Ik geef het toch ook door.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:39 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Tis ook een Beta versie en ten tweede is Jelmer wel actief dit topic aan het doornemen en reageert erop. Als je tips hebt kan je altijd dat doorgeven lijkt mij.
Sowieso ben ik niet altijd even snel met sites te doorgronden. Het is vaak op de "jeugd" gemaakt. Niet dat ik nou niks van internet snap maar soms moet ik het even op een andere manier benaderen.
@ Christine... zijn we het daar een keer wel samen over eens hahaha
Nou graag dan!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:52 schreef -Jelmer- het volgende:
HA! Na 30.000 verschillende email-adressen te hebben geprobeerd om mee te registreren op Fok heb ik nu eindelijk een account kunnen aanmaken. Ik wilde nog even reageren op een aantal punten die jullie aanstipten in de afgelopen posts:
- Waarom is Paiq invite-only?
We hebben hier voornamelijk voor gekozen omdat we op deze manier kunnen garanderen dat er praktisch evenveel vrouwen als mannen geregistreerd staan op Paiq. Op dit moment hebben we zelfs meer vrouwen dan mannen. Ook denken we dat het voor een 'diverser' publiek op de site zorgt - omdat je niet alleen gebruikers die actief op zoek zijn naar datingsites aantrekt.
- Waarom kun je foto's beoordelen?
We bieden deze mogelijkheid omdat we wel onderkennen dat het uiterlijk een belangrijke rol speelt bij zoiets als online daten. Aan de hand van hoe de foto's worden beoordeeld kunnen we gebruikers die aangeven erg op uiterlijk te vallen met een grotere kans matchen aan iemand die van een vergelijkbaar 'niveau' is qua algemene knapheid. Ook gebruiken we clustering van hoe er op de foto's geklikt wordt om te kunnen voorspellen op wat voor type iemand wel/niet zou vallen. Hierdoor hoeven we in principe niet meer te vragen op wat uiterlijke kenmerken iemand valt.
- Waarom is niet alles in 1 keer duidelijk?
Het is echt enorm lastig om een nieuw concept voor iedereen in 1 keer volledig duidelijk te doen laten overkomen. In de introductie leggen we al wat dingen uit en verder staan er overal op Paiq kleine vraagtekentjes die je van extra informatie voorzien. Echter, het gros van de gebruikers wil dit niet lezen en eist dat het allemaal direct zo klaar als een klontje is. Ik weet niet hoe we dit kunnen bereiken; wellicht moeten we in een soort strip-vorm het Paiq concept samenvatten.
- Ik wil actief op zoek en niet passief wachten!
Dit is inderdaad momenteel een 'probleem'. Aangezien we er voor gekozen hebben dat beide gebruikers een impuls moeten krijgen om met _elkaar_ te gaan praten is het niet mogelijk rond te surfen door 'profielen' van andere Paiq-gebruikers. Je kunt foto's beoordelen, kijken hoe goed je eigen foto's het op Paiq doen, berichten sturen naar je matches (of ze nu online zijn of niet) en zoeken naar een SpeedDate (waarbij mannen langer moeten wachten aangezien de vrouwen _veel_ minder, en korter, online zijn). Tref je je matches bijna nooit online? Installeer dan de notifier zodat je hiervan op de hoogte wordt gehouden.
Kortom, het vervelende is dat we voor een concept hebben gekozen waarbij je zelf niet actief op zoek kan gaan; suggesties voor hoe dit eventueel (binnen het concept!) verbeterd kan worden hoor ik graag!
ik heb wel interesse..ben vquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef UncleFunk het volgende:
Ik heb twee Paiq-invites voor mannen, zes voor vrouwen.
Het is inderdaad even lastig, maar ik denk dat er snel genoeg mensen komen en ik denk dat het ook een betere aanpak is als "gewoon" een datingsite beginnen (zie bijv. dating.fok.nl (lang geleden:P)).quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:52 schreef -Jelmer- het volgende:
<knip>
- Waarom is Paiq invite-only?
We hebben hier voornamelijk voor gekozen omdat we op deze manier kunnen garanderen dat er praktisch evenveel vrouwen als mannen geregistreerd staan op Paiq. Op dit moment hebben we zelfs meer vrouwen dan mannen. Ook denken we dat het voor een 'diverser' publiek op de site zorgt - omdat je niet alleen gebruikers die actief op zoek zijn naar datingsites aantrekt.
Dit idee opzich is wel goed, al ben ik zelf niet zo'n fotoklikkerquote:- Waarom kun je foto's beoordelen?
