abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2005 @ 14:34:46 #1
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_30999463

A completely new Total WarTM engine uses innovative technology and groundbreaking design to bring the world of ancient Rome to life to deliver the biggest and most cinematic battles ever seen in a videogame. So the battles in Rome: Total War maintain the epic scale that fans of Total WarTM " are used to, but now use high-detailed 3D polygonal troops and allows huge cities to be displayed on the battlefields. The result is truly spectacular.

Sticking with the award-winning formula of Total WarTM games, the campaign game lets players build an Empire using the arts of war, diplomacy and trade. The new engine recreates Europe as a 3D game world ripe for conquest, where the whole physical terrain of Europe has been re-created.

Cities and settlements will grow and develop over time (providing they are managed properly) and as players develop the environment around their cities (e.g. by building roads and bridges or improving the agriculture) the battlefields will adapt to show these features. The result is a fully dynamic interactive world.

Features
- Epic battles between collosal armies. Over 10,000 fully polygonal, motion captured men can be displayed simultaneously with virtually no sacrifice of performance compared to Medieval: Total War.
- Players can command entire Roman Legions, Greek phalanxes, barbarian hordes and the armies of Carthage, Egypt, and the Successor Kingdoms, each with a mix of exclusive units.
- The campaign game is accessible to all gamers from those who want to do everything through to beginners (who can use city governors and automatic systems to handle the detail of taxation, military training and building) and those who just want to fight enormous battles!
- Besiege huge cities and storm mighty fortresses with powerful artillery and siege engines. Bring your enemies defences crashing to the ground with catapults, smash through their gates with battering rams as burning oil rains death from above, fight your way onto the battlements with siege towers and assault ladders and undermine their walls by igniting sapping points.
- Rome: Total War also allows up to 8 players to fight epic battles over a LAN or the internet.

Vorige topics
[insert url van deel 1 hier]
Rome Total War #2
----------------------
Niemand die een nieuw opende, dus doe ik het maar
Ik ben benieuwd of die nieuwe uitbreiding nog wat gaat worden.

[ Bericht 50% gewijzigd door Djaser op 28-09-2005 14:47:40 ]
pi_31006516
Van het vorig topic:

Darthmod is een modificatie waarin de AI gedwongen wordt om tactiek te gebruiken. In plaats van in een rechte lijn op je af te lopen, breekt hij zijn formaties op en zal je proberen te flanken of je op je zwakke plekken aan te vallen. Meer info vind je hier

Medium is de moeilijkste moeilijkheidsgraad. Het blijkt na diverse tests op de forums van dit spel dat de ontwikkelaar een fout heeft gemaakt met het berekenen en toewijzen van bepaalde bonussen aan bepaalde eenheden op bepaalde moeilijkheidsgraden. Vreemd genoeg worden Hard en Very Hard dus makkelijker dan Medium. Easy blijft gewoon Easy overigens.

Rome Total Realism kan je net dat beetje extra speelplezier geven in dit spel, als je het verloren bent tenminste. Er is echt zo vreselijk veel veranderd aan deze mod, waar men al bijna een jaar aan werkt. Skins, statistieken, facties, eenheden, namen, vices and virtues, steden, muziek en noem maar op, alles is aangepast en vaak ook verbeterd. Meer info vind je hier

Europa Barbarorum wordt nog steeds aan gewerkt. Ik kan alles opsommen wat deze modders doen, maar je kunt het beter zelf lezen: hier. Eén dezer dagen komt de mod uit, alleen een beetje ongelukkig gekozen want de expansie voor Rome verschijnt overmorgen in de winkels.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_31009582
Ben benieuwd.
Moeten die mods dan weer aangepast worden aan de uitbreiding?
Helpt waar hij kan!
pi_31010463
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:49 schreef NoSigar het volgende:
Ben benieuwd.
Moeten die mods dan weer aangepast worden aan de uitbreiding?
Yup, maar de expansie brengt nieuwe mogelijkheden mee, dus ben benieuwd .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_31010723
Ik wachtte al op dit topic, ik was te lui er zelf een te openen.

Ik ga deze zaterdag meteen kopen waarschijnlijk even met mijn vader ruziën over computer gebruik, hij is nu verslaafd aan Rome total war :p Ik heb er zo'n zin in
pi_31033559
Ha, ben nu in mijn eerste beurt bezig en heb als factie de Franken gekozen. lekker dicht bij huis. Zie tot nu toe weinig verschil, behalve de nieuwe parijen uiteraard.
Helpt waar hij kan!
pi_31035916
istie al uit? hmmmm ... het is wel koopavond he
pi_31036900
(psst, eigen import...)
Helpt waar hij kan!
pi_31037072
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:23 schreef Steeven het volgende:
Van het vorig topic:

Darthmod is een modificatie waarin de AI gedwongen wordt om tactiek te gebruiken. In plaats van in een rechte lijn op je af te lopen, breekt hij zijn formaties op en zal je proberen te flanken of je op je zwakke plekken aan te vallen. Meer info vind je hier

Medium is de moeilijkste moeilijkheidsgraad. Het blijkt na diverse tests op de forums van dit spel dat de ontwikkelaar een fout heeft gemaakt met het berekenen en toewijzen van bepaalde bonussen aan bepaalde eenheden op bepaalde moeilijkheidsgraden. Vreemd genoeg worden Hard en Very Hard dus makkelijker dan Medium. Easy blijft gewoon Easy overigens.

Rome Total Realism kan je net dat beetje extra speelplezier geven in dit spel, als je het verloren bent tenminste. Er is echt zo vreselijk veel veranderd aan deze mod, waar men al bijna een jaar aan werkt. Skins, statistieken, facties, eenheden, namen, vices and virtues, steden, muziek en noem maar op, alles is aangepast en vaak ook verbeterd. Meer info vind je hier

Europa Barbarorum wordt nog steeds aan gewerkt. Ik kan alles opsommen wat deze modders doen, maar je kunt het beter zelf lezen: hier. Eén dezer dagen komt de mod uit, alleen een beetje ongelukkig gekozen want de expansie voor Rome verschijnt overmorgen in de winkels.
Ik neem aan dat die fouten ook niet met die patch is verholpen??

Hebben ze rekening mee gehouden met die fouten en die belabberde AI in de add-on?
pi_31042668
gvd wat is dit nou

ik heb BI geinstalleerd en wil een savegame van het originele RTW opstarten niet in BI dus, lukt het niet ...

iemand hetzelfde en weet hoe dit op te lossen is?
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_31045182
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:13 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die fouten ook niet met die patch is verholpen??

Hebben ze rekening mee gehouden met die fouten en die belabberde AI in de add-on?
Ja, maar in hoeverre moet ik nog zien.
pi_31049717
Vanacht als the Eastern Roman Empire gespeeld .... zo, dat is even anders. Ik wordt constant aangevallen en heb amper tijd om m'n inkomsten een beetje op te bouwen. Steden die rebelleren behoren in een keer tot een nieuwe factie ... pittig.

Wel apart, mijn generals zijn voornamelijk christen en wat roepen ze tijdens hun pre-battle speech ... "Our roman gods are watching, make sure they are not disapointed!"
pi_31063902
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:11 schreef Young_David het volgende:
Vanacht als the Eastern Roman Empire gespeeld .... zo, dat is even anders. Ik wordt constant aangevallen en heb amper tijd om m'n inkomsten een beetje op te bouwen. Steden die rebelleren behoren in een keer tot een nieuwe factie ... pittig.

Wel apart, mijn generals zijn voornamelijk christen en wat roepen ze tijdens hun pre-battle speech ... "Our roman gods are watching, make sure they are not disapointed!"
Ja, en de Gothen schijnen Griekse shit te roepen. Blijkbaar waren ze te lui die dingen aan te passen. Maar in die tijd waren nog veel soldaten gewoon nog trouw aan hun ''oude'' goden. Mede omdat het Romeinse leger in die tijd voornamelijk uit buitenlanders bestond.
pi_31077883
Btw (niet op mijn comp, van een forum):

. In totaal zo'n 38.888 soldaten, de max in het spel.

zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:07:57 #15
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31079025

Wat zijn systeemeisen voor Barbarian Invasion?
A.M.A.B
pi_31089095
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:07 schreef Cart_man het volgende:

Wat zijn systeemeisen voor Barbarian Invasion?
Als je RTW soepel kon draaien draait de expansie ook wel. Ik las dat de expansie wel wat meer van je comp. vraagt ivm schaduwen en lichteffecten.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:00:01 #17
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31089217
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:55 schreef Steeven het volgende:

[..]

Als je RTW soepel kon draaien draait de expansie ook wel. Ik las dat de expansie wel wat meer van je comp. vraagt ivm schaduwen en lichteffecten.
Maar die zal je wel uit kunnen zetten neem ik aan? Zal eens zien of ik het ga kopen, misschien eerst even via de illegale manier proberen of het wat is...
A.M.A.B
pi_31089599
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:55 schreef Steeven het volgende:

[..]

die schaduwen maken het spel wel mooier trouwens ... veel beter dan in R:TW
pi_31091949
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:14 schreef Young_David het volgende:

[..]

die schaduwen maken het spel wel mooier trouwens ... veel beter dan in R:TW
Helemaal mee eens .
pi_31091961
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:00 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Maar die zal je wel uit kunnen zetten neem ik aan? Zal eens zien of ik het ga kopen, misschien eerst even via de illegale manier proberen of het wat is...
Natuurlijk kun je de extra details uitzetten .
pi_31097235
De expansie loopt ietsje minder soepel bij mij. Alles staat nog voluit, en meestal is het wel te doen maar bij grote slagen wordt het wat minder.
Helpt waar hij kan!
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:51:36 #22
44906 merino
World of Sleepers
pi_31128948
Na een paar dagen geleden de Huns te hebben gecheckt en het spel vervolgens niet meer wou opstarten omdat ik nog teveel in de RTR 6.0 sfeer zat ben ik nu maar aan een game met de Saxons begonnen (kan ik Nederland invaden ) en het pakt me toch wel. Opzich wel leuk om keertje met de barbaren aan de slag te gaan.
Vind wel dat het nog beetje magertjes aanvoelt. Weinig dorpen/steden ook dus spel heeft niet echt lange duur denk ik dan. De AI is er wel ietsje op vooruit gegaan, mijn battle tegen de Romeinen was behoorlijk lastig, maar nog steeds zitten er hele rare bugs in. Echt jammerlijk van CA denk ik dan.

Kan niet wachten tot RTR 7.0 voor BI uitkomt
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_31140097
Dit weekend het spel gekocht. Eerst was ik met de goths begonnen, na zo'n 10 beurten werd ik heftig in de pan gehakt door een horde van Vandals bij Campus Gothi en een horde van Huns bij Campus Iazyges (west van Campus gothi). Toen dacht ik, best moeilijk toch, zelfs al was het op easy enzo :p . Toen ben ik met de Huns begonnen. Werkte ook niet echt voor me met die horde.

Ben ik uiteindelijk met de franks begonnen, ook weer op easy. In een paas beurten had ik de steden noord en waren de saxons verslagen :p daarna naar Rusland opgetrokken door Burgundi. Toen de romeinen verdreven uit Nederland, België en Engeland. Toen kwamen er opeens Sarmatians voorbij lopen in een horde, en die begonnen de romeinse steden in Frankrijk te slopen Ik alliance sluiten en erachteraan met een leger, al de geraide steden zelf ingenomen en de Sarmatians bleven hangen in zuid-Frankrijk. Toen kwamen er Vandals voorbij . Heb ik ze uit elkaar gespeleten waardoor één groep in de alpen hangt, één groep in Noord Frankrijk (ik moet ze nog afmaken) en één groep in Noord-spanje.

De franken vond ik erg lekker gaan Ik vroeg me alleen af, is het beter om christelijk te gaan meteen in het begin, of gewoon voor altijd Pagan blijven?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ancient op 03-10-2005 11:50:12 (verkocht ipv gekocht geschreven :p oeps) ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:30:48 #24
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_31143217
Wat een kutspel zeg :p ik heb het net ff gespeel met de west romeinen en het lukt me maar niet om winst te draaien (sta momenteel op -150000 )
ff wachten nog
pi_31143758
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:30 schreef Game_Error het volgende:
Wat een kutspel zeg :p ik heb het net ff gespeel met de west romeinen en het lukt me maar niet om winst te draaien (sta momenteel op -150000 )
west romans zijn dan ook estimated hard, als ik jouw was zou ik beginnen met iets makkelijkers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')