abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31129607
overigens vind ik het niet zo erg dat de inhoud van de meeste hedendaagse bekende hip hop nergens meer over gaat, ik luister ook naar Kool G Rap en Big L, maar alles lijkt zo erg op elkaar, er zijn altijd bepaalde 'formules' die in zijn, zoals een neptunes beat, een lil jon beat, een zangeresje erbij, enz.
en de mensen die zich tegenwoordig rapper noemen zijn ook gewoon echt triest, vette punchlines verzinnen doen ze nauwelijks en een vette flow missen de meeste ook.
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:45:31 #72
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_31137846
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:57 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

de cd's van eminem verkopen niet als warme broodjes zeker?
Eminem is echt niet minder commercieel dan een 50 cent (ok, misschien een klein beetje).
Waar stel ik dat het fout is om commercieel te zijn? LEZEN!
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_31139429
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:45 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Waar stel ik dat het fout is om commercieel te zijn? LEZEN!
dat heb ik gelezen.
jij doet net alsof eminem een of andere weldoener is die ons blij maakt met goede teksten. zijn muziek is op ongeveer dezelfde doelgroep gericht als 50 cent.
maar goed, daar gaat het hier niet over.

[ Bericht 5% gewijzigd door jimjim1983 op 03-10-2005 11:06:31 ]
pi_31141144
Als die coupletjes van Eminem ''een van de beste raps'' van de afgelopen jaren moeten voorstellen (ja, ik ken het nummer), dan zie ik het somber in. Het nummer is ook geproduceerd door Eminem en dat is op zich al een soort succesformule, ware het niet dat het een beetje slaapverwekkende muziek is.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:23:19 #75
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31141525
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Als die coupletjes van Eminem ''een van de beste raps'' van de afgelopen jaren moeten voorstellen (ja, ik ken het nummer), dan zie ik het somber in. Het nummer is ook geproduceerd door Eminem en dat is op zich al een soort succesformule, ware het niet dat het een beetje slaapverwekkende muziek is.
Eminem boeit me ook voor geen meter. Ik haat ook die gedubte raps!

't Is mainstream rap, je sampelt een lekker in het gehoor liggend deuntje (Soldier Boy van Martika) zodat je een groot publiek aanspreekt en zo een vette hit te pakken hebt. Het grote publiek houdt nu een keer niet van rauwe, toffe beats en cuts.

Waarom krijgt zo'n Lange Baas alle aandacht van een Radio 3 maar hoor je geen The Proov, C-Mon & Kypski en Opgezwolle? Die gasten maken wel dingen waar we trots op kunnen zijn!

edit: Claudia de Breij draaide net wel Pete Philly. Had ze net ontdekt

[ Bericht 7% gewijzigd door cosmick op 03-10-2005 13:57:12 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:31:21 #76
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_31141740
t maakt niet uit wat voor text ze erbij blaaten.

t is gewoon geen muziek.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:40:07 #77
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31141993
Fuck the world.

Pac.

DOPE
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:15:33 #78
94455 EricBoucher
Is een doucher
pi_31142826
Waarom oh waarom hoor ik niks over DIZZEE RASCAL als het over rap gaat...
Als je het over kwalitatief goede rap hebt....foei!
En nog verrekte origineel ook! En hij zou perfect in de hedendaagse amerikaanse "gangsta"- onzin mee kunnen draaien want hij is vorig jaar neergestoken
Tool Kok has the mystique of a napalm strike, it is sex industry at its most industrial
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:01:17 #80
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31144005
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:44 schreef jimjim1983 het volgende:
Dizzee is zo moeilijk te verstaan
Luistert ook niet echt relaxt inderdaad.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:11:18 #81
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_31144277
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:36 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik vind dat bij een hoop rapmuziek:
1. De aandacht voor de muzikale omlijsting uitermate zwak is, varierend van een mager drum&beat begeleidinkje tot regelrechte namaak (vooral 2pac had daar een handje van).
2. De teksten ook maar van een abominabel niveau zijn, veel rijmen om het rijmen en weinig aandacht voor zaken die ook maar iets het hier en nu overstijgen. (ondermeer de solo CD's van Def P. zijn hier wel een gunstige uitzondering op)
3. Ook de aanverwante subcultuur domweg gekopieerd word i.p.v. hier een eigen variatie op te bedenken.
'K had het zelf niet beter kunnen omschrijven.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_31148739
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:36 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik vind dat bij een hoop rapmuziek:
1. De aandacht voor de muzikale omlijsting uitermate zwak is, varierend van een mager drum&beat begeleidinkje tot regelrechte namaak (vooral 2pac had daar een handje van).
2. De teksten ook maar van een abominabel niveau zijn, veel rijmen om het rijmen en weinig aandacht voor zaken die ook maar iets het hier en nu overstijgen. (ondermeer de solo CD's van Def P. zijn hier wel een gunstige uitzondering op)
3. Ook de aanverwante subcultuur domweg gekopieerd word i.p.v. hier een eigen variatie op te bedenken.
1.Samplen hoort bij hip hop, 2pac is overgewaardeerd en had idd veel neppe beats. gelukkig is er meer dan genoeg goeds, zo heeft als ik me niet vergis Perquisite op het album van Pete Philly en hem zelf alle samples ingespeeld.
2.Nu kijk je alleen maar naar wat je op tv ziet.
3.Deze snap ik niet, de hip hop subcultuur wordt gekopieerd? het is toch al hip hop?
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:19:45 #83
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_31149152
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:23 schreef cosmick het volgende:

[..]

Eminem boeit me ook voor geen meter. Ik haat ook die gedubte raps!

't Is mainstream rap, je sampelt een lekker in het gehoor liggend deuntje (Soldier Boy van Martika) zodat je een groot publiek aanspreekt en zo een vette hit te pakken hebt. Het grote publiek houdt nu een keer niet van rauwe, toffe beats en cuts.

Waarom krijgt zo'n Lange Baas alle aandacht van een Radio 3 maar hoor je geen The Proov, C-Mon & Kypski en Opgezwolle? Die gasten maken wel dingen waar we trots op kunnen zijn!

edit: Claudia de Breij draaide net wel Pete Philly. Had ze net ontdekt
Eminem heeft 4 'echte' mainstream albums gemaakt, en daarop baseer je meteen je mening over die artiest. Je luistert zeker ook alleen naar de singles van een album.
Luister eens naar de beats op The Slim Shady / Marshall Mathers LP. Geen pop-achtige samples te vinden daar buiten de lokkende nummers My Name Is en The Real Slim Shady. Verder heeft hij nog ruim 200 nummers uitgebracht die niet op mainstream albums te vinden zijn.

Mensen die denken alles te weten omdat ze een paar videoclips hebben gezien
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_31149612
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:19 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Eminem heeft 4 'echte' mainstream albums gemaakt, en daarop baseer je meteen je mening over die artiest. Je luistert zeker ook alleen naar de singles van een album.
Luister eens naar de beats op The Slim Shady / Marshall Mathers LP. Geen pop-achtige samples te vinden daar buiten de lokkende nummers My Name Is en The Real Slim Shady. Verder heeft hij nog ruim 200 nummers uitgebracht die niet op mainstream albums te vinden zijn.

Mensen die denken alles te weten omdat ze een paar videoclips hebben gezien
op the slim shady lp en the marshall matters lp staan inderdaad wel een paar goede beats, maar hij heeft ook echt wel wat poppy nummers gemaakt hoor, zoals bijv. die drug ballad en cum on everybody.
en die zogenaamde 'underground' shit van hem is echt niet hoogstaand.
pi_31150131
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:04 schreef jimjim1983 het volgende:
1.Samplen hoort bij hip hop
Waarom?
quote:
2pac is overgewaardeerd en had idd veel neppe beats. gelukkig is er meer dan genoeg goeds, zo heeft als ik me niet vergis Perquisite op het album van Pete Philly en hem zelf alle samples ingespeeld.
Zo als het er nu staat, lijkt het er op dat je toch wat moeite had om met een goed voorbeeld te komen. Maar idd zullen er altijd uitzonderingen zijn. Ik vind dit voorbeeld trouwens nog aardig conventioneel, een echte band erbij bijvoorbeeld zou al een stuk origineler zijn. Of een rap op Rachmaninov samples of een 9/8 beat bijvoorbeeld, er valt zoveel te bedenken.
quote:
2.Nu kijk je alleen maar naar wat je op tv ziet.
Ook, maar niet alleen. Mijn broertje zit helemaal in de Nederhop en zelden heb ik tekstueel wat gehoord dat het niveau van aanvaardbaar oversteeg, behalve dan het voorbeeld wat ik al aanhaalde. In Europa en dus zeker ook in Nederland hebben we een hele rijke literaire, oratorische en poetische cultuur en in plaats van daar uit te putten of een cross-over te realiseren, blijft men vaak hangen bij het Amerikaanse idioom (wat dan dus weer neer komt op een kopie van een kopie), vaak letterlijk, soms door Amerikaanse termen letterlijk te vertalen naar het Nederlands zoals de Osdorp Posse, die zich trouwens wel vaker manifesteren als éénoog in het land der blinden.
quote:
3.Deze snap ik niet, de hip hop subcultuur wordt gekopieerd? het is toch al hip hop?
Een mooi voorbeeld voor mijn stelling vindt ik wel Gert-Jan (Hij noemt zich Brainpower, maar laten we het beestje bij z'n naam noemen). De manier waarop hij rapt, hoe hij met z'n handjes zwaait en zelfs zijn mimiek zijn perfect gekopieerd van de gemiddelde Afro-Amerikaanse rapper uit de Bronx, zelfs zo goed gekopieerd dat hij er zo de soundmixshow mee had kunnen winnen (ware het niet dat hij er per ongeluk nog wat Nederlandse woorden in mengt). Origineel is het echter nauwelijks, en Gert-Jan is helaas geen uitzondering. Een zekere mate van overname is normaal, maar het is wel zo origineel om niet vergeten wie je bent en wat je doet en dus een zekere authenticiteit uit te stralen, door deze zaken te mengen met hetgeen je overneemt. Verschillende soorten rockmuziek hebben dezelfde oorsprong en in meer of mindere mate dingen met elkaar gemeen, toch is Progressive Rock niet te verwarren met punk om maar wat te noemen. Ook valt Italiaanse rock haarscherp te onderscheiden van Duitse Krautrock en er zijn nog wel veel meer voorbeelden te noemen waarmee je met overname met behoud van het eigen karakter te maken hebt, waardoor er zelfs iets nieuws ontstaat.

Natrium of Chloor zou ik niet aanraden om te eten, maar als je het mengt krijg je keukenzout, lekker voor over de patat en ook iets totaal nieuws
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:05:26 #86
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31150383
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:19 schreef Boomlaars het volgende:

Mensen die denken alles te weten omdat ze een paar videoclips hebben gezien
Waar baseer je dat nu weer op? Als ik mijn oordeel vel over iets dan lijkt me het logisch dat ik me er wel eerst in verdiept heb. Ik heb de Slim Shady lp. En die vind ik niet echt bijzonder.

Ik luister vanaf begin jaren 80 intensief hiphop en weet dus wel waar ik het over heb.
En als ik zo'n nieuwe single van Jurassic 5 beluister, dan vind ik dat hondermiljoen keer beter dan die hele Eminem. En 't feit dat zo'n Eminem al vier mainstreamalbums heeft gemaakt zegt genoeg.
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:10:14 #87
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31150536
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Waarom?
[..]
Omdat dat hiphop is! Zo is hiphop begonnen en zo hoort het. So simple is that.
quote:
Ik vind dit voorbeeld trouwens nog aardig conventioneel, een echte band erbij bijvoorbeeld zou al een stuk origineler zijn. Of een rap op Rachmaninov samples of een 9/8 beat bijvoorbeeld, er valt zoveel te bedenken.
Dat kan, maar dan is het geen hiphop meer
quote:
Een mooi voorbeeld voor mijn stelling vindt ik wel Gert-Jan (Hij noemt zich Brainpower, maar laten we het beestje bij z'n naam noemen). De manier waarop hij rapt, hoe hij met z'n handjes zwaait en zelfs zijn mimiek zijn perfect gekopieerd van de gemiddelde Afro-Amerikaanse rapper uit de Bronx, zelfs zo goed gekopieerd dat hij er zo de soundmixshow mee had kunnen winnen (ware het niet dat hij er per ongeluk nog wat Nederlandse woorden in mengt).
Haha, ja klopt. Ik vind die Extince-battle van 'm erg tof. Maar al die gare hitjes van 'm.. echt niet tof.
pi_31150731
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Waarom?
zoals je misschien al weet is hip hop ontstaan uit armoede, er was geen geld voor instrumenten dus begonnen ze aan een plaat te zitten, hieruit is weer het samplen voortgekomen lijkt me.
quote:
Zo als het er nu staat, lijkt het er op dat je toch wat moeite had om met een goed voorbeeld te komen. Maar idd zullen er altijd uitzonderingen zijn. Ik vind dit voorbeeld trouwens nog aardig conventioneel, een echte band erbij bijvoorbeeld zou al een stuk origineler zijn. Of een rap op Rachmaninov samples of een 9/8 beat bijvoorbeeld, er valt zoveel te bedenken.
er zijn ook zat hip hop acts die met een live band optreden. maar een dope sample met vette drums blijf ik het beste vinden. er wordt trouwens niet alleen van al bestaande muziek gesampled maar ook veel van films en tv-series.
wat rachmaninov is zou ik niet weten
quote:
Ook, maar niet alleen. Mijn broertje zit helemaal in de Nederhop en zelden heb ik tekstueel wat gehoord dat het niveau van aanvaardbaar oversteeg, behalve dan het voorbeeld wat ik al aanhaalde. In Europa en dus zeker ook in Nederland hebben we een hele rijke literaire, oratorische en poetische cultuur en in plaats van daar uit te putten of een cross-over te realiseren, blijft men vaak hangen bij het Amerikaanse idioom (wat dan dus weer neer komt op een kopie van een kopie), vaak letterlijk, soms door Amerikaanse termen letterlijk te vertalen naar het Nederlands zoals de Osdorp Posse, die zich trouwens wel vaker manifesteren als éénoog in het land der blinden.
tja nederhop, daar zijn voor zover ik weet idd niet zoveel tekstuele juweeltjes te vinden.
In US hip hop meer dan genoeg. al moet je helaas steeds beter zoeken.
quote:
Een mooi voorbeeld voor mijn stelling vindt ik wel Gert-Jan (Hij noemt zich Brainpower, maar laten we het beestje bij z'n naam noemen). De manier waarop hij rapt, hoe hij met z'n handjes zwaait en zelfs zijn mimiek zijn perfect gekopieerd van de gemiddelde Afro-Amerikaanse rapper uit de Bronx, zelfs zo goed gekopieerd dat hij er zo de soundmixshow mee had kunnen winnen (ware het niet dat hij er per ongeluk nog wat Nederlandse woorden in mengt). Origineel is het echter nauwelijks, en Gert-Jan is helaas geen uitzondering. Een zekere mate van overname is normaal, maar het is wel zo origineel om niet vergeten wie je bent en wat je doet en dus een zekere authenticiteit uit te stralen, door deze zaken te mengen met hetgeen je overneemt. Verschillende soorten rockmuziek hebben dezelfde oorsprong en in meer of mindere mate dingen met elkaar gemeen, toch is Progressive Rock niet te verwarren met punk om maar wat te noemen. Ook valt Italiaanse rock haarscherp te onderscheiden van Duitse Krautrock en er zijn nog wel veel meer voorbeelden te noemen waarmee je met overname met behoud van het eigen karakter te maken hebt, waardoor er zelfs iets nieuws ontstaat.
oh je doelt op de nederlandse hip hop cultuur? tja als ik voor mezelf spreek dan hou ik me er niet zo heel veel mee bezig, ik luister hip hop en draag nike's. that's it.
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:22:48 #89
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31150888
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:35 schreef jimjim1983 het volgende:

en die zogenaamde 'underground' shit van hem is echt niet hoogstaand.
Bedoel je Infinite?
pi_31150917
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:22 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Bedoel je Infinite?
o.a.
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:27:19 #91
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31151046
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:23 schreef jimjim1983 het volgende:

o.a.
In ieder geval Eminem heeft z'n beste tijd gehad.
pi_31151061
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:19 schreef Boomlaars het volgende:
Luister eens naar de beats op The Slim Shady / Marshall Mathers LP. Geen pop-achtige samples te vinden daar buiten de lokkende nummers My Name Is en The Real Slim Shady. Verder heeft hij nog ruim 200 nummers uitgebracht die niet op mainstream albums te vinden zijn.
Niks tegen samplen voor hiphop, zeker niet voor beginnende artiesten, maar het blijft een beetje goedkoop scoren. Als je net begint moet je wat om airplay te krijgen, maar van Eminem is het gewoon goedkoop. Zeker omdat het succesvolle singles waren om mee te beginnen (Toy Soldiers was een gigantische hit in de States en over Dream On ga ik niet eens beginnen), nooit eens een gewone albumtrack. Alhoewel hiphop verreweg niet alleen staat in het opnemen van goedkope covertjes en doordat ze slechts een deel van het materiaal lenen zou er nog een aardige boom op te zetten zijn dat ze creatiever zijn dan het gemiddelde "we spelen dit noot-voor-noot na"-boybandje.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_31151121
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:27 schreef -Angel- het volgende:

[..]

In ieder geval Eminem heeft z'n beste tijd gehad.
daar is zelfs Boomlaars het mee eens
pi_31151343
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:19 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Eminem heeft 4 'echte' mainstream albums gemaakt, en daarop baseer je meteen je mening over die artiest. Je luistert zeker ook alleen naar de singles van een album.
Luister eens naar de beats op The Slim Shady / Marshall Mathers LP. Geen pop-achtige samples te vinden daar buiten de lokkende nummers My Name Is en The Real Slim Shady. Verder heeft hij nog ruim 200 nummers uitgebracht die niet op mainstream albums te vinden zijn.

Mensen die denken alles te weten omdat ze een paar videoclips hebben gezien
Zo denk jij dus ook alles te weten omdat je alle platen van eminem kent

Van BDP, Schoolly D, whodini of mantronix heb je ws. nog nooit gehoord
Vervelend, die elitaire gasjes die zichzelf altijd als true moeten profileren...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31151667
Ik ben niet echt into hiphop maar als het poetisch is doet het me zeker wel wat.
Ik kan niets anders dan een paar names droppen , de een wat hardcoreder dan de ander :
- Opgezwolle (underground hiphoppers nummer 1)
- Dälek (noise / hiphop, erg gaaf en duister)
- Kubus & Sticks (met sticks van opgezwolle op de mic, en (erg) stevige beats van kubus)
- Atmosphere (hardcore(?) hiphop op het punk label epitaph)
- Looptroop (hardcore, underground, hoe je het wil noemen)
- Typhoon (dunne neger met best een dikke uitstraling)
- Duvel Duvel (iets te poppy maar wel leuke partyhits)
- Beastie Boys (olde skoel)
- 0118-vier (leuk nederlands groepje)


OHJA EN EMINEM IS GEWOON KUT
pi_31152867
je vind duvel duvel iets te poppy? zij zijn een van de minst toegankelijke groepen die ik ken
pi_31153287
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:36 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zo denk jij dus ook alles te weten omdat je alle platen van eminem kent

Van BDP, Schoolly D, whodini of mantronix heb je ws. nog nooit gehoord
Vervelend, die elitaire gasjes die zichzelf altijd als true moeten profileren...
idd, ga je eens echt in hip hop verdiepen. als je er echt van houdt dan durf ik te wedden dat je dingen ontdekt die veel en veel beter zijn dan Eminem.
pi_31153497
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:36 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zo denk jij dus ook alles te weten omdat je alle platen van eminem kent

Van BDP, Schoolly D, whodini of mantronix heb je ws. nog nooit gehoord
Vervelend, die elitaire gasjes die zichzelf altijd als true moeten profileren...
Wie? Je weet toch dat alleen Eminem TRUE hiphop maakt?
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_31153653
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:10 schreef cosmick het volgende:

[..]

Omdat dat hiphop is! Zo is hiphop begonnen en zo hoort het. So simple is that.
[..]
Als iedereen iets zou doen omdat het zo is zou muziek nooit geėvolueerd zijn... Dus zo simple as that vind ik dat niet!
quote:
Dat kan, maar dan is het geen hiphop meer
Hoezo dat dan niet

HipHop met band is toch net zo goed HipHop! Het is alleen een andere vorm en techniek. ipv van de turntables heb je instrumenten... Maar om het om die reden geen HipHop te noemen vind ik te kortzichtig!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_31153730
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:53 schreef DubzOne het volgende:

Hoezo dat dan niet

HipHop met band is toch net zo goed HipHop! Het is alleen een andere vorm en techniek. ipv van de turntables heb je instrumenten... Maar om het om die reden geen HipHop te noemen vind ik te kortzichtig!
hij heeft het over 9/8 beats en rachanimoviloevic samples
pi_31153983
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:56 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

hij heeft het over 9/8 beats en rachanimoviloevic samples
Nee, ik quote Cosmick en ik doelde niet op de 9/8 beats maar op de zin daarvoor, namelijk HipHop met band
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:08:09 #102
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31154129
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:53 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Als iedereen iets zou doen omdat het zo is zou muziek nooit geėvolueerd zijn... Dus zo simple as that vind ik dat niet!
[..]
Hoezo dat dan niet
Nee, zo simpel is het ook niet misschien.. Heb je hiphop een beetje gevolgd? Ik hou juist van hiphop omdat ik het hele sample-aspect zo enorm tof vind. Opzoek gaan naar toffe grooves, geluidjes, gitaartjes, trompetjes noem maar op. Hier een fijne beat bij maken en voila. Hiphop. Zo hoort 't mijn inziens. Call it kortzichting of misschien ben ik gewoon wel een ouwe lul, maar zo wil ik het horen.

En gelukkig wordt het nog steeds zo gemaakt. En fokking goed ook!

En vreemdgenoeg lijkt die muziek niet op die top 40 troep..
quote:
HipHop met band is toch net zo goed HipHop! Het is alleen een andere vorm en techniek. ipv van de turntables heb je instrumenten... Maar om het om die reden geen HipHop te noemen vind ik te kortzichtig!
Kun je vinden. Maar als ik hiphop wil horen/zien dan hoef *ik* geen echte gitaren en shit te zien. Dan ga ik wel naar een rockconcert. Nee, ik wil de dj zien. De dj die live (uiteraard) kunstig de beats aan elkaar rockt. That's hiphop.
pi_31154474
Mensen van begin 20 (nu) zijn opgegroeid met tupac en die hele biggie hype en gangsetrrap en
pop-R en B van 94 en verder. Anno nu is dat voor hun de oldskool.
Hun hiphop intelect gaat niet veel verder dan dat "Rawkus" dikke underground shit is.

Maar nu ff dit: Ik kom dus zonu en dan in een buurthuis en laatst moestik toch echt ff een traantje
wegpinken van geluk. Waarom?
Kom ik zo een gast tegen van 16 (ja 16), zegt ie hey heb je niet het origineel van wat je nu draait?
Ik kijk hem aan,whut? ken je dit nummer dan? Hij: ja man dat is "Pete Rock & CL. Smooth".
Ikke: ???? :S okay.....
ik heb shit op me mp3speler kan ik draaien?Ik: jahoor watheb je bij je?
Hij: hele album "Mecca and the Soulbrother" ikke: (in arm knijpt ) ... (helemaal stil)

Hij is 16 en digt das efx, pete rock shit, rakim, delasoul, en hij is 16.

Dit is niet alles ik kom nu dus meer van dat soort jonge gasten tegen die 50 en DMX verafschuwen
en meer j5 en zelfs coldchillin-records en main source luisteren!!!!

Men, ik heb nog hoop voor de toekomst!.


Old Skool komt terrug, boiiii !


Eindleijk komt er een eind aan al dat ge-experimenteer met
gothic-indutrial+rap en housemuziek met smurfen en disco+moog erdoorheen.

Ze \beginnen weer hun oren te gebruiken!!!!!!!! (YES!)

De meeste meisjes zijn ook niet meer standaard van verstandsverbijstering en
slechte top40
'dan maar metallica fan'. nee man, ze luisteren "taste of honey - rescue me"
en schudden hun heupen daarop !

Y - O - !

[ Bericht 1% gewijzigd door danni op 03-10-2005 20:29:12 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:25:56 #104
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31154672
Beetje jammer dat de TS zijn (terechte) punt wil maken door met Eminem als voorbeeld te komen. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31155691
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:19 schreef danni het volgende:
Mensen van begin 20 (nu) zijn opgegroeid met tupac en die hele biggie hype en gangsetrrap en
pop-R en B van 94 en verder. Anno nu is dat voor hun de oldskool.
Hun hiphop intelect gaat niet veel verder dan dat "Rawkus" dikke underground shit is.
ik ben ook begin 20

Het is wel gedeeltelijk waar wat je zegt. De meeste mensen die ik iets laat luisteren vinden het wel vet, maar niemand kent het gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')