quote:Op woensdag 28 september 2005 11:49 schreef innepin het volgende:
Interessant topic
Even een domme vraag, is Nieuw Zeeland nou van 'ons' Zeeland?
Breda ligt ook nog in Iowa en Minnesota, Amerika dus.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:49 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Breda is ook nog ergens anders, niet in amerika. Ik weet niet meer precies welk land het wel is.
Ik hoor net dat het ook in amerika ligt!!!quote:Op woensdag 28 september 2005 11:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Breda ligt ook nog in Iowa en Minnesota, Amerika dus.
quote:Op woensdag 28 september 2005 11:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En de enige domme vraag is de vraag die je niet stelt
Zie Robert Hughes De Fatale Kustquote:Op woensdag 28 september 2005 12:46 schreef Klonk het volgende:
Nieuw Zeeland en Australie zijn pas later veel Nederlanders naar toe gegaan, de eerste bewoners waren Engelsen, en dan nog meestal ook zeg maar de onderkant van de maatschappij, dieven enzo, die werden met liefde naar Australie verbannen.
op welke manier is York dan een verbastering van een Nederlandse plaatsnaam? In de UK ligt namelijk een plaatsje dat York heet...quote:Op woensdag 28 september 2005 11:28 schreef Klonk het volgende:
De beroemdste is natuurlijk New York (voorheen Nieuw Amsterdam) wat we geruild hebben voor wat grond, goeie ruil dus.
hey dat wist ik niet. ik zal er op letten als ik nog eens in KwaZulu Natal kom.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:28 schreef Klonk het volgende:
Utrecht is iets bijzonders, dit keer niet (alleen) in Amerika maar in Zuid Afrika, in Kwazulu Natal ligt een klein gehuchtje met dezelfde naam
Met een giga legerbasisquote:Op woensdag 28 september 2005 13:04 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ermelo is een plaats in de provincie Mpumalanga van Zuid-Afrika.
Maar ook een pitoresk dorpje op de Veluwe waar deze jongen woont!![]()
Da's een fabeltje. Er is geen officiele landstaal in de VS. Er is wel een apart topic over da'k niet zo snel kan vindenquote:Op woensdag 28 september 2005 11:34 schreef thefunny het volgende:
Half Amerika zijn nederlandse emigranten, in de 17e eeuw hebben ze nog gestemd of Amerika nederlandstalig of engelstalig zou worden. Scheelde maar 1 stem of heel amerika was nederlands geweest, thank god not. Dan hadden we nou allemaal nederlandstalige zooifilms gehad.
Inderdaad, het fabeltje ging trouwens over Duit t.o.v. Engels, waarbij Franklin nog flink zou hebben uitgehaald naar de 'Palatine boors'quote:Op woensdag 28 september 2005 23:33 schreef Dagonet het volgende:
Da's een fabeltje. Er is geen officiele landstaal in de VS. Er is wel een apart topic over da'k niet zo snel kan vinden.
Oe daar wil ik een keertje heen om een foto te maken van mij en het bordjequote:Op woensdag 28 september 2005 11:28 schreef Klonk het volgende:
In de vlaktes van North Dakota vinden we een gehucht met de naam Venlo.
Dat komt door de Afrikaner invloed.quote:Op woensdag 28 september 2005 23:27 schreef DrMarten het volgende:
Windhoek en Walvisbaai in Namibië vind ik ook behoorlijk Nederlands klinken.
Die Duitse plaats is denk ik niet vernoemd naar het Nederlandse Harlingen, ik vermoed dat ze dezelfde Friese oorsprong hebben.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:27 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Natuurlijk niet te vergeten, in de staat texas is een plaats dat Harlingen heet. In duitsland trouwens ook.
En die andere Nederlandse plaats Beverwijck werd omgedoopt naar een andere Hannover telg, de Duke of Albany.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:02 schreef Tokus het volgende:
op welke manier is York dan een verbastering van een Nederlandse plaatsnaam? In de UK ligt namelijk een plaatsje dat York heet...
(en ja, vroeger heette New York Nieuw Amsterdam, maar de huidige naam lijkt daar dus totaal niet op he).
edit: ah, volgens het in mijn ogen niet altijd betrouwbare Wikipedia is New York genoemd naar de "the Duke of York, the future King James II of England."
Volgens mij is die straat naar Peter Schermerhorn vernoemd, een scheepsmagnaat. Nou ja, resultaat is hetzelfde...quote:Op woensdag 28 september 2005 23:21 schreef Soul79 het volgende:
Schermerhorn Avenue in New York!
Schermerhorn is een klein dorpje in Noord-Holland, vlakbij Alkmaar, tegenwoordig 1200 inwoners. In New York (ik meen Brooklyn) is er een straat naar vernoemd.
Wel apart want in de tijd dat dat gebeurd moet zijn moet Schermerhorn maar een paar honderd inwoners hebben gehad, een echt gat dus.
Nederlands in USquote:Op woensdag 28 september 2005 23:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Da's een fabeltje. Er is geen officiele landstaal in de VS. Er is wel een apart topic over da'k niet zo snel kan vinden.
Naar mijn weten is het eiland Manhattan destijds door Nederlanders gekocht van indianen en onder dwang overgegeven aan de Engelsen die er New York van maakten.quote:De beroemdste is natuurlijk New York (voorheen Nieuw Amsterdam) wat we geruild hebben voor wat grond, goeie ruil dus
We hebben er juist een goede ruil uit gesleept, New York leverde vrijwel niets op, en de Engelsen hebben er maar 100 jaartjes lol van gehad, toen werd het toch zelfstandig. Suriname daarentegen is tot 1975 van ons geweest en heeft zeker meer opgeleverd dan New York.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:36 schreef AgLarrr het volgende:
Naar mijn weten is het eiland Manhattan destijds door Nederlanders gekocht van indianen en onder dwang overgegeven aan de Engelsen die er New York van maakten.
Die dwang is te danken aan een viertal oorlogen die Nederland en Engeland in die tijd met elkaar op zee uitvochten. Aan de tweede Engelse oorlog hebben wij onze zee-held "De Ruyter" te danken, die de engelsen finaal in de pan hakte. Als wraak op het verlies van Nieuw Amsterdam hebben "wij" toen Suriname op de Engelsen veroverd. Niets goeie ruil dus ..
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Nederlands-Engelse_Oorlog
Is Boerum de Friese naam van Burum dan?quote:Op donderdag 29 september 2005 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Zoek ik net naar foto's van de schotesl in Boerum (Fryslân), vind ik dit
Boerum ligt dus ook in de USA
Dat is pas later gekomen, het heette eerst van Diemensland, maar de Engelsen vonden dat teveel op demon's land lijken en toen hebben ze er maar Tasmanie van gemaakt.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:26 schreef AgLarrr het volgende:
Tasmanië --> Naar haar ontdekker Abel Tasman
Jaquote:Op donderdag 29 september 2005 19:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Is Boerum de Friese naam van Burum dan?
het een-na-vorige album van sufjan stevens staat een nummer over dat plaatsjequote:Op woensdag 28 september 2005 11:37 schreef Xlarge het volgende:
In Michingan USA ligt ook het plaatsje Holland
http://www.holland.org/
O haha, zo had ik het nog niet bekeken. Dat is in elk geval wel waarschijnlijker ja.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:10 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Volgens mij is die straat naar Peter Schermerhorn vernoemd, een scheepsmagnaat. Nou ja, resultaat is hetzelfde...![]()
Die schotels staan dan ook in Burum!quote:Op donderdag 29 september 2005 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Zoek ik net naar foto's van de schotesl in Boerum (Fryslân), vind ik dit
Boerum ligt dus ook in de USA
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |