Eneco die je internet een televisie afsluit?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:59 schreef Lucky-Shirt het volgende:
[..]
Ze hebben mij voor een soort gelijk conflict weldegelijk afgesloten.
Ik kreeg een correctienota van 1400 euro, terwijl mijn verbruik dat jaar zelfs met 10% was gedaald. Nota bestuderen en als snel een fout gevonden. Twee termijnen niet verwerkt en er bleef nog 1100 euro over. Nog steeds erg veel. We zijn nu al zeker anderhalve maand verder.
Steeds maar bellen, brieven schrijven, in afwachting van een reactie op de laatste brief. Vrijdagavond thuis komen, PC aan, geen internet. Gebeurd wel vaker, morgen nog eens proberen. Hele weekend niets, weinig thuis geweest en kom er zondagavond achter dat ik ook geen TV heb.
Maandag gelijk met UPC gebeld (begon voor mij met internet, gebruik ik veel meer als de TV). Test dit, test dat, maar niets hielp. Moest monteur langs komen, duurde zeker wel twee weken. Jaja, toch afspraak gemaakt en proberen eerder voor elkaar te krijgen. Hele week geen internet/tv. En bij thuiskomt op vrijdag ook geen gas en elektra meer. Gelijk bellen, was al na 19:00 uur, alleen de storingsdienst nog bereikbaar en die wilde me echt met geen mogelijkheid meer aansluiten. Ik kon maandag pas weer bellen.
Hele weekend maar bij vrienden geweest, maandag gelijk gebeld. De enige mogelijkheid was het gehele bedrag, nu ondertussen opgelopen naar 1750 euro, in 1x die dag voor 12:00 uur direct op de rekening van eneco te storten en het betalingsbewijs te faxen (hebben ze gewoon een standaard formulier voor op het postkantoor, incl. alle gegevens van eneco).
Het geld gelukkig bij elkaar kunnen krijgen en ik was om 14:00 uur weer aangesloten. Dat kunnen ze dan wel weer snel, was ook 1 draad, maar ja, dat wist ik zelf ook wel, heb die zegeltjes alleen niet. Ondertussen ben ik nog niet klaar met ze, ik wil het geld terug voor aan en afsluiten en mijn hotelkosten voor dat weekend vergoed hebben.
Uiteindelijk is gebleken dat de fout bij eneco heeft gelegen, maar ik heb er weinig zin meer in. Ik ben echt helemaal eneco moe na dit avontuur.
Ik betaal nu 172 euro per maand voor een +/- 60m2 2 kamer appartement. Alleen en ´s avond vaak alleen de PC en burolamp aan. Ach, ik kan het betalen, maar het is wel absurd veel.
Onderbouw je verhaal dan eens. Tot nu toe zie ik je alleen ongefundeerde frustratie uiten.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tot ze even een paar "foutjes" maken, wat ze structureel doen bij verhuizingen, en je een paar honderd euro extra aannaaien... Zie je het niet, dan is dat een paar honderd euro pure winst!
hoewel het inderdaad vaker zo is dat het in het nadeel dan in het voordeel van een klant is is het nog steeds niet moedwillig te noemen. Je blijft maar spreken over monopolisten maar volgens mij ben je een klein stukje geschiedenis kwijt en leef je nog in de tijd voor de vrije markt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Troy ==> Een goede hint lijkt me dat de fouten altijd in het voordeel van Eneco zijn, en nooit in het voordeel van de klant! Dat kan geen toeval zijn.
Verder komt Eneco (of welke energiemonopolist dan ook) nooit zelfstandig met een oplossing, je moet er meerdere brieven, telefoontjes en emails aan besteden... Pas als ze doorhebben dat je een pitbullmentaliteit hebt, geven ze je geld terug.
HAHAHAHA! Het kostte me welgeteld 11 maanden voor die flikkers bij Eneco na tig brieven, mailtjes en telefoontjes begrepen hadden dat ik de standen had doorgegeven, en dat ze dan niet iets uit hun reet mogen zuigen...............quote:Overigens mogen klanten het zich aantrekken zelf een betere mentaliteit te ontwikkelen mbt het doorgeven van meterstanden. Het is echt om te janken zo slecht als men daar mee omgaat.
ik werk zelf gelukkig niet bij eneco dus ik hoef me dat niet aan te trekken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
HAHAHAHA! Het kostte me welgeteld 11 maanden voor die flikkers bij Eneco na tig brieven, mailtjes en telefoontjes begrepen hadden dat ik de standen had doorgegeven, en dat ze dan niet iets uit hun reet mogen zuigen...............
Dat klinkt verstandig. Wellicht gewoon een getalletje verkeerd doorgegeven bij de meter standen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:06 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik neem aan dat je een begin en eindmeterstand op je eindafrekening hebt, dus misschien is het handig om die sowieso eens te controleren met wat je nu op je meter hebt staan (moet je wel rekening houden dat er nu wel wat meer opstaat als bij de meting voor de rekening natuurlijk) ? Als het fout is kunnen ze vervolgens een correctie doen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |