abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36342801
Nee, wij helpen alleen maar het proces te versnellen én te verstoren.
Veranderingen zijn heel normaal, maar de manier waarop het nu gebeurd niet.
pi_36342936
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:40 schreef Nee het volgende:
Nee, wij helpen alleen maar het proces te versnellen én te verstoren.
Veranderingen zijn heel normaal, maar de manier waarop het nu gebeurd niet.
Hoe weet je dat? We lopen hier nog maar net rond...
pi_36343743
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zesduizend jaar, zeker?
pi_36343890
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zesduizend jaar, zeker?
Ietsje langer, maar je moet het zien in verhouding tot de rest van de planeet.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 23:30:02 #105
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36343964
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En we hebben de plek toch al aardig opnieuw ingericht,
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:26 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ietsje langer, maar je moet het zien in verhouding tot de rest van de planeet.
vergeleken met die paarduizend jaar voor de industriële revolutie, vind je niet?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36344283
Wat zonde... Ik kwam daar iedere dag...
Keep the stupid sentence please
pi_36344533
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En we hebben de plek toch al aardig opnieuw ingericht,
[..]

vergeleken met die paarduizend jaar voor de industriële revolutie, vind je niet?
Oh dat zeker, maar we moeten onszelf ook niet overschatten.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 00:03:12 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36344642
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:57 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Oh dat zeker, maar we moeten onszelf ook niet overschatten.
Soms zeggen mensen dat er geen -echte- natuur meer is in Nederland. Persoonlijk vind ik dat onzin, maar het geeft wel iets weer, denk ik.
pi_36344684
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 00:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Soms zeggen mensen dat er geen -echte- natuur meer is in Nederland. Persoonlijk vind ik dat onzin, maar het geeft wel iets weer, denk ik.
Misschien is dat wel waar, maar Nederland is ook maar een klein landje met een extreem hoge bevolkingsdichtheid.
pi_36344720
hoax
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  zaterdag 25 maart 2006 @ 18:25:40 #111
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36360037
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:

Knip
De golfbeweging van is toch ook al wetenschappelijk aangetoond Piet? Ik heb daar ooit iets over op Discovery gezien
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36371874
Zo belangrijk zijn wij mensen nu ook weer niet, dat we overal schuld aan hebben.

We zitten gewoon tussen 2 ijstijden in.
Onze activiteiten versnellen de boel hooguit een paar jaar, dit soort natuurgeweld doet er honderdduizenden jaren over, dus zoveel invloed hebben we niet.

Na de uitsterving van de Dino's, kwam er een ijstijd, weer nieuw ander leven.
Na de ijstijd kwamen er weer andere soorten, terwijl oudere soorten uitstierven.

Al deze ophef is alleen maar omdat wij straks aan de beurt kunnen zijn.
DUS????

Er blijven altijd wel een paar mensjes en diertjes over en dan begint alles weer opnieuw. Maar dan anders.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zondag 26 maart 2006 @ 10:54:33 #113
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36372683
Precies.

Alles moet op, en dan doet de laatste gewoon het licht uit, en dan mag een ander soort het opnieuw proberen, over een paar miljoen jaar ofzo.
(Als de aarde weer een beetje hersteld is.)
pi_36372826
de noordpool is eingelijks de zuidpool dus over de echte noordpool hoeven we ons geen zorgen te maken
pi_36375335
quote:
Op zondag 26 maart 2006 07:55 schreef Balthar het volgende:
Zo belangrijk zijn wij mensen nu ook weer niet, dat we overal schuld aan hebben.

We zitten gewoon tussen 2 ijstijden in.
Onze activiteiten versnellen de boel hooguit een paar jaar, dit soort natuurgeweld doet er honderdduizenden jaren over, dus zoveel invloed hebben we niet.

Na de uitsterving van de Dino's, kwam er een ijstijd, weer nieuw ander leven.
Na de ijstijd kwamen er weer andere soorten, terwijl oudere soorten uitstierven.

Al deze ophef is alleen maar omdat wij straks aan de beurt kunnen zijn.
DUS????

Er blijven altijd wel een paar mensjes en diertjes over en dan begint alles weer opnieuw. Maar dan anders.
Volgens mij zit er wat mis met jou jaartelling, de laatste ijstijd was ongeveer 10.000 jaar geleden afgelopen en de dinosuariers stierven ongeveer 65.000.000 jaar geleden uit. Tussen het uitsterven van de dinosauriers en de grote opkomst van zoogdieren hebben vele ijstijden gezeten welke bijgedragen hebben in de evolutie daar ben ik van overtuigd. Maar het verbruik van veel fossiele brandstoffen in de afgelopen 200 jaar hebben een significante stijging in de co2 concentratie van onze lucht veroorzaakt.
  zondag 26 maart 2006 @ 13:24:03 #116
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36375458
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij zit er wat mis met jou jaartelling, de laatste ijstijd was ongeveer 10.000 jaar geleden afgelopen en de dinosuariers stierven ongeveer 65.000.000 jaar geleden uit. Tussen het uitsterven van de dinosauriers en de grote opkomst van zoogdieren hebben vele ijstijden gezeten welke bijgedragen hebben in de evolutie daar ben ik van overtuigd. Maar het verbruik van veel fossiele brandstoffen in de afgelopen 200 jaar hebben een significante stijging in de co2 concentratie van onze lucht veroorzaakt.
Ja, hoho, men wil natuurlijk wel auto kunnen rijden, zonder zich schuldig te voelen, en zal er alles aan doen om dat vol te houden. Zo is dat nu eenmaal.
  zondag 26 maart 2006 @ 13:36:40 #117
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_36375756
Dit kan nog niet hoor

Ik wil er eerst nog een keer kijken met echt ijs en ijsberen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_36375780
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:36 schreef marcb1974 het volgende:
Dit kan nog niet hoor

Ik wil er eerst nog een keer kijken met echt ijs en ijsberen
Wij hebben toch virtual reality uitgevonden dus dat hoeft niet meer in het echt
pi_36381058
Het volgende plaatje is wel interessant als het golfbewegingen betreft:

pi_36381912
Warme perioden en koude perioden wisselen zich al miljoenen jaren af. Ik geloof niet dat de mens daar veel invloed op heeft.
pi_36382334
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niks mis mee, we zitten NU tussen 2 ijstijden in.
De laatste waar jij het over hebt en degene die nog komen gaat.
Dat de C02 omhoog is gegaan weet ik ook wel, toch moet je niet denken dat zonder de mens deze dingen niet gebeuren, hooguit een paar honderd jaar later.

De mens denkt echt dat die het belangrijkste wezen op deze planeet is. Jammer, maar dat is niet zo.
pi_36382705
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:30 schreef haagse_elfje het volgende:
ik hoop dat iedereen kan zwemmen
Het water stijgt niet doordat ijs wat al in dat water ligt smelt, het stijgt doordat ijs wat op het land ligt smelt.
De Noordpool heeft daar dus geen zak mee te maken.

Laat maar eens een paar ijsklontjes in een glas water te laten smelten, je zal zien dat het water niet stijgt.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_36382772
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, hoho, men wil natuurlijk wel auto kunnen rijden, zonder zich schuldig te voelen, en zal er alles aan doen om dat vol te houden. Zo is dat nu eenmaal.
Over een paar jaar pleuren we waterstof of cold fusion in die dingen en dan is het probleem opgelost.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_36382823
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 00:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die kan er best zijn, als er niet 100.000 organisaties waren die zich bezig houden met het "onderhoud" van de natuur.

"Deze vogel hoort niet in Zeeland maar in Friesland!" *schiet*.
pi_36430069
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:23 schreef Nee het volgende:
Door ontkenning en frustraties gaan mensen dingen verzinnen zoals zogenaamde linkse bomenknuffelaars.
Het is zielig, maar het is gewoon reactie wat je krijgt bij mensen die gefrustreerd raken als ze beseffen dat hun mooie auto helemaal niet zo mooi is en de omgeving gewoon naar de klote helpt, tja, dan worden mensen opeens boos en gaan ze de boel ontkennen.
Als jij denkt dat "de auto" de hoofdverantwoordelijke is voor de milieuproblematiek dan ben je wel heel naief. Auto's zijn maar voor een zeer klein deel van de totale vervuiling verantwoordelijk, dus zelfs als je wereldwijd acuut alle auto's stillegt verandert er vrijwel niets.

Er is zelfs geen overtuigend bewijs dat er iets in de toekomst zal veranderen als we ALLE vervuilende activiteiten zouden stoppen, terug naar de prehistorie dus.

We kunnen ons dus maar beter wapenen tegen de veranderingen die we om ons heen zien gebeuren ipv. jarenlang vruchteloos discussieren over dingen waarvan we denken dat ze misschien wel eens invloed zouden kunnen hebben om er vervolgens misschien wel achter te komen dat het toch gewoon moeder Natuur is die de huidige veranderingen veroorzaakt.

Dus niet langer zeuren over Kyoto/hockeysticks maar actie op het gebied van aanleg van bescherming tegen de gevolgen van de opwarming. Die opwarming is een feit, de oorzaak is irrelevant.
pi_36430807
quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:40 schreef Balthar het volgende:

Niks mis mee, we zitten NU tussen 2 ijstijden in.
De laatste waar jij het over hebt en degene die nog komen gaat.
Dat de C02 omhoog is gegaan weet ik ook wel, toch moet je niet denken dat zonder de mens deze dingen niet gebeuren, hooguit een paar honderd jaar later.

De mens denkt echt dat die het belangrijkste wezen op deze planeet is. Jammer, maar dat is niet zo.
Nou dan mag je mij een bron aanwijzen die de huidige co2 stijgingen vanuit natuurlijk variaties kan verklaren. De consensus in de wetenschappelijke wereld is toch echt dat de mensen voor de co2 stijging verantwoordelijk is door de grote consumptie van fossiel brandstoffen.
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:18 schreef Jalu het volgende:

Dus niet langer zeuren over Kyoto/hockeysticks maar actie op het gebied van aanleg van bescherming tegen de gevolgen van de opwarming. Die opwarming is een feit, de oorzaak is irrelevant.
Wat een typische westerse gedachtengang weer, omdat de oorzaak irrelevant is moeten we maar constant aan oplossingen gaan werken. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:15:34 #127
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_36431469
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:56 schreef Keromane het volgende:
Het ijs op Antarctica verdwijnt sneller.

Hier een duidelijker plaatje van de Noordpool, 1979 en 2005:
[afbeelding]

---
En nog iets...
[..]

http://arctic.atmos.uiuc.edu/cryosphere/
Omg. Dat zou dus betekenen dat er een kans bestaat dat iedereen doodgaat door en simpel griepje
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_36431476
Edit: Dubbel
pi_36431485
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:47 schreef Basp1 het volgende:

Wat een typische westerse gedachtengang weer, omdat de oorzaak irrelevant is moeten we maar constant aan oplossingen gaan werken. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen.
Wat een typische naieve gedachtengang weer, er is totaal geen overtuigend bewijs dat wij er iets mee te maken hebben, laat staan dat we het kunnen voorkomen. Even los van het feit dat de dreiging lekker opgeblazen wordt.
pi_36435590
quote:

[..]

Misschien typisch westers, maar veel keuze heb je niet imho. Het is een utopie om te geloven dat het proces nog omkeerbaar is, zeker omdat nog niet eens onomstotelijk is bewezen dat de mens de oorzaak is van het proces.

Voorkomen is beter dan genezen inderdaad. Als je echter niet kunt voorkomen kun je je beter richten op een succesvolle genezing.
pi_36438543
quote:

[..]

Nou dan mag je mij een bron aanwijzen die de huidige co2 stijgingen vanuit natuurlijk variaties kan verklaren. De consensus in de wetenschappelijke wereld is toch echt dat de mensen voor de co2 stijging verantwoordelijk is door de grote consumptie van fossiel brandstoffen.
[..]
Ik zal zeker niet ontkennen dat de mens wel het een en ander bijdraagt hier aan. Alleen zeg ik dat wij niet zo belangrijk zijn als we denken. Ook zonder ons zal de aarde verder opwarmen, alleen langzamer.

Trouwens, in de middeleeuwen is er ook een periode geweest waarin het warmer was dan tegenwoordig in Europa. De mens had toen nog geen fabrieken e.d.

Ik zei verder dat we tussen 2 ijstijden in zitten. Oftewel we warmen nu nog steeds op, straks zal het juist weer kouder gaan worden en breekt er een nieuwe ijstijd aan.
Wij zullen met onze consumptie dit hooguit bespoedigen.

Overigens juich ik vervangende brandstof zoals bio-ethanol alleen maar toe.
pi_36439111
Mensen, mensen, waar maken we ons toch druk om. Als er één land ter wereld is dat heeft aangetoond dat ze het gevecht met het water en de zee kunnen winnen, dan is het Nederland.
Het stijgen van de zeespiegel laat me koud
We redden het echt wel, dus kom op, meer auto rijden, gewoon in huis alle lichten aan en gooi die deuren nou eens open als de verwarming aanstaat
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:42:05 #133
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_41056453
De ijskap in Groenland smelt al mer dan 100 jaar, de mens heeft er dus niet veel mee van doen.

http://www.nieuwnieuws.nl(...)land_krimpen_al.html
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_41059525
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:42 schreef Kadesh het volgende:
De ijskap in Groenland smelt al mer dan 100 jaar, de mens heeft er dus niet veel mee van doen.

http://www.nieuwnieuws.nl(...)land_krimpen_al.html
Duidelijk. Zelfs voor de kolonisatie van de aarde zo'n negentig jaar geleden smelten de gletsjers al, dus inderdaad, de mens heeft er niet veel mee van doen.
quote:
Dat is het resultaat van de natuurlijke opwarming van de atmosfeer, vulkanische uitbarstingen en broeikasgassen, "die de situatie verder verergerd hebben".

(...)

en de temperatuurstijging van de jaren negentig van de vorige eeuw zal volgens hem "over tien tot twintig jaar te zien zijn". De Deense wetenschapper denkt dat de Groenlandse gletsjers in de toekomst nog sneller zullen smelten.
pi_41060289
Als iemand je huis vervuilt dan breekt de hel los. Zolang we erzelf maar geen last van krijgen en jij hebt het goed dan is alles goed.
Met wat de mens nu doet, heb je er (nog) niet zoveel last van, en wanneer we er wel veel last van krijgen en dieren sterven bijvoorbeeld masaal uit, oh oh wat zijn we dan zielig en wat hebben we dan toch een spijt.
Feit is dat de mens met veel minder kan.
Maar ja we leven in een materialistische wereld waar aan de ene kant mensen massaal sterven van armoede en aan de andere kant als verwende kinderen de boel vervuilen en waar kanker steeds meer komt opzetten.

Je hoeft niet gezond te leven, roken, zuipen, niet bewegen. Jou keuze en jou lichaam en bewijs maar dat het komt door 1 van deze dingen dat je lichamelijke problemen hebt. Waarschijnlijk had je die problemen ook zonder roken, zuipen en met te weinig beweging, right.
Je gaat toch dood, toch? Dus....
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:33:49 #136
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_41074593
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:56 schreef Keromane het volgende:
Het ijs op Antarctica verdwijnt sneller.
Hoewel dit ongetwijfeld ook z'n effect op het klimaat zal hebben maakt het voor de zeespiegel niet zoveel uit.

Ontopic: tsja... tegen die tijd ben ik al dood en kinderen hoef ik niet. Laten we eerlijk zijn, de mens heeft belangrijker zaken aan zijn hoofd. Het zij zo...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_41074980
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Hoewel dit ongetwijfeld ook z'n effect op het klimaat zal hebben maakt het voor de zeespiegel niet zoveel uit.

Ontopic: tsja... tegen die tijd ben ik al dood en kinderen hoef ik niet. Laten we eerlijk zijn, de mens heeft belangrijker zaken aan zijn hoofd. Het zij zo...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:48:03 #138
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_41075118
Dat betreft de eerste of de tweede alinea?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_41129598
quote:
The vast ice cap that covers Greenland nearly three miles thick is melting faster than ever before on record, and the pace is speeding year by year, according to global climate watchers gathering data from twin satellites that probe the effects of warming on the huge northern island.

The consequence is already evident in a small but ominous rise in sea levels around the world, a pace that is also accelerating, the scientists say.

According to the scientists' data, Greenland's ice is melting at a rate three times faster than it was only five years ago. The estimate of the melting trend that has been observed for nearly a decade comes from a University of Texas team monitoring a satellite mission that measures changes in the Earth's gravity over the entire Greenland ice cap as the ice melts and the water flows down into the Arctic ocean.

"We have only been watching the ice cap melt during a relatively short period," physicist Jianli Chen said Thursday, "but we are seeing the strongest evidence of it yet, and in the near future the pace of melting will accelerate even more."

The same satellites tracking Greenland's ice cap also are monitoring the melt rate of Antarctica's ice cover, and there too the melting is adding to the global rise in sea level, according to another team of scientists.
[ bron ]
pi_41129909
Ik heb net gehoord via via dat er weer een stukje van de kap is gesmolten
pi_41129928
Tsja, daar doe je niets aan he.
pi_41129929
Edit: Dubbel
pi_41130014
Ik ga straks bij de AH maar even wat extra blikjes bonduelle inslaan.
pi_41151422
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, daar doe je niets aan he.
Uh... nou ja, je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met wat minder uitstoot van broeikasgassen.
pi_41152368
Goed topic, morgenavond ff lezen
pi_41153019
De industrieele revolutie is bijna 200 jaar geleden begonnen. Relatie met smeltende ijskappen ligt wel voor de hand. En gezien de golfbeweging zouden we wel eens aan de vooravond van een nieuwe ijsperiode kunnen staan. En als we 160000 liter kerosine in het IJselmeer flikkeren dan gaat het wat harder en krijgen we meer kanker.
Sportieve inbreng
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 06:21:07 #147
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41153276
Het is jammer dat die communistische leugen aan aandacht geen gebrek heeft.
pi_41154932
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 02:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uh... nou ja, je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met wat minder uitstoot van broeikasgassen.
Ja, en we kunnen ook de "stop-de-opwarming-dans" doen, dat heeft waarschijnlijk meer effect.
pi_41155099
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:37 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja, en we kunnen ook de "stop-de-opwarming-dans" doen, dat heeft waarschijnlijk meer effect.
Waarschijnlijk niet want die dans doen kost energie, en dus creeer je weer meer CO2.

Dan kunnen we beter stop de opwarming en blijf vaker thuis in bed meuren en doe niets dagen houden, dan mag je eigenlijk die dag ook geen elektrische apparaten of verwarming gebruiken.
pi_41157580
De wereld staat op klappen en wij maken ons druk over de NoordPool
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')