abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30994273
Hallo,

Ik wil in de badkamer een mandje voor shampoo en douchespul etc. op hangen. Moet ik nu boren in (het midden?) van de badtegel of kan ik beter in de voeg boren om het mandje op te hangen?

Dank voor de hulp.
Okidoki Adam !
pi_30994293
Koop een mandje met een zuignap, hoef je geen gaten te boren.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_30994335
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:12 schreef PatsneoK het volgende:
Hallo,

Ik wil in de badkamer een mandje voor shampoo en douchespul etc. op hangen. Moet ik nu boren in (het midden?) van de badtegel of kan ik beter in de voeg boren om het mandje op te hangen?

Dank voor de hulp.
In principe is in de tegel beter, dat is sowieso steviger. Daarnaast beschadig je anders twee tegels ipv 1.

Eerst met een spijkertje oid een klein puntje in de tegel tikken (heel zachtjes) zodat je boor niet wegglijd. Evt. Schilderstape op de plek van boren wil ook wel eens helpen.
Daarna op normale stand zachtjes door de glazuurlaag en de tegel. Daarna eventueel op klopstand het muurgedeelte boren.

Moet zo wel lukken dacht ik
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
pi_30994372
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:13 schreef thefunny het volgende:
Koop een mandje met een zuignap, hoef je geen gaten te boren.
Die valt juist steeds naar beneden. De zuignapen lijken niet sterk genoeg te zijn om het mandje met inhoud te dragen.
Vandaar mijn vraag waar ik het beste gaten kan boren.
Okidoki Adam !
pi_30994439
Vandaar, ik heb er ook een mandje hangen, maar daar zitten zulke sterke nappen op dat ik dat ding niet meer van de muur krijg.

Boren in de voeg lijkt me trouwens het lekkerst
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_30995090
in de voeg boren, als je het mandje weghaalt, vul je voeg weer, en je ziet er weinig meer van

een gat in de tegel blijf je altijd zien
pi_30996638
normaal gesproken in de voeg, is makkelijker weg te werken als je de schroef weghaalt.
zelf heb ik alle garnituur in toilet en badkamer in het midden van de tegels gezet, vind ik mooier en het garnituur is er speciaal bijgezocht (verkoop ik mee als ik mijn huis verkoop )

zorg wel dat je een (nieuwe) boor gebruikt die speciaal voor tegelwerk geschkt is (staat op de verpakking) en nooit! een klopboor gebruiken, dan gaat je tegel aan gort
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
  Moderator woensdag 28 september 2005 @ 17:11:08 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_31002302
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:53 schreef 2flower het volgende:
normaal gesproken in de voeg, is makkelijker weg te werken als je de schroef weghaalt.
zelf heb ik alle garnituur in toilet en badkamer in het midden van de tegels gezet, vind ik mooier en het garnituur is er speciaal bijgezocht (verkoop ik mee als ik mijn huis verkoop )

zorg wel dat je een (nieuwe) boor gebruikt die speciaal voor tegelwerk geschkt is (staat op de verpakking) en nooit! een klopboor gebruiken, dan gaat je tegel aan gort
Speciale tegel boortjes heb ik niet zulke beste ervaringen mee als electricien bij het monteren van armaturen in een badkamer

Gewoon een normale boor nemen; niet te groot natuurlijk 5 of 6 mm maximaal, maar een klein kerfje in de tegel zodat je boor niet weg glijdt (of doe er een stuk schilderstape onder en verder kan ik er niks anders over zeggen dan dat je gewoon met beleid moet boren.

d.w.z. geen klopstand gebruiken op de tegel; rustig boren
pi_31003576
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Speciale tegel boortjes heb ik niet zulke beste ervaringen mee als electricien bij het monteren van armaturen in een badkamer

Gewoon een normale boor nemen; niet te groot natuurlijk 5 of 6 mm maximaal, maar een klein kerfje in de tegel zodat je boor niet weg glijdt (of doe er een stuk schilderstape onder en verder kan ik er niks anders over zeggen dan dat je gewoon met beleid moet boren.

d.w.z. geen klopstand gebruiken op de tegel; rustig boren
jep zo hoort het

ps, hij bedoeld geen lichtarmatuur maar een douchegarnituur ed
pi_31004429
ik neem altijd de voeg. Nooit problemen mee gehad.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  woensdag 28 september 2005 @ 20:28:04 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31008820
In doe voeg dan kun je het later het netste weg werken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31095515
zou mooi in de voegen boren.
Heb by mijn zus de wc opnieuw in de tegels gezet.
2 jaar later kreeg ze een andere spoelbak etc.
leidingen moesten worden ingekort enz
was vast niet een mooi gezicht geweest met allemaal gaten in de tegels
een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt
pi_31353922
Waarschijnlijk te laat, maar je kunt ook plakken op een schone tegel:

Met paste plakken:
http://www.tiger.nl/nl/nieuws.php?id=19

Met lijm plakken:
je hebt ook andere merken (oa bij praxis en gamma)

Je moet dan wel even creabea zijn om een goede verbinding met dat metalen plaatje te maken.
pi_31410098
In de voeg natuurlijk!!

het risico dat je de tegel helemaal naar de filistijnen helpt is heel groot. Als je in het midden boort.
Of je nu afplakt of met een kleiner boortje..bla die bla die bla..het blijft gewoon een risico.
"Out for my own, out to be free
One with my mind, they just can't see
No need to hear things that they say
Life's for my own to live my own way"
  donderdag 13 oktober 2005 @ 16:55:43 #15
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_31413086
Als je je huis hierna nog wilt verkopen zou ik ten allen tijde in de voeg boren.
Liefst met een boortje dat max. even groot is als de breedte van je voeg, anders beschadig je alsnog 2 tegelrandjes

Offtopic: Hoi Sannetie!
Leef je nog?
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:47:27 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31533375
ff kleine toevoeging: zorg dat de plug volledig achter de tegel komt.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 21:42:12 #17
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_31566811
Kijk ook naar tegel/glas boortjes. Die gaan perfect door alle tegels en glas. Zelfs de allerhardste tegels ga je prima door heen. Aleen moet je heel langzaam (laag toerental) boren waardoor je zo een 20 minuten per gaatje staat te boren (6mm) voor een tegel van 9mm dik. Als je de standaard witte badkamer tegeltjes hebt: niet van toepassing, die zijn zacht op het glazuur na.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
  maandag 4 juni 2007 @ 10:00:45 #18
95517 Openminded
Tuurlijk...
pi_50083739
In plaats van in de tegels te boren kun je ook Tigerfix gebruiken:

http://www.tiger.nl/php/website/main.php?lang=nl&page=producten&category_id=19&range_id=62

Heb er een zeeppompje mee opgehangen en is super stevig! Is echter ook weer vrij makkelijk te verwijderen en je ziet er dan niks meer van. Misschien een idee? Of heb je al een hoop gaten geboord?
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2007 @ 11:56:32 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50086815
als we dan toch bezig zijn om een oud topic te kicken: een beetje vloeibare zeep of shampoo op de zuignap doen helpt ook goed bij het blijven zitten
pi_50096278
Ben ik nou de enige die altijd vol kloppend door de tegel boor.
En nee ik heb slechts 1 keer een gebarste tegel gehad,het tegel werk was nog ff te vers
  maandag 4 juni 2007 @ 18:10:25 #21
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50098522
Ik boor altijd met een schroefboormachine in tegels. Lekker traag.
Even met de priem een chipje uit de tegel tikken. Als je een tegelboortje koopt dan gaat het boren nog makkelijker.

Zelf heb ik overigens pas bij de laatste gaatjes het aan gedufd om met de priem een chipje uit de tegel te halen en dat gaat echt prima zonder gevaren. Had ik dat dus maar eerder gedaan. Dan hoef je niet met afplakplakband te rommelen.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:02:19 #22
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_50100246
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:06 schreef Edwink het volgende:
Ben ik nou de enige die altijd vol kloppend door de tegel boor.
En nee ik heb slechts 1 keer een gebarste tegel gehad,het tegel werk was nog ff te vers
Nope doe ik ook altijd. In ket begin even rustig aan zodat hij niet wegglijd. Zodra de boor er ook maar heel iets in zit vol gas.
Nog nooit een gebroken tegel gehad Het enige wat ik van tevoren even doe is op de tekel kloppen om te kijken of het daarachter niet hol is.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_50136741
Mij duurt het anders echt te lang.En sinds kort heb ik een helemooie nieuwe hilti En die heeft ook nog een zachte klop stand is helemall ideaal,zeker voor natuursteen en als mensen vloertegels tegen de muur plakken want die zijn helemaal knijterhard
  zaterdag 27 maart 2010 @ 15:27:06 #24
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79644766
zo komen topics uit 2005 toch nog van pas, tnx bemeall!!!!!!

(foto's volgen ;-) )
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_79665434
wij hebben de wc opnieuw betegeld en wilden dus ook nieuwe wc spullen ophangen.
Ik naar formido en gevraagd naar goeie boortjes.
Komt hij aan met glas tegel boortjes.
In totaal 1 gaatje geboord,met een schroefmachine,dus lekker langzaam breekt hij af.
Terug gegaan en nog een betere versie gekregen,maar ik had mijn twijfels.
Met deze betere glas tegel boortjes geprobeerd door eerst voor te boren met 4mm om daarna er met 6mm doorheen te gaan,niet dus,de 4mm ging er al niet doorheen.Deze ook terug gebracht en dus naar mijn tegelboer om daar boortjes te halen.
Zegt hij doodleuk je moet naar bbn en daar speciale boortjes halen,want de tegels die wij hebben zijn knijterhard.Ik naar de bbn en heb daar holle tegelboortjes opgehaald en deze gingen als boter door de tegels en deze boortjes worden per 2 verkocht,maar waren nog goedkoper dan de formido.
Dus als je veilig wilt boren ga naar een speciaalzaak voor goed gereedschap.
  zondag 28 maart 2010 @ 12:19:28 #26
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79665907
ik heb een buts gemaakt met een speedboor en hamer (is lekker scherp) daarna een 8mm boor gebruikt en dat is voor alle gaten (5) goed gegaan in keramische tegels... maar die holle boor, hoe zien die er uit?

Oh, ik heb het gewoon met een accuschroeftol gedaan, en lekker rustig idd... pas bij de bakstenen wat meer gas gegeven
Ecosia
  zondag 28 maart 2010 @ 12:35:28 #27
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79666354
het spannende was dat de tegels een meter breed zijn, dat verhoogt de feestvreugde wel met boren!

Ecosia
  zondag 28 maart 2010 @ 12:48:33 #28
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_79666718
Ik doe dat altijd met een SDS boormachine, gaat prima, wegglijden heb ik geen last van, kwestie van kracht zetten.
Je begint zonder de hamer stand, zodra je door de tegel bent schakel je over op hamer stand, werkt prima.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_79666974
Ha, dit topic komt goed van pas... wij zitten namelijk zelf ook even met ditzelfde probleem.
Onze klusser heeft de keukenklok opgehangen door in een kruispunt van de voegen te boren, en dat gaf een perfect resultaat. Maar nu moeten er in de wc en badkamer steunbeugels aan de muur bevestigd worden, waaraan je je kunt optrekken als het nodig is (wegens lichamelijke handicap). Dus die moeten héél stevig vastzitten, anders lig je straks languit over de vloer met die beugel in je hand, haha.

Nu vraag ik me dus af: is zo'n voeg sterk genoeg om zo'n beugel vast te houden, of is het in dit geval beter om toch in de tegel te boren?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zondag 28 maart 2010 @ 13:07:06 #30
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_79667202
quote:
Op zondag 28 maart 2010 12:58 schreef Scootmobiel het volgende:
Ha, dit topic komt goed van pas... wij zitten namelijk zelf ook even met ditzelfde probleem.
Onze klusser heeft de keukenklok opgehangen door in een kruispunt van de voegen te boren, en dat gaf een perfect resultaat. Maar nu moeten er in de wc en badkamer steunbeugels aan de muur bevestigd worden, waaraan je je kunt optrekken als het nodig is (wegens lichamelijke handicap). Dus die moeten héél stevig vastzitten, anders lig je straks languit over de vloer met die beugel in je hand, haha.

Nu vraag ik me dus af: is zo'n voeg sterk genoeg om zo'n beugel vast te houden, of is het in dit geval beter om toch in de tegel te boren?

Het boren van gaten heeft niks met het feit te maken of je door een tegel of door een voeg boort. Het gaat om het soort muur wat erachter zit.
Ik monteer zelf redelijk veel WVG aanpassingen, dus als je iets wilt weten vraag maar.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_79667825
quote:
Op zondag 28 maart 2010 13:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het boren van gaten heeft niks met het feit te maken of je door een tegel of door een voeg boort. Het gaat om het soort muur wat erachter zit.
Ik monteer zelf redelijk veel WVG aanpassingen, dus als je iets wilt weten vraag maar.
Okee, bedankt!
Ik heb zelf helaas geen idee waar die muur uit bestaat... Misschien eens vragen bij de woningstichting.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zondag 28 maart 2010 @ 16:22:17 #32
126620 Krln
Belg in Breda
pi_79672892
ik heb zo n soort rekje:

hangt over douchewand en aan andere kant heb je dan 2 haakjes voor je handdoek etc. ik wilde ook niet boren.

plaatje doet t niet sorry. ga even naar http://www.badkamermarkt.(...)or-douchewanden.aspx
pi_79680972
bij die holle boortjes zit een kraag met diamant slijpsel zoals je die ook wel ziet bij grote gaten zagen voor inbouwdozen.Je moet ze ook wel een beetje van water voorzien voor koeling,maar het werkt echt super.
  maandag 29 maart 2010 @ 09:05:29 #34
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_79697185
quote:
Op zondag 28 maart 2010 12:35 schreef Jumparound het volgende:
het spannende was dat de tegels een meter breed zijn, dat verhoogt de feestvreugde wel met boren!

[ afbeelding ]
Houdertje voor je handdouche volgt nog ? :p

Heb hier vorige week ook gewoon met cheape steenboortjes door tegels geboord, tapeje derop, aftekenen en boren maar... ging best goed en als ik ooit weer wegga vul ik die gaatjes wel, pech voor de volgende bewoner :p
  maandag 29 maart 2010 @ 09:43:21 #35
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79697806
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:05 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

Houdertje voor je handdouche volgt nog ? :p

Heb hier vorige week ook gewoon met cheape steenboortjes door tegels geboord, tapeje derop, aftekenen en boren maar... ging best goed en als ik ooit weer wegga vul ik die gaatjes wel, pech voor de volgende bewoner :p
Yup, deze week als het goed is. Moet ook nog een rozet vinden voor dat gat + verlengdingetje...
en plafond afmaken
en verven
en inbouwkranen monteren
en waskom plaatsen
en kozijnen + deur verven
en dorpel maken
en douchegordijn vinden

Ecosia
  maandag 29 maart 2010 @ 09:47:18 #36
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79697888
TIP!

Voor t boren midden in de tegel gebruik je een stukje leukoplast pleister
(niet dat witte, maar dat dikke vleeskleurige linnen tape)
Loopt je boor niet weg en heb je meestal wel in huis en werkt als een trein

En idd ben je door de tegel kan je em weer op kloppen zetten
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 29 maart 2010 @ 09:54:55 #37
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79698040
ik durfde het niet aan, kloppen maar bij het laatste gat moest ik wel omdat er niet gelijk steen maar beton oid achter de tegel zat
Ecosia
  maandag 29 maart 2010 @ 10:04:18 #38
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79698188
en? niets aan de hand he.. meestal gaat t wel goed
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 29 maart 2010 @ 10:13:38 #39
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79698378
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:04 schreef mrSPLIFFY het volgende:
en? niets aan de hand he.. meestal gaat t wel goed
tja, meestal wel... maar ik zag mezelf al staan schelden omdat ik een tegel van 100 x 30 had gesloopt.
Ecosia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')