abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32456144
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:29 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Bij de inname van Jeruzalem werden alle Joodse inwoners gedood. De hoeveelheid land die de Kruisvaarders in de daaropvolgende conflicten beheersten, varieerde nogal. Dus wat is keer op keer?
Zucht....

Jeruzalem is een stad, niet het hele gebied en als er wordt gezegd in de geschiedenis alle werden afgeslacht dan bedoeld men iedereen die ze te pakken kregen werd afgeslacht...

In de stad zelf werden joden als ratten afgemaakt, maar je hebt het hele gebied er nog omheen, isreal/palestina he....

Keer op keer, eeuwenlang is Jeruzalem een bron van oorlog, de geloven vochten keer op keer om heerschapoij, er bestaat een overlevering die zegt dat wie op de dag des oordeels Jeruzalem in handen heeft de wereld zal erven en als overwinnaar uit de dag des oordeels komt, misschien heeft het met deze overlevering te maken, maar feit blijft dat in de afgelopen eeuwen Jeruzalem regelmatig van eigenaar is behandeld en daar komt het keer op keer van...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 21 november 2005 @ 16:58:07 #52
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32456176
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Even kijken, hoe zat het ook alweer, ik doe het nu uit mijn hoofd, dus vergeef me als ik ergens een foutje maak met jaartallen ofzo, de rest zal wel kloppen qua inhoudt(zet het vanavond nog wel even langs de materie).

De tempel e.d. werden vernietigd en de kruisvaarders gooide de joden eruit, tot 638 kwamen er wel wat joodse pelgrims, maar niet veel, na 638 hadden de arabieren de macht in Jeruzalem, toen waren de joden weer welkom(bronnen getuige van armenzorg uit syrie, egypte en sicillie).
Kruisvaarders bestonden toen nog niet, bedoel je Romeinen?
quote:
Vanaf 1099 werden de joden weer uit de stad geweert, de kruisvaarders waren weer aan het bewind, misschien dat er nog wat joden leefde in palestina, maar in jeruzalem werden ze allen afgemaakt of eruit geschopt.
Dit duurde tot 1260 toen de arabieren de stad weer overnamen, maar de positie van de joden bleef een moeilijke toen, dit door de inmenging van de christenen.
In 1240 was het zelfs zo erg dat de moslims zelfs het beheer van de heilige grafkerk en de geboortekerk regelen door de voortdurende ruzie's tussen de kerkrichtingen.

Pas toen de ottomanen kwamen in, euhhh, begin 1500, veranderde dat weer, in die tijd waren joden weer welkom en werden goed behandeld, maar toch is in die tijd het aantal niet boven de 10% gekomen.

Al met al zijn de mamelukken gekomen in 1260 en deze hebben toch wel een hele lange orde opgericht daar, ze deden het enige wat nuttig is, ze verdeelde de stad jeruzalem tussen de geloven, niet van 1, maar van allen dus.
Deze verdeling heeft tot 1968 bestaan...

En deze verdeling werkte, erg goed zelfs, het is dat de christenen nog wel een tijd voor onlusten hebben gezorgt, maar het zijn echt de moslims geweest die orde op zaken hebben gesteld daar en van wie de joden daar gewoon mochten wonen en die gewoon hun eigen stuk Jeruzalem kregen.

Dit is de geschiedenis van Jeruzalem(uiteindelijk gaat het allemaal om deze stad, serieus) in een notedop...
Oost Jerusalem inclusief de Tempelberg was van 1948 tot 1967 Jordaans (bezet) gebied, en het was Joden verboden hun heiligste plaats te bezoeken. Zo vriendelijk waren de Moslims ook niet hoor Erodome.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_32456194
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Is dit echt bedoeld als een chronologisch verslag? De kruisvaarders waren voor 1099 namelijk nooit aan de macht geweest, aangezien er geen kruisvaarders bestonden. Ze konden dus onmogelijk ''weer'' aan het bewind zijn gekomen.

''De tempel werd vernietigd en de kruisvaarders gooiden de Joden eruit''- daar zit zo'n duizend jaar tussen. Of houd je de Romeinen voor kruisvaarders?
Klopt het niet wat er staat of heb ik gewoon een klein gaatje laten vallen?

Ik kan je zo vertellen dat het het eerste is, dus pffffffffffff zeur niet zo, ik doe het even vlotjes uit mijn hoofd ja....
Bij de eerste moet ik kruisvaarders vervangen door romeinen ja, typfoutje noemen we dat, teveel met kruisvaarders in mijn hoofd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_32456215
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Zucht....

Jeruzalem is een stad, niet het hele gebied en als er wordt gezegd in de geschiedenis alle werden afgeslacht dan bedoeld men iedereen die ze te pakken kregen werd afgeslacht...

In de stad zelf werden joden als ratten afgemaakt, maar je hebt het hele gebied er nog omheen, isreal/palestina he....
Zucht? En dan doen of ik niet weet dat Jeruzalem een stad is? Dat ze niet iedereen hebben afgeslacht die ze niet te pakken kregen, is ook vrij duidelijk.
pi_32456247
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Klopt het niet wat er staat of heb ik gewoon een klein gaatje laten vallen?

Ik kan je zo vertellen dat het het eerste is, dus pffffffffffff zeur niet zo, ik doe het even vlotjes uit mijn hoofd ja....
Bij de eerste moet ik kruisvaarders vervangen door romeinen ja, typfoutje noemen we dat, teveel met kruisvaarders in mijn hoofd.
Doe niet steeds of ik je aanval, je schrijft zelf dat de kruisvaarders ''weer'' aan de macht kwamen.
pi_32456259
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Kruisvaarders bestonden toen nog niet, bedoel je Romeinen?
Ja...
quote:
Oost Jerusalem inclusief de Tempelberg was van 1948 tot 1967 Jordaans (bezet) gebied, en het was Joden verboden hun heiligste plaats te bezoeken. Zo vriendelijk waren de Moslims ook niet hoor Erodome.
Ja wat gek joh nadat het land even zo werd afgepakt, wat onvriendelijk dat ze dat dan doen!!!!!!!!!!!!
pi_32456289
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:59 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zucht? En dan doen of ik niet weet dat Jeruzalem een stad is? Dat ze niet iedereen hebben afgeslacht die ze niet te pakken kregen, is ook vrij duidelijk.
Wat is dat dan voor stomme vraag, je snapt zelf toch ook wel dat ze niet alle joden afgeslacht hebben, maar dat ze er zoveel hebben gepakt als ze konden, mijn god zeg...
pi_32456324
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:01 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Doe niet steeds of ik je aanval, je schrijft zelf dat de kruisvaarders ''weer'' aan de macht kwamen.
Ik word moe van mensen die een hele tekst lezen en enkel reageren op 1 stom klein onbetekend foutje, vooral als zo'n persoon net daarvoor al een extreem domme vraag heeft gesteld....
  maandag 21 november 2005 @ 17:07:47 #59
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32456410
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja...
[..]

Ja wat gek joh nadat het land even zo werd afgepakt, wat onvriendelijk dat ze dat dan doen!!!!!!!!!!!!
Maar je verhaal over dat de moslims tot 1967 zo lief waren klopt dus niet.
Daarnaast, Jordanië en Israel hadden beide land gepakt wat volgens de VN niet van hen was.

Israel staat Moslims nog steeds toe de Al Aqsa moskee op de tempelberg te bezoeken, en laat daarmee zien een stuk opener en toleranter te zijn dan het omringende volk...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_32456512
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik word moe van mensen die een hele tekst lezen en enkel reageren op 1 stom klein onbetekend foutje, vooral als zo'n persoon net daarvoor al een extreem domme vraag heeft gesteld....
Wat ben jij een licht geraakt persoon als het gaat om verbeteringen op jou eigen visie.
Ben je soms zelf moslim, of jouw loverboy, dat je zo als door een gifslang gebeten reageerd?
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_32456569
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:50 schreef erodome het volgende:

De tempel e.d. werden vernietigd en de kruisvaarders gooide de joden eruit, tot 638 kwamen er wel wat joodse pelgrims, maar niet veel, na 638 hadden de arabieren de macht in Jeruzalem, toen waren de joden weer welkom(bronnen getuige van armenzorg uit syrie, egypte en sicillie).
Nou ja welkom, 70 families mochten terugkomen
quote:
Vanaf 1099 werden de joden weer uit de stad geweert, de kruisvaarders waren weer aan het bewind, misschien dat er nog wat joden leefde in palestina, maar in jeruzalem werden ze allen afgemaakt of eruit geschopt.
Volgens mij was dat niet het geval in de hele periode dat de christenen aan de macht waren.
Overigens is Jeruzalem tussen 1187 en 1229 weer van de Arabieren geweest (zie kingdom of heaven ).

Tussen 1229 en 1250 waren de kruisvaarders weer aan de macht, ditmaal via diplomatiek weg en was het betrekkelijk rustig voor joden, moslims en christenen.
quote:
Dit duurde tot 1260 toen de arabieren de stad weer overnamen, maar de positie van de joden bleef een moeilijke toen, dit door de inmenging van de christenen.
In 1240 was het zelfs zo erg dat de moslims zelfs het beheer van de heilige grafkerk en de geboortekerk regelen door de voortdurende ruzie's tussen de kerkrichtingen.
De Mamelukken die toen aan de macht waren in Jeruzalem hadden het niet zo op anders denkenden en waren nogal beruchte slavenhouders, dus lijkt het me een beetje tekort door de bocht om "de moeilijke joodse positie" af te schuiven op de christenen.

Het waren dan volgens mij ook niet de Mamelukken die voor rust zorgden maar de Ottomanen. Hoe konden trouwens de Mamelukken het beheer hebben over een paar kerken in een stad die toen in handen was van de christenen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2005 17:24:47 ]
  maandag 21 november 2005 @ 17:14:43 #62
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32456585
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:11 schreef typtypo het volgende:

[..]

Wat ben jij een licht geraakt persoon als het gaat om verbeteringen op jou eigen visie.
Ben je soms zelf moslim, of jouw loverboy, dat je zo als door een gifslang gebeten reageerd?
Waarbij ze wel weer gelijk heeft dat het niet veel zin heeft op één zo'n foutje door te zeuren.

Zullen we allemaal weer teuggaan naar de beginvraag ipv elkaar aan te vallen?
pi_32456689
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat is dat dan voor stomme vraag, je snapt zelf toch ook wel dat ze niet alle joden afgeslacht hebben, maar dat ze er zoveel hebben gepakt als ze konden, mijn god zeg...
quote:
Bij de inname van Jeruzalem werden alle Joodse inwoners gedood. De hoeveelheid land die de Kruisvaarders in de daaropvolgende conflicten beheersten, varieerde nogal. Dus wat is keer op keer?
Wijs de stomme vraag even aan, wil je?
pi_32456707
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarbij ze wel weer gelijk heeft dat het niet veel zin heeft op één zo'n foutje door te zeuren.

Zullen we allemaal weer teuggaan naar de beginvraag ipv elkaar aan te vallen?
Het feit dat ze dat soort dingen als kruisvaarders en romeinen door elkaar haalt geeft al aan dat ze niet echt een gevoel heeft voor tijd en wat waar en wanneer zich afspeelde. Volgens mij heeft ze niet echt opgelet tijdens haar studie.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_32460838
Ik heb het even naast mijn bronnen(universitaire opleiding van geschiedenis, waarvan ik de leerstof heb aangezien mijn zus die opleiding heeft gedaan) gelegd en wat ik zeg klopt gewoon.

Typtypo, ik haal 1 keer door te snel typen romeinen en kruisvaarders door elkaar in de geschiedenis in een notedop van israel, dat is alles, de rest van die info klopt, tot in de fokking puntjes ok?
Niet opgelet, het is mijn studie niet, geschiedenis is een hobby en dan voornamelijk de geschiedenis voor christus, dit is dus oude materie onder een dikke laag stof in mijn grijze massa, ik wil jou je geschiedenislessen weleens uit je hoofd horen vertellen, kijken of je het beter kloppend krijgt als mij, ik geef het je te doen.

Chewie....

Even kijken hoor wat ik presies wil zeggen, wordt weer een beetje een opsomming aangezien dit niet mijn grootste interresse gebied is en ik een beetje bij moet blijven om de volgorde goed te krijgen zo uit mijn hoofd.

In 1244 was het einde daar voor de politieke beheersing van christenen in Jeruzalem, dit is het moment geweest dat de kerkrichtingen zoveel ruzie maakte dat de moslims bepaalde heiligdommen moesten beheren, zo'n zooitje maakte de kerkrichtingen ervan.

In 1187? herovert saladdin de stad in 1229 geeft hij de stad aan keizerFrederik II via een verdrag, gevolg...
De vestingwerken werden gesloopt waardoor de stad onverdedigbaar werd en regelmatig werd overvallen door nomaden, in 1260 komen de mamelukken die de orde herstellen en deze orde blijft bestaan tot 1967, in de tussentijd is het land onder engels bewind gekomen natuurlijk die het land zonder ommezien weggaven aan de joden.

Viajero, de VN????????
Die is pas opgericht in 1945...
pi_32473245
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:54 schreef erodome het volgende:
In 1187? herovert saladdin de stad in 1229 geeft hij de stad aan keizerFrederik II via een verdrag, gevolg...
De vestingwerken werden gesloopt waardoor de stad onverdedigbaar werd en regelmatig werd overvallen door nomaden, in 1260 komen de mamelukken die de orde herstellen en deze orde blijft bestaan tot 1967, in de tussentijd is het land onder engels bewind gekomen natuurlijk die het land zonder ommezien weggaven aan de joden.
Dit is wel een beetje heel erg kort door de bocht, wat versta jij in godsnaam onder "orde herstellen"? Ja door slaven te verkopen of te houden waar de Mamelukken nogal om bekend stonden kun je de orde tijdelijk herstellen.

Verder klopt er ook helemaal geen hout van je bewering dat de rust tot 1967 is gehandhaafd, ten eerste is Israel (wederom) ontstaan in 1949 waardoor al gelijk oorlog ontstond (eigenlijk best een wonder dat Israel dat toen won) en vergeet je de door de Arabieren uitgevoerde pogroms begin 20e eeuw en vast nog veel meer. De Engelsen gaven het land trouwens niet weg, de Arabieren die toen in Palestina woonden verkochten maar wat graag het land aan de joden die daar eind 19e eeuw/begin 20e eeuw heen verhuisden.
pi_32477886
Zeg ik toch ook dat de engelsen er ook nog tussen zaten, maar in die periode is er eigenlijk bar weinig gebeurt in verhouding, pas vanaf 1967 is de hel pas echt goed losgebarsten.

En sorry, de mamelukken hebben idd de orde hersteld, ze hebben belangerijke christelijke dingen beheert en beschermt, het volk kon in redelijke vrede leven, ze hebben de stad verdeelt onder de geloven, de geschieenis is daar toch vrij duidelijk in.
Nee het waren geen engeltjes zonder fouten, maar noem mij 1 volk uit die tijd die dat wel was.
Maar zo goed als 700 jaar zonder grote oorlogen en ellende in eeuwen van bloedvergieten is toch wel orde herstellen hoor...

Ja ik weet het, het is fijner om te denken dat moslims altijd enge figuren zijn geweest en nu nog zijn, maar de waarheid is dat wij de barbaren waren en we beschaving aan hen te danken hebben voor een groot deel.

De waarheid is dat de moslims waar ze kwamen best redelijk waren als ze er eenmaal waren, dat veroveringen gepaard gaan met geweld weten we allemaal en kunnen we nu op dit moment in werking zien op vele plekken in de wereld.

Ja er was een dhimmie status, maar de moslims zelf hadden zakaat wat die anderen dan niet hoefde te betalen, dus heel onredelijk was dat niet, zeker niet voor die tijd(als we het in de tegenwoordige tijd zetten wordt het toch wel een ander verhaal).

En wat de waarheid ook is dat europa het gruwelijke trackrecord heeft van afslachtingen, haat tegen andersdenkende en alles, het is jammer dat in de tegenwoordige tijd andere volkeren naar een nieuw record streven en vooral dat de westerse wereld het record nogsteeds omhoog haal waadoor het 1 grote grove bende is in de wereld.

De mens heeft niets geleerd, wij zijn gewoon nog holbewoners die elkaar de hersenen in slaan, het enige waar we beter in zijn geworden is elkaar doelmatiger afslachten.
pi_32478244
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:19 schreef erodome het volgende:

Ja ik weet het, het is fijner om te denken dat moslims altijd enge figuren zijn geweest en nu nog zijn, maar de waarheid is dat wij de barbaren waren en we beschaving aan hen te danken hebben voor een groot deel.
Nee hoor dat maakt het niet fijner, het mag ook algemeen bekend zijn dat de Arabische wereld toen nog niet compleet in de greep was van de Islam en dat Europa in die tijd "geregeerd" werd door godsdienstwaanzinnigen. Helaas voor het Midden-Oosten hebben die landen een compleet tegenovergestelde evolutie laten zien dan Europa waar religie steeds meer naar de zijkant werd geschoven.

Qua beschaving valt het overigens wel mee met wat we geleerd hebben van de moslims, arabische cijfers komen bijvoorbeeld uit India en veel stamt uit de tijd dat Mohammed nog niet geboren was.
quote:
De waarheid is dat de moslims waar ze kwamen best redelijk waren als ze er eenmaal waren, dat veroveringen gepaard gaan met geweld weten we allemaal en kunnen we nu op dit moment in werking zien op vele plekken in de wereld.
Wat dat betreft kun je de romeinen ook zeer redelijk noemen.
quote:
En wat de waarheid ook is dat europa het gruwelijke trackrecord heeft van afslachtingen, haat tegen andersdenkende en alles, het is jammer dat in de tegenwoordige tijd andere volkeren naar een nieuw record streven en vooral dat de westerse wereld het record nogsteeds omhoog haal waadoor het 1 grote grove bende is in de wereld.
Hier klopt dus echt helemaal niks van en geeft wel blijk van een zeer beperkte geschiedkundige kennis. Dacht je dat voordat het westen in de Amerika's of Azie kwamen daar niks gebeurde? Heb je weleens een Japanner of een Chinees horen praten over moslims of andere rassen?
quote:
De mens heeft niets geleerd, wij zijn gewoon nog holbewoners die elkaar de hersenen in slaan, het enige waar we beter in zijn geworden is elkaar doelmatiger afslachten.
Niet mee eens, de grootste vooruitgangen zijn geboekt dankzij oorlogen en geweld, alleen is dat niet echt politiek-correct om te zeggen.
pi_32478864
Welke vooruit gangen, dat we nu met z'n allen van een berg afrennen en het zelf niet eens doorhebben dat we alleen nog maar kunnen stoppen door gigantisch op onze bek te gaan?

Of bedoel je het feit dat we de wereld lekker aan het vergiftigen zijn?

Welke vooruitgang, wat zijn we er ECHT mee opgeschoten, zijn we gelukkiger, zijn we vrijer geworden ervan, neen, neen en nog eens neen, in deze maatschappij schieten de geestelijke en lichamelijke problemen als paddestoelen uit de grond, onze kinderen hebben agenda's die bomvol zitten, kinderen van 16 jaar met een burn-out, je de takke werken, nog wat werken en dan nog wat werken en dan ga je dood.

Oh ja wat we van moslims hebben geleerd, ons bv niet maar 1 keer per jaar te wassen, tandenborstels, zeep en andere van dat soort leuke dingen waar wij toch wel vaak gebruik van maken, kijk het eens na, uit die omgevingen komt veel meer dan je zou denken, van voor de moslims en van na de moslims, denk aan spanje bv, lang geregeerd door moslims die het een welvarend gebied maakte, architectuur die overgenomen werd door europeanen enz enz enz enz enz enz.

Europa/westerse wereld heeft helaas het gruwelijke trackrecord in afslachtingen, kijk het maar na het klopt, nu zit de 2de wereld oorlog daar ook bij he en de afslachting van de indianen die bijna net zo groot was inc kampen en alles...
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:20:09 #70
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32479315
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:00 schreef erodome het volgende:
Welke vooruit gangen, dat we nu met z'n allen van een berg afrennen en het zelf niet eens doorhebben dat we alleen nog maar kunnen stoppen door gigantisch op onze bek te gaan?

Welke vooruitgang, wat zijn we er ECHT mee opgeschoten, zijn we gelukkiger, zijn we vrijer geworden ervan, neen, neen en nog eens neen, in deze maatschappij schieten de geestelijke en lichamelijke problemen als paddestoelen uit de grond, onze kinderen hebben agenda's die bomvol zitten, kinderen van 16 jaar met een burn-out, je de takke werken, nog wat werken en dan nog wat werken en dan ga je dood.

Oh ja wat we van moslims hebben geleerd, ons bv niet maar 1 keer per jaar te wassen, tandenborstels, zeep en andere van dat soort leuke dingen waar wij toch wel vaak gebruik van maken, kijk het eens na, uit die omgevingen komt veel meer dan je zou denken, van voor de moslims en van na de moslims, denk aan spanje bv, lang geregeerd door moslims die het een welvarend gebied maakte, architectuur die overgenomen werd door europeanen enz enz enz enz enz enz.

Europa/westerse wereld heeft helaas het gruwelijke trackrecord in afslachtingen, kijk het maar na het klopt, nu zit de 2de wereld oorlog daar ook bij he en de afslachting van de indianen die bijna net zo groot was inc kampen en alles...
Ga rustig zitten, neem een jointje, denk aan leuke dingen..

Niet zo negatief, de wereld is geweldig mooi!!
pi_32479375
quote:
Waar heb je het over?
quote:
Zijn we dat dan? Er is 1 groot probleem en dat is de ruim 6 miljard mensen op deze planeet, ondanks onze gewelddadige aard lukt het ons toch niet om de bevolking beperkt te houden.
quote:
Je zou eens moeten praten met een inwoner uit Europa uit de middeleeuwen, de geestelijke problemen die er nu zijn zijn imo domweg te danken aan de sterk gestegen welvaart (vooruitgang) enkele eeuwen geleden hadden ze er geen tijd voor en was je op je 16e al een productieve burger en mocht je blij zijn dat je ouder werd dan 30.
quote:
Weet je dat veel van deze zaken hun oorsprong hebben in Azie en dan voornamelijk China en India en dat veel van de dingen die we geleerd hebben van de moslims hun oorsprong hadden in Egypte, Griekse beschaving en de Romeinse?
quote:
Qua cijfers heb je mischien gelijk al denk ik dat je je vergist met Azie (zelfs exclusief WO2, vergeet niet dat er in Azie ook veel slachtoffers zijn gevallen) maar het blijft natuurlijk idioot om te denken dat Europa/westen hier het alleenrecht op had.

Mag ik vragen waarom je wat dit betreft van die gigantische oogkleppen op hebt?
pi_32480503
Ik heb geen gigantische oogkleppen op, hoe kom je daarbij, feit is gewoon dat israel in het verleden het beste af was onder arabieren en niet onder europeanen en dat is geen leuk beeld voor velen, velen wringen zich in allerlei hoeken om maar aan te tonen dat de europeanen schatjes waren en de arabieren(even expres arabieren omdat er ook een tijd voor moslims was) de boemannen waren.

Dat is gewoon een heel verkeerd beeld, serieus...

Ook het gepraat over dat moslims altijd al jodenhaters waren, is gewoon niet waar, het is europa geweest die tot de oprichting van de staat israel zo goed als het alleenrecht had op het afschuwelijke opjagen van joden, de oorlogen in de koran daarin mee genomen waarbij er ruzie was tussen naburige stammen met verschillende geloven(ook joods).

Europa heeft geenzins het alleenrecht op afslachtingen, oorlogen of wat dan ook, de mens is daar gewoon de schuld van, niet een bepaald volk, maar de echte diepe jodenhaat komt van onze bodem en die haat hebben we meer dan eens laten zien met als climax de 2de wereld oorlog waarna we allemaal super scheinheilig zijn gaan doen over lieve joden die ons zoooooooo aan het hart gaan, maar toen we afgevoerd werden vonden we het allemaal wel best eigenlijk.
pi_32480935
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:09 schreef erodome het volgende:
Ik heb geen gigantische oogkleppen op, hoe kom je daarbij, feit is gewoon dat israel in het verleden het beste af was onder arabieren en niet onder europeanen en dat is geen leuk beeld voor velen, velen wringen zich in allerlei hoeken om maar aan te tonen dat de europeanen schatjes waren en de arabieren(even expres arabieren omdat er ook een tijd voor moslims was) de boemannen waren.

Dat is gewoon een heel verkeerd beeld, serieus...
Dat had je ook al in mijn reacties kunnen lezen, alleen is de situatie nu alleen wel een omgedraaid waar de Arabische landen steeds meer onder invloed van de Islam kwam te staan, zag je in Europa een omgekeerde ontwikkeling. Overigens ga je nog steeds voorbij aan het feit dat Jeruzalem ook Christelijke koningen heeft gekend die alle pelgrims wel toelieten (mits ze belasting betaalden maar dat was onder Arabische heerschappij hetzelfde)
quote:
Ook het gepraat over dat moslims altijd al jodenhaters waren, is gewoon niet waar, het is europa geweest die tot de oprichting van de staat israel zo goed als het alleenrecht had op het afschuwelijke opjagen van joden, de oorlogen in de koran daarin mee genomen waarbij er ruzie was tussen naburige stammen met verschillende geloven(ook joods).
Je vergeet wederom de pogroms door arabieren in Jeruzalem begin 20e eeuw, ook vergeet je nog steeds dat begin 20e eeuw er al zeer veel joden naar dat gebied emigreerden.
Dus alleenrecht blijft onzin. Het is domweg een feit dat hoe meer invloed de islam kreeg op de samenleving daar hoe meer haat er ontstond tegen andere religies (is niet typisch voor de islam, dat zie je bij elke religie die teveel invloed op een samenleving krijgt)
quote:
Europa heeft geenzins het alleenrecht op afslachtingen, oorlogen of wat dan ook, de mens is daar gewoon de schuld van, niet een bepaald volk, maar de echte diepe jodenhaat komt van onze bodem en die haat hebben we meer dan eens laten zien met als climax de 2de wereld oorlog waarna we allemaal super scheinheilig zijn gaan doen over lieve joden die ons zoooooooo aan het hart gaan, maar toen we afgevoerd werden vonden we het allemaal wel best eigenlijk.
Ik blijf niet reageren op de onzinnige stelling dat jodenhaat iets typisch Europees is.
pi_32481058
quote:
neen, neen en nog eens neen, in deze maatschappij schieten de geestelijke en lichamelijke problemen als paddestoelen uit de grond, onze kinderen hebben agenda's die bomvol zitten, kinderen van 16 jaar met een burn-out, je de takke werken, nog wat werken en dan nog wat werken en dan ga je dood.
Was er vroeger een onbezorgde kindertijd en waren de gezinnen kleiner?
quote:
Oh ja wat we van moslims hebben geleerd, ons bv niet maar 1 keer per jaar te wassen,
Dat waren minstens de Grieken, maar waarschijnlijk de Mesopotamiers. Het was wel minder gewoon in de Middeleeuwen.
quote:
tandenborstels
Dat is net zo min te traceren als de uitvinding van het wiel.
quote:
zeep
Je zou eens in Pompei moeten gaan kijken, overigens bepaald niet de plaats waar het is uitgevonden.
quote:
en andere van dat soort leuke dingen waar wij toch wel vaak gebruik van maken, kijk het eens na, uit die omgevingen komt veel meer dan je zou denken, van voor de moslims en van na de moslims, denk aan spanje bv, lang geregeerd door moslims die het een welvarend gebied maakte, architectuur die overgenomen werd door europeanen enz enz enz enz enz enz.
Ja, vrijwel onze hele belangwekkende cultuur komt uit het Middellandse Zee-gebied en omstreken.
pi_32481419
quote:

Jeetje, wat een hysterische zelfhaat zeg.......... Jij zwelgt er echt in.

Ik heb niet echt zin om punt voor punt op deze oceaan aan hyperbolen in te gaan.

Enige wat ik te zeggen heb is dat jij de ene overdrijving inruilt voor de andere.

[ Bericht 3% gewijzigd door Soul79 op 22-11-2005 15:54:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')