Absurd hoog! Wij betalen met zijn tween nog geen 1000,- per jaar en dat is een relatief groot huis!quote:Op donderdag 29 september 2005 15:06 schreef N-tertainment het volgende:
Begin dit jaar heb ik een jaarnota ontvangen van Eneco Energie. Naast mijn reguliere energielasten (totaal circa EUR1200,-) moest ik een bedrag van Eur2950,- bijbetalen. Dit komt neer op een jaarverbruik van circa eur4200,- voor een eenpersoonshuishouden.
Nee, bij een rechtsbijstandverzekering heb je een wachttijd van 3 maanden. En voor lopende conflicten kan je er sowieso geen aanspraak op maken..quote:Op donderdag 29 september 2005 17:03 schreef N-tertainment het volgende:
Ik heb (helaas) nog geen rechtsbijstand. En mocht ik dit per direct afsluiten, kan ik er dan ook binnen nu en een maand aanspraak op maken?
quote:Op donderdag 29 september 2005 15:22 schreef HassieBassie het volgende:
Tering, waarom heeft Eneco zelf nou gewoon niet door dat er iets niet klopt? Ik heb ook een 1-persoonshuishouden, en ik betaal 800 euro per jaar aan Eneco en dan ben ik ECHT niet zuinig..
Als de makelaar dit niet meer heeft, dan zal ongetwijfeld de oude bewoner het wel hebben.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:03 schreef N-tertainment het volgende:
Ik heb (helaas) nog geen rechtsbijstand. En mocht ik dit per direct afsluiten, kan ik er dan ook binnen nu en een maand aanspraak op maken?
Ik denk ook dat ik met een probleem zit, en wel het volgende:
Bij de aanschaf van mijn huis heb ik de meterstand niet opgenomen. Ik hoop dan ook dat de makelaar over deze gegevens beschikt. (Ik zal ook even contact opnemen met mijn makelaar hieromtrent).
Verder had ik nog steeds stroom toen ik in dit huis kwam wonen. Ik vond dit echter merkwaardig en ben toen vervolgens persoonlijk naar Eneco gegaan om door te geven dat ik nu de rechtmatige eigenaar was. (Dit was dus medio oktober 2003). Als het goed is, zou deze info geregistreerd moeten zijn).
Ik vrees dus, dat ik nu de rekening van de vorige eigenaar (omdat ik nog gewoon stroom had) aan het betalen ben.
Nog meer nuttige tips zijn zeer welkom!
250 euro bij Eneco (ervaringsdeskundige is....)quote:Op donderdag 29 september 2005 18:54 schreef 700MB het volgende:
In theorie zou het kunnen zijn dat de meter niet klopt. Je kan eventueel een controle daarop aanvragen. Hoewel de kans behoorlijk gering is dat de meter daadwerkelijk een mankement heeft, zijn er altijd wel een een stuk of 10 mensen per jaar waarbij het wel zo is. (Het is wel een heel groot risico, als het niet aan de meter ligt mag jij de kosten van deze controle betalen en die zijn al snel een euro of 500).
quote:Op donderdag 29 september 2005 22:53 schreef N-tertainment het volgende:
Five_Horizons, kun je wat meer details geven? Ik heb me idd door een (onbeschofte) Eneco medewerker laten vertellen dat het ruim 500,- kost als blijkt dat de meter wel correct functioneert....
quote:Zou een makelaar de meterstanden nog hebben van een huis dat ruim 2jr geleden verkocht is (aan mij)?
Ik heb vorig jaar nog een klant bijgestaan die iets vergelijkbaars had. Ik zal nog eens kijken of ik de briefwisselingen kan vinden tussen de advocaten ed.quote:Welke bronnen kan ik nog meer raadplegen om aan te kunnen tonen dat ik niet zoveel gebruikt kan hebben aan energie? (Welke particulier verbruikt er nu 3000,- extra energie bovenop zijn normale eur1200,-? ) Dit moet toch via de rechter aan te vechten zijn? Of ben ik in alle gevallen degene die aan het kortste eind trek?
quote:En een rechtsbijstand ga ik zeker nemen, zijn er nog tips voor een goede verzekeraar?
Dat zou ik erg op prijs stellen als dit op korte termijn zou kunnen. Ik moet er deze maand werk van maken want ze dreigen me af te sluiten als ik niet die eur3000,- betaal. Ze hebben reeds geprobeerd dit bedrag te incasseren maar dat heb ik laten storneren. Eneco moet toch wel begrijpen dat ik niet zomaar eur3000,- kan ophoesten. En als je met een van de medewerkers belt, dan blijven ze erbij dat het bedrag 'best mogelijk kan zijn' en dat ze deze berekening hebben gemaakt door de door mij opgegeven meterstanden. Dit is te absurd voor woorden...quote:Op donderdag 29 september 2005 23:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb vorig jaar nog een klant bijgestaan die iets vergelijkbaars had. Ik zal nog eens kijken of ik de briefwisselingen kan vinden tussen de advocaten ed.
Ik heb de waarden electronisch doorgegeven via hun site. Deze gegevens heb ik toen opgeschreven. Dit was in mei 2005. Begin september heb ik nogmaals mijn meterstanden doorgegeven en het blijkt dat ik in die periode 1000kwh heb verbruikt (!!!).quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:10 schreef jack4ya het volgende:
Je hebt nergens de waarden genoteerd die je ingestuurd hebt?
Mijn schoonmoeder had ook een dergelijk akkefietje, maar zij had een kopie gemaakt van de kaart die ze instuurde. Sindsdien maak ik ook een kopie (of print als ik het digitaal invul)
Zonder bewijs van die waarden wordt het lastiger.
Hoezo weet je zo zeker dat er niet ergens stiekum stroom verbruikt word? Dan wel eigen apparatuur danwel een aftap?
Hoelang loopt dit al? Heb je sindsdien maandelijks (of tweewekelijks) je verbruik bijgehouden? Dan kan je je jaarverbruik uitrekenen.
1000 kwh in 4 maanden ? Dat lijkt me niet zo bijzonder veel ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:40 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
Ik heb de waarden electronisch doorgegeven via hun site. Deze gegevens heb ik toen opgeschreven. Dit was in mei 2005. Begin september heb ik nogmaals mijn meterstanden doorgegeven en het blijkt dat ik in die periode 1000kwh heb verbruikt (!!!).
Ook als je fulltime werkt (ik ben dus tussen 8 en 18u niet thuis) en overdag alles uit zet (behalve de koelkast en evt. pc?)quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:46 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
1000 kwh in 4 maanden ? Dat lijkt me niet zo bijzonder veel ?
Dat is idd wat ik nog (als laatste actie) kan doen, maar dit kost me dan wel ruim 500,-quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:49 schreef ShaoliN het volgende:
Je kan allicht nog proberen of Eneco wil kijken of de meter goed geeijkt (?) is.
Tja, haal ff bij conrad (of elders) een verbruiksmeter en je weet 't snel genoeg, maar dat een éénpersoonshuishouden de helft verbruikt van mijn 3 persoonshuishouden vind ik niet zo vreemd. Overigens kook & stook ik op gas, dus met een boiler of een elektrische kookplaat zou het verbruik ook nog een stuk hoger liggen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:08 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
Ook als je fulltime werkt (ik ben dus tussen 8 en 18u niet thuis) en overdag alles uit zet (behalve de koelkast en evt. pc?)
Die 4200 euro is meer dan alleen die 3000 kwh. Ik betaal alles bij elkaar (gas, water, elektriciteit) zo'n 3000 euro per jaar.quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:11 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
Dat is idd wat ik nog (als laatste actie) kan doen, maar dit kost me dan wel ruim 500,-
Voordat ik tot deze actie over ga, wil ik nog even kijken of er alternatieven (lees: goedkoop) zijn om mijn gelijk te bewijzen. Een extra aanslag van eur3000,- is toch voor een eenpersoonshuishouden niet mogelijk. Dit betekent dat ik over 2004 totaal eur4200,- heb verbruikt.
Dit klopt, maar het grootste verbruik is te wijten aan electriciteit (ook volgens de Eneco medewerker 2e lijn).quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:14 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Die 4200 euro is meer dan alleen die 3000 kwh. Ik betaal alles bij elkaar (gas, water, elektriciteit) zo'n 3000 euro per jaar.
Dat is nu dus het probleem...quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je de meterstanden opgenomen toen je er kwam wonen? Dan kan je zelf kijken hoeveel je echt verbruikt hebt.
Mijn punt is nu net dat jij klaarblijkelijk voor minder stroom meer betaalt dan ik voor meer stroom. Maar hoeveel verbruik staat er dan op die afrekening van Eneco ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:31 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
Dit klopt, maar het grootste verbruik is te wijten aan electriciteit (ook volgens de Eneco medewerker 2e lijn).
En met jouw verbruik van eur3000,- per jaar zit jij volgens mij ook boven het 'normale' verbruik. Ik weet niet wat jij allemaal in huis aan apparatuur hebt, maar in mijn situatie zijn dat:
- wasmachine (gemiddeld 2x per week in gebruik)
- PC (staat gemiddeld 12-16u per dag aan)
- tv (10-14 uur per week)
- stereo (3-4 uur per week)
- koelkast
alle apparatuur is niet ouder dan 2jr.
Hoe snel word ik dan aangesloten bij een andere leverancier en lost dit het probleem ook op inzake mijn nota van eur3000,- ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Neem anders contact op met de vorige bewoner, die heeft waarschijnlijk ook een afrekening met meterstanden!
Wat betreft dat afsluiten: stap HEEL SNEL over naar een andere aanbieder voor gas en stroom! (zo'n "groene", is nog goedkoper ook, en een heel stuk klantvriendelijker!). Eneco kan je dan niet meer afsluiten, simpelweg omdat ze daar dan het recht niet meer op hebben!
Als er iemand voor de deur staat met "ik kom u afsluiten", zeg je natuurlijk gewoon "da's, mooi, dan komt u er niet in zonder kantonrechter".
Dan hebben ze me bij Eneco dus ook nog foutieve info verschaft (en dus gedreigd) dat ze me zullen afsluiten. Volgens een medewerker kunnen ze op afstand mij afsluiten. Daar hoeven ze niemand voor naar mijn huis te sturen. Dus of ik de nota (eur3000,-) met spoed wil betalen...quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ze zullen je alleen afsluiten door dit bij de meterkast te doen, dus als je ze er niet in laat kunnen ze je ook niet afsluiten.
hehe, voor zover ik weet kunnen ze dat niet. Of ze zouden je kabel door moeten knippen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:38 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
Dan hebben ze me bij Eneco dus ook nog foutieve info verschaft (en dus gedreigd) dat ze me zullen afsluiten. Volgens een medewerker kunnen ze op afstand mij afsluiten. Daar hoeven ze niemand voor naar mijn huis te sturen. Dus of ik de nota (eur3000,-) met spoed wil betalen...
kan ik dit onzin-verhaal dan als dreiging vermelden in mijn bezwaarschrift zodat ik hier later juridisch op terug kan komen? Want als ze op deze manier de consument bang maken en dwingen op betaling over te gaan, dan sta ik (hopelijk) wel weer wat sterker in mijn schoenen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat op-afstand verhaal heb ik eerder gehoord (in een flat)... De leidingen liepen daar vertikaal door de schacht. Als ze 1 iemand "op afstand" willen afsluiten, moeten ze bij de benedenburen aan het knippen gaan, en daarna zit iedereen er boven ook zonder... Redelijk onzinverhaal dus.
