abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 maart 2010 @ 12:19:28 #26
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79665907
ik heb een buts gemaakt met een speedboor en hamer (is lekker scherp) daarna een 8mm boor gebruikt en dat is voor alle gaten (5) goed gegaan in keramische tegels... maar die holle boor, hoe zien die er uit?

Oh, ik heb het gewoon met een accuschroeftol gedaan, en lekker rustig idd... pas bij de bakstenen wat meer gas gegeven
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  zondag 28 maart 2010 @ 12:35:28 #27
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79666354
het spannende was dat de tegels een meter breed zijn, dat verhoogt de feestvreugde wel met boren!

Ecosia
  zondag 28 maart 2010 @ 12:48:33 #28
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_79666718
Ik doe dat altijd met een SDS boormachine, gaat prima, wegglijden heb ik geen last van, kwestie van kracht zetten.
Je begint zonder de hamer stand, zodra je door de tegel bent schakel je over op hamer stand, werkt prima.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_79666974
Ha, dit topic komt goed van pas... wij zitten namelijk zelf ook even met ditzelfde probleem.
Onze klusser heeft de keukenklok opgehangen door in een kruispunt van de voegen te boren, en dat gaf een perfect resultaat. Maar nu moeten er in de wc en badkamer steunbeugels aan de muur bevestigd worden, waaraan je je kunt optrekken als het nodig is (wegens lichamelijke handicap). Dus die moeten héél stevig vastzitten, anders lig je straks languit over de vloer met die beugel in je hand, haha.

Nu vraag ik me dus af: is zo'n voeg sterk genoeg om zo'n beugel vast te houden, of is het in dit geval beter om toch in de tegel te boren?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zondag 28 maart 2010 @ 13:07:06 #30
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_79667202
quote:
Op zondag 28 maart 2010 12:58 schreef Scootmobiel het volgende:
Ha, dit topic komt goed van pas... wij zitten namelijk zelf ook even met ditzelfde probleem.
Onze klusser heeft de keukenklok opgehangen door in een kruispunt van de voegen te boren, en dat gaf een perfect resultaat. Maar nu moeten er in de wc en badkamer steunbeugels aan de muur bevestigd worden, waaraan je je kunt optrekken als het nodig is (wegens lichamelijke handicap). Dus die moeten héél stevig vastzitten, anders lig je straks languit over de vloer met die beugel in je hand, haha.

Nu vraag ik me dus af: is zo'n voeg sterk genoeg om zo'n beugel vast te houden, of is het in dit geval beter om toch in de tegel te boren?

Het boren van gaten heeft niks met het feit te maken of je door een tegel of door een voeg boort. Het gaat om het soort muur wat erachter zit.
Ik monteer zelf redelijk veel WVG aanpassingen, dus als je iets wilt weten vraag maar.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_79667825
quote:
Op zondag 28 maart 2010 13:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het boren van gaten heeft niks met het feit te maken of je door een tegel of door een voeg boort. Het gaat om het soort muur wat erachter zit.
Ik monteer zelf redelijk veel WVG aanpassingen, dus als je iets wilt weten vraag maar.
Okee, bedankt!
Ik heb zelf helaas geen idee waar die muur uit bestaat... Misschien eens vragen bij de woningstichting.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zondag 28 maart 2010 @ 16:22:17 #32
126620 Krln
Belg in Breda
pi_79672892
ik heb zo n soort rekje:

hangt over douchewand en aan andere kant heb je dan 2 haakjes voor je handdoek etc. ik wilde ook niet boren.

plaatje doet t niet sorry. ga even naar http://www.badkamermarkt.(...)or-douchewanden.aspx
pi_79680972
bij die holle boortjes zit een kraag met diamant slijpsel zoals je die ook wel ziet bij grote gaten zagen voor inbouwdozen.Je moet ze ook wel een beetje van water voorzien voor koeling,maar het werkt echt super.
  maandag 29 maart 2010 @ 09:05:29 #34
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_79697185
quote:
Op zondag 28 maart 2010 12:35 schreef Jumparound het volgende:
het spannende was dat de tegels een meter breed zijn, dat verhoogt de feestvreugde wel met boren!

[ afbeelding ]
Houdertje voor je handdouche volgt nog ? :p

Heb hier vorige week ook gewoon met cheape steenboortjes door tegels geboord, tapeje derop, aftekenen en boren maar... ging best goed en als ik ooit weer wegga vul ik die gaatjes wel, pech voor de volgende bewoner :p
  maandag 29 maart 2010 @ 09:43:21 #35
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79697806
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:05 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

Houdertje voor je handdouche volgt nog ? :p

Heb hier vorige week ook gewoon met cheape steenboortjes door tegels geboord, tapeje derop, aftekenen en boren maar... ging best goed en als ik ooit weer wegga vul ik die gaatjes wel, pech voor de volgende bewoner :p
Yup, deze week als het goed is. Moet ook nog een rozet vinden voor dat gat + verlengdingetje...
en plafond afmaken
en verven
en inbouwkranen monteren
en waskom plaatsen
en kozijnen + deur verven
en dorpel maken
en douchegordijn vinden

Ecosia
  maandag 29 maart 2010 @ 09:47:18 #36
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79697888
TIP!

Voor t boren midden in de tegel gebruik je een stukje leukoplast pleister
(niet dat witte, maar dat dikke vleeskleurige linnen tape)
Loopt je boor niet weg en heb je meestal wel in huis en werkt als een trein

En idd ben je door de tegel kan je em weer op kloppen zetten
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 29 maart 2010 @ 09:54:55 #37
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79698040
ik durfde het niet aan, kloppen maar bij het laatste gat moest ik wel omdat er niet gelijk steen maar beton oid achter de tegel zat
Ecosia
  maandag 29 maart 2010 @ 10:04:18 #38
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79698188
en? niets aan de hand he.. meestal gaat t wel goed
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 29 maart 2010 @ 10:13:38 #39
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79698378
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:04 schreef mrSPLIFFY het volgende:
en? niets aan de hand he.. meestal gaat t wel goed
tja, meestal wel... maar ik zag mezelf al staan schelden omdat ik een tegel van 100 x 30 had gesloopt.
Ecosia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')