abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31203153
HuH? als er iets is wat we wel delen met Turkije dan is het wel geschiedenis. Misschien niet altijd even vriendschappelijk, maar tot de grote botsingen in het verleden behoren toch zeker wel die tussen het Ottomaanse Rijk en Europa.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:02:42 #202
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31203622
Ja klopt, maar mensen weten dit niet. Denk jij dat een gemiddelde Nederlander weet dat Turkije en Europa een geschiedenis met elkaar delen.

Het gaat voornamelijk om cultuur, geschiedenis en geloof. Dat blokkeert de toetreding van Turkije. Waarom denk je dat figuren als die zielige Wilders constant janken over Turkije en niet over Croatie, Polen etc.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31207603
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:38 schreef Vulkan het volgende:
Het is opmerkelijk als elke keer een topic gestart word over Turkije en de toetreding tot EU, dat we dan belanden in geschiedenis en geloof.

Dit wijst, vind ik, gelijk naar de oorzaak waarom mensen Turkije niet binnen de EU willen. Turkije deelt geen Europees geschiedenis en geloof.

Ik geloof in veranderingen. Zolang men blijft veranderen en zich constant aan haar omgeving aanpast, zullen we in modernere tijden leven.

Helaas moeten we steeds terug grijpen naar het verleden. Dat lost niets op...
Johan de With e.a. en ik e.a. voeren een, vriendelijke, vendetta over de rol van met name het christendom tijdens en na de klassieke oudheid, en vervolgens gaan we geweldig off-topic
pi_31210631
Als ik het me goed herinner was Nederland het tweede Europese land dat een Ambassade bij de Turkse Sultans opende. Zo'n beetje een kwart van wat tegenwoordig het hart van de stad Istanbul is waren de tuinen van de Nederlandse ambassade. En in die tuin ligt trouwens ook één van de oudste protestantse kerken van Istanbul, heden ten dage nog altijd in gebruik als zodanig.
pi_31212284
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:02 schreef Vulkan het volgende:
Ja klopt, maar mensen weten dit niet. Denk jij dat een gemiddelde Nederlander weet dat Turkije en Europa een geschiedenis met elkaar delen.

Het gaat voornamelijk om cultuur, geschiedenis en geloof. Dat blokkeert de toetreding van Turkije. Waarom denk je dat figuren als die zielige Wilders constant janken over Turkije en niet over Croatie, Polen etc.
Wilders is niet zielig, het is een politicus die op de kiezersmarkt klanten zoekt. Vraag en aanbod.
En naarmate de gevestide politiek de binding met de bevolking verliest zullen nieuwkomers daarvan profiteren. Ik ben ook erg benieuwd hoe de volgende verkiezingen in Nederland gaan verlopen, en wie zich allemaal verkiesbaar gaat stellen. Ik hoop altijd nog een beetje op Jacobse en van Es

pi_31212352
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:18 schreef HiZ het volgende:
Als ik het me goed herinner was Nederland het tweede Europese land dat een Ambassade bij de Turkse Sultans opende. Zo'n beetje een kwart van wat tegenwoordig het hart van de stad Istanbul is waren de tuinen van de Nederlandse ambassade. En in die tuin ligt trouwens ook één van de oudste protestantse kerken van Istanbul, heden ten dage nog altijd in gebruik als zodanig.
Was Frankrijk het eerste land?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:30:07 #207
131941 ladan
what a world!!!!!
pi_31212573
ik denk dat dat niet meer toe doet, het gaat om NU. hoe kan zo'n corrupt land lid worden van E.U. kijk naar binnenlandse situatie van turkijke, vrouwenonderdrukking, levenssituatievan gevangenissen,ga maar zo door........ :
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:31:30 #208
131941 ladan
what a world!!!!!
pi_31212623
dat was een reactie op HIZ, ben vergeten om dat te plaatsen. over de geschiedenis van turkijke
pi_31216184
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:22 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Was Frankrijk het eerste land?
Ja.
pi_31216265
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:30 schreef ladan het volgende:
ik denk dat dat niet meer toe doet, het gaat om NU. hoe kan zo'n corrupt land lid worden van E.U. kijk naar binnenlandse situatie van turkijke, vrouwenonderdrukking, levenssituatievan gevangenissen,ga maar zo door........ :
Ik kom inmiddels al zo'n 8 jaar bijna iedere maand in Turkije, en ik heb het land in een adembenemend tempo zien veranderen.

Wat ronduit grappig is, is dat je met die oude film-onzin komt over gevangenissen, want Turkije is juist bezig met een programma waarbij maximaal 2 gevangenen in één cel mogen zitten. Omdat dat de Europese norm is.
pi_31217158
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik kom inmiddels al zo'n 8 jaar bijna iedere maand in Turkije........
Trainingskamp?
pi_31217229
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:21 schreef HiZ het volgende:
....

Wat ronduit grappig is, is dat je met die oude film-onzin komt over gevangenissen, want Turkije is juist bezig met een programma waarbij maximaal 2 gevangenen in één cel mogen zitten. Omdat dat de Europese norm is.
Van de 20 man in één cel ''verdwijnen'' er dus 18, vooruitgang!
pi_31222162
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:52 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Van de 20 man in één cel ''verdwijnen'' er dus 18, vooruitgang!
Heel grappig.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:33:28 #214
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31223001
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:19 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Wilders is niet zielig, het is een politicus die op de kiezersmarkt klanten zoekt. Vraag en aanbod.
En naarmate de gevestide politiek de binding met de bevolking verliest zullen nieuwkomers daarvan profiteren. Ik ben ook erg benieuwd hoe de volgende verkiezingen in Nederland gaan verlopen, en wie zich allemaal verkiesbaar gaat stellen. Ik hoop altijd nog een beetje op Jacobse en van Es

[afbeelding]
Jacobse en van Es, wat een humor. Ik hoop dat het ook hierbij blijft!
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31223349
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:33 schreef Vulkan het volgende:

[..]

Jacobse en van Es, wat een humor. Ik hoop dat het ook hierbij blijft!
Interrumperen:

Tedje van Es: ''Heee, kleine mierenneuker wil je wel es effe gouw je muil houwe''

en na enige oefening met Jacobse

''M'neer de voorsjitter, wat de geache afgevaardige daar zeg, is natuurlijk het gelul van een dronken aardbei, en daarom vragen wij van de tegenpartij of de geache kleine mierenneuker zijn afgevaardige muil ken houwe''

Uit m'n hoofd.
Heb eMule draaien:
[Van Kooten & De Bie] Jacobse & Van Es - Samen voor ons eigen CD1.avi (en cd2 natuurlijk)
Kijken of ik het goed heb
pi_31223416
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Heel grappig.
Kom kom, niet zo zuur ik doe m'n best
pi_31226049
Ik ben zeker niet principieel tegen een EU lidmaatschap van Turkije, want ze behoren wel degelijk tot Europa, zowel geografisch als historisch. Dat gezegd hebbende zijn er wel een hoop praktische problemen, zoals het extreme nationalisme dat een opbouwend-kritische zelfreflectie danig in de weg zit, de mensenrechten en de minderheden. Die laatste twee wordt hard aan gwerkt, maar het is nog lang niet voldoende. Ik vind de koers die nu gevaren wordt wél een juiste, een onderhandelingstraject van zo'n 15 jaar zonder vaste toezeggingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')