We bieden deze mogelijkheid omdat we wel onderkennen dat het uiterlijk een belangrijke rol speelt bij zoiets als online daten. Aan de hand van hoe de foto's worden beoordeeld kunnen we gebruikers die aangeven erg op uiterlijk te vallen met een grotere kans matchen aan iemand die van een vergelijkbaar 'niveau' is qua algemene knapheid. Ook gebruiken we clustering van hoe er op de foto's geklikt wordt om te kunnen voorspellen op wat voor type iemand wel/niet zou vallen. Hierdoor hoeven we in principe niet meer te vragen op wat uiterlijke kenmerken iemand valt.
Ik kan maar 1 ding zeggen over het concept, geweldigquote:- Waarom is niet alles in 1 keer duidelijk?
Het is echt enorm lastig om een nieuw concept voor iedereen in 1 keer volledig duidelijk te doen laten overkomen. In de introductie leggen we al wat dingen uit en verder staan er overal op Paiq kleine vraagtekentjes die je van extra informatie voorzien. Echter, het gros van de gebruikers wil dit niet lezen en eist dat het allemaal direct zo klaar als een klontje is. Ik weet niet hoe we dit kunnen bereiken; wellicht moeten we in een soort strip-vorm het Paiq concept samenvatten.
quote:- Ik wil actief op zoek en niet passief wachten!
Dit is inderdaad momenteel een 'probleem'. Aangezien we er voor gekozen hebben dat beide gebruikers een impuls moeten krijgen om met _elkaar_ te gaan praten is het niet mogelijk rond te surfen door 'profielen' van andere Paiq-gebruikers. Je kunt foto's beoordelen, kijken hoe goed je eigen foto's het op Paiq doen, berichten sturen naar je matches (of ze nu online zijn of niet) en zoeken naar een SpeedDate (waarbij mannen langer moeten wachten aangezien de vrouwen _veel_ minder, en korter, online zijn). Tref je je matches bijna nooit online? Installeer dan de notifier zodat je hiervan op de hoogte wordt gehouden.
Dit vind ik inderdaad nog een minpuntje, maar ik kan zelf zo snel ook geen ideeën verzinnen om de site wat actiever te maken en inderdaad speeddaten duurt soms best lang als man zijnde.quote:Kortom, het vervelende is dat we voor een concept hebben gekozen waarbij je zelf niet actief op zoek kan gaan; suggesties voor hoe dit eventueel (binnen het concept!) verbeterd kan worden hoor ik graag!
Wat is je mail adres?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:58 schreef Blazkowich het volgende:
Heeft er iemand nog een invite voor Paiq? Ik heb nog nooit van een datingsite gebruik gemaakt en dat Paiq klinkt wel apart![]()
Christine?![]()
..................quote:
sorry ik kan alleen nog maar vrouwen uitnodigen. Ik heb wel een link voor je waar je je aan kan melden. Heb je verder ook geen invite nodigquote:
Hey dat is ook wel handig, ik zit erop nu. Net even een speeddate gedaan, maar ze was niet erg spraakzaamquote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:09 schreef Chewbacca het volgende:
http://paiq.nl/?page=intro&invite=tmpinvite
hier kan je je zonder invites aanmelden![]()
Het gaat niet om de tijd die je chat maar om de hoeveelheid regels (als ik het goed begrepen heb)quote:Op woensdag 5 oktober 2005 23:17 schreef SouthernSun het volgende:
ik was s nieuwsgierig naar dat paiq geworden maar dat is ook een gedoe zeg. zit al n kwartier te chatten maar nog geen foto te zienben ongeduldig hehe
Het is een combinatie van tijd en hoeveelheid regelsquote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:53 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het gaat niet om de tijd die je chat maar om de hoeveelheid regels (als ik het goed begrepen heb)
Oké danquote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:56 schreef -Jelmer- het volgende:
[..]
Het is een combinatie van tijd en hoeveelheid regels
Is er niets te doen aan de matches die je krijgt m.b.t. de leeftijd? Ik zit echt niet te wachten op een match die 12 jaar jonger is dan ik terwijl ik bij de vragen mijn antwoord qua leeftijd door dit gebeuren maar naar 5 jaar ouder heb gezet. Maar tot mijn verbazing krijg ik een match die 9 jaar jonger is dan ikke... kweet niet zo goed wat ik er mee moet doen want dat zou de zoveelste keer zijn dat ik een match moet beoordelen. Als ik er toch alleen maar veel jongere matches voor krijg heeft dat ook weinig zin.quote:En m.b.t. matches; je krijgt automatisch meer matches als je praat met je huidige matches. Als je dan ook nog even de notifier installeert krijg je ook direct te zien wanneer je matches online zijn of je een berichtje sturen!
Heh, Demi Moorequote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Oké dan
[..]
Is er niets te doen aan de matches die je krijgt m.b.t. de leeftijd? Ik zit echt niet te wachten op een match die 12 jaar jonger is dan ik terwijl ik bij de vragen mijn antwoord qua leeftijd door dit gebeuren maar naar 5 jaar ouder heb gezet. Maar tot mijn verbazing krijg ik een match die 9 jaar jonger is dan ikke... kweet niet zo goed wat ik er mee moet doen want dat zou de zoveelste keer zijn dat ik een match moet beoordelen. Als ik er toch alleen maar veel jongere matches voor krijg heeft dat ook weinig zin.
Ja ik weet dat je niet moet kijken naar leeftijd (zegt men) maar zoveel jaar verschil vind ik gewoon te veel en ik heet geen Demi Moore
Hihi, in ieder geval alvast bedankt voor het nadenken er over. Uiteraard snap ik dat er nog niet zoveel van mijn leeftijd zijn en op zich vind ik dat ook niet erg... Dat ik misschien dezelfde haarkleur heb als Demi kan misschien de oorzaak zijnquote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:21 schreef -Jelmer- het volgende:
[..]
Heh, Demi Moore
We kunnen het leeftijdsgebied waarbinnen je gematched wordt misschien wel wat 'strakker' zetten. Het probleem is voornamelijk dat we erg veel twintigers hebben en nog relatief weinig dertigers/veertigers. Ik zal nog eens nadenken over hoe we dit beter kunnen oplossen.
ik vermoed dat er momenteel ook een bug in zit. Ik had een speeddate met een Margriet, deze heeft mij twee berichten gestuurd. Echter zodra ik op margriet druk komt daar het chat venster van mijn match ''eva'' te staan. Verder krijg ik nu geen enkele match meer en speeddaten is afgelopen, al twee dagen. Heb veelvuldig ingelogd, echter kan ik nog steeds niks doen en veranderd er nagenoeg niks.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:56 schreef -Jelmer- het volgende:
[..]
Het is een combinatie van tijd en hoeveelheid regels
En Chewbacca, het kan zijn dat je bij een speeddate iemand treft zonder foto, dat is inderdaad spijtig. Als de gebruiker wel gewoon netjes een foto heeft opgestuurd dan kun je die binnen 10 minuten wel tevoorschijn toveren door met elkaar te chatten. Je begrijpt waarom we de foto's in het begin blokkerig maken toch?
En m.b.t. matches; je krijgt automatisch meer matches als je praat met je huidige matches. Als je dan ook nog even de notifier installeert krijg je ook direct te zien wanneer je matches online zijn of je een berichtje sturen!
Muziek- en filmsmaak vind ik toch wel 1 van de belangrijkste dingen eigenlijk. Maar dat zal niet voor iedereen gelden natuurlijk. Ik ga vaak naar concerten, naar het filmhuis en naar film- / muziekfestivals......lijkt me toch wel leuk als de ander dat ook graag doet en dan ook nog een overeenkomstige smaak heeft. Maar daarentegen kom je daar vlug genoeg achter, dus ik lul mezelf weer klem, hehe.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:28 schreef -Jelmer- het volgende:
Muzieksmaak is iets dat we later nog wel willen toevoegen; op dit moment hebben we eerst even genoeg factoren om mee te kunnen 'rekenen'. Bedankt voor de tip though!
Is mis ook de keuze wel politieke partij jij voor zou stemmen. Past zeer zeker ook wel bij het beeld van een mogelijke match. Een vrouw die stemt op Geert Wilders hoef ik geen date meequote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:59 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Muziek- en filmsmaak vind ik toch wel 1 van de belangrijkste dingen eigenlijk. Maar dat zal niet voor iedereen gelden natuurlijk. Ik ga vaak naar concerten, naar het filmhuis en naar film- / muziekfestivals......lijkt me toch wel leuk als de ander dat ook graag doet en dan ook nog een overeenkomstige smaak heeft. Maar daarentegen kom je daar vlug genoeg achter, dus ik lul mezelf weer klem, hehe.
Ja, inderdaad.........maar aan de andere kant moet je ook nog iets hebben om over te lullen natuurlijk. Als je alle voorkeuren van te voren al weet is er ook niks meer aan natuurlijk. Aan de andere kant kan je wel gelijk iemand afschrijven (zeker bij Geert Wilders ideeen) en das ook wel weer handig. Pino zit op zichzelf klemlullen, hehe.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:28 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Is mis ook de keuze wel politieke partij jij voor zou stemmen. Past zeer zeker ook wel bij het beeld van een mogelijke match. Een vrouw die stemt op Geert Wilders hoef ik geen date mee
Je ziet die vragen toch niet, dus je hebt nog zat om over te lullen. Het probleem met het hele matching systeem is dat ik juist val op tegenpolen. Vrouwen die anders zijn dan ik. Ik heb geen zin om een relatie te hebben met iemand die veelal dezelfde denkbeelden heeft. Dan is er toch niks aan? Dus het hele matching verhaal gaat mij ook een beetje te ver.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:37 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.........maar aan de andere kant moet je ook nog iets hebben om over te lullen natuurlijk. Als je alle voorkeuren van te voren al weet is er ook niks meer aan natuurlijk. Aan de andere kant kan je wel gelijk iemand afschrijven (zeker bij Geert Wilders ideeen) en das ook wel weer handig. Pino zit op zichzelf klemlullen, hehe.![]()
Geen idee, heb nog niet veel met Paiq gedaan. Wat ik zag vond ik irritant, daarnaast kijk ik toch niet ten eerste naar het uiterlijk. En daarnaast doe ik helemaal niks meer met datingsites.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:48 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Je ziet die vragen toch niet, dus je hebt nog zat om over te lullen.
Dat is jouw mening......niet de mijne. Ik heb het liefste wel iemand die enigzins hetzelfde leuk vind of in ieder geval kan vinden. Natuurlijk is het fijn als je je eigen dingen hebt, maar er moet wel wederzijdse interesse zijn, anders ben ik echt binnen 10 minuten uitgeluld.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:48 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Het probleem met het hele matching systeem is dat ik juist val op tegenpolen. Vrouwen die anders zijn dan ik. Ik heb geen zin om een relatie te hebben met iemand die veelal dezelfde denkbeelden heeft. Dan is er toch niks aan? Dus het hele matching verhaal gaat mij ook een beetje te ver.
Je krijgt van het systeem geen nieuwe matches omdat je nog geen woord hebt gewisseld met bijvoorbeeld Eva. Daarnaast heb je ook iemand uit je matches weggehaald zo te zien. Je hebt twee speeddates gehad waarbij het erop lijkt dat je te laat (?) was? Er werd tegen je gechat maar je hebt niet gereageerd, of kunnen reageren.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:59 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
ik vermoed dat er momenteel ook een bug in zit. Ik had een speeddate met een Margriet, deze heeft mij twee berichten gestuurd. Echter zodra ik op margriet druk komt daar het chat venster van mijn match ''eva'' te staan. Verder krijg ik nu geen enkele match meer en speeddaten is afgelopen, al twee dagen. Heb veelvuldig ingelogd, echter kan ik nog steeds niks doen en veranderd er nagenoeg niks.
Gewoon afspreken. Straks valt hij heel erg meequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:05 schreef Angel20 het volgende:
ik heb mezelf op RP gezet voor 1 maandje...
Heb er niks leuks aan overgehouden...op 1 leuke jonge na. We chatten regelmatig, verder (nog) niks.
Maar ben dus echt razend benieuwd naar hem!!! heb 1 foto gezien waar ie maar half opstaat.
Maar aangezien het chatten supergezellig is..misschien moeten we het maar bij chatten houden..straks valt ie tegen in real.. Maar ja ben toch ook wel errug nieuwsgierig..
ppff lastig hoor...zo via internet...maar ook wel weer een goede manier elkaar te leren kennen opzich! toch?
Das niet bestquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:42 schreef _wie het volgende:
[..]
thanks, heb me net aangemeld...ik kreeg alleen vrouwen foto's te zien?
Hee, ik ook alleen van heren dus. Terwijl ik er vrij zeker van was dat goed ingesteld te hebben. Zit er geen bug in het geaardheid-voorkeur-invulschermpje?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:42 schreef _wie het volgende:
[..]
thanks, heb me net aangemeld...ik kreeg alleen vrouwen foto's te zien?
Haha....lachen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:50 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Hee, ik ook alleen van heren dus. Terwijl ik er vrij zeker van was dat goed ingesteld te hebben. Zit er geen bug in het geaardheid-voorkeur-invulschermpje?
Zou het dat zijnquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:26 schreef Chilli het volgende:
Die artificial intelligence is zooo goed...
die weet gewoon dat je stiekem een homo'tje bent.![]()
Maar hij wilde toch doorgaan met zijn vriendin? Is hij daarop teruggekomen?quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:02 schreef Mickeys het volgende:
Zoals sommige van jullie al weten van mijn collega. Gisteravond was dus het feest en hij was er ook. We hebben een geweldige avond gehad en gaan dit op kort termijn voortzetten. In ieder geval gaan we samen naar een musical. Vanmorgen met elkaar gebeld. Hij heeft me verzekerd mij geen 2e viool te laten zijn en dat hij daar zijn maatregelen voor gaat nemen. In ieder geval hebben we beiden in ons eigen huis natuurlijk, niet/nauwelijks geslapen. In dit geval dus weer: Wordt vervolgd
quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:19 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Maar hij wilde toch doorgaan met zijn vriendin? Is hij daarop teruggekomen?
quote:Hij heeft me verzekerd mij geen 2e viool te laten zijn en dat hij daar zijn maatregelen voor gaat nemen
En hoe gaat hij dat doen dan, lijkt me niet zo makkelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |