1. Niet voldoende.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. dat gebeurt dus ook met een flattax
2. waarom de lasten zo zwaar maken? misschien dat de lasten lichter kunnen
3. zoveel echt sterke schouders zijn er niet
De hoogheemraadschappen, zijlvesten, waterschappen, marken etc etc.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:51 schreef McCarthy het volgende:
eeuwenlange traditie ?
waar haal je dat vandaan?
je noemt allemaal dingen die zich met waterbeheer bezig hielden. Niet zo raar in dit land dat onder de zeespiegel ligt.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:56 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
De hoogheemraadschappen, zijlvesten, waterschappen, marken etc etc.
de vraag is of er een vrije schijf is.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:23 schreef MoChe het volgende:
als je iedereen in dezelfde belastingbox zet is dat gewoon niet eerlijk voor degene die minder verdienen...
iemand met een inkomen van 1000¤ zou dan maar 600¤ over hebben met een belastingspercentage van 40% terwijl iemand met een inkomen van 10 000¤euro 6000¤ euro te besteden hebben in hetzelfde box... dat werkt niet echt nivellerend. Of zijn jullie nou echt allemaal zo egoistisch dat je alleen maar aan je eigen denkt?
Waar staat dat belasting nivellerend moet zijn? De rijke betaald 4000 euro, de armere 400 euro. Lijkt me heel eerlijk of niet? Allemaal dezelfde belasting zou nog eerlijker zijn maar dat is nog een stapje te ver.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:23 schreef MoChe het volgende:
als je iedereen in dezelfde belastingbox zet is dat gewoon niet eerlijk voor degene die minder verdienen...
iemand met een inkomen van 1000¤ zou dan maar 600¤ over hebben met een belastingspercentage van 40% terwijl iemand met een inkomen van 10 000¤euro 6000¤ euro te besteden hebben in hetzelfde box... dat werkt niet echt nivellerend. Of zijn jullie nou echt allemaal zo egoistisch dat je alleen maar aan je eigen denkt?
Een marke houdt zich niet zozeer met water bezig. Maar het speelt wel mee we hebben altijd een overheid gehad die voor het gezamelijke belang opkwam en niet zozeer het om het individuele belang te beschermen.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:26 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je noemt allemaal dingen die zich met waterbeheer bezig hielden. Niet zo raar in dit land dat onder de zeespiegel ligt.
Dat is iets anders dan dat overtrokken gedoe wat we nu hebben. De overheid houd zich nu zo'n beetje met alles bezig.
maar het is wel zo sociaal hequote:Op donderdag 29 september 2005 23:27 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Waar staat dat belasting nivellerend moet zijn?
maar de lagere inkomens hebben zo wel minder te besteden omdat ze ten eerste al een lage inkomen hebben en ten tweede wordt daar dan ook nog eens een groot deel van af gepakt...quote:De rijke betaald 4000 euro, de armere 400 euro. Lijkt me heel eerlijk of niet? Allemaal dezelfde belasting zou nog eerlijker zijn maar dat is nog een stapje te ver.
Je hebt niet gek veel benul van de stand der zaken he? De Nederlandse boeren zijn in staat de hoogste opbrengsten per ha. te realiseren.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:30 schreef McCarthy het volgende:
het gezamelijke belang dat de polders niet blank stonden ja.
Niet het belang dat we inefficiente boeren belonen,
Ja dit praatje ga ik maar niet eens op inquote:dictators in afrika hun paleizen financieren en massaal kansarme riffers en anatoliers op onze kosten laten parasiteren.
Een stukje afgedwongen solidariteit waar ik geen moeite mee heb en waarvoor ik ook graag de lasten wil dragen.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:27 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Waar staat dat belasting nivellerend moet zijn? De rijke betaald 4000 euro, de armere 400 euro. Lijkt me heel eerlijk of niet? Allemaal dezelfde belasting zou nog eerlijker zijn maar dat is nog een stapje te ver.
Ruim 40 miljard euro per jaar kost het landbouwbeleid de unie. Per gezin in Zweden kost het iets van 1500 euro per jaar.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:31 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Je hebt niet gek veel benul van de stand der zaken he? De Nederlandse boeren zijn in staat de hoogste opbrengsten per ha. te realiseren.
[..]
het zou eens waar zijnquote:Ja dit praatje ga ik maar niet eens op in.
wij zijn met onze flattax en vrije schijf al heel genereus richting jou kant achterspoor. Nu moet jij nog een stap zetten.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:35 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Een stukje afgedwongen solidariteit waar ik geen moeite mee heb en waarvoor ik ook graag de lasten wil dragen.
En wat heeft dat me de efficiency van de Nederlandse boeren te maken?quote:Op donderdag 29 september 2005 23:37 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Ruim 40 miljard euro per jaar kost het landbouwbeleid de unie. Per gezin in Zweden kost het iets van 1500 euro per jaar.
![]()
[..]
Prima, maar moet een ander gedwongen worden zich te conformeren aan jouw morele standaard?quote:Op donderdag 29 september 2005 23:35 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Een stukje afgedwongen solidariteit waar ik geen moeite mee heb en waarvoor ik ook graag de lasten wil dragen.
dat wij er voor betalenquote:Op donderdag 29 september 2005 23:38 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
En wat heeft dat me de efficiency van de Nederlandse boeren te maken?
Hoe vlak is een systeem met een vrije schijf? Waarom dan niet gewoon een vrije schijf, een middenschijf en een hoge schijf?quote:Op donderdag 29 september 2005 23:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wij zijn met onze flattax en vrije schijf al heel genereus richting jou kant achterspoor. Nu moet jij nog een stap zetten.
Nee maar wel aan die van de democratische meerderheid.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Prima, maar moet een ander gedwongen worden zich te conformeren aan jouw morele standaard?
dan heet het progressief slimpiequote:Op donderdag 29 september 2005 23:43 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Hoe vlak is een systeem met een vrije schijf? Waarom dan niet gewoon een vrije schijf, een middenschijf en een hoge schijf?
En met twee schijven niet?quote:Op donderdag 29 september 2005 23:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan heet het progressief slimpie
gezinnen in noord europese landen (+ nederland) betalen ruim 1500 euro per jaar aan boeren, DUHquote:Op donderdag 29 september 2005 23:46 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Voor de zweden die voor onze boeren betalen.
iddquote:Op donderdag 29 september 2005 23:46 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
En met twee schijven niet?
nee want mijn antwoord was bevestigendquote:het gaat je dus alleen om de naam?
Dat is 5 euro per gezin per dag niet zo'n probleem lijkt me aangezien we er kwalitatief goede en goedkope producten voor terug krijgen.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:47 schreef McCarthy het volgende:
[..]
gezinnen in noord europese landen (+ nederland) betalen ruim 1500 euro per jaar aan boeren, DUH
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |