abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31202933
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:59 schreef Lucky-Shirt het volgende:

[..]

Ze hebben mij voor een soort gelijk conflict weldegelijk afgesloten.

Ik kreeg een correctienota van 1400 euro, terwijl mijn verbruik dat jaar zelfs met 10% was gedaald. Nota bestuderen en als snel een fout gevonden. Twee termijnen niet verwerkt en er bleef nog 1100 euro over. Nog steeds erg veel. We zijn nu al zeker anderhalve maand verder.

Steeds maar bellen, brieven schrijven, in afwachting van een reactie op de laatste brief. Vrijdagavond thuis komen, PC aan, geen internet. Gebeurd wel vaker, morgen nog eens proberen. Hele weekend niets, weinig thuis geweest en kom er zondagavond achter dat ik ook geen TV heb.

Maandag gelijk met UPC gebeld (begon voor mij met internet, gebruik ik veel meer als de TV). Test dit, test dat, maar niets hielp. Moest monteur langs komen, duurde zeker wel twee weken. Jaja, toch afspraak gemaakt en proberen eerder voor elkaar te krijgen. Hele week geen internet/tv. En bij thuiskomt op vrijdag ook geen gas en elektra meer. Gelijk bellen, was al na 19:00 uur, alleen de storingsdienst nog bereikbaar en die wilde me echt met geen mogelijkheid meer aansluiten. Ik kon maandag pas weer bellen.

Hele weekend maar bij vrienden geweest, maandag gelijk gebeld. De enige mogelijkheid was het gehele bedrag, nu ondertussen opgelopen naar 1750 euro, in 1x die dag voor 12:00 uur direct op de rekening van eneco te storten en het betalingsbewijs te faxen (hebben ze gewoon een standaard formulier voor op het postkantoor, incl. alle gegevens van eneco).

Het geld gelukkig bij elkaar kunnen krijgen en ik was om 14:00 uur weer aangesloten. Dat kunnen ze dan wel weer snel, was ook 1 draad, maar ja, dat wist ik zelf ook wel, heb die zegeltjes alleen niet. Ondertussen ben ik nog niet klaar met ze, ik wil het geld terug voor aan en afsluiten en mijn hotelkosten voor dat weekend vergoed hebben.

Uiteindelijk is gebleken dat de fout bij eneco heeft gelegen, maar ik heb er weinig zin meer in. Ik ben echt helemaal eneco moe na dit avontuur.

Ik betaal nu 172 euro per maand voor een +/- 60m2 2 kamer appartement. Alleen en ´s avond vaak alleen de PC en burolamp aan. Ach, ik kan het betalen, maar het is wel absurd veel.
Eneco die je internet een televisie afsluit?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:01:00 #77
86822 Troy
Resident Asshole
pi_31203562
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tot ze even een paar "foutjes" maken, wat ze structureel doen bij verhuizingen, en je een paar honderd euro extra aannaaien... Zie je het niet, dan is dat een paar honderd euro pure winst!
Onderbouw je verhaal dan eens. Tot nu toe zie ik je alleen ongefundeerde frustratie uiten.

dat fouten worden gemaakt staat buiten kijf. Energiemarkt is in deze niet anders an welke andere branch. Maar je aantijging dat fouten opzettelijk met winst oogmerk worden gemaakt slaat echt helemaal nergens op. Tenzij je dat kan bewijzen natuurlijk want daar sta ik wel voor open.

Stel je zou gelijk hebben dan zou ik het aankaarten, daar kan jij dan weer een hoop geld aan verdienen.
U bent geirriteerd?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:16:28 #78
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31203999
Troy ==> Een goede hint lijkt me dat de fouten altijd in het voordeel van Eneco zijn, en nooit in het voordeel van de klant! Dat kan geen toeval zijn.
Verder komt Eneco (of welke energiemonopolist dan ook) nooit zelfstandig met een oplossing, je moet er meerdere brieven, telefoontjes en emails aan besteden... Pas als ze doorhebben dat je een pitbullmentaliteit hebt, geven ze je geld terug.
censuur :O
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:41:55 #79
86822 Troy
Resident Asshole
pi_31204678
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Troy ==> Een goede hint lijkt me dat de fouten altijd in het voordeel van Eneco zijn, en nooit in het voordeel van de klant! Dat kan geen toeval zijn.
Verder komt Eneco (of welke energiemonopolist dan ook) nooit zelfstandig met een oplossing, je moet er meerdere brieven, telefoontjes en emails aan besteden... Pas als ze doorhebben dat je een pitbullmentaliteit hebt, geven ze je geld terug.
hoewel het inderdaad vaker zo is dat het in het nadeel dan in het voordeel van een klant is is het nog steeds niet moedwillig te noemen. Je blijft maar spreken over monopolisten maar volgens mij ben je een klein stukje geschiedenis kwijt en leef je nog in de tijd voor de vrije markt.
Dat de zaken nog niet op en top zijn kan niemand ontkennen maar dat bepaalde fouten structureel zijn/waren wil nog niet zeggen dat er moedwillig over de rug van klanten onterecht woekerwinsten worden gemaakt.

Dat energiebedrijven (want wat ik al zei zoiets als een monopolist is in deze markt niet meer te spreken) niet uit eigen beweging een foute jaarafrekening kunnen corrigeren is enigzins logisch. Het bedrijf waar ik werk heeft bijna 3 miljoen contractanten. Hun jaarafrekeningen worden geautomatiseerd uitgedraaid dan kan het dus zijn dat er in een batch van 100000 zon 1000 fout gaan. In de toekomst worden dat soort fouten wel afgevangen maar op dit moment is dat toch niet mogelijk. Overigens mogen klanten het zich aantrekken zelf een betere mentaliteit te ontwikkelen mbt het doorgeven van meterstanden. Het is echt om te janken zo slecht als men daar mee omgaat. Ja dan word je geschat en dan kun je gaan piepen ja. Je hebt als consument wel degelijk een eigen verantwoordelijkheid hierin.
En ga nu niet roepen dat die meterstanden door monopoly positie laks worden behandeld want je kan een extern meetbedrijf in de hand nemen. Problem solved.

Het principe van facturering is niet anders dan dat van bv een telefoon bedrijf alleen hebben energie bedrijven te kampen met meer variabelen.
U bent geirriteerd?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:53:37 #80
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31205006
quote:
Overigens mogen klanten het zich aantrekken zelf een betere mentaliteit te ontwikkelen mbt het doorgeven van meterstanden. Het is echt om te janken zo slecht als men daar mee omgaat.
HAHAHAHA! Het kostte me welgeteld 11 maanden voor die flikkers bij Eneco na tig brieven, mailtjes en telefoontjes begrepen hadden dat ik de standen had doorgegeven, en dat ze dan niet iets uit hun reet mogen zuigen...............
censuur :O
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:07:19 #81
86822 Troy
Resident Asshole
pi_31205372
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

HAHAHAHA! Het kostte me welgeteld 11 maanden voor die flikkers bij Eneco na tig brieven, mailtjes en telefoontjes begrepen hadden dat ik de standen had doorgegeven, en dat ze dan niet iets uit hun reet mogen zuigen...............
ik werk zelf gelukkig niet bij eneco dus ik hoef me dat niet aan te trekken.
Ik stop iig mn discussie met jou aangezien je taalgebruik en argumentering constant van een bedenkelijk niveau blijft.
Ik denk dat men je bij eneco niet begrepen heeft door je gebrek aan communicatieve vaardigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Troy op 05-10-2005 15:34:12 (typo's) ]
U bent geirriteerd?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:17:44 #82
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31205654
Ik denk dat het komt omdat hun IQ onder hun leeftijd zit...
censuur :O
pi_31208159
Gna gna, we gaan jou afsluiten mannetje!
pi_31209840
Welk energiebedrijf gaat wél goed om met dit soort procedures, en handelt fouten netjes af?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:32:53 #85
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_31216617
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:06 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik neem aan dat je een begin en eindmeterstand op je eindafrekening hebt, dus misschien is het handig om die sowieso eens te controleren met wat je nu op je meter hebt staan (moet je wel rekening houden dat er nu wel wat meer opstaat als bij de meting voor de rekening natuurlijk) ? Als het fout is kunnen ze vervolgens een correctie doen..
Dat klinkt verstandig. Wellicht gewoon een getalletje verkeerd doorgegeven bij de meter standen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')