In principe is in de tegel beter, dat is sowieso steviger. Daarnaast beschadig je anders twee tegels ipv 1.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:12 schreef PatsneoK het volgende:
Hallo,
Ik wil in de badkamer een mandje voor shampoo en douchespul etc. op hangen. Moet ik nu boren in (het midden?) van de badtegel of kan ik beter in de voeg boren om het mandje op te hangen?
Dank voor de hulp.
Die valt juist steeds naar beneden.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:13 schreef thefunny het volgende:
Koop een mandje met een zuignap, hoef je geen gaten te boren.
Speciale tegel boortjes heb ik niet zulke beste ervaringen mee als electricien bij het monteren van armaturen in een badkamerquote:Op woensdag 28 september 2005 12:53 schreef 2flower het volgende:
normaal gesproken in de voeg, is makkelijker weg te werken als je de schroef weghaalt.
zelf heb ik alle garnituur in toilet en badkamer in het midden van de tegels gezet, vind ik mooier en het garnituur is er speciaal bijgezocht (verkoop ik mee als ik mijn huis verkoop)
zorg wel dat je een (nieuwe) boor gebruikt die speciaal voor tegelwerk geschkt is (staat op de verpakking) en nooit! een klopboor gebruiken, dan gaat je tegel aan gort
jep zo hoort hetquote:Op woensdag 28 september 2005 17:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Speciale tegel boortjes heb ik niet zulke beste ervaringen mee als electricien bij het monteren van armaturen in een badkamer![]()
Gewoon een normale boor nemen; niet te groot natuurlijk 5 of 6 mm maximaal, maar een klein kerfje in de tegel zodat je boor niet weg glijdt (of doe er een stuk schilderstape onder en verder kan ik er niks anders over zeggen dan dat je gewoon met beleid moet boren.![]()
d.w.z. geen klopstand gebruiken op de tegel; rustig boren
Nope doe ik ook altijd.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:06 schreef Edwink het volgende:
Ben ik nou de enige die altijd vol kloppend door de tegel boor.
En nee ik heb slechts 1 keer een gebarste tegel gehad,het tegel werk was nog ff te vers
quote:Op zondag 28 maart 2010 12:58 schreef Scootmobiel het volgende:
Ha, dit topic komt goed van pas... wij zitten namelijk zelf ook even met ditzelfde probleem.
Onze klusser heeft de keukenklok opgehangen door in een kruispunt van de voegen te boren, en dat gaf een perfect resultaat. Maar nu moeten er in de wc en badkamer steunbeugels aan de muur bevestigd worden, waaraan je je kunt optrekken als het nodig is (wegens lichamelijke handicap). Dus die moeten héél stevig vastzitten, anders lig je straks languit over de vloer met die beugel in je hand, haha.![]()
Nu vraag ik me dus af: is zo'n voeg sterk genoeg om zo'n beugel vast te houden, of is het in dit geval beter om toch in de tegel te boren?
Okee, bedankt!quote:Op zondag 28 maart 2010 13:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het boren van gaten heeft niks met het feit te maken of je door een tegel of door een voeg boort. Het gaat om het soort muur wat erachter zit.
Ik monteer zelf redelijk veel WVG aanpassingen, dus als je iets wilt weten vraag maar.
Houdertje voor je handdouche volgt nog ? :pquote:Op zondag 28 maart 2010 12:35 schreef Jumparound het volgende:
het spannende was dat de tegels een meter breed zijn, dat verhoogt de feestvreugde wel met boren!
[ afbeelding ]
Yup, deze week als het goed is. Moet ook nog een rozet vinden voor dat gat + verlengdingetje...quote:Op maandag 29 maart 2010 09:05 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
[..]
Houdertje voor je handdouche volgt nog ? :p
Heb hier vorige week ook gewoon met cheape steenboortjes door tegels geboord, tapeje derop, aftekenen en boren maar... ging best goed en als ik ooit weer wegga vul ik die gaatjes wel, pech voor de volgende bewoner :p
tja, meestal wel... maar ik zag mezelf al staan schelden omdat ik een tegel van 100 x 30 had gesloopt.quote:Op maandag 29 maart 2010 10:04 schreef mrSPLIFFY het volgende:
en? niets aan de hand he.. meestal gaat t wel goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |