Absurd hoog! Wij betalen met zijn tween nog geen 1000,- per jaar en dat is een relatief groot huis!quote:Op donderdag 29 september 2005 15:06 schreef N-tertainment het volgende:
Begin dit jaar heb ik een jaarnota ontvangen van Eneco Energie. Naast mijn reguliere energielasten (totaal circa EUR1200,-) moest ik een bedrag van Eur2950,- bijbetalen. Dit komt neer op een jaarverbruik van circa eur4200,- voor een eenpersoonshuishouden.
Nee, bij een rechtsbijstandverzekering heb je een wachttijd van 3 maanden. En voor lopende conflicten kan je er sowieso geen aanspraak op maken..quote:Op donderdag 29 september 2005 17:03 schreef N-tertainment het volgende:
Ik heb (helaas) nog geen rechtsbijstand. En mocht ik dit per direct afsluiten, kan ik er dan ook binnen nu en een maand aanspraak op maken?
quote:Op donderdag 29 september 2005 15:22 schreef HassieBassie het volgende:
Tering, waarom heeft Eneco zelf nou gewoon niet door dat er iets niet klopt? Ik heb ook een 1-persoonshuishouden, en ik betaal 800 euro per jaar aan Eneco en dan ben ik ECHT niet zuinig..
Als de makelaar dit niet meer heeft, dan zal ongetwijfeld de oude bewoner het wel hebben.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:03 schreef N-tertainment het volgende:
Ik heb (helaas) nog geen rechtsbijstand. En mocht ik dit per direct afsluiten, kan ik er dan ook binnen nu en een maand aanspraak op maken?
Ik denk ook dat ik met een probleem zit, en wel het volgende:
Bij de aanschaf van mijn huis heb ik de meterstand niet opgenomen. Ik hoop dan ook dat de makelaar over deze gegevens beschikt. (Ik zal ook even contact opnemen met mijn makelaar hieromtrent).
Verder had ik nog steeds stroom toen ik in dit huis kwam wonen. Ik vond dit echter merkwaardig en ben toen vervolgens persoonlijk naar Eneco gegaan om door te geven dat ik nu de rechtmatige eigenaar was. (Dit was dus medio oktober 2003). Als het goed is, zou deze info geregistreerd moeten zijn).
Ik vrees dus, dat ik nu de rekening van de vorige eigenaar (omdat ik nog gewoon stroom had) aan het betalen ben.
Nog meer nuttige tips zijn zeer welkom!
250 euro bij Eneco (ervaringsdeskundige is....)quote:Op donderdag 29 september 2005 18:54 schreef 700MB het volgende:
In theorie zou het kunnen zijn dat de meter niet klopt. Je kan eventueel een controle daarop aanvragen. Hoewel de kans behoorlijk gering is dat de meter daadwerkelijk een mankement heeft, zijn er altijd wel een een stuk of 10 mensen per jaar waarbij het wel zo is. (Het is wel een heel groot risico, als het niet aan de meter ligt mag jij de kosten van deze controle betalen en die zijn al snel een euro of 500).
quote:Op donderdag 29 september 2005 22:53 schreef N-tertainment het volgende:
Five_Horizons, kun je wat meer details geven? Ik heb me idd door een (onbeschofte) Eneco medewerker laten vertellen dat het ruim 500,- kost als blijkt dat de meter wel correct functioneert....
quote:Zou een makelaar de meterstanden nog hebben van een huis dat ruim 2jr geleden verkocht is (aan mij)?
Ik heb vorig jaar nog een klant bijgestaan die iets vergelijkbaars had. Ik zal nog eens kijken of ik de briefwisselingen kan vinden tussen de advocaten ed.quote:Welke bronnen kan ik nog meer raadplegen om aan te kunnen tonen dat ik niet zoveel gebruikt kan hebben aan energie? (Welke particulier verbruikt er nu 3000,- extra energie bovenop zijn normale eur1200,-? ) Dit moet toch via de rechter aan te vechten zijn? Of ben ik in alle gevallen degene die aan het kortste eind trek?
quote:En een rechtsbijstand ga ik zeker nemen, zijn er nog tips voor een goede verzekeraar?
Dat zou ik erg op prijs stellen als dit op korte termijn zou kunnen. Ik moet er deze maand werk van maken want ze dreigen me af te sluiten als ik niet die eur3000,- betaal. Ze hebben reeds geprobeerd dit bedrag te incasseren maar dat heb ik laten storneren. Eneco moet toch wel begrijpen dat ik niet zomaar eur3000,- kan ophoesten. En als je met een van de medewerkers belt, dan blijven ze erbij dat het bedrag 'best mogelijk kan zijn' en dat ze deze berekening hebben gemaakt door de door mij opgegeven meterstanden. Dit is te absurd voor woorden...quote:Op donderdag 29 september 2005 23:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb vorig jaar nog een klant bijgestaan die iets vergelijkbaars had. Ik zal nog eens kijken of ik de briefwisselingen kan vinden tussen de advocaten ed.
Ik heb de waarden electronisch doorgegeven via hun site. Deze gegevens heb ik toen opgeschreven. Dit was in mei 2005. Begin september heb ik nogmaals mijn meterstanden doorgegeven en het blijkt dat ik in die periode 1000kwh heb verbruikt (!!!).quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:10 schreef jack4ya het volgende:
Je hebt nergens de waarden genoteerd die je ingestuurd hebt?
Mijn schoonmoeder had ook een dergelijk akkefietje, maar zij had een kopie gemaakt van de kaart die ze instuurde. Sindsdien maak ik ook een kopie (of print als ik het digitaal invul)
Zonder bewijs van die waarden wordt het lastiger.
Hoezo weet je zo zeker dat er niet ergens stiekum stroom verbruikt word? Dan wel eigen apparatuur danwel een aftap?
Hoelang loopt dit al? Heb je sindsdien maandelijks (of tweewekelijks) je verbruik bijgehouden? Dan kan je je jaarverbruik uitrekenen.
1000 kwh in 4 maanden ? Dat lijkt me niet zo bijzonder veel ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:40 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
Ik heb de waarden electronisch doorgegeven via hun site. Deze gegevens heb ik toen opgeschreven. Dit was in mei 2005. Begin september heb ik nogmaals mijn meterstanden doorgegeven en het blijkt dat ik in die periode 1000kwh heb verbruikt (!!!).
Ook als je fulltime werkt (ik ben dus tussen 8 en 18u niet thuis) en overdag alles uit zet (behalve de koelkast en evt. pc?)quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:46 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
1000 kwh in 4 maanden ? Dat lijkt me niet zo bijzonder veel ?
Dat is idd wat ik nog (als laatste actie) kan doen, maar dit kost me dan wel ruim 500,-quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:49 schreef ShaoliN het volgende:
Je kan allicht nog proberen of Eneco wil kijken of de meter goed geeijkt (?) is.
Tja, haal ff bij conrad (of elders) een verbruiksmeter en je weet 't snel genoeg, maar dat een éénpersoonshuishouden de helft verbruikt van mijn 3 persoonshuishouden vind ik niet zo vreemd. Overigens kook & stook ik op gas, dus met een boiler of een elektrische kookplaat zou het verbruik ook nog een stuk hoger liggen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:08 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
Ook als je fulltime werkt (ik ben dus tussen 8 en 18u niet thuis) en overdag alles uit zet (behalve de koelkast en evt. pc?)
Die 4200 euro is meer dan alleen die 3000 kwh. Ik betaal alles bij elkaar (gas, water, elektriciteit) zo'n 3000 euro per jaar.quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:11 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
Dat is idd wat ik nog (als laatste actie) kan doen, maar dit kost me dan wel ruim 500,-
Voordat ik tot deze actie over ga, wil ik nog even kijken of er alternatieven (lees: goedkoop) zijn om mijn gelijk te bewijzen. Een extra aanslag van eur3000,- is toch voor een eenpersoonshuishouden niet mogelijk. Dit betekent dat ik over 2004 totaal eur4200,- heb verbruikt.
Dit klopt, maar het grootste verbruik is te wijten aan electriciteit (ook volgens de Eneco medewerker 2e lijn).quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:14 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Die 4200 euro is meer dan alleen die 3000 kwh. Ik betaal alles bij elkaar (gas, water, elektriciteit) zo'n 3000 euro per jaar.
Dat is nu dus het probleem...quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je de meterstanden opgenomen toen je er kwam wonen? Dan kan je zelf kijken hoeveel je echt verbruikt hebt.
Mijn punt is nu net dat jij klaarblijkelijk voor minder stroom meer betaalt dan ik voor meer stroom. Maar hoeveel verbruik staat er dan op die afrekening van Eneco ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:31 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
Dit klopt, maar het grootste verbruik is te wijten aan electriciteit (ook volgens de Eneco medewerker 2e lijn).
En met jouw verbruik van eur3000,- per jaar zit jij volgens mij ook boven het 'normale' verbruik. Ik weet niet wat jij allemaal in huis aan apparatuur hebt, maar in mijn situatie zijn dat:
- wasmachine (gemiddeld 2x per week in gebruik)
- PC (staat gemiddeld 12-16u per dag aan)
- tv (10-14 uur per week)
- stereo (3-4 uur per week)
- koelkast
alle apparatuur is niet ouder dan 2jr.
Hoe snel word ik dan aangesloten bij een andere leverancier en lost dit het probleem ook op inzake mijn nota van eur3000,- ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Neem anders contact op met de vorige bewoner, die heeft waarschijnlijk ook een afrekening met meterstanden!
Wat betreft dat afsluiten: stap HEEL SNEL over naar een andere aanbieder voor gas en stroom! (zo'n "groene", is nog goedkoper ook, en een heel stuk klantvriendelijker!). Eneco kan je dan niet meer afsluiten, simpelweg omdat ze daar dan het recht niet meer op hebben!
Als er iemand voor de deur staat met "ik kom u afsluiten", zeg je natuurlijk gewoon "da's, mooi, dan komt u er niet in zonder kantonrechter".
Dan hebben ze me bij Eneco dus ook nog foutieve info verschaft (en dus gedreigd) dat ze me zullen afsluiten. Volgens een medewerker kunnen ze op afstand mij afsluiten. Daar hoeven ze niemand voor naar mijn huis te sturen. Dus of ik de nota (eur3000,-) met spoed wil betalen...quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ze zullen je alleen afsluiten door dit bij de meterkast te doen, dus als je ze er niet in laat kunnen ze je ook niet afsluiten.
hehe, voor zover ik weet kunnen ze dat niet. Of ze zouden je kabel door moeten knippen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:38 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
Dan hebben ze me bij Eneco dus ook nog foutieve info verschaft (en dus gedreigd) dat ze me zullen afsluiten. Volgens een medewerker kunnen ze op afstand mij afsluiten. Daar hoeven ze niemand voor naar mijn huis te sturen. Dus of ik de nota (eur3000,-) met spoed wil betalen...
kan ik dit onzin-verhaal dan als dreiging vermelden in mijn bezwaarschrift zodat ik hier later juridisch op terug kan komen? Want als ze op deze manier de consument bang maken en dwingen op betaling over te gaan, dan sta ik (hopelijk) wel weer wat sterker in mijn schoenen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat op-afstand verhaal heb ik eerder gehoord (in een flat)... De leidingen liepen daar vertikaal door de schacht. Als ze 1 iemand "op afstand" willen afsluiten, moeten ze bij de benedenburen aan het knippen gaan, en daarna zit iedereen er boven ook zonder... Redelijk onzinverhaal dus.
En denk jij dat ze dat mogen?quote:dan graven ze fijn een gat in je tuin
In Delft hebben ze een *gigantisch* kantoor, en het enige wat ze vertellen is dat je daar niet terecht kan met vargen...quote:Ik zou toch eens fijn langsgaan bij zo'n kantoor van ze
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |