Het verschil is dat je bij economie 1 vooral domweg formules en modelletjes uit je hoofd moet leren, terwijl je bij econometrie leert om dingen af te leiden en modellen te bouwen. Dat laatste is veel interessanter imho.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:27 schreef Rejected het volgende:
Maar de vraag is voor mij meer of ik het aan kan sinds ik niet zo goed ben in economie(denk ik)
quote:Op woensdag 28 september 2005 23:23 schreef foton het volgende:
Het is wel bijzonder belangrijk dat je matrix-rekenen begrijpt! Als dat een probleem is dan krijg je het zwaar.
Nee, dat is niet moeilijk. Maar ik heb daar aardig wat mensen over zien struikelen. Sommige mensen snappen dat op eoa manier gewoon niet. En het is toch zo'n beetje de basis van alles wat je gaat bestuderen bij econometrie.quote:Op woensdag 28 september 2005 23:24 schreef McCarthy het volgende:
[..]
lin alg bedoel je
das toch niet zo moeilijk?
Dat moet je dan ook weer niet overdrijven...quote:Op woensdag 28 september 2005 23:30 schreef Nouk het volgende:
Met deze studie kan je echt heel veel geld gaan verdienen omdat zo weinig mensen het doen! Stond laatst ergens op nummer 1.
hmmquote:Op woensdag 28 september 2005 23:30 schreef Nouk het volgende:
Met deze studie kan je echt heel veel geld gaan verdienen omdat zo weinig mensen het doen! Stond laatst ergens op nummer 1.
Ik studeer volgend maand in Econometrie af.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:00 schreef Rejected het volgende:
Als leerling van 6 VWO ik wil misschien econometrie studeren (aan de VU).
Ik heb het profiel N&T en vind Wiskunde B1 een erg leuk vak.
In de 4e klas had ik economie 1 gekozen, en dat had ik na een half jaar laten vallen omdat ik er veel moeite mee had.
Mijn vraag is dus, is econometrie wel zo een goede studie voor mij.
Misschien zijn er mede FOK!ers die hier ervaring mee hebben.
Hangt ervan af hoe diep je gaat. Ik heb een keer linear algebra met wiskundigen gevolgd en godverdomme dat vond ik moeilijk. (Nou ja, toch ook in een keer gehaald met zeven).quote:Op woensdag 28 september 2005 23:24 schreef McCarthy het volgende:
[..]
lin alg bedoel je
das toch niet zo moeilijk?
wat voor baan moet je dan aan denken?quote:Op donderdag 29 september 2005 10:30 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ik studeer volgend maand in Econometrie af.
Kennis van economie 1 of 2 is totaal onbelangrijk. Wat wel erg belangrijk is dat je veel van wiskunde houdt. De opleiding bestaat grotendeels uit wiskunde(kansrekenen). Trouwens het lijkt me erg sterk als je wiskunde B1 wel aan kan, maar economie 1. Misschien was je toen gewoon niet erg gemotiveerd.
Ik kan zeggen dat erg veel vraag is naar afgestudeerde econometristen. Maar laat dat niet de enige reden zijn om deze opleiding te volgen.
dus jullie lin alg is makkelijker.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:32 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe diep je gaat. Ik heb een keer linear algebra met wiskundigen gevolgd en godverdomme dat vond ik moeilijk. (Nou ja, toch ook in een keer gehaald met zeven).
Ik ben dit jaar afgestudeerd in de Technische Wiskunde (Delft) en doe er nu econometrie achteraan. Ik volg nu een schakelprogramma van maar liefst 2 vakkenquote:Op vrijdag 30 september 2005 10:09 schreef McCarthy het volgende:
Als je in de wiskunde afgestudeerd ben, hoe makkelijk is het dan om daarna nog een econometrie titel (bachelor + master) te kijgen?
Ik neem aan dat ik niet de volle 5 jaar moet?
Als je theoretische wiskunde WO gedaan hebt, moet het geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:09 schreef McCarthy het volgende:
Als je in de wiskunde afgestudeerd ben, hoe makkelijk is het dan om daarna nog een econometrie titel (bachelor + master) te kijgen?
Ik neem aan dat ik niet de volle 5 jaar moet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |