abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2005 @ 17:31:52 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_31032088
In een verwoede poging gisteren freek uit epe een legging te doen open ik toch maar dit topic.
(gisteren ff geen fok )

Dit topic is bedoelt om eventuele leggingen te doen van minimaal 2 kaarten of meer. Leggingen mogen betrekking hebben op personen, situaties, en algemene vragen.

Wanneer je een legging voor iemand doet dan zeg je welke methode je gebruikt.. Hoe je te werk gaat etc. eventuele extra info is wel handig..

Bij deze doe ik vanavond een legging voor degene die als eerste gelegd wil hebben..

Misschien dat andere tarot en alternatieve deck houders mee willen werken aan dit topic..

Succes me leggen en het begrijpen van leggingen.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  donderdag 29 september 2005 @ 17:38:14 #2
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31032330
je weet dat we hier al een topic voor hebben of niet? Pluk de Kaart deel 4
er is geen limiet aan de hoeveelheid kaarten die je kunt trekken. zo trek ik regelmatig 2-3 kaarten. en vamperotica trekt soms ook een stapel voor 1 persoon.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  donderdag 29 september 2005 @ 17:41:56 #3
91333 displission
pi_31032428
Ja, maar ik zie zo weinig verschillende leggingen..meestal zie je een kaart in een deck..het schijnt dat de kaarten ook op zijn kop kunnen liggen en dat je een eventuele kaart als een kruis over een ander heen kunt leggen..

Ik trek meestal ook meer kaarten, maar pluk de kaart is toch meer 1 kaart?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  donderdag 29 september 2005 @ 17:47:44 #4
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31032584
er wordt standaard 1 dagkaart trekkingen gedaan. maar op verzoek worden er ook andere leggingen gedaan.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  donderdag 29 september 2005 @ 18:09:30 #5
91333 displission
pi_31033138
@ barracupracuda. ok ik had gisteren een legging gedaan voor jouw. In dat topic alleen kon ik niet posten..

Ik trok drie kaarten met een algemene vraag: de eerste kaart trok ik om een goed beeld te vormen van de persoon in kwestie..

de eerste kaart die ik van links naar recht opensloeg was de staven 2..op de kaart een man die een wereld in zijn hand houd. In zijn andere hand houdt hij een staf een andere staf zit vast aan de muur..hij kijkt voor zich uit s aan het afwachten en besluiteloos..de duiding staat voor leef in het heden, niet in de toekomst..je wilt groeien, maar je wacht nog even af..

de tweede kaart ligt daar rechts naast het is de pentakles 9.
een jonge man staat in een mooie tuin met rode bessen. In de ene hand houdt deze man een valk omhoog, de valk belichaamd scherp zicht, wat je zeker gaat gebruiken voor de erboven beschreven groei. Je bezit over wijsheid en bent hoogstwaarschijnlijk alleen. Het staat ook voor innerlijke en uiterlijke rijkdom. het heden.

de derde kaart weer een aas, een beetje een toekomstkaart rechts naast de pentalkes. Een witte hand komt uit een wolk. je groei wordt voltooid. Een staf in de hand staat voor de falus, mannelijke energie. Je zal nieuwe kracht krijgen, groei en ontwikkeling.

Zo dit was de legging ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik werk meestal met drie kaarten als ik nog meer duidelijkheid wil trek ik nog een kaart.
  donderdag 29 september 2005 @ 18:11:10 #6
91333 displission
pi_31033173
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:47 schreef Enyalius het volgende:
er wordt standaard 1 dagkaart trekkingen gedaan. maar op verzoek worden er ook andere leggingen gedaan.
Hier worden standaard twee kaarten getrokken of meer..verschillende leggingen mogen hier uitgelegd worden, en er mag om gevraagd worden nog extra kaarten te trekken, maar je mag ook 1 kaart trekken.
  donderdag 29 september 2005 @ 18:20:13 #7
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31033395
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:09 schreef displission het volgende:
@ barracupracuda. ok ik had gisteren een legging gedaan voor jouw. In dat topic alleen kon ik niet posten..

Ik trok drie kaarten met een algemene vraag: de eerste kaart trok ik om een goed beeld te vormen van de persoon in kwestie..

de eerste kaart die ik van links naar recht opensloeg was de staven 2..op de kaart een man die een wereld in zijn hand houd. In zijn andere hand houdt hij een staf een andere staf zit vast aan de muur..hij kijkt voor zich uit s aan het afwachten en besluiteloos..de duiding staat voor leef in het heden, niet in de toekomst..je wilt groeien, maar je wacht nog even af..

de tweede kaart ligt daar rechts naast het is de pentakles 9.
een jonge man staat in een mooie tuin met rode bessen. In de ene hand houdt deze man een valk omhoog, de valk belichaamd scherp zicht, wat je zeker gaat gebruiken voor de erboven beschreven groei. Je bezit over wijsheid en bent hoogstwaarschijnlijk alleen. Het staat ook voor innerlijke en uiterlijke rijkdom. het heden.

de derde kaart weer een aas, een beetje een toekomstkaart rechts naast de pentalkes. Een witte hand komt uit een wolk. je groei wordt voltooid. Een staf in de hand staat voor de falus, mannelijke energie. Je zal nieuwe kracht krijgen, groei en ontwikkeling.

Zo dit was de legging ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik werk meestal met drie kaarten als ik nog meer duidelijkheid wil trek ik nog een kaart.
Topper heel erg bedankt! en ja ik heb er wat aan!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31034307
Ik vind het wel een goed topic. In pluk de kaart lees ik ook niet veel over verschillende leggingen en het is maar zeer zelden dat er een volledige legging wordt gedaan. Die neemt natuurlijk ook veel meer tijd in beslag.

Ik heb inmiddels mijn ouwe, maar zelden gebruikte Lenormand deckje teruggevonden. Ik kan er alleen geen moer mee en hoop hier wat wijzer te worden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_31060087
Ik ben wel benieuwd of er iemand een eenvoudige open legging voor me kan doen dan.

Als ik in het weekend tijd heb en het loopt een beetje, zal ik ook leggingen proberen te doen met 3 of 4 kaarten.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:09:40 #10
91333 displission
pi_31079040
Het is vroeg, maar ik zal toch een poging wagen. Voor jouw weer dezelfde trekking alicey. 3 kaarten, ff wat wierrook erbij pakken. Om te beginnen zorg ik ervoor dat ik goed zit. Dat ik mijn cigaretjes hebt en wat te drinken heb, want zo'n legging kan wel een half uurtje duren!

De eerste kaart ik heb ze gewoon op volgorde na het schudden openegelegd; dat is iets wat me al tijdens het schudden opkomt omdat ik geen geboortedatum van je heb. "Toevallig" koos ik net 1,2,3 omdat het goed voelde maar het had ook anders kunnen zijn.

De eerste kaart is de koningin van zwaarden. Een vrouw zit op een troon en houdt in de ene hand een zwaard rechtomhoog en met de andere lijkt het net of ze zwaait. Volgens mij begroet ze iemand.

kerwoorden: sterke moeder, voorbeeldige opvoedster, verbitterde weduwe, de vitterige echtgenote, de succesvolle zakenvrouw, kortom een vrouw die best wel wat alleen kan. Je hebt van het lijden moeten leren en dat ben je niet vergeten, zoiets geef jij aan een ander door..

het heden..het oordeel
naakte mensen en een engel die uit de wolken komt met een trompet. Er is iets op komst er wordt iets aangekondigd..de volgende kaart zal dat uitwijzen, waarover het gaat. De mensen verwelkomen het geluid wel en accepteren het als positief nieuws..

Als het vuur regent
moet je als water zijn
als er teveel water is
wees als de wind
als de grote vloed komt
wees als de hemel
en als het de allerlaatste vloed van alle werelden is
geef dan je "IK" op
en wordt god(Allama prabhu)

Deze kaart heeft ook er veel met relegie te maken, waarschijnlijk ben je gelovig..en trust me dat staat niet bij gebruikersinfo.

De laatste de toekomstkaart..
Een hele relaxte kaart een jonge knaap zit onder een boom. Er zijn vier kelken om hem heen. Eentje ervan wordt door een klein handje uit de wolk aangeboden. Ik zie meditatie, nou ja het is een trieste meditatie. Ok er wordt je een klek aangeboden, maar het gras groeit vanzelf..je kijkt naar de grond. Ik zou zeggen: kijk gewoon eens wat je wordt aangeboden en probeer de kelk te zien en aan te pakken. Het leven zit vol mooie dingen..

Zo dit waren de kaarten, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Zou je voor mij ook eens een legging willen doen Alicey..hoeft niet gelijk, maar als je zin hebt.
pi_31079629
Displission, Ik vind jouw manier van uitleggen heel bijzonder.
Wil jij nog een keer een legging voor me doen.

Ik ben trouwens van plan om straks nog es te gaan kijken in de stad voor een deck.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:56:55 #12
91333 displission
pi_31079687
Goed bezig..je moet begrijpen dat ik niet teveel leggingen per dag doe, maar als ik zin en tijd hebt zal ik er eentje voor je doen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:58:26 #13
91333 displission
pi_31079706
Gewoon goed kijken naar een deck waar je je prettig bij voelt? Voelt het positief of negatief? Denk dat dat het belangrijkst is, maar ook weer niet teveel na gaan denken erover.
pi_31079715
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:56 schreef displission het volgende:
Goed bezig..je moet begrijpen dat ik niet teveel leggingen per dag doe, maar als ik zin en tijd hebt zal ik er eentje voor je doen.
Kijk maar. Spreekt vanzelf. Als je zin en tijd hebt natuurlijk
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_31083567
Ik zou eigenlijk ook graag een uitgebreidere legging willen krijgen, als iemand daar een keer tijd voor heeft. Graag op gezondheidsgebied....
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:07:43 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31086297
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:09 schreef displission het volgende:
Het is vroeg, maar ik zal toch een poging wagen. Voor jouw weer dezelfde trekking alicey. 3 kaarten, ff wat wierrook erbij pakken. Om te beginnen zorg ik ervoor dat ik goed zit. Dat ik mijn cigaretjes hebt en wat te drinken heb, want zo'n legging kan wel een half uurtje duren!
Doe maar rustig aan.
quote:
De eerste kaart is de koningin van zwaarden. Een vrouw zit op een troon en houdt in de ene hand een zwaard rechtomhoog en met de andere lijkt het net of ze zwaait. Volgens mij begroet ze iemand.

kerwoorden: sterke moeder, voorbeeldige opvoedster, verbitterde weduwe, de vitterige echtgenote, de succesvolle zakenvrouw, kortom een vrouw die best wel wat alleen kan. Je hebt van het lijden moeten leren en dat ben je niet vergeten, zoiets geef jij aan een ander door..
Hmmm.. De kernwoorden twijfel ik wel een beetje aan. Wat ik heb meegemaakt heb weet ik echter..
quote:
het heden..het oordeel
naakte mensen en een engel die uit de wolken komt met een trompet. Er is iets op komst er wordt iets aangekondigd..de volgende kaart zal dat uitwijzen, waarover het gaat. De mensen verwelkomen het geluid wel en accepteren het als positief nieuws..

Als het vuur regent
moet je als water zijn
als er teveel water is
wees als de wind
als de grote vloed komt
wees als de hemel
en als het de allerlaatste vloed van alle werelden is
geef dan je "IK" op
en wordt god(Allama prabhu)
Hmmm.. Het gevoel van het oordeel heb ik wel op het moment. Het gevoel dat er iets op komst is..
quote:
Deze kaart heeft ook er veel met relegie te maken, waarschijnlijk ben je gelovig..en trust me dat staat niet bij gebruikersinfo.
Of ik gelovig ben weet ik eigenlijk niet.. Ik hang geen religie meer aan, maar ik zou mezelf ook niet ongelovig noemen..
quote:
De laatste de toekomstkaart..
Een hele relaxte kaart een jonge knaap zit onder een boom. Er zijn vier kelken om hem heen. Eentje ervan wordt door een klein handje uit de wolk aangeboden. Ik zie meditatie, nou ja het is een trieste meditatie. Ok er wordt je een klek aangeboden, maar het gras groeit vanzelf..je kijkt naar de grond. Ik zou zeggen: kijk gewoon eens wat je wordt aangeboden en probeer de kelk te zien en aan te pakken. Het leven zit vol mooie dingen..

Zo dit waren de kaarten, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik denk het wel. Bedankt!
quote:
Zou je voor mij ook eens een legging willen doen Alicey..hoeft niet gelijk, maar als je zin hebt.
Voor jou trok ik het volgende:

Verleden : Bekers Ridder. De balans tussen fantasie en de werkelijkheid kwijtraken, tussen gevoel en temperament, en romantiek en over-emotionaliteit. Het verleden bestaat uit veel idealen, waarbij je jezelf vaak niet in de hand had, het aanvoelen van sferen en emoties van anderen, maar ook daardoor stemmingswisselingen. Je zocht jezelf vooral van binnen, maar daardoor vergat je soms dat er meer is dan alleen dat.

Heden : De Hogepriesteres. Onderbewustzijn en passiviteit. Op het moment ben je rustig, en ben je meer een toeschouwer dan dat je deel uitmaakt van alles wat er gebeurt. Je leeft intuitief, en je zou kunnen zeggen dat wanneer je kijkt naar “leven en laten leven”, dat “laten leven” op dit moment de boventoon voert. Geduldig wacht je af wat komen gaat, en laat alles gebeuren zonder ingrijpen, als een toeschouwer.

Toekomst : Staven 2. Ultieme kracht. Je zult de kracht en macht hebben om anderen te sturen, je zult staan voor je eigen doelen, en bereid zijn hiervoor risico's te nemen. Ook wanneer dit betekent dat je iets moet doen wat nooit eerder gedaan is, zul je zelf de eerste stappen zetten. De wereld ligt in je handen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:35:12 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31087060
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:28 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik zou eigenlijk ook graag een uitgebreidere legging willen krijgen, als iemand daar een keer tijd voor heeft. Graag op gezondheidsgebied....
Verleden : Pentakels 2. Flexibiliteit en plezier. Je had alles in balans, had wat nodig was, en kon gestaag voortgang boeken. Je leefde in geluk, en wist hoe je het leven maximaal kon nemen.

Heden : De Zon. Vitaliteit en verlichting. Je voelt hoe energie tot je komt, en straalt vitaliteit en enthausiasme uit. Door het inzicht dat je opdoet, zul je ervaren dat je je aan de overwinnende zijde bevindt. Je verkeert in goede gezondheid.

Toekomst : Zwaarden 3. Verraad en eenzaamheid. Je zult ervaren dat iemand je het spreekwoordelijke mes in de rug zet. Je zult bemerken dat je iemand hebt vertrouwd die niet te vertrouwen was, en zult je daarom eenzaam en verraden voelen. Onthoud echter dat de pijn die je in deze fase zult ervaren, je uiteindelijk sterker maken.

Op gebied van gezondheid lijkt mij dat er een periode aankomt die iets minder zal zijn.. De toekomst draait echter om verraad, eenzaamheid en pijn in je hart.. Vertrouw je misschen teveel op iets of iemand, of ben je te afhankelijk van iets of iemand?
pi_31087083
Ik pas
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_31087112
Leuk topic

Als iemand voor mij een heden/verleden/toekomst legging wil doen, graag Later op de avond heb ik tijd om zelf te leggen dus als iemand dan interesse heeft?
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:23:26 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31093383
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:36 schreef Morwen het volgende:
Leuk topic

Als iemand voor mij een heden/verleden/toekomst legging wil doen, graag Later op de avond heb ik tijd om zelf te leggen dus als iemand dan interesse heeft?
Verleden: De eenzame (De gehangene). Omkering en overgave. Je hebt de strijd opgegeven, en hebt zaken geaccepteerd zoals ze zijn. Je hebt jezelf en je principes op de achtergrond gezet om het geheel beter te dienen. Je hebt alles eens vanuit een andere hoek bekeken, en bent daardoor tot andere inzichten gekomen.

Heden : Staven Koningin. Zelf-verzekerd en aantrekkelijk. Je bent aantrekkelijk en populair, en maakt daardoor makkelijk vrienden. Je bent actief en sterk. Met je zelfvertrouwen zit het wel goed, je weet wat je kunt.

Toekomst : Staven 6. Trots en overwinning. Je zult met wat je bezig houdt succes boeken, en zult erkend worden voor wie en wat je bent. Pas wel op dat je hierdoor niet naast je schoenen gaat lopen.

Ik ben trouwens ook wel geinteresseerd in een legging van jou.
pi_31093983
Ah, daar zijn jullie
Alicey, mag ik een verleden, heden, toekomst trekking van je??
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
  Moderator zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:57:19 #22
5428 crew  miss_sly
pi_31094566
Goed topic, ik had het nog niet gezien.
Ik zou ook erg graag een heden/verleden/toekomst legging willen, dus als iemand (Morwen, Alicey) nog tijd en zin heeft, graag
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:00:28 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31094669
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:42 schreef freija het volgende:
Ah, daar zijn jullie
Alicey, mag ik een verleden, heden, toekomst trekking van je??
Verleden : Pentakels 7. Beoordeling en beloning. Je hebt stil gestaan bij wat je bezig hield, en hebt de vrijheid genomen om eens stil te staan bij wat je bereikt had. Soms maak je allemaal kleine stapjes, om later te zien dat je een grote stap hebt genomen, en vooruitgang hebt geboekt. Je bent ook voor de keuze gesteld. Je levensweg liet een splitsing zien, zodat je gedwongen werd te kiezen.

Heden : Zwaarden 2. Ontwijkend gedrag en ontkenning van gevoelens. Het lijkt erop dat je je werkelijke gevoelens ontkent, en blind bent voor de werkelijkheid. Misschien wil je de werkelijkheid niet erkennen. Doe je jezelf ook niet stoerder voor dan je bent?

Toekomst : Pentakels Schildknaap. Pragmatisch en de wind in de zeilen. Je zult je plannen waar maken door een realistische blik. Je weet wie je kunt vertrouwen, en zult jezelf ook betrouwbaar tonen. Je zult groeien, en daardoor geluk en stabiliteit vinden.

Alsje.
pi_31095043
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 20:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Verleden : Pentakels 7. Beoordeling en beloning. Je hebt stil gestaan bij wat je bezig hield, en hebt de vrijheid genomen om eens stil te staan bij wat je bereikt had. Soms maak je allemaal kleine stapjes, om later te zien dat je een grote stap hebt genomen, en vooruitgang hebt geboekt. Je bent ook voor de keuze gesteld. Je levensweg liet een splitsing zien, zodat je gedwongen werd te kiezen.

Heden : Zwaarden 2. Ontwijkend gedrag en ontkenning van gevoelens. Het lijkt erop dat je je werkelijke gevoelens ontkent, en blind bent voor de werkelijkheid. Misschien wil je de werkelijkheid niet erkennen. Doe je jezelf ook niet stoerder voor dan je bent?

Toekomst : Pentakels Schildknaap. Pragmatisch en de wind in de zeilen. Je zult je plannen waar maken door een realistische blik. Je weet wie je kunt vertrouwen, en zult jezelf ook betrouwbaar tonen. Je zult groeien, en daardoor geluk en stabiliteit vinden.

Alsje.
Heu, do you know me???
Hele mooie trekking Alicey, sluit heel goed aan bij hoe ik me voel.
Dankjewel!
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:17:01 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31095162
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:57 schreef miss_sly het volgende:
Goed topic, ik had het nog niet gezien.
Ik zou ook erg graag een heden/verleden/toekomst legging willen, dus als iemand (Morwen, Alicey) nog tijd en zin heeft, graag
Verleden : Staven Koningin. Zelfverzekerdheid een aantrekkingskracht. Door de warmte die je uitstraalde was je aantrekkelijk en populair. Je enthausiasme, openheid en vriendelijkheid deden menig mens zich prettig voelen in jouw aanwezigheid. Je leven was druk en actief, maar daardoor ook gezellig. Je zelfverzekerdheid heeft je ver gebracht.

Heden : De Gehangene (De eenzame). Loslaten en een andere richting inslaan. Je leeft momenteel erg op je gevoel, en hebt niet al je emoties in de hand. Je hebt een keerpunt aan gebracht, maar voor je gevoel heb je de strijd opgegeven en verloren, en voel je je kwetsbaarder dan ooit. Je weet echter dat je door een stap terug te zetten 2 stappen vooruit gaat, en dat wat je opgeeft, het waard is voor wat je terug zult ontvangen.

Toekomst : Zwaarden Koningin. Ervaren en eerlijk. Je kent de regels waarmee het spel gespeeld moet worden, en blijft verre van leugens en bedrog. Je zult de kern van alles snel weten te doorgronden, en kunt open en eerlijk je weg vinden. Je weet intussen hoe het spel “leven” gespeeld moet worden, waardoor je eerlijke en oprechte verwachtingen zult hebben. Je zult niet makkelijk op het verkeerde been te zetten zijn, en weet zelf openhartig en effectief te handelen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')