En denk jij dat ze dat mogen?quote:dan graven ze fijn een gat in je tuin
In Delft hebben ze een *gigantisch* kantoor, en het enige wat ze vertellen is dat je daar niet terecht kan met vargen...quote:Ik zou toch eens fijn langsgaan bij zo'n kantoor van ze
prcs, en daar ligt nu net het probleem voor eneco.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:06 schreef Maanbeertje het volgende:
Afsluiten kunnen ze ook buiten je huis, dan graven ze fijn een gat in je tuin en knippen je kabel door. Vinden ze minder leuk natuurlijk, maar ze kunnen het wel (als je meld dat je een gaslek hebt in je huis, en ze komen en jij bent vervolgens niet thuis, graven ze ook gewoon fijn een gat voor je huis om je gasleiding af te sluiten).
Er lijkt me niets mis met jouw meter. Ik gebruik als alleenstaande ongeveer 3500 kWh per jaar en betaal daar nog geen 500 euro voor. Zelfs al zou jouw meter een lichte afwijking naar boven hebben, dan nog kan ik dat niet rijmen met het bedrag dat Eneco vordert. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om te achterhalen waar het bedrag van Eneco op is gebaseerd. Als het goed is staat er op de jaarafrekening een onderbouwing van de kosten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:40 schreef N-tertainment het volgende:
Ik heb de waarden electronisch doorgegeven via hun site. Deze gegevens heb ik toen opgeschreven. Dit was in mei 2005. Begin september heb ik nogmaals mijn meterstanden doorgegeven en het blijkt dat ik in die periode 1000kwh heb verbruikt (!!!).
Mijn gevoel zegt mij 2 dingen:
1. er wordt afgetapt (maar zo technisch ben ik niet om dit te traceren).
Wel heb ik alle stekkers eruit getrokken maar er was niks opvallends. Misschien dat ik in het weekend nogmaals moet controleren of er idd wordt afgetapt.
2. de meter is kapot (Maar de kosten voor controle gaat me ruim 500,- kosten (volgens een eneco medewerker).
Volgens mij liegt-ie dat (liegen hoort op je CV te staan, anders kom je daar niet aan de bak...)!quote:2. de meter is kapot (Maar de kosten voor controle gaat me ruim 500,- kosten (volgens een eneco medewerker).
als eneco de netbeheerder is dan krijg je gewoon een tentje in de tuin en word er een gat gegraven. is eneco niet de netbeheerder dan zal eneco een verzoek indienen bij denetbeheerder. besluit de netbeheerder niet mee te werken dan ben je misschien we verder van huis want dan word je case overgegeven naar een het gemeentelijk deurwaarders bedrijf die vervolgens de centen komt vorderen. deurwaarder heeft het recht tot inbeslagname van boedel om eventuele kosten te compenseren. De deurwaarders optie zou ik ten alle tijden afraden aangezien die een percentage boven op het openstaande bedrag gooit. met 2000 euro schuld ga je dus flink de boot in.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
prcs, en daar ligt nu net het probleem voor eneco.
Die kabel is niet van hen, maar van de netbeheerder. En de netbeheerder zal er niet snel accoord mee gaan dat er in zijn kabel geknipt wordt, want dit komt de stevigheid van het netwerk en de kabel niet ten goede.
Ze zullen alleen die kabel doorknippen bij extreme gevallen.
Het dreigen vanuit eneco met afsluiten is dus voor een deel bluf. Ze zullen eerder een deurwaarde langssturen als jou afsluiten.
stroom afsluiten gebeurd niet meer, dus dat je stroom hebt is logisch. er word puur gekeken naar meterstanden.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:03 schreef N-tertainment het volgende:
Ik denk ook dat ik met een probleem zit, en wel het volgende:
Bij de aanschaf van mijn huis heb ik de meterstand niet opgenomen. Ik hoop dan ook dat de makelaar over deze gegevens beschikt. (Ik zal ook even contact opnemen met mijn makelaar hieromtrent).
Verder had ik nog steeds stroom toen ik in dit huis kwam wonen. Ik vond dit echter merkwaardig en ben toen vervolgens persoonlijk naar Eneco gegaan om door te geven dat ik nu de rechtmatige eigenaar was. (Dit was dus medio oktober 2003). Als het goed is, zou deze info geregistreerd moeten zijn).
Ik vrees dus, dat ik nu de rekening van de vorige eigenaar (omdat ik nog gewoon stroom had) aan het betalen ben.
Nog meer nuttige tips zijn zeer welkom!
jaarafrekeningen worden opgemaakt en verstuurd per regio (regios van postcodes meen ik) kan dus maar zo zijn dat je er een maand woont en dan de jaarafrekening krijgt. kan dus ook zo zijn dat een bekende die 2 straten verder woont 2 maanden eerder of laten zn jaarnota krijgt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:45 schreef PiperMaru het volgende:
Naar aanleiding van al deze ellende even de volgende vraag: Ik zit sinds februari in dit huis. Heb toen zo'n papier ondertekend met daarop de meterstanden ten tijde van de overdracht. Dit ook netjes gecontroleerd. Een paar weken geleden heb ik de nieuwe meterstanden doorgegeven via internet.
Wanneer kan ik nou mijn jaarafrekening verwachten?? Is daar een vast tijdstip voor of krijg ik die wanneer ik hier een jaar woon?
Okee, duidelijk! Maar is er wel enige samenhang met het doorgeven van de meterstanden (waarvoor je dus zo'n kaartje thuis krijgt). Ik bedoel, krijg je dan binnenkort de jaarafrekening?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:48 schreef Troy het volgende:
[..]
jaarafrekeningen worden opgemaakt en verstuurd per regio (regios van postcodes meen ik) kan dus maar zo zijn dat je er een maand woont en dan de jaarafrekening krijgt. kan dus ook zo zijn dat een bekende die 2 straten verder woont 2 maanden eerder of laten zn jaarnota krijgt.
Helemaal goedquote:btw nice nick. xfiles season 3 meen ik..die boot:P
Daar waar ik werk word een meterstanden kaart 6 weken voor de jaarafrekening verstuurd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:58 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Okee, duidelijk! Maar is er wel enige samenhang met het doorgeven van de meterstanden (waarvoor je dus zo'n kaartje thuis krijgt). Ik bedoel, krijg je dan binnenkort de jaarafrekening?
[..]
Wat win ik:D:D:D:Dquote:Helemaal goed![]()
hangt er van af...als je bv de storingsmeldpost belt en er komt een monteur langs om even te kijken, dan kost dat je wat voorrijkosten en verder weinig...als je voor een meterijking gaat is het een heel ander verhaal...dan wordt je meter nl weggehaald en aan allerlei tests onderworpen, en betaal je (als er niks met de meter mis is) voor alle kosten die hierbij horen....en dat kan ook een stuk hoger dan 500 euro uit vallen...quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Volgens mij liegt-ie dat (liegen hoort op je CV te staan, anders kom je daar niet aan de bak...)!
Een metercontrole kost wel geld, maar niet *zo* veel... Als de meter echt defect is, kost het je niks (maar de meeste uitgevoerde controles waren achteraf onnodig...).
Ze hebben mij voor een soort gelijk conflict weldegelijk afgesloten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ze kunnen je wel af sluiten, maar zullen het niet snel doen, omdat het nogal vergaande consequenties met zich meebrengt.
En daar hopen de HUFTERS op!!! Ik heb er geen woorden voor, hoe deze monopolisten met hun klanten om gaan.... Ik kan alleen maar zeggen: geef niet op, en klaag ze net zo lang aan tot ze elke cent betaald hebben!quote:Uiteindelijk is gebleken dat de fout bij eneco heeft gelegen, maar ik heb er weinig zin meer in. Ik ben echt helemaal eneco moe na dit avontuur.
Valt mee. Het kost grofweg 150 euro, oftewel 37,50 per maand. 3000 kWh totaal per jaar kan makkelijk.quote:1000KWh in vier maanden is rijkelijk veel voor een eenpersoonshuishouden van iemand zonder zonnebank die alleen in het weekend thuis is.
en dan ga je switchen....en switchen is een administratieve verhuizing...3x raden wat jij op dit moment niet wil:Pquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En daar hopen de HUFTERS op!!! Ik heb er geen woorden voor, hoe deze monopolisten met hun klanten om gaan.... Ik kan alleen maar zeggen: geef niet op, en klaag ze net zo lang aan tot ze elke cent betaald hebben!
[..]
Valt mee. Het kost grofweg 150 euro, oftewel 37,50 per maand. 3000 kWh totaal per jaar kan makkelijk.
Nee... daar ben ik het niet mee eens.. ik denk juist dat het ongeveer wel klopt.. 1000 kwh op 3 of 4 maanden.. zoals TS beschrijft met een downloadende pc en gewoon wasjes draaien en zo..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:05 schreef mgerben het volgende:
1000KWh in vier maanden is rijkelijk veel voor een eenpersoonshuishouden van iemand zonder zonnebank die alleen in het weekend thuis is.
het meter opneem gebeuren is geen zaak voor je netbeheerder. je staat namelijk als klant vrij gebruik te maken van een extern meetbededrijf die die voor jou bijhoud. Veel mense doen dat gewoon niet. Dus je kritiek over monopoly is absoluut niet waar. Feit is idd wel dat je niet je netbeheerder kan kiezen maar die brengt in principe geen variabele kosten inrekening. Je leverancier kan je wel kiezen. Het monopoly argument gaat echt niet meer op.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 06:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Troy ==> Het hele meter-opneem-gebeuren zou ook niet in handen moeten zijn van de monopolist die er BELANG bij heeft dat het fout gaat, zodat mensen niet "switchen", maar bij een aparte instantie die onafhankelijk is!
Als monopolist is het simpelweg CHANTAGE als je zegt: als je weggaat, geven we je zo'n gigantische chaos en onterechte rekeningen van duizenden euro's, dat je het beter niet kan doen!
Tot ze even een paar "foutjes" maken, wat ze structureel doen bij verhuizingen, en je een paar honderd euro extra aannaaien... Zie je het niet, dan is dat een paar honderd euro pure winst!quote:Het is zwaar nonsens te denken dat je energiebedrijf er belang bij heeft dat het fout gaat want de winstmarges per klant zijn (tenminste waar ik werk) gigantisch laag. Ik mag geen uitspraak doen over wat die marge is maar ik kan je vertellen dat jij er iig geen avond van kan stappen.
Eneco die je internet een televisie afsluit?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:59 schreef Lucky-Shirt het volgende:
[..]
Ze hebben mij voor een soort gelijk conflict weldegelijk afgesloten.
Ik kreeg een correctienota van 1400 euro, terwijl mijn verbruik dat jaar zelfs met 10% was gedaald. Nota bestuderen en als snel een fout gevonden. Twee termijnen niet verwerkt en er bleef nog 1100 euro over. Nog steeds erg veel. We zijn nu al zeker anderhalve maand verder.
Steeds maar bellen, brieven schrijven, in afwachting van een reactie op de laatste brief. Vrijdagavond thuis komen, PC aan, geen internet. Gebeurd wel vaker, morgen nog eens proberen. Hele weekend niets, weinig thuis geweest en kom er zondagavond achter dat ik ook geen TV heb.
Maandag gelijk met UPC gebeld (begon voor mij met internet, gebruik ik veel meer als de TV). Test dit, test dat, maar niets hielp. Moest monteur langs komen, duurde zeker wel twee weken. Jaja, toch afspraak gemaakt en proberen eerder voor elkaar te krijgen. Hele week geen internet/tv. En bij thuiskomt op vrijdag ook geen gas en elektra meer. Gelijk bellen, was al na 19:00 uur, alleen de storingsdienst nog bereikbaar en die wilde me echt met geen mogelijkheid meer aansluiten. Ik kon maandag pas weer bellen.
Hele weekend maar bij vrienden geweest, maandag gelijk gebeld. De enige mogelijkheid was het gehele bedrag, nu ondertussen opgelopen naar 1750 euro, in 1x die dag voor 12:00 uur direct op de rekening van eneco te storten en het betalingsbewijs te faxen (hebben ze gewoon een standaard formulier voor op het postkantoor, incl. alle gegevens van eneco).
Het geld gelukkig bij elkaar kunnen krijgen en ik was om 14:00 uur weer aangesloten. Dat kunnen ze dan wel weer snel, was ook 1 draad, maar ja, dat wist ik zelf ook wel, heb die zegeltjes alleen niet. Ondertussen ben ik nog niet klaar met ze, ik wil het geld terug voor aan en afsluiten en mijn hotelkosten voor dat weekend vergoed hebben.
Uiteindelijk is gebleken dat de fout bij eneco heeft gelegen, maar ik heb er weinig zin meer in. Ik ben echt helemaal eneco moe na dit avontuur.
Ik betaal nu 172 euro per maand voor een +/- 60m2 2 kamer appartement. Alleen en ´s avond vaak alleen de PC en burolamp aan. Ach, ik kan het betalen, maar het is wel absurd veel.
Onderbouw je verhaal dan eens. Tot nu toe zie ik je alleen ongefundeerde frustratie uiten.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tot ze even een paar "foutjes" maken, wat ze structureel doen bij verhuizingen, en je een paar honderd euro extra aannaaien... Zie je het niet, dan is dat een paar honderd euro pure winst!
hoewel het inderdaad vaker zo is dat het in het nadeel dan in het voordeel van een klant is is het nog steeds niet moedwillig te noemen. Je blijft maar spreken over monopolisten maar volgens mij ben je een klein stukje geschiedenis kwijt en leef je nog in de tijd voor de vrije markt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Troy ==> Een goede hint lijkt me dat de fouten altijd in het voordeel van Eneco zijn, en nooit in het voordeel van de klant! Dat kan geen toeval zijn.
Verder komt Eneco (of welke energiemonopolist dan ook) nooit zelfstandig met een oplossing, je moet er meerdere brieven, telefoontjes en emails aan besteden... Pas als ze doorhebben dat je een pitbullmentaliteit hebt, geven ze je geld terug.
HAHAHAHA! Het kostte me welgeteld 11 maanden voor die flikkers bij Eneco na tig brieven, mailtjes en telefoontjes begrepen hadden dat ik de standen had doorgegeven, en dat ze dan niet iets uit hun reet mogen zuigen...............quote:Overigens mogen klanten het zich aantrekken zelf een betere mentaliteit te ontwikkelen mbt het doorgeven van meterstanden. Het is echt om te janken zo slecht als men daar mee omgaat.
ik werk zelf gelukkig niet bij eneco dus ik hoef me dat niet aan te trekken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
HAHAHAHA! Het kostte me welgeteld 11 maanden voor die flikkers bij Eneco na tig brieven, mailtjes en telefoontjes begrepen hadden dat ik de standen had doorgegeven, en dat ze dan niet iets uit hun reet mogen zuigen...............
Dat klinkt verstandig. Wellicht gewoon een getalletje verkeerd doorgegeven bij de meter standen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:06 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik neem aan dat je een begin en eindmeterstand op je eindafrekening hebt, dus misschien is het handig om die sowieso eens te controleren met wat je nu op je meter hebt staan (moet je wel rekening houden dat er nu wel wat meer opstaat als bij de meting voor de rekening natuurlijk) ? Als het fout is kunnen ze vervolgens een correctie doen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |