abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31030836
quote:
Steeds vaker alcohol op schoolfeestjes

Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: ANP

Gepubliceerd: donderdag 29 september 2005 @ 13:21

Op schoolfeesten in het voortgezet onderwijs wordt steeds vaker alcohol geschonken. Uit een onderzoek blijkt dat driekwart van de middelbare scholen geen moeite heeft met het aanbieden van alcoholhoudende dranken. Vijf jaar geleden was dat nog maar de helft. Ruim tweederde van de leerlingen drinkt alcohol op een schoolfeest.

Eenderde drinkt daarbij zelfs meer dan vijf glazen alcohol op een avond. Ook voor scholieren die jonger zijn dan 16 blijkt het geen probleem om aan alcohol te komen. Vijftig procent van de 12- tot 15-jarigen drinkt wel eens een biertje, breezertje of ander alcoholhoudend vocht. Tweederde geeft aan dat het voor deze groep niet moeilijk is om zelf alcohol te kopen.

Het onderzoek van de Stichting Alcoholpreventie (STAP) werd uitgevoerd onder 450 leerlingen van 50 middelbare scholen.
Hij komt van de frontpage van FOK en hier vind je het artikel Steeds vaker alcohol op schoolfeestjes .

De jongeren gooien er nog een slootje alcohol tegenaan en drinken zo de ondergang van onze hoogstaande Westerse cultuur tegemoet. Vergeet niet dat gedestilleerde alcohol tenslotte is uitgevonden in ........ jawel ......... ARABIË . En dat zijn culturen die inmiddels tamelijk in verval zijn geraakt, jammergenoeg, maar de vraag is wat te doen.??

In Amerika gelden veel strengere wetten, en mag je nl. pas vanaf je 21e alcohol drinken, iets wat streng overkomt, maar wat ook meer orde en regelmaat onder de jongeren brengt. Ja dan leven ze zich uit vanaf hun 21e en dan ben je toch wat volwassener.

Stelling:

Verbied alcohol aan jongeren onder 21, dit is legitiem omdat het in Amerika ook niet mag.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31030963
BHFH topic.

[Ontopic]
Met verbieden gooi je het in de illegaliteit en dat maakt het alleen maar spannender...
Het probleem tussen jeugd en alcohol is slechts een van de gevolgen van de te slappe opvoeding uit de jaren 80 en 90. Alles moet mogen, iedereen heeft rechten maar niemand heeft pichten.
Als er bij de kids eens wat verantwoordelijkheidsbesef wordt ingeramd, ben je veel verder.
quote:
Verbied alcohol aan jongeren onder 21, dit is legitiem omdat het in Amerika ook niet mag.
Dit is je reinste nonsens. Dan moeten we openbaar stenigen ook maar toestaan omdat het in Iran ook mag.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  donderdag 29 september 2005 @ 16:55:01 #3
128106 AndJusticeForAll
Religion is for the weak
pi_31030980
Als men in Amerika collectief zelfmoord pleegt, moeten wij het dan ook maar doen?
I see dumb people
pi_31030990
Mijn stelling:

Vermoord alle vrouwen die overspel plegen c.q. verkracht worden, dit is legitiem omdat het in Iran ook mag.

Beide stellingen zijn natuurlijk te debiel voor woorden. Maar even inhoudelijk heb je het idee dat er in Amerika minder wordt gedronken dan in Europa? Ik niet namelijk alleen drinkt de jeugd daar clandestien met alle mogelijke extra problemen van dien.

mooi BHFH topic overigens.
pi_31031036
Mensen moeten hun grenzen leren en dat kan alleen maar als ze er een paar keer goed overheen gaan. Alcohol is een perfect leermiddel en de beste leertijd voor de meesten is tussen 16 en 20. Niet doen dus!!!
pi_31031055
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Stelling:

Hahahahah, "omdat het in Amerika ook niet mag"... Fantastische reden zeg...
Hoezo loos onderschrift!?
  donderdag 29 september 2005 @ 16:59:52 #7
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_31031113
quote:

[..]

Stelling:

Leuke reden trouwens

en wil je me soms dood hebben
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
pi_31031133
"Legitiem", kent u die uitdrukking?

De topicstarter van dit topic wel, maar de betekenis ervan mag hij wat mij betreft nog eens opzoeken in het werk van bijvoorbeeld Max Weber.

Ik wens u nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
Ik wens u voor nu nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
pi_31031140
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:57 schreef Tony_diNovo het volgende:

[..]

viel mij ook al op, deze 'fantastische' reden. We bepalen zelf wel wat we doen met een leeftijdsgrens voor alcohol.
IPV een hogere leeftijdsgrens kunnen we natuurlijk ook staatswinkels maken, zoals men in zweden doet.
Maar alleen een hogere leeftijdsgrens vind ik ook goed, van mij mogen ze het wel naar 20 gooien....maar dan wel van álle alcohol, dus ook die breezers e.d. 20+ leeftijd geven
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  donderdag 29 september 2005 @ 17:02:10 #10
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_31031174
En wij moeten natuurlijk gewoon amerika volgen......

Gewoon iedereen mag alcohol drinken als ie dat wilt, als je jezelf naar de klote helpt is dat je eigen schuld
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_31031221
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:57 schreef Tony_diNovo het volgende:

[..]

Amerika is eigenlijke onze grote broer, Europa is een rip-off met 50 landen ipv 50 staten en wij zullen meer en meer als Amerikanen moeten worden. Tuurlijk moet je nadenken alvorens je een wet uit een ander land invoert, maar dit is op zich lang geen slechte wet van de Amerikanen.
pi_31031308
Ik vind alcohol drinken echt belachelijk, mensen onder de 21 jaar hebben ook behoefte aan dat soort dingen, hoort bij de opgroeien. Vind je het gek dat mensen in amerika zoveel illegaal aan de drugs en alcohol zitten. Komt alleen maar door het feit dat het vanaf 21 pas mag en dan krijg je illegale praktijken.

Als je vanaf het begin goed voorlicht en toestaat, kijk scheiding sterke drank en bier/breezers vind ik prima zoals het nu geregelt is. Maar alle drank uitsluiten onder 21, no WAY!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_31031410
ach als ze dat doen
ga ik toch gewoon een ander soort hard drugs gebruiken.
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
  donderdag 29 september 2005 @ 17:09:56 #14
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_31031417
Dit is een vrij land enzo dus ik zuip wanneer ik wil en hoeveel ik wil.
Maar ja ook al verbieden ze het onder de 21 dan kan ik nog zuipen wat ik wil
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  donderdag 29 september 2005 @ 17:10:09 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31031428
Oja en in Amerika gaat het goed met de jongeren omdat ze pas vanaf hun 21e legaal mogen drinken

weltrusten
pi_31031653
Onzin,
16 jaar is goed.
pi_31031675
quote:

[..]

Hij komt van de frontpage van FOK en hier vind je het artikel Steeds vaker alcohol op schoolfeestjes .

De jongeren gooien er nog een slootje alcohol tegenaan en drinken zo de ondergang van onze hoogstaande Westerse cultuur tegemoet. Vergeet niet dat gedestilleerde alcohol tenslotte is uitgevonden in ........ jawel ......... ARABIË . En dat zijn culturen die inmiddels tamelijk in verval zijn geraakt, jammergenoeg, maar de vraag is wat te doen.??

In Amerika gelden veel strengere wetten, en mag je nl. pas vanaf je 21e alcohol drinken, iets wat streng overkomt, maar wat ook meer orde en regelmaat onder de jongeren brengt. Ja dan leven ze zich uit vanaf hun 21e en dan ben je toch wat volwassener.

Stelling:

"begint te neurien" LaLaLa Dochters Bush LaLaLa"

Do I need to say more?

Allebei minderjarig en meerdere malen gearresteerd voor drank misbruik op te jonge leeftijd.
Ok, pa was alcoholist, maar is dat dan een excuus? In Amerika wel, hier dan ook maar?
pi_31031905
wat een kansloos topic.........
zullen we dan in nederland dan ook maar invoeren dat je zo een automatisch machine geweer kunt gaan halen in de supermarkt.....
  donderdag 29 september 2005 @ 17:28:35 #19
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_31031984
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:26 schreef Crazy_Rabbid het volgende:
wat een kansloos topic.........
zullen we dan in nederland dan ook maar invoeren dat je zo een automatisch machine geweer kunt gaan halen in de supermarkt.....
Een volmondig JA!
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_31032537
quote:

[..]

dus.. arabische culturen zijn in verval geraakt door alcohol.. en waar haal je die wijsheid vandaan?
quote:
amerikaanse jongeren en orde en regelmatigheid? Dat het niet mag, wil niet zeggen dat ze zich alsnog niet vol laten lopen.. en over ordelijke amerikaanse jongeren gesproken, ga jij eens tijdens spring break op vakantin in vallarta, mazatlan, whatever, en dan spreken we elkaar nog wel eens..
quote:
Stelling:

in de VS mag je ook rustig je reet afvegen met de mensenrechten, dus dat is alleen daarom ook in Nederland legitiem? wtf, waarom bestaan er nogsteeds mensen die denken dat alles wat uit gringolandia komt hemels goed is??

idd verkapt bhfh topic btw...
PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
pi_31033449
quote:
Stelling:
Nederland is een zelfstandig land en hoeft zich niet in alles te meten met Amerika; een land dat op veel terreinen meer problemen kent dan Nederland (drugsproblematiek, tienerzwangerschappen, overgewicht, noem maar op).

Waar het in Nederland aan schort is handhaving. Dus het bestraffen van de schoolkantine of kroeg-eigenaar die tegen de regels in alcohol / sterke drank schenkt aan jongeren beneden de 16 / 18 jaar.
  donderdag 29 september 2005 @ 18:29:46 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_31033613
Dit is vrij simpel op te lossen toch: alle klassen tot 16 jaar gezamenlijk feest aanbieden waar geen alcohol geschonken wordt en de klassen vanaf 16 jaar een feest geven waar wel (aangelengd) bier en wijn mogen worden verkocht zittenblijvers hebben dan gewoon nog een jaartje pech, haden ze maar beter hun best moeten doen.

En om die grens te verleggen van 16 naar 21 jaar, omdat dat in Amerika zo is Amerika is Amerika, Nederland is Nederland. We schaffen hier toch ook de wapenvergunning niet af, want jah in Amerika mag iedereen een gun bezitten
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_31033878
Net alsof iedereen onder de 21 in Amerika netjes volgens de wet geen alcohol drinkt.
En kunnen ze niet aan alcohol komen stappen ze heel makkelijk over op andere, gevaarlijkere narcotica.
  donderdag 29 september 2005 @ 18:52:19 #24
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31034155
Wat mij betreft verbieden ze het voor iedereen, het veroorzaakt alleen maar ellende.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31034272
Ja hier ben ik voor!!!!
*verwijderd door Admin*
pi_31034599
quote:

[..]
Wat een onzin zeg! Alcohol wordt al zo lang als de mensheid oud is al gedronken en zelfs dieren worden zo nu en dan moedwillig lekker dronken door wat rottende vruchten weg te werken. Zorg er voor dat wanneer je iets beweert, dat dan ook waar is!
Ik Ben Benjamin Ben
pi_31034659
In de Middeleeuwen dronk iedereen, jong en oud, arm of rijk ;BIER.
Want van water werd je hardstikke doodziek.
pi_31034711
Ik ben voor.

Die jonge jochies die lam op hun opgevoerde scooters stappen, levensgevaarlijk.
Als ik ze onder mijn Touareg krijg zijn ze hartstikke dood...
*verwijderd door Admin*
pi_31034767
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:10 schreef JanJanJan het volgende:
Ik ben voor.

Die jonge jochies die lam op hun opgevoerde scooters stappen, levensgevaarlijk.
Als ik ze onder mijn Touareg krijg zijn ze hartstikke dood...
Tja, en als ze geen alcohol mogen zuipen, zuipen ze het gewoon stiekem of ze stappen nog eerder naar een dealer voor het een of ander en dan heb je ze net zo goed onder je auto.
pi_31034806
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, en als ze geen alcohol mogen zuipen, zuipen ze het gewoon stiekem of ze stappen nog eerder naar een dealer voor het een of ander en dan heb je ze net zo goed onder je auto.
Ja en dat is zonde, want dan kan ik hem weer laten wassen.
*verwijderd door Admin*
pi_31035170
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat mij betreft verbieden ze het voor iedereen, het veroorzaakt alleen maar ellende.
²
Prima, maar dan verbieden we ook de islam. Die veroorzaakt namelijk ook alleen maar ellende...
pi_31035257
mijn stelling:

mavo of lager --> geen alcohol onder de 21 jaar
havo of hoger --> geen alcohol onder de 16 jaar
Islam=facisme
pi_31035287
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:22 schreef dVTB het volgende:

[..]

Prima, maar dan verbieden we ook de islam. Die veroorzaakt namelijk ook alleen maar ellende...
pi_31035456
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:24 schreef DarkDancer het volgende:
mijn stelling:

mavo of lager --> geen alcohol onder de 21 jaar
havo of hoger --> geen alcohol onder de 16 jaar
Ik ben het in 99 van de 100 gevallen met je eens, DarkDancer, maar ik vrees dat dit het ene gevalletje is waarin ik je mening niet deel. Er zijn zat voorbeelden van intelligente mensen die zichzelf niet onder controle hebben, overtredingen of misdaden begaan...

Overigens is je stelling niet uitvoerbaar: veruit de meeste mensen van 16 hebben de Havo nog niet afgerond. Hebben ze dan in 3 of 4 Havo al recht op alcohol? - En wat als ze dat schooljaar blijven zitten en terug moeten naar het VMBO?
pi_31035515
helemaal mee eens ben

al die dronken breezer sletjes
don't give me that fucking bullshit
pi_31037613
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:30 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik ben het in 99 van de 100 gevallen met je eens, DarkDancer, maar ik vrees dat dit het ene gevalletje is waarin ik je mening niet deel. Er zijn zat voorbeelden van intelligente mensen die zichzelf niet onder controle hebben, overtredingen of misdaden begaan...

Overigens is je stelling niet uitvoerbaar: veruit de meeste mensen van 16 hebben de Havo nog niet afgerond. Hebben ze dan in 3 of 4 Havo al recht op alcohol? - En wat als ze dat schooljaar blijven zitten en terug moeten naar het VMBO?
ik ben opgegroeid in de horeca, gewerkt in de horeca en ook regelmatig bezoeker van de horeca.
in al die tijd moet ik concluderen dat een bepaald soort volk toch zeer agressief, irritant en vernielzuchtig word van de drank. helaas zijn dat vaak de lager opgeleiden en bepaalde groepen.

misschien moeten ze daar eens een onderzoekje naar doen

* DarkDancer zit nu ook al aan zijn 4e pijpje en moet zo nog indrinken en daarna nog stappen. waarschijnlijk ben ik wel bezopen maar meer dan een zeer vermakelijke vertoning voor andere stappers zal het niet zijn
Islam=facisme
pi_31038777
DarkDancer, niet alles over één kam scheren... - Niet iedereen van een bepaalde groep is verkeerd... Enzo (je weet wel wat ik wil zeggen)
  donderdag 29 september 2005 @ 21:34:23 #38
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_31040394
Jezus, hoe moet ik dan een 15 jarige Breezah scoren?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_31041975
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:34 schreef Mr.J het volgende:
Ja, precies, daar wordt natuurlijk weer geen rekening mee gehouden .
  donderdag 29 september 2005 @ 22:25:38 #40
19479 Mr.J
pi_31042269
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:18 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ja, precies, daar wordt natuurlijk weer geen rekening mee gehouden .
GHB in een Spa-tje blauw dan maar.
pi_31042343
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:25 schreef Mr.J het volgende:

[..]

GHB in een Spa-tje blauw dan maar.
Back to the basics.
pi_31042567
quote:
Waar was dat dan voor nodig?
feest
pi_31043159
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:03 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Amerika is eigenlijke onze grote broer, Europa is een rip-off met 50 landen ipv 50 staten en wij zullen meer en meer als Amerikanen moeten worden. Tuurlijk moet je nadenken alvorens je een wet uit een ander land invoert, maar dit is op zich lang geen slechte wet van de Amerikanen.
je draait hier de zaken even om feitelijk is de vs het broertje van de EU (historisch gezien)

en het is gewoon belachelijke dat je in de vs met je 16 wel een geweer mag hebben maar niet drinken en dat je je ook met je 18 overhoop mag latenschieten maarb dat alcohol te gevaarlijk is. het is gewoon net zo hypocriet als dat hele tepel en borsten gebeuren

[ Bericht 16% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 29-09-2005 22:53:09 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 29 september 2005 @ 23:38:46 #44
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31044892
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:34 schreef Mr.J het volgende:
En ik ben een joker?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31045013
Ik vind het een belachelijke wet. Je stelt dat mensen van 21 volwassener zijn dan van 16, en ik denk dat een belangrijke reden dat Nederlandse jongeren eerder volwassen zijn dan Amerikaanse is, dat we hier iets minder betuttelend bezig zijn met dit soort dingen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:05:21 #46
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31045694
Als 15 jarige dronk ik ook 5 glazen bier weg iin de kroeg tijdens de vakantie, dat koste 10 gulden, en dat kan je op die leeftijd prima hebben. Vind het al mooi dat 2/3de daar op of onder blijft, en als je een paar keertjes over je nek gaat leer je dat ook wel af.
I'm nobody's sheep
pi_31045900
Tja...ze kunnen ook gewoon de scholen beter controleren...Maarja, als je van te voren gaat zuipen dan maakt het ook geen fuck uit.

En lekker boeiend, laat ze lekker een biertje drinken. Als het niet mag dan gaan ze het stiekem doen en daar komt alleen maar meer gezeik van.
pi_31050645
quote:

[..]

Stelling:

In Amerika mag je op je 16e al autorijden.

Wat wil je nou zeggen?

Amerika doet het dus wij ook?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:32:25 #49
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31050797
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En ik ben een joker?

²
alcohol moet in zijn geheel verboden worden, nietwaar BSB?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:37:14 #50
19479 Mr.J
pi_31050888
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En ik ben een joker?

²
Yeps, want jij meent al die onzin die je uitkraamt.
pi_31051092
!
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:39:20 #52
3542 Gia
User under construction
pi_31053980
Ik vind 21 wat overdreven. In Nederland wordt je als volwassen bestempeld op je 18de. Ik vind dan ook dat er geen alcohol verkocht mag worden aan jongeren onder de 18 jaar. (Geldt nu alleen voor sterke drank)
Of jongeren dan toch thuis een glaasje mogen drinken, staat daar los van. Het gaat puur om de verkoop. Dus kroeg, supermarkt en slijterij.
pi_31057610
quote:
’Verbied verkoop drank aan jongeren onder de 21 jaar’

door Jeroen den Blijker

Wie jonger is dan 21 jaar moet geen alcohol meer kunnen kopen. Ook moeten ouders meer toezicht houden op de drinkgewoonten van hun kroost.

Dat zegt André Kleinmeulman, de nieuwe inspecteur-generaal van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) in deze krant. Kleinmeulman constateert dat het huidige alcoholontmoedigingsbeleid steeds meer achter de feiten aanloopt. Zo wordt weliswaar minder alcohol verkocht aan jongeren onder de zestien, maar tegelijkertijd drinken zij wel meer in de privé-sfeer, in caravans en schuren. Ook veel drinken op schoolfeesten wordt een gewoonte. ,,Wat mij betreft mag de leeftijd voor verkoop van alcohol best naar 21 jaar”, zegt Kleinmeulman. Hij vindt dat ook ouders beter moeten worden voorgelicht over de keerzijde van alcoholmisbruik op jonge leeftijd, zodat die bewust toezicht gaan houden op het drankgebruik van hun kinderen.

De VWA treedt tot nu toe niet op tegen de drankfeesten in schuren. De inspectie beperkt zich om juridische redenen tot openbare gelegenheden. ,,Maar we zoeken naar mogelijkheden om dat te veranderen. Dat gaat waarschijnlijk wel lukken”, zegt de woordvoerster van Kleinmeulman. Ook verschijnen de inspecteurs hoogst zelden op scholen: eigenlijk gebeurt dat alleen als er gerichte klachten binnenkomen.
(bron: Trouw)

http://www.trouw.nl/hetni(...)e+21+jaar%26rsquo%3B

pi_31063596
eh ja boeit niemand
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:14:07 #55
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31063717
wat wel zo is, de jongeren van tegenwoordig zuipen zich helemaal klem...
oké het zou mij een worst wezen dat ze dat doen en hun hele lever naar de klote helpen.,..
met het oog op de volksgezondheid is het niet echt positief
don't give me that fucking bullshit
pi_31064283
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:14 schreef haagse_elfje het volgende:
wat wel zo is, de jongeren van tegenwoordig zuipen zich helemaal klem...
oké het zou mij een worst wezen dat ze dat doen en hun hele lever naar de klote helpen.,..
met het oog op de volksgezondheid is het niet echt positief
Met het oog op de volksgezondheid kunnen we dan beter iedereen van 21 en ouder die met de auto gaat stappen zich klem laten zuipen dat ruimt wat meer op qau verkeersdoden dan.
pi_31074084
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
In de Middeleeuwen dronk iedereen, jong en oud, arm of rijk ;BIER.
Want van water werd je hardstikke doodziek.
ja, maar van dat bier werd je niet zo gauw dronken, dat had maar een erg laag alcoholpercentage, en ook erg ambachtelijk, betekende dat het niet altijd met de hygienisch gebrouwen kon zijn, rekening houdend met de omstandigheden toen
pi_31076328
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In Amerika mag je op je 16e al autorijden.
Wat wil je nou zeggen?
Amerika doet het dus wij ook?
Goed plan ja. Meteen het wapenrecht herinvoeren ook dan maar?
Nee dat wordt lekker leefbaar...

Ik kreeg m'n eerste glas alcohol toen ik nauwelijks kon lopen - vodka overigens, en m'n eerste cigaret voordat ik naar de kleuterschool ging.
Drink bijna niet, rook niet.

Maar alcohol legaal vanaf de geboorde zou ik zeggen.
pi_31076431
quote:
en dan ben je toch wat volwassener.

Stelling:

En zijn zeker manieren te vinden om het verbieden van alcohol aan jongeren onder de 21 goed te doen. Als reden opvoeren omdat het in Amerika ook niet mag is wel het meest onzinnige dat je verzinnen kan.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:37:35 #60
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31076650
quote:

[..]

Stelling:

jij bent echt het spoor bijster he??
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:38:52 #61
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31076670
quote:

[..]

Stelling:

Een beetje scheikunde student van 16-17 jr, maakt zijn bier of drank zelf. We krijgen met deze wetgeving Finse of Russische toestanden waarbij mensen zullen sterven door mislukte brouwsels.
Een overheid moet zich niet bezig houden met een repressie beleid van alcohol en drugs maar eerder met het geven van een goede voorlichting ervan. De mens is van nature altijd al nieuwsgierig en creatief geweest, en een verbod van de overheid zal hier weinig aan helpen.
pi_31076674
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:22 schreef dVTB het volgende:
Waar het in Nederland aan schort is handhaving. Dus het bestraffen van de schoolkantine of kroeg-eigenaar die tegen de regels in alcohol / sterke drank schenkt aan jongeren beneden de 16 / 18 jaar.
Je kan je ook afvragen wat er erg aan is als iemand van 15 bier drinkt, leeftijdsgrens verlagen tot 14 lijkt me een beter plan.

Dit is bijna net zo achterlijk als het beleid in bioscopen, "15,9 jaar? Sorry, te jong, je komt er niet in."
Ik vind dat de verantwoordelijkheid voor het gedrag van minderjarigen bij de ouders ligt, niet bij de regering. Ik ben daarom ook tegen dit soort leeftijdsgrenzen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:41:36 #63
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31076740
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:38 schreef RuL0R het volgende:
Je kan je ook afvragen wat er erg aan is als iemand van 15 bier drinkt, leeftijdsgrens verlagen tot 14 lijkt me een beter plan.

Dit is bijna net zo achterlijk als het beleid in bioscopen, "15,9 jaar? Sorry, te jong, je komt er niet in."
Ik vind dat de verantwoordelijkheid voor het gedrag van minderjarigen bij de ouders ligt, niet bij de regering. Ik ben daarom ook tegen dit soort leeftijdsgrenzen.
Net alsof ouders hun kroost 100 % kunnen monitoren. Dat was vroeger niet en nu ook niet.
Maar je invalshoek is wel juist.
pi_31086761
Naar 18 jaar verhogen , okee.

21 jaar is wel erg overdreven.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  Moderator / Redactie FP zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:29:11 #65
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_31090027
Wat een onzintopic
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_31106554
tvp, ik reageer zodra ik nuchter ben, nu staat ie tenminste in m'n activelist
pi_31107499
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:26 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En zijn zeker manieren te vinden om het verbieden van alcohol aan jongeren onder de 21 goed te doen. Als reden opvoeren omdat het in Amerika ook niet mag is wel het meest onzinnige dat je verzinnen kan.
Nou wat vind jij dan een goede reden, dat Hitler zo fel tegen drank was?
  zondag 2 oktober 2005 @ 10:47:34 #68
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31107601
quote:

[..]

Stelling:

18 is prima voor sterke drank, bier vanaf 16.
Ik vind dat we sowieso al te veel op Amerika willen lijken en ben dat echt spuugzat.
Wat is het volgende dat we gaan doen om nog meer op ze te gaan lijken?
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  zondag 2 oktober 2005 @ 10:49:14 #69
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31107627
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:39 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

wtf heeft die ermee te maken
HItler was pas het spoor bijster, de achterlijke gezondsheidsfreak.
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:43:22 #70
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_31108605
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:47 schreef Mukie het volgende:

[..]

18 is prima voor sterke drank, bier vanaf 16.
Ik vind dat we sowieso al te veel op Amerika willen lijken en ben dat echt spuugzat.
Wat is het volgende dat we gaan doen om nog meer op ze te gaan lijken?
Helaas lijken we nog veel te weinig op de VS. Bekrompen koud xenofoob k*tland. Als we niet gauw wat meer op de VS gaan lijken, dan plukken onze kinderen daar de vruchten van. Wij kunnen nog potverteren op wat onze ouders verdiend hebben, over een jaar of tien zal de recessie hier pas echt hard toeslaan met de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander.
"ik wil een linkse regering".
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:57:57 #71
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31109017
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:43 schreef klez het volgende:

[..]

Helaas lijken we nog veel te weinig op de VS. Bekrompen koud xenofoob k*tland. Als we niet gauw wat meer op de VS gaan lijken, dan plukken onze kinderen daar de vruchten van. Wij kunnen nog potverteren op wat onze ouders verdiend hebben, over een jaar of tien zal de recessie hier pas echt hard toeslaan met de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander.
Wat? Juist wel op dat zooitje ongeregeld willen lijken wat nergens goed in is behalve in oorlogje voeren? Nee daar bedank ik voor

Nederland moet uniek blijven als land zijnde, binnen een vereenigd Europe.
pi_31109149
quote:

[..]

Helemaal mee eens
Dan hebben wij nu lekker veel geld

Laat die kinderen maar de staatsschuld afbetalen
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:08:20 #73
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31109309
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:03 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Dan hebben wij nu lekker veel geld

Laat die kinderen maar de staatsschuld afbetalen
De staatsschuld van NL is relatief gezien ontzettend laag, de regering misbruikt dat argument alleen maar om hun ultra-rexhtse plannen door te kunnen drukken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_31109403
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:08 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De staatsschuld van NL is relatief gezien ontzettend laag, de regering misbruikt dat argument alleen maar om hun ultra-rexhtse plannen door te kunnen drukken.
Maar de schuld is er.
En het tekort ook.

Leningen betaal je eerst af voordat je extra uitgaven gaat doen.
Zo hoord de consument dat ook te doen. Schuld op schuld geeft meer en meer schulden.
lijkt me niet dat een land zo wil leven. op het moment dat je vrij bent van staatsschuld heb je geen aflossingen meer en komt er weer meer bestedings ruimte. Even door de zure appel heen bijten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godtje op 02-10-2005 12:16:45 ]
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:19:00 #75
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31109633
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:11 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Maar de schuld is er.
En het tekort ook.

Leningen betaal je eerst af voordat je extra uitgaven gaat doen.
Zo hoord de consument dat ook te doen. Schuld op schuld geeft meer en meer schulden.
lijkt me niet dat een land zo wil leven. op het moment dat je vrij bent van staatsschuld heb je geen aflossingen meer en komt er weer meer bestedings ruimte. Even door de zure appel heen bijten.
eens
Dit soort dingen moet gewoon voor iedereen gelden
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:55:53 #76
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31110751
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:19 schreef Mukie het volgende:

[..]

eens
Dit soort dingen moet gewoon voor iedereen gelden
Je kunt een lening ook zien als investering in de toekomst. Nog nooit van bedrijfskrediet gehoord?
pi_31111202
quote:

[..]

Klez, ik weet dat verliefdheid blind maakt, maar het is soms toch nuttig de feiten te kennen over het door jou bejubelde land. De staatsschuld in de VS is per bewoner 1,5x zo groot als in Nederland en groeit met 3 miljard per dag

Verder geheel off topic natuurlijk, maar ik dacht laat ik hem er eens op wijzen. Welk land xenofober is laat ik maar even in het midden
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31112731
quote:

De onzin over 'Arabieren in verval' daargelaten, in de US gelden inderdaad in sommige staten strenge wetten m.b.t. alcohol. Er zijn meer wetten die jongeren moeten behoeden voor allerlei enge dingen. De uitwerking? Mensen doen dingen stiekum. Er wordt volop geblowed, er wordt stiekum alcohol gedronken, er zijn zelfs jongeren die via-via aan verderfelijke sexboekjes weten te komen. Nog steeds leeft het idee bij nogal wat mensen dat 'verbieden' een toverwoordje is om problemen tegen te gaan.

Ik dronk vanaf m'n 12e wel eens een wijntje mee bij het eten, op m'n 14e kreeg ik een pilsje van m'n vader op een terrasje. Tegenwoordig genoeg dingen om de kinderbescherming in te schakelen kennelijk. Waarom? Omdat sommige jongeren zich ieder weekend klemzuipen. Alsof een alcoholverbod dergelijke jongeren op andere gedachten zou brengen. Persoonlijk denk ik dat voorlichting beter is, al zal misbruik nooit uit te bannen zijn. Tijdens de drooglegging in de US met zeer scherpe vervolging werd er enorm veel gedronken.

Over leeftijdsgrenzen gesproken, ik kan er met m'n pet niet bij dat tabak legaal en wel aan 16-jarigen verkocht wordt. Tabak is zeer verslavend en 16 is nou net een leeftijd dat je heel bevattelijk bent om dingen uit te proberen. Op je 16e ben je voor de overheid onderhand niet eens in staat om zelf je kont af te vegen, maar roken is geen enkel probleem. Wel, ik zie m'n kinderen liever een pilsje drinken of een Penthouse lezen dan een sigaret opsteken. Tabak is echt troep.
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:51:18 #79
102466 cappp
Ondertitel
pi_31114877
quote:

we're all living in Amerika
Amerika ist wunderbar
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_31115687
Dankzij deze ijzeren wet raakt in de VS geen enkele puber meer dronken. Ik zou zeggen: Invoeren, en snel een beetje.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_31116491
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:49 schreef Mukie het volgende:

[..]

wtf heeft die ermee te maken
HItler was pas het spoor bijster, de achterlijke gezondsheidsfreak.
hitler zat zelfs aan de speed
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31116572
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hitler zat zelfs aan de speed
Hij liet twee per dag een flinke dosis amfetamine injecteren. Maargoed, dat schijnt gezond te zijn.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:51:08 #83
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31116592
wat is er mis met eigen verantwoordelijkheid?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:09:33 #84
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31117015
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Je kunt een lening ook zien als investering in de toekomst. Nog nooit van bedrijfskrediet gehoord?
inversteren om te kunnen investeren in later?
Of wel het ene gat met het andere dichten?

De gemiddelde Nederlander heeft nu al moeite om de eindjes bijeen te knopen. Gebruiken hun extra geld om juist die leningen af te betalen. Moet de regering dan hetzelfde gaan doen?
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:30:01 #85
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31119132
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:09 schreef Mukie het volgende:

[..]

inversteren om te kunnen investeren in later?
Of wel het ene gat met het andere dichten?

De gemiddelde Nederlander heeft nu al moeite om de eindjes bijeen te knopen. Gebruiken hun extra geld om juist die leningen af te betalen. Moet de regering dan hetzelfde gaan doen?
De staatshuishouding kun je niet vergelijken met die van een gemiddeld gezin. Natuurlijk bestaat er in het ideale geval geen staatsschuld (al wordt zelf over deze vraag nog gedebateerd in tijdschriften als The Economist), maar beter een relatief beperkte staatschuld en investeringen in het (hoger) onderwijs, onderzoek en infrastructuur, dan geen staatsschuld, maar wel een verouderd onderwijssysteem, vooroorlogse infrastructuur en geen rooie cent voor onderzoek.
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:45:11 #86
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31119495
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:30 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De staatshuishouding kun je niet vergelijken met die van een gemiddeld gezin. Natuurlijk bestaat er in het ideale geval geen staatsschuld (al wordt zelf over deze vraag nog gedebateerd in tijdschriften als The Economist), maar beter een relatief beperkte staatschuld en investeringen in het (hoger) onderwijs, onderzoek en infrastructuur, dan geen staatsschuld, maar wel een verouderd onderwijssysteem, vooroorlogse infrastructuur en geen rooie cent voor onderzoek.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar daarin steken ze het geld niet.
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:46:51 #87
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31119534
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:45 schreef Mukie het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Maar daarin steken ze het geld niet.
Voor een belangrijk deel wel hoor. Onderwijs is bijvoorbeeld nog steeds de grootste uitgavenpost van de staat, zij het dat daar in mijn ogen nog lang niet genoeg geld aan besteed wordt.
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:55:33 #88
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31119795
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:46 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Voor een belangrijk deel wel hoor. Onderwijs is bijvoorbeeld nog steeds de grootste uitgavenpost van de staat, zij het dat daar in mijn ogen nog lang niet genoeg geld aan besteed wordt.
Wmb mogen ze het geld van beveiliging en die onnodige feestjes eens daarin steken, of in de zorg.
pi_31120692
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:39 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Gaat het verder wel goed met je?
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:24:14 #90
70154 klez
pi_31122373
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:57 schreef Mukie het volgende:

[..]

Wat? Juist wel op dat zooitje ongeregeld willen lijken wat nergens goed in is behalve in oorlogje voeren? Nee daar bedank ik voor
Als jij denkt dat Amerikanen nergens goed in zijn, misschien kan je dan wat dingen noemen waarin jij vind dat Nederlanders beter zijn.
quote:
Nederland moet uniek blijven als land zijnde, binnen een vereenigd Europe.
Ha...Nederland uniek? Waarin dan...
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:28:20 #91
70154 klez
pi_31122512
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:08 schreef multatuli het volgende:

[..]

Klez, ik weet dat verliefdheid blind maakt, maar het is soms toch nuttig de feiten te kennen over het door jou bejubelde land. De staatsschuld in de VS is per bewoner 1,5x zo groot als in Nederland en groeit met 3 miljard per dag

Verder geheel off topic natuurlijk, maar ik dacht laat ik hem er eens op wijzen. Welk land xenofober is laat ik maar even in het midden
Verstandig van je.

Nederland met de VS vergelijken als het over staatschuld gaat is zinloos. Dan kan je beter (West-0)Europa nemen.
Vergeleken met Europa is de staatschuld vergelijkbaar. Alleen genereren de Amerikanen veel meer geld, en is dat probleem door hen veel sneller op te lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')