abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35932035
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 01:49 schreef Furby het volgende:
Mooi voorbeeld van een iets waarom fok saai is nu. We hebben alle topics wel gehad. Dit onderwerp pas een keer of 100 en je bent een eikel als je geen vlees eet.
klopt niet helemaal hé? Klagen over het onderwerp, maar toch wel 'inhoudelijk' willen reageren...
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 02:05 schreef Repeat het volgende:
Mźn, als je niet eens meer een lekker stuk vlees kunt eten kan je je net zo goed meteen verhangen.
Is namelijk zo leuk bij kerst, zit jij met je sojarijstewafels terwijl de rest aan een hert zit ofzo...
Heb jij er problemen mee dat ik iets niet eet?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 03:03:44 #202
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_35932052
Ik dacht dat we omnivoor waren.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_35932079
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 03:03 schreef cerror het volgende:
Ik dacht dat we omnivoor waren.
En dus?
pi_35933108
Ik eet trouwens steeds vaker van die vegetarische produkten en ik ben erg verrast dat ze eigenlijk gewoon heel erg lekker zijn! Wat alleen jammer is is dat ze zogenaamd zoveel mogelijk op vlees moeten lijken. Je wilt als vegetariėr geen vlees meer hebben en vervolgens eet je iets dat zoveel mogelijk op vlees lijkt. Vaag hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 maart 2006 @ 08:41:54 #205
3878 Vork
Manisch creatief
pi_35933277
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:21 schreef TechXP het volgende:
Wel erg tegenstrijdig. Het is een stuk makkelijker geworden en het was vroeger ook goed te doen?
Vroeger was vlees altijd nog een luxe product. Sinds de oorlogen is het omhoog gegaan, omdat ze het idee hadden dat iedereen vlees moest kunnen eten. Toen kwam de bioindustrie.
Vegetarisch leven was dus erg iets van vroeger. Vegetarisme en veganisme is dus wat vroeger net zo goed kon als nu.
Misschien kijk ik dan minder ver terug. Ik legde meer een vergelijking met 20 a 30 jaar geleden, toen de vleesvervangers (of kunstvlees zoals het toen nog dikwijls werd genoemd) slechts beperkt verkrijgbaar waren en meestal ook nieteens eetbaar. Het makkelijke zit 'm in de tegenwoordig vrij ruime keuze aan producten die voor de consument duidelijk zijn, waar ze voor dienen. Het is nou eenmaal makkelijker om je vlees te vervangen met een vleesvervanger dan om zelf aan de slag te gaan om een goede maaltijd in elkaar te zetten waar alles in zit zonder vlees, of iets wat er op zou moeten lijken.

Daarbij is de trend van de laatste jaren, het gezond willen eten, ook een belangrijke factor. De campagne's, de doemscenario's van de meest verschrikkelijke ziektes bij een te hoog vetpercentage of cholesterol maken steeds meer mensen bang of bewust en daar spelen vele anderen weer graag op in. Ons wordt op dit moment redelijk voorgekauwd hoe je gezond moet eten, wat je nodig hebt, welke gerechten je kunt maken, wat je wel en niet mag gebruiken en ook daarin zitten ter afwisseling ook vleesloze variaties.

Blijkbaar heeft de mens dit ook nodig, dat het eetpatroon wordt voorgekauwd en bedacht. Wat op zich naturlijk geen slechte ontwikkeling is als het ook daadwerkelijk to beter eten leidt. Helaas is dat dus niet echt het geval, want de dikkerds groeien (in aantal en volume) en de frituurpannenbranche zal er ook wel niet veel minder op zijn gaan verdienen.
pi_35933581
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 08:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik eet trouwens steeds vaker van die vegetarische produkten en ik ben erg verrast dat ze eigenlijk gewoon heel erg lekker zijn! Wat alleen jammer is is dat ze zogenaamd zoveel mogelijk op vlees moeten lijken. Je wilt als vegetariėr geen vlees meer hebben en vervolgens eet je iets dat zoveel mogelijk op vlees lijkt. Vaag hoor.
Meerdere redenen denk ik:
* makkelijk voor de minder creatieve mensen onder ons. Het is meteen duidelijk wat je met dat vegetarische spul moet doen (zelfde plek op bord geven als vlees + zelfde bereidingswijze).
* drempelverlagend voor gezinnen waarin maar een persoon vegetariėr is.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:33:17 #207
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35935313
Een tussenoplossing: biologisch vlees!
De biologische boterhamworst van de appie is echt mjummie!!!
Probeer verder eens wat 'houmous', kikkererwtenpasta op brood! Is ook heerlijk. Of bijvoorbeeld vegetarische pate. Die van zonnatura is weliswaar duur, maar echt heel erg goed (vooral die met champignons). Offe....... roomkaas-achtigen, zoals Philadelphia enzo, eventueel met wat komkommer of tomaat erop. En laten we de avocado niet vergeten! heerlijk los op brood of in combi met kaas! Kortom: keuze te over!!!! Succes!

Hmmmm, ik krijg er trek van....
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:37:42 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35935386
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:33 schreef renzell het volgende:
Een tussenoplossing: biologisch vlees!
De biologische boterhamworst van de appie is echt mjummie!!!
Probeer verder eens wat 'houmous', kikkererwtenpasta op brood! Is ook heerlijk. Of bijvoorbeeld vegetarische pate. Die van zonnatura is weliswaar duur, maar echt heel erg goed (vooral die met champignons). Offe....... roomkaas-achtigen, zoals Philadelphia enzo, eventueel met wat komkommer of tomaat erop. En laten we de avocado niet vergeten! heerlijk los op brood of in combi met kaas! Kortom: keuze te over!!!! Succes!

Hmmmm, ik krijg er trek van....
ik vind dit eigenlijk een beetje een halve oplossing.
Je geeft de beestjes een mooi leven, maar het slot van het liedje is hetzelfde
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:39:21 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35935421
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 08:13 schreef Isabeau het volgende:
ja dat had ik dus ook al ja. Zie je in vegetarische recepten dat ergens 'vegetarisch gehakt' in moet. Dus je eet geen vlees, maar wel iets dat als vlees smaakt en er als vlees uit ziet. Dan ben je m.i. gewoon een non vegetariėr in denial.
Niet meer actief op Fok!
pi_35935506
Hele dag gras kauwen dus, of sla. Valt iig mee dat we niet hoeven te herkauwen.
pi_35935571
Vroegah heb ik een paar jaar vegetarisch gegeten, maar ik vond het niet echt ingewikkeld. Misschien scheelt het dat ik vlees toen gewoon niet lekker vond.....
Nog een tip: Indisch eten! Er bestaat een geweldig vegetarisch Indisch kookboek van Beb Vuyk!
*Krakje heeft ooit indisch gekookt voor een vegetarier, gast geloofde niet dat er geen vlees in zat *
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_35935632
Red een koe, eet een vegetarier. =X
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:21:23 #213
105888 renzell
pi_35936471
Dan moet je ook niet piepen , maar lekker 'die hard' gaan vind ik!
Je schreef toch dat je eerst wilde 'minderen' en dan pas stoppen? Maar als biologisch geen verschil uitmaakt, waarom dan niet per direct stoppen? Is mij met roken ook gelukt! Misschien maakt dat half half gedoe het alleen maar lastiger voor je.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:23:02 #214
105888 renzell
pi_35936498
Maar men, wat zijn sommige van die vegetarische burgers lekker!!
Zeker als je naar de biologische winkel gaat, hebben ze zo veel keuze. En ze stappen daar ook steeds meer af van het idee dat het alemaal op vlees moet lijken.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:27:05 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35936609
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:23 schreef renzell het volgende:
Zeker als je naar de biologische winkel gaat, hebben ze zo veel keuze. En ze stappen daar ook steeds meer af van het idee dat het alemaal op vlees moet lijken.

helemaal mee eens en ik vind valesse ook al lekker.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:27:29 #216
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_35936620
Ik vind het altijd jammer wanneer mensen besluiten om vegetarier te worden

God schiep de koe, niet de vegaburger.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:32:50 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35936769
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:27 schreef robh het volgende:
Ik vind het altijd jammer wanneer mensen besluiten om vegetarier te worden

God schiep de koe, niet de vegaburger.

dat eet ik ook!
pi_35936796
uuuh eten vegetariers wel vis?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35936959
Nee, vegetariers eten geen beesten, dus ook geen vis.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_35937006
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:40 schreef krakkemieke het volgende:
Nee, vegetariers eten geen beesten, dus ook geen vis.
nu ja, ik zie iedereen vooral over vlees praten.
pi_35937344
Er zijn anders genoeg vegetariėrs die juist wčl vis eten. Heb ik altijd een vaag iets gevonden, alsof een vis geen dier is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:55:09 #222
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35937381
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:53 schreef Isabeau het volgende:
Er zijn anders genoeg vegetariėrs die juist wčl vis eten. Heb ik altijd een vaag iets gevonden, alsof een vis geen dier is.
vroeger, toen de vis nog uit zee kwam, hadden die dieren een vrij leven, denk dat de gedachte van veel vegetariėrs daar uit voortkomt. ook het knuffelgehalte zal belangrijk zijn.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:57:10 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35937435
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:23 schreef renzell het volgende:
Dat heb ik altijd zo ... euh.... "vreemd" gevonden, dat men vleesvervangers er uit liet zien als vlees. Zoiets als dat je tegen bont bent en daarom een nepbontmantel draagt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:57:56 #224
45206 Pietverdriet
pi_35937453
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vroeger, toen de vis nog uit zee kwam, hadden die dieren een vrij leven, denk dat de gedachte van veel vegetariėrs daar uit voortkomt. ook het knuffelgehalte zal belangrijk zijn.
Vis komt tegenwoordig niet meer uit zee? Waarvandaan dan? Het Regenwoud?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:58:29 #225
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35937468
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd zo ... euh.... "vreemd" gevonden, dat men vleesvervangers er uit liet zien als vlees. Zoiets als dat je tegen bont bent en daarom een nepbontmantel draagt.
kan je je die chinees nog herinneren in grazend nederland? die alles precies zo namaakte als het echte product. tot aan de inktvis toe. dat was dan wel weer mieters.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:59:00 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35937479
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vis komt tegenwoordig niet meer uit zee? Waarvandaan dan? Het Regenwoud?
kwekerijen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:59:18 #227
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_35937489
quote:

Het knuffelgehalte van een zoute haring ligt natuurlijk vele malen hoger dan dat van een klein lief onschuldig lammetje
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:00:30 #228
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_35937521
Je bent lesbisch, schopt huisgenoten uit bed omdat ze niet passen in jouw standaard van leven, bent een controlfreak en nu wil je ook nog eens vegetarisch worden. Hoeveel mensen in jouw omgeving wil je tot waanzin drijven?
PS: schaf wel sandalen en een tuinbroek aan, want dan is het stereotype beeld van een geitenwollensokken linksdraaiende macrobiotische feministische lesbo compleet.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:01:27 #229
45206 Pietverdriet
pi_35937547
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kwekerijen.
Wel eens op een zalmkwekerij geweest?
pi_35937564
quote:

[..]

ik was anders gek op mijn guppies anders, hoor
alleen de guppies waren niet zo gek op elkaar

maar idd, het knuffelgehalte speelt zeker een rol, een konijn is zo veel zieliger want zoveel schatitiger.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:02:34 #231
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35937580
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wel eens op een zalmkwekerij geweest?
ja, in noorwegen. in een bassin. steeds een stapje verder. met lekker gezond voer enzo, want de controles zijn minimaal.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:02:44 #232
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_35937583
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:02 schreef milagro het volgende:

[..]

ik was anders gek op mijn guppies anders, hoor
alleen de guppies waren niet zo gek op elkaar

maar idd, het knuffelgehalte speelt zeker een rol, een konijn is zo veel zieliger want zoveel schatitiger.
Waarom eten we dan geen baby's. Die dingen zijn spuuglelijk...
pi_35937596
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kwekerijen.
Ja, en dat terwijl wild vangst een grotere bedreiging is het zeeleven dan de kweekerijen. Vegetariers eten geen vis. Er zijn echter ook mensen die wel vis eten maar zich toch vegetarier noemen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:03:42 #234
45206 Pietverdriet
pi_35937616
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:00 schreef Xebrozius het volgende:
Je bent lesbisch, schopt huisgenoten uit bed omdat ze niet passen in jouw standaard van leven, bent een controlfreak en nu wil je ook nog eens vegetarisch worden. Hoeveel mensen in jouw omgeving wil je tot waanzin drijven?
PS: schaf wel sandalen en een tuinbroek aan, want dan is het stereotype beeld van een geitenwollensokken linksdraaiende macrobiotische feministische lesbo compleet.
Je vergeet nog te vermelden dat ze ook nog godsdienst wetenschappen studeerd..
Kijk ook in haar fotoboek, en bedenk dan de horror van haar als huisgenote te hebben...
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:07:14 #235
45206 Pietverdriet
pi_35937703
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:03 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, en dat terwijl wild vangst een grotere bedreiging is het zeeleven dan de kweekerijen. Vegetariers eten geen vis. Er zijn echter ook mensen die wel vis eten maar zich toch vegetarier noemen.
Nee, kwekerijken zijn nu juist een grotere bedreiging, men gebruikt veel vis voor vismeel, om daar pellets van te persen en die aan zalmen enzo te voeren om daar onder de streep weinig vis van over te houden.
Je kan beter een wildgevangen haring, sardien, heek, harder of wijting eten, ipv dat deze tot vismeel verwerkt worden en met kleurstoffen vermengt aan zalmen gevoerd worden.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:07:18 #236
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35937706
wie er wel eens valesse heeft gegeten of van die lekkere vegetarische nuggets bij appie steekt zijn hand op!

wie het ook nog lekker vond twee!

pi_35937744
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:02 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Waarom eten we dan geen baby's. Die dingen zijn spuuglelijk...
niet!
babies

we eten toch ook geen mooie mensen?
oh ja, in zekere zin wel, maar da's een ander forum.

maar goed, ik vind een konijn niet zieliger dan een vis, ik vind wel mijn konijn zieliger dan een vreemd konijn, maar ja ik heb geen konijn dus ik eet gewoon konijn, ook dat konijn wat de mijne had kśnnen ziin, had ik van konijnenvlees gehouden, hetgeen ik niet echt doe, dus het probleem is er sowieso niet.

we concentreren ons dus op de kip , de koe, het varken, de geit, het lam
oh zo schatiig, op mijn bord ook
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:11:25 #238
45206 Pietverdriet
pi_35937849
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:08 schreef milagro het volgende:

[..]

niet!
babies
Laten we wel zijn, als je echt wat wil doen voor het milieu neem je geen kinderen.
Op lange termijn is een kinderloze steaketende autorijder beter voor het milieu dan een fietsende vegetarier met zijn / haar kinderen achterop
pi_35937924
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laten we wel zijn, als je echt wat wil doen voor het milieu neem je geen kinderen.
Op lange termijn is een kinderloze steaketende autorijder beter voor het milieu dan een fietsende vegetarier met zijn / haar kinderen achterop
ja hetero's sowieso natuurlijk, planten zich voort namelijk, al dan niet bewust of gewenst, de kans erop is altijd aanwezig
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:20:08 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35939696
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:33 schreef milagro het volgende:
uuuh eten vegetariers wel vis?
ja dat vroeg ik me dus ook af.
En hoe zit het eigenlijk met het dragen van leer? Ik heb een prachtig stel soldatenkissies , maar dat mag dan zeker ook niet meer?
Niet meer actief op Fok!
pi_35939731
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En hoe zit het eigenlijk met het dragen van leer? Ik heb een prachtig stel soldatenkissies , maar dat mag dan zeker ook niet meer?
oh ik hoorde van een vegetarier eens, dat dat mag, omdat dat een afvalproduct is
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:22:27 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35939753
quote:

[..]

ja dat weet ik niet hoor, dat knuffelgehalte. Konijnen worden ook gegeten door Nederlanders en hebben toch een hoog knuffelgehalte. Ook honden (en ook katten?) worden gegeten in Aziė, dus blijkbaar hebben die daar geen hoog knuffelgehalte of is knuffelgehalte cultuurbepaald.
En zijn koeien of varkens (die volgens bepaalde religies rein dan wel onrein zijn en dus niet gegeten mogen worden) wel van een hoog knuffelgehalte dan?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:23:32 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35939782
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:21 schreef milagro het volgende:

[..]

oh ik hoorde van een vegetarier eens, dat dat mag, omdat dat een afvalproduct is
als je het leer gebruik van dieren die toch dood zijn (natuurlijke omstandigheden!), is het sowieso wel ok, vind ik, maar als je speciaal dieren gaat afschieten...
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:24:57 #244
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35939818
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:00 schreef Xebrozius het volgende:
sandalen heb ik! . Tuinbroek zal ik nooit hebben
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:26:39 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35939861
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je vergeet nog te vermelden dat ze ook nog godsdienst wetenschappen studeerd..
Kijk ook in haar fotoboek, en bedenk dan de horror van haar als huisgenote te hebben...
ja was jij niet die kattenhater? dan lijkt het me idd handig om jou niet als huisgenoot te hebben, want mijn kat lust je rauw

oh ja, tussen haakjes: onvoltooid tegenwoordige tijd enzo

[ Bericht 7% gewijzigd door Viking84 op 11-03-2006 14:32:06 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_35939865
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

als je het leer gebruik van dieren die toch dood zijn (natuurlijke omstandigheden!), is het sowieso wel ok, vind ik, maar als je speciaal dieren gaat afschieten...
.

nou, ik vind dat dus hypocriet.

zo kan je overal wel een excuus voor vinden.

ik draag alleen bont van dieren die toch al dood waren , omdat 'jij' zonodig vlees moet eten.

snap je, ik vind het wel erg makkelijk.
dan heb ik iets meer op nog met vega's, die trekken hun standpunt tenminste consequent door
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:31:07 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35939958
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:26 schreef milagro het volgende:

[..]

.

nou, ik vind dat dus hypocriet.

zo kan je overal wel een excuus voor vinden.

ik draag alleen bont van dieren die toch al dood waren , omdat 'jij' zonodig vlees moet eten.

snap je, ik vind het wel erg makkelijk.
dan heb ik iets meer op nog met vega's, die trekken hun standpunt tenminste consequent door
ja daar zie ik het hypocriete weer niet zo van in. Wel is het niet haalbaar om voor ieder paar leren schoenen dat je koopt uit te zoeken of het dier door natuurlijke omstandigheden aan zijn einde is gekomen of door een schot van de jager.

Ik vind vega's eigenlijk ook niet heel erg consequent hoor. Zoals ik al zei in mijn OP: waarom zou je dan niet ook stoppen met planten eten? Waarom zouden planten geen gevoel hebben? Het is niet voor niets dat veel mensen (inclusief mijn moeder ) tegen hun plantjes praten, want ze geloven er heilig in dat die plantjes daar beter van gaan groeien.
Iemand hier in dit topic zei iets in de trant van: als je ook geen planten eet ga je dood en we moeten toch ergens de grens trekken.
Dat komt op mij zo halfslachtig over. Je erkent dat planten misschien gevoelens hebben, maar die negeer je, want je moet toch ergens de grens trekken. Waarom dan überhaupt vegetariėr worden?
Niet meer actief op Fok!
pi_35940087
nu sla je door, zonder vlees en vis, ben je aangewezen op planten.

wil je echt consequent zijn, dan houd je beter op met eten, all together

maar bont niet en leer wel als afvalproduct geen bezwaar vinden , vind ik gewoon te makkelijk.

als je spreekt over een tweede hands jas, dan geldt dat net zo goed voor schoenen.
want reken maar dat bont als afvalprodukt nog steeds op bezwaren zal stuiten.
een bontjas is echter meer herkenbaar als dood beest dan een schoen
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:51:08 #249
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35940395
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:36 schreef milagro het volgende:
nu sla je door, zonder vlees en vis, ben je aangewezen op planten.

wil je echt consequent zijn, dan houd je beter op met eten, all together

maar bont niet en leer wel als afvalproduct geen bezwaar vinden , vind ik gewoon te makkelijk.

als je spreekt over een tweede hands jas, dan geldt dat net zo goed voor schoenen.
want reken maar dat bont als afvalprodukt nog steeds op bezwaren zal stuiten.
een bontjas is echter meer herkenbaar als dood beest dan een schoen
ja doorslaan doe ik wel vaker hč, volgens jou
Bont vind ik eigenlijk ook geen bezwaar, zolang er maar geen dier speciaal voor gedood is.
Toch zal ik zelf nooit een bontjas aantrekken en iedere bontjasdrager uitmaken voor dierenbeul. En het is inderdaad vrij hypocriet om dan wel leer te dragen, maar zoals jij al zei: bont is veel duidelijker herkenbaar als dood best dan een schoen. Maar als je echt goed bezig wilt zijn, ben je veganist. Tot 5 minuten geleden zag ik het nut van veganisme niet in, tot ik in m'n gedachten 100 koeien op een rij leeggezogen zag worden met hun uiers aan een melkmachine. Dan denk ik met weemoed terug aan de tijd dat koeien nog geen melkmachines waren en de boer en z'n gezin en het kalfje de enigen waren die die melk dronken.
Dat kun je toch wel als dierenmishandeling zien. Moest je kersverse moeders eens met hun borsten aan een melkmachine leggen. Dat is toch net zo gerechtvaardigd (of juist ongerechtvaardigd, hangt er vanaf hoe je het bekijkt) als een koe aan een machine leggen?
Niet meer actief op Fok!
pi_35940463
nee, ik drink dan ook geen melk

maar goed, ik ben zelf hypocriet in deze, als ik dierenleed zie, bij fokkerijen e.d. dan trek ik me dat aan tot aan het bord, zeg maar.

alleen moet een vegetarier niet met de vinger wijzen, als hij zelf ook niet vrij is van enige hypocrisie dus.
pi_35941033
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En hoe zit het eigenlijk met het dragen van leer?
Vegetariers eten geen vis. Daar is geen discussie over. Of vegetariers wel leer dragen, tja dat verschilt per persoon.
Je leren schoenen afdragen, en bij het kopen van nieuwe schoenen voor niet-leer gaan lijkte me een betere optie.
pi_35941050
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja doorslaan doe ik wel vaker hč, volgens jou
Bont vind ik eigenlijk ook geen bezwaar, zolang er maar geen dier speciaal voor gedood is.
Toch zal ik zelf nooit een bontjas aantrekken en iedere bontjasdrager uitmaken voor dierenbeul. En het is inderdaad vrij hypocriet om dan wel leer te dragen, maar zoals jij al zei: bont is veel duidelijker herkenbaar als dood best dan een schoen. Maar als je echt goed bezig wilt zijn, ben je veganist. Tot 5 minuten geleden zag ik het nut van veganisme niet in, tot ik in m'n gedachten 100 koeien op een rij leeggezogen zag worden met hun uiers aan een melkmachine. Dan denk ik met weemoed terug aan de tijd dat koeien nog geen melkmachines waren en de boer en z'n gezin en het kalfje de enigen waren die die melk dronken.
Dat kun je toch wel als dierenmishandeling zien. Moest je kersverse moeders eens met hun borsten aan een melkmachine leggen. Dat is toch net zo gerechtvaardigd (of juist ongerechtvaardigd, hangt er vanaf hoe je het bekijkt) als een koe aan een machine leggen?
Als het zuivel op een biologische manier gewonnen wordt, dan heb ik er weinig tegen. Melk drink ik niet, eieren ook nauwelijks, maar zonder kaas kan ik niet.

Leer is twijfelachtig. Een koe wordt niet alleen voor het vlees dood gemaakt. Maar ook voor het leer. Als het echt zo zou zijn dat er geen koeien worden gedood voor het leer, maar dat leer alleen vanaf een biologische melkkoeien met een natuurlijke dood zou komen, dan is het enkel een restproduct. En als je dan niets tegen zuivel hebt (wel of niet biologisch) dan is er niets aan de hand. Maar ik geloof dat dat niet zo is, dus ik probeer ook zo weinig mogelijk leer te gebruiken.

Misschien is het niet consequent: daar heb je helemaal gelijk in. Maar het is vele malen beter dan wel consequent zijn, en je niets aantrekken van de levenswijze van plant en dier.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:17:52 #253
45206 Pietverdriet
pi_35941057
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja was jij niet die kattenhater? dan lijkt het me idd handig om jou niet als huisgenoot te hebben, want mijn kat lust je rauw
Oh, Je hebt een kat?
Voor de knaken die je aan kattevoer uitgeeft kan je ook een gezin in de derde wereld voeden. En die zieluge diertjes waar het over had, die zitten in dat kattenvoer. Het feit dat je een kat hebt maakt je ook vatbaar voor allerlei enge ziektes, de Vogelgriep bv haal je daar het eerst mee in huis, nog maar te zwijgen van allerlei parasieten die je op kan lopen door katten. Van onschuldige wormen tot parasieten die in je hersenen stoffen afscheiden die je risicovol gedrag opleggen.
quote:
oh ja, tussen haakjes: onvoltooid tegenwoordige tijd enzo
Goed, het lijkt me duidelijk dat jij beter hebt opgelet bij Nederlands, en ik bij ethiek, moraaltheologie en biologie.

Men vraagt zich hier af of een vegetarier vis mag eten, maar mag een vegetarier een huisdier hebben lijkt me ook een heel relevante vraag.
pi_35941224
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, kwekerijken zijn nu juist een grotere bedreiging, men gebruikt veel vis voor vismeel, om daar pellets van te persen en die aan zalmen enzo te voeren om daar onder de streep weinig vis van over te houden.
Je kan beter een wildgevangen haring, sardien, heek, harder of wijting eten, ipv dat deze tot vismeel verwerkt worden en met kleurstoffen vermengt aan zalmen gevoerd worden.
Met zalm noem je natuurlijk direct het extreemste voorbeeld. Neem wel gekweekte vis uit het groene rijtje. Maar de huidige visvraag kan gewoon niet alleen enkel door wildvanst verkregen worden. Natuurlijk is wild beter, maar leegvanst of verwoeste zeebodems nou totaal niet.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:26:53 #255
45206 Pietverdriet
pi_35941284
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:24 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Met zalm noem je natuurlijk direct het extreemste voorbeeld.
Die van forel of paling is precies zo
quote:
Neem wel gekweekte vis uit het groene rijtje.
Hoe bedoel je?
quote:
Maar de huidige visvraag kan gewoon niet alleen enkel door wildvanst verkregen worden. Natuurlijk is wild beter, maar leegvanst of verwoeste zeebodems nou totaal niet.
Nee, en daarom is iemand zonder kinderen op de lange termijn ook milieuvriendelijker.
pi_35941308
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

Men vraagt zich hier af of een vegetarier vis mag eten, maar mag een vegetarier een huisdier hebben lijkt me ook een heel relevante vraag.
Mag? Natuurlijk zou een vegetarier dat mogen, als een vleeseter dat wel mag. Je bent misschien niet erg consuquent, maar wel (tenminste, in meeste gevallen) diervriendelijker dan vleeseters.

Ik zeg overigens niet dat ik huisdierbezit niet afkeur. Juist wel, net als dierentuinen...
pi_35941384
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die van forel of paling is precies zo
[..]

Hoe bedoel je?
[..]

Nee, en daarom is iemand zonder kinderen op de lange termijn ook milieuvriendelijker.
ja maar als we allemaal zo milieuvriendelijk zouden zijn, op die wijze, dan hebben we ook weer een probleem
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:33:50 #258
45206 Pietverdriet
pi_35941451
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:31 schreef milagro het volgende:

[..]

ja maar als we allemaal zo milieuvriendelijk zouden zijn, op die wijze, dan hebben we ook weer een probleem
Wat voor een probleem is dat?
Iedereen vegetarier en doorfokken is iig geen optie.
pi_35941542
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat voor een probleem is dat?
Iedereen vegetarier en doorfokken is iig geen optie.
nou . ik zeg toch " op die manier" dan doel ik dus op geen kinderen nemen
pi_35942685
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:38 schreef milagro het volgende:

[..]

nou . ik zeg toch " op die manier" dan doel ik dus op geen kinderen nemen
hoe kun je een probleem hebben als je zelf er niet eens bent??

Maarje hoeft niet te stoppen. Wel verminderen.
pi_35942893
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:29 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

hoe kun je een probleem hebben als je zelf er niet eens bent??

Maarje hoeft niet te stoppen. Wel verminderen.
door het probleem op die manier op te lossen, los je jezelf dus ook op.

ik moet helemaal niets overigens , dat is het mooie juist
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:36:52 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35942897
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
-knip-
Ik denk dat het met een kat in ieder geval nog beter vertoeven is dan met een mens als jij en daar heb ik graag een lieve duit voor over, al kan ik er 100 gezinnetjes in Afrika mee voeden

Ja, en mbt je opmerking dat mijn kat ook vlees eet, daar heb je een punt. Eigenlijk zou ik hem ook alleen maar rijst en macaroni moeten geven. Maar dat vind ik te ver gaan. Dieren volgen hun instinct na en maken nu eenmaal onderdeel uit van de voedselketen, maar hoewel ook wij dieren zijn, hebben we wel het verstand gekregen om te kiezen of we wel of niet bovenaan deze voedselketen willen staan.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:39:49 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35942975
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:27 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Mag? Natuurlijk zou een vegetarier dat mogen, als een vleeseter dat wel mag. Je bent misschien niet erg consuquent, maar wel (tenminste, in meeste gevallen) diervriendelijker dan vleeseters.

Ik zeg overigens niet dat ik huisdierbezit niet afkeur. Juist wel, net als dierentuinen...
meen je dat nou?
Dus naar jouw mening had de mens honden en katten in de wilde natuur moeten laten?
Ergens heb je wel gelijk, maar voor zover ik kan beoordelen heeft mijn kat het enorn naar zijn zin bij mij, dus je moet wel onderscheid maken tussen dieren die worden uitgebuit en dieren die gewoon een goed plekje hebben. Mijn kat heeft genoeg te spelen, krijgt lekker eten, heeft een eigen plekje om te slapen. Ik probeer altijd respectvol met hem om te gaan. Mocht hij in een ander leven mijn baasje zijn en ik de kat, dan hoop ik ook weer goed behandeld te worden
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:42:02 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35943035
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:36 schreef milagro het volgende:

[..]

door het probleem op die manier op te lossen, los je jezelf dus ook op.
Dit is wel heel erg off topic, maar je hebt (vegetarische) geloofsgemeenschappen, zoals de Rozenkruisers die net willen dat de mens uitsterft en daarom niet aan voortplanting doen. Hoewel het per lid zal verschillen of men zich daar ook werkelijk aan houdt.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:45:53 #265
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35943133
Waarom maak je je zo druk over wat "moet" of over wat consequent is? Je bent geen machine en "moeten" is in deze context ook een beetje dwangmatig.

Het is net als met lijnen, hoe strengere eisen je jezelf gaat opleggen hoe zekerder je ervan kunt zijn dat je het niet lang volhoudt. Ga voor de lol gewoon eens wat vaker vleesvervangers kopen en kijk hoe je erin rolt. Op die kant en klare knorr zakjes (die gele zakjes met poeder) staan ook altijd variaties om ze vleesloos te maken.

Oja, en laat valess vooral liggen want 3/4 van de mensen vind dat niet te vreten.
Vampire Romance O+
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:45:55 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35943135
Oh ja, beste mensen: ik heb vandaag mijn eerste vegaburger gehaald, die ik morgen heerlijk ga oppeuzelen. Wat zijn die krengen duur trouwens . Daar word ik minder vrolijk van. Eén stukje vlees voor 1,70, hallo. En vegetarisch gehakt heb ik ook niet gezien. Had direct al mijn eerste dilemma, want mijn huisgenoot die wilde iets met gehakt eten of bobotie. Dus ja, toen kreeg ik direct al klachten. Maar hij zei dat ik het wel zelf moest weten en als ik dat wilde, moest ik het gewoon proberen (we koken eten/altijd samen, dus vandaar dat je dan die situaties krijgt).
Overigens ben ik nu in de testfase en zal ik vast nog wel eens een stukje vlees peuzelen. Ik vind echter dat ik het aan mezelf verplicht ben om het eens te proberen. Het is een experiment
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:47:26 #267
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35943168
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:45 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, beste mensen: ik heb vandaag mijn eerste vegaburger gehaald, die ik morgen heerlijk ga oppeuzelen. Wat zijn die krengen duur trouwens . Daar word ik minder vrolijk van. Eén stukje vlees voor 1,70, hallo. En vegetarisch gehakt heb ik ook niet gezien. Had direct al mijn eerste dilemma, want mijn huisgenoot die wilde iets met gehakt eten of bobotie. Dus ja, toen kreeg ik direct al klachten. Maar hij zei dat ik het wel zelf moest weten en als ik dat wilde, moest ik het gewoon proberen (we koken eten/altijd samen, dus vandaar dat je dan die situaties krijgt).
Overigens ben ik nu in de testfase en zal ik vast nog wel eens een stukje vlees peuzelen. Ik vind echter dat ik het aan mezelf verplicht ben om het eens te proberen. Het is een experiment
1,70?? Wat heb je in vredesnaam gekocht dan, meestal heb je 2 voor 2,20.
Vampire Romance O+
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:48:49 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35943198
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:45 schreef MouseOver het volgende:
Waarom maak je je zo druk over wat "moet" of over wat consequent is? Je bent geen machine en "moeten" is in deze context ook een beetje dwangmatig.

Het is net als met lijnen, hoe strengere eisen je jezelf gaat opleggen hoe zekerder je ervan kunt zijn dat je het niet lang volhoudt. Ga voor de lol gewoon eens wat vaker vleesvervangers kopen en kijk hoe je erin rolt. Op die kant en klare knorr zakjes (die gele zakjes met poeder) staan ook altijd variaties om ze vleesloos te maken.

Oja, en laat valess vooral liggen want 3/4 van de mensen vind dat niet te vreten.
Ja, daar was ik ook al achter Ik beschouw het nu dan ook als een experiment. Kijken hoe het bevalt en niet direct zo rigide te werk gaan.

Mijn voornaamste reden om dit te doen is overigens dat ik het in de toekomst zeer waarschijnlijk acht dat ik me ga aansluiten bij een geloofsgemeenschap waar het nuttigen van vlees uit den boze is. Ik ben nog zoekende, maar ik neig wel erg in de richting van dingen als het gnostisch christendom (de rozenkruisers) en het Boeddhisme. Toen ik las dat het vegetarisme daar als zeer wenselijk wordt beschouwd, schrok ik eerst even, maar als er een goede theorie achter zit, waarom dan niet? Alles went
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:49:40 #269
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35943221
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:47 schreef MouseOver het volgende:

[..]

1,70?? Wat heb je in vredesnaam gekocht dan, meestal heb je 2 voor 2,20.
een marokkaanse burger, op basis van kikkererwten of zoiets. Ja er was niet echt bijzonder veel keus. Viel me een beetje tegen. Er zit hier in de stad ook een natuurwinkel. Misschien moet ik daar eens gaan kijken?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:51:21 #270
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35943277
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

een marokkaanse burger, op basis van kikkererwten of zoiets. Ja er was niet echt bijzonder veel keus. Viel me een beetje tegen. Er zit hier in de stad ook een natuurwinkel. Misschien moet ik daar eens gaan kijken?
gewoon appie?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:53:53 #271
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35943338
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bij welke winkel was dat? Of is vegetaries altijd duurder dan vlees?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35943346
Of eerder boodschappen doen?
Ik hoop alleen dat je niet wilt dat je kat vegetarier wordt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:57:23 #273
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35943436
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:54 schreef krakkemieke het volgende:
Of eerder boodschappen doen?
Ik hoop alleen dat je niet wilt dat je kat vegetarier wordt.
Dat kun je een kat die Taco heet eigenlijk niet aandoen nee

Er is eigenlijk maar 1 supermarkt met fatsoenlijk vegaspul en dat is de appie. En zo heel duur is dat allemaal niet, vlees is ook niet gratis.
Vampire Romance O+
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:14:37 #274
45206 Pietverdriet
pi_35943855
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik denk dat het met een kat in ieder geval nog beter vertoeven is dan met een mens als jij en daar heb ik graag een lieve duit voor over, al kan ik er 100 gezinnetjes in Afrika mee voeden
Tja, zo een kat spreekt je natuurlijk niet tegen.
quote:
Ja, en mbt je opmerking dat mijn kat ook vlees eet, daar heb je een punt. Eigenlijk zou ik hem ook alleen maar rijst en macaroni moeten geven.
Dat zou je reinste dierenmishandeling zijn

maar goed, je morele en gezondheidsbezwaren vallen dus af.
pi_35944390
quote:

Maar 1/4de wel, dus probeer het 1 keertje. 1 tip: gooi er geen zout overheen 2 keer gehad, en zelf vind ik het niet lekker...
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:37:39 #276
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35944496
quote:

ken je die kleine stukjes (lijken op kipnuggets, maar dan glad) bij ah?

heerlijk met sugarsnaps, tagliatella en bospaddestoelen
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:38:07 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35944505
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gewoon appie?
ja dat was bij de Albert Heijn (Korenbeurs in Groningen, voor wie daar bekend is)
Niet meer actief op Fok!
pi_35944518
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bij welke winkel was dat? Of is vegetaries altijd duurder dan vlees?
1.70 voor 1 stuk is best wel duur inderdaad. Ik heb enkel vleesvervangers gezien wat tussen de 1.70 en 2,50 lag voor 2 stuks.

Het kan duur zijn, net als dat vlees duur kan zijn. Maar bv tofu (naturel) heb je voor 1,60 en heb je genoeg voro 4 personen. Wel wat kruiden overheen gooien, en ik denk dat je het moet leren eten. Net als sojamelk enzo.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:39:22 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35944543
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik zag ze liggen En ook dat spul wat 3/4 vies zou vinden Ben jij zelf eigenlijk vega, zoalshetis?
Niet meer actief op Fok!
pi_35944609
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja dat was bij de Albert Heijn (Korenbeurs in Groningen, voor wie daar bekend is)
ach, die is mij te klein... Woon je in het centrum?

Irritant, je heb er 4 AH's echt in het centrum, maar het zijn allemaal winkel nr 3's. Waarom niet eentje minder, en ergens anders een 5 winkel van maken...
Al woon ik gelukkig 3 minuten van een 5-AH. Maar het spul van AH is naar mijn weten altijd per 2 verpakt. Was het totaal 3,40?

edit: overigens is er bij AH geen prijsverschil bij de verschillende winkels (met uitzondering van de AH to go)
pi_35944679
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zag ze liggen En ook dat spul wat 3/4 vies zou vinden Ben jij zelf eigenlijk vega, zoalshetis?
Die kleine vielen wel mee (6 in een pakje) qua zoutgehalte. Die grotere (2 in 1 bak) was te zout...

Het is niet vies of niet niet lekker ofzo, maar sommige dingen zijn gewoon te zout en sowieso best smaakloos naar mijn mening.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:48:36 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35944804
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:41 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

ach, die is mij te klein... Woon je in het centrum?

Irritant, je heb er 4 AH's echt in het centrum, maar het zijn allemaal winkel nr 3's. Waarom niet eentje minder, en ergens anders een 5 winkel van maken...
Al woon ik gelukkig 3 minuten van een 5-AH. Maar het spul van AH is naar mijn weten altijd per 2 verpakt. Was het totaal 3,40?

edit: overigens is er bij AH geen prijsverschil bij de verschillende winkels (met uitzondering van de AH to go)
te klein Volgens mij is het de grootste AH van Groningen, hoor Ik woon niet in het centrum, maar ga vaak wel speciaal naar het centrum om naar de Korenbeurs te gaan Wat bedoel je met 3 of 5 AH? Nee, het spul van AH is niet altijd per twee verpakt. Alle vegetarische burgers waren per stuk.
Niet meer actief op Fok!
pi_35945140
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

te klein Volgens mij is het de grootste AH van Groningen, hoor Ik woon niet in het centrum, maar ga vaak wel speciaal naar het centrum om naar de Korenbeurs te gaan Wat bedoel je met 3 of 5 AH? Nee, het spul van AH is niet altijd per twee verpakt. Alle vegetarische burgers waren per stuk.
quote:
Alle winkels hebben allemaal een nummer van 1 tot 5 op de deur. Deze nummers zeggen iets over de grootte van de winkel. De allerkleinste hebben een 1, de allergrootste een 5.
http://www.ah.nl/winkelformules/

Akerkhof 1, Groningen
Winkelgrootte 3
(http://www.ah.nl/albertheijn/winkelinformatie/filialen.jsp?cityName=Groningen)

De vega burgers zijn absoluut niet allemaal per stuk. In de groenteburger van 1,70 zitten er 2. Ze zitten opelkaar, dus misschien valt het niet erg op...

Korenbeurs heeft veel dingen niet. Echt groot noem ik hem niet. De ah in selwerd is een stuk groter. 1 ding wat een nr 3 winkel niet heeft en een 5 wel is de Wasa runda kaneel knackerbrod.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:07:02 #284
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35945338
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Idd zeer goed te doen

Net als die balletjes (groente/sate/naturel) van tivall, die zijn ook erg lekker. Terwijl die tivall kaasburgers weer tegenvallen. Het wisselt nogal.
Vampire Romance O+
pi_35948691
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:17 schreef the_disheaver het volgende:
Als het zuivel op een biologische manier gewonnen wordt, dan heb ik er weinig tegen. Melk drink ik niet, eieren ook nauwelijks, maar zonder kaas kan ik niet.
En eet je dan gewoon kaas uit de supermarkt of doe je ook nog de moeite vegetarische kaas te kopen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 20:56:14 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35951028
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:01 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

[..]

http://www.ah.nl/winkelformules/

Akerkhof 1, Groningen
Winkelgrootte 3
(http://www.ah.nl/albertheijn/winkelinformatie/filialen.jsp?cityName=Groningen)

De vega burgers zijn absoluut niet allemaal per stuk. In de groenteburger van 1,70 zitten er 2. Ze zitten opelkaar, dus misschien valt het niet erg op...

Korenbeurs heeft veel dingen niet. Echt groot noem ik hem niet. De ah in selwerd is een stuk groter. 1 ding wat een nr 3 winkel niet heeft en een 5 wel is de Wasa runda kaneel knackerbrod.
net ff gecheckt en je hebt gelijk Er zit zo'n stuk karton overheen, waardoor ik het niet goed kon zien. Tijdje geleden dat ik in Selwerd was (woon nu in Rivierenbuurt), maar het zou inderdaad goed kunnen dat die groter is, hoewel Vinkhuizen volgens mij nog groter is. Maar natuurlijk heeft niet elk filiaal dezelfde producten. Ze liggen ook zo dicht bij elkaar.
Selwerd heeft zeker ook wel cola vanilla, wat korenbeurs weer niet heeft.
Niet meer actief op Fok!
pi_35951097
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja dat had ik dus ook al ja. Zie je in vegetarische recepten dat ergens 'vegetarisch gehakt' in moet. Dus je eet geen vlees, maar wel iets dat als vlees smaakt en er als vlees uit ziet. Dan ben je m.i. gewoon een non vegetariėr in denial.
Ik krijg ook vaak die opmerking, waarom maak je dan iets dat op vlees lijkt en ook zo smaakt? Sorry, maar ik denk dat vlees in bijna niks meer op het dier lijkt waarvan het komt (geldt niet voor alle vlees natuurlijk), netjes verpakt in de winkel en met zo weinig mogelijk bloed erbij. Nog veel belangrijker vind ik echter dat 'de typische vleessmaak' in de eerste plaats gemaakt wordt door de kruiden die erin zitten. Als mijn moeder vegetarisch stoofvlees maakt (met een vegetarisch product in) smaakt het heel sterk naar het stoofvlees met echt vlees. Ik heb één tip voor je Viking84: lees eens een goed boek met de filosofie erachter bv 'Animal Liberation/Dierenbevrijding' van Peter Singer. Heel erg goed boek en laat je dieper nadenken over de bio-industrie.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 23:26:11 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35956934
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:57 schreef timpie82 het volgende:
Ik heb één tip voor je Viking84: lees eens een goed boek met de filosofie erachter bv 'Animal Liberation/Dierenbevrijding' van Peter Singer. Heel erg goed boek en laat je dieper nadenken over de bio-industrie.
dank je voor de tip
Niet meer actief op Fok!
pi_35956962
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En eet je dan gewoon kaas uit de supermarkt of doe je ook nog de moeite vegetarische kaas te kopen?
In de supermarkt is ook vega kaas te krijgen. De AH heeft zelfs euroshopper Brie waar vegetarsiche stremsel inzit
pi_35957139
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 23:26 schreef Viking84 het volgende:

dank je voor de tip
Viking zullen we dit topic 1 maken met het vegetariėr topic? Vegetariėrs, verenig hier! Deel 3
Uiteindelijk gaat het over hetzelfde

(mergen dus, niet sluiten)
pi_35957814
quote:
Op zondag 12 maart 2006 00:34 schreef Bluezz het volgende:

[..]
(mergen dus, niet sluiten)
ehh, na 11 post in dat topic worden ze allebei gesloten. Als je ze merged dan is ie zowat al vol...
pi_35958832
quote:
Op zondag 12 maart 2006 01:44 schreef the_disheaver het volgende:

ehh, na 11 post in dat topic worden ze allebei gesloten. Als je ze merged dan is ie zowat al vol...
Maakt niet uit, dan gaan we verder in een nieuw Verenigd koninkrijk Vegetariėrs topic
Maar blijft alles toch na te lezen in 1 topic.

Gemergeld

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 12-03-2006 03:21:23 ]
pi_35963283
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:57 schreef timpie82 het volgende:

[..]

Ik krijg ook vaak die opmerking, waarom maak je dan iets dat op vlees lijkt en ook zo smaakt? Sorry, maar ik denk dat vlees in bijna niks meer op het dier lijkt waarvan het komt (geldt niet voor alle vlees natuurlijk), netjes verpakt in de winkel en met zo weinig mogelijk bloed erbij. Nog veel belangrijker vind ik echter dat 'de typische vleessmaak' in de eerste plaats gemaakt wordt door de kruiden die erin zitten. Als mijn moeder vegetarisch stoofvlees maakt (met een vegetarisch product in) smaakt het heel sterk naar het stoofvlees met echt vlees.
Blijkbaar is er een markt, want de aantal namaakproducten is nog steeds hoger dan aantal gronteschijven ed.Een deel ligt misschien ook wel bij de niet vega's die wel eens vleesloos willen eten. En voor kinderen van vega'ers. Maar die groep is lijkt me niet even groot als de vega's, die w het dus ook welleens moeten eten.

Ik hou er niet van, maar als anderen dat wel doen, wat let mij om er tegen te zijn?
pi_35970607
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:39 schreef Viking84 het volgende:

Totaal onnodige flame richting mensen die dat spul eten.

Ik ben al mijn hele leven vegetariėr, en sinds de komst van "dat spul dat er zo uitziet als vlees" daar dankbaar gebruik van gemaakt. Niet omdat ik iets wil hebben dat er uitziet als vlees, het kan me niks schelen hoe het er uitziet. Maar het is wel bijzonder handig dat het voorgekruid is (10 jaar geleden moest je je soja nog zelf marineren, kruiden, e.d.).
Goed om door iemand die zelf al 22 jaar gewoon vlees eet een "non vegetariėr in denial" genoemd te worden. Doe het zelf maar eens beter, dan heb je eventueel recht van spreken. Ik kijk al uit naar het eerste topic in KLB "wat duurt het fucking lang om tahoe te bereiden".

Ontopic:
Het moderne vegetarisme is een voedingswijze. Leren schoenen en bontjassen vallen dus strikt genomen niet onder vegetarisme. Echter, als je vegetariėr bent geworden vanwege de bio-industrie, is het ronduit hypocriet om toch leer en bont te dragen.
Oh, en vegetariėrs eten geen vis. Ik hoor vaak (zelfs van 1 van m'n eigen huisgenoten ) het argument "maar vis is toch geen vlees". Hierbij gaat men e raan voorbij dat vegetarisme het niet eten van (producten van) dode dieren inhoudt, in plaats van het niet eten van vlees.

Daarnaast is het natuurlijk grote bullshit dat vis geen vlees zou zijn. Waar is een vis dan van gemaakt? Planten?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35971500
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:49 schreef m021 het volgende:

[..]
Daarnaast is het natuurlijk grote bullshit dat vis geen vlees zou zijn. Waar is een vis dan van gemaakt? Planten?
Bullshit? Het is gewoon de naam. Vlees is het weefsel van gewervelde dieren. Vis dat van vissen.
pi_35971631
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:49 schreef m021 het volgende:

[..]

Totaal onnodige flame richting mensen die dat spul eten.

Ik ben al mijn hele leven vegetariėr, en sinds de komst van "dat spul dat er zo uitziet als vlees" daar dankbaar gebruik van gemaakt. Niet omdat ik iets wil hebben dat er uitziet als vlees, het kan me niks schelen hoe het er uitziet. Maar het is wel bijzonder handig dat het voorgekruid is (10 jaar geleden moest je je soja nog zelf marineren, kruiden, e.d.).
Goed om door iemand die zelf al 22 jaar gewoon vlees eet een "non vegetariėr in denial" genoemd te worden. Doe het zelf maar eens beter, dan heb je eventueel recht van spreken. Ik kijk al uit naar het eerste topic in KLB "wat duurt het fucking lang om tahoe te bereiden".
Nee, het gaat om het feit dat die producten er uit zien als vlees, en smaken als vlees. Niet het feit dat het te makelijk is om aan een lekker vleesvervanger te komen.

Maar vegetariers eten geen vlees omdat dieren er dood aan gaan, niet omdat het niet lekker is, of omdat het vlees een verkeerde vorm heeft. Als de smaak goed zou zijn, waarom zou je het dan niet mogen kopieren in een diervriendelijk product?
  zondag 12 maart 2006 @ 22:27:49 #297
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35975596
Even ter duidelijkheid: Een vegetarier die vis eet is GEEN vegetarier! Ik herhaal GEEN vegetarier. Maar een PESCOTARIER.
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:27:13 #298
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_36051515
Vraagje, zijn er ook mensen die een partner hebben die wel graag vlees eet?
Hoe los je dat op?
Ik eet zelf wel vlees maar ook niet van harte. Ik vind het gewoon niet lekker.
En naar mijn idee is het ook niet echt gezond.
Als ik minder tot geen vlees zou gaan eten dan doe ik dat voor mijn gezondheid en omdat ik het niet lekker vind.

Alleen woon ik nog thuis en daar zijn fanatieke vleeseters dus minderen zal er nu nog niet inzitten.

Ik lees hier ook dat mensen het heel duur vinden al die vlees vervangers.
Maar vlees is ook niet goedkoop. En kun je de vervangers ook invriezen?

En hoe kun je het aanpakken als je wilt gaan minderen?
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:47:03 #299
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36052077
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:27 schreef kruimel_20 het volgende:
Hoe los je dat op?
Als ik minder tot geen vlees zou gaan eten dan doe ik dat voor mijn gezondheid en omdat ik het niet lekker vind.
Vlees komt bij mij de deur niet in. Dus iemand die veel vlees eet kan beter uit de buurt blijven. Ik vind veel vlees eten getuigen van een denkwijze die in zijn geheel indruist tegen de mijne, het is echt een afknapper te noemen. Zal ook nooit vlees klaar maken, of zoenen met iemand die net een gehaktbal achter de kiezen heeft. Voor mij dus liever geen vleesetervriend.
quote:
Alleen woon ik nog thuis en daar zijn fanatieke vleeseters dus minderen zal er nu nog niet inzitten.
Mijn ouders ook, maar hebben mijn veranderde eetgewoonten met wat gemopper gewoon geaccepteerd. Ik at het gewoon niet meer, mijn moeder móest wel iets anders voor me klaar gaan maken anders was ik ziek geworden oid. Gewoon je kont tegen de krib gooien! .
quote:
Ik vries ze nooit in maar als je ze meteen na aankoop in de vriezer doet kan het prima hoor. Staat ook op de verpakking hoe lang en bij welke temperatuur.
quote:
Gewoon doen. . Schrap bv. eerst het vlees op je brood, en ga niet meer naar de Mac, MurderKing of de snackbar. Cold turkey stoppen is ook niet zo moeilijk al heb ik in de eerste weken nog wel per ongeluk een worstenbroodje en een bapao verorberd, verstopt vlees . Later kun je dan ook nog gelatine, geplette schildluizen, dierlijk vet, kippenei-eiwit (uit de legbatterij) schrappen als je wil...

Succes
power to the people
pi_36058756
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:27 schreef kruimel_20 het volgende:
Hoe los je dat op?

Vleesvervangers kunnen goed ingevroren worden. De meeste zo'n 3 maanden. Handig als je een grote vriesvak hebt als er iets in de bonus is
Vergeleken met vlees is het idd niet echt duur. Je hebt duur vlees en gopdkoop, zo ook bij vleesvervangers.

Gewoon doen. Zoek eens heerlijke recepten zonder vlees, en natuurlijk ook makkelijke (en heerlijk ) zonder vlees.
Geen vriendin hier, maar ik zou er wel op letten. Ze zal gewoon vega moeten zijn of worden, en anders niet... Een vleeseter okey, maar ik zou het nooit voor haar koken. c
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')