Ja, dat deden ze echt.
ze haalden de complete fundering weg, heb vaak besproken in mijn spreekbeurten op de basis school zelfs. Er lagen soms dagen mannen bij de binnenplaats van de muren om te luisteren naar sappers. ze plaatsen ook schoteltjes water e.d voor trillingen op te vangen. Gebeurde echt hoor
![]()
.
maar damn, is egypte onoverwinnelijk ofzo, heb btw net mijn 1e battel tegen egypte gewonnen8-)
150 man tegen 150.. jajaja met 100 man over. ben ik zeer trots op aangezien ik een battle van 600 man ( mijn leger ) tegen 450 van de egyptenaren had verloren
![]()
. ik heb het maar gelaten zoals het was en even bekeken hoe ze het nu deden. opgeschreven en daarop geanticipeerd.
Ik meteen een nieuw leger gesmeed en oostwaarts gekeerd om t nog eens tegen de farao op te nemen. Conclusie is.
Val meteen aan, ga niet moeilijk doen met archers e.d zij zijn daar zowiezo sneller en beter in, jij bent veel te bepantserd en daardoor zijn je troepen in no time moe en dat merk je gigantisch.
Je moet gebruik maken van hun lak aan bepantsering
![]()
Javelin's zijn SUPER effectief tegen ze, helaas heb je door de beweeglijkheid van de egyptische troepen niet altijd de kans om ze te gebruiken, maar daar kun je wat aan doen. ze sturen altijd hun bowmen naar voren, en infantry laten ze erachter staan. jij charged vanaf je beginplaats de bowmen , die rennen weg, dan sta je niet ver van de meestal axe infantry af, en hopsa, loopt er naartoe met 3 hestati's en je gooit die javelins.
centraal moeten de hestati, minimaal, alhoewel town watch verbazingwekkend effect op heavy egypt infantry hebben gemaakt, ze maakten ze echt af. Maargoed. de taktiek tegen de chariots is de meest naar mijn mening kapotgeschelde :') unit, javelin cavalry, altijd heb ik bij wijze van spreke op ze geschete en maar verbannen naar het zuiden en verrek, 2 groepjes aan elke zijde van t leger ( want dat is ALTIJD de kant waar de chariots staan. ) chariots rijden vooruit, meteen javelin cavalry ernaartoe en die maken ze langszaam af, ze worden athans de hele batlle bezig gehouden en dat is het belangrijkste, door de skirmisch caplebilety's van de javelin calvalry komen de chariots nooit dichtbij genoeg om te te vernietigen. scorpions zijn daarnaast echt super usefull omdat hun infanrtry best vaak opgekropt staat in het centrum.
met jou cavalry moet je niet flanken want die kracht heb je nodig in het centrum, en war dogs zijn een prachtig middel om ze alvast bezig te houden wanneer jij met je let op :
LIGHT cavalry komt chargen. light cavalry is tegen egyptenaren het best, minder snel moe, super snel en beweeglijk en veel inzetbaar.
ik zal een tekening snel uppen