Van de Talpa site
"Ik trek het niet meer."Roel is het flink zat. “Voor Big Brother voeg je misschien iets toe aan de groep, maar voor ons totaal niet.”
“Wacht maar tot mensen in je vriendenkring ook zwanger raken, dan kom je er wel achter.” Roel: "Jij moet ook nog achter heel veel dingen komen."
Tanja uit haar frustratie en doet haar beklag bij Linda. “Ach, dat meent hij niet zo hoor, hij draait wel bij.“ Voor Tanja is deze opmerking echter niet acceptabel, ze heeft er de buik van vol en verdwijnt naar de slaapkamer.
Daar gaat Tanja op bed liggen. “Ik voel mij alsof ik continu de lul ben. Ik kan niet tegen dat noodrantsoen, ik wil gewoon gezond eten, dat heb ik besloten", verzucht ze. “Ik wil er echt uit morgen. Ik zie het niet meer zitten hier. Zitten jullie hier alleen maar omdat jullie mijn kind willen zien?”
Chantal probeert de boel te sussen. “Roel is net gestopt met roken, dan zeg je dat soort dingen. Gisteren maakte hij ook een rotopmerking tegen mij, dat heb ik ook maar laten zitten.” Het is echter niet alleen de opmerking van Roel. Ook het noodrantsoen en het slaapgesprek spelen Tanja parten. Tanja wil gezond blijven eten. Is zij het kistje met extra eten en de maaltijden die Linda voor haar bereidde alweer vergeten?
Tanja: "Ik wil gewoon naar huis en dan drie weken energie opdoen voor de bevalling. Als ik hier ga bevallen, dan trek ik het niet." Chantal vindt dat ze dan maar met Big Brother moet gaan praten. "Je kunt niet bij elke tegenslag zeggen dat je eruit gaat, dat is toch belachelijk!” “Ik ga wél opgeven, ik ga morgen naar huis. Ik wil gewoon gezonde verse groenten met aardappelen en vlees. Met dat noodrantsoen red ik het niet.”
Even later komt Roel de slaapkamer binnen. Hij wil zijn excuses aanbieden. Voor Tanja is er echter al teveel gebeurd. "Dat is heel jammer Roel, maar voor mij heb je alles verkloot."