niet de hele avond klef met me vrienidn in de stad te staan, maar ik ga dus zeker niet op donderdag-, vrijdag-, of zaterdagavond met me vriendin thuis zitten een film kijkenquote:Op donderdag 29 september 2005 21:40 schreef Laila81 het volgende:
[..]
Tuurlijk mee eens, maar als je vrijgezel bent dan zijn sommige dingen toch anders
![]()
Dat wilde ik nou net gaan zeggenquote:Op donderdag 29 september 2005 21:48 schreef Croupouque het volgende:
Er is tenminste niemand die zeurt als je dezelfde onderbroek voor de derde achtereenvolgende week aandoet, de wc maar één keer per dag doortrekt of je tanden alleen poetst als de etensresten zichtbaar zijn.
Inleveren moet altijd in een bepaalde mate. In een relatie, maar ook in gewone vriendschappen zul je je altijd een beetje moeten aanpassen aan de ander.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:52 schreef MissMSX het volgende:
Het voordeel van vrijgezel zijn? Geen idee, ik wil geen relatie waarin ik moet inleveren op m'n vrijheid, dus wat dat betreft is vrijgezel zijn niet anders.
Als je een relatie hebt lever je automatisch toch een beetje vrijheid in, uiteindelijk moet je toch rekening houden met die ander. En sommige dingen kan je gewoon niet doen als je een relatie hebt.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat wilde ik nou net gaan zeggen
Het voordeel van vrijgezel zijn? Geen idee, ik wil geen relatie waarin ik moet inleveren op m'n vrijheid, dus wat dat betreft is vrijgezel zijn niet anders.
Wat zou ik niet kunnen doen?quote:Op donderdag 29 september 2005 22:01 schreef Laila81 het volgende:
[..]
Als je een relatie hebt lever je automatisch toch een beetje vrijheid in, uiteindelijk moet je toch rekening houden met die ander. En sommige dingen kan je gewoon niet doen als je een relatie hebt.
Dus jij denkt niet aan je vriend(in) wanneer je een afspraak om wat te gaan eten met vrienden.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:04 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat zou ik niet kunnen doen?
het is maar net wat je afspreekt. Ik weet wat ik wil en wat ik niet kwijt wil en als de ander het daar iet mee eens is is het gewoon jammer, want ik ben momenteel weinig bereid wat in te leveren.
Ik zie een relatie dan ook op een wat minder dan traditionele manier dan gemiddeld schijnt...
Ik ga er niet m'n afspraak om verzetten of hem altijd speciaal uitnodigen nee. Waarom zou ik? Heeft hij zelf geen leven en vrienden??quote:Op donderdag 29 september 2005 22:07 schreef Mukie het volgende:
[..]
Dus jij denkt niet aan je vriend(in) wanneer je een afspraak om wat te gaan eten met vrienden.
Yup, wat is daar mis mee?quote:Gaat en staat wanneer je maar wilt, waar je maar wilt.
Dat wel, maar iemand die om vanalles en nog wat gaat lopen miepen ben ik liever kwijt dan rijk... get a life zeg maar...quote:Houdt geen rekening met zijn of haar gevoel?
Dat is JOUW definitie van een relatie. Ik weet heel goed het verschil tussen een relatie en 'just sex'. Iedereen beleeft dat anders en er zal vast wel iemand rondlopen die er net zo over denkt als ik en dan hebben wij 't leuk met z'n tweeen en apart.quote:Dat heet geen relatie, maar een sexrelatie dan
Mwoh, als ze echt op visite komen kan je dat wel doen, maar als ze alleen maar voetbal komen kijken of slap ouwehoeren zou ik het ze toch echt zelf laten pakken.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:53 schreef Mukie het volgende:
[..]
Zowat om de dag, maar dan nog...
Lijkt me niet meer dan logisch
Het is inderdaad net wat je afspreektquote:Op donderdag 29 september 2005 22:04 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat zou ik niet kunnen doen?
het is maar net wat je afspreekt. Ik weet wat ik wil en wat ik niet kwijt wil en als de ander het daar iet mee eens is is het gewoon jammer, want ik ben momenteel weinig bereid wat in te leveren.
Ik zie een relatie dan ook op een wat minder dan traditionele manier dan gemiddeld schijnt...
Als iemand om de dag bij me thuis zit dan weet hij vast de koelkast ook wel zelf te vindenquote:Op donderdag 29 september 2005 19:53 schreef Mukie het volgende:
[..]
Zowat om de dag, maar dan nog...
Lijkt me niet meer dan logisch
Voor mij is een relatie lol hebben met de ander en ook absoluut voor elkaar zorgen, maar het is niet te omschrijven waar de lijn ligt tussen de vrije wil om bv voor iemand te zorgen en het moment dat het als een verplichting gaat voelen.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:19 schreef Laila81 het volgende:
[..]
Het is inderdaad net wat je afspreektmaar toch lijkt me dat je rekening moet houden met die ander. Waarom zou je anders een relatie hebben?
Nee oke begrijp een beetje wat je bedoelt, sowiezo is het niet goed als je iets als een verplichting gaat voelen.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Voor mij is een relatie lol hebben met de ander en ook absoluut voor elkaar zorgen, maar het is niet te omschrijven waar de lijn ligt tussen de vrije wil om bv voor iemand te zorgen en het moment dat het als een verplichting gaat voelen.
Mischien voel ik al snel dingen als een verplichtingquote:Op donderdag 29 september 2005 22:27 schreef Laila81 het volgende:
[..]
Nee oke begrijp een beetje wat je bedoelt, sowiezo is het niet goed als je iets als een verplichting gaat voelen.
Begrijp wat je bedoeld hihi maar dat hoort toch echt bij een relatie ben ik bangquote:Op donderdag 29 september 2005 22:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Mischien voel ik al snel dingen als een verplichting
Maar ik hou dus niet van die dingen als verplicht meegaan naar verjaardagen en partijen van vrienden/familie van de ander. Of altijd maar moeten zeggen waar je uithangt en met wie op elk moment van de dag. da's geen relatie in mijn ogen, da's verstikking
Kan je me uitleggen waarom dat erbij hoort?quote:Op donderdag 29 september 2005 22:40 schreef Laila81 het volgende:
[..]
Begrijp wat je bedoeld hihi maar dat hoort toch echt bij een relatie ben ik bang![]()
Uitleggen waarom dat erbij hoort tja...denk dat je wel gelijk hebt dat het een algemeen geaccepteerd/verplicht is dat dat erbij hoort. Houd er zelf ook niet van verjaardagen enzo maar als ik om iemand geef en daar een relatie mee heb dan zie ik dat niet zo snel als een verplichting. Of het daadwerkelijk iets toevoegd is denk ik per relatie verschillend.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:44 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Kan je me uitleggen waarom dat erbij hoort?
Ik denk namelijk meer dat het algemeen geaccepteerd/verplicht is dat dat erbij hoort. Voegt het daadwerkelijk altijd iets aan een relatie toe? Het is de maatschappij die voorschrijft dat het zo hoort, maar dat druist tegen al mijn gevoel in en ik vind mijn gevoel het belangrijkste. Dat klinkt egoistisch, maar is eerder egocentrisch.
Grapjasquote:
* Panthera1984 agreesquote:Op donderdag 29 september 2005 22:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Mischien voel ik al snel dingen als een verplichting
Maar ik hou dus niet van die dingen als verplicht meegaan naar verjaardagen en partijen van vrienden/familie van de ander. Of altijd maar moeten zeggen waar je uithangt en met wie op elk moment van de dag. da's geen relatie in mijn ogen, da's verstikking
Nee... dat zeker niet. Alleen in een relatie ben minder vrij dan als je vrijgezel bent.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:36 schreef dady het volgende:
Staat een relatie hebben bij jullie gelijk aan samenwonen ofzo?
Ik vind het echt onzin, zoek dan een andere vriendin. Ik lever niks aan me vrijheid in als ik dat niet wil, daar moet zij mee leven. En dat vinden ze allemaal prima hoor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:57 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Nee... dat zeker niet. Alleen in een relatie ben minder vrij dan als je vrijgezel bent.
Dan heb je het goed voor elkaarquote:Op vrijdag 30 september 2005 14:02 schreef dady het volgende:
[..]
Ik vind het echt onzin, zoek dan een andere vriendin. Ik lever niks aan me vrijheid in als ik dat niet wil, daar moet zij mee leven. En dat vinden ze allemaal prima hoor.
Gewoon je eisen hebben. En dan komt alles goed.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:05 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Dan heb je het goed voor elkaar![]()
![]()
En als vrijgezel hoef ik geen andere vriendin te zoeken![]()
Ik moet er eerst 1 vinden![]()
WTF?? Niet kunnen maken??? Kan ze niet voor zichzelf koken of zo??quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:16 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb m'n jongensdroom waar kunnen maken, en dat had ik nooit gekund als ik een relatie had gehad, simpelweg omdat ik het dan niet had kunnen maken om de hele week van huis te zijn
Ik had een vriend die ik om de 2 of 3 weken 1 weekend zag!quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:16 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb m'n jongensdroom waar kunnen maken, en dat had ik nooit gekund als ik een relatie had gehad, simpelweg omdat ik het dan niet had kunnen maken om de hele week van huis te zijn
Naar een verjaardag meegaan, vind ik echt geen verplichting. Waarom zou je naar een verjaardag gaan van iemand die je nauwelijks kent? Ga je dan mee, alleen maar omdat je 'de vriendin' of 'de vriend' van..... bent?quote:Op donderdag 29 september 2005 22:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Om half 5 's ochtends nog 3 meiden mee naar huis nemen zonder er gezeik mee te krijgenquote:Voordelen van vrijgezel zijn!
Als jochie van een jaar of 4 liep ik al te wijzen naar vrachtwagens. Pa had zakenrelaties en kennissen die vrachtwagens hadden, en als ik meekreeg dat ie daar heen ging, kwam ie niet weg zonder mij. Toen ik een jaar of 6 was zijn we verhuisd, en kreeg ik een buurman die vrachtwagenchauffeur is. Vanaf toen zat ik iedere schoolvakantie bij die man in de vrachtwagen. Die beste man is nu mijn collegaquote:Op vrijdag 30 september 2005 15:15 schreef VrouwelijkICE het volgende:
[..]
Ik had een vriend die ik om de 2 of 3 weken 1 weekend zag!
En ook als je samenwoont, vind ik dat je best een week weg kan blijven.
Ze moet ook voor zichzelf kunnen zorgen!![]()
Enneh, wat was trouwens je jongensdroom?![]()
Tja, in zoverre is rekening met elkaar houden gewoon noodzakelijk, zeker als je gezamelijk in 1 huis woont, dan is het wel zo leuk om even te weten dat iemand even een hapje in de stad gaat eten zodat de ander niet zit te wachten met het eten dat gekookt is bv...quote:Op donderdag 29 september 2005 22:44 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Kan je me uitleggen waarom dat erbij hoort?
Ik denk namelijk meer dat het algemeen geaccepteerd/verplicht is dat dat erbij hoort. Voegt het daadwerkelijk altijd iets aan een relatie toe? Het is de maatschappij die voorschrijft dat het zo hoort, maar dat druist tegen al mijn gevoel in en ik vind mijn gevoel het belangrijkste. Dat klinkt egoistisch, maar is eerder egocentrisch.
Dan ga je mee om de mensen die je partner kent te leren kennen zodat je ook in de groep hoort...quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:18 schreef VrouwelijkICE het volgende:
[..]
Naar een verjaardag meegaan, vind ik echt geen verplichting. Waarom zou je naar een verjaardag gaan van iemand die je nauwelijks kent? Ga je dan mee, alleen maar omdat je 'de vriendin' of 'de vriend' van..... bent?![]()
Ik had het ook niet over samenwonen, maar alleen over een relatie op zich. Zodra je gaat samenwonen spelen er idd uiteraard hele andere zaken, maar dat vind ik dan weer minder met de relatie te maken hebben. Als ik met zomaar een vriend of vriendin een voordeur zou delen zou ik waarschijnlijk ook wel regelmatig laten weten waar ik uithang of wanneer ik wel/niet thuis eet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, in zoverre is rekening met elkaar houden gewoon noodzakelijk, zeker als je gezamelijk in 1 huis woont, dan is het wel zo leuk om even te weten dat iemand even een hapje in de stad gaat eten zodat de ander niet zit te wachten met het eten dat gekookt is bv...
Ook zomaar nachten wegblijven is niet echt heel ok te noemen, er zit toch iemand thuis die zich afvraagd waar je bent en zich misschien wel afschuwelijke zorgen maakt.
Het betekend niet dat dit soort dingen niet meer kunnen, maar een telefoontje plegen is toch wel het minste wat je dan even kan doen.
Ik zal ook heus wel eens meegaan uit interesse, maar als ik geen zin heb ga ik niet m'n avond verpesten door mee te gaan puur om het feit dat ik 'de vriendin van...' ben.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan ga je mee om de mensen die je partner kent te leren kennen zodat je ook in de groep hoort...
Is opzich ook wel leuk hoor, een beetje interresse hebben in wat je partner allemaal doet en met wie hij/zij omgaat.
Het moet alleen geen moetje worden, daar heb ik een broertje dood aan.
voelt goed hequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:32 schreef Predemius het volgende:
Vrijheid! na 1.5 jaar een relatie te hebben gehad doe ik ook nou lekker wat ik wil, niet elk weekend ergens aan vast zitten, gewoon doen wat ik wil![]()
Als dat al waar is, is dat dan echt een voordeel van vrijgezel zijn?quote:Op donderdag 29 september 2005 20:04 schreef Godlike02 het volgende:
Stelling: Singles werken meer omdat ze geen rekening hoeven te houden met de ander
![]()
Goed punt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:37 schreef nozem het volgende:
Rust en stabiliteit. Heb ik in een relatie nog niet kunnen vinden. Laten we zeggen dat dat gegeven meer ligt aan mij dan aan de relatie.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 01:39 schreef Nadine26 het volgende:
Stiekem drinken hoeft niet meer!! Hoera!! Er is namelijk niemand die kijkt!! Dus ook die tweede fles wijn kan gewoon worden opengerukt!!
Ja, meer geld verdienen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:18 schreef Litpho het volgende:
Als dat al waar is, is dat dan echt een voordeel van vrijgezel zijn?.
hahahquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Uit-eten, bioscoop, dierentuin. Allemaal halve prijs.
Je een beetje aan elkaar aanpassen en rekening houden met elkaar's wensen is iets heel anders dan je vrijheid inleveren.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:57 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Nee... dat zeker niet. Alleen in een relatie ben minder vrij dan als je vrijgezel bent.
En niet te vergeten het urenlange rellen op FOK!quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:23 schreef petitlapin het volgende:
ik ben tijdens de week vrijgezel, in het weekend is hij weer thuis. Al sta ik er 'emotioneel' niet alleen voor en is het misschien niet te vergellijken, ik vind het tijdens de week best zalig om alleen te zijn, het appartement er als een varkensstal te laten bijliggen, om te eten wanneer ik wil ,om tv te kijken naar wat ik wil, om toch weer een pak chips open te trekken om half één 's nachts, om te dansen op muziek waar vriend niet van houdt, om uren relax op het wc mijn roddelblad te lezen ...
misschien is een LAT-relatie nog niet zo'n slecht idee
softie, wat jij rellen noemt, noem ik gewoon discussiëren,quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:43 schreef Plato1980 het volgende:
En niet te vergeten het urenlange rellen op FOK!![]()
Wat jij een voordeel noemt . . .quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:56 schreef Alicey het volgende:
"Het voordeel van alleen zijn is dat je niet met zijn tweeen bent."
Geweldig, die reacties van jou af en toe.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:51 schreef petitlapin het volgende:
[..]
softie, wat jij rellen noemt, noem ik gewoon discussiëren,en ik ben niet de enige met dezelfde mening
quote:Op zondag 2 oktober 2005 01:39 schreef Nadine26 het volgende:
Vrijgezel zijn is natuurlijk helemaal niet leuk, ook al willen de lifestyle-bladen ons allemaal anders doen geloven. Keiharde marketing is het. Profiteren van al die treurige vrijgezellen of 'singles' of hoe ze dat ook noemen. Ja... lekker 'single' zijn... nou, genieten van je vrijheid en je eigen ikje en al die bullshit die ze eromheen verzinnen. Gelul.
Toch een paar lichtpuntjes in donkere dagen:
Elke avond een Pizza Capriciosa bestellen en de doos met de afgekloven korsten rustig tot zaterdag laten liggen (samen met die 6 andere dozen), want: niemand die erop let, niemand die zich eraan stoort.
In de videotheek meteen in een rechte lijn kunnen aflopen op de afdeling 'Romantiek' en daar in het volste vertrouwen twee hele domme films uitkiezen.
Stiekem drinken hoeft niet meer!! Hoera!! Er is namelijk niemand die kijkt!! Dus ook die tweede fles wijn kan gewoon worden opengerukt!!
Nooit meer opruimen. (Tenzij bepaalde familieleden zich aanmelden - in dat geval moet snel & doeltreffend puin worden geruimd, bij voorkeur met behulp van één grote bezem en één donkere kast, waar alle troep in verdwijnt).
Asociaal harde muziek draaien (buren negeren).
Om een uurtje of vijf naar bed gaan. Waarom niet. Waarom wel. Het maakt allemaal niet uit.
Om een uurtje of één opstaan. (idem).
Het is alles bij elkaar toch eigenlijk wel fucking paradise, het 'single'-bestaan; als je er een beetje oog voor hebt![]()
Als je op je werk net zo discussieert met klanten denk ik niet dat je je baan nog lang zal houden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:51 schreef petitlapin het volgende:
[..]
softie, wat jij rellen noemt, noem ik gewoon discussiëren,en ik ben niet de enige met dezelfde mening
Dit zijn wel twee stereotypen van uitersten. Minstens 90% van de vrijgezellen bevindt zich ergens tussen deze twee uitersten in.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:00 schreef von_manstein het volgende:
Veel voordelen zijn al genoemd.
Maar het geen verantwoording afleggen van wat je gaat doen of hebt gedaan, vind ik toch een van de grote plus punten.
Je hebt imo twee type vrijgezellen.
1. de vrijwillige vrijgezel. Iemand die genoeg sociale contacten heeft en voldoende hobby's. Die maar wat rond loopt te hoeren.
2. de verplichte vrijgezel. Iemand die sociaal gezien geen held is en kampt met psychische problemen (en uiterlijk niet erg aantrekkelijk is) Die wel een partner wil maar er gewoon weg niet aan kan komen.
Ik denk ook niet dat het een constante is. Er zijn momenten dat je geschikt bent voor een relatie, en er zijn momenten dat je dat niet bent.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:19 schreef Twiggy het volgende:
Dat klopt maar er wel een soort van verdeling te maken. Je hebt echt wel mensen die meer naar type 1 neigen en mensen die meer naar type 2 neigen.
Daarnaast zullen veel mensen zich al dan niet bewust presenteren als type 1, onder andere omdat dat goed voor je zelfbeeld is. Terwijl bijna ieder in bepaalde mate ook type 2 is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:19 schreef Twiggy het volgende:
Ik denk dat mensen van type 1 vooral de voordelen van vrijgezel zijn zien waardoor ze niet zo nodig hoeven en daardoor juist aantrekkelijk zijn.
Prachtig gewoonquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Precies en daarnaast kan dat ook variëren naargelang je gemoedstoestand.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:29 schreef Frezer het volgende:
[..]
Daarnaast zullen veel mensen zich al dan niet bewust presenteren als type 1, onder andere omdat dat goed voor je zelfbeeld is. Terwijl bijna ieder in bepaalde mate ook type 2 is.
Ah, we waren hier geblevenquote:
mijn collega's en cliënten zijn niet zo lichtgeraakt als jouquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:13 schreef Plato1980 het volgende:
Als je op je werk net zo discussieert met klanten denk ik niet dat je je baan nog lang zal houden.![]()
Dan kun jij ons vast wel de nieuwste roddels over koning Albert vertellen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:39 schreef petitlapin het volgende:
inclusief mijn volledig roddelblad uitlezen op het wc
Je zal waarschijnlijk van een normale verdeling kunnen spreken met die twee typen als uitersten, en je positie daarbinnen zal idd verschuiven.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies en daarnaast kan dat ook variëren naargelang je gemoedstoestand.
Leuk trouwens zo'n nieuw singlestopic.![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Het is ongetwijfeld ook met opzet dat beide categoriëen wel "behoefte aan sex" redelijk hoog in het vaandel hebben staan?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:53 schreef von_manstein het volgende:
Als je onderscheid wil maken tussen de type vrijgezellen moet je gaan beginnen met het categoriseren er van.
En ik heb voor het gemak maar twee categorieën gemaakt waar iedereen wel iets van herkend bij zichzelf.
Je partner is een vent... dat kan niet andersquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:24 schreef Vulkan het volgende:
* Heeft relatie:
- Naar huis gaan en geen gezeik horen wat bij haar allemaal mis is gegaan
- Naar huis gaan en geen gezeik aan je kop dat je niet mag relaxen omdat er zoveel te doen valt
- Doen wat je wilt zonder te zeggen van '' zullen we misschien..''
- Zuipen zoveel je wilt
- Je maakt nooit meer dat chagarijnigheid mee bij ongesteldheid
- Je kan je zaterdags helemaal klem zuipen en de volgende dag geen gezeik horen hoe dronken je was
- Je hoeft maar eten te koken voor 1 persoon
- Alles wat je doet word goedkoper, je betaald idd alleen voor jezelf
- Urenlang computerspelletjes spelen
- Voetbal kijken zo lang je wilt
- Deze dingen doen zonder te horen dat het dom is, typisch jongens bla bla
- Internetten wanneer je wilt
- Gewoon doen wat je wilt, zonder dat iemand daar boos op kan worden of kan zeggen van 'nee, daar heb ik geen zin in'
- Met vrienden zijn wanneer je maar wilt
- Nooit meer met haar vriendinnen uit hoeven te gaan
- Nooit meer je zorgen te maken waar je partner is tijdens het uitgaan
- Ruften wanneer je wilt
- Eten koken zoals jij het wilt, dus geen rekening houden met de smaak van je partner
- Geen gezeik dat je rode tanden hebt van al dat wijn
- Geen gezeik horen dat je smakt en eet als een varken
- Je mag asociaal zijn als je wilt
- Je kan je tijd in plannen zoals je wilt
- Je hoeft geen rekening te houden met elkaars tijden, dus je kan dingen plannen zoals je het wilt
- Je kan je focussen op je eigen werk, zoveel je maar wilt
- Niet iemand die jou probeert wijs te maken dat jou succes voor een deels door haar komt
- Niet iemand die af en toe beweert dat mannen dom zijn
- Vervolgens niet boos word omdat jij beweert dat soaps nog achterlijker zijn
- Die dan vervolgens boos word en gaat huilen omdat ze denkt dat je niet van haar houd
- Dat jij dan moet vertellen dat je het niet persoonlijk bedoelde etc. etc.
- Je hoeft geen gezeik meer te horen hoe mooi schoenen zijn en wat ze voor haar betekenen
- Je kan naar de film gaan en zelf kiezen wat je wilt zien
- Dus je hoeft geen snoep meer te kopen maar popcorn puur voor jezelf
- ...
- ...
Al met al heb ik een top relatie!
Ik noem alleen maar een paar dingen hoor, het wil niet zeggen dat ze allemaal voor mij gelden. Ik zou niet kunnen zonder mijn relatie want ben er heel blij mee...we gaan zelfs binnenkort verloven
Ik zit op het kantoor en voel me een beetje duf...dus ik weet ook niet wat ik er precies mee bedoel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:15 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Hij heeft het over wat anders zou zijn wanneer hij geen relatie zou hebben volgens mij...
Inderdaad een vrijgezel die tevreden is over zijn persoonlijke situatie heeft bijna niet te klagen ...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:22 schreef Benji82 het volgende:
Als je vrijgezel bent en lekker in je vel zit, zit je in een luxe-positie! (en zeker als man)
Lekker mongool doen in de nachtelijke uurtjes met je maten, dvd-tjes kijken wanneer je maar wilt, porno-surfen/downloaden, lekker goedkoop leven: weinig lasten.![]()
Kortom: heerlijk allemaal, maar als de tijd er rijp voor is en ik kom echt een leuk meisje tegen dan breekt er misschien wel een andere fase aan.
Ik klaag idd zelden... sterker nog: ik ben dik tevreden met mijn vrijgezelle levenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:19 schreef Dream2create het volgende:
[..]
Inderdaad een vrijgezel die tevreden is over zijn persoonlijke situatie heeft bijna niet te klagen ...![]()
Inderdaad, iemand die een relatie heeft en tevreden is over zijn persoonlijke situatie heeft bijna niet te klagen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:19 schreef Dream2create het volgende:
[..]
Inderdaad een vrijgezel die tevreden is over zijn persoonlijke situatie heeft bijna niet te klagen ...![]()
Sterker nog: iemand die tevreden is heeft bijna niet te klagen. Per definitie haast...quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:17 schreef Frezer het volgende:
[..]
Inderdaad, iemand die een relatie heeft en tevreden is over zijn persoonlijke situatie heeft bijna niet te klagen.
Wat ik hier grappig aan vindt is dat dus juist mannen slecht tegen alleen zijn kunnen, terwijl het in de regel juist aan vrouwen wordt toegeschreven..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:45 schreef thaleia het volgende:
Ik en mijn vriendinnen kunnen ons hier wel in vinden: we vermaken ons prima, maar als het te lang gaat duren wordt het irritant.
Mannen kunnen niet voor zichzelf zorgen, dat is wel een feit. Maar de psychische noodzaak voor een partner wordt toch wel vaak aan vrouwen toegeschreven. Misschien maakt het attribuut "hoogopgeleid" hier nog uit. Desalniettemin best opvallend.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:52 schreef thaleia het volgende:
Ja, nou, ikzelf schrijf dat al jaren vooral aan mannen toe, zie het keer op keer in mijn omgeving
Niet zo generaliseren, zat mannen die dat wel kunnen. De enige groep die daar problemen mee heeft zal de groep mannen zijn die tot hun 303 thuisgewoond hebben. Maar als je eerst een tijd op kamers gewoond hebt leer je vanzelf wel om voor jezelf te zorgen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:59 schreef Alicey het volgende:
Mannen kunnen niet voor zichzelf zorgen, dat is wel een feit.
Het was inderdaad iets te generaliserend neer gezet.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Niet zo generaliseren, zat mannen die dat wel kunnen. De enige groep die daar problemen mee heeft zal de groep mannen zijn die tot hun 303 thuisgewoond hebben. Maar als je eerst een tijd op kamers gewoond hebt leer je vanzelf wel om voor jezelf te zorgen.
Dat mag je wel zeggen, want als ik niet voor mezelf zou kunnen zorgen dan was ik al lang dood geweest.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het was inderdaad iets te generaliserend neer gezet.
Oh, ik doel niet per se op dood hoor.. Maar meer van, niet op een gezonde manier kunnen leven..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat mag je wel zeggen, want als ik niet voor mezelf zou kunnen zorgen dan was ik al lang dood geweest.![]()
Nee, dat snap ik wel, maar ik denk dat ik heel gezond leef. En basale dingen als koken, wassen, strijken en zo beheers ik ookquote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, ik doel niet per se op dood hoor.. Maar meer van, niet op een gezonde manier kunnen leven..
Tuuwk zijn ze er.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik wel, maar ik denk dat ik heel gezond leef. En basale dingen als koken, wassen, strijken en zo beheers ik ooken ik weet zeker dat er veel meer mannen zijn voor wie dat geldt.
![]()
Ik denk dat er wat dit betreft een groot verschil tussen hoogopgeleide en laagopgeleide mannen zit. De eerste categorie gaat vaak jonger de deur uit, woont een tijd in studentenhuizen en/of alleen en moet dan wel voor zichzelf laten zorgen. De tweede categorie gaat vaak direct van het ouderlijk huis uit samenwonen of trouwen en verwacht van "de vrouw" dezelfde verzorging als van moeders omdat ze simpelweg niet gewend zijn om zelf een hand uit te steken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tuuwk zijn ze er.Ze vormen alleen een uitzondering op een regel, zo lijkt het..
Bovendien, als we toch aan het generaliseren gaan, hebben laagopgeleide mannen meer de neiging om traditionele rolpatronen aan te hangen waarin zorgtaken toch echt vrijwel 100% bij de vrouw worden neergelegd. Vanuit een dergelijke houding is er uiteraard geen enkele motivatie om zgn. vrouwentaken te leren.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wat dit betreft een groot verschil tussen hoogopgeleide en laagopgeleide mannen zit. De eerste categorie gaat vaak jonger de deur uit, woont een tijd in studentenhuizen en/of alleen en moet dan wel voor zichzelf laten zorgen. De tweede categorie gaat vaak direct van het ouderlijk huis uit samenwonen of trouwen en verwacht van "de vrouw" dezelfde verzorging als van moeders omdat ze simpelweg niet gewend zijn om zelf een hand uit te steken.
Die houding zal wellicht een rol spelen, maar ik denk dat het grootste probleem pnkunde is. Ze weten niet beter dan dat alles voor ze gedaan wordt en nemen daarom klakkeloos aan dat het na hun huwelijk zo zal blijven als bij moeders.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bovendien, als we toch aan het generaliseren gaan, hebben laagopgeleide mannen meer de neiging om traditionele rolpatronen aan te hangen waarin zorgtaken toch echt vrijwel 100% bij de vrouw worden neergelegd. Vanuit een dergelijke houding is er uiteraard geen enkele motivatie om zgn. vrouwentaken te leren.
ik zag hem nu pasquote:Op maandag 3 oktober 2005 21:31 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Hey het was mijn "grap"
Wacht maar tot deel 2![]()
De OP staat klaar![]()
En dan geef je 'em gelijk maar een rotschop,quote:
Heb je het artikel in het ED vandaag ook gelezen? Dat mannen niet alleen maar aan sex denken, zoals jullie denken?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:45 schreef thaleia het volgende:
Was dit berichtje uit de Volkskrant van vandaag hier al gepost?
"UTRECHT - Hoogopgeleide vrouwelijke singles zijn vrijwel even gelukkig als mensen met een partner. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI), dat vandaag wordt gepresenteerd op de Nederlandse Demografiedag in Utrecht.
In series als Sex And The City wordt een vrolijk beeld geschetst van het single-bestaan. Toch blijkt uit sociologisch onderzoek steevast dat alleenstaanden minder gelukkig zijn dan mensen met een partner. Onder de term ‘alleenstaande’ vallen echter heel verschillende groepen, van ‘Sex And The City-vrouwen’ tot bejaarde weduwnaars. Zou er in die brede categorie toch niet een groep ‘happy singles’ bestaan, vroegen NIDI-onderzoekers Judith Soons en Aat Liefbroer zich af.
En jawel, de ‘Sex And The City-vrouwen’ – relatief jonge, hoogopgeleide singles met een leuke baan – zijn heel tevreden met hun bestaan. Het verschil in geluk met mensen die getrouwd zijn of samenwonen is te verwaarlozen. De lagere totaalscore voor alleenstaanden wordt veroorzaakt door andere groepen. Vooral laagopgeleide mannen hebben moeite met alleen zijn.
Belangrijk is wel de relatiegeschiedenis van de single, zegt Judith Soons. Alleenstaanden die eerst hebben samengewoond, zijn doorgaans minder gelukkig. Verbroken LAT-relaties hebben daarentegen geen invloed op het gemiddelde welbevinden. Het ‘Sex And The City-bestaan’ lijkt overigens niet onbeperkt houdbaar: hoe langer mensen single zijn, hoe lager het welbevinden."
Ik en mijn vriendinnen kunnen ons hier wel in vinden: we vermaken ons prima, maar als het te lang gaat duren wordt het irritant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |