abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:21:35 #151
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31244610
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

niemand?
Niemand wat?

Ik vind ze super. Al begin Chali 2na me af en toe een heeeeel klein beetje te irriteren

Verder erg dope.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:23:03 #152
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31244656
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:23 schreef cosmick het volgende:

Mensen die weten waarom het gaat. Jij dus niet.
Is dat weer zo'n G-Unit punchline?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:24:10 #153
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31244692
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:23 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Is dat weer zo'n G-Unit punchline?
Geen idee, da's jouw terrein toch?
pi_31245489
quote:
Goeie ouwe shit
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31246761
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:16 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Als je zelf niet zo denigrerend zou doen over iedereen die kritiek heeft op jouw geliefde hiphop, zou ik deze opmerking misschien niet zielig vinden
[..]

Dooddoener, drogredenering
[..]

Waarachter zit jij dan? Je wasdroog-combinatie? Lul niet zo slap man, alsof het mij ene hol uitmaakt welk type men mij indeelt, lekker makkelijk
Ik zeg gewoon wat ik vind, en ik heb in tegenstelling tot de meeste users op dit forum wel enige muziekkennis
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:36 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zo denk jij dus ook alles te weten omdat je alle platen van eminem kent

Van BDP, Schoolly D, whodini of mantronix heb je ws. nog nooit gehoord
Vervelend, die elitaire gasjes die zichzelf altijd als true moeten profileren...
Ten eerste wil ik zeggen na het lezen van de tweede quote ik niet goed snap waarom je, je aangesproken voelde en ook niet waarom je in je reactie niet beter liet blijken dat je vertsand van zaken hebt.

Ten tweede wil ik dan toch zeggen dat ik nou niet bepaald begonnen ben met denigreren aangezien jij mensen "napratende wannabe negerjosties" noemt. Plus het feit dat als je weleens in de HHC zou komen je best weet dat er voornamelijk gepraat wordt over optredens die eraan komen oude en nieuwe releases, gewoon leuk gelul over HipHop en niet dat er alsmaar verkondigd wordt hoe goed "mijn geliefde" hiphop wel niet is. Plus dat zeker wel bergrip en respect heb voor een andere mening, mits die goed onderbouwd is. Je kan gewoon simpelweg niet je mening baseren op de top40, maar dat weet je ook wel.

Ten derde hou ik er gewoon niet van om een neger of in dit geval negerjostie genoemd te worden puur en alleen vanwege een muzieksmaak die ik al vroeg in mijn leven ontwikkeld heb. Al die onzin over muzieksmaken plus de daarbij behorende vooroordelen word ik strontziek van. Ik bedoel het is niks nieuwes ofzo, maar ik snap gewoon simpelweg niet waarom mensen zo moeilijk doen over het feit dat iedereen een verschillende muzieksmaak heeft en in sommige gevallen de daarbij gedragen kleding. Als ik mezelf als voorbeeld neem, vroeger een teringskater, nu een nepneger en ik denk dan donder op man, ga je moeder pesten als niks beters te doen hebt dan andere mensen te bekritiseren. Hoewel ik daar nu niet meer zo'n last van heb. Veel mensen zijn gewoon zo respectloos en dat begint al bij muziek, helaas. Maar daarom kan ik dan wat botter uit de hoek komen, helemaal als je in het begin niet laat blijken verstand van zaken te hebben. Dat krijg je nou eenmaal he, van al dat internetsarcasme
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_31247685
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:13 schreef Mr.Tear het volgende:

Ten eerste wil ik zeggen na het lezen van de tweede quote ik niet goed snap waarom je, je aangesproken voelde en ook niet waarom je in je reactie niet beter liet blijken dat je vertsand van zaken hebt.

Ten tweede wil ik dan toch zeggen dat ik nou niet bepaald begonnen ben met denigreren aangezien jij mensen "napratende wannabe negerjosties" noemt. Plus het feit dat als je weleens in de HHC zou komen je best weet dat er voornamelijk gepraat wordt over optredens die eraan komen oude en nieuwe releases, gewoon leuk gelul over HipHop en niet dat er alsmaar verkondigd wordt hoe goed "mijn geliefde" hiphop wel niet is. Plus dat zeker wel bergrip en respect heb voor een andere mening, mits die goed onderbouwd is. Je kan gewoon simpelweg niet je mening baseren op de top40, maar dat weet je ook wel.

Ten derde hou ik er gewoon niet van om een neger of in dit geval negerjostie genoemd te worden puur en alleen vanwege een muzieksmaak die ik al vroeg in mijn leven ontwikkeld heb. Al die onzin over muzieksmaken plus de daarbij behorende vooroordelen word ik strontziek van. Ik bedoel het is niks nieuwes ofzo, maar ik snap gewoon simpelweg niet waarom mensen zo moeilijk doen over het feit dat iedereen een verschillende muzieksmaak heeft en in sommige gevallen de daarbij gedragen kleding. Als ik mezelf als voorbeeld neem, vroeger een teringskater, nu een nepneger en ik denk dan donder op man, ga je moeder pesten als niks beters te doen hebt dan andere mensen te bekritiseren. Hoewel ik daar nu niet meer zo'n last van heb. Veel mensen zijn gewoon zo respectloos en dat begint al bij muziek, helaas. Maar daarom kan ik dan wat botter uit de hoek komen, helemaal als je in het begin niet laat blijken verstand van zaken te hebben. Dat krijg je nou eenmaal he, van al dat internetsarcasme
Ik vind het uiterlijk van veel van die homies er wel nogal triest uitzien, en ik ben niet de enige. Maargoed, t is ontstaan uit een armoede cultuur alwaar mensen geen smaak hebben en een obsessie overheerst voor schreeuwerigheid zoals goud overal en de meest afzichtelijke sieraden. Gasten zonder enige opleiding en een toekomstperspectief van nul komma nul kun je misschien moeilijk gebrek aan smaak gaan verwijten, maar het steekt wel aan je ogen En die lamme straatgebaartjes kennen we nu ook allemaal zo langzamerhand wel, die hiphop houding is allang een parodie van zichzelf geworden en een lachertje, beetje nors kijken in de camera, de boze neger uithangen, jajaja...

Verder vind ik over de muziek tegenwoordig dus wat ik al eerder zei, de slapheid en gemakzucht druipt er vaak vanaf (ook van veel minder bekende acts trouwens). Het is vaak niet meer dan wéér dezelfde samples gebruiken en weer dezelfde holle frasen opdreunen in je mic Of de vernieuwing is eraf, of er is weinig behoefte aan vernieuwing. Datzelfde vind ik overigens ook van metal (waar mi. de rek ook totaal uit is)... Da's de reden dat ik die stromingen allemaal erg oninteressant ben gaan vinden. En daar sta ik geheel achter.
Maar dat is slechts de mening van iemand die al heel erg veel muziek heeft zien komen en gaan (en ik ben nog zo jong!! ), en daarin z'n eigen voorkeur heeft ontwikkelt qua smaak. Sommige hiphop acts behoren daartoe.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:32:53 #157
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31248214
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

een heul verhaal
Als ik me er ook even mee mag bemoeien

Het uiterlijk van de homies kan idd triest zijn. Als ik kijk naar mijn 20 jaar hiphop-ervaring en de mensen daarom heen, kan ik concluderen dat de mensen die er het meest overdreven uitzagen (dus met petjes, trainingspakken, overdreven gebaren, mank lopen, zonnebril op in t donker) echt het minste knowlegde hadden. Een grote bek hadden ze. Meer niet.

Dat soort gasten haakten op gegeven moment ook altijd af. Was de lol er weer van af. Gingen ze ineens naar gabber-parties

De hele hiphop heeft me altijd, als dj, het meest aangesproken door de beats. Het gebruik van loops, het diggen naar samples. Knippen en plakken van beatjes om zodoende toch iets vest te maken. En natuurlijk de cuts. Ik scratch vanaf 1982. En nog steeds krijg ik er kippevel van en 't verveelt me nooit. Ook niet om weer de funkydrummer in tracks te horen (die funkydrummer mix van Edan van dit jaar? Zooo!!! ).

Ik ben altijd op de achtergrond (als dj / producer) gebleven, dus heel het stoere image-gedoe heeft me nooit geboeit. 't Is ook volkomen onbelangrijk in hiphop m.i. Uiteraard geldt dat voor rappers anders, want. dat zijn de entertainers..

En het gebruik van samples. Het was zo dat je als groep minimaal 1 nummers moest maken met een toen heersende loop leek 't. Wat dat betreft kun je een megamix maken van een paar dagen als je alleen al naar die Lyn Collins - think - track kijkt. Maar dat vind ik juist tof!!! Luister wat goede hiphopplaatjes uit 88, 89; daar hoor je idd steeds dezelfde samples. Maar anders gebruikt, met andere rappers, andere cuts, andere sfeer etc. Ik vind het dope hoor.

Toch zijn er nog genoeg toffe grooves te vinden om nog jaaaren goede hiphop te kunnen maken. Maar om nu nog met James Brown loopjes aan te komen.. 't kan tof zijn, maar da's wel een beetje passé. Kan een leuke grap zijn.
pi_31249970
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:32 schreef cosmick het volgende:

[..]

Als ik me er ook even mee mag bemoeien
Tuurlijk
quote:

minstens zo lang verhaal
Tsja, helaas maken die josties vaak die hele scene.. zeker op straat en videoclipsgewijs

Maar ik kan het wel los zien van de muziek hoor (gelukkig maar). En die is soms best goed te pruimen. Ik vind alleen dat er op het gebied van samples en gebruik van andere instrumenten (waarom niet wat meer synths? muziek heeft niet stilgestaan ) wel wat meer creativiteit mag worden betracht. Samples zoals die door public enemy werden gebruikt (t/m slayer aan toe) of the beasties, kijk dat vind ik nou creatief bezigzijn en echt proberen iets muzikaals te brengen.
Niet de meeste 10000-in een dozijn woedende negertjes rappend op een stevie wonder sampletje, of een gespierde bitchslapper met wat goud en een pleister op zijn kop (wtf ging dát eigenlijk over??? ) die over geile wijven en bubblebaden staat te wauwelen op een sample van barry white

Maar goed, blijf JIJ onder meer het goede werk doen, het is hard nodig!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:15:59 #159
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31250788
't Is trouwens niet zo dat heel mijn leven in het teken staat van hiphop Ik heb altijd alles geluisterd en dat nu ik nog steeds. Muziek vind ik veel te interessant om me tot 1 genre te beperken!

Ik stoor me eraan, sterker, ik vind het een grote schande, dat zo'n radio 3 altijd met dezelfde shit aan komt. En afgezaagde fantasieloze bagger promoot

Ik vind wel dat samples funky moeten blijven.. of laat ik het zo zeggen: ik vind het het tofst. Slayer kan okay zijn.. dit zou je erg tof kunnen gebruiken. Of AC/DC.. . Wat dat betreft kun je alles samplen. Oude werk van the Stones of van Chicago? Uitermate tof hoor. 't Leuke van zelf prutsen van muziek is natuurlijk dat jezelf kan doen wat je wilt. Of je nu een loopje haalt uit die ouwe franse plaat of CCR sampelt..

Maar goed
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:14:48 #160
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31251852
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:32 schreef cosmick het volgende:

Het uiterlijk van de homies kan idd triest zijn. Als ik kijk naar mijn 20 jaar hiphop-ervaring en de mensen daarom heen, kan ik concluderen dat de mensen die er het meest overdreven uitzagen (dus met petjes, trainingspakken, overdreven gebaren, mank lopen, zonnebril op in t donker) echt het minste knowlegde hadden. Een grote bek hadden ze. Meer niet.
Kijk voor deze ene keer ben ik het met je eens. Wat zijn die gasten treurig zeg, dit geldt trouwens ook voor metalfans, grungefans, etc. die zich gaan kleden naar hun muziekstyle.
pi_31251918
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:14 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Kijk voor deze ene keer ben uk het met je eens. Wat zijn die gasten treurig zeg, dit geldt trouwens ook voor metalfans, grungefans, etc. die zich gaan kleden naar hun muziekstyle.
Kom op, vergeet de gothics nou niet, je weet dat je daar meer aandacht aan wil besteden dan een eenvoudige 'etc' .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:23:55 #162
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31252123
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:14 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Kijk voor deze ene keer ben ik het met je eens.
Bijzonder! Maar wat is jouw mening over hiphop zelf? Of waan je je nog steeds in de illusie dat Vanilla Ice baanbrekende muziek heeft gemaakt?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:26:45 #163
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31252215
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:23 schreef cosmick het volgende:

Bijzonder! Maar wat is jouw mening over hiphop zelf? Of waan je je nog steeds in de illusie dat Vanilla Ice baanbrekende muziek heeft gemaakt?
Dat heb ik nooit gezegd, ik heb alleen gezegd dat hij een classic afgeleverd heeft in de vorm van "To the Extreme", en tevens dat hij een legende in de hiphop is.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:27:32 #164
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31252243
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:26 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gezegd, ik heb alleen gezegd dat hij een classic afgeleverd heeft in de vorm van "To the Extreme", en tevens dat hij een legende in de hiphop is.
Oja, een legende in de hiphop.

Ik neem rustig nog een slokje koffie.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:30:59 #165
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31252357
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:27 schreef cosmick het volgende:

Zeker, zoek op internet naar de geschiedenis van hiphop en vanilla ice zal er zeker in voorkomen. Tevens iedereen kent vanilla ice, ook al heb je geen feeling met hiphop.
pi_31252499
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:27 schreef cosmick het volgende:

[..]

Ik neem rustig nog een slokje koffie.
Zwarte koffie uiteraard .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:49:38 #167
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31252884
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:35 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zwarte koffie uiteraard .
Nee, hoezo?
  Eindredactie Games vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:20:10 #168
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_31259036
Leuk topic

Ik ben sinds een jaar of 6, 7 aardig into hiphop, en heb al heel wat gehoord - zowel mainstream(goh) als underground. Sommigen kunnen denk ik wel zien dat ik aanhanger ben van ICP (& Twiztid).. Over het algemeen niet echt geliefde artiesten. Ik ga nu niet diep in op ICP, ik vind ze gewoon geweldig vanwege hun originaliteit en absurdheid

Ik laat gewoon iedereen lekker in hun waarde en respecteer andermans smaak.. Ik ben het zeker eens met de underground tjappies dat hiphop gewoon zwaar verneukt gepresenteerd wordt nowadays, met oog op ééntonigheid en typerende- in herhaling vallende bullshit.

Ik vind echter wel dat er af en toe nog best leuke plaatjes langskomen, het feit dat ik nu luister naar shadows of 2morrow van madvillain & quasimoto betekent niet dat ik straks in de auto niet kan luisteren naar een D12 of een Busta Rhymes.. Of dat ik me erger wanneer ik tijdens het stappen "In the club" voorbij hoor komen.

Een plaat met diepgaande lyrics en zieke flows vind ik , maar als ik af en toe es Redman of Eminem op de radio hoor zet ik 'm niet af omdat de sample gejat blijkt te zijn.

Maarja, ik vind Roy Orbison met Only the Lonely ook goed, dus eigenlijk heb ik niks in te brengen
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:22:22 #169
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31259106
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:20 schreef 2dope het volgende:

Ik ga nu niet diep in op ICP, ik vind ze gewoon geweldig vanwege hun originaliteit en absurdheid
Er is hier nog iemand die helemaal weg is van de ICP. Hij heeft zelfs een aantal albums, ben alleen even zijn naam kwijt.
  Eindredactie Games vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:25:07 #170
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_31259206
Twizla bedoel je zeker? Hij is zeker een echte, met z'n facepaint
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:27:57 #171
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31259311
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:25 schreef 2dope het volgende:

Twizla bedoel je zeker? Hij is zeker een echte, met z'n facepaint
PaRoDiUzZ, volgens mij schildert hij zijn gezicht ook wel eens .
  Eindredactie Games vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:33:25 #172
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_31259482
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:27 schreef -Angel- het volgende:

[..]

PaRoDiUzZ, volgens mij schildert hij zijn gezicht ook wel eens .
Hmm ik geloof niet echt dat hij groot aanhanger is hoor Heb 'm idd wel een keer horen zeggen dat ie bepaalde zooi van ICP wel dope vond.
pi_31260941
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:20 schreef 2dope het volgende:
het feit dat ik nu luister naar shadows of 2morrow van madvillain & quasimoto betekent niet dat...
ik ken Madvillain, ik ken Quasimoto, maar wat is dit?
pi_31261604
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:15 schreef cosmick het volgende:

Ik stoor me eraan, sterker, ik vind het een grote schande, dat zo'n radio 3 altijd met dezelfde shit aan komt. En afgezaagde fantasieloze bagger promoot
Same here! Wat dat betreft kunnen we nog aardig wat leren van onze zuiderburen... Die zijn muzikaal gezien een stuk beter geschoold dan de gemiddelde Nederlander!
Ik kan me nog bozer maken als je bedenkt dat er bergen met subsidiegeld naar een radiozender gaat die geacht wordt de culturele kant van de muziek te belichten, maar inplaats daarvan mee gaat 'concureren' met de 538-tjes, waardoor er de gehele dag ongeïnspireerde bagger voorbij komt (tenzij de vpro aan het uitzenden is)
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_31261690
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:44 schreef kamagurka het volgende:
en een pleister op zijn kop (wtf ging dát eigenlijk over??? )
dat was voor z'n homie die in de gevangenis zat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')