Hij komt van de frontpage van FOK en hier vind je het artikel Steeds vaker alcohol op schoolfeestjes .quote:Steeds vaker alcohol op schoolfeestjes
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 29 september 2005 @ 13:21
Op schoolfeesten in het voortgezet onderwijs wordt steeds vaker alcohol geschonken. Uit een onderzoek blijkt dat driekwart van de middelbare scholen geen moeite heeft met het aanbieden van alcoholhoudende dranken. Vijf jaar geleden was dat nog maar de helft. Ruim tweederde van de leerlingen drinkt alcohol op een schoolfeest.
Eenderde drinkt daarbij zelfs meer dan vijf glazen alcohol op een avond. Ook voor scholieren die jonger zijn dan 16 blijkt het geen probleem om aan alcohol te komen. Vijftig procent van de 12- tot 15-jarigen drinkt wel eens een biertje, breezertje of ander alcoholhoudend vocht. Tweederde geeft aan dat het voor deze groep niet moeilijk is om zelf alcohol te kopen.
Het onderzoek van de Stichting Alcoholpreventie (STAP) werd uitgevoerd onder 450 leerlingen van 50 middelbare scholen.
Dit is je reinste nonsens. Dan moeten we openbaar stenigen ook maar toestaan omdat het in Iran ook mag.quote:Verbied alcohol aan jongeren onder 21, dit is legitiem omdat het in Amerika ook niet mag.
Hahahahah, "omdat het in Amerika ook niet mag"... Fantastische reden zeg...quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Stelling:
Verbied alcohol aan jongeren onder 21, dit is legitiem omdat het in Amerika ook niet mag.
Leuke reden trouwensquote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Stelling:
Verbied alcohol aan jongeren onder 21, dit is legitiem omdat het in Amerika ook niet mag.
viel mij ook al op, deze 'fantastische' reden. We bepalen zelf wel wat we doen met een leeftijdsgrens voor alcohol.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:57 schreef Tony_diNovo het volgende:
[..]
Hahahahah, "omdat het in Amerika ook niet mag"... Fantastische reden zeg...![]()
Amerika is eigenlijke onze grote broer, Europa is een rip-off met 50 landen ipv 50 staten en wij zullen meer en meer als Amerikanen moeten worden. Tuurlijk moet je nadenken alvorens je een wet uit een ander land invoert, maar dit is op zich lang geen slechte wet van de Amerikanen.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:57 schreef Tony_diNovo het volgende:
[..]
Hahahahah, "omdat het in Amerika ook niet mag"... Fantastische reden zeg...![]()
"begint te neurien" LaLaLa Dochters Bush LaLaLa"quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Hij komt van de frontpage van FOK en hier vind je het artikel Steeds vaker alcohol op schoolfeestjes .
De jongeren gooien er nog een slootje alcohol tegenaan en drinken zo de ondergang van onze hoogstaande Westerse cultuur tegemoet. Vergeet niet dat gedestilleerde alcohol tenslotte is uitgevonden in ........ jawel ......... ARABIË . En dat zijn culturen die inmiddels tamelijk in verval zijn geraakt, jammergenoeg, maar de vraag is wat te doen.??
In Amerika gelden veel strengere wetten, en mag je nl. pas vanaf je 21e alcohol drinken, iets wat streng overkomt, maar wat ook meer orde en regelmaat onder de jongeren brengt. Ja dan leven ze zich uit vanaf hun 21e en dan ben je toch wat volwassener.
Stelling:
Een volmondig JA!quote:Op donderdag 29 september 2005 17:26 schreef Crazy_Rabbid het volgende:
wat een kansloos topic.........
zullen we dan in nederland dan ook maar invoeren dat je zo een automatisch machine geweer kunt gaan halen in de supermarkt.....
dus.. arabische culturen zijn in verval geraakt door alcohol.. en waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Hij komt van de frontpage van FOK en hier vind je het artikel Steeds vaker alcohol op schoolfeestjes .
De jongeren gooien er nog een slootje alcohol tegenaan en drinken zo de ondergang van onze hoogstaande Westerse cultuur tegemoet. Vergeet niet dat gedestilleerde alcohol tenslotte is uitgevonden in ........ jawel ......... ARABIË . En dat zijn culturen die inmiddels tamelijk in verval zijn geraakt, jammergenoeg, maar de vraag is wat te doen.??
amerikaanse jongeren en orde en regelmatigheid?quote:In Amerika gelden veel strengere wetten, en mag je nl. pas vanaf je 21e alcohol drinken, iets wat streng overkomt, maar wat ook meer orde en regelmaat onder de jongeren brengt. Ja dan leven ze zich uit vanaf hun 21e en dan ben je toch wat volwassener.
in de VS mag je ook rustig je reet afvegen met de mensenrechten, dus dat is alleen daarom ook in Nederland legitiem? wtf, waarom bestaan er nogsteeds mensen die denken dat alles wat uit gringolandia komt hemels goed is??quote:Stelling:
Nederland is een zelfstandig land en hoeft zich niet in alles te meten met Amerika; een land dat op veel terreinen meer problemen kent dan Nederland (drugsproblematiek, tienerzwangerschappen, overgewicht, noem maar op).quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Stelling:
Wat een onzin zeg! Alcohol wordt al zo lang als de mensheid oud is al gedronken en zelfs dieren worden zo nu en dan moedwillig lekker dronken door wat rottende vruchten weg te werken. Zorg er voor dat wanneer je iets beweert, dat dan ook waar is!quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Tja, en als ze geen alcohol mogen zuipen, zuipen ze het gewoon stiekem of ze stappen nog eerder naar een dealer voor het een of ander en dan heb je ze net zo goed onder je auto.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:10 schreef JanJanJan het volgende:
Ik ben voor.
Die jonge jochies die lam op hun opgevoerde scooters stappen, levensgevaarlijk.
Als ik ze onder mijn Touareg krijg zijn ze hartstikke dood...
Ja en dat is zonde, want dan kan ik hem weer laten wassen.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, en als ze geen alcohol mogen zuipen, zuipen ze het gewoon stiekem of ze stappen nog eerder naar een dealer voor het een of ander en dan heb je ze net zo goed onder je auto.
Prima, maar dan verbieden we ook de islam. Die veroorzaakt namelijk ook alleen maar ellende...quote:Op donderdag 29 september 2005 18:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat mij betreft verbieden ze het voor iedereen, het veroorzaakt alleen maar ellende.²
quote:Op donderdag 29 september 2005 19:22 schreef dVTB het volgende:
[..]
Prima, maar dan verbieden we ook de islam. Die veroorzaakt namelijk ook alleen maar ellende...
![]()
Ik ben het in 99 van de 100 gevallen met je eens, DarkDancer, maar ik vrees dat dit het ene gevalletje is waarin ik je mening niet deel. Er zijn zat voorbeelden van intelligente mensen die zichzelf niet onder controle hebben, overtredingen of misdaden begaan...quote:Op donderdag 29 september 2005 19:24 schreef DarkDancer het volgende:
mijn stelling:
mavo of lager --> geen alcohol onder de 21 jaar
havo of hoger --> geen alcohol onder de 16 jaar
ik ben opgegroeid in de horeca, gewerkt in de horeca en ook regelmatig bezoeker van de horeca.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:30 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik ben het in 99 van de 100 gevallen met je eens, DarkDancer, maar ik vrees dat dit het ene gevalletje is waarin ik je mening niet deel. Er zijn zat voorbeelden van intelligente mensen die zichzelf niet onder controle hebben, overtredingen of misdaden begaan...
Overigens is je stelling niet uitvoerbaar: veruit de meeste mensen van 16 hebben de Havo nog niet afgerond. Hebben ze dan in 3 of 4 Havo al recht op alcohol? - En wat als ze dat schooljaar blijven zitten en terug moeten naar het VMBO?![]()
Ja, precies, daar wordt natuurlijk weer geen rekening mee gehoudenquote:Op donderdag 29 september 2005 21:34 schreef Mr.J het volgende:
Jezus, hoe moet ik dan een 15 jarige Breezah scoren?
GHB in een Spa-tje blauw dan maar.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:18 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ja, precies, daar wordt natuurlijk weer geen rekening mee gehouden.
Back to the basics.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:25 schreef Mr.J het volgende:
[..]
GHB in een Spa-tje blauw dan maar.
Waar was dat dan voor nodig?quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
je draait hier de zaken even om feitelijk is de vs het broertje van de EU (historisch gezien)quote:Op donderdag 29 september 2005 17:03 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Amerika is eigenlijke onze grote broer, Europa is een rip-off met 50 landen ipv 50 staten en wij zullen meer en meer als Amerikanen moeten worden. Tuurlijk moet je nadenken alvorens je een wet uit een ander land invoert, maar dit is op zich lang geen slechte wet van de Amerikanen.![]()
En ik ben een joker?quote:Op donderdag 29 september 2005 21:34 schreef Mr.J het volgende:
Jezus, hoe moet ik dan een 15 jarige Breezah scoren?
In Amerika mag je op je 16e al autorijden.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
In Amerika gelden veel strengere wetten, en mag je nl. pas vanaf je 21e alcohol drinken, iets wat streng overkomt, maar wat ook meer orde en regelmaat onder de jongeren brengt. Ja dan leven ze zich uit vanaf hun 21e en dan ben je toch wat volwassener.
Stelling:
alcohol moet in zijn geheel verboden worden, nietwaar BSB?quote:
(bron: Trouw)quote:’Verbied verkoop drank aan jongeren onder de 21 jaar’
door Jeroen den Blijker
Wie jonger is dan 21 jaar moet geen alcohol meer kunnen kopen. Ook moeten ouders meer toezicht houden op de drinkgewoonten van hun kroost.
Dat zegt André Kleinmeulman, de nieuwe inspecteur-generaal van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) in deze krant. Kleinmeulman constateert dat het huidige alcoholontmoedigingsbeleid steeds meer achter de feiten aanloopt. Zo wordt weliswaar minder alcohol verkocht aan jongeren onder de zestien, maar tegelijkertijd drinken zij wel meer in de privé-sfeer, in caravans en schuren. Ook veel drinken op schoolfeesten wordt een gewoonte. ,,Wat mij betreft mag de leeftijd voor verkoop van alcohol best naar 21 jaar”, zegt Kleinmeulman. Hij vindt dat ook ouders beter moeten worden voorgelicht over de keerzijde van alcoholmisbruik op jonge leeftijd, zodat die bewust toezicht gaan houden op het drankgebruik van hun kinderen.
De VWA treedt tot nu toe niet op tegen de drankfeesten in schuren. De inspectie beperkt zich om juridische redenen tot openbare gelegenheden. ,,Maar we zoeken naar mogelijkheden om dat te veranderen. Dat gaat waarschijnlijk wel lukken”, zegt de woordvoerster van Kleinmeulman. Ook verschijnen de inspecteurs hoogst zelden op scholen: eigenlijk gebeurt dat alleen als er gerichte klachten binnenkomen.
Met het oog op de volksgezondheid kunnen we dan beter iedereen van 21 en ouder die met de auto gaat stappen zich klem laten zuipen dat ruimt wat meer op qau verkeersdoden dan.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:14 schreef haagse_elfje het volgende:
wat wel zo is, de jongeren van tegenwoordig zuipen zich helemaal klem...
oké het zou mij een worst wezen dat ze dat doen en hun hele lever naar de klote helpen.,..
met het oog op de volksgezondheid is het niet echt positief
ja, maar van dat bier werd je niet zo gauw dronken, dat had maar een erg laag alcoholpercentage, en ook erg ambachtelijk, betekende dat het niet altijd met de hygienisch gebrouwen kon zijn, rekening houdend met de omstandigheden toenquote:Op donderdag 29 september 2005 19:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
In de Middeleeuwen dronk iedereen, jong en oud, arm of rijk ;BIER.
Want van water werd je hardstikke doodziek.
Goed plan ja. Meteen het wapenrecht herinvoeren ook dan maar?quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In Amerika mag je op je 16e al autorijden.
Wat wil je nou zeggen?
Amerika doet het dus wij ook?
En zijn zeker manieren te vinden om het verbieden van alcohol aan jongeren onder de 21 goed te doen. Als reden opvoeren omdat het in Amerika ook niet mag is wel het meest onzinnige dat je verzinnen kan.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
en dan ben je toch wat volwassener.
Stelling:
quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Stelling:
Een beetje scheikunde student van 16-17 jr, maakt zijn bier of drank zelf. We krijgen met deze wetgeving Finse of Russische toestanden waarbij mensen zullen sterven door mislukte brouwsels.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Stelling:
Je kan je ook afvragen wat er erg aan is als iemand van 15 bier drinkt, leeftijdsgrens verlagen tot 14 lijkt me een beter plan.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:22 schreef dVTB het volgende:
Waar het in Nederland aan schort is handhaving. Dus het bestraffen van de schoolkantine of kroeg-eigenaar die tegen de regels in alcohol / sterke drank schenkt aan jongeren beneden de 16 / 18 jaar.
Net alsof ouders hun kroost 100 % kunnen monitoren. Dat was vroeger niet en nu ook niet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:38 schreef RuL0R het volgende:
Je kan je ook afvragen wat er erg aan is als iemand van 15 bier drinkt, leeftijdsgrens verlagen tot 14 lijkt me een beter plan.
Dit is bijna net zo achterlijk als het beleid in bioscopen, "15,9 jaar? Sorry, te jong, je komt er niet in."
Ik vind dat de verantwoordelijkheid voor het gedrag van minderjarigen bij de ouders ligt, niet bij de regering. Ik ben daarom ook tegen dit soort leeftijdsgrenzen.
Nou wat vind jij dan een goede reden, dat Hitler zo fel tegen drank was?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En zijn zeker manieren te vinden om het verbieden van alcohol aan jongeren onder de 21 goed te doen. Als reden opvoeren omdat het in Amerika ook niet mag is wel het meest onzinnige dat je verzinnen kan.
18 is prima voor sterke drank, bier vanaf 16.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Stelling:
wtf heeft die ermee te makenquote:Op zondag 2 oktober 2005 10:39 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Nou wat vind jij dan een goede reden, dat Hitler zo fel tegen drank was?
Helaas lijken we nog veel te weinig op de VS. Bekrompen koud xenofoob k*tland. Als we niet gauw wat meer op de VS gaan lijken, dan plukken onze kinderen daar de vruchten van. Wij kunnen nog potverteren op wat onze ouders verdiend hebben, over een jaar of tien zal de recessie hier pas echt hard toeslaan met de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:47 schreef Mukie het volgende:
[..]
18 is prima voor sterke drank, bier vanaf 16.
Ik vind dat we sowieso al te veel op Amerika willen lijken en ben dat echt spuugzat.
Wat is het volgende dat we gaan doen om nog meer op ze te gaan lijken?
Wat? Juist wel op dat zooitje ongeregeld willen lijken wat nergens goed in is behalve in oorlogje voeren? Nee daar bedank ik voorquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:43 schreef klez het volgende:
[..]
Helaas lijken we nog veel te weinig op de VS. Bekrompen koud xenofoob k*tland. Als we niet gauw wat meer op de VS gaan lijken, dan plukken onze kinderen daar de vruchten van. Wij kunnen nog potverteren op wat onze ouders verdiend hebben, over een jaar of tien zal de recessie hier pas echt hard toeslaan met de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander.
"ik wil een linkse regering".
Helemaal mee eensquote:
De staatsschuld van NL is relatief gezien ontzettend laag, de regering misbruikt dat argument alleen maar om hun ultra-rexhtse plannen door te kunnen drukken.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:03 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens![]()
Dan hebben wij nu lekker veel geld![]()
Laat die kinderen maar de staatsschuld afbetalen![]()
Maar de schuld is er.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De staatsschuld van NL is relatief gezien ontzettend laag, de regering misbruikt dat argument alleen maar om hun ultra-rexhtse plannen door te kunnen drukken.
eensquote:Op zondag 2 oktober 2005 12:11 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Maar de schuld is er.
En het tekort ook.
Leningen betaal je eerst af voordat je extra uitgaven gaat doen.
Zo hoord de consument dat ook te doen. Schuld op schuld geeft meer en meer schulden.
lijkt me niet dat een land zo wil leven. op het moment dat je vrij bent van staatsschuld heb je geen aflossingen meer en komt er weer meer bestedings ruimte. Even door de zure appel heen bijten.
Je kunt een lening ook zien als investering in de toekomst. Nog nooit van bedrijfskrediet gehoord?quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:19 schreef Mukie het volgende:
[..]
eens
Dit soort dingen moet gewoon voor iedereen gelden
Klez, ik weet dat verliefdheid blind maakt, maar het is soms toch nuttig de feiten te kennen over het door jou bejubelde land. De staatsschuld in de VS is per bewoner 1,5x zo groot als in Nederland en groeit met 3 miljard per dagquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:43 schreef klez het volgende:
[..]
Helaas lijken we nog veel te weinig op de VS. Bekrompen koud xenofoob k*tland. Als we niet gauw wat meer op de VS gaan lijken, dan plukken onze kinderen daar de vruchten van. Wij kunnen nog potverteren op wat onze ouders verdiend hebben, over een jaar of tien zal de recessie hier pas echt hard toeslaan met de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander.
"ik wil een linkse regering".
De onzin over 'Arabieren in verval' daargelaten, in de US gelden inderdaad in sommige staten strenge wetten m.b.t. alcohol. Er zijn meer wetten die jongeren moeten behoeden voor allerlei enge dingen. De uitwerking? Mensen doen dingen stiekum. Er wordt volop geblowed, er wordt stiekum alcohol gedronken, er zijn zelfs jongeren die via-via aan verderfelijke sexboekjes weten te komen. Nog steeds leeft het idee bij nogal wat mensen dat 'verbieden' een toverwoordje is om problemen tegen te gaan.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
we're all living in Amerikaquote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
hitler zat zelfs aan de speedquote:Op zondag 2 oktober 2005 10:49 schreef Mukie het volgende:
[..]
wtf heeft die ermee te maken
HItler was pas het spoor bijster, de achterlijke gezondsheidsfreak.
Hij liet twee per dag een flinke dosis amfetamine injecteren. Maargoed, dat schijnt gezond te zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hitler zat zelfs aan de speed
inversteren om te kunnen investeren in later?quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je kunt een lening ook zien als investering in de toekomst. Nog nooit van bedrijfskrediet gehoord?
De staatshuishouding kun je niet vergelijken met die van een gemiddeld gezin. Natuurlijk bestaat er in het ideale geval geen staatsschuld (al wordt zelf over deze vraag nog gedebateerd in tijdschriften als The Economist), maar beter een relatief beperkte staatschuld en investeringen in het (hoger) onderwijs, onderzoek en infrastructuur, dan geen staatsschuld, maar wel een verouderd onderwijssysteem, vooroorlogse infrastructuur en geen rooie cent voor onderzoek.quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:09 schreef Mukie het volgende:
[..]
inversteren om te kunnen investeren in later?
Of wel het ene gat met het andere dichten?
De gemiddelde Nederlander heeft nu al moeite om de eindjes bijeen te knopen. Gebruiken hun extra geld om juist die leningen af te betalen. Moet de regering dan hetzelfde gaan doen?
Daar ben ik het wel mee eens. Maar daarin steken ze het geld niet.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De staatshuishouding kun je niet vergelijken met die van een gemiddeld gezin. Natuurlijk bestaat er in het ideale geval geen staatsschuld (al wordt zelf over deze vraag nog gedebateerd in tijdschriften als The Economist), maar beter een relatief beperkte staatschuld en investeringen in het (hoger) onderwijs, onderzoek en infrastructuur, dan geen staatsschuld, maar wel een verouderd onderwijssysteem, vooroorlogse infrastructuur en geen rooie cent voor onderzoek.
Voor een belangrijk deel wel hoor. Onderwijs is bijvoorbeeld nog steeds de grootste uitgavenpost van de staat, zij het dat daar in mijn ogen nog lang niet genoeg geld aan besteed wordt.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:45 schreef Mukie het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar daarin steken ze het geld niet.
Wmb mogen ze het geld van beveiliging en die onnodige feestjes eens daarin steken, of in de zorg.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Voor een belangrijk deel wel hoor. Onderwijs is bijvoorbeeld nog steeds de grootste uitgavenpost van de staat, zij het dat daar in mijn ogen nog lang niet genoeg geld aan besteed wordt.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:39 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Nou wat vind jij dan een goede reden, dat Hitler zo fel tegen drank was?
Als jij denkt dat Amerikanen nergens goed in zijn, misschien kan je dan wat dingen noemen waarin jij vind dat Nederlanders beter zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:57 schreef Mukie het volgende:
[..]
Wat? Juist wel op dat zooitje ongeregeld willen lijken wat nergens goed in is behalve in oorlogje voeren? Nee daar bedank ik voor
Ha...Nederland uniek? Waarin dan...quote:Nederland moet uniek blijven als land zijnde, binnen een vereenigd Europe.
Verstandig van je.quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:08 schreef multatuli het volgende:
[..]
Klez, ik weet dat verliefdheid blind maakt, maar het is soms toch nuttig de feiten te kennen over het door jou bejubelde land. De staatsschuld in de VS is per bewoner 1,5x zo groot als in Nederland en groeit met 3 miljard per dag
Verder geheel off topic natuurlijk, maar ik dacht laat ik hem er eens op wijzen. Welk land xenofober is laat ik maar even in het midden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |