Vrijwle alle dorpen in Fryslân hebben twee plaatsnamen. Sommige meer, sommige minder. Vaak zijn er 2 officieel. De Officiele andere naam van Burum is Boerum.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Die schotels staan dan ook in Burum!
Als je op Burum zoekt krijg je wel schotels te zien
Er is ook een Amsterdamøya (Amsterdam-eiland) in de Spitsbergen-eilandengroep, ook hebben ze daar een Hinlopenstretet (naar Hindeloopen), een Liefdefjorden en een Verlegenhuken.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:28 schreef Klonk het volgende:
Ook is de naam Amsterdam in 2 eilanden terug te vinden:
Het eerste Amsterdam Island en is tegenwoordig beter bekend als TongaTapu Island, het tweede eiland heet The Amsterdam en ligt midden in Indische Oceaan.
Tasmanië?quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:56 schreef Yildiz het volgende:
Of er ook eeen plaats van is, lijkt mij niet eigenlijk...
Volgens mij is het Nederlandse Limburg naar dat Duitse Limburg vernoemd.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:01 schreef Falco het volgende:
In Duitsland heb je trouwens ook de plaatsen Soest en Limburg.
Nee, naar Limbourg in de Ardennen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:53 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Volgens mij is het Nederlandse Limburg naar dat Duitse Limburg vernoemd.![]()
En Brooklyn -> Breukelenquote:Op woensdag 28 september 2005 12:03 schreef whoops het volgende:
In New York City de wijk 'Flushing' <=> 'Vlissingen'.
Ik wist niet dat er nóg een Limburg was..quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:37 schreef freako het volgende:
Nee, naar Limbourg in de Ardennen.
Heb je daar een bron van? Ik weet wel dat er een klein eilandje tussen Sri Lanka en India ligt dat Delft heet.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Utrecht & Leiden op Ceylon
De Zeeland in Michigan is zelfs onderdeel van het county 'Holland'quote:Op woensdag 28 september 2005 11:45 schreef Klonk het volgende:
Zeeland
Niet alleen een favoriet vakantiedoel voor onze oosterburen, maar ook te vinden in Michigan en North Dakota.
Er zijn nog meer plekken die Limburg heten: http://de.wikipedia.org/wiki/Limburgquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er nóg een Limburg was..![]()
Hier:http://www.reisomdewereld.nl/indiasub/srilanka.htmlquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:03 schreef Koobus het volgende:
Heb je daar een bron van? Ik weet wel dat er een klein eilandje tussen Sri Lanka en India ligt dat Delft heet.
Daar was ik mee in de war, Noord/Limburg hoorde daar toch ook bij toen als Opper Gelre.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:29 schreef freako het volgende:
Er zijn nog meer plekken die Limburg heten: http://de.wikipedia.org/wiki/Limburg.
Gelderland is overigens wél vernoemd naar een Duitse plaats, naar Geldern.
Ja. De provincie Limburg heeft ook weinig uit te staan met het oude Hertogdom Limburg uit de Middeleeuwen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:47 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Daar was ik mee in de war, Noord/Limburg hoorde daar toch ook bij toen als Opper Gelre.